***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
VOITTO! Meillä tulee toisinaan kakkaa semmosia supersuuria annoksia..usein silloin menee kertistä käyttäessä vaetteetkin pesuun samalla. Tänään sattui olemaan ekaa kertaa kestovaippa sopivaan aikaan ja nyt meni vain vaippa pesuun. Ulkokuoreenkin oli tullu vaan puolen sentin läikkä. (olipas ilon aihe =) )

Meillä oli taas yövieras, mun toinen kummilapsi. Se oli kyllä niin kiltisti, etten oo varmaan ikinä nähny. Onneksi oli, kun toissaöisestä on jääny vähäsen univelkaa. Tuli miehen kanssa vähän valvottua <3 ja Idakin nukku jotenkin levottomasti(sen ähinät piti muaki hereillä, vaikkei se ite tainnu kovin hereillä ollakkan)

Vaihteeksi siivottu ja nyt ruvetaan päiväteelle(epänormaalia meille, mutta kun saatiin kummilapsen hoitopalkaksi suklaapiirakkaa). Idakin nukkuu sopivasti.

täällä myös iloitaan kakkaamisesta - nimittäin Tuukka kakkasi taas tänään. ja vielä ihan ilman apuja!! ähelsi naama punaisena ihaasta kiinni pitäen - oli hassun näköinen ;o)
tuotos oli kuin liisteriä olis sivelty takapuoleen, ei meinannut lähteä irti lainkaan...

ensi viikoksi olen suunnitellut vähän ohjelmaa. perjantaina alkaa tässä lähellä avoimessa päiväkodissa esikko-ryhmä alle 1-vuotiaille, johon aattelin mennä Tukkeli-ukkelin kanssa katsomaan. keskiviikkona olis puolestaan vauvaklubi ja tiistaina perhekerho... ehkä me jätetään se perhekerho pois, kun torstaina on sit neuvola. mä haluan kummiskin, että Tuukalla on niitä rauhallisia kotipäiviäkin tarpeeksi - että saa olla vaan kotona omassa rauhassa ja voidaan tehdä hommat Tuukan rytmin mukaan.

tänään oltiin pitkähköllä kävelyreissulla koirien kanssa ja Tuukka nukkui ergo-repussa. hän muuten höpisee unissaan ;o)

Hei te, jotka ootte käyny jo vauvauinnissa tai käyneet muuten vaan seuraamassa tunteja. Oliko tyttövauvoilla uimapuvut vai pelkät uimavaipat päällä? Tai pitäisikö ennemminkin kysyä oliko monilla pelkkä uimavaippa? Minä kun yritin eilen Jennalle etsiä uimapukua, mutta Seinäjoelta ei löytynyt noin pienelle kuin uimavaippoja.

Oltiin tosiaan pe-la yö mummolassa ja la-su siskolla ja sen poikakaverilla. Molemmat reissut meni mallikkaasti. Seinäjoella pääsimme jopa kälyn ja siskon kanssa käymään pari tuntia "bilestämässä". Eli käytännössä yksillä siidereillä. Kauempaa en pystynyt olemaan erossa Jennassa. Siskon poikakaveri jäi lapsenvahdiksi siksi aikaa Jennalle ja serkkupojalle. En kyllä uskalla luottaa noin vihreään lapsenvahtiin. Katselin puhelinta varmaan viiden minuutin välein. Mutta molemmat olivat nukkuneet tyytyväisinä koko ajan. Oli ihan kiva päästä vähän viihteelle. Paikkakin oli tosi kiva, kun sinne oli ikäraja 22-v. Meilläpäin kun joutuu aina olemaan 18-kesästen kanssa samoissa mestoissa. Sitä alkaa tuntemaan kolmekymppinen itsensä pikkusen vanhaksi sellaisessa seurassa. Eipä täällä paljon omanikäisiään baareissa sitten näekkään. Jenna heräsi seitsemältä aamulla. Kotiin tultiin kahen maissa sunnuntaina. Meinimme koko porukka viideltä "päiväunille". Minä heräsin puoli yhdeksältä ja puoli yheltätoista taas nukkumaan. :) Jenna heräsi kaheltatoista ja aamu seitsemältä syömään. Molemmat heräsimme puoli kymmeneltä. Jenna ei oo ikinä nukkunut noin älyttömiä yöunia. Syöttöjen aikaan kyllä valvoi tunnin verran, mutta muuten lähes neljäntoista tunnin unet. Eikä meikäläinenkään jäänyt paljon pekkaa pahemmaksi. On se raskasta tuo reissaaminen. :)

Mutta vaikuttipa tuo isyys mieheenkin. Hän soitteli minulle lauantai-iltana Jyväskylästä ja esitti tulevansa jo päivää aikaisemmin junalla Seinäjoelle. Mutta kun katsoimme netistä juna-aikatauluja päätimme ettei se kannata juna kun olisi lähtenyt yhdeksän jälkeen illalla ja ollut Seinäjoella kahen jälkeen. Eipä ennen olisi ryyppyreissua katkaistu millään. Ja nyt hän ryyppäsikin vain yhden illan, vaikka olivat hotellissa kaksi yötä. Niinpä niin... Sanalla sanoen.. ihanaa.

eilen tuli eirikuvalta paksu nivasta uusi kuvia, jotka heti laitoin albumeihin -Tuukka sattui just sopivasti nukkumaan pitkät päiväunet ;o)
tallentelin just samat cd:lle.
täytyykin tänään käydä postissa viemässä mummulle ja papalle kirje, jossa on nuo uusimmat Tuukan kuvat. sitä aina odotetaan.

nyt on tuo meidän poitsu päässyt kakkaamisen makuun, kun taas tänä aamuna rojautti vaippaan sinapit - edellisen kerran sunnuntaina...

mutta mutta, nyt alkaa Tuukka heräilemään ja me lähdetäänkin tästä sitten kaupustelemaan. heipat!

Vitsi, että eilennä oli superihana ilma, kun mentiin muskariin. Onneksi omistan vettä pitävän puvun, mutta kai semmoset kengätkin olis hyvä hankkia. Muskari taitaa olla Idalle kovin "rankkaa", kun on niin paljon kaikkea uutta. Siitä päättelen, kun noi aamupäiväunet on muskareiden jälkeen venyny paljon pidemmiksi, kun normaalisti.

Ihan mielenkiinnosta miten paljon te nukutte yöllä? Ida nukkuu nykyään n.21-8(syötöt tietty välissä). Ite meen yleensä nukkumaan siinä 23 maissa, joten nukun semmoset yheksän tuntia. Välillä vaan tuntuu aamulla, että aikasemminkin olis voinu mennä ite nukkumaan. Vaikka itteänihän voin vaan periaatteessa syyttää, kun valvon vielä Idan nukkumaan menon jälkeen. Illalla on vaan kiva hetki olla huolehtimatta Idaa ja puuhailla rauhassa omiaan, kun tietää että Ida nukkuu.

Nyt olis siis enää neljä kuukautta miehen armeijaa jälellä. Toisinaan oon ilonen, että sitä on niin vähän jäljellä, toisinaan se taas tuntuu ikuisuudelta. Eilen se vielä sanoi, että sattaa joutua olemaan koko joulun siellä..nyyh. Vaikka jouluun onkin vielä pitkä aika, mutta Idan ensimmäinen joulu..

Meillä taitaa olla tänään kotona lötköttely päivä. Korkeintaan me mennään pienelle lenkille.

Täällä alkoi taas arki kun mies meni viikon loman jälkeen takas töihin. Hänellä oli kesälomasta vielä viikko pitämättä niin piti sen sitten nyt. Tulipa vaan suurimmaksi osaksi oltua ja levättyä, ihme kyllä. Yleensä nuo lomat on kiireisimpiä päiviä koko vuonna...

Antsukka kyseli nukkumisesta. Meillä Miklu menee yöunille klo 21-22 yleensä ja nukkuu seitsemään asti aamulla jolloin herää syömään ja jatkaa unia vielä yhdeksään asti. Eli en voi valittaa! Musta on tullut ihme yökukkuja että ennen yhtä en saa unta eikä edes kiinnosta mennä nukkumaan :) Se on varmaan sitä että haluaa olla rauhassa ja tehdä omia juttuja eikä tarvitse miettiä että kohta se Miklu sieltä herää. Kuten Antsukkakin mainitsi.

Mutta nyt haisee Miklu kakalle, siis vaipanvaihtoon...

Oltiin tänään Jennan kans lapsenvahtina sen serkkupojalle, ku veli ja sen vaimo kävi rakenneultrassa. Yllättävän hyvin useamman tunnin hoitokeikka meni. Jennakin sai nukuttua sinä aikana yhdet unet, mutta serkkupoika ei malttanut nukkua. Käly löysi myös samaiselta reissulta Jennalle uimapuvun. Hyvä niin teidän tietojenne perusteella. Eipä tarvitse sitäkään asiaa murehtia.

Meilläkin on nukkumisajat hieman muuttuneet. Jenna nukahtaa nykyään yhdeksän-kymmenen aikoihin ja herää syömään neljän-seitsemän aikoihin. Sitten vielä nukutaan yhdeksään-kymmeneen. Minäkin nukun yhtä myöhään, mutta nukkumaan menen siinä puoli yhdentoista aikoihin. Mutta nyt Jenna hermostuu, joten lähdemme käväsemään kaverien rakennustyömaalla.

huomenta

ollaan taas Tuukan kanssa ylhäällä näin aikaisin.......... poitsu meni nukkumaan klo 18.30, mutta unta ei näköjään riitä edes 10 tuntia. no, ihmeen virkku olen itsekin ;o)
menen teen keittoon. palailen ehkä päivemmällä!

No hui sinttu oottepa aikaisin hereillä! Mun typy menee yöunille 23-00 maissa ja nukkuu edelleen... (nyt alkavat tissitkin jo olla tottuneita pitkiin väleihin, eivät kivistä enää.. maitoa kyllä silti riittää koska päivisin syödään useemmin). En oo oikein jaksanu kirjoitella viime aikoina kun on ollu kaikenlaista puuhaa; oon mm. väsänny typylle fleece-asua (-;. Oon yrittäny metsästää Patapum'ia netistä ja löysinkin eilen yhen paikan jossa ne oli tarjouksessa (www.vaippakeiju.fi), saas vaan nähä ehtiikö se perille ennen meidän reissua: lennetään parin viikon päästä tonne Eurooppaan vähän tuulettuun. Hieman kyllä jännittää miten lennot menee kaksin typyn kanssa! Odottelen tässä samalla milloin matkarattaiden myyjä mahtaa ilmaantua -aikas luksusta kun saan tosi edullisesti matkikset ja vielä kotiovelle asti toimitettuna! Meillä kun ei sitä kyttöö tuu oleen niin paljoa et kandeis uutena ostaa. Mitähän muuta meille kuuluu...hhmm, ai niin, kävi tässä semmoinen aikas ällö tapaus kun eräs äijä joka asuu tässä samassa talossa alko ehdottelemaan lähempää tuttavuutta -yöks yöks! (sattumoisin tietää et oon yh... varmaa joo onkin miehet mielessä kun vauveli >4kk! Saatikka sitten kyseinen yksilö! Olipa vielä kännissä -kuinkas muuten... Onneks en oo viä siihen pihalla törmänny!

ihanaa, macadamia, kun pääset reissuun! saako udella että minne päin olette lähdössä?
me ollaan ajateltu lähteä vasta ensi syksynä lomalle ja kohdekin on jo alustavasti valittu, Malta. kyllä mua jo aikaisemminkin haluttaisi ehkä lähteä lomailemaan, mutta katsotaan nyt - miehelläkin taitaa olla vapaata vasta keväällä seuraavan kerran.
(Tuukka kuuluu heräävän pinniksessä, kun höpisee itsekseen - annan höpistä kun kerran viihtyy)

tänään olis se vauvaklubi, jonne olen kovasti menossa. täällä kyllä alkaa kerääntymään pilviä taivaalle ja jossain jyrisee - mutta eiköhän me päästä tuohon kirkolle vaikka sit autolla (matkaa tosin alle 500m, joten noloa mennä autolla............).

mulle tehdään ensi viikolla pieni kirurginen operaatio ja pelkään että multa menee sen takia eka vauvauinti sivu suun, luulen etten saa vielä uida lauantaina.. no ensi viikolla sen sit kuulee. harmittaa tosi paljon jos niin käy - mutta sitten täytyy miehen mennä yksin ja mä voin olla katsomossa ;o)

tuosta imettämisestä - mulla kyllä vielä pakkaantuu kipeästi maito rintoihin, jos Tuukka nukkuu pidemmän jakson. nykyään vaan heräillään yöllä kolmen, neljän tunnin välein, joten ei ehdi pakkaantumaan....... mutta maitoa riittää tosi hyvin - pojalla on aina naama ihan maidossa kun lopetellaan syöntiä. ja kun tuo mokoma aina väläyttää leveimmän ja ilkikurisimman hymynsä kuin kiitokseksi ruoasta, niin jo on taas äidin sydän sykkyrällä ;o)

Tässä alkaa jo tylsyys tulemaan kun Miklu vaan nukkuu ja nukkuu päiväuniaan... Toista tuntia jo vetää hirsiä :) Sain käydä rauhassa aamu-uinnilla, mies meni iltavuoroon niin oli sen aikaa Miklun kanssa. Kyllä taas virkisti, Miklu heräsi vasta kymmeneltä ja siihen asti nukuin minäkin. Silti silmät ristissä kun meni eilen taas vähän myöhäseksi tuo nukkumaan meno.

Tuossa yksi päivä tuli mieleen yhtäkkiä että apua, eihän meillä ole vielä vakuutuksiakaan hankittu! Sitten vaan äkkiä hommaamaan vakuutukset kaikille ja saatiin vielä roima alennus kun miehen tuttu on vakuutusyhtiössä töissä. Onneksi ei ollut tapahtunut mitään kenellekään tai tälle uudelle asunnolle,olisi hieman voinut harmittaa.... No jääkaappi hajosi mutta se nyt oli pientä :) Otettiin joku nuorisovakuutus missä on vakuutettu meidät vanhemmat ja kämppä + irtaimisto. Taisi siinä matkavakuutus ja oikeusvakuutuskin olla samassa. Miklulle otettiin erityinen lapsivakuutus joka oli kalliimpi kun tuo nuorisovakuutus missä oli tosiaan vakuutettu miedät molemmat vanhemmat ja kämppä :) Mutta nuorisovakuutuksessa ei olisi Miklulle ollut sairausvakuutusta. Omaa lapsuuttani kun muistelen niin sairausvakuutus oli erityisesti tarpeen! Oli korvatulehduksia ja allergiaa joka vaati sairaalahoitoakin... Eikä tarvitse arvauskeskukseen mennä kipeän lapsen kanssa jonottamaan ja arvuuttelemaan vaan yksityiselle saamaan kunnon hoitoa... Neuvolakortista piti vaan lähettää kopio vakuutusyhtiölle ja helposti vakuutus saatiin kun Miklulla ei mitään sairauksia ole ilmennyt...

Onko muille jo tullut synnytyksestä lasku?! Mulle ei ole vieläkään! Kohta sentään jo neljä kuukautta mennyt... Kai se sieltä tulee, enpä ilmoita vaikka ei tulisikaan :) Oli sen verran tympeä reissu nimenomaan vuodeosastolla ollessa että voin hyvillä mielin jättää maksamatta. Kätilöistä siivoojiin oli järjestäin erittäin epäkohteliasta porukkaa. Lastenlääkäri varsinkin täys idiootti. Muutaman kerran tuli itku tirautettua ainoastaan henkilökunnan takia. Nuoremmat kätilöt olivat sentään mukavempia... Synnytysosastolla oli ihana henkilökunta, siitä ei ole valittamista!

Vaadin ihotautilääkäriä käymään luonani kun ihottumani paheni yllättäen kun olin sairaalassa. Sitä sitten kävi ainakin kymmenen hoitajaa ja kätilöä ihmettelemässä että mikäs tuollainen ihottuma sitten on. Tuli sitten gyneltä arvailua herpeksestä ties mihin hyppykuppaan mutta ihotautilääkäriä en saanut katsomaan vaikka sekin on päivystävänä TYKSissä. Kotiutumispäivänä odottelin tunteja kun ihotautilääkäri oltiin luvattu hankkia katsomaan ihottumaa. Eipä hän sitten tullut vaan jouduin kotiin ihottumineni odottamaan lähetettä. Imetys oli erittäin hankalaa tämän ihottuman takia ja kuukauden päästä se lähete sitten tuli ja lääkäri nopeasti vilkaisi ihottumaa ja sanoi että ihan tavallista aikuisiän atooppista ihottumaa tuo on. Sain hauteet ja rasvat ja käynnin pituus oli noin vartti. Ihottuma oli viikossa poissa. Kunpa olisi vaan tullut jo synnytysvuodeosastolle niin olisin säästynyt monelta itkulta!

Pakko oli purkautua kun tuo taas tuli mieleen ja alkoi hatuttamaan :) No, enivei kaikki hyvin eikä ollut herpestä! :D Huh huh sanon minä...

Miklu heräilee, kiitos niille ketkä jaksoivat lukea :)

Toivottavasti olisinkin unohtunut :) Kävin siellä ihotautipolilla kuukausi synnytyksestä ja se poliklinikkamaksukin tuli seuraavalla viikolla postissa... Mäkin olin neljä kokonaista päivää ja sitten kaks puolikasta, sinne mennessä illalla kymmenen aikaan ja kotiinlähtöpäivänä lähdin kolmen aikaan... Mutta en todellakaan ilmoita että lähettäkääs mulle se lasku :) Jos olisi parempaa asiakaspalvelua ollut niin olisinkin voinut ilmoittaa. Boikotoin TYKSin synnytysvuodeosastoa! :)

Meillekin se lasku tuli jo seuraavalla viikolla. Mehän oltiin perhehuoneessa ja siitä puuttu se miehen osuus..ihmeteltiin sitä. Mutta ne lähetti sen sitte erikseen, vaikka sekin tuli mun nimellä(kukaan kun ei miehen nimeä missään vaiheessa kysyny).

Me lähetään huomenna ikeaa =) Eipä me kylä oikeestaan tarvita mitää, mutta lähetään kumminkin, kun kerran kyytiin mahutaan. Voishan sitä katella uutta mattoa keittiöön ja eteiseen, ja sit kun meil on paripeitto, niin siihen lakanoita...mitään ei siis tarvi, mut kaikkee kivaa vois ostaa =D

Kävin eilen oikein hikilenkillä. Yllätyin ihan miten helppo noitten meiän vaunujen kans on juosta. Kävelin kyl osan, mut semmosilla suorilla teillä vähäsen jolkottelin. Oli ihana tunne sen jälkeen. Siitä innostuneena sain itteni tänäänkin lenkille, harmi et samalla piti poiketa kaupassa ni ei oikein viitiny hirveetä hikee hankkia.

Idalla vähän on eilen ja tänään silmä rähminy. Soitin neuvolaan ja kysyin, et ei sitä kai ihan vielä lääkäriin pidä viedä, et kuhan putsailen.. NI olin ihan oikeessa, neuvolan täti sano, et lääkäri ei siihen vielä parin päivän jälkeen anna mitään.

Mutta neiti heräs ja ite oon suhkuin jäliltä, joten pukemaan->

Hee Lilli, ehkä ne tosiaan on unohtanu sut! Enpä mäkään perään soittelis.. Mullekin kyl se lasku tuli aikas pian kotiutumisen jälkeen. Meillä kans on typyllä vakuutus, otin jo ennen syntymää mut eipä oo viä tarvittu. Mummo tuossa soitteli ja kertoi että ovat kauheassa flunssassa joten heille suunniteltu meno peruuntuu, enpä viitsi lähtee testaamaan tarttuisko tauti typyyn (tai minuun).

Kiva Antsukka et pääset Ikeaan! Mä oon sinne halunnu mennä koko kesän mut eipä oo viä päästy (sais tulla tänne Tampereen suuntaankin yks semmonen putiikki!) Joten katselehan sitten munkin puolesta (-;. Mut tosiaan me mennään parin viikon päästä Sveitsiin -*rumpujen pärinää*- typyn isän luo! On isukki siis ottanut yhteyttä ja isyyden tunnustaminen vireillä, voitte kuvitella että olen iloinen asioiden saamasta käänteestä! Ei nyt olla yhteen palaamassa mut tärkeintä nyt onkin lapsen etu eli että oppii tuntemaan isänsä. Ja mikäli meillä ei siellä sujukaan niin onneksi mulla on siellä suunnalla kavereita joiden luokse voi sit mennä jos tarvis.

Tänään soitin myöskin tuohon lähimpään päiväkotiin, päästään tutustuun sinne tossa joku päivä, varmaankin ensi viikolla. Hieman se johtajakin kyl kauhisteli et niinkö pieni (n.8kk sit helmikuus) täytyy hoitoon jo tuoda mut kuulosti kuitenkin ihan mukavalta.. Ai juu, saatiin ne matkarattaat aamupäivällä, vielä ei olla testailtu 'maastossa' mut ihan hyviltä vaikuttavat (Graco on merkki).

On muuten ollu kiva katella teidän ipanoiden kuvia, yritän saada laitettua joku päivä munkin typystä jonkun otoksen jahka ehdin. (-:

Mieki pyysin jo miestäni laittaa kuvia(kun en tonne yleisille sivuille halua laittaa ja miehen sivuille en osaa ja tietty vielä et omiakaan ei ole). Eli siis tyhmä mikä tyhmä tietokoneen kanssa(osaan vaan perusjuttuja, mutta onneksi mun mies on tietokonealalla).

Ja Ikeassa kattelen kyllä vaikka kaikkien puolesta, mutten ostele =)

Kuullostaa hyvälle macadamia toi teidä reissu +isi juttu, mutta nyt kiireesti BB:lle, etenki kun tää hiiri on ihan rikki ja kuvaruutu pomppii ylös ja alas(tarvetta uuteen). Kauniita unia =)

huomenta

voi ihanaa, macadamia - ensinnäkin se että isä tulee tytön elämään on mahtava asia ja toisekseen matka Sveitsiin - wau!! mä olen aina halunnut sveitsi/itävalta-akselille käymään ja olenkin nyt kade. mun yksi kaveri perheensä kanssa lentää juuri tänään itävaltaan......
no, kylä mekin parin vuoden päästä sinne suunnataan - sit kun Tuukka osaa hyvin kävellä ;o)

mulle myös tuli synnytyslasku nopsaan ja sainkin sen maksatettua sairauskassalla. jotain hyötyä siis siitäkin.
ja Tuukalle otettiin vakuutus jo ennen syntymää - on onneksi vielä ollut tarpeeton.

meillä olis tunnin päästä lähtö neuvolaan. taitaa vaan alkaa poitsua nukuttamaan just niihin aikoihin, kun heräsi väkisin klo 6. heräsi oikeasti jo ennen neljää, mutta otin hänet kainaloon ja haahuilin pimeässä sohvalle pötkölleen. siellä saatiin nukuttua sit vielä melkein kuuteen, kun Tuukka tykkää olla kainalossa ;o)

tuun vielä tänään tod.näk päivittämään Tuukan 4kk-mitat tänne! kuulumisiin!!!

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

päivitin tuukan mitat listaan.
saatiin lupa siirtyä rattaiden käyttöön, kun tuukka jo istuu aika tukevasti ja pää on hallinnassa. ei tietystikään heti laiteta istuinta ihan pystyyn, mutta puoli-istuvaan nyt ainakin.
ilmoitin meidät myös sinne avoimeen päiväkotiin, joka alkaa huomenna. oli kymmenkunta äitiä+lasta tulossa (ilmoittautuneita siis..).

ai niin ja äsken haettiin tuukalle ne uikkarit - on kiviset ja soraset kuvitukseltaan. multa meneekin kokonainen kuukausi ohi uinneissa, niin luki sairaalasta tulleessa kirjeessä tänään... harmittaa!

heips!
3kk neuvola takana Severin mitat oli 64cm ja 6280g ja oli tosi reipas kun rokotus annettiin ei edes huomannut:) me annettiin myös se rota nieli senkin hymyssäsuin hih muutenkin oli potsulla kaikki ok

Mekin alotetaan sitten sunnuntaina vauva-uinti! Miehen sisko äsken soitti että heidän lähistöllä on vauvauintia 8,50 e per kerta ja lisää osaanottajia toivotaan. Turussa kun on vauvauinti 11 e per kerta. Sunnuntaina siis uimaan ja mies lupasi tulla mukaan :) Uimavaippoja ei kuulemma suositella niin onko teillä tietoa mistä löytäisi pojalle pienet uikkarit? Olisiko H&M sellanen kauppa mistä voisi löytyä?

Kylläpäs nyt innostuinkin :) Vihdoinkin pääsee muiden "lapsellisten" seuraan :)

Ikeassa käyty..ostetiin pusilakanoita ja sälytykseen laatikoita ja jotakin pikkusia keittiötavaroita. Nyt on vaan vähän huono omatunto, kun lähettiin..kun kotiuduttiin niin oli pakko mennä näyttää tota Iitukan silmää lääkäriin. Tulehdushan siinä oli. Se oli siis rähminy vähäsen parina päivänä ja tänään se sitte ylty. Putsasin sitä tänään kyllä ihan samalla tavalla kun eilen ja toissapäivänä mut silti..no nyt on lääkettä. Hassua miten voi tuntea huonoa omatuntoa, vaikka se silmä oli taas aamulla ihan kunnossa. nyyh..no ehkä se tästä.

NYt on kyllä sen verran väsy, et taidanpä lähteä tutimaan. Huomenna olis ehkä aika siivota, mutta riippuu tuon neidin kunnosta että raaskinko, vai keskitynkö siihen.

Lilli: en tiedä h&m:n uikkarivalikoimista, mutta itse olen nähnyt söpöimmät painijauikkarit ihan lastenvaateliikkeessä! voihan toki olla että h&m:stäkin löytyy... meidän ei onneksi tarvi siis ostaa omia, kun saatiin lainaksi. 60cm uikkarit on kiviset ja soraset, 70cm nalle puh ja 80cm on jo uimahousumalliset ja sekakuvioiset (ei niin söpöt kuin nuo pienemmät).

noustiin tänään klo 5, mutta Tuukka meni jo takas koisimaan vähän aikaa sitten. itse en viitsi, kun reilun tunnin päästä lähdetään sinne päiväkotiin. söin vähän aamupalaa kaikessa rauhassa ja luin päivän lehden. sitten meikkasin ja katsoin toisella silmällä gilmoren tyttöjä. VP:n kauhuksi (hih..) kävin eilen hommaamassa kolmannenkin boxin ;o)

Yhteistyössä