***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mekin alotetaan sitten sunnuntaina vauva-uinti! Miehen sisko äsken soitti että heidän lähistöllä on vauvauintia 8,50 e per kerta ja lisää osaanottajia toivotaan. Turussa kun on vauvauinti 11 e per kerta. Sunnuntaina siis uimaan ja mies lupasi tulla mukaan :) Uimavaippoja ei kuulemma suositella niin onko teillä tietoa mistä löytäisi pojalle pienet uikkarit? Olisiko H&M sellanen kauppa mistä voisi löytyä?

Kylläpäs nyt innostuinkin :) Vihdoinkin pääsee muiden "lapsellisten" seuraan :)

Ainakin prismoista / cm:stä löytyy uikkareita. Käsittääkseni melkein kaikissa vauvauinneissa (en oo kuullut muusta) suositellaan sellaisia lahkeellisia uikkareita joissa on myös henkselit (vauvaa on helpompaa käsitellä kun ei oo liukas)!

tänään tuli postissa kauan odottamani nestlen lusikka. ehdin jo eilen ostamaan kaksi, kun epäilin ettei tuo tulekaan....... no, onpahan nyt lusikoita riittämiin.
avoimessa päiväkodissa oli oikein kivaa, paitsi että Tuukka väsyi lopussa niin että alkoi itkeä.. rauhoittui kun pääsi rintareppuun ja nukahti tuossa vajaan 10 minsan kävelyn aikana.
nyt ollaankin sitten rupateltu ja harjoiteltu kääntymistä, noustu istumaan ja treenattu sorminäppäryyttä. eli touhua pitää riittää! totta se on, että 4kk iässä vauvalla pitää olla paljon virikkeitä, muuten hän tylsistyy. meillä sen ainakin huomaa todella selvästi! ja kaikki uudet asiat tulevat uniin, eli meillä ovat yöunet nyt aika tavalla menneet huonompaan suuntaan.

tuolla päiväkodissa oli kivaa sekin, että siellä oli monta suunnilleen Tuukan ikäistä vauvaa. on kiva seurata heitä ja huomata, kuinka erilaisia samanikäiset vauvat voivat olla.......

Meillekki tuli tänään infoa vauvauinnista. Se kokoontuu kymmenen kertaa ja pitää maksaa könttäsummana 110 €. Olin oikeestaan huojentunu, et se on vaan tän syksyn, koska se on rankkaa kulkea viikottain Kokkolaan lähes 70 km:n päähän. Eikä onnex oo ihan joka viikko, ku on ohjaajien koulutuksia, pyhäpäiviä ym. Hassua kuinka sinne niin piti päästä, mutta on huojentunu, ku jouluun mennessä loppuu. Mut on se aikamoinen kustannuskysymyski ajaa viikottain lähes 150 km + uintimaksu.

Mun piti eilen vielä soittaa ja varmistaa sille vauvauinnin pitäjälle että ollaan tulossa (miehen sisko oli alustavasti ilmoittanut meidät) mutta se sanoikin että ryhmä on jo täynnä! Olin että what?! Meidän piti jo sunnuntaina päästä mukaan! No, siellä alkaa sitten parin viikon päästä uusi ryhmä niin mennään siihen sitten...Aika pettymys kun oli luvattu :/
Kävin jo eilen ostamassa ne uikkaritkin. Lindexistä löytyi siniset ankka-uikkarit :) Eipä varmaan kauaa mene vaikka koko oli 74/80, jämptit ovat nyt. Ihmeellisesti menee eri valmistajien vaatteiden koot...

Miklu kieriskelee kuin mikäkin jo, ei tiedä miten päin on lattialla jos esim. vessassa käyn ja jätän vaikka selälleen :) Eli molemmin päin kääntyy jo, selältään mahalleen ja päin vastoin...

Täällä paistaa aurinko, voisin lähteä vaihteeksi vaunuilemaan...

tultiin just pitkältä vaunulenkiltä - tai no, ratasasennossa oli nuo härvelit eka kertaa ja Tuukka viihtyi huomattavasti paremmin kuin ennen.
täällä käy aivan karsea tuuli ja paluumatka sujui vastatuuleen puskien.. oon aivan puhki. (tuulesta huolimatta ilma on silti aivan ihana, aurinkoinen ja lämmin)

meillä maisteltiin aamulla eka kerran porkkanaperunasosetta ja ruusunmarjasosetta - molemmat menivät sen kummempia ihmettelemättä alas. ei me vielä aleta säännöllisesti kiinteitä syömään, mutta maistellaan pikkuhiljaa erilaisia makuja.

Tuukka ei vieläkään tykkää kieriskelystä, mutta istumaan tunkee väkisin. ja istumasta pitäisi päästä seisomaan... lattialla pungertaa itseään siltaan koko ajan. melkoinen junttura ;o)

Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:
meillä maisteltiin aamulla eka kerran porkkanaperunasosetta ja ruusunmarjasosetta - molemmat menivät sen kummempia ihmettelemättä alas. ei me vielä aleta säännöllisesti kiinteitä syömään, mutta maistellaan pikkuhiljaa erilaisia makuja.
Ihan uteliaisuuttani kyselen että maistatatko tarkoituksella useaa makua kerrallaan? Minä olen saanut käsityksen että maisteltaisiin 1maku/viikko jolloin näkyy jos joku maku ei sovi...

Minä olen nyt Theon kanssa aloittanut vellin iltamaidon seassa (maissi). Ei kyl mene iltavellimaito yhtä hyvällä ruokahalulla kuin pelkkä maitopullo =D

Heipparallaa toukovauvat ja mamit! Tunnutte olevan innokkaita vauvauijia ja perhekerho-muskarilaisia, me kun ei varsinaisesti harrasteta mitään (on hieman kustannuskysymyskin). Ja ruokiakin on jo maisteltu (-;, me odotellaan vielä. Hänen Korkeutensa mönkii tässä mun selän takana vaunuissaan ja peppu rupsuu siihen malliin et taitaa kakat tulla... (herättää hieman ihmetystä kun edelliset kakat tuli puoliltaöin..) Meillä on alannu kääntyy rytmit hieman vinksalleen, tässä yks ilta typy nukahti vasta klo02! Aamusella unta sit riittäiskin vaikka miten pitkään. Mut tosiaan täytyy varmaan mennä pepun pesuun...

Mie olin eilen hurvittelemassa. Läksin ihan ekstemporeen, kun ystäväni oli lähdössä kaverinsa kanssa baarittelemaan ja pyysi heidän mukaansa. Mietin sitte pitkään ja kun sain Idan nukkumaan, tuntui, että kaipa sitä vois lähteäkin. Hauskaa oli, tulin joskus kahden aikoihin takasin kotiin ja tietty oli miehelle soittanu pari kertaa miten menee. Ida oli heränny puolentunnin päästä mun lähöstä ja kaivannu mahan täytettä. Mies oli antanu(oon pakastanu omaa maitoa) ja samantien oli neiti jatkanu uniaan. Sitte se heräs sopivasti syömään, kun saavuin kotiin. MIten te muuten ootte tehny kun ootte nauttinu alkoholia, imettäny vai pumpannu maidon pois? Mä en kyllä juonu kun siiderin ja liköörin, joten uskalsin imettää. Eri asia olis jos kiinnostais vetää pää täyteen, mutta se ei oo edes mun tapasta.

Tänään Ida onkin sitte ollu niin ihana, et varmaan teki hetki omaa aikaa hyvää. Tossa mietiskelin, et vois vaik lähteä tänää tai huomenna, kun mies on vielä lomilla, oikein kunnon juoksulenkille(menee varmaan huomiselle =) ).

no ihan tarkoituksella annoin kahta sosetta. äkkiä niistä sitten testaa sopimattomuuden, jos sellaiseen on tarve. ei onneksi tunnu olevan, ainakaan näin 1½ päivän kokemuksella.
ensi viikoksi on varattu kasviksia soseena ja täytyy valkata joku hedelmäsose siihen myös.

viime yönä oli oikeasta rinnasta valunut maitoa niin että lakana oli ihan märkä. on maidontuotanto vielä ihan hyvällä mallilla ;o)
meillä ei siis juoda vielä pullomaitoa eikä velliä.

menen pihalle luumuja poimimaan - morjens!

Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:
no ihan tarkoituksella annoin kahta sosetta. äkkiä niistä sitten testaa sopimattomuuden, jos sellaiseen on tarve.
Totta tuokin :) ja siis en mitenkään tarkoittanut kyseenalaistaa tapaasi, tarkoitin vaan oikeastaan siis et onko esim. neuvolassa sanottu jotain tuosta maistelemisesta. Ja siis kiinnosti asia kun meilläkin on maistelut vielä edessä :)

Meillä sairastellaan porukassa.. Idalla on vieläkin tuota silmätulehdusta(molemmissa silmissä, en muista kirjotinko vai en) ja musta tuntuu kuin joku olis hakannu joka paikkaan. On siis flunssan alkua pienellä lämmöllä, mutta ei nuhaa tai yskää. Ei siis oltu muskarissa tänään, eikä käyty kaupungilla ja mies lähti käymään meille kaupassa.

Pääkoppa ei näköjään kanssa toimi, et jos menis takasin lepäilee..

Kivoja vaatteita sisukkaassa.

Täällä baarit on unholassa. Kun olen vielä vanhempi ja vielä enemän kapakoinut kuin muut, niin se puoli saa nyt olla jäissä. Kotona on hieman tissuteltu. Alkoholi tosiaan jymähtää kovemmalla voimalla kuin ennen, ja parista siideristä saa jo päänsäryn. Imettänyt olen ihan normaalisti, koska maidon promillemääristä ei millään saa suuria.

Lastenhoitajiakaan ei ole (no voisihan mies jäädä vahtimaan, mitäpä omalla ukolla baarissa tekee). Sen kerran, kun äitini on käynyt, hän ei ole ollut selvä... Maistelleelle en tässä vaiheessa vauvaa (3,5 kk) jätä.

Uni maittaa onneksi pikkukundille. Nukkumaan menee 21.15 ja herää puolilta päivin. Siinä välissä on kaksi syöttöä. Mulla on siis hyvin aikaa näin iltaisin (aamulla nukun itsekin sinne puolipäivän lähimaille). Enimmäkseen kyllä roikun illat netissä:(

Päivälläkin roikun netissä, kun poika vetää parit päikkärit.

Pitäisi rukata vuorokausirytmi niin, että olisi valoisan ajan valveilla. Kun päivät alkavat lyhetä, siitä voisi saada energiaa. Ja ehkä rajoitan netin käyttöäkin. No, on mulla ollut näitä hyviä aikomuksia ennenkin...

Kieriminen ei erityisesti kiinnosta. Voi olla huono juttu, että en ole pannut poikaa lattialle. Päivädivaani ja sänky ovat niin pehmeitä, että niissä on hankala treenata. Tai sitten kundi on vain yhtä epäsporttinen kuin äitinsä.

Istumistreeniä pitää tutkia jostain, se on mennyt multa ohi.

Antsulle ja Idalle paranemisia.

Kiitos macadamialle =)

Kävin kurkkaas noita sivustoja, mutta ei ollu ihan mun makuun. Oli siellä jotain söpöäkin, mutta oon enemmän just semmosen söpöilyn kannalla. Saatiin joululahjaksi viime vuonna semmonen tutti missä oli hampaat(yök) ja piilotin sen niin hyvin, etten oo siihen törmänny sen jälkeen. Täytyy myöntää, etten edes muistanu sen olemassa oloa ennenku kävin noilla sivuilla.

Mutta täytyy varmaankin lähteä kömpimään tuonne sängyn puolelle, vaikkakin tänään taas yksin, kun mies palasi palvelukseensa. Jospa huomenna aurinko paistais paremmin meille =) Idan silmätkin tuntu tänään olevan jo paljon paremmat.

http://www.quellejoliebebe.com/
tuossa toinen osoite jossa on aika kivoja vaatteita vauvalle! ei taida vaan vielä olla toiminnassa nettikauppana.. mä kyllä tykkään tuollaisista erikoisista vaatteista, en niinkään innostu näistä normaaleista vauvakuoseista ;o)
(tosin jos Tuukka olisi tyttö, niin hänellä olisi nyt kesälläkin ollut lyhyt hame ja alla rimpsuhelmaiset aluspöksyt. ja päässä hörhelöhellehattu - sööttiä!...)
mutta pojalle tosiaan jykevämpää vaatetta kiitos.

Tuukka nukkuu nyt vähän myöhäisiä aamu-unia, kun oli touhunnut isin kanssa koko sen ajan kun itse olin sairaalassa.
mä tutustuin viime viikolla tarkemmin digikamerani ominaisuuksiin ja löysin "videokamera"-ominaisuuden. sillä saa siis 15 sekuntia kuvattua elävää kuvaa ja olenkin nyt kuvannut Tuukan istuma- ja seisomaharjoitteluja...

Tervehdys kaikille! täälä on kipeenä vain minä ja on aika tylsää kun ei voi lepäillä kun on toi pikku kaveri kokoajan meno päällä:) toivottavasti Severi ei saa tartuntaa! kiva käydä välillä lueskelemassa noita odottajia! sielä on syyskuisilla ja jopa lokakuisilla jo jakautuminen käynnissä jännä seurata vaikka ei mitään niidenkaa olekkaan kirjotellu:)

Siis huh huh, kuinka Julietan vauvalle maistuu uni. Kyllä nuo vauvat vaan on niin yksilöitä. Minä kun kuvittelin, että meillä nukutaan hyvin. No toki nukutaankin, mutta ei mitään tuoon verrattavaa.

