***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

moi kaikki!

ihanaa kuulla että muillakin tuo pömppis jo aikamoinen, luulin jo et oon ainoa:D se on niin outoa, vaika tiesin että masu alkaa näkyä aiemmin kakkosen kanssa niin kuitenkin! eihän siellä edes ole mitään sen kokoista että se mitään tilaa tarvitsis vielä:confused: eli on toi salaamnen jo aika vaikeaksi käynyt, käytän vaan jotain isoja paitoja onneksi nyt on sentään syksy kovaa vauhtia tulossa joten kukaan ei ihmettelee vaatekerroksia:D

pilvis: luin jostain että vauvan sydän alkaa lyömään viikolla 6 et siitä eteenpäin pitäis jo ultrassa näkyy:)

muuten ei pahemmin ole oireita kun väsymys ja tosiaan toi turvotus.. mutta meen joka ilta ennen 11 nukkuu kun en vaan kertakaikkiaan pysy myöhempää hereillä! eilen menin jo 10, mutta ei paljon auta kun yhtä väsynyt on kuitenkin:p

ja ei muuta kun mummolaan kasvattamaan pömppistä vähän vielä:D
 
Jep oon samaa mieltä et syke näkyy noin vkolla 6 (vai 5?). Kuuluu sitten dopplerilla myöhemmin koska ainakin meidän neuvolassa sitä kuunnellaan vasta joskus vko 11 alkaen (muistaakseni :) ).
Hitsi kun tossa on toi sivunvaihto niin en nyt pääse kattomaan mitäs olittekaan kirjoitelleet, muisti on näköjään ihan priimakunnossa :LOL:
Mä en oo ees laskenu kuinka monta r-testiä olen tehnyt. Välillä mietin, et meneeköhän hissi ihan ohjaamoon saakka, rahaahan noihin testeihin palaa. Viimeinen hankittu testi pyöri tuolla kaapissa ja sen tein vielä tänään päiväpissasta :xmas: Nyt alko testiviiva olemaan jopa tummempi kuin kontrolliviiva ja tuli heti kun testi kastui. Viikkoja siis menkoista laskettuna 6+4.
Mulla on kanssa suunnitelmissa jos jaksais myös kevätkauden jumpata. Tekis kyllä hyvää kun on tätä massaa ilman raskauttakin. Jotain 15 kiloa ylimääräistä ainakin.
Musta on tänään tuntunu ekaa kertaa siltä et housut kiristäis. Onneks on jo mammahousuja kaapissa.
Miten teillä muilla, kuinka paljon tulevat isät on mukana vauvajutuissa? Tuleeko neuvolaan ja ultriin yms.?
 
isä: Ei varmaan neuvoloihin tule mut ultriin kyllä.

mö taidan soittaa neuvolaan ja kysyä et vilkaisivat et onko siellä ketään toi km jätti pelon et onko siellä mitään kun ei ole oireen oiretta. meillä neuvolassa on ultralaite :)

nyt lenkille työpäivän päälle
 
Hei kaikille! :wave:

Tänä aamuna haalea plussatesti tehty, muutaman päivän haamuilun jälkeen :heart: Laskettu aika ois 14.5. laskurin mukaan, mutta luulen et ultrassa voi vaihtua. Mulla oli edellisessä kierrossa keskenmeno/kemiallinen raskaus, niin tarkkaan tiedä kiertoa. Meillä on siis ennestään 2v4kk ikäinen poika ja nyt toista yrittäessä oon tullut kaksi kertaa raskaaksi ja molemmat on mennyt kesken (rv7 ja rv9). Nyt on tietysti kamala pelko siitä, että tässäkin käy huonosti mutta toisaalta ajattelen et jos noi oli huonoa tuuria niin nyt ois todennäköisyys meidän puolella et tällä kertaa kaikki menee hyvin =) Mitään syytä keskenmenoille ei oo ollut ja onhan meillä yksi terve lapsi!

Tiedot listalle ois siis Cappuccino, 2.lapsi, 14.5, synnytyssairaala KOS
 
Tää haluais kans varovaisesti hiipiä tänne odotuspuolelle...

