***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Heippa!
Tänne onkin taas tullut mukavasti tekstiä :) Mä olen ollut lyhyellä syyslomamatkalla Keski-Euroopassa, ja nyt on taas hauska palailla lukemaan. Matka meni ihan ok (esikoinenkaan ei saanut kuin muutaman näyttävämmän uhmakohtauksen...), mutta pahoinvointi tietty kiusas koko ajan, niinkuin muutenkin. Päivittäinen oksentelu siis jatkuu.
Ens viikolla olis nt-ultra, mikä tietty jännittää sopivasti, samoin seerumiseula, joka otetaan samana päivänä. Mua vähän mietityttää tuo seerumiseula, kun yksi hälyttävä asia, mitä siinä etsitään, on ilmeisesti "ylikorkea" hcg (vai onko ,tietääks joku??). Esikoisen raskaudessa mulla mitattiin hcg:tä verenvuotojen takia ja se oli erittäin korkea ja pahoinvointi rajua. Silloin ei tosin seerumiseulaa ollut tarjolla, pelkkä ultra, joka oli ok.

Gallup: Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo pitkälti toistakymmentä vuotta, ja siihen on mahtunut monenlaisia kausia. Raskausajat on olleet suhteen kannalta ihan hyvää aikaa, ja mies on huomioinut mun pahoinvoivan ja väsyneen olotilan mukavasti. Mutta petipuuhia ei tällä hetkellä ole lääkärin määräyksestä (verta tihkuva polyyppi ja infektioriski) ja näin saattaa olla vielä ties miten pitkään.

äitiysvaatteista Mun oli turvonneen mahan takia pakko ostaa HM:ltä parit äitiysfarkut, ja mulla oli ennestään kahdet mustat äippähousut, jotka oli ostettu samasta paikasta. Hintahaitari housuissa/farkuissa on ollut muistaakseni n. 30-40 eur.

Calypso ja muru 10+6

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Parisuhteesta: Meillä oli pitkään esikoisen syntymän jälkeen vähän outo vaihe. Tais miehelle tulla yllätyksenä lapsiperheen arki ja se oli tosi paljon töissä/omissa menoissa yms. ja minä olin lähes täysin yksinhuoltajana... Sitte onneksi alko vyyhti avautumaan ja mieski löysi oman roolinsa tässä meidän perheessä. Nyt mennään ihan mukavaa vaihetta taas... Ollan oltu yhdessä lähes puolet elämistämme, eli alettiin seurustelemaan tosi nuorina! Tunnetaan toisemme niin hyvin, että osaa antaa toiselle tilaa sillon kun sitä tarvii. Ja kun se rakkaus toiseen ei oo onneksi mihinkään kadonnu niin on aina asiat selvinny.
Äitiysvaatteista: mulla jemmassa yhet äitiysfarkut ja aattelin ainaki parit lisää ostaa. Viimeksi olin raskaana kesäaikaan nii oli helppo kulkea hameissa, mutta nyt on pakko ostella edes parit housut. H&M on toiminu ainaki mulla mammavaatteiden osalta. Ja kävin jo vilkuilemassa ihania mammasammareita siellä :D Pian varmaan pakko siirtyä äitiysvaatteisiin ku masu alkaa jo ihanasti pullottaa <3
ON: Tiistaina oli lääkärinla. Kaikki oli ihan ok. Sydänäänet kuulu hyvin! Voi ihana. On se niin uskomatonta kuulla ne ensimmäistä kertaa... Pahoinvointi helpottaa... jee. Olen jopa syönykki jotain jo! Lohdullista kuulla, että muillakin ollut yhtä rankkaa tämänsuhteen ku mulla! Tsemppiä teille! Ens viikolla ultra. iih. ei jaksa oottaa :D
Ihanaa odotusta teille naiset! Mulla alkaa olla jo semmonen ihana odotusvaihe menossa... hypistelin jopa muutamaa pienenpientä bodya kaupassa. En vielä uskaltanu ostaa... Ensviikolla ultran jälkeen... ehkä :D
Mariposa & toukka 10+6

Heippa pitkästä aikaa taas =) Kauhean nopeasti aika kuluu kun arkipäivät on töissä ja muuten sitten aika menee lasten ja kodinhoidon kans. Ja sitten kun on vieläkin kova väsymys päällä niin ei oikein jaksa mitään ylimääräistä.
Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin.. mua pelotti ihan hirveästi että mitä jos sydänäänet ei vieläkään kuulu mutta kuuluihan ne =) raskausviikot neuvolan mukaan 13+4 mutta oikeasti varmaan noin 11+4 :)
Galluppiin: Ollaan oltu miehen kans yhdessä yli kymmenen vuotta ja välillä on ollut alamäkiäkin mutta aina niistä on hyvin selvitty.. Tästä vauvasta mies on ollu tosi innoissaan jo heti siitä lähtien kun plussa tuli :) Yleensä mies on innostunut vasta ekan ultran tai potkujen jälkeen mutta nyt taitaa silläkin olla todella vauvakuume ;)
nyt ajattelin että vois kertoa lapsillekkin kun ne sydänäänet kuului.. jännä nähdä mitä koululaiset meinaa :)
Äitiysvaatteita täytyy nyt alkaa ostelemaan kun maha pullottaa jo mukavasti.. mulla on lapset syntynyt kesällä ja syksyllä niin suurin osa äitiysvaatteista on kesäisiä. joten uusiks menee..
Sellaista teiltä kysyisin että oletteko töissä (jos niin mitä teette työksenne) vai oletteko kotona?

hei kaikki!

vaikka käy joka päivä kattomas niin kuitenkin ehtii aina tulla niin paljon tekstiä:)

JA82: mulla oli myös tota heikotusta, pyörrytystä, hengenahdistusta ja sitten lensi laatta ja sitten kaikki ok. ja kun mulla ei ole muita oireita ollut enään 3 viikkoon niin soitin neuvolaan ja siellä sanottiin että johtunee siitä että saan liian vähän kuitua ja että mun pitäis syödä vähintään 2 tunnin välein ja heti aamusta niitä kuituja. joten nyt kun olen aamulla syönyt ruisleipää ja sitten 2 tunnin välein koko ajan jotain niin lähti heikotus pois:) mutta paha olo vielä pysynyt mutta ei niin pahana kun ennen..

rikupi: täällä (helsingissä) se seulavastaus tuli heti seuraavana arkipäivänä postissa kotiin:) mutta näköjään vaihtelee aika paljon kunnittain..

sukupuoli: me aiotaan ainakin kysyä sitä rakenneultrassa kun en jaksais odottaa synnytykseen asti:) ja viime synnytyksessä en edes muistanut kysyä kumpi se oli vaan sitten vasta myöhemmin samana päivänä kysyin mieheltä et muuten kumpi tuli:LOL: että siinä tilassa niin ei halunnut muuta kun hetken levätä ja katsoa sitten vauvaa myöhemmin, eli ei se kyllä sillon mikään yllätys olis ollut kun ei jaksanut semmoisia miettiä:) ja sittenhän sitä tuli tuijotettua viikon putkeen, unohdin välillä nukkua yöllä sairaalassa kun vaan tuijotin koko yön tyttöä:)

minä ja masuasukki 13+3

Sukupuoli: Kyllä mä aattelin että vois kysellä, en mä jotenkin nää siinä mitään sellasta.... tiettekö.. meillä kun on jo kaksi lasta, tyttö ja poika.

Työpaikka: Mä olen mielenterveys- ja päihdepuolen lähihoitaja. Nytkin edessä huomisesta lähtien kaksi pitkää ja kaksi iltavuoroa. Ottaahan se välillä koville jos sattuu olemaan sellainen olo ettei millään jaksais muuta kuin maata. Ja henkisestikin se on rankkaa, kun pitää hoitaa aikuisia kiukuttelijoita, siis suoranaisesti hulluja, narkkareita ja alkkiksia.

Kuuntelin jälleen eilen sydänääniä, mulla on se "huonompi" doppler jossa ei ole mitään näyttöä, mutta sain laskettua että löi 160-170 kertaa/min. Ja eri aikaan kun oma sykkeeni.

Jännää, että vaikka tuo pahoinvointi on loppunut, loppui niin äkisti etten uskonutkaan, silti tulee monesti, varsinkin nyt kun on ollu pikkasen flunssaa niin sellainen olo kuin olis kovemmassakin kuumeessa. Että jotenki ... ei nyt satu mutta tuntuu jotenkin pahalta koko kropassa.

Ja sit mun piti vielä kertoa sellainen, mikä alkoi huvittaa töissä kun työkaveri päräytti mulle että "Onpa ihanaa kun säkään et ole enään sellainen pienenpieni luuviulu, kun mä oon huomannut että oot alkanut syömään ja oot saanut mahaakin pyöristettyä.........." Ja tää työkaveri ei tiedä että on vaavi mahassa... että näkyykö se sit jo vähän, vai oonko mä niin turvoksissa sitten ettei maha pysy sisässä :) Kuitenkin mä saan mahan vedettyä sisään ihan normaalin kokoiseksi, vaikkei se tunnu kauheen luontevalta. Hih. Puoltoista viikkoa niin on nt-ultra. Ei jaksa odottaa.

Ja työnimikin on vielä pirulauta keksimättä, mutta eiköhän se mies sen taas keksi niinkuin aikaisemminkin aina.

Haidih rv 9+2

Hei vaan!

Chira: Mullakin tullu välillä sellasta vaaleanruskeaa, ehkä kellertävääkin valkovuotoa. Soittelin neuvolaan; oli sitä mieltä ettei ole tulehdus ja sanoi että jos jatkuu, niin käymään sinne vaan. Tänään en oo sitten oikeastaan havainnu ja muutenkin tuota vuotoa on tullu lähinnä ison hädän yhteydessä kun on pitänyt ponnistaa (mutta kuitenkaan ei siis sieltä aukosta).

Ekassa raskaudessa oli paljonkin lorahtelevaa mutta kirkasta valkovuotoa. Nyt on aika kuivaa lukuun ottamatta noita hetkellisiä ponnistuksen aiheuttamia. Pitäsköhän olla huolissaan vai voiko vaihdella tuo oire raskaudesta toiseen.

Meillä nt-ultra vasta 19.11. Ei jaksaisi odottaa. Varsinkin kun ekalla neuvolakäynnillä viime viikolla (meillä on sellanen ylellisyys(?) neuvolassa kuin ultralaite) hoitaja ei meinannu saada sykettä näkymään ja sanoi että kokokaan ei vastaisi viikkoja. No sitten sikiö liikahti ja näkyi sykekin. Mutta kyllä säikähdin :'(

Riina 9+5

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Olen ollut työreissussa pari päivää ja olipas tänne tullut paljon luettavaa, ihanaa :)
Parisuhteesta: Meillä on miehen kanssa yhteistä matkaa takana 3,5 vuotta ja meillä on mennyt koko tämän ajan tosi hyvin ja tämä raskaus vaan vahvistaa tunteita. :) Olin pitkään ennen nykyistä miestä sinkku ja siksi tuntuukin nyt erityisen ihanalta kun viimeinkin on palat loksahtaneet kohdalle kun vaan lopulta löysi Sen Oikean ;)

Seksiä meillä on ollut ehkä hieman normaalia vähemmän mutta silti yritämme pitää huolta seksielämästä myös koska ei raskaus ihan kaikkea saa muuttaa. Mutta luonnollistahan se varmaan on että voi olla hiljaisempaa kun sopeudutaan muutokseen ja ehkä oma kroppakin tuntuu alussa vieraalta.

Oma olo on niin normaali että mua on alkanut pelottaa myös että onko pientä enää olemassa, ei voi mitään, se pelko vaan kumpuaa jostain. Itse spekuloin tuota kohtuun kuolemista ja että vuoto vaan ei ala mutta sikiö ei silti enää elä. Mulla ei ole mitään vuotoja ollut kertaakaan mutta ei mitään oireitakaan eikä juurikaan vatsaa näy niin siksi näitä synkkiä ajatuksia on mielessä. Varhaisultrassa näkyi syke mutta siitä on nyt jo kuitenkin pian kaksi viikkoa että siinä ajassa ehtii tapahtua paljon. Tällä viikolla varsinkin olen ollut huolissani koska jouduin matkustamaan viikonloppuna 18h (lento+auto) ja se ei ehkä ihan hyvää tee raskaana. Mutta ei kai tälle pelolle mitään voi, 12 viikolla on ultra eli sinne asti pitää vaan elää pelon kanssa.

Ruokajutuista sen verran että täytyy sanoa että työmatkat on todella vaikeita kun pitää olla alkoholittomalla linjalla ja pitäisi yrittää välttää "riskiruokia". On ollut todella vaikeaa tällä viikolla kun olen joutunut teeskentelemään päänsärkyä (ettei tarvi lähteä yhdelle...) ;) ja lisäksi kieltäytymään jos jonkinlaisista herkuista siksi ettei niissä ole listeriaa tai salmonellaa. Mutta silti olen kyllä vahingossa varmaan päivittäin syönyt jotain "kiellettyä" yksinkertaisesti siksi että en ole tiennyt ruoka-aineista ravintoloissa. Ja luulen että Suomeen verrattuna kuitenkin on ulkomailla aina kovempi riski saada tartunta :(

t. Nelli ja Kultahippu 9+3

Sitrunasuu Kyllä ne kissat vaistoavat ja muutkin eläimet jos on raskaana :)

Sukupuolen selvitys Taitaa olla siinä rv 16 paikkeilla se "paras" hetki, mutta kyllä meillä kaksosista näki ihan loppuun asti selvästi kumpiako ovat. Aiemmista lapsista en ole kysynytkään.
Nyt ajattelin myös kysyä ja aion joka ultrassa taas sanoa ja kysyä :D
Minä kun käyn kuukauden välein suurinpiirtein ultrassa niin mahdollisuuksia siihen tulee useita.
Toivottavasti näkisi kumpiko tulee.
Meillä tosin on molemmille vaatteita varalla kun kaksosilta jätin jemmaan sekä pojan että tytön vaatteita :) Eli sillai ei ole merkitystä vaikka "vikaan" menisikin.
Mutta kyllä sen niin selvään siinä ultrassa näki ettei erehdyksen mahdollisuutta voinut olla viimeksi ainakaan.

ON: Yksi vuodoton päivä kun otin iisisti ja anoppi apuna niin ei tarvi kaksosia kannella mutta eilen kävin sitten kaupassa niin johan taas alkoi vuotamaan :(
Ensiviikolla onkin äitipoli ja ultraus.

Naga Morch 11+5

Heippa!
Täälläkin oireet lieventyneet. Nyt vaan on väsymys taas pinnassa. Menen vasta iltapäivällä töihin niin helposti tulee nukuttua 12h yöunet eikä millään jaksaisi edes nousta! Ja ykärefleksi on herkässä, joku nenän niistämisen kuuleminen inhottaa, yäääkkk!!

Nelli: Olosta minullakin samanlaisia tunteita.. Inhottavaa odotella.. Viikon päästä mulla uusi ultra. Vielä kun huomasin miten äippäkorttiin oli ekan ultran jälkeen merkitty liikkeet ja syke yhdellä +-merkillä, mietin vaan johtuuko siitä että sikiö oli vasta 10+0 silloin ja vielä kovin pieni.. ?? Siitä on nyt vajaa kaksi viikkoa..

Töissä on yksi nainen joka nähdessämme kysyy miten olen voinut ja oon huomannut miten mä en pidäkään tästä huomiosta. ? Ehkä johtuu siitä että vielä ollaan niin alussa ja vatsa ei kunnolla näy. Sitä haluaisi vaan pysyä näkymättömänä.. No itepähän kerroin..
Tuleeko ihmiset kovin herkästi sitten taputtelemaan vatsaa?

Aiotteko ottaa kausi-influenssarokotteen? Sitä minulle tarjottiin neuvolassa ja taidan ottaa. Aiemmin kieltäydyin sikainfluenssapiikistä ja se tuossa uudessa olisi mukana. En vielä tiedä, tilanteet muuttuu..

cissus 11+4 (14+0)

Influenssarokotteeesta, en tiedä aionko ottaa. En ottanu possuflunssarokotettakaan ja oon sitä mieltä että vastustuskyky vaan heikkenee noille taudeille, kun ottaa kaikenmaailman rokotteet ja lääkkeet ja ropit aina kun tauti iskee.
Viime flunssa oli sillon kun olin 4:llä viikolla raskaana, poskiontelontulehdus oli, siihen kyllä sain sellaset antibiootit mitä pysty käyttämään raskauden aikana. Huomenna seulontaverikokeet.

Tiia ja toukka tasan 10 poks :) !

Moikka pitkästä aikaa! Olen käynyt lukemassa mutta jotenkin tuntuu että tässä vaiheessa ei niin paljon kirjoittamista ole. No joo joo, olen laiska :ashamed: Olette olemassa kuitenkin ja kiva kun olettekin =)

Mitäs täällä onkaan ollut juttua, kaikkea en tietenkään muista mutta jotain.

Galluppia parisuhteesta. Meillä on yhteistä eloa takana muutama vuosi, avioliittoa tuli eilen täyteen hurjat 8kk :D Meillä menee nyt niin, että miehellä menee hyvin ja mulla ei. Me täällä ehostetaan tätä nykyistä asuntoa myyntikuntoon, ensin piti jättää vuokralle mutta tultiin toisiin ajatuksiin. Aika menee maalatessa ja tapetoidessa. Ovetkin ajateltiin vaihtaa. Mies siis suunnitelee näitä ja remppaa autoa, samalla etsitään uutta asuntoa ja elellään arkea. Miehellä kaikki siis hyvin, mitä nyt hällä on vähän vaikea ja raskaana oleva vaimo... köhköh. Minä nimittäin kiukkuan ihan kaikesta ja räiskähtelen ja itken pienimmästäkin asiasta :ashamed:

Oireet on lieventyneet, onneksi. Enää en ole oksentanut, välillä vähän velloo mahassa ja välillä nippaa mutta ei muuta. Tai niin no oirehan tuo minun hormonihäröily on mutta ei niin konkreettinen kuitenkaan. Maanantaina on np-ultra klo. 08:40. Mies ei pääse mukaan :(

Sukupuoli selvitetään tässä raskaudessa kyllä, molemmat halutaan tietää. Ekasta ei haluttu vaan jännitys säilyi loppuun asti. Sekin oli kyllä ihan kivaa!

Rokotusta en halua, otan vain pakollisimmat sekä itselle että lapselle. Jos kuuluttaisiin riskiryhmään, miettisin asiaa uudelleen.

Miten teillä muilla, onko ollut mielitekoja? Mun tekee edelleen mieli suolaista, ja jos olen kerran jotain syönyt niin en millään halausi syödä samaa enää seuraavana päivänä. Liha vähän etoo, samoin mun ikuisuusherkku makaroni :( Hyvin uppoaa taas sitten ruisleipä ja kaurapuuro. Ja sipsit :ashamed:

Nyt jatkan ruokaohjeiden metsästämistä, että saisin vähän vaihtelua tähän syömistouhuun, meinaa olla aika yksipuolista. Raskaus multivitaa otan päivittäin vähän paikkaamaan tätä. Meidän esikoiselle syntyi muuten maanantaina pieni serkkutyttö! :heart: Ja toisen serkun odotetaan putkahtavan maailmaan parin viikon aikana =) Näin niitä pikkuisia tupsahtelee oikein liukuhihnalla.

Phoebs ja Katkis tasan 12 (oho, hui, poks!)

Mä oon ollu vaan taustalla lukemassa teiän kuulumisia, mutta nyt rupee taas oleen olo normi, että jaksan vastaillakin... On tätä textiä kyllä tullut melkoisesti!

Kiitos kaikille tsemppauksesta ym tämän oman ja kaverini km:n osalta! Kyllä se vaan mieltä lämmittää saada halaukset ym, kun tänne on ensin saanut purkaa sydäntään. Elämä jatkuu ja niin sen pitääkin.

Parisuhteesta, meillä on 2 vkon päästä 10 v täynnä yhteiseloa ja samana päivänä myös 5 v avioliittoa takana. Siihen on mahtunut hyviä ja huonoja hetkiä, mutta yhdessä niistä on selvitty. Tällä hetkellä pikkulapsiarki on mun hoteilla paljolti, mies tekee 2 hommaa ja on illat väsy, viikonloput samoin. Kyllä se verottaa suhdetta, mutta kun tietää, ettei tää iäti kestä, niin sen jaksaa. Hyvin hän on nyt mua auttanut näinä 5 viikkona, kun oon ollu pahoinvoiva ja iltasin ihan sairaan väsy, hän on antanut lapsille iltapalat ja laittanut nukkumaan, mä oon saanu siinä 1,5 h breikin itelleni. Mä hoidan kuitenkin yöheräilyt sun muut, joten pako munkin saada levätä edes hetki. Seksistä... no on ollu hiljasta nyt nämä 5 vkoa, ihan kerran on päästy saman peiton alle... Eipä silti, raskausaikana multa on aina kadonnu halut, joten katotaan miten loppuaika menee. Esikon odotus toi järkyttävät 5 kk selibaattia... kellään muulla ollu samoin??? Tosin siitä 3 kk oli raskausaikaa ja 2 kk synnytyksen jälkeistä, mutta silti.

Rokotuksista, en aio ottaa raskaana ollessa mitään rokotetta, sikapiikin otin jo tammikuussa.

Sukupuoli, en halua tietää tällä kertaa, vaikka vahvasti tyttöä epäilenkin. Meillä kun on jo tyttö ja poika, niin aivan sama kumpi sieltä syntyy :)

Oireet, täällä kuvotus jo 80%:sti poissa, väsy on yhä. Jalka on yhä liikuntakiellossa ja näyttää siltä, että on vielä pitkään :( Neuvolan mukaan johtuu selästä ja mullahan on kaikis raskauksissa selkä prakannu pahasti. Painoa oli tullu vkoa sitten +2 kg lisää, hyvä ettei enempää. Nt-ultra ois 12.11, että vielä saa venailla.

nepula ja poksahtaa 11+0

Hei!

Mulle pamahti eilen postissa nt-ultrakutsu :) Menee vaan luennon päälle, mutta en rupea sen takia aikaa vaihtelemaan. 9.11. olis Kättärillä. Eli tosiaan Kättäri valikoitui nyt synnäriksi, mietin sitä tai Naistenklinikkaa. Kättärille kyllä jonkinverran lyhyempi matka.

Täällä oli muutama päivä helpotusta pahoinvoinnista, mut nyt on taas alkanut uudella innolla. Semmosta pahanolon ja närästyksen sekoitusta on ollut. Pelottaa huominen, olisi päivällä astmalääkärin aika. Saa nähdä miten siellä pystyn puhaltelemaan mittareihin ja muuten, kun astmalääkettä ottaessa tulee aina oksennusrefleksi.

Jostain syystä ollu vähän alakuloinen olo, kai se on tää syksy ja jatkuva pahoinvointi. Tekis mieli tehdä kaikkea kivaa, muttei jaksa eikä pysty, kun heti alkaa oksettaa. :( Menispä jo pahoinvointi ohi.

Niin ja rokotuksista: En ole ajatellut tuota kausi-influenssarokotusta ottaa vaikka tarjottais. Mulla on vaarana saada influenssarokotteista anafylaktinen reaktio, joten en uskalla ottaa sitä riskiä. Enkä ihan kauheasti usko noiden influenssarokotteiden tarpeellisuuteenkaan. Ja sikaflunssan oon ilmeisesti jo sairastanut, viime keväänä sen aallon aikana.

Tulipa omanapainen postaus :ashamed:

lyrae ja esikoinen 9+6 (huomenna pokspoks!)

Maanantaina oli veri- ja pissikokeet ja oli pakko soittaa neuvolaan tänään ja kysellä tuloksia... kaikki oli ihan kunnossa, valkosoluja veressä aavistuksen keskiarvoa vain enemmän. Olo on kauhean epävarma, etenkin nyt kun oireet on vähentynyt, yritin niistäkin kysellä mutta sain neuvoksi odottaa viikon päästä olevaan ekaan ultraan. Aika tuntuu niiiiin matelevan! Olo on myös ollut jotenkin alakuloinen, eikä työssäkäynti huvita. Iltaisin alkaa olemaan seitsemän maissa jo niin väsynyt, että turha yrittää mitään aktiveettia iltaisin... Vielä kun viikon jaksaisi tätä "piinaa" :)

Olettepa ahkerasti kirjoitelleet, se on kiva!
Täällä odotellaan huomista nt-ultraa! Mies saattaa jopa tulla mukaan, mutta se on vielä vähän auki, töistä riippuen. Tulispa tulispa...

Eilen ja tänään on ollut aika huono olo, sitä ennen tuntui jo parantuvan. Oon kyllä tehnyt paljon kaikkea fyysistä, nyt voisi taas lepäillä. Unen puolesta lepäiltyä on tullutkin, ihan megaunia!

Töissä/kotona olemisesta kyseltiin: itse olen kotona töissä, joitain työkeikkoja teen parina päivänä viikossa pari tuntia kerrallaan. Tuntuu, etten ikimaailmassa vois olla tässä kondiksessa normityöelämässä, joten luojalle kiitos tästä elämäntilanteesta! No, sairaslomia ei noin vain otella, mutta ei tarvitsekaan, kun voi välillä lepäillä omassa pedissä :)

Flunssapiikkiä en ole ajatellut ottaa. Sian otin alkuvuodesta, kun jo silloin alettiin näyttää vihreää valoa mahdolliselle muksulle. Muuten en yleensä tykkää "ylimääräisistä" rokotteista. Nyt oon kyllä ollut niin terve, että kai se joku tauti sieltä kohta napsahtaa...

Mielitekoja ei oikeastaan muuta kuin klementiinejä ja viinirypäleitä ja banaaneja tekee kaiken aikaa mieli ja niitä on parasta syödä. Samoin jogurttia, jossa on noita kaikkia. Eli raikasta ruokaa tekee mieli! Välillä iskee äkillinen pullan himo, mutta muuten makea on eijei.

Oletteko muuten kuinka paljon vältelleet vuohenjuustoa ja inkivääriä? Mä en ole nyt syönyt homejuustoja ja vuohenjuustoa edes lämmitettynä, vaikka olisi pastöroitu maito kyseessä. En jotenkin uskalla. Pastöroitua fetaa ja mozzarellaa olen lämpimässä piirakassa syönyt. Inkivääri on taas hankala, koska rakastan intialaista ruokaa ja teetä - kaikessa inkivääriä. Ei kai pieni määrä ole haitaksi, mutta silti mietityttää. Glögikin jo tuon takia mietityttää, vaikka tiedän, ettei saa olla liian hysteerinen. Glögiä on kyllä pakko saada, ja pipareita, ja noihin yleensä syntyy hirmuinen himo. Se siis juuri mietityttää. Että jos normaalitapaani vedän glögiä ja piparia, niin sitten kyllä inkivääriä saan aikas reippaasti viikkokausia!

Sukupuolen haluan tietää, mies ei välttämättä haluais ("ettei sitten ajattele sitä liikaa jo oikeana ihmisenä, jos jotain ikävää tapahtuukin" on syynä, ei synnytyshetken yllätys...)

MaiMei 11+3

Heippa!
Ansukka: Mulla on juuri päinvastoin suihkussakäyntien osalta. Voisin notkua lämpimässä suihkussa vaikka mien pitkään. Jos ei mieleen tulisi vesilasku, viipyisin illat suihkussa. ;)

JA82: Heikotiusta mulla on varsinkin aamuisin. Saattaa olla hb:stä johtuvaa, tuntuu kuin rautavalmiste olisi vähentänyt sitä.

Fyssari86: Jos vaan kirppareita vastaan ei mitään ole, siellä voi tehä hyviä löytöjä äitiysvaatteissa. Eilen kävin hakemassa 6 eurolla tosi kivat suorat housut. Mulle ei enää muut vaatteet mahdu vyötäröltä kiinni. Yksi vinkki on bellybelt, jolla vyötäröä voi "leventää".

cissus: Jatkuvia voinnin kyselyjä tulee varmaan olemaan siitä hetkestä asti, kun raskaus julkistetaan. Se on tietenkin "helppo" puheenaihe raskaana olevan kanssa. Ja se la:n kysely on myös jatkuvaa. Mahani on kuitenkin jätetty rauhaan aikaisemmassa raskaudessa. ;)

Sukupuolta en malta olla kysymättä jahka se on mahdollista.

Nyt sain vastattua kaikkeen mihin aikomus oli, kun oli toinen ikkuna auki, josta lunttasin aiheet. :D

valdemaria ja vauva 13+3

Kerho perustettu!!!

Sain viimein meille kerhopuolelle Toukokuun Toivotut 2011-kerhon, joten toivottavasti moni innostuisi sillekin puolelle kirjoittelemaan. Laitoin 2 aloituskeskustelua, joihin voi jo vastailla :) Ehdotuksia ym otetaan vastaan kerhon suhteen ja sinne voi siis kuka tahansa aloittaa aina uuden keskusteluaiheen.

Kerho on suljettu, joten sinne pääsee vain hyväksynnällä. Aiemmin kerhoissa oli salasanasysteemi, mutta ilmeisesti Kaksplussa uudisti tämän, koska multa ei salasanaa kysytty missään vaiheessa. Oletan, että mulle tulee viesti kerhoon haluavalta ja mä sitten sen vahvistan...

Tässä ohje niille, jotka ekaa kertaa kerhoon ovat tulossa:
Kirjaudu sisään 2plussaan tunnuksillasi. Klikkaa Keskustelu-osiota yläpalkissa: sen jälkeen palkkiin tuleen myös kohdat Ohjeet, Blogit, Kerhot, Hae keskusteluista. Klikkaa Kerhot.
Näkyviin tulee lista kerhoista, ensiksi näkyy viimeisimmät, jotka aktiivisena. Jos kerho ei näy heti ekalla sivulla tai tokallakaan, niin sitä voi hakea nimellä Laajennettu haku-kohdasta kerhon nimellä. Kun on liittynyt kerhoon, kannattaa laittaa se seurantaan Kerhon työkalut-> Lisää tämä kerho seurantaan, niin ei tarvitse etsiä sitä joka kerta uudestaan, vaan sen löytää sitten kirjautumisen jälkeen aina Asetukset sivustolta :)

Toivottavasti ohjeistus meni oikein :)

nepula 11+0 :)

Moikka!

Täällä ne vähäisetkin raskausoireet ovat kadonneet jo jokin aika sitten. Eihän mulla ollut ensimmäisenkään kanssa mitään oireita. joten ajattelin käydä neuvolassa tänään kuuntelemassa sydänäänet että tulis itselle parempi mieli. Meidän neuvolassa on joka perjantai yhdestä kahteen jolloin saa mennä ihan vapaasti mm. mittaamaan verenpainetta, hemoglobiini tai kuuntelemassa sydänäänet. Ihan hieno palvelu.

Flunssapiikkiä en ole ajatellut ottaa. Tosin ei mulla ole sitä sikapiikkiäkään.

Sukupuolta ei tiedetty ensimmäsen kohdalla kun vasta syntymän jälkeen. Kivaa se oli kun sukulaiset miettivät kumpi tulee. olivat melkein sata varmoja että poika tulee, mahakin oli sen mallinen. mutta kuinka kävikään, tyttö tuli. Itselläkään ei ollut minkäänlaisia aavistuksia. Pitääkin kysyä mieheltä haluaako se tietää nyt etukäteen.

Nepula hienoa että jaksoit kerhon perustaa :)

Ciba rv10+1

Huomenta!

Tuonne kerhoon täytyykin liittyä, kiitos nepulalle!

Sukupuoli olisi kiva teitää etukäteen, mutta tuskin mennään 4d utraan jossa sen siis varmasti näkisi. Täällä ainakin korostetaan, ettei rakenneultra ole mikään sukupuolenveikkausultra, eikä tuolla tavallisella ultralla saa niin varmaa käsitystäkään asiasta. Viimeksi rakenneultrassa sitä kysyin, ultraava mukava naislääkäri ei silloin uskaltanut veikata suuntaan ei toiseen, mutta parin viikon päästä kun mulla oli ylimääräinen ultra niin silloin hän kysyi että halutaanko tietää. Tyttöä veikkasi ja paikkansa piti <3 Tutulla kävi kyllä niin että oli saanut tyttöveikkauksen kai rakenneultrassa ja hommasi sitten pinkkiä ja sisusti vauvanhuoneen prinsessatyyliin ja poikahan sieltä tuli :) Itse en varsinaisesti mitään tehnyt erilailla tuon sukupuoliveikkauksen jälkeen, mutta oli se kiva tietää. Itselläkin oli jo ollut vahva tunne tytöstä, mutta kaikki muut veikkasivat poikaa loppuun asti.

Rokotteesta, mä en oikein tiedä otanko vai en. Silloin viime vuonna otin sen sikapiikin, nyt en kyllä sitä lähtis enää ottamaan ja ikinä en ole tavallista influenssarokotett ottanu, mun mielestä terveelle aikuiselle ihmiselle ne on turhia. Jonkun verran voi sairastaakin, sehän on normaalia. Mutta kun raskaanaoleville tuota yhdistelmärokotetta kai nykyään suositellaan... Täytyy neuvolassa asiasta vielä jutella, kauehan innoissani en kyllä asiasta ole.

Oireista etovaolo on hävinnyt ja ihan pahin väsymyskin on poissa, nyt on vaan semmosta normi syysuupumusta ja vetämättömyyttä. tissit on kasvaneet ja ovat hiukan arat, mutta ei ollenkaan samalla tavalla kuin esikoista odottaessa. Silloin rinnat kasvoi aika muhkeiksi, nyt ovat suunnilleen siinä koossa kuin ennen raskauksia ja imetystä. Imetys on kyllä tehokas tissien tyhjentäjä, ihan kiva saada noihin vähän täytettä taas :LOL:

Töistä, mä olen tosiaan jo töissä vaikka tyttö on vasta reilun vuoden. Mulle tuli mahdollisuus saada sama sijaisuus josta jäin äitiyslomalle, ja kun mies oli halukas jäämään kotiin hoitovapaalle niin tehtiin sitten niin että mä menin äitiysloman loputtua heti töihin ja mies jäi kotiin. Nyt olisi joulukuussa edessä hänellä töihin paluu ja neiti joutuu hoitoon. Mua hirvittää pitkät hoitopäivät....:(

Eipä nyt muuta, mukavaa viikonloppua!!

Linttu ja Möykky 11+0 POKS
(tai jo 11+1?? mä varmistan LA:n sitten np-ultran ja ensi viikon neuvolan jälkeen, kun mulle ei ole nyt ihan auennu onko mun la 19.5. vai 20.5. itse olisin ton 20.5. kannalla))

Ciba: Onkohan meillä sama neuvola? :whistle:
Nimittäin meidän neuvolassa myös avo-neuvola 12-13 perjantaisin ja olen myös menossa pyytämään ultraa tai sydän äänten kuuntelua (jos vaikka kuuluis näillä viikoilla). Olen ihan hermoraunio jo tän oireettomuuden kanssa sekä kummallisen rusehtavan vuodon kanssa. Menee edeleen vanhat housutkin, eikä purista mistään, illalla vaan turvottaa jonkin verran. On kyllä vahvasti sellainen tunne että elämä olis voinut vaikka loppua..:|

Kiitos nepula kerhosta.... hyväksyntää odottelen :D
Täällä kurja olo iski jällleen. Mulla oliki jo paripäivää ihan super olo! Jostain ihmeestä sain energiaa ja siivoilin kämpän ihan perusteellisesti läpi.

Asuntoasioista tuliki mieleen. Kuinka monella muulla on asunnon vaihto edessä? Phoebsi: ainakin teillä tais olla semmoset suunnitelmat menossa. Meillä nyt ihan hyvän kokonen rt-kolmio kahessa tasossa, mutta kaipailtas isompaa asuntoa... omakotitalo ois haaveena, ollu jo useamman vuoden... muttei millään löydy hyvää. Ja jos uuden rakentas pitäs muuttaa kauas keskustan läheisyydestä koska tontit on täällä niin pirun pieniä. Hankalaa. No onhan tässä vielä aikaa. Ja pitäs tosiaan myydä tää entinenkin pois.

Mariposa & toukka 11+1

Juurikin pääsin taas nettiin ja kävin kerhopuolta kurkkaamassa, 9 hakemusta hyväksyin :) Tästä se lähtee!

Töistä
sen verran, että mä tosiaan olen kotona nyt, olin 9 kk osa-aikatöissä esikon ollessa päikyssä ennen kuopuksen syntymää, mutta nyt kun kolmonen on tulossa, niin eipä mun sinne kannata mennä kääntymään... Onneksi niin, eipä musta viimesen 1,5 kk aikana mihinkään töihin ois ees ollu.

la Mariposa, me tehtiin asunnonvaihto reilu vuosi sitten. Ostettiin keväällä 06 kolmio ja siinä vaiheessa kun päästiin muuttamaan, odotin jo esikkoa. Se asunto jäi sitten kättelyssä heti pieneksi ja omakotitalo hankittiin juuri ennenkuin kakkonen syntyi, muutin viimeisilläni raskaana :D. Nyt meillä on vanha kolmikerroksinen okt, huoneita riittää kaikille lapsille ja loppuelämäksi remontintynkää.. :LOL:

Nyt on vähän kurkussa kaktuksen tynkää, näinköhän sitä kipeeksi tulen :(

nepula 11+1

Ja mulla sitten sama pää kesät talvet.... avo-neuvola olikin 13-14 ja oltiin siellä sitten paaaaljon aiemmin :D
Pääsin ultraan ja siellä pallero pötkötteli. Ensin oli vaikeaa saada näkyvyyttä Jotain oli edessä, mitä lie, istukka??
Mut sitten kun pallero alkoi liikkua niin saatiin mitat ja vastas viikkoja 9+5 eli kasvaa hyvin. kauheen pyöree pää ja pullea masu missä sitten ruikut kädet ja jalat viimeksi oli vaan papu Lopuksi sitten näkyi jotain muutakin siellä, ehkä hematoomaa? Kaksosen jämä? jotain siellä oli minkä minäkin näin. Neuvolan th ei osannut sanoa mitä se oli, mutta se selviää sitten nt-ultrassa. toivottavasti nyt ei mikään paha möykky, kasvain..?

Tänään rv 9+3 ja nyt helpottunut olo :heart:

Kiitos kerhon perustamisesta, koitan liittyillä ens viikon alusta kun kerkiän tohon enemmän paneutua.
ON: Illalla alkoi pistely vasemmalle puolen alavatsaa, ja selkää jomotti...koitin mennä ajoissa nukumaankin, mutta pyörin melko kauan sängyssä, kun pisteli siihen tahtiin, ja kävin sitten aamuyöllä vessassa, niin pyyhkiessä tuli verta :(...Mulla ei ole ollut vuotoja tässä raskaudessa, joten mieli vähän maassa...Olisin mennyt varmitukseksi yksityisellä käymään, mutta siellä ei ollut yhtään vapaata aikaa tänään ja oma neuvola ei taas auki. Joten toivotaan parasta, koitan keskittää ajatuksia nyt muualle, vaikka jokseenkin hankalaa se on...

Yhteistyössä