***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

tulinpahan poksumaan :) Olo vähän flunssainen, saas nähä kipeeksikö taas tulen...

Mulla on muuten painoa tullut jo +5kg!! en ymmärrä, miten se on mahdollista, kun 2 kk meni hirveessä pahoinvoinnissakin, oksennellen ja heikosti syöden... Onko kellään muulla vastaavaa?

nepula 15+0
 
Omaa napaa itsekkäästi...
Nt-ultra oli tänään, kaikki kunnossa! Turvotusta oli muistaakseni 0,8mm ja kaikki elimet ja raajat paikallaan. Oli vaan aika kokemus taas, ku joku harjoitteleva kätilö suoritti tutkimusta, lääkäri oli onneksi myös mukana ja "otti ohjakset" aina välillä. Ei muuta, mut kävi välillä ihan hiton kipeetä, ku se kätilö tunki sen ultraussauvan turhan syvälle...

Sit toinen juttu. Voipi olla et tässä miehen(avo) kans erotaankin vielä, just ostettiin talo ja silleen. Sinänsä ei pelota yksin jääminen yhtään, mutta tuntuu vaan, et tuotan taas hirveän pettymyksen sukulaisilleni ja pojalleni(kohta 6v). Tuntuu, et haluaisinki olla lasten kans kahdestaan, ei nimittäin miehen seura vois vähempää kiinnostaa erinäisistä syistä, mutta ku just tehtiin velkaa ja kaiken piti olla hyvin... :(
En tiiä, pää pian hajoo...

Miuku + pimpula 13+2
 
Miukulle :hug: Hyvä että ultrasta tuli hyviä uutisia.

Nepula: mä kans ihmettelen tätä painonnousua. Mun mielestä en ees syö niin paljoo herkkuja yms. mut kai se ykskin suupala tarraa heti kiinni : /

Kylläpä lunta pyryttää, ihan vaakasuoraan. Ei lähdetty tarpomaan nyt tonne ulos vaan kutsuttiin yks mamma lapsensa kanssa meille leikkimään. Saadaan kuitenkin seuraa, niin ei lapset hypi seinille.
 
miuku onnea ultrakuulumisista ja :hug: muihin elämän kiemuroihin.

Nepula ja muut painonnousua pohdiskelleet, mulle on kanssa tullut heti alussa jotain 4 kg, en kans oikein tajua miksi, kun on ollut pahaa oloa ja oksentelua (välipaloja oon kyllä napsinut tiuhaan). Tosin nyt ei ole melkein 6 viikkoon tullut enää yhtään lisää, noi kilot tuli siis ihan alkumetreillä. Tasaantuiskohan tää tästä vähitellen.

supistuksista: Mä olen huomannut tai ollut huomaavinani muutaman kivuttoman supistuksen. En ole niistä vielä huolissani, kun niitä on toistaiseksi ollut tosiaan noin vähän. Esikoisen raskaudessa tuli kanssa tosi aikaisin supistuksia, ja raskauden puolen välin jälkeen ne oli jo hiukan kipeitäkin. Rv 29 neuvolalääkärissä sitten kiellettiin kävelylenkit ja imurointi, kun kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki. Rv 36 olin 2 cm auki, lapsivettä alkoi tihkua 37+ ja tyttö syntyi 38-viikkoisena. Saa nähdä miten tällä kertaa. Mitään kuntoilua en aio tällä kertaa harrastaa vaan jätän sen suosiolla synnytyksen jälkeiseen aikaan.

ON odottelen tässä perjantaita, jolloin on taas kasvain/endometrioosi-kontrolli TYKSissä. Toiv. kaikki ok, endoa siis epäillään mutta tilannetta seurataan varm. vuoksi kun ei ole 100 prosenttista varmuutta mistä kysymys. Pahoinvointi ja oksentelu on vieläkin päällä, ei se vaan nyt ota laantuakseen, vaikka tuntui pari viikkoa sitten että se hiukan hellittäisi. Luulisin kuitenkin, että jouluun mennessä on merkittävästi loiventunut, jos se hellittää samaan tahtiin kuin esikoisen raskaudessa.