Oireet on ollu kyllä ihan selkeitä; alavatsan nipistely ja juilinta, nännit hellänä, koko ajan väsyttää ja useimmiten myös palelee. Tänään vasta tein testin kp40/28-34, ihan vaan sen takia kun ei vaan ollu testiä aiemmin. =) ihan selkeä viiva tuli vaikka edellisestä vessareissusta oli vain pari tuntia. Oli kyllä varsinaiset piinapäivät.

Näköjään mulla on sitä samaa mitä muillakin, että ei oikein todeksi usko ennenkuin konkreettisesti näkee/ kuulee et siellä oikeasti on joku tuolla masussa. :)

Jadey kyseli isien aktiivisuutta. Edellisessä raskaudessa meillä toi mies oli molemmmissa ultrissa mukana, mut muuten ei neuvola reissuilla. En varmaan ikinä edes kysyny mukaan, ois toki saanut tulla jos ois halunnut/päässyt, mut musta siellä nyt ei mitään ihmeitä ikinä ollu, paitsi sydänäänien kuuntelu tietysti, että olisin "tarvinnu" mukaan. Onhan se tietty tosi hienoa jos mies osallistuu odotukseen olemalla mukana mahdollisimman paljon. Onhan tämä kuitenkin yhteinen "projekti".

Ja täällä myös aikamoinen turvotus pömppis. Tänään tuntui oikeasti niinkuin farkut olis jo kiristänyt :whistle: Viime raskaudessa sain haalittua mahtavat 20 lisäkiloa ja toivoisin kyllä nyt pärjääväni hieman vähemmällä. Mietinnässä myös millaiseen jumppaan sitä kannattaa/ uskaltaa osallistua.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!

Listalle vois laittaa 2. lapsi, la 7.5( varmaan kyllä muuttuu johonkin suuntaan) .... sairaala?
 
Koputtelen minäkin tänne toukokuisiin...

Cappuccinon perässä tuolta kuumeilupuolelta tulen. Varovaisin mielin, mutta rohkeana. Palaan sitten häntä koipien välissä jos niikseen tulee, mutta näillä mennään nyt.

Meillä takana myös keskenmeno, myöhäinen sellainen, synnytin tammikuussa enkelipojan rv 21+0. Oli ehtinyt olla jo kuolleena muutaman viikon ja siis rakenneultrassa tuli yllätyksenä tieto. Silloinkin siis toukokuista odotin. LA oli 24.5. ja tällä kertaa taitaisi olla 19.5. Viime raskaudessa en jotenkin uskaltautunut kirjoittelemaan, vaikka ahkerasti luin kirjoituksia. Olikohan jonkinlaista alitajuista suojelua? Nyt päätin toimia toisin ja rohkaistua kirjoittelemaan, vaikka sitten putoaisinkin porukasta. Esikoisen aikaan kyllä kirjoittelin.

Meillä on 1. klinikkainseminaatio tehty 26.8. (sitä ennen enkelin syntymän jälkeen 3 koti-inssiä) ja plussasin jo maanantaina, joka oli 4 päivää ennen oletettuja menkkoja siis. Digitestillä tein varmistuksen viivatestin lisäksi ja teksti oli: Raskaana 1-2. Sitähän tässä nyt sitten ihmettelen, että onpas varhain tullut tuo plussa testiin...liekö jotain pielessä vai olisko sitten ihan normaalia? Viime kerralla kun ei vielä menkkoja edeltävänä päivänä plussaa tullut, vasta kun päivän myöhässä.

Meillä on ennestään yksi poika (01/08) ja kovasti toivoisimme nyt elävää pikkusisarusta. Miestä minulla ei ole, mutta naispuolinen puoliso löytyy kyllä. Esikoisella on isäkin kuvioissa mukana, ystäviä kun olemme.

Tulipahan romaania kerrakseen, toivottavasti huolitte joukkoon, vaikkakin perhemuotomme normiperheestä poikkeaakin. Olisi mukavaa höpistä samassa vaiheessa menevien kanssa.

Nyt lueskelen ketjua tarkemmin, jotta pääsen alkukuhinoista kärryille!

