***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos, Antsukka, onnitteluista ;o)
kiva että eilisilta oli teillä onnistunut! ja tosi upeaa että sulla on siellä kaksi mummoa auttamassa tarvittaessa.

tuukka nukkuu useimmiten nykyään sellaisia megayöunia, etten mä kyllä oikeastaan ihmettele yhtään ettei päivällä uni tule silmään. nytkin nukkui klo 18.30-05.30 yhdellä syötöllä. sit noustiin ylös ja seitsemän maissa mentiin takas nukkuun ja herättiin klo 9... öisin nukkuu nykyään sellaiset 7-8 tuntia putkeen ja sit syödään kerran. viime yönä ei kyllä edes itkenyt nälkäänsä, mutta oon koettanut tuosta vasemmasta rinnasta kummiskin imettää yöllä ettei ihan tyrehdy - tosin alkaa näyttää vähän heikolta :o(
täytyy vissiin alkaa käsipumpulla pumppailemaan, josko se lisäisi maidontuloa?.. tuo herra kun ei tosissaan päivällä suostu imemään kuin oikeasta rinnasta...............

nyt on pakko alkaa laittelemaan pyykkejä. ne on vissiin ollut tuossa sohvankulmalla toissapäivästä asti, eikä ne tunnu siitä itsestään viikkautuvan.
mukavaa lauantaita!

Kukaan ei ollut mulle sähköpostia kirjoittanut, joten tyydytän kirjoittamisintoni tänne :)

Nyt pyörivät pyykinpesukone sekä tiskikone, vessankin puunasin. Kai sitä isänpäiväksi on hyvä siivota vaikka ei kotona niin ollakaan :)
Tänään pääsen vähän hengähtämään kun mennään anoppilaan saunomaan, siellä riittää Mikulle seuraa :) Hoidetaan appiukon isänpäiväonnittelut jo tänään, huomenna on sitten yksi paikka vähemmän käytävänä. Nähdään appi huomennakin miehen pappojen luona mutta kivahan hänetkin on erikseen onnitella.
Toivottavasti mies on muistanut jonkun lahjan hankkia isälleen, en jaksaisi tänään lähteä kauppoja kiertelemään. Riittää että saan toteutettua tuon metrin pitkän kauppalistan ruokakauppaan...
Mietin että uskaltaisikohan Miklun kauppareissun ajaksi jo pistää siihen kärryjen istuinosaan? Kun herra hermostuu kun joutuu siinä kaukalossa makoilemaan, on se sitten meidän oma turvakaukalo tai sitten kaupan kärryjen. Ja hyvin Miklu osaa jo istua, jos pistäisi vielä siihen kärryihin selän taakse jotain tukea lisää että tukevasti pysyisi paikoillaan. Jaa'a, täytynee kokeilla...

Miklu on muutamana päivänä alkanut "hyljeksimään" puuroa. Viime yönäkään ei herännyt syömään ollenkaan kun eiliset päikkärit jäi lyhyiksi. Sitten ei tänään aamulla meinannut puuro kelvata ei niin millään! Vähän sain syötettyä neljän viljan puuroa omenasoseella. Riisipuuro ei mennyt ollenkaan alas. Eilen illalla söi hyvällä ruokahalulla sitä valmista vadelmakaurapuuroa, se kun on oikein äklömakeaa! En tiedä miten ihmeessä on nyt niin makean perään, kun makeaa olen kohtuudella vaan antanut.
Pakko kai sitä on sitten ostella niitä vadelmakaurapuuroja että jotain edes söisi... Ihan yhtäkkiä tämä on tullut, ennen söi mauttomatkin puurot hyvällä ruokahalulla!
Lihasoseet ja muut menee tosi hyvin edelleen, puuro vaan tökkii.

Sinttu, minulla käsipumpun käyttö lopetti maidontulon kokonaan. Mikluhan lopetti rinnasta syömisen itse, yritin sitten pumpata että äidinmaitoa vielä poika saisi. Olisin ollut valmis jatkamaan käsin pumppaamista vaikka puoli vuotta mutta viikon pumppaamisen jälkeen maidontulo tyrehtyi alkuunsa. Neuvolan täti sanoi että käsipumppu ei tyhjennä rintaa niin kuin vauva, ja huomasinhan sen kun olin pumpannut ja tissistä ei mitään enää tullut mutta selvästi tuntui että maitoa siellä reilusti vielä on.
Mutta tuo sinun tilanteesi onkin vähän eri, jos Tuukka kuitenkin vasemmasta rinnasta vielä välillä imee... Luulen että käsipumpun käyttö voisi auttaa asiaa, ettei kokonaan lopu maidontulo vasemmasta rinnasta...

Nyt Miklu heräilee!
Mukavaa viikonloppua, hellikää isiä sunnuntaina ;)

nyt se maito sitten lakkasi tulemasta vasemmasta rinnasta :o(
oon koettanut saada tuukkaa kumminkin imemään siitä, mutta kaveri saa vaan raivarin kun ei mitään heru suuhun.. tänään otin käsipumpun käyttöön ja vartin saalis taisi olla pari milliä - maitoa siis tulee mutta toooodella heikosti. illalla taas pumpataan lisää pari kertaa ainakin. tuntuu tosi pahalta jos tää imetys nyt tyssää. kuinkahan kauan imetys voi toimia vain yhdellä rinnalla?
otin jo imetystukiryhmänkin numeron ylös ja soitan, jos ei nyt pariin päivään ala pumppaamalla tapahtua mitään. perrrhana - harmittaa.

nyt meen katsomaan josko pikkuherra heräisi päiväunilta. hällä on tänään vähän ollut rytmi sekaisin ja nää on ekat päikkärit. tai no, nukkui aamulla hetken ergossa kun oltiin koirien kanssa lenkillä.

Me herättiin Idan kanssa =) Oltiin yhessä päikyillä. Harvoin nukun päivällä, mutta tänään väsytti niin, et jätin Idankin sisälle nukkumaan. Yksin se nukkuu sisällä päikkyjä huonosti, mutta jos jonkun kainaloon pääsee niin nukkuu pitkästi.

Sinttu: mun ystävän ystävä on imettäny pelkästään toisesta rinnasta. Sillä oli rintatulehdus toisessa rinnassa, joka tyrehdytti maidontulon siitä. Tuleehan siitä varmaan vähän toispuoleinen olo..enempää en kyllä osaa kertoa.

Mutta nälkä alkaa olemaan kova ->

No voi hitsi sinttu tuota maitojuttua! Kaipa se imetys onnaa sillä yhdelläkin, syöhän Tuukka jo kuiteskin kiinteitä. Eli tuskin se imetys nyt tähän tyssää!

Me ollaan mummolassa ja on herättänyt hilpeyttä kun olen typyn syömisuteluihin vastannut että ensi sunnuntaina saa perunaa; 'jaa että niin tarkka aikataulu..'. (-; Myöskin rytmitys alkaa pian, saapa vaan nähä mitä siitä tulee kun uusia taitoja tulee koko ajan, esim viime päivien juttu on et tapaillaan konttausasentoa. Mut nyt neiti hermostu joten heipä-hei taasen..

Meillä vauva kärkkyy kaikkea, mitä itse syödään. Aika vähän vain on sellaisia, mitä uskaltaa antaa maistaa.

Soseet menevät kaupaksi vähän vaihtelevasti. Tänään pikkukundi keksi yhdistää muinoin oppimansa pärisemisen ja syömisen. Porkkana lensi hienosti ja kauas.

Tissiä on purtu kokeeksi kerran. Pojasta se oli hauskaa ja hihitytti pitkään. Itseäni ei niinkään.

Kun vauva syntyi, kuvittelin, että tässä vaiheessa olisin jo pääsemässä tissittämisestä eroon. Mitä vielä.

Kaikki myötätunto Sintulle! Minä en kyllä haluakaan päästä tissittelystä eroon. Ihan vasta taas miehen kanssa juteltiin aiheesta ja molemmat ollaan jopa taaperoimetyksen kannalla. Niin pitkään imetän kuin hyvältä tuntuu. Serkulla kyllä tuli stoppi eteen, kun halusivat toisen lapsen, eikä kuukautisia alkanut kuulua imetysaikana. Meillä ei sen kakkosen kanssa ole kiirettä, vaikka ei uusi raskaus mitään haittaisikaan.

Soseita menee jo puolen pilttipurkillisen verran kerrallaan. Ja välillä menisi enemmänkin, mutta kuten edellisestä kappaleesta voi lukea, niin meillä nautiskellaan imetyksestä siihen malliin, ettei ole kiirettä syöttää pottua yhtään enempää. Lihat ja puurot on edelleen maistattamatta, mutta se on lähinnä minun laiskuuttani. Ajattelin aloittaa, kunhan kotiudutaan reissusta. Huomenna lähdetään ja perjantaina sitten kotiin. Vähän jännittää Essin kanssa lentäminen...

Meilläkin muuten pukataan konttausasentoon, vaikkei ryömiminenkään vielä onnistu. Vaan eipä kaikki lapset ryömi, toiset lähtee suoraan konttaamaan. Kauhulla odotan noita vipellysaikoja. Meillä on kamala johtoviidakko + työkalut säilytyksessä portaitten alla... Siinä on miehellä siivoussavotta ;)

Hyviä öitä!

p.s. Nyt voin paljastaa, että isänpäivälahjaksi annettiin huppari, johon painoin Essin jaloilla jäljet ja kirjoitin ISI. Jalanjäljet siis kulkevat hupparin poikki etupuolella, näyttää siltä kuin lapsi olisi kävellyt paidan yli. Papalle vastaavanlainen T-paita PAPPA-tekstillä. Tuli hienot ja miehellä on ollut paita tauotta päällä :) Ostin vielä R-collection laatua. Pitäisi kestää.

en minäkään haluaisi vielä imetystä lopettaa, en jotenkaan ole vielä valmis siihen :o(
kiitos osoittamastanne myötätunnosta tässä kinkkisessä tilanteessa!

ensin minulla oli tavoitteena imettää puolivuotiaaksi, mutta kun se on kaikinpuolin ollut antoisaa ja helppoa (helppoa kunnes tuli tämä "tragedia"...), niin asetin seuraavaksi tavoitteeksi vuoden ikään josta sitten oltais siirrytty suoraan ilman korvikkeita normaaliin maitoon.
saa nähdä nyt sitten kuinka käy, mutta epäilen ettei yhdellä rinnalla imetetä puolta vuotta.... vasen ei näytä elpymisen merkkejä - tosin yksi kunnon pumppauspäivä vasta takana.

tuo VP:n isänpäivälahja kuulostaa tosi ihanalta, on ihan varmaan mieluisa!

voi että kun teidän murut jo kauheasti liikkuu. tuukalla tuo liikkuminen on todella kausittaista. yhtenä päivänä pyörii kuin väkkärä ja heti seuraavana päivänä voi olla möllöttää selällään vaikka koko päivän....... jotain konttausasennon tapaista on muutaman kerran kokeillut, mutta ei vielä nouse kunnolla vaan putoaa kanveesiin melko nopsaan.

tarttis taas alkaa imuroimaan, mutta taidan odottaa että tukkeli herää syömään. meilläkin syödään puoli purkkia sosetta kerralla, koska suurempi määrä tuppaa ylös. pari kertaa on mennyt koko purkki, mutta sen jälkeen on kyllä kaikki paikat puklussa..

Kylläpäs teillä muilla edelleen edetään vauhdilla. Meillä tapahtuu kaikki hitaasti mutta varmasti. Jenna on nyt maistellut soseita ja puuroja satunnaisesti toista kuukautta, mutta ei se ruoka tuppaa oikein suussa pysymään. Mutta yrityshän tekee mestarin.

Kääntymisen suhteen on jotain pikku tunnusmerkkejä ilmassa. Jenna on pyrkinyt nyt pari päivää kyljelleen muutamaan otteeseen sekä mahalta että selältä. Eli ehkäpä se siitä. :)

Harmillista tuo Sintun toisen tissin oikkuilu. Minulla olisi myös tarkoitus imettää niin kauan kuin intoa vaan piisaa ja tällä hetkellä piisaa. On se niin yhdistävä tekijä. :)

Minulla olisi taas edessä lahjan osto ukolle. Hänellä kun on ne kolmekymppiset lauantaina. Eilen laitoin tekstarilla kutsut menemään synttärit/tupareihin. Saa nähä kuinka porukkaa piisaa. Kutsuja meni kiitettävästi, mutta moniko pääsee paikalle. Vastauksia ei ole tullut kuin kahdelta omalta kaveriltani, jotka eivät pääse paikalle. Jenna aion pitää alkuillan bileissä mukana. Nukkumaanmenoaikaan syötän ja käly vie Jennan serkkupojan kanssa nukkumaan niille. Menen sitten yhdentoista maissa hakemaan Jennan, kun oletan vieraiden siirtyvän silloin baarin puolelle. Jenna kun on viime päivinä herännyt ekan kerran syömään jo kahdeltatoista. Muutenkin syöttökertoja on viitisen kertaa yössä. Pitäisi alkaa tosissaan yrittää saada Jenna nukahtamaan ilman tissiä. Ei tästä muuten mitään tule. Ilman tuttia se ei vaan tunnu onnistuvan. Minulla kun ei ole sitä pitkäjännitteisyyttä kuunnella yöllä itkua. Annan mieluummin tissin suuhun. Mutta nyt syöttämään.

Minulla on vähän sama vika kuin Satulla tuon tissittelyn kanssa. Helpommalla pääsee, kun tainnuttaa lapsen maidolla :) Oon tosin hyväuninen ja joskus vain mies herää Essin kätinöihin, vaikka itse nukun aivan lapsen kyljessä. Onneksi nykyään herätään vain kerran yössä ja sekin ihan kunnon nälkäherätys. Elän siinä toivossa, että iltapuuro vie yöheräilyt mennessään.

Sintun tilannetta sen kummemmin murehtimatta järkeilin, että prolaktiinia kuitenkin erittyy, kun oikea tissi toimii. Ehkä on vielä toivoa saada vasenkin herätettyä henkiin. Onnistuisikohan lypsää toista samalla kun imettää? Meinaan vaan, että imetys saa herumisrefleksin aikaiseksi molemmissa rinnoissa. Äh, voi olla vaivalloista. Yritä pärjätä!

Nyt menen kipin kapin pakkaamaan. Etelä kutsuu :)

Minulla on vähän sama vika kuin Satulla tuon tissittelyn kanssa. Helpommalla pääsee, kun tainnuttaa lapsen maidolla :) Oon tosin hyväuninen ja joskus vain mies herää Essin kätinöihin, vaikka itse nukun aivan lapsen kyljessä. Onneksi nykyään herätään vain kerran yössä ja sekin ihan kunnon nälkäherätys. Elän siinä toivossa, että iltapuuro vie yöheräilyt mennessään.

Sintun tilannetta sen kummemmin murehtimatta järkeilin, että prolaktiinia kuitenkin erittyy, kun oikea tissi toimii. Ehkä on vielä toivoa saada vasenkin herätettyä henkiin. Onnistuisikohan lypsää toista samalla kun imettää? Meinaan vaan, että imetys saa herumisrefleksin aikaiseksi molemmissa rinnoissa. Äh, voi olla vaivalloista. Yritä pärjätä!

Nyt menen kipin kapin pakkaamaan. Etelä kutsuu :)

Nyt on tytöllä _vihdoin_ turvaistuin! Johon tuo mötkäle siitä vauvakaukalosta yli tulikin..o-; Istuin on kylläkin hieman vanhemman lapsen malli, ei kuitenkaan pelkkä vyöistuin mut käyttöiän pitäs olla pitkä. Kääks, nyt sain lämpimät maitopuklut päälleni... Mä oon kyllä yötissitellyt (1-3krt/yö) sen kummempia miettimättä mut viime aikoina on melkein pelkästään nukuttu perhepedissä ja siitä vois kyllä pikkuhiljaa opetella pois, tai ainakin niin et vasta aamulla typy pääsis äitin viekkuun. No nyt mä sain toisenkin 'puklukasteen' joten taidanpa mennä vaihtamaan nämä housut.. (-;

Oli pakko tänään vielä tiedustella Sintun vuoksi siitä ystävän ystävän imetyksestä. Sillä siis oli loppunut maqidon tulo toisesta rinnasta, kun vauva oli kuukauden ja kuitenkin se oli siitä toisesta pystyny imettää sen lapsen ykstoistakuukautiseksi-vuosikkaaksi(ei muistanu tarkkaa) JOten kyllä näköjään niinkin pystyy. Jakseluja sinne joka tapauksessa =)

Hyviä matkoja VP:lle ja Essille !

TUltiin kylästä, et jos sitä vähän laittais noita jääneitä tiskejä sun muita...

Minunkin puolesta hyvää matkaa VP:lle ja Essille!

Isänpäivä oli ja meni, mies tuntui tykkäävän lahjoista. Ja aamupalasta sänkyyn kannettuna :)

Miklukin yrittää jotakin konttausasentoa ja ryömimistä samaan aikaan mutta ei toistaiseksi ihmeempiä tuloksia ole näkynyt :) Mutta yritystä löytyy... Mies yritti eilen itse pistää Miklua konttausasentoon, mutta eipä tuokaan onnistunut :) Eiköhän Miklu siitä ihan itse nouse kun aika on :)

Käytiin eilen ostamassa syöttötuoli, sitä ollaan nyt käytetty. Miklu hieluu kuin heinämies kun on niin tohkeissaan tuolistaan, siinä pitää sitten kunnolla tähdätä että saa lusikan suuhun. Ja se pehmuste tuntuu olevan jotain aivan ihanaa, sitä pitää repiä ja raapia.
Hyppykiikku asennettiin tänään, Miklu oli mielissään, tanssahteli ja pyöri. Ehkä sen pomppimisidean tajuaa joku päivä kun tuosta harjaantuu :)

Sinttu, uskon että saat toisenkin rinnan vielä elvytettyä koska toinen toimii hyvin. Tiheällä pumppauksella luulisi asian korjaantuvan, ja kuulostaa hyvältä tuo Satun idea imetyksen aikana pumppaamisesta! Olen kuullut huhuja että jotkut ovat molempiin rintoihinsa saaneet meidon nousemaan uudestaan kun on maidontulo hiipunut jostain syystä ensin kokonaan. Minullekin taisi niin käydä toisen rinnan kanssa vielä kun imetin. Vasemmasta rinnasta meinasi loppua maidontulo kokonaan, rajun atooppisen ihottuman takia en siitä kunnolla pystynyt imettämään kun rinta oli niin ruvella. Ihottuma sitten parani ja pystyin sitä taas tarjoamaan kunnolla Miklulle. Sitten kaupungilla kerran ollessani vasen rinta pakkaantui täyteen maitoa ihan yllättäen. Oli sitten pakko herättää Miklu syömään, olo oli niin tuskainen. Ja maitoa sieltä tuli! Ja rintatulehdus :) Sen koinkin kolme kertaa imetyksen aikana...

Sain hihittelykohtauksen kun luin mitä määriä teidän pikkuiset syövät kiinteitä :) Siis ei todellakaan millään pahalla vaan vertasin niitä mitä Miklu päivittäin syö, aikamoinen ero :D Iltapuuroakin menee kaksi desiä plus maito :) Voi kun itsekin saisi vielä imettää, välillä tulee semmoinen haikeus. Ehkä kakkosen kohdalla asiat sujuvat paremmin ja olen ainakin viisaampi...

Jees, mutta painun iltapalan tekoon!

huomenta

pari sanaa ennenkuin koetetaan mennä tuukan kanssa takas koisimaan.
kiitos, Antsukka, kun näit vaivaa kysyä tuosta imetyksestä! ehkä se sittenkin onnistuu, vaikka toinen rinta ei enää elpyisikään. toivon ainakin ;o)

uskomaton tuo meidän pikkukoira. se on rikkonut tähän asti kolme flexiä riuhtomalla ne poikki ja eilen se SÖI taas yhden hihnan.... touhusin sisällä tuukan kanssa ja kun katsoin ikkunasta, niin Lara-neiti viipotti pitkin pihaa kuin mielipuoli. onneksi teki arviointivirheen ja tuli isomman koiran perässä sisään........ koetin sitä hihnaa eilen korjata ompelemalla ja luulen, että se toimii - se kun oli syöty poikki siitä leveän punoksen kohdalta, ei siitä itse "juoksunarusta".
yhden kaulapannankin tuo koiruus on saanut poikki - tulee kalliiksi :o/

meidän syöttötuoli on vieläkin hankkimatta. mun sisko lupaili meille tuolia, mutta kun en tiedä koska heitä ehtii näkemään. kai ennen joulua kumminkin, joten en taida käydä kaupasta uutta ostamassa (vaikka haikailen kyllä tripp trappin perään, siskon tuoli on muistaakseni ikeasta...)

nyt soffalle tuukkaa nukuttamaan ja katsomaan eilistä pakoa nauhalta. öitä ;o)

Miklun yöheräilyt taitavat olla vähäksi aikaa ohitse taas. Pari yötä on mennyt heräämättä, ei ole edes syömään herännyt. Alan minäkin olemaan ehkä hippusen pirteämpi. Vielä kun saisi itsensä pakotettua nukkumaan aikaisemmin niin saisi kunnon yöunet. Mutta se ilta-aika on niin ihanaa kun on niin rauhallista ja tietää ettei Miklu sieltä herää. Sitten tulee katsottua telkkaria ja syötyä kaikkea hyvää :)
Kroppa on raskauden jälkeen alkanut reagoimaan tosi vahvasti väsymykseen, olen huomannut yhteyden väsymyksen ja painon laskun välillä. Heti synnytyksen jälkeen olin ihan naatti viikkoja, paino laskikin heti kaksi kiloa alle sen mitä oli ennen raskautta. Tuli kausi jolloin sain nukkua sydämeni kyllyydestä ja paino pysyi samana. Nyt onkin väsymystä ollut jo kauan ja seitsemän kiloa on lähtenyt lisää. Kilo lähti miehen neljän päivän työmatkan aikana eikä takaisin ole tullut. Olin ihan loppu neljän päivän jälkeen, kolme yötä sain yksin heräillä monta kertaa yössä Miklua tuudittamaan ja päivällä en taas malttanut nukkua.
Syönyt olen samaan malliin kuin ennenkin ja liikuntaakin vähentänyt kun niin laiska olen ollut lähtemään ulos. En tiedä voiko hormonit jotenkin vielä vaikuttaa vai mikä on.

Meidän syöttötuoli on ihan tuommonen tavallinen, maksoi 49 euroa. Anoppi kertoi että joulupukki tuo lisäksi sellaisen pöytään kiinnitettävän mallin kyläilyjä varten :) Tripp Trapp oli tarjouksessa 179 euroa, sisälsi pehmusteen ja sen kaaren mikä tulee siihen eteen. Vauvatalo Johannassa siis... Mutta ei sellaista rahamäärää viitsitty pistää syöttötuoliin, tuo tavallinen kun on aivan mainio meille.

Painun jääkaapille!

Me ostetiin tuo Tripp Trapp. Mun kummilapsilla on ollu se ja jotenkin, kun siihen on niin tottunu, ni halusin sen. Olihan se kallis, mutta tuskin toivottavasti tulee pelkästään Idan käyttöön.

NIin... ole hyvä vaan Sinttu =D

Vitsi, että oon puhki.. Oltiin avoimessa kerhossa ja keli oli mitä mahtavin työntää vaunuja. Loskavesimössössä ei kyllä meinannu mun voimat riittää edes emmaljungia työntää, saati jos olis jotku kapeampi pyöräset ollu. Muutenki on vähän verottanu nuo neidin yöheräilyt. Me alotetaan varmaan tasan perjantaina syömään niitä kiinteitä. Viimeyönä nukuttiin vierekkäin, ni en syöttäny kun kolme kertaa.. mutta joinain yönä en oo aamulla edes muistanu miten monta kertaa oon noussu sängystä jonkku itkun tai nälän vuoksi.

Menisköhän torkkumaan sohvalle vauva-lehti kainalossa...

Meillä on Antsukka niin sama tilanne. Viime aikoina oon heränny öisin viis-kuus kertaa. Mulla oli viikonloppuna pyhä päätös alkaa yrittämään saada Jenna nukahtamaan öisin ilman tissiä, mutta kuinkas kävikään. Niin sitä vaan on taas koko viikon nostanu sen viereensä. Mutta ku ei noi kiinteetkään oo oikein alkanu uppoomaan. Iltasin tarjoon aina puuroa soseen kera. No, eihän se pysy sielä suusa. Aamusin ku tarjoon pelkkää sosetta, ni se jo vähän paremmin uppoaa. Mut ku tärkein ois saada niitä yöunia pidennettyä, eikä siihen taitais pelkkä sose riittää.

Nyt pitää mennä syöttään ja nukuttaan Jenna, että pääsen järkkäileen viikonlopun pirskeitä. Jennan ekat päiväunet ku on pidentyny ny muutamana päivänä kivasti, ku en oo vieny sitä nukkumaan perinteiseen aikaan vaan oon venyttäny niin kauan, et neiti tuntuu tosiaan väsyneeltä.

Viimeyönä heräsin kai jotain viis kertaa, ja syötin kolme tai neljä. Huomaa, et olen yöllä jo ihan puhki, kun en edes aamulla muista monta kertaa oon syöttäny tai heränny. Okei, joidenkin vauvat herää varmaan kakskyt kertaa ja me valitellaan ihan turhaa..mut se on ihan mihin tottuu. Illalla ajattelin, et ihanaa kun aamulla ei oo kiire minnekkään, ni voidaan lötkiä pitkään. NO niinhän sitä voi aatella..joka aamu kun on ollu menoa Ida on vedelly vähintään puol ysiin ja ysiinki unia. Tänään se oli kyllä niin pirteetä tyttöä jo ennen kasii, et ei mistään lötkimisestä tietoa. Ja sit taasen ennen kymppii se oli jo niin kitinä ja unia vaille, et ei mitään tietoa pidenpään valvomisesta.

No oonpahan saanu jo siivottua ja nyt ois sitä kuuluisaa omaa aikaa...

Mies ei saata päästä viikonlopuksi kotiin, kun se on kipeä. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan hermoon, ku toissaviikonloppu meni sen hölmöilyihin, viimeviikonloppuna se oli vaa päivän kotona(ja sekin meni isänpäivänä "paapoessa" isiä) ja viel jos se ei nyt pääse kotiin..

valivali.. päivä tainnu alkaa tosi ihanasti ja joku on noussu sängystä väärällä jalalla =)

terppistä vaan väsymyksen ihmemaasta hohhoijaa!!! pikkuhiljaa voisin kyllä myös luopua yö syötöistä ja nyt oonki saannu syöttökerrat vähenemään kolmesta kahteen ja välillä yhteen olen enemmän kun toiveikas jospa kohta saisi nukkua yhteen soittoon enemmän kuin 2h olemme päättäneet myös aloittaa radikaalin unikoulun kunhan Severillä tulee 6kk täyteen jos ei siihen mennessä lopu. meilläkin on tripp trapp tuoli ostettiin käytettynä kaverilta vaatii vaan pientä tuunausta eli maalia pintaan:)

No ei se isi tuu kotiin, raukkaparka on niin pipi. Me mennää sitä ehkä huomenna kattomaan, jos vaa saahaa kyyti..

Meinsin vaihteeks kuolla matkalla tuolla vesisohjokelissä. Käytiin Idan kanssa hammasshoitajalla.

Eipä sit vissiin muuta, ku neiti tässä sylissä häärii kynän kanssa =)
Paitsi, et missäs kaikki on luurannu?

No ei se isi tuu kotiin, raukkaparka on niin pipi. Me mennää sitä ehkä huomenna kattomaan, jos vaa saahaa kyyti..

Meinsin vaihteeks kuolla matkalla tuolla vesisohjokelissä. Käytiin Idan kanssa hammasshoitajalla.

Eipä sit vissiin muuta, ku neiti tässä sylissä häärii kynän kanssa =)
Paitsi, et missäs kaikki on luurannu?

tuukka nukkuu päikkäreitä - väsyi päiväkodissa kun oli niin paljon touhua ympärillä..
mä tuossa vähän söin ja kohta ajattelin harjata nuo meidän koirankuonolaiset, kun molemmista lähtee i-h-a-n- järjettömästi karvaa...

en tiiä oisko tukkelille tulossa hampaita, kun hieroo kaikella mahdollisella niin tarmokkaasti yläikeniään.. kuolaa ei kyllä erity juuri lainkaan.
pari viime yötä on taas vaihteeks ollut ihan hulinaa, pelkkää heräilyä ja hyssyttelyä.
väsyttää ZZZZZZZZZ

Yhteistyössä