Calypso + muru rv 14+6
 
Viimeksi muokattu:
miuku :hug: voimia päätöksen tekoon, muista kuitenkin että sinä ajattelet omaa ja lasten parasta eikä sinun tarvitse ajatella sukulaisten tms. mielipiteitä.

ON: Täällä vuotaa taas kaatamalla verta. Äitipolille sain ajan vasta perjantaille tähän väliin käytäväksi kun seuraavahan olis muuten ollut 16.12 eli sitä odotellessa :(

Enie + Tou 15+4
 
Voi kiitos kaikille!! Toivon ettei tässä tarvis nyt yksin tehdä päätöksiä, jospa tää tilanne alkais aueta johonkin suuntaan, eilen saatiin kuitenkin "puhuttua"...

Enie: Voi ei!!! Varmasti ihan hirveetä ku vuotaa, toivotaan sormet ja varpaat ristissä että on vaaratonta kuitenkin! :hug:
 
Miuku, :hug: Ero on aina ikävä asia ja varmaan raskaana ollessa tuntuu vielä tuplasti ikävämmältä. Toivotaan kuitenkin että valoa näkyy jossain vielä teille!

Enie, onpa pelottavaa toi vuoto. Onko vuotoa ollut koko raskauden ajan vai alkasiko yhtäkkiä? Toivottavasti olisi joku luonnollinen syy!

Lasten nimistä: Meillä on ollut jo ennen raskautta haaveissa lasten nimiä ja nyt olemme koko raskauden ajan puhutelleet vauvaa tietyllä tytön nimellä :D Voi käydä tietty niin että tulee poika mutta myös hänelle on ihana nimi valmiina. Tosin, olen aikamoinen mieleni muuttaja että voi käydä tietty myös niin että heti kun vauvan näkee syntyneenä niin tajuaa että "eihän se nimi käy Hänelle ollenkaan" :D Mutta kuitenkin, nimiehdotelmia on valmiina ja onneksi maut menevät miehen kanssa yksiin. Ainoa kiista on tällä hetkellä sukunimi kun emme ole naimisissa ;)

Onko täällä ketään 4D-ultraan menijöitä? Me harkitsemme mutta emme ole vielä tehneet mitään päätöstä asiasta.

Huomenna on toista kertaa neuvola ja odottelen innolla jos saisi eka kertaa kuulla vauvan sydänäänet :heart:
Nelli ja Kultahippu 13+2
 
Heippa!
Nimiasiaa: Meillä oli mietittynä jo ennen raskaaksi tuloa nimi. Nyt sitten kuitenkin alettiin miettimään, että ehkä kuitenkin joku muu olisi kivempi, mutta mikä? Ei olla samaa mieltä mistään nimestä. Nyt kun sukupuoli on selvillä, voi alkaa enemmän jo pohtimaan nimivaihtoehtoja. Minä taidan olla vähän aikainen näissä, mietin jopa kummeja! :)

fyssari: Tässä ei mielestäni Riinalla ole kyseessä veriseula, vaan lapsivsi- ja istukkanäytteet. Meillä otettiin ne, kun oli aikisemmassa raskaudessa "liikaa" turvotusta". Muistaakseni 1% km riski molempien vuoksi on.

Mitäpä tässä muuta... Miukun tavoin mulla ei suju parisuhde. En muista millon olisimme jutelleet hyvässä hengessä. On tässä muutakin, mutta en jaksa mennä juuria myöten niitä penkomaan tässä. :( En kuitenkaan varmaan saa lähdettyä, se on nähty ennenkin.

Ja ettei ihan synkistelyksi mene, niin sentään pahoinvointi on pysynyt poissa ja töissä on tiedossa kivat pikkujoulut viikonloppuna. :)

valdemaria ja vauva 17+2
 
Nelli79 Ihan alku viikoilta asti on vuotanut. Välillä oli pari päivää vuotamatta kun oli flagyl kuuri kohdunsuun tulehdukseen. Oli niin ärtynyt että pelkkä lääkärin sormenpäällä tekemä varovainen painallus tirskautti veret.
Kerran taasen epäiltiin istukkaa. Eli enpä osaa sanoa että mikä tällä erää vai onko ns. "vanhat viat".
 
Heippa!

nepula: mulla on nyt paino noussut vain reilun kilon kun verrataan ekaan punnitukseen joka oli syyskuun lopulla. Välissä vähän laski vaikka en ole oksennellut tms. Muutoin normaalipainoinen aina ollut. Eiköhän se tästä lähde vain nousuun :)

Törkeästi nyt vain omia kuulumisia..
Neuvola oli tänään ja kuultiin ekan kerran dopplerilla sydänäänet :) . 142 lyöntiä min sanoi täti. Taas voi huokaista helpotuksesta ja jatkaa tietäen että hengissä on.
Alkaa kiristää jo farkut. Täytyy vissiin hommata niita masutuubeja kun ei housunkaulusta saa enää nostettua mahan päälle. Aikamoista, ei tähän meinaa oikein tottua!

Nimistä: me ollaan jostain syystä heitelty ilmaan vain poikien nimiä. Onhan mulla poikaolo mut ettei nyt liikaa toivota poikaa jos ei olekaan.. Olen alkanut kallistua siihen suuntaan että seuraavassa rakenneultrassa kysytään sukupuoli. Miehelle en ole ehtinyt vielä kertoa, hän taitaa kyllä haluta tietää. Meillä on jo kummit tiedossa! Ei tietenkään kysytä vielä :)

cissus 15+4
 
Heippa tännekin!
Mä olen käynyt kyllä lukemassa ihan jokaisen kirjoituksen, mutta enemmän kirjoitellut nyt tuolla kerhon puolella.
Vadelmaunelmalle: Täytyy taas sanoa että huhhuh! Ihan olis mielenkiintoista nähdä se ihminen joka sanoo pokkana seuraavan neuvolakäynnin olevan yli 20 viikon jälkeen vasta, etenkin kun on kyse kaksosraskaudesta että vielä hoidoista alkuun saatu raskaus. Kyllä noita seurantoja tarvitaan ehdottomasti enemmän! Tulee väkisin mieleen, ettei ko. henkilö ole kauaa neuvolatyötä tehnyt! toivottavasti asian suhteen on jo tapahtunut jotakin?

Riinalle kovasti lämpöisiä ajatuksia täältä, toivottavasti kaikki on hyvin!

Marsku, mua hieman hymyilytti kirjoituksesi. Ei siis sen takia että tilanne olisi mitenkään huvittava, vaan sen takia että mä näen silmieni edessä juuri yhden terkkarin jolta voisi tulla just tuollaista tekstiä suusta! Yritä pistää puheet toisesta korvasta ulos samantien. Mulla on myös terkkarina entinen kollega (sama ihminen josta puhuin siis), joka sattuu olemaan myös seinänaapuri! Täälläkin kerkesin jo hihkumaan, että saan terkkariksi ihanan ihmisen, joka oli myös ekassa raskaudessa kätilöni.. Ei sit mennytkään ihan miten suunnittelin. No, kyllä mä tän nykyisenkin kanssa ihan hyvin toimeen tulen, kun tosiaan osan jutuista pistän samantien toisesta korvasta pihalle. :xmas: Ja osan asioista jätän kertomatta... Näin me terkkarin teemme... ;)

Diipeli Huomasin myös saman, että elokuisillekin on jo oma pino. Ja siellä näytti olevan myös pari tästä ryhmästä pudonnutta, tsemppiä erityisesti Sanmar82 ja karvatonkoira :)!! Aika tosiaan menee lujaa, vaikka alussahan tässä vielä itsekin tuntuu olevan.

Liikkeistä, esikoisesta tunsin liikkeitä ekan kerran joskus 16 viikolla. Nyt joskus on tuntunut että tuo voisi olla vauvan liikettä, mutta ei vielä ihan varmaa tunnetta ole ollut. Paljon hetkiä päivässä, ettei edes muista olevansa raskaana!

Nimistä jos tyttö on tulossa, niin hänelle on jo nimi valmiina. Pojalle etunimen keksiminen tuntuu olevan hieman hankalampaa. Toinen nimi on kyllä jo tiedossa.

NP-ultrassakin tuli käytyä viikko sitten, ja kaikki kunnossa, onneksi!

Voikaa hyvin!
Ansukka 14+0 POKS!
 
Kiitos kaikille teille ihanille tsempityksistä! Kävin alkuviikosta äitipolin lääkärillä ja käynti vahvisti sitä mielipidettä joka miehen kans oltiin viikonloppuna saatu aikaan, eli että ei oteta lapsivesinäytettä. Turvotus oli nyt 2,9. Lääkäri oli tosi mukava ja ultrasi vielä ja rauhoitteli kovasti. Nenäluukin näkyi, vaikka eihän sekään sataprosenttinen tieto ole vauvan terveydestä (se siis ilmeisesti down-lapsilta tässä vaiheessa puuttuu). Tarkempaa seurantaa ja mm. sydänultra on alkuvuodesta edessä. Tuokin rauhoittaa. Ja jotenkin sitä on kouriintuntuvasti tajunnut että lapsen terveys ei ole aina omissa käsissä. Ja kaikkea saa murehtia jos siihen ryhtyy.

Enie, kuulostaa rankalta ja jospa on vuoto jo loppunut! Itsellä on vieläkin sitä vikaa että kipaisen usein vessaan kun tuntuu jotain vuotavan. Valkovuotoa se on aina tähän mennessä ollu ja en voi kuvitella miltä tuntuisi jos verta tulisi kunnolla :( Voimia!

Supistuksista: Tänään eka kerran töissä mietin että tuntuupa samalta ku eka raskaudessa jossain puolessavälissä. Siis painavalta alamahassa ja pissatti vaikka sitten ei mitään olisi tullutkaan. Vähän huolestuin koska ei kai harjoitussuppareita vielä pitäs olla. Tosin saattoi olla muuten vain huonoa oloa kun flunssa yrittää pukata päälle.

Pärjäilkää pakkasten keskellä. Voikohan muutten rintatulehdus iskeä jo raskauden aikana. On tullut liihoteltua välillä liian vähissä vaatteissa. Tämä lienee kyllä vaan tavallista flunssaa.

Riina 14+2 (mulle vois muuten vaihtaa lasketuksi ajaksi 23.5. jos joku hoksaa ja ehtii).
 
Viimeksi muokattu:
miuku toivottavasti teidän parisuhdekuviot selviäis.. Eipä kyllä täälläkään mitenkään hohdokasta ole ja meillä ois myös yhteinen lainanotto pian edessä, jos sopiva koti löydetään. Miks ei tää vois vaan olla onnellista odotusaikaa..

Enie toivottavasti pian selviää noi vuotojen syyt! Hui kamala :( Ja toivotaan ettei mitään pahempaa ole, meinasitko istukasta että ois kohdunsuulla?

Riinalle myös jaksamisia :hug:

Täällä maha kasvaa, vauveli majailee ihan alhaalla ja tissit kasvanu(!) Mul on aina ollu maailman pienimmät tissit eikä edellisellä kerrallakaan kasvaneet kun vasta maidon noustua, mutta nyt on tapahtunu jotain outoa.. Rakenneultraa odotellessa - 3 viikkoa aikaa, jännitys alkaa..

- N ja Tessu 17+5
 
Nöösi Siis lääkäri yhdellä kerralla sanoi että se on istukasta ehkä peräsin. Se oli ennen sitä kertaa kun toisella äitipolilla lääkäri sanoi että kohdunsuu tulehdus, varovasti painaessa tirskahti kunnolla verta. Kätilö on epäillyt verisuonta jne...
Eli olisi vain kiva saada selvyys mistä tämä vuoto oikein johtuu kun tämä ei ole mitään pientä tipottelua vaan äskenkin vessassa käydessä oli pönttö taas ihan veressä, yäk ja hui.

Huomenna siis menen tarkistukseen äitipolille ja jospa siellä jotain selviäis.

Enie + Tou 15+4
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Riinalle :hug: ja tsemppiä odotukseen! Hieno juttu nuo äitipolin kuulumiset. Se on totta, terveys, kuten elämäkään ei aina ole meidän käsissä. Mahtavaa, kun miehen kanssa olette yhdessä päättäneet olla menemättä lapsivesinäytteeseen. Yhteiset päätökset antaa mun mielestä paljon voimia.

MIUKU: Voimia päätöksentekoon mikä se sitten onkaan. SInä jo varmasti tiedätkin kokemuksesta, että välillä on ylämäkiä (vai pitääkö sanoa alamäkiä...kummin menee:whistle: )ja sitten voi olla helpompaa. Itse olen miettinyt eroa joskus myös, mutta en ilmeisesti ihan vakavissani, koska asian eteen en ole mitään tehnyt. Suhteen eteen kyllä.
Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumista!!:heart:

Itsellä on nt-ultra takana jo viikkoja sitten ja rakenneUÄ parin viikon päästä, en muista laitoinko ekasta ultrasta kuulumisia...siellä kaikki kuitenkin ok, turvotusmitaksi kätilö sai 1,2mm ja tuntuu että sekin ois muka jotenkin paljon (anteeksi te, joilla oikeasti on ollut suuri mitta, itsellä on omanapainen kausi menossa...:whistle: ) mutta toisaalta mun mielestä mitoilla ei ole mitään väliä jos menee alle riskirajojen! Myös ultraamisen ajankohta vaikuttaa mittoihin ja kätilön tekniikka..

Ainahan sitä vois huolta kantaa kaikesta...mitä turhaa, menee elämä sivu suun..

PAINOSTA mulla tullut kaikenkaikkiaan nyt 4,5kg ja viikkoja 17+5...ihan tyytyväinen olen, syön ja herkuttelen välillä (useammin kuin ennen raskautta) mutta stressiä en aio ottaa, tiedän että kaikki lähtee melkein imetyksen aikana, niin viimekskin kävi ja itse voi vähän avittaa painonpudotusta.

Ihanaa, mulla töitä viikonloppuna!! Teen niitä harvoin, joten olen innoissani :p Ja rakastan omaa hommaani=)

UHMAIÄSTÄ: meidän pian kaksivuotias-neiti on välillä rasituksen rasitus...pukeminen, vaipanvaihto...kaikkea pitää ensin vastustaa ja syliin tunkea koko ajan, varsinkin jos äiti on pesemässä omia hampaitaan tai laittamassa ruokaa uuniin...ARGH!!! Ihan kypsä välillä tähän touhuun!!!!!! Huh, kun helpotti...:saint: ja silti se tytsi on maailman ihanaisin rakkaus-pakkaus:heart:

NYT hyvän kirjan pariin kun pienokainenkin nukahti!
AI NIIN...liikkeistä vielä, olen tuntenut jo pari viikkoa vaikka istukka edessä...tosi mahtavaa:kiss:

MUKAVAA viikonloppua arvon naiset, pitäkäähän huolta itsestänne:hug:

Kathe ja Vinski 17+5
 
Ultrassa TAAS käyty.
Ei ollut enää tulehdusta lääkärin mukaan eli se on pois suljettu vuodon syy.
Pienokainen voi hyvin ja kaikki muutenkin näyttäis olevan ok.
Ainoa syy minkä keksi tällä kertaa vuodoille syyksi on se, että tämä lääkäri näki toisenkin
istukan ja epäili että on mahdollisesti ollut taas kaksosraskaus mutta toinen on tullut pois.
Olishan tuo aika pommi ollut saada luomuna toiset kaksoset peräkkäin :D
Sitten olis ollut kaksoset 1v5kk ja kaksoset 0kk :D Niin ja tietty vanhemmat lapset.
Mutta ei siis mitään valaisua lopulta. En oikein jaksa uskoa tuohonkaan että se "lisä" istukka siellä olis kaiken aiheuttaja.
Mutta jospa sitten 16pv joulukuuta kun menen taas KYS:n äitipolille niin siellä oltais viisaampia kun tällä äitipolilla jolla kävin.

Enie + Tou 15+6
 
Heippa! Luin kaikkien kirjoitukset, mutten oikein osaa erikseen vastailla...Siksi siis omanapailen, anteeksi :/

Mua vähän pelottaa/ihmetyttää/askarruttaa...Ensinnäkin pää särkeny kaksi viikkoa, nyt tuntuu, että vihdoin alkaa helpottamaan, huh!
Mutta se tärkein asia. Mun maha tuntuu oudolle. Siis alamaha painaa ja kivistää ja jollain tapaa sattuu (mietin, että jospas se kohtu siellä kasvaa ja nousee ja muuttaa asentoaan, ku mulla se oli niin kamalan takana), mutta sit välillä sattuu/tuntuu koko mahasta ja välillä semmosia ihme pistoksia, ja jos menen äkisti kaksinkerroin niin tuntuu pahalta...
Yöllä taas herään aina kun vaihdan asentoa ja tuntuu ku maha ois ihan jättimäisen suuri, jota vaikee siirtää puolelta toiselle ja sit sellasia ihme tuntemuksia mahassa, siis välillä ihan herään niihin ja sattuu jotenkin ihmeellisesti...Yöllä käyn ainakin kerran vessassa...
Kamalaa kun en osaa selittää miltä se oikeesti tuntuu..Äh!

Painoa mulle tullu lisää ainakin 2-3kg, en nyt osaa ihan tarkkaan sanoa. Toivottavasti ei ainakaan enempää...
Mun piti tilata ens viikoks sokerirasitustesti ja unohdin koko asian ja nyt meneeki seuraavalle viikolle, toivottavasti eivät neuvolassa suutu kun en sitä ajoissa hoitanut :(

Mutta nyt menen päiväsaunaan ja sit lähen iltavuoroon!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä ollaan naama norsun sanonko millä :kieh: Jotenki vaan vituttaa tällä hetkellä joku enkä ees tiiä mitä. Ja mies vaan löhöää sohvalla loukkaantuneen olosena,vois seki tehä jotaki :headwall:

Lähetään kohta käymään paloasemalla ku siellä on ne avoimien ovien päivät ja illalla ois luvassa pikkujoulut selvin päin,ihanaa.joopa joo.

Täällä kans maha on omituisen tuntonen mikä lienee normaalia ku mulla ainaki nyt on ihan selvästi noussu esille,ei voi enää piilotella, kaikki on huomannu jotka vaan on mut nähny..toivotaan nyt että kaikki ois siellä hyvin ku se perhanan doppleriki on matkalla intokiinasta tänne.
Nii ja painoasiaa, se sentään on pysyny aisoissa,tällä hetkellä samoissa ku ennen raskautta, ekan neuvolan mittauksesta -1,5kg.

Pahoittelut purkauksesta!

Diipeli ja pampula 14+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huh kun olikin lukemista, en ole kuukauteen kunnolla koneelle kerinny kun aloitin työt ni se kyllä vie kaiken ylimääräisen energian:p

Mulla sokerirasitus vasta viikolla 24-28, lueskelin vaan et jotkut ovat jo käyneet siinä...
Ja meille tääl kymenlaaksos ei tule niskaturvotus seulast mitään kirjettä kotiin kuin vast siinä tilanteessa jos on jotain poikkeavaa, mitään riskilukuja en siis saannu tietää, mut kaiken pitäis siis olla ok=)

Paino ei ole viel noussu yhtään, mikä on hyvä asia..Viimeks tuli se 30kg:ashamed:
Liikkeistä en ole ihan varma olenko tuntenu, ku viikko sit jotain muka tunsin mut sen jälkeen en mitään vaikka kuinka makaisin hiljaa: /
Eikä mahakaan ole kasvanu juuri yhtään,pitäisköhän kohta jo huolestua: /

Mut voimia kaikille tarvitseville:hug:

esikko heräs ni pitää mennä:wave:

Heissu ja masukki 16+4
 
Mulla on TYTTÖOLO, ja mietinkin tässä että jokohan kohta vois mennä sinne 4D ultraan kurkistaa, kumpi sieltä on tulossa, ensi viikolla siis 15+0 vai oottaisko siihen 20 viikolle????

Parisuhde on yla ja alamäkee, mutta tällä hetkellä ei paremmin voisi olla! Tässä raskaudessa osaa jotenki ottaa paljon rennommin ku ekassa, mieskin osaa nyt taas jo ottaa paremmin huomioon kun massu pullahti esiin ja toin niskapoimu ultrasta kuvan missä pikkuinen vilkuttaa niin hienosti että sormen luutkin näkyy selvästi. Ja turvotusta ei ollu kuin 1.6 tai jotain sinnepäin, kirjekin tuli että kaikki ok.

Oon ollu kaks vuotta kotona ja nyt sitten kutsuttiin töihin ja pakkohan sinne oli mennä, koska muuten olisivat katkaissu työttömyys rahat, jokeenkin harmittaa ku ei voi enää olla esikoisen kaa tokona mutta toisaalta on niin kiva tehä taas töitä, ja toistaiseksi saan nyt tehä 6h päiviä ja poika viihtyy hoidossa ja mun pitäisi jäädä taas tammikuun lopusta kotiin.

POTKUJA on ollu jo np ultrasta lähtien, en uskonu niitä aluksi potkuiksi mutta sitten kun pikkunen potki siellä ultrassa niin asia varmistui, tuntuu se niin ihanalta! Lisäksi kotidopleri on aivan huippu hetki ratkeaa kaikki huolet ja muheet kun kuuntelee pikkuisen sydänääniä!

Supistuksen tapaisia tuntemuksia oli jossain vaiheessa ei kivuliaita mutta epämielyttäviltä, mutta sekin on nyt helpottunut.

Ainoo mikä tällä hetkellä tuottaa huolia on se että miten esikoinen sitten suhtautuu kun pikkumuru syntyy, kun on aika mustis ihan ilman sisaruksiakin, senkin takia on kiva että poika on hoidossa oppii olemaan vähän itsenäisempi ja jos sitten ei tulisi mieletöntä katastrooffia....

Toukka ja Papunen 14+6
 
Iltaa.

Sokerirasituksesta: Mulle tosiaan pistettiin se sekä näille kuluville viikoille, että noille 24-28. Tää eka olis huomenna. Pelottaa jo etukäteen, miten selviin 12h paastosta, ei niinkään ruoan kannalta vaan juomisen! Klo 20 alkaen kun sais juoda vaan n. 2dl vettä (eikä siis syödä mitään). Oon juonut iltaisin vettä kuin sieni, jostain syystä janottaa. Tosin aina oon juonut vettä paljon.

(.) Jotenkin tää olo on tasautunut kummasti, välillä vois unohtaa olon puolesta, että on raskaana (ja hieman huolettaa se), mutta tuo maha on jo sen kokoinen, että muistuu väkisinkin mieleen. :D Ja mahani on kasvattanut talvikarvan. :LOL: Semmoisia vähän pidempiä, ihan vaaleita ihokarvoja. Eikös se poikaa enteillyt, tms? Vahva poikaolo mulla on kyllä koko ajan ollut sitten np-ultran.

Tänään tuli käytyä messukeskuksessa, oli kädentaitomessut, luomu- ym. ruokaa, kotieläimiä ja lemmikkejä. Ihan huippuja oli possut! Tekivät kaikkea hassua aitauksissaan ja pyörivät ympäriinsä tonkien. Ja niitä sai silittää. :heart: Kädentaitomessuilta tuli ostettua itselle vähän kaikkea pientä ja muutama joululahjakin. Rahaa meni tietty jonkin verran. :ashamed:

Lyrae ja sumusireeni 14+4
 
Iltaa kaikille:)

Haaveilija87: Noi sun tuntemukset kuulostaa mun mielestä hyvinkin tavallisilta tässä vaiheessa raskautta, kohtu kasvaa vimmatusti ja lapsi sen mukana, siitä jomotus ja muut jännät tuntemukset. Jos ei ole säännöllisiä supistuksia niin en olisi huolissani. Ajattele vaan, että siellä se oma vauva kasvaa :) maagista.

Painonnousua on ollut ekasta neuvolan mittauksesta +1 kg, mutta neuvolan vaaka näyttää aina 2 kg enemmän kuin kotivaaka ;) En ole näistä kovin huolissani, viime raskaudessa tuli yli 20 kg lisää, ja ne lähti osittain sairaalassa, imetyksessä ja loput juoksulenkillä vuoden aikana. Miehen mielestä en ole koskaan ollut niin hehkeä kuin raskausaikana, joten en lähe itsekään asiaa ruotimaan. Ajattelen, että syön yleensä terveellisesti, liikun ja välillä herkuttelen - elän siis kohtuullisesti: sitten minun kuuluu näyttää siis juuri tältä :)

Riina: Hienoa, että olette yhdessä päättäneet uskaltaa. Elämän suuria asioita ei voi hallita, ja ne mihin voi vaikuttaa, täytyy ratkaista sydämellä. :heart:

Aaah nyt vähän glögiä ja jalat ylös :)

fARIINI JA PULLA 16+1
 
pitkästä aikaa!on ollut niin väsy koko ajan etten ole jaksanut mitään tehdä,vois jo alkaa helpottamaan... :|

mulla on hieman huolia ja toivoisin jos joku osais neuvoa tai jotain ihan sama...mulla on neuvola keskiviikkona ja sit saadaan tietää onko kaikki hyvin.mulla nyt viikkoja 14+2 ja eilen yritettiin kuunnella sillä kotidobblerilla sydänääniä mut saatiin vain sellanen ääni kuuluu et ei voi olla niin hidas,siis kuulostaa ihan sydänääniltä mut tosi hidas....?ja kaikenlisäks mulla on harj.supistuksia pitkin päivää,esikoisestakin alkoi tosi aikasin ja syntyki sit ennenaikasesti...:( ja jotenki paikat tuntuu erilaiselta,anteeks nyt tällai kuvailu mut ihanko olis jotenki auki tai jotain,apua en tiä.

mies sano et ei tosta sydänäänistä kannata huolestua mut silti huolestuttaa kun eiks näil viikoilla pitäs löytyy jo?tai löyty sielt jotain mut oli niin hidas ettei varmaan ole se.
 
lyrae Ei se haittaa vaikka 3l juot ennen sokerirasitusta vettä. Vesi ei tee yhtään mitään vaikka kuinka väitetään. Samoin light juomat kohtuudella ei vaikuta kerrassaan mitään, mutta niissä kuitenkin kun on energiaa niin ne saattaa hiukka vaikuttaa.
Minä en ole kertaakaan juomatta ollut ja tuo 12h on diabetespolin mielestä vauvalle liian pitkä aika olla ilman että äiti syö, ja että 10h on se maksimi suositus jota minä olen heidän ohjeillaan noudattanut niin rasitukseen, paastosokeriin yms. Ja tosiaan olen vedellyt koko yön vettä niin paljon kuin sielu on sietänyt. Ei niille siellä labrassa sitä tarvi sanoa :)
Kuitenkin olen näitä sokerirasituksia ja muita tämän asian ympärillä pyöriviä testejä tehnyt yli 16v aikana aika monta eikä koskaan ole näillä menetelmillä ollut ongelmia.
Eli juot jos janottaa :)

ON:Ei mitään uutta. Kaksoset on yhtä huutosakkia koko ajan ja muu ei kelpaa kuin syli niin eipä oikein tässä muuta saa tehtyä.

Enie + Tou 16+2
 

Yhteistyössä