Julietan jutuista jo pystyykin päättelemään, että sinun vauvasi ei ole juuri muiden kuin äitinsä kanssa ollut kaksistaan, mutta entäs muilla? Viihtyvätkö tenavanne pitkään muidenkin hoitajien seurassa? Meillä kun ei meinaa kelvata kuin äiti. Eilen koitin käydän jumpassa, ja reissu vei vajaat kaksi tuntia matkoineen. Jenna oli sen aikaa isänsä kanssa. Puoli tuntia oli mennyt hyvin, mutta sitten oli alkanut huuto. Siihen ei ollut auttanut korvikkeet eikä mitkään. Ei ollut luvannut edes juoda korviketta. Tissi maistui kyllä heti kotiuduttuani. Yleensäkin tuo puoli tuntia tuntuu menevän, mutta ei pidempään. Minulla kun menee viikottaisella juoksulenkillä vajaat puoli tuntia, ja sen ajan Jenna on aina isänsä kanssa. Jenna ei viihdy sen kummemmin tuon pitempään mummojen tai kälynikään seurassa. Muuten ei vierastamista tuntuisi olevan. Kuuluuko tähän ikään vai missä vika?

Me ollaan kans typyn kans aina yhdessä, oikea symbioosi. Joitain merkkejä vierastamisesta on ollu ja sit semmosta et mun pitäs olla melkein aina vauvan näköpiirissä -ei siis oo tavanomaista 'mulla on tylsää'-kitinää vaan tunnistan sen sellaiseksi 'äiti älä mee'-paniikiksi. Päivähoitohakemuksen tein, voipi olla molemmilla -niin äidillä kuin lapsella- vaikeaa sitten helmikuussa kun joudumme erilleen päiviksi! Täytyy kyllä alkaa totutella sitten lähemmin ko ajankohtaa olemaan erossa, käydä vaikka leffassa... Kaverit kyllä yllyttää jäämään hoitovapaalle mut milläs rahalla sitä eläisi kun kerta on vakipaikka minne mennä?! Jos vain talous sallisi niin erittäin mielellään olisin lapsen kanssa kotona.

Olihan kivoja vaatteita tuolla joliebebessä! Mulla on ehkä hieman erikoinen maku mut toisaalta ihan Lindex & HMkin kyl käy. Typyllä oli kesällä mekko ja hörhelöpöksyt (-; Onhan nuita ihania sivustoja; www.laredoute.com www.cyrillus.com Tilasin viime viikolla sen Patapum'in ihan suomalaisilta sivuilta mut mihin lie menny tilaus kun ei oo tilausvahvistusta + ennakkolaskua tullut mut ei haittaa kun saadaan kavereilta Ergo lainaan meidän reissun ajaks. Aiheutan sinttu sulle lisää kateutta; oon asunu Sveitsissä ja Wienissäkin oon käyny muutaman kerran (-:.

Eilen typy sai rokotetutkimuskeskuksella B-hepatiittitehosteen ja seuraava kerta meneekin vasta ens vuoden puolelle. Eipä tullut tälläkään kertaa mitään oireita. Typy ei muuten _vieläkään_ käänny mahalleen vaikka muuten on kyllä motorisesti jo eri meininki kuin esim muutama viikko sitten; lelut menee suuhun yms. Mä vaan taidan olla kärsimätön äiti, ehtiihän sen kääntymisen oppia puolivuotiaanakin. Vuorovaikutustaidotkin on petraantuneet; oon huomannu et tyttö 'murisee' samalla tavalla kuin minä kun leikitään karhuja( ;-) ) ja ilmiselvästi haluaa et 'murisen' takasin. (lol) Ja sit me kikatellaan!

Uni tosiaan maittaa. Herättiin 11.40, ja taas poika on päikkäreillä.

Hoidosta: isi katsoo silloin, kun käyn kaupassa tai tallilla. Pari kertaa olen pistäytynyt vyöhyketerapiassakin. Jos reissu venähtää, poika on selvästi hädissään ja roikkuu ylikauan tississä. Yleensä olen vain reilun tunnin poissa, se 'sallitaan'.

Tsemppiä sairastelijoille.

Sveitsi ON ihana maa. Jossakin Keski-Euroopassa olisi kiva käydä kun syksy etenee. Nyt täällä saaressa on vielä aika lämmintä.

B-hepatiittia en uskaltanut kokeilla. Kirje tuli meillekin, mutta roskiin meni.

..ja julietalle(olit käyny illalla just ennen mua =) )

Mekin ollaan eletty Idan kanssa aika lähekkäin. En oo kovinkaan montaa tuntia ollu pois sen luota. Silloin aluksi paljon useammin ku nyt, kun oon viikot yksin. Silloin kun mies on kotona mä haluun viettää ajan sen kanssa ja se tietty kaiken mahdollisen ajan Idan kanssa. Joten Idan hoitoon laitto ei tule kuuloonkaan ja mun poislähtö vain hetkeksi. Katellaan sitte ku armeija loppuu, ni rupeen menee varmaan useammin omia menojani. Kyllähän meillä olis noita innokkaita mummeleita, mutta ne on ehkä vähän liianki innokkaita, ni ei oo tullu pyydettyy ku johonki oikeisiin menoihi(kuten torstaina hammaslääkärin ajaksi).

Nyt meen syventyy toho vauvalehteen, kun Iitukka vetelee vielä uniaan.

joo-o, macadamia, viherryin entisestään ;o)
olis munkin unelma asua joskus vähän aikaa jossain ulkomailla (ehkä just itävalta/sveitsi tai vaikka hollanti olis kivoja), mutta tuskin on kovin todennäköistä ennen eläkeikää..... joten tyydytään vaan matkustelemaan mahdollisuuksien mukaan.

ollaan mekin Tuukan kanssa tiiviisti kahdestaan päivät, mutta isin kanssa nauttii olostaan todella paljon sitten iltaisin ja viikonloppuisin, isi saa yleensä ne kovaäänisimmät naurut ja leveimmät hymyt (ehkä senkin takia että isin kanssa opitaan kaikkia uusia kivoja juttuja, just istumista, seisomista ja "lentämistä")..
nukuttaminen on sellainen asia, johon puolestaan kelpaa vain äiti - ainakin tällä hetkellä.

tänään posti toi napero-kerhon lusikan. kokeiltiinkin sitä jo ja todettiin hyväksi.
vau'kerhosta tuli myös paketti, jossa oli mm. tosi kiva helistin-kirja.
taitaa Tuukalle tulla enempi nykyään postia kuin äidille ;o)

mä olen muuten ajatellut että olisin kotona ainakin ensi syksyyn, kun en kyllä raatsi laittaa poikaa hoitoon alle vuoden ikäisenä... saas nähdä.

Tuukka puklailee tuolla matolla porkkanaperunaa oikein urakalla... taidan napata hänet syliin ja koettaa josko tuo nukkuisi pienet unet ennen vauvauinti-infoa. ei ole nukkunut kuin yhdet reilun puolen tunnin unet tänään - ne aamu-unet joista mainitsin jo aiemmin.

onpas taas hiljaista, missä kaikki luuraavat??
me tultiin just tekemästä Tuukalle säästövakuutus, on nyt poitsun raha-asiat hoidossa seuraavaksi 15 vuodeksi ;o)
nyt odottelen että alkaisi salkkarit ja sen jälkeen 45 minuuttia, jossa tulee natascha kampuschin haastattelu. voi silti olla että joudun seurustelemaan Tuukan kanssa, kun hänellä on tänään ollut taas kaaauheasti asiaa...

Hiljaista on joo... Tuleeko teiltä vielä lypsettäessä maitoa? Koitin tuossa illan mittaan kolmeen kertaan lypsää ja saaliina oli yhteensä 10 ml. Siis vau. Tuolla määrällähän Jenna innolla oottaa huomenna äitiä kotiin kolme tuntia, kun käymme kaverin kanssa Kokkolassa vauvauinti-infossa. Eli käly hoitajana saa tarjota korviketta, ei muu auta. Mutta meillä sentäs korvike pitäisi kelvata. Nimenomaan pitäisi. Isältäänhän ei sitä maanantaina huolinut. Kaverini kun ei saa lypsettäessä mitään eikä korvike hänen tytölleen kelpaa. Joten hänen vauvansa lähtee kyllä infoon mukaan, vaikka vauvoja kiellettiin ottamasta mukaan tilanpuutteen vuoksi. (Mielenkiintoista sinänsä) Pitää kyllä yrittää huomenna lypsää muutamaan kertaan lisää, jos Jennallekkaan ei sitten enää tosiaan kelpaisikaan korvike. Käly on muuten pulassa tyttöni kanssa. Mies on kyllä myös kotona, mutta ulkona rakentamassa setänsä kanssa meille portaita. Mutta eipä se isäkään tissipulaan auta.

Yhteistyössä