Catalia, 2. lapsi, LA 19.5. (muutellaan sit jos aihetta), KOS(/NKL?)
 
tervetuloa uudet!!!! :)

isin osallistuminen: tulee varmasti mukaan aina ku pääsee..niin kuin ekassa raskaudessa.. intin takia ei siis kauheesti varmaa oo mahdollisuutta tulla.. :(

Paha olo löyti miutkii :( Hyi vitsi.. :(

Ziki ja pömppä 5+4
 
Tervetuloa taas uusille :wave: Kiva että porukka kasvaa ja toivottavasti mahdollisimman moni pysyy messissä loppuun asti ja saadaan yhdessä jännätä syntymiä =)
Tänne ei uutta. Vähän jotain kipuilua on alavatsalla. Ilmeisesti alkaa kohtu vähitellen kasvamaan tai jotain. Flunssa meidän perhettä riivaa. Sais jo helpottaa.
Hirmuinen shoppailuinto iski päälle. Lapsille vaatteita ja vähän vaikka itsellekin :p
En vaan jaksais noiden kahden kanssa lähteä, kun ei siitä käytännössä mitään tule. Ainakaan sovittamaan ei ehdi. Pitää varmaan käydä tsekkaamassa noi nettikaupat. Lindexillähän on kans kai sellainen, en oo vielä tutustunu.
Mukavaa torstaita mammat!!
 
Jadey: Mulla kans ihan hirvee shoppailuhimo iski, etenki kirppiksille pitäis päästä. Lauantaina aattelin jättää poitsun isin kans ja lähtee viettään omaa laatuaikaa ostoksille. Ei ole kuulemma kiirettä sit takasin, riittää jos yöksi tuun takasin :D

Kait se pesänrakennusviettikin nostelee päätään, kun piti eilen (siis oli ihan pakko :D) jynssätä kylppärin kaapitkin... Ajattelin muutenkin puunata tän asunnon lattiasta kattoon ennen kun iskee se lamaannuttava väsymys.

Mulla iski eilen zumban aikaan se kauhee turvotus, mikä on tuttua myös esikoisen odotusajalta. Ja sehän ei mene ohi, ennen kun se maha pullahtaa ulos...

Hauskaa torstaita!
 
Ihanaa paljon uusia taas, tervetuloa :flower:

Eni mulla ainakin oli ekassa raskaudessa kauheat kivut alussa. Ihan kaksinkerroin piti välillä mennä, pistelyä, nipistelyä ja ties mitä. Rv10, 14 ja 17 mulla tuli vähän vuotoakin, kaikki oli kuitenkin ihan hyvin eikä mitään poikkeavaa ollut. Meinasitko alkuraskauden ultraan mennä tms.? Ite en käynyt, mut mulla oli np-ultra jo joskus 10+3.

Tässä raskaudessa ei kyllä mitään mahanippailuja ole?! Välillä repii, jos nousee liian nopsaan tai kääntää kylkeä. Onkohan mun paikat jotenki löystyneet vai.. vai mitä :confused: Selkä on kipeä kyllä, mut kävelylenkit auttaa.

Catalia en usko, että sillä perhemuodolla on mitään väliä =) Tervetuloa ja tarrasukkia! Ja pahoittelut edellisestä menetyksestä :'(

Huomenna pitäis taas lähteä mummilaan ajelemaan, krooh.. Zzz.. Toivottavasti sais pidettyä salassa vielä, tai mummi saa sydärin. Kun ei siis mikään oikein mee alas, ruoka siis. Eikä varsinkaan mikään, mitä ennen söi. Suklaa vois olla mun pääruoka, tällä viikolla onki paino noussu kilon :ashamed: Mulle jäi pömppömaha jo edellisestä kerrasta, että ei kait kukaan sen takia oo mitään huomannukaan?

Iskä osallistu viime raskaudessa tosi paljon, kävi ultrissa, neuvolassa välillä ja sit vauvanki kanssa neuvolassa. Silloin oli tosin ne lomautukset, että nyt voi olla eri juttu.

Uskaltaiskohan tänään soitella neuvolaan..

-Nöösi ja murmeli 6+6 (huomenna 7+0 :heart:)
 
Tervetuloa kaikki uudet ja paljon tarrasukkia matkaan.

Mulla itselläni ei mitään uutta joka saa kyllä mut tosi tosi huolestuneeksi. mahaa viiltelee välillä ilkeästikkin toivottavasti ei olisi huono merkki.

Me ei kerrota kenellekkään ennen NP ultraa sitten kerrotaan jos on mitä kertoa.

Ikää mulla siis nyt 30 ja tosiaan kolmas murunen olisi toiveissa jos vain se meille suodaan

alibaba ja salamatkustaja 5+ jotain :heart:
 
Eni
Kiitos kaikille kokemuksista ja myötäelämisestä :)

Meillä taas otettiin takapakkia eilen :( Olen siis käynyt ultrassa (se keppi millä ne kattoo sisäpuolelta) viime to, silloin kaikki oli ihan kysymysmerkkiä, maanantaina sitten kävin siellä taas ja silloin näkyi nestettä kohdussa ja sen takana, sekä pieni kysta toisessa munajohtimessa, mutta kyytiläisellä kaikki piti olla hyvin. Eilen sitten hulahti veret pihalle ja tänään taas aamulla polille :( Ja taas ultrattiin, näkyi suht paljon verta kohdussa sekä vatsaontelossa, mutta kyytiläinen oli vielä mukana. Lääkäri ei nyt enää osannut sanoa juuta eikä jaata, maanantaina taas sitten mennään ultraan polille ja katsotaan uudelleen :( Todella suuri keskenmenon riski ja maha on helvetin kipee ensinnäkin 4päivän ummetuksen takia ja sitten vielä kun kohtu supistelee sen veren takia ja mahaa painaa. Levolac ei kyllä auta yhtään mitään, vaikka olen vetäny sitä sellasena hevoskuurina että kyllä pitäs jo p*skan lentää pikkuhiljaa.

Kiitos ja anteeks avautuminen, turhauttaa ja itkettää ja masentaa ja toisaalta on toiveikas ja toisaalta ei ja ja ja.... Onneksi omistan kaksi hyperaktiivista rakkia (dobermann ja kääpiöpinseri :) ) joiden kanssa on pakko liikkua paljon ja kisoihin kun tähdätään niin treenataankin monena päivänä viikossa joten ei liikaa ole ajatukset kyytiläisessä.
 
Eni paljon tsemppiä!! ja pienelle myös, että jaksais pitää kiinni :hug:

No neuvola-aikaki soitettu, se olis nyt sitten 20.9 eli reilu viikko.. eihän siellä ekalla kerralla käytännössä mitään selviä. Mut jospa se siitä lähtis :heart:
 
Eni: :hug: voimahalaus täältäkin. toivottavasti kaikki viellä kääntyisi hyväksi...

Nöösi: Musta se ekaneuvola on aina jotenkin sellanen alku kaikelle :) En osaa paremmin selittää. Mä en ole itse viellä uskaltanut edes aikaa tilata.
 
Heippa! Seuraan Championin, Catalian ja Cappuccinon perässä tänne toukokuisiin, LA näyttäis alustavasti olevan 14.5 (luulen, että muuttuu vielä, mulla ei säännöllinen kierto).

Mulla on kaksi lasta, poika 07 ja tyttö 09 sekä keskenmeno 07/2010. Nyt taas uudella toivolla uuteen raskauteen, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa. Mitäs muita tietoja piti laittaa...? Ikä on 32 v ja synnärinä TAYS.
 
hei taas!

tsemppiä enille :hug:

oireet samat, eli väsymys.. meillä isi oli ekassa raskaudessa mukana kaikissa neuvoloissa ja ultrissa ynm. mutta saa nähdä nytten että miten käy kun ei ole työ enään niin joustava että välttämättä pääsis mukaan kaikkiin, mutta ainakin jos on vapaata niin tulee mukaan. ja tietenkin ultraan:) sed on mun mielestä tosi kiva jos miehet pääsee, koska se on aika harvinaista että olisi semmoinen työ missä ehtii tulla arkisin mukaan..

hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Enille :hug: . Harmi että alku on ollut noin takkuinen. Toivottavasti pikkuinen on jaksanut sinnitellä mukana ja kaikki menisi jatkossa parhain päin.

Olikohan tää alku viimeksi tällaista? Koko ajan miettii et onkohan siellä masussa sittenkään ketään. Oireita on kuitenkin niin vähänlaisesti.

Minäkään en ole vielä saanut aikaiseksi varata neuvolaa. Jos sitä ensi viikolla löytäisi töissä sellaisen ajan että saisi rauhassa soittaa...

Catalia etköhän sinä ole ihan samalla tavalla kuin muutkin tervetullut joukkoomme. Vaikka perhemuotosi eroakiin, onhan meitä varmasti muutenkin "moneen junaan" ! Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia... Ja Toivottavasti tämä raskaus sujuu hyvin.
 
heippa! Tulisin mukaan. Tein juurikin hetki sitten positiitisen raskaustestin mikä oli aivan mahtava yllätys, kun takana keskenmeno helmikuussa 2010. Ennestään meillä on lähes 2v poika. Tätä raskautta me todella yritettiin ja toivotaan nyt että pikkuinen matrkustaisi mukana. Laskettuaika olis ehkä 19.5, koska mulla on ollut tosi pitkät kierrot keskenmenon jälkeen. jotain 37-48 päivää. Tein testin kp 31 ja silloin ei vielä positiivista näyttänyt. VAS:iin ois tarkoitus mennä synnyttämään.
 
Hei vaan kaikki:flower:

Lista päivitetty.Päivittelen sitä kyllä aina sitä mukaan ku huomaan että on uusia tullut joukkoon mutta en vaan joka kerta ilmoita päivityksestä:)

Enille:hug:

Tervetuloa uusille :heart:


Sitten vähän omaa napaa. Täällä on kans jo melkonen pömppö tuo maha niinku on jo aika moni kirjotellutkin samasta vaivasta:D Edelleenki etoo, väsyttää ja väliin palelee. Ruokaa pitäis olla vähän väliä syömässä ettei olo pääse kovin huonoksi. Väsymys on ollu kyllä nii kauhia että on pakko päikkärit aina nukkua, äskenki nukahdin istaalteen ku oottelin ruuan valmistumista:D Toivottavasti se alkaa helpottaa ku viikkoja tule lisää. Onneks kuiten lapset on jo sen verran isoja ettei niitä tarvi olla koko aikaa vahtimassa ni voi ihan rauhassa nukahtaa:) Huomenna ja lauantaina olis taas 5.15 herätys ja sittenhän siinä menee pari päivää että saa taas sen pahimman väsymyksen nukuttua.
Ompelutöitä ois kova hinku alkaa tekeen ,mutta tuntuu vielä että se innostus laantuu heti ku jotain yrittää alkaa tekeen. Eiköhän sitä niitäkin sitten ku virkistyy:D Vauvanvaatteiden kaavoja olen jo katsellut, josko sitä jotain pientä ompelis sitten tulokkaalle. Kastemekon tein ensimmäiselle ja se on kulkenut nyt suvussa omilla, siskon ja varmaan vielä veljenki lapsilla.

Nyt on kyllä pakko lähteä taas sohvalle vähän oikasemaan selkää, tää väsymys on jotain aivan kauhiaa |O
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas, jonnekin kun pitää päästä "keskusteleen" :) Kerroin tänään raskaudesta jo muillekin. Miehelle heti aamulla kun plussa pärähti, vaikka onhan se tässä jo kuunnellut useamman päivän mun "oonko mä raskaana"-pähkäilyä :D Siskolleni ja 3 kaverilleni kerroin myös, mutta muutoin aattelin kertoa sitten np-ultran jälkeen, ellei joku sitten mahan perusteella huomaa... Km-raskaus rupes näkymään (turvotuksen takia siis) jo 7 vkolla, oli pakko kertoa monelle asiasta... Sitten olikin ikävää kertoa ne huonotkin uutiset samalle porukalle. No, elämää se vain on, ei voi mittään!

Mun mies oli ekas raskaudes mukana kaikis ultrissa ja kerran neuvolassakin. Tokas raskaudessa oli mukana rakenneultrassa. Katotaan, tuleeko kolmannessa enää ollenkaan mukaan, onhan nää "nähty" :D Eipä silti, ei mua haittaa vaikka yksin kävisinkin, ei tässä enää itekään yhtä täpinöissään ole, kun jo kolmatta kertaa käy läpi samoja asioita. vaikka ihanaa siis onkin odottaa!

Mulle tulee tää raskaus olemaan viimenen (jos lapsi siis syntyy) ja jotenkin haikea mieli on siitä. Pitänee ottaa kaikki irti masun kasvusta, raskausolotilasta jne. Itkin jo kuopuksen imetystä lopettaessani heinäkuussa, että kolmannen vauvan imetys tulee sit olemaan viimenen kerta, miten ikinä pystyn sen kanssa imetystä edes lopettamaan... Musta tulee varmaan taaperoimettäjä ;D

Niin, vielä raskausoireista, nyt niitä olen bongannut:
väsymys, finnit naamassa ja selässä, tissit kipeet, mahassa on repinyt, pissahätä...
Pahimmalta vaikuttaa jalan kipuilu ja selän oireet, mulla prakas selkä 3 x kuopusta odottaessa ja jalat petti alta ties kuinka monta kertaa :( Ei kaipais takasin niitä, jouduin kuntoutukseen nimittäin 4 kk ajaksi heti synnytyksen jälkeen.

Sellasta tänne...
 
nepula: Mulla oli kans aikasemmassa raskaudessa selän kanssa ongelmia.. Lyhyt runko ja järkkyiso maha=ei hyvä! :D Pahin vaihe oli synnytyksen jälkeen.. Nyt alkanu jo tuikkii alaselkää samalla tavalla,välillä ku astuu oikealla jalalla, oisko sit miulla joteki hormooneista johtuvaa?!
 
Mä olin äsken kirjoittamassa mun alkuraskauden oireista, kun mulle tuli hirvee oksetus ja ryntäsin vessaan, mut ei sieltä tullu ku limaa. Kai se on uskottava et kannattas varmaan syödä jotain aamusta ennen ku mitään alkaa tekeen. Lisäksihän mulla on ollut ihan järkyttävää nippailua tuolla alavatsalla ja nivusissa, vaikka viikkoja on näin vähän. Finnejä on naamassa ainakin normaalia enemmän. Tisseissä tuntuu arkuutta vähän, tosin koskettaessa ne ei kyllä oo kipeet paitsi jos kovasti painaa. Ai niin ja nää mielialan vaihtelut, en mä mitään itke mutta siis oon ollut normaalia enemmän huonolla tuulella.

Hannele ja sintti 4+1
 
:wave: Täälä uusi odottaja liittyisi joukkoon mukaan!

Maanantaina tein jo ensimmäisen haamuista haamuimman testin, eilen digitesti kertoi selvällä suomella, että raskaana ollaan, joten kai se on pakko uskoa ;) Minkäkin kuulun tohon keskenmenon jälkeen plussanneiden joukkoon, josta Champion, Cappucino, Catalia ja nepula ovat tänne jo tiensä löytäneet. Takana siis km 6+1 viikolla viime toukokuussa. Vaikka oli noin alussa, niin henkisesti oli aika kova paikka ja koko kesä meni melkein sitä murehtiessa ja siitä henkisesti noustessa. Joten hyvin hyvin varovainen olen tämän plussan suhteen. Mutta kai se pitäisi ajatella, että raskaana olaan niin kauan kuin tosin todistetaan ja iloita siitä.

Varhaisultraan tarkoitus mennä jo oman mielenrauhan vuoksi. Oloja ei kauheasti ole vielä...hajuaisti on ollut herkempi, paleltaa ja hirveitä hormonihirviö finnejä pukkaa. Mutta esim. tissit ei oo oikeastaan yhtään kipeät, mikä hiukan ihmetyttää, kun viime plussasta ne oli kipeät jo ennen plussausta.

Yritän saada luettua teiän aiemmat jutut ja päästä mukaan keskusteluun. Täälä töissä vaan ei viitti alkaa selaamaan koko ketjua läpi :D

Ikää mulla 28v, esikoista odotellaan. LA ois lakureiden mukaan 19.5. ja synnytysairaala (jos sinne asti päästään) KOS tai NKL.

Sanmar ja pötkö 4+1 :heart:
 

Yhteistyössä