***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Hei kaikille :)
Toivottavasti pahoinvoinnit teillä loppuu pian, yleensähän ne näillä viikoilla jo alkavat hiipumaan, toivotaan siis sitä teillekin!
Elza tervetuloa mukaan:)

Täällä vähän kurjissa tunnelmissa mennään :/ Olen lähiaikoina ollut useana yönä sairaalassa tipassa migreenini takia, tämä on muuttunut aivan sietämättömäksi. Maximilääkkeillä mennään päivä ja vaikutuksen loppuessa on pakko hakeutua ensiapuun saamaan kipulääkettä ja nestettä suoneen :(
Ensiavun lääkäri oli sitä mieltä että neuvolan kautta pitäisi saada lähete jatkotutkimuksiin ja neuvolalääkärille tänään hakeuduinkin. Tämä nauroi suoraan päin naamani ja sanoi että pikku päänsärky ei ole kiireellinen asia. Kerroin kuolevani tähän kipuun, etten jaksa enää enkä pysty elämään normaalia elämää kun joudun olemaan sänkypotilaana päivästä toiseen. Hän käski omalla vastuulla ottamaan muitakin triptaaneja tarvittaessa kuin tätä yhtä joka on raskausaikana turvallinen. En todellakaan ala riskeeraamaan vauvaani, en ikäpäivänä! Kun kysyin mitä tehdä, hän sanoi että ota toki lääkkeitä niin paljon kuin haluat mutta ota huomioon että vauvalle saattaa tulla jotain. Ei tämä näin voi mennä, en varmasti ota mitään joka voi olla haitaksi vauvalle!
Lähetettä jatkotutkimuksiin pyysin, mutta lääkäri sanoi tämän todennäköisesti tyssäävän siihen ettei hän tiedä mille erikoislääkärille lähetteen kirjoittaisi. Eli ei auta muuta kuin jatkaa ensiavussa juoksemista, ukko on yöt töissä joten olemme lapsen kanssa mummilla yöt.
En enää tiedä mitä tehdä, olen aivan lamaantunut tästä tilanteesta :(

Hyvää vointia teille kaikille!

Lilya ja murmeli 13+1
 
Iltoja!

Elza tervetuloa, mukava saada uusiakin immeisiä :wave:


Pahoinvoiville kovasti jaksamista, ei ole hauskaa ei, täällä onneksi *koputtaa puuta* alkaa nyt helpottamaan, jos ei sitten takapakkia tule...

Lilya: eihän tuo voi olla totta! Kyllä sulle joku lähete kuuluu sellaiselle lääkärille joka migreeniä hoitaa ja jos hää ei osaa auttaa, kuuluu hänen laittaa sut eteenpäin sellaiselle joka osaa. Tosi törkeää kohtelua neuvolalääkäriltä!

ON: täällä tosiaan tuntuu pahoinvointi hellittäneen, toivottavasti ei tulllut flunssaa tilalle mummolareissulta... Ultra ensiviikolla, joten sitä odotellessa... Pääsykokeissa tosiaan kävin ja tuossa loppukuusta saa sitten kuulla miten akan kävi


Luhtis + nytty 12+1
 
Heips pitkästä aikaa kaikille.
En ole kerennyt käydä lukemassakaan tekstejä ku remontit kotona menossa ja tietysti nuo neljä vilestäjääkin pitää kiireisenä.

Itsellä oli myös pahoinvoinnit ja väsymys loppunut,mutta nyt viikon verran taas ollut todella maata kaatava väsymys. Liekkö Hb laskenut vaikko mikä syynä.

Mutta taas täytyy mennä..isäntä siellä kokkaillut iltapalaa ja nyt täytyy mennä auttelemaan.
Katinkas rv 15+6
 
Lilya: Törkeää kohtelua lääkäriltä! Vähätellä toisen kipua ja koittaa tyrkyttää lääkkeitä, joiden itse sanoo olevan haitallisia... Jaksamista sulle tosi paljon! :hug:

Sitruunasuu: Kiva tietää, etten ole ainoa, vaikka tietenkään ei ole kiva, että sinäkin joudut tukkoisuudesta kärsimään! :) Mietityttää vaan, ettei omista (allergia?)oireista ole sitten mitään haittaa masuasukille... Neuvolalääkärissä en ole vielä käynyt kertaakaan, enkä oikein tiedä miten sinne aikaakaan varataan, neuvolan kautta varmaan? Siellä pitäisi muistaa kysellä sitten vähän kaikesta.

(.) Pahoinvointi on ja ei ole. Nyt on ihan jees olo, ehkä kiitos Rennieiden, jotka mies toi kaupasta. :) Tuntuu, että välillä unohdan pahoinvoinnin ja silloin se menee ohikin. Sitten taas muistan sen, ja kärsin loppuillan siitä. :( Tiedä sitten, onnistunko vaan huijaamaan itseäni, etten kiinnitä siihen huomiota. Mutta sais juu pahoinvointi loppua jo kokonaan.

lyrae ja sumusireeni 12+2
 
Sitruunasuu & lyrae: tuosta tukkoisuudesta, se on vissiin ihan "normaali oire" raskaudessa :snotty:. Se liittyy limakalvojen turvotukseen, joka johtuu hormooneista. Ei siis välttämättä mitään tekoa allergian kanssa.

Lyrae: meillä terkkari varaa ajan lääkärille, toki jossain voi olla että pitää itse kysellä.

Luhtis + nytty 12+2
 
Lyrae, mua myös huvittaa tuo "Te"-muodossa puhuminen, meillä vaan mies harrastaa sitä jatkuvasti eli kun hän puhuu mulle tai laittaa tekstareita niin aina välillä kysyy mitä teille kuuluu jne. :heart:
Mulla myös on jatkuvasti viluinen olo mutta tosiaan asia oli näin jo ennen raskautta... mies on t-paidalla niin mulla pitkähihainen aina päällä ja tuntuu että mun sormet ja varpaat on aina jääkylmät, ei kai vaan veri kierrä :( Kiusallinen asia jolle ei vissiin edes voi tehdä mitään.

Tosi kurjaa Lilya toi sun päänsärkyvaiva ja lääkärin suhtautuminen, ei tunnu kivalta tollanen kohtelu :( Tsemppiä sulle!

Sitruunasuu minä en ole kertonut kuin yhdelle työkaverille ja senkin vaan siksi että hän tiesi meidän lapsettomuushoidoista. Pomolle aion kertoa ultran jälkeen jos siinä kaikki hyvin. Itsellä on tuo kertominen vähän vastenmielistä koska sitten mun omasta asiasta tulee kaikkien asia ja siitä eteenpäin mua käsitellään "raskaana olevana joka jää pian pois". Muutenkin tuntuu ikävältä kun on itse suunnitellut pomon kanssa ensi vuoden projekteja ja töitä yleensäkin ja nyt joutuu/saa sitten sanoa että ei olekaan itse toteuttamassa niitä. No kaikkea ei voi saada :)

Pahoinvointia ilmeisesti edelleen ikävästi on monellakin vaikka sanotaan että näillä viikoilla pitäisi jo väistyä. Jaksuja kaikille pahoinvoiville ja toivotaan parempia päiviä!

Onko muuten kukaan suunnittelemassa mitään talvilomamatkaa? Itse haluaisin vielä "viimeisen reissun" ulkomaille kahdestaan miehen kanssa mutta en tiedä minne päin lähtisi. Thaimaa olisi täydellinen kohde mutta vaikea arvioida missä kunnossa on esim. helmikuussa. Ehkä joku äkkilähtö olisi paras vaihtoehto. Tiedän että järjellä ajateltuna pitäisi säästää jo vauvaa varten koska tulot tippuvat mutta itsekkyys minussa nostaa päätäni ja haluaisin vielä kerran kokea sen matkustamisen vapauden, joo olen itsekäs ja myönnän sen :D Aikomus on kyllä harrastaa matkailua vielä vauvan syntymän jälkeenkin mutta käytäntö määrää sit miten aikomus toteutuu, ei voi sanoa ennakkoon onko helppo vauva tai miltä tuntuu lähteä reissuun. Kaikki aikanaan sitten :)

Nelli ja Kultahippu 11+5
 
Heippa taas!
Lilya: Viime raskaudessa mulla oli propral-lääke päällä migreenin estoon. Sen määräsi neurologi. Nyt otettiin taas käyttöön se viime kertaisten tekstien pohjalta ihan tk:ssa, kun päivystyksessä kävin migreenin vuoksi.
Neuvolassa selvisi vösymys ja heikko olokin. Hb oli 108. Jospa tämä tästä.

valdemaria
 
Lilya : Sä voisit tehdä ihan hyvin tuosta lääkärin toiminnasta valituksen. Törkeää toimintaa! :O Ihmeellistä, jollei lääkäri tiedä minne migreenistä kärsivät pitäisi lähettää jatkotutkimuksiin, jos omat ohjeet ovat noin puoskarimaisia!! Kun tavan sairaanhoitajakin ymmärtää noiden olevan neurologin asioita! Kysy neuvolan terkkariltasi potilasasiamiehen puhelinnumero ja soita hänelle.

Sitten vähän kevyempään.. Oletteko muut kokeilleet kiinalaista raskauskalenteria?
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Mulle olis sen mukaan tyttö tulossa :D En nyt mitenkään tosissani tuota ota, mutta ihan hauskaa odottaa, pitääkö paikkaansa! Ensimmäisen kohdalla piti ainakin ;) tyttö silloinkin!

Sitruunasuu, mulla on jo niin iso maha, ettei tätä paljon salailla. Tai siis ei tarvitse erikseen kertoa ihmisille, kun ihan katsomalla näkee että vauvamasuhan se siinä ja onnitteluja tulee. No, onneksi ei tarvitse salaillakaan.

Ansukka ja Onni-Unelma 12+2
 
lilyalle tsempit päänsärkyjen kanssa. Tiedän kokemuksesta että tuollaisia lääkäreitä on paljon, mm. mun oma lääkäri mut onenks neuvolalääkäri on kiva ja onneks täällä harvoin saa ees aikaa omalle lääkärille.

kiinalaisesta raskauskalenterista, esikoisen kohdalla piti paikkansa, eli poikaa lupas ja poika tuli. Nytkin mulla on poika olo ja poikaa lupaa, mut katotaan nyt.

Mun pahoinvoinnit on toivottavasti nyt taakse jäänyttä. Ainakana ei oo kolmeen tai neljään päivään ollut pahoinvointia. Liikkeitä en vielä tunne, mut sitä se ultraaja sanokin et voi kestää ku istukka edessä. Mut nyt suihkun kautta unille.

sweetpearl ja pete-vauva 13+6
 
Lilya , no on törkee lääkäri! Mä en tajua miten joissain paikoissa voi olla noin tökeröjä lääkäreitä :O Mä suosittelisin, että varaisit yksityiselle ajan? Esimerkiksi tuo "terveystalo" paikka mitä mainostetaan tv:ssäkin, niin niiden klinikat on hyviä paikkoja. Ajanvarauksessakin se ajanvaraaja itse selvittää kenelle lääkärille kannattaa sulle varata aika, eikä tartte alkaa millään TK lääkärillä arvuuttelemaan.

haidih Mulla oli kans istukka ihan tuossa kohdunsuun päällä, mutta kätilö sanoi, että on ihan normaalia että tässä vaiheessa on istukka alhaalla että se sitten nousee sieltä ylöspäin. Mulla oli siellä ultrassa tuolloin viikkoja 12+4... Ja mainitsi myös, että jos on jotain outoja vuotoja niin se istukka voi aiheuttaa niitä.

(.) "Jes" saanut kärsiä vajaa 2viikkoa päänsärystä! Ja se tuntuu vielä pahemmalle, kun ennen ei montaa kertaa vuodessa tullut päänsärkyä, mut nyt on vähän helpottanut tuo krooninen särky ja se särky on välillä just ohimolla! Eikä auta särkylääkekään, enkä viiti niitäkään ihan pikku pistosten takia napsia.
Viikko sitten kerrottiin kaikille, että meille tulee toinen lapsi... Eräs sukulainen tuntuu olevan kateellinen, muttei ole siis lapsettomuudesta hänellä kyse. Vaan musta vaikuttaa sille, ettei se oikein tykännyt kun me "ehdittiin ensin" laittaa alulle se toinen. Ja juu tiedän, hän on oikeasti noin lapsellinen...

Mutta hei, mulla olisi ehdotus/idea kaikille! :) Musta olis kivaa, jos alettaisiin päivittelemään tänne masukuvia! :) Vaikka kuukauden välein laitettais, niin ei tulisi mitään hirveää tunkua noiden kuvien kanssa. Ois tosi kiva seurata miten muiden mahat kasvaa ja sais itelleenkin tehtyä pientä mahankasvu päiväkirjaa :D

Mä taidan ite sit laittaa tänne ekan masukuvan, kun tuo 4kk ensiviikolla poksahtaa :) Jos siis tämä on muidenkin mielestä kiva idea...

Sirppis & Papu 15+3
 
Isänpäivä-huomenta!
Päänsärkyä voi tehdä myös matala hemoglobiini. Eli sekin kannattaa hoitaa! :)
Migreeniin tuskin samalla tavalla vaikuttaa.
Lilyaa minäkin suositan juttelemaan potilasasiamiehelle. Tiedän miten ikävä tuo vähän väliä esiintyvä migreeni on. :(

Huomaamatta on menneet viikot ja kohta lähestyy jo raskauden puoliväli! Ensi viikolla menen varhaistettuun rkenneultraan. Sen lisäksi että saan tietoa vauvan tilanteesta, saadaan mitä todennäköisemmin tietää myös vauvan sukupuoli. :) Jännittää joka kerta pelkkä sydänäänten kuuntelu, saati sitten ultraaminen. Onneksi kaikki on näyttänyt hyvältä tähän asti.
Neuvolassa tuumasi th, että aika usein se fiilis sukupuolesta osuu oikeaan. Nyt on poikaolo. Ja eikös pojilla ole hitaampi syke? Tällä vauvalla oli nyt vähän päälle 140, kun isoiskollaan oli aina paljon korkeammat.

valdemaria ja vauva 15+6
 
Isänpäivähuomenia täältäkin!

Isi meni töihin ja mulla on aikaa olla koneella kun on lastenohjelmia telkussa... Telkkari on hyvä lastenvahti :D

Mulla on kans joka aamu todella tukkoinen olo. Mieskin jo yks aamu kyseli olenko kipeänä. Toivottavasti menee ohi pian. Ei jaksais olla aina niiskuttamassa, töissä olen saanut nimen "Niiskuneiti"

Tuossa kyseltiin onko töissä kerrottu raskaudesta. En ole vielä kertonut, mutta täytyis varmaan huomenissa ottaa puheeks. Tänään olis tarkoitus kertoa isovanhemmille sekä lapsille. Pienempi varmaan ottaa innoissaan uutisen vastaan, mutta pelkään mitä tuo murrosikäinen sanoo, oli nimittäin tuon nuoremmankin vastaanotto hyvin nihkeetä aikoinaan.

Mutta isänpäivän jatkoja vaan! Minä lähden kalakeittoa keittämään :)
 
Lilya: tsemppiä päänsäryn kans elämiseen. Tiedän, että se on hirveetä ja raskasta, toivottavasti saat apua. Ja tosta lääkäristä kannattaa ehdottomasti valittaa!

ON: Neuvolassa kävin tänään, ku ei oo vielä kuulunu ne sydänäänet ja se ei saanu niitä vieläkään kuulumaan. Neuvolatäti soitti sitten äippäpolille sairaalalle ja pääsinki heti parin tunnin päästä käymään ultrassa. Onneksi siellä pikkunen köllötteli ja sydän sykki ihan normaalisti!! :) Oli ihan älytön helpotus. Vastas viikkoja 11+4 ja oli 51 mm. pitkä. Ensi tiistaina on rakenneultra kun se ei nyt samalla saanu turvotusta katottua, kun ei pikkunen inahtanutkaan vaikka koitti sitä tökkiä. Noh, mua ei haittaa yhtään että pääsee sitte taas sitä katteleen! =)

Laskettuahan ei vissiin muuteta ellei viikot heitä +2:lla, eli mullakin näillä näkymin pysyy viikot ja la ennallaan.

Miuku + pimpula 12+1 (ps. tyttöolo vaan vahvistuu...)
 
Tuutikiks: Mullakin on kauhee paineen tunne kohdussa, varsinkin silloin jos vatsa on toiminut vähän epäsäännöllisesti. Ja sit oon huomannut että jos paljon hommailen jotain, niin vihloo niin vietävästi, kuten esim. työpäivien jälkeen. Tänäänkin siivosin ja menin sen jälkeen kävellen kauppaan, ja kävellessä alkoi vihlomaan kauheesti. Aina huolestuttaa silloin ja hidastan tahtia.

Mulla on ollut hieman verenpaineongelmia... tai siis muutenkin... ylilyöntejä sydämessä, jotka tuntuu muljahduksina ja hengenahdistuksena. Iltaisin tuntuu että pulssi hakkaa sataa kun koitan käydä nukkumaan ja silloin joudun hengittää suun kautta, kun tuntuu ettei ikäänkuin riittäisi ilma jota hengitän nenän kautta. Yhtenä päivänä töissä tosiaan mittailin noita verenpaineita ja pulssi oli sadan molemmin puolin ja yläpaine korkeimmillaan 150. Illaksi rauhoittui. Mutta tuntuu ilkeältä nuo sydämen ylilyönnit, joita on mun mielestä ollut useammin nyt raskauden aikana, on ollut siis jo ennen raskautta. Luin että ne on vaarattomia, mutta kaikki sydämen rytmihäiriöt olis kuitenkin tutkittava. Mä aijonkin sanoa asiasta parin viikon päästä neuvolassa.

Ja muuten, korkea verenpainekin aiheuttaa päänsärkyjä. Ihan niinkuin esimerkiks loppuraskaudessakin jos on pre-eklampsia alkamassa niin saattaa olla monta päivää pää kipeä.


Haidih, rv 12+6
 
haidih Tuo kuulostaa aika huolestuttavalle, oli pakko kommentoida kun luin juttusi. Meillä suvussa tullut nyt ilmi paljon sydänsairauksia ja minultakin ultrattiin juuri sydän, etten "kanna" tätä perinnöllistä tautia. Mutta asia siis mikä laittoi huolestumaan on tuo leposyke mikä nousee sinulla noin korkealle, onhan olemassa tämä urheilijan "sydänvika", missä pulssi saattaa yhtäkkiä nousta levossa takomaan kauheata vauhtia. Ja jos sinulle tulee vielä tunne, ettet saa kunnolla happea, niin kannattaa nopeasti tutkituttaa asia. Tuo sydämmen ultraushan on ihan turvallista raskausaikana ja siinä selviää melkeinpä kaikki asiat...
Mullekin on tullut nyt raskausaikana tosi paljon noita muljahduksia ja ne todellakin tuntuu inhottaville! :/ Ja sillon niitä tulee myös usein jos on stressaantunut...
Niin ja viime raskaudessa th sanoi mulle, että tosi moni raskaana oleva tuntee alkuraskaudessa näitä muljahduksia, mut mitään tarkempaa selitystä en sille saanut...
 
(.) Tänään voidaan paremmin kuin aikoihin. Olen jopa saanut syötyä ihan hyvin. Ihanaa! :) Kyselin eilen tosta painontunteesta kohdunpohjassa, kun oli koko viikonlopun vähän sellanen olo, että pallo putoaa jalkojen välistä.:p Vähän alko jo huolettaa. Tänään sitäkään tunnetta ei kuitenkaan ollu ja totesin, et ehkä koko päivän remonttisiivoajana ololla oli osuutta asiaan. Pohkeetkin tuli ihan oudon kipeiksi.

Haidih
: Kiitos, kun viitti kommentoida kyselyäni!

TUUtikki + PIKKUmyy 12+5

Ainii, torstaina lääkärineuvola...:wave:
 
Mullakin on sydän vähän pompahdellut, juuri äsken, kun tuossa sängyllä makoilin. Mutta se ei ole mikään uusi juttu. Silloin tällöin muljahtelee, etenkin, jos olen nauttinut kofeiinia. Nyt en ole, mutta vähän hyppii&pomppii silti. Väsyneenä usein. Monta vuotta sitten joulustressissä sain kaksi viikkoa kestävän jatkuvan muljahtelukauden, mikä oli kamalaa, ja kävin silloin YTHS:llä kyselemässä. Sanottiin vain, että ihan normaalia stressissä. Sen jälkeen ei ole sellaista ollut, satunnaisesti joskus vain. Mitään ei ole koskaan tutkittu. Verenpainetta multa ei ole otettu muutamaan vuoteen.

Tsemppiä muljahtelijoille :)

MaiMei 14+0
 
Heippa!

Valdemaria: ihan vaan mielenkiintoinen huomio että olet saanut propralia migreeniin kun mulle annettiin paniikkioireisiin, sydämen tykyttelyyn. Monikäyttöinen lääke.

Tuutikiks: Mulla painon tunnetta on aina työpäivän jälkeen kun tulee paljon liikuttua. Silloin vatsa tuntuu valtavalta enkä osaa vielä suhtautua siihen.. Tulee tukala olo.

Viikonloppuna olikin pahimmat kivut tähän asti. Iski kova vihlonta ylävatsaan ja piti kaksinkerroin kävellä että pääsin makuulle. Ei pystynyt yhtään suoristaa kroppaa. Onneksi ei kestänyt kuin reilun puoli tuntia ja levolla meni ohi. Oli ehkä jonkinlainen kramppi ?

Nelli79: Kyllä tekisi kovasti mieli tehdä vielä "viimeinen matka" kaksistaan. Edes Tallinnaan tms :D
Tuskinpa enää ulkomaille viitsii lähteä, kun on pari turistirysää nähnyt niin jotenkin mennyt fiilis.

Tuossa omalla vaa´alla on paino noussut 600g viikossa. Jokohan se alkaa oikeasti nousta vauvan mukana.. eikä syömisten perusteella :)

Vieläkään en ole tuntenut liikkeitä. Mies jo kysyi eilen koska ne alkaa tuntua.. Voihan mennä vielä monta viikkoa, oppaiden mukaan..

cissus 14+1
 
Onko porukka siirtynyt kerhoon, vai onko kirjoittelutahti hiljentynyt valiaikaisesti?
itsekan en ole kirjoitellut vahaan aikaan, lukemassa kaynyt kylla.

tunsin ensimmaisen liikkeen sunnuntai iltana! yhden kerran vain mutta niin selva. neuvolan terkkakin sanoi etta uskoo, kun kerroin :)
niskapoimu ultran tulos oli normaali, turvotusta 0.7mm. napa oli siisti ja kaikki kunnossa siihen asti ainakin. laakari olisi ollut eilen, mutta oli sairastunut. rakenne ultraan paassaan sitten heti uuden vuoden jalkeen 3.1. on niin vahva tytto olo, etta ostin jo punaraitaiset housut vauvalle , heh.
paino on noussut jo 5kg mika ei tunnu hyvalta, odotuksen alkaessa oli viela edellisesta raskaudesta 5kg eli 10kg ylimaarasta..alotin lenkkeilyn taas kun paasin pahoinvoinnista vihdoin eroon. herkut ei maistu. ehka kroppani on sita tyyppia etta raskaana tarttuu vaikka soisin pikkukivia.

Mukavaa paivaa kaikille!
mustajuuri 14+5
 
täällä ei mitään uutta. Tänään oon menossa lenkille ekaa kertaa 2 kuukauteen, kun jalkasärky on nyt loppunut. Oisko sitten vaan joku hermo jumittanu alkuraskauden ajan??

olo on hyvä ja mieli myös, tätä lisää, kiitos :)

nepula ja Siiri 13+6
 
ainiin, sirpaleina: mä en valitettavasti laita itestäni kuvia tänne. Meillä on miehen kanssa ollut jo vuosia diili, että nettiin ei laiteta meistä eikä etenkään lapsista mitään kuvia, ettei lähe "väärin käsiin". Mä olen myös hyvin vähän itse ikinä missään valokuvissa mukana, ja videokuvaamisen olen täysin kieltänyt itestäni. Tänäänkin perhekerhossa kävi paikallislehden toimittaja juttua tekemässä ja olin vissiin ainut, joka kielsi valokuvaamisen siellä meistä.

Mutta tämä siis vain minun mielipide, eihän mua toki haittaa jos muilla on kuvia täällä :)
 
Moikka täältäkin! Oon ollut toista viikkoa kovassa flunssassa, ja kun pahoinvointiakin on vielä aika paljon niin kunto on mennyt kehnoksi. Mummotkin kävelee kadulla ohi. Muuten kaikki ok; sain verikoetuloksia ja ne olivat normaalit paitsi hemoglobiini alhaalla. Pitäiskin aloittaa rauta heti kun huono olo helpottaisi. Onko teistä joku muu rautakuurilla ja mitä merkkiä käytätte?

Mustajuuri, mulla kans painoa tullut nyt jo reippaasti. Oon kyllä joutunut syömään jotain koko ajan pahan olon takia, liekö se sitten syynä vai mikä.

Mulla on kohtuullisen vahva tyttöolo :) Np-ultrassa sikiön syke oli täsmälleen sama 163 kuin esikoisella, tytöllä, aikoinaan, ja jotenkin tuli vielä enemmän tyttöolo. Saapa sitten aikanaan nähdä osuuko oikeaan.

Calypso + muru 13+5
 
Heippa kaikille!

Miuku1980: Tarkoitat varmaan niskaturvotusultraa, noilla viikoilla ei taida olla vielä rakenneultran aika. :)
cissus: Ilmeisen monikäyttöinen on tuo lääke, eikös sitä oteta rytmihäiriöihinkin.

on: Mulla oli tänään sokerirasituskoe. Tiukkaa teki, eivätkä antaneet edes lupaa oksentaa. ;)
Muuten kuulumiset on aikalailla ennallaan.
Poikaolo on. Se perustuu lähinnä siihen, että edellinen raskaus oli niin erillainen. Sykkeetkin ovat nyt matalammat... Mitä ilmeisemminhän se selviää nyt torstain ultrassa, osuuko olo oikeaan. :)

valdemaria ja vauva 16+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä