Joulukuun tontut -15 *lokakuussa*

Joulukuun tontut 2015 lokakuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS
Jaanel/24/2/JS

4.12.
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS
Mammuli_83/32/2/TAYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS
Maybelle/32/1/KOS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS
Matsku90/24/1/KOS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/32/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS
Muumimamma2015/30v/2/KYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Ensi kuussa varmaankin ensimmäiset tontut syntyvät. :love: Enää pari kuukautta ja meidänkin sintti on syntynyt. Vielä ois muutama viikko äitiyslomaan, jolloin aion todellakin nauttia omasta ajasta! Pidetään esikoinen hoidossa 2pv/vk, joten saan omaa aikaa. :)

Jaanel ja 31+0
 
Saas nähdä syntyykö ens kuussa, aina menny LA yli 5päivää-viikon :D..
Tilasin vielä vauvalle turvakaukaloon sellasen lämpö flleecepussin ja hienon hoitolaukun joka maksoi maltaita:X3::whistle:..

Meillä TAAS flunssa ja kauhee jykyttävä yskä jokaisella:mad:.. ihana nuhakierre..

mutta muuten tässä mennää päivä kerrallaan :) mutta mukavia viikonloppuja teille muillekkin :):)

HooKoo 31+4rv:love:
 
Neuvola takana, missä kaikki oli ok. Sokereiden suhteen pääsen helpolla ja sainkin luvan mittailla paastoja pari kertaa viikossa ja vuorokausikäyrää joka toinen viikko. Ei siis tartte niitä tässä kohtaa nyt stressailla enempää.

Muutto saatiin hoidettua viikonloppuna (en muista mainitsinko siitä jo) ja nyt alkaa olla jo voiton puolella tavaroiden järjestely. Varmaan viikonloppuna hissukseen touhuan sitä hommaa taas eteenpäin. Mutta kyllä nyt kaivataan jo lepoa ja yhteistä perheen aikaakin. Niinpä varmaan huomenna suunnataan metsäretkelle ja tänään illalla pelaillaan jotain lautapeliä. (y)

Eilen tuli leivottua pullia pitkästä aikaa ja voi jee kun kiskoin niitä neljä! :eek: Oli vaan niiiiiin hyviä... Onneksi ison osan pakastin jo illalla, niin ei oo liikkaa houkutuksia. Pitää toivoa, että mies tässä päivän mittaan syö niitä jo vauhdilla, niin ehkä ite pääsee vähemmällä illalla. :ROFLMAO: Ei teep hyvää sokureille... :unsure:

Ihanaista viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Poikien äippä
Tervehdys joulutonttujen odottajat :)

Pino näyttää olevan taas uusi, kyllä se aika juoksee vauhdilla!
Itsekkin olen varsin harvoin edes kerennyt avaamaan kaksplussan sivuja, sillä arki on vielä niin kiireistä ettei luppoaikaa juurikaan ole. Äippälomaan aikaa 6 viikkoa joten sitten kerkeää vasta touhuta kaikkea tälläistäkin :) Vauvallekkaan ei ole vielä mitään hommattu eikä kaivettu esiinkää. Päätin vetää täysillä muita juttuja sinne asti ja vasta sitten vikalla kuukaudella alottaa koko homman. Oma olo on pysynyt samanlaisena edelleen, kolme samanlaista odotusta siis ainakin tähän asti. olen kyllä tosi kitollinen jos pääsen tästäkin näin helpolla sillä se kannustaa joskus vielä yrittämään sitä tyttöäkin :)

Mitäs muille kuuluu? Alkaa vimeiset kuukaudet olla käsillä ja toisilla alkaa kohta jo äippälomatkin. Se on aina tavallaan haikeaa jättää työelämä taakseen ja ainakin mulla se palkkapäivän pois jääminen vaatiii totuttelua. Inhottavaa elää toisen siivellä, kun on tottunut myös tse elättämään perhettään.

Muuten on alkanut ihana syksy jolloin saa poltella ltaisin kynttilöitä ja ihastella kaunista ruskaa luonnossa<3 Meidän perhee nauttii tänäkin viikonloppuna ulkoilusta laittamalla saappaat jalkaan ja painumalla metsälenkille ihastelemaan muuttuvaa luontoa :) Tosi hyvää treeniä koko kropalle se epätasainen maasto ;)

Mukavaa viikonloppua ja nautinnollista loppuodotusta <3

Poikien äippä ja herra c 28+2
 
Loppusuoralla aletaan joulukuiset tosiaan menemään, niin se aika vaan kulkee.

Nyt vasta olen alkanut tosissaan sisäistämään, että meille ihan oikeasti tulee vauva :eek:
Meillä oli siis taustalla lapsettomuutta, joten siksi on ollut vaikea kunnolla sisäistää asiaa. Kun niin pitkään meni "työstämisessä" niin on ollut hämmästyttävää, miten oppikirjamaisesti raskaus on mennyt.

Anoppi jo kovasti pyysi meitä sitten vauvan kanssa jouluaatoksi heille... Aika optimistinen ajatus, kun meillä se la tosiaan on 21.12, että todennäköisimmin tulee joulu Jorvissa.

28+5 jo, ihan pian menee jo kolmekymmentä rikki o_O
 
Herran tähren olimme yli vuorokauden ilman sähköäo_O vaa oli meillä huutamassa tuvan nurkassa aggregaatti jotta mies sai lypsettyä lehmät ja mie sain tehtyä kotiaskareita ja ruokia. Kyllä sähköt on hyvä olla, mie en selvii kynttilän valossa elämistä kuin joku erakko(n).

Myö ollaa eka kerta jouluna vaan kotona, lapset, minä ja mies ilman sukulaisia. Tätä on odotettu, voidaan vihdoin aloittaa miehen kanssa tekemään lapsille meidän oma joulu jonka ne jatkais omien perheitten kanssa sitte tulevaisuudessa:love:. En uskaltas ihan pientä lähtee viemään sukulaisii, ties mitä pöpöjä tarttuu vaikka en pöpöfriikki olekkaan:ROFLMAO:.. se vaan mun mielipide;).

Apua mäkin täytän piakkoin vuosia:eek: 9pvä ois synttärit:cautious:..

Tamariini onnittelin ed. Ketjussa uudesta kodista:) onnee vaa (y)

Aah nyt kupponen kuumaa kaakaota ja sohvalle ihanaa töllöö kahtomaan:).

HooKoo 31+5rv
 
Piks poks viikko taas :eek: uskomattoman nopeesti menee viikot ja kohtahan tuo nyytti sylissä on, en malta odottaa pääsee hoitamaan vauvvaa:love:

Kävimme eilen elokuvissa ja syömässä koko porukka (mies, minä ja lapset) mies harvoin mukana töitä niin paljon ja käytii samalla matkalla hakemassa vanha kissaherra meille vanhenemaan ja viettämään leppoisaa loppuelämää:).

Vauva kyllä on nyt liikkunu taas akselin ympäri, oisko nyt vihdoinkin kääntynyt vai istuuko vieläkii, aikamoinen melske tuolla masussa käy:confused:.. No huomenna neuvola opetellaan verensokeri mittaus laitetta.

HooKoo 32+0rv
 
Minusta vauvan tulo tuntuu edelleen jotenkin kaukaiselta, vaikka tuo hukkis tuossa mahassa onkin läsnä ihan koko ajan. Ei kauheasti hiljasia hetkiä pidä ja sitten kun pitää, niin on punkenut itsensä semmoiseen asentoon, että taatusti ei jää huomaamatta. Nytkin on taas työtuoli pistetty takakenoon kun ei kyken selkä suorana istumaan kun tulee muuten kinttu kurkusta läpi. :ROFLMAO: Mutta tosiaan vaikka kauheasti jo vauvaa odotan, niin ei ole vieläkään hirveä hoppu tai stressi. Pikku hiljaa... :)

Metsäretket tosiaan on hyvää liikuntaa! Käytiin kans lauantaina käpyttelemässä aika vaikeassakin maastossa ja hetkittäin jo pelotti jos meen nokalleni. Kerran lähtikin jalat alta, niin että piti kipittää alamäkeen. Onneksi ei ollut pitkä mäki, niin vauhdit kyllä loppui sitten suht nopeasti. Illalla käytiin vielä tasamaan kävelyllä, mutta kyllä sitten taas sunnuntaina huomasi kävelleensä. Varasin ajan jo osteopaatillekin tsekkauttamaan tuon lantion. Taitaa siellä joku virheasento kiusata kun yläreiden/pakaran liitoskohta vihloo häijysti tietyissä asennoissa ja meinaa mennä jalat alta. :unsure:

Olipas rankat pari viikkoa. Ensin pakkailut, sitten muutto ja lopuksi purkuhommat. Siihen päälle miehen hermoromahdus yhtenä päivänä ja omat hormonit, niin teki tiukkaa jaksaa miehen poikaa loppuviikosta, vaikka yleensä minä tykkään ihan kauheasti meidän lapsiviikoista. Harmittaa kun tuli tiuskittua pariin otteeseen kun paloi hihat ihan tyhmistä jutuista. :( Onneksi poju on itsekin sen verran sähäkkä luonteeltaan, että molemmat aina välillä tuiskahdetaan ja sitten taas on kaikki hyvin. Välillä naurattaakin, että poika on luonteeltaan ihan vastakohta isänsä kanssa ja hyvin samanlainen kuin minä. :D Tai no, samanlaisia toheloita ne on kyllä molemmat. :LOL:

Sain viikonloppuna myös neulottua vauvalle villahaalaria eteenpäin. En malta odottaa, että saan sen valmiiksi! En ole ennen muuta neulonut kuin villasukkia ja toukkapussin. Että haastavaa kyllä on kun ei ohjeitakaan meinaa osata lukea ja koko ajan saa olla purkamassa. Mutta silti olen tyytyväinen tähänastiseen tuotokseen. :)

Ihanaa viikon alkua naiset!

tamariini ja hukkis 28+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä poksahti uusi kymmenys sunnuntaina, ja mahdollisesti viimeinen täysi kymppi - hui! Aikaisemmilla viikoilla olo on kohentunut ja piristynyt liitoskivuista huolimatta, mutta nyt alkaa taas uusi kasvuspurtti tuntumaan - alakroppaa särkee vietäväsi, kipu alkaa alaselästä ja jatkuu polviin asti. :( Supistelut laimenivat välissä muutamaksi viikoksi vain tullakseen nyt takaisin. Höh, olisin mielelläni jatkanut aiemmalla linjalla. Mutta kyllä tämän kestää, kun tietää miten hyvästä syystä tässä "kärsitään". :)

Töissä on kovasti kiireitä, nyt myös paljon "turhaa" järjesteltävää. Ei siitä sen enempää, harmittaa vaan kaikki ylimääräinen touhuilu. Muksun hankinnat on jo hyvällä mallilla, lastenhuone on kunnossa, vaatteet pitkälti hankittu, hoitotavaroita vielä jokunen ostettavana. Sairaalakassista olen tehnyt listauksen jota täydennän aina kun mieleen jotain tulee, taikka poistan jotain minkä koen turhaksi. Uusi koti alkaa myös olla mallillaan, tuparit vietetään tulevana viikonloppuna. Lauantai onkin sitten varmaan viimeinen juhlistus isolla porukalla ennen lapsen syntymää. :)

Viime perjantaina oli neuvola, ja sain anti-D-piikin vasta-aineiden muodostamisen ehkäisemiseksi. Minä siis Rh-negatiivinen ja muksu Rh-positiivinen. Mies sai samalla reissulla jäykkäkouristusrokotteen, kun viimeksi saanut sen inttiaikoina. Vielä kun jossain välissä tulee influenssarokotteet jakoon, on tämäkin puoli kunnossa. Sf-mitan osalta mennään melkein yläkäyrillä, mikä osaltaan hiukan jännittää.. Sisko (äitin esikoinen) oli yli 4 kg syntyessään, ja synnytys oli vaikea kestäen 1,5 vrk. Kovasti toivon, etten samaan rumbaan joudu.

Mitenkäs te muut, oletteko nykyisessä/aiemmassa raskaudessa kokeneet pikaisia voinnin muutoksia rv 30 tienoilla, vai onko muutokset tapahtuneet aina hitaasti ja tasaisesti?

Neyda 30+1
 
Kiitos uudesta pinosta! En tainnut montaa viestiä ehtiä edelliseen kirjoittaa, pitää koittaa tsempata :)

Täällä poksuu tänään 29+0 :LOL:

Viime viikolla käytiin neuvolalääkärillä ja yläkäyrillä kasvaa tämäkin tonttu. Mahtui tosin käyrille, isovelihän tässä vaiheessa huiteli niiden yläpuolella. Seuraava kontrolliaika sovittiin lokakuun loppuun ja lääkäri vakuutteli että tällä kertaa tehdään synnytystapa-arvio ajoissa. Esikoisen kohdallahan sitä ei ehditty tekemään ollenkaan. Eli eiköhän tässä nyt kaikki tehdä mitä tehtävissä on synnytykseen valmistautumisen suhteen, kun vaan osaisi olla stressaamatta o_O

Metsälenkit on kyllä tosiaan ihanimmillaan nyt syksyllä! Mekin käytiin viikonloppuna poimimassa suppilovahveroita. Mulla tosin tekee tiukkaa maastossa nuo ylämäet. Ei happi riitä lihaksille kun joutuu saappaita nostamaan varvikossa ja sammaleella. Reidet on koko ajan ihan hapoilla ja joutuu taukoja pitämään... Poluilla ja tasaisella sujuu ihan hyvin meno onneksi!

Mulla on siis molemmissa raskauksissa alkanut rv28 paikkeilla hidastua liikkuminen ihan tosissaan. Mut molemmat vauvat on siinä vaiheessa kyllä ottaneet jonkinnäköisen kasvuspurtin, joka on vaikuttanut omaankin vointiin ja jaksamiseen.

tosi-ko 29+0
 
Hei pitkästä aikaa!


Selitän palstailun hiljaiseloa syyskiireillä: on ollut lasten kanssa vaikka mitä kissanristiäistä, marjanpoimintaa ja pihan siivousta. Vielä on vaikka mitä tekemättäkin, mutta nyt supistaa rasituksesta sen verran, että päätinpä ihan istahtaa koneelle.

Äitipolilla on ehditty käymään ja neuvolassakin: paino on noussut yhteensä 6 kg tähän asti, sokerirasituksesta puhtaat paperit, vauvalla kaikki ok ja käyrillä kasvaa. Minäkin sain sen vasta-ainepiikin, kun vauva on rh+. Ennen en ole saanut tätä jo raskausaikana, muistaakseni vauvan veriryhmää ei ole testattukaan aiemmin. Joka tenava kyllä on ollut rh+, ja piikki on tullut vasta synnytyksen jälkeen. Hieno homma että selvittävät tuonkin ajoissa, niin onpa taas yksi riski vähempi. Sama koskee streptokokki-b-testiä: koskaan aiemmin sitäkään ei ole minulta missään vaiheessa otettu, nyt se tulee automaattisesti pakettiin seuraavalla nlalääkärikäynnillä(y).


Äitipolista sen verran, että ensikertaa ikinä kohdalle sattui sellainen "lääkärinä olen jumalasta seuraava"-tyyppi, että hämmästyksestä en osannut mistään edes vastaan sanoa. Tapaus oli sellainen nuori,vasta valmistuneen oloinen(erikoistuva lääkäri olikin), jolle saatu asema vaikutti aavistuksen kihahtaneen kuulaan. Hän katsoi koko ajan maahan tai neuvolakorttiin, jos ei ollut jo muutenkin selin minuun, vältellen kaikin voimin katsekontakia. Mies kiukutteli minulle mm. siitä, ettei hänelle annettu mukaan hoitajaa kirjaamaan tuloksia äitiyskorttiin, vastaanottohuoneen ovikin oli mokoma lukossa (yllätysyllätys), ja ultrakoneenkin joutui käynnistämään ihan itse pienehkön mielenosoituksen säestämänä. Minä sain myös "ripityksen" siitä, että olen todennäköisesti turhaan koko seurannassa, koska kohtukuolema tuskin toistuisi, eikä minun kannata kovin kummoisia odottaa polikäynneiltä jatkossakaan (mitähän hän oletti minun odottavan, niskahierontaa ja kahvitarjoilua maybe...o_O?) Ultrassa hän kieltäytyi kertomasta vauvan sukupuolta vaikka se olisi juuri hollilla ollut, koska ei kuulema ole tapana tuhlata aikaa ja resursseja epäolennaisuuksiin ja kuvauksellisiin asioihin( näinhän minä sukupuolen tosin itsekin, mutta en minä varma ole. Kaipa vauva yhä poika on). Onneksi suostui ultraten katsomaan kohdunkaulan tilanteen, kun kerroin alaselkäkivuista ja supistuksista, ja perustelin tämän tarpeelliseksi oman mielenrauhani takia. Enhän tuntenut edellisessäkään raskaudessa paikkojen isoa avautumista millään tavalla: se tuli silloin ihan pikkuhiljaa ja kivutta.
Onneksi päivä oli kokonaisuudessaan sen verran positiivinen ja polikäynnin tuloksetkin oli hyviä, joten en antanut sen pilata päivääni enempää. Vähän itselle jäi hämmentynyt, vähätelty ja syyllistetty olo, ikään kuin olisin piruuttani mennyt sinne tuhlaamaan resursseja ja häiritsemään Hänen päiväänsä.
Mutta kyllä muuten asiansa osaavaan joukkoon mahtuu vaikka minkälaista persoonaa: ilmeisesti ne taidot miten asiakas kohdataan ja mistä nyt ylipäätään kannattaa avautua potilaalle , kehittyvät toisilla hitaammin. Eiköhän työ vielä opeta senkin kantapään kautta tai ainakin minua äkäisemmän potilaan sattuessa kohdalle;).


Vasta nyt olen alkanut olla vauvan tuloon sen verran luottavaisin mielin, että olen jo kaivanut vauvalle start-varusteet kasaan. Pesin myös turvakaukalon kun lapset on siinä aina tilaisuuden tullen vaatevarastossa leikkineet. Tutipaketinkin uskaltauduin ostamaan:). Uusi vaatekaappi hommattiin myös, kun tuli eräänä iltana ahaa-elämys siitä, että minnekäs tosiaan vauvan vaatteet laitetaan.

Autopolitiikka on vieläkin päättämättä, kun vauvan myötä emme enää mahdu tavalliseen 5-paikkaiseen. Meillä on kaksi autoa, joten mahdumme tietysti jos peräkkäin ajetaan, mutta hölmäläisen hommaa sekin olisi. Mies ei vaan osaa päättää millaisen auton ostaisi ja kinastelemme siitä, kumpiko nykyisistä kotteroista laitetaan vaihtoon. No, vielä on pari kk aikaa miettiä tuota, tai sitten tosiaan ajamme koko perheen matkat kahden auton voimin:cautious:.


Loppuajan vaivoista nyt on tullut yölliset suonenvedot pohkeisiin. Juma että tekee kipeää ja koko pohje on kuin revitty vielä seuraavaan päivään. Erityisesti rappuset on haastavat sen jälkeen. Alaselkää vihloo yhä ajoittain (tähän kyllä liikunta auttaa hyvin), ja kiinnikkeinen umppariarpi suorastaan soi ja sitä repii kovasti. Kroppa tuntuu yhtä ketterälle kuin betoniporsaalla, joskin muuten fiilikset ja olotila on ihan hyvinvoiva. Vatsa hidastaa matkaa koko ajan enempi, ja painavan kantaminen tuntuu epämiellyttävälle.

Mutta kyllä nämä vielä jaksaa, jos ei pahempaa tule: eihän laskettuun aikaan olisi enää kuin 10 viikkoa, ja luulenpa että ihan sinne asti ei nyyttiä tarvitse odottaa:love:!
 
Onpa ollut tyly lääkäri, ruuvihlla. Se on kyllä aina niin sattumankauppaa millainen osuu kohdille. Esikoisen synnyttyä muistan kun kotiuttava lääkäri oli niin empaattinen että mä taisin alkaa pillittämään!

Meilläkin on muuten edessä auton hankinta ennen vauvan tuloa... Sitä on vitkuteltu kyllä niin pitkään. Pari on ollut jo harkinnassa, mutta molemmista ilmeni jotain pikkuvikaa sen verran että peräännyttiin... Vaikka eiköhän sitä kaikista käytetyistä autoista jotain laittamista löydy. Ja on niissä uusissakin maanantaikappaleita. Taitaa olla autojen kanssa sama kuin noitten lääkäreittenkin:devil:
 
ruuvih: Oma kokemukseni noin yleensäkin erikoislääkäreistä on ollut aikalailla samanlainen mitä tuossa sinunkin tapauksessa, eli tylyhkö ja todella epäempaattinen.
Mielellään en niiden käsittelyyn enää halua, tulee todellakin objetkiivinen olo (n)

Tänään vietetään pyöreitä, 30+0 täynnä :giggle:

Päänsärky alkanut olemaan todellinen riesa... Lähes joka päivä särkee ja tuntuu kuin aivoja piikitettäisiin silmien kautta... Panadol auttaa hetken, mutta sitten taas jatkuu.
 
Mulle vois iän päivittää 33v tuli mittariin perjantaina, en saa kännyllä punaseks.
Mitäs tänne öö.. mökille lähtöö tehhään ihan pian ja kolme päivää oltas muualla, mieskin sai lomittajan. Viime yönä supisteli makeesti:eek: ja kävin kolmesti pissalla, ihana kun painaa virtsarakkoo. Eilen poikettii mun äidin luona, eka tokasi "sun maha tosiii iso":ROFLMAO:.. no niin nuo kaikki sanoo samaa.
Mulla kauhee lentsu ja yskä, astmalääkkeet vuoden tauon jälkeen piti ottaa käyttöön:(.
Raskausmyrkytys oireitakin on tullu, ihan kauheeta:unsure:, koitellaa selvitä ettei vielä tarviis osastolle mennä.
Niin joo täällä myös poksuu viikot:love:.. mitäs vielä, synnytys kassin osittaen pakannu(y).
Eipä tässä vissiin muuta ihmeempää ookkaan.:D

HooKoo 33+0rv
 
Tulikin tuosta hookoon mainitsemasta sairaalakassista mieleen tämä ikuisuuskysymys, eli mitä kaikkea sairaalakassiin?

Itse laittelin jo kassiin vauvan kotiutumisvaatteet, että ne on ainakin sitten valmiina. Meinasi tosin mennä vähän sormi suuhun, kun mietti miten paksut vaatteet, onko kietaisubody helpompi kuin tavallinen jne. Ei yhtään huomaa, että on esikoinen kyseessä :D
 
Voi ei ruuvih mikä lääkäri! :mad: Saa olla onnellinen, etten ole hänen asiakkaansa. :D Mä en voi sietää tuommoista yhtään, ja varmaan olisin antanut napakkaa palautetta jo ihan kasvotusten. Muutenkin on ollut tapana jättää kirjallinen palaute jos on ollut jotain tosi epäasiallista käytöstä. Suurin osa tapaamistani lääkäreistä ovat olleet tosi mukavia ja sitten on niitä perus kylmäkiskoisia. Mutta jos joku käyttäytyy aivan epäasiallaisesti tai ammattitaidottomasti, niin kyllä minä palautetta annan.

HooKoo-82 Toivottavasti ei tosiaan pistä myrkytystä niskaan. :unsure: Onko sulla ollut aikaisemmissa raskauksissa? Hyvää mökkireissua! (y)

Sairaalakassi tuntuu vielä ihan käsittämättömän kaukaiselta jutulta. :p En ole edes ehtinyt miettiä moista vielä. Kun nyt ensin saisi kotona ees joten kuten kaiken järjestykseen... :eek: Mutta eipä tässä minulla vielä kiire olekaan.

Täällä oli karsean vauhdikas viime viikko. Haaveilin jo pitkään aiemmin laatuajasta miehen kanssa ja vihdoin sunnuntaina sitä saatiin. Oltiin kaksin koko päivä ja käytiin vähän retkeilemässä. Oltiinhan me siis koko viikko kaksin, mutta kun kaikille illoille mulla oli kasapäin hommaa. Menin jotenkin ihan puolivaloilla koko viikon. Tämä viikko ei näytä paljon paremmalta... :unsure: Mutta mutta... Josko nyt sitten seuraava viikko olisi jo parempi. Toivossa on hyvä elää. Silloin ei ainakaan ole mitään lisätyöhommia tai muita kiusaamassa.

tamariini ja hukkis 29+6
 
Onnea hemmiinalle uuteen yritykseen (y) Oisin laittanut sellaisen halaus-hymiön,jos vois...

Täällä kans ajatus sairaalakassista on aika kaukainen... Esikoisen kohdalla pakkailin reppua samalla kun lapsivesi läikkyi, mutta en mä siellä oikein mitään tarvinnutkaan. Puhtaat alkkarit ja imetysliivit lähinnä. Mies toi lapsen kotiutumisvaatteet sit myöhemmin, sairaalan kamppeissa oltiin molemmat siihen asti. Mä taisin lähtee kotiin samoissa vaatteissa kuin tulinkin. Sitä mietin et jotain musiikkia vois tällä kertaa ottaa mukaan, varsinkin jos joudutaan käynnistämään ja joutuu oleen avautumisvaiheen taas kokonaan sairaalassa.

Mä olin viime viikonloppuna ekaa kertaa yön poissa kotoa esikoisen syntymän jälkeen! Mulla on pari viikonlopun työkeikkaa sovittuna nyt vielä ennen äitiysloman alkua toiselle paikkakunnalle. Onhan toi matkustaminen näillä viikolla aika rankkaa työpäivän päälle, mut oon kyllä tyytyväinen että pääsin hetkeksi pois kotoa. Ja luulen, että tekee esikoiselle aika hyvää olla joku yö äidistä erossa ennen kuin sairaalaan lähtö tulee. Kiukutteli nyt nimittäin aika lailla seuraavana päivänä mun paluun jälkeen. Nyt kuitenkin kiukku kohdistuu pelkästään muhun, eikä tarvii pelätä lisäksi vauvan puolesta...

tosi-ko ja tosikko 30+1
 
Mun sairaala kassi sisältää: vauvalle kotiutumis vaatteet, puen vauvalle pelkän villapuvun vaatteitten lisäksi, turvaistuimeen vauvalle ostin fleecepussin, joten siitä kipsutellaan parkkihalliin autolle, sitte siellä vaippoja, minulle siteitä, pikkarit, tissisuojat, imetysliivit jotka otan jo sairaalassa synnytyksen jälkeen käyttöön, laturin, kameran, pesuaineet ja henk.koht. lääkkeet, lukemista ja mahtuu sinne varalta pitkät housut minullekin ja paita, mutta mies tuo kyllä kun pakkaan housut ym paluuvaatteet itelleni toiseen kassiin. Kaitpa myö ukon kanssa yks lapsi saadaan kotiin tuotua näillä vermeillä:LOL:.
Mulla ollu kahen viimesen (2012 ja 2013) raskauden aikana raskausmyrkytys ja käynnistetty synnytykset. Rv36 olis tutkimukset kysillä just myrkytyksien takii..

Pahoittelut keskenmenon kohdanneelle hemminaalle:(.

Mutta tässäpä ihanasti kipeenä ollaan, flussa oikein kunnolla päällä:unsure:..

HooKoo 33+3rv
 
Kiitoksia ♡

Makoilen ihme nipussa sohvalla kun lantiota ja alavatsaa juilii niin mahottomasti.. Mies tuossa muisteli huhtikuisia kipuiluita ja myhäilee partaansa että näinköhän ois lykästäny :whistle: Samaa toivon itsekin sormet ja varpaset ristissä, vaan pari viikkoa ois vielä kärvistelyävä ennen kun selviää miten asian laita on... :love:
 
Onnea testailuun kerttupetteri:) :love:

Noniin tänään taas poksuu viikot, syyslomakin loppu meinas tehhä vähä tinkaa aamulla aikaseen nousta aamupalalle. Piristyhän tuossa matkalla viedessä ekoja lapsia taksille.
Vauva voi oikein liikkuvaisen hyvin, itellä näyttäs olevan nilkat turvoksissao_O. Muuten voidaan hyvin ja lenssukin selätetty:).

HooKoo 34+0rv
 
Taas maanantai... Huoh. Mutta hei, enää 3 maanantaita jäljellä töitä ennen 1v 8kk kotoilua! :cool: Wohoo!!

Viime viikko oli ihan samanlaista hulinaa kuin edellinen. Mies onneksi viiletti lasten kanssa kaikki päivät ja illat ihmettelemässä kaikkia Etelä-Suomen luontoihmeitä, joten sain tosi paljon töistä tullessakin vaan syödä ja touhuta itekseni ja rentoutua. Mutta silti työpäivät venyi sen verran, että rankkaa oli. Lauantaikin oli menoa, mutta eilen sitten taas pidin täyden laiskottelupäivän. Ei kyllä jaksa työviikkoa jos ei sunnuntaina saa kunnolla levätä. Sen verran on energiatasot alhaalla normaaliin verrattuna. Eilen oli ohjelmassa vain lököilyä, kävelyä, ruuan laittoa ja lisää lököilyä. :geek:

Mutta ilta venähti... Päästiin miehen kanssa nukkumaan vasta joskus 12 aikaan ja herätys oli jo kuudelta. Nyt oon ihan kuitti. :p Tänään on vielä töiden jälkeen hoidettavia hommia, mutta loppuviikko meneekin sitten vaan töiden ja kivojen juttujen parissa. Eli eiköhän tämä tästä ihan hyvin mene.

Tänne on saapuneet myös liitoskivut vihdoin ja viimein. Tai ainakin oletan tämän olevan sitä, kun häpyluu tuntuu siltä kuin sitä olis paukutettu vasaralla puoli tuntia putkeen. Ei silleesti satu, mutta on arka ja jomottelee. Jännä nähdä miten tää tästä kehittyy... Suattaapi olla eilisen kävelyn jälkimaininkeja tosin.

Masussa riehutaan koko ajan. Aamupalaverin ajan vähän väliä tuijotin mahaa, mikä heilu ja pomppi joka suuntaan. Ei tää keskittyminen oikein oo enää ihan huipussaan. :ROFLMAO: Hukkis on myös vihdoinkin löytänyt kylkiluut ja ylävatsallakin alkaa olla tosissaan ahdasta. Ei enää lösöistuta kyllä yhtään...

Ihanaa alkanutta viikkoa taasen kaikille! Ja kerttupetterille hirmuisesti tsemppiä uuteen koitokseen! :)

tamariini ja hukkis 30+6
 
Tänään olikin neuvola ja hb oli 109 joten alotin määräyksestä syömään lisärautaa, painoo oli tullu vain 600g helpotuksen syvä huokaus :whistle: ja sf mitta 34 (aatella reilu viikko sitten oli sf28) että joo o kasvanu on :), lapsivettä sano olevan reilusti ja poju pää alaspäin nakottaa(y) siitä kuulema vihlovat kivut johtunukkii.. ja turvotus on, sitä sanoinkin neukussa jalat kuin tukit,
proteenia ei ollu ja verenpaine ookoo.. viikon päästä uusi neuvola se on ton myrkytys juttujen takii miksi käytävä koko ajan.
Aatteli että saattaa olla että syntys aikasemmin poitsu, mutta en mie tiedä.. on kyllä menny jokainen yli LA:n..

Mulle vois tuon iän päivittää 33v

HooKoo 34+3rv
 

Yhteistyössä