***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

moi vaan.

kävin katselemassa äitiysvaatteita henkalla ja maukalla, mut en viitsinyt vielä ostella. Raskaus ei näy vielä missään. (jos nyt mielialaa ei oteta huomioon) kaipa sitä vatsaa ehtii sitten ihastella myöhemminkin kun se oikeasti näkyy!

Gallup: meillä ei ole miehen kanssa mennyt oikein putkeen tämä raskausaika. Kaiken järjen mukaan se pitäisi olla minä joka kiukkuilee ja on ärtynyt, mutta meillä se näkyy olevan toisinpäin. Seksiä tekeisi kyllä mieli, mutta jostain kumman syystä lause "anna pillua" ei oikein jaksa innostaa kyseiseen hommaan :D eli ollaan sitten ilman. ajan kanssa sitten näkee, tasoittuuko homma vai katsellaanko tätä maailmaa kohta eri osoitteista. Onnellinen olen kuitenkin tästä raskaudesta, kävi miten kävi.

ON: ei minkäänlaisia oireita, paitsi se väsymys.

Tikru 10+3
 
Chira Hyvin mahdollista että on sama neuvola. Tänään kävin pajuniityssä ja siellä se meidän pieni kölliäinen näytti voivan hyvin. Ultrattiin myös ja kyllä tuli helpottunut olo.

Nyt sitten tietää koko työpaikka raskaudesta. Ei sitä enää oikein pysty piilottelemaan, kun jo tuntemattomat tuoteedittelijätkin mainitsee että 'oot tainnu hiukan pyöristyä' :whistle:

Ciba rv10+1
 
Töissä/kotona: Kotona oleskelen, sinänsä tavallaan harmittaa :/..
3 kertaa olen lopettanut ammattikoulut kesken väärän alavalinnan takia, tai noh syyskuussa tuli lopetettua tuo viimeisin, puutarha-ala. Liian pitkä päivittäinen matka sinne ja takasin, 60km suuntaansa. Siinä tuli sitten päivittäistä koulumatkaa 120km.
Kauheata olis ollu mennä ja tulla takas semmonen matka, kun on niin kauhee raskauspahoinvointi.
Toivoisin vain, että vielä joskus löytyisi se oma ala.... Mies valmistuu keväällä koneistajaksi ja käy tällähetkellä töissä pesulassa. Itse haluaisin lastenhoitajaks, mutta nythän sitä hommaa on sitten ensikeväästä asti eteenpäin x) <3.

Kävin tänään sikiöseulontaverikokeessa ja pissakokeissa. Varmaan ensiviikolla soittelemaan tuloksia. Ultraa odotellaan kovasti miehen kanssa :).

Hassua, kun sain tänään tietää että minun lempiartistini, Mariah Carey, josta olen 7-8 vuotta tykännyt ihan liikaa :D, on myöskin raskaana :) ! Laskettu aika on hänellä varmaan paria kuukautta aikasemmin :).
Jännä sinänsä ajatella, että minäkin raskaana samaan aikaan kun lempiartistini. Omistan melkein kaikki sen levyt ja muutaman dvd:n, c-kasetteja, hajuveden ja vähän kaikenlaista.

Pahoinvoinnista:, vähäsen hellittänyt.
Välillä tulee vielä ihan kamalia oloja. On kauheeta pestä hampaita kun mua alkaa yököttämään ja monesti tullutkin sen jälkeen oksennus. Toivotaan että menee pian ohi.

Mieliteoista: Mun tekee välillä mieli millon mitäkin. Hedelmiä ja kaikkea raikasta lähinnä, salaatteja ja mehuja. Perunaa en himoitse ollenkaan, paitsi ranskalaisten muodossa. Makaroni ja pasta, ne menee. Makaronilaatikko erityisesti ja puolukkahillo :D. Punaherukkamehu.
Mut jääkaapin oven kun avaa, niin tulee kyllä aika yökötysolo, hyi !

Mies on kyllä ihan innoissaan nyt raskaudesta, pusuttelee mahaa ja kokeilee sitä yms :).
 
Asunnonvaihdosta: Me asutaan kolmiossa ja siis kolmas lapsi tulossa, että kai me tänne ehkä aluks mahdutaan, mutta.... piru kun on hieman rahat taas tiukalla niin en tiiä, ei taida löytyä neliöitä kauheen halvalla... ahtaasti tullaan jonkin aikaa varmaan asumaan, ei voi mitään, enkä ole edes jaksanut ajatella vielä niin pitkälle, en jaksa ressata itteeni sillä asialla.

Tyttö- ja poikaolo: Mä kävin jossain vaiheessa tuolla ketjuissa uteliaana kurkkimassa, nuita jotka on pidemmällä raskauksissa. Ja huomasin että ne äiskät joiden nimien perässä luki joko poikaolo ja tyttöolo niin oli aika hyvin toteutuneet. Osaaks joku siis valaista mua vähän, mistä asioista muodostuu poikaolo ja mistä tyttöolo?? Oon kauheen kiinnostunut asiasta.

Haidih rv 9+4
 
piti kommentoida vaikka oon jonkun verran pidemmällä: Haidih; noista sukupuolen veikkailuista

-no siis suurin osalla on vaan ittellä joku tietty tunne sukupuolesta.

-ja veikkaisin et me kenellä on jo lapsia ennestään vertailee taas raskauksia keskenään.

-ja sitten taas on nää; että jos ovulaation aikaan ei olla hommailtu, saattaa tulokas olla tyttö..koska poika siittiöt ui nopeammin ku tytöt, mutta tytöt taas elää pidempään naisen elimistössä

- ja sitten tietty on muita merkkejä kuten mahan muoto; pojat tulee eteenpäin enemmän, mut tyttö maha tulee taas enemmän lantiolle..

-ja karvan kasvu villiintyy iholla oudoissa paikoissa, mulla käyny molemmissa poika raskauksissa..

tosin en sit tiiä pitääkö hirveemmin paikkaansa, toi mahan muoto kyl paljastaa myöhemmin hyvin.. :D
sitten tietty aika usee kysyy toisessa ultrassa tulokkaan sukupuolta.. :)
en tiiä, toivottavasti sait jonkun näkösen vastauksen tästä.. :)

äizikkä ja muru rv 15+5:heart:
 
Ciba: Meillä on sama neuvola:)

Tyttö-ja poikaoloista: En oikeen tiedä miten olen aavistanut lasten sukupuolet. Yksi poikahan meillä on, mutta ainut raskaus mistä oksensin todella alkuun. Tyttöjen kohdalla vaan etonut viikkotolkulla. Sykkeisiin mä yleensä luotan ja uskon:D Meillä tytöillä olleet nopeat ja pojalla hitaampi. Tämän nykyisen kohdalla en kyllä osaa sanoa yhtikäs mitään. Sykkeen nopeudesta ei mainittu tänäänkään mitään ja minkään valtakunnan pahoinvointia edes kuvotusta mulla ei ole ollut kuin sen huikeat 2 päivää. Hampaiden pesu tuottaa kyllä joskus tuskaa ja yökkäys saattaa tulla, mutta ei varsinainen ykä kuitenkaan.

Ensimmäiset joulutortutkin tuli tehtyä ja syötyä.:xmas: Oli muuten erittäin hyviä kylmän maidon kanssa:p

Huomenna mulla on kampaaja, ihanaa päästä taas rentoutumaan ihan rauhassa kun joku laittaa hiuksia :)
Ja illaksi sitten töihin. Teen hoitoalan keikkaa, muuten olen siis kotiäitinä tällähetkellä. Siellä ei ole kyllä kukaan varmaan edes huomannut raskauttani, eikä ole ollut onneksi sellaisia eristyksiäkään että olisi tarvinnut kenellekään kertoa. Osaston hoitaja kyllä tietää, mutta ei kerro kenellekään. Saan itse sitten kertoa, kun haluan :)

Voi että olen ollut kyllä onnellinen tämän päiväisen ultran jälkeen, että kaikki on kunnossa vaikka vuotelen.:heart:
 
Okei, eli noi oli noita... mulla on molemmat, mutta raskaudet eivät ole juuri poikenneet toisistaan, mahankin muoto ollut aina sama. Ehkä ainoa asia joka suuresti on poikennut, on pahoinvoinnin kesto, joka oli pojan aikana monta viikkoa, ja tytön aikana kesti kaksi viikkoa. Nyt tän raskauden pahoinvointi kesti huikeat 1-1,5 viikkoa, joista 5 päivää jouduin viettämään kokonaan sängyssä kun ei juuri jalat kantaneet kun oli niin rajua. (Joka raskaudessa mennyt sängyssä maaten pahoinvoinnin takia vähintään se 2 viikkoa aijemmin). Ja tuo meidän tyttö, oli lähes synnytyssaliin asti poika, ultrien mukaan :)
 
Hejps!
Nytpä on täälläkin käyty nt-ultrassa kurkkimassa vilkuttelevaa ja peppuaan hassusti heiluttelevaa pikkumöykkyä. Olipa mukavaa. Mieskin saatiin mukaan, tosin hänellä ei ollut sairaalakammoisena niin mukavaa. Lähtipähän kuitenkin, niin pysyi vaimo tyytyväisenä.

Niskaturvotus oli hyvin normaaleissa rajoissa, ja tein sitten sen päätöksen, että skippasin veriseulan. Meillä se olis tehty siinä samana päivänä eli aiemmin en ollut vielä verikokeessa käynyt. Päätin tyytyä nyt siis 50% tilanteeseen. Jotenkin alkoi ahdistaa se seerumiseula.

Olen myös hankkinyt nyt dopplerin, ja äsken kuuntelin ensimmäisen kerran sydänäänet! Millään ei ensin meinannut löytyä, mutta sitten muistin oikean kohdan - alamahassani vähän vasemmalla puolella on selkeä kohta, jossa "kaikki" on alusta saakka tuntunut tapahtuvan, ovulaatiosta lähtien. Ja sieltähän se pikkujumputus löytyi! Aika vaimeana, mutta kuitenkin.

On nää niin jänniä juttuja ensikertalaiselle!

Kun näin sikiön monitorilla, edellinen poikaolo vain vahvistui. Lisäksi tuntuu, että jo nyt on selkeästi eteenpäin pyrkivä mahan muoto. JA hommailua oli juuri oviksen aikaan. Mutta paha olo on kyllä ollut varsin lievää. No, ei kai noista voi niin tietää.

Kaikkihan varmasti ovat jännityksellä seuranneet, onko Johanna Tukiaisen vauvauutinen tosi... Kolmannella kuukaudella... Eli kenties toukokuisiin... Vai onko hän joku teistä..?! :D

MaiMei 11+5
 
Jos porukkaan mahtuu vielä, niin täällä olisi vielä yksi toukokuun toivottua odottava? :)
Olen kyllä lukenut juttujanne, mutta ihan järkyttävän pahoinvoinnin takia en kertakaikkiaan ole saannut kirjoitettua mitään. Nyt ehkä alkaa jo varovasti uskoakkin, että hyyppä saattaisi kestää kyydissä. Ensiviikolla ultra, että sitä vielä jännätään.

Eli ensimmäistä odotellaan. 26v, la 20.5
 
Voi pöö. Liityin nyt kerhoon. Nepula siis tiedoksi vaan =)
Hitto tota mun viestiä :p Oon ollu näköjään vähän ajatuksissani... Toi "voi pöö" tarkoitti sitä, että kirjoitin pitkän viestin joka hävis kun en sit ollutkaan kirjautunu sisään :whistle:
Ei siis liity tohon kerhoon liittymiseen.

Tyttö-/poikaolot: mulla ei oo ollu missään raskaudessa mitään "oloja" eikä ole nytkään. Noi vanhankansan uskomukset mahan muodoista yms. ei oo meillä pitäny ikinä paikkaansa. Mulla on ollu molemmissa raskauksissa tyttömaha, koska olen lyhyt ja vähän ylipainoinen. Ja siis meillä on tyttö ja poika. Eli uskon että mahan muotoon vaikuttaa tasan vaan se ruumiinrakenne. Sykkeetkään ei oo meillä pitäny paikkaansa, niin kuin aiemmin oonkin jo maininnu. Pahaolo on voimistunu raskaus raskaudelta, joten tähän mennessä tytöstä vähiten paha olo ja pojasta enemmän. Katotaan jos tuolta nyt sitten tällä vielä voimakkaammalla pahoinvoinnilla tulee joku mahtiuros ;)
No, toivottavasti joulukuussa asia selviää, vaikka eihän sekään satavarmaa ole. Lähipiirissä on kaksi "tyttölupausta" syntyny kulkuset jalkojen välissä ;)
 
hei taas!

en ole ehtinyt paljon kirjoittaa kun oltiin kyläilemässä koko viikonlopun, mutta nyt taas kotona tietokoneen luona:)

olo on vieläkin huono kun se sillon pari viikkoa sitten tuli takas! ärsyttävää mutta nyt ainakin tiedän että joku siellä vielä varmaan elossa on tai ei olis noita oireita..

sukupuoli: tosiaan niin kuin aiemmin mainitsin että tullaan selvittämään , niin siis halutaan tietää jos se näkyy rakenne ultrassa mutta jos ei niin pitää vielä miettiä että maksetaanko silloin siitä yksityisellä vaiko ei.. viime raskaudessa näkyi rakenne ultrassa eikä kätilö missään vaiheessa sanonut että olis mitään epäilystä, ja tyttöhän sieltä tuli:)

tyttö/poika olo: mullakin vatsa ekan tytön kanssa oli niin sanottu "poika" vatsa, eli ei levinnyt sivuille vain oli eteenpäin menevä ja takaapäin ei edes näkynyt että olin raskaana.. joten en usko että vatsanmuoto vaikuttaa millään tavalla.. mutta sitten tuosta pahoinvoinnista niin oli kyllä tyttöä odottaessa tosi vähäinen ja nyt taas on aika paljon ollut että saa nähdä sitten että pitääkö paikkansa:) ja vielä en ole päässyt sydänääniä kuuntelemaan mutta sitten ainakin selviää että vaikuttaiskohan ne millään tavalla.. mutta sehän on kaikkien lempipuuhaa aina arvailla kumpi tulee, ja se on aika huvittavaa kun tuttavat ovat 100-varmoja että kumpi sieltä tulee:LOL: kun sitä ei tosiaan voi tietää:) mutta uskokoot mitä haluavat jos huvittaa, itse sen kuitenkin realistisemmin pystyy arvaamaan, jos pystyy:)

ja eikun siivoamaan kun ei oo taas pitkään aikaan jaksanut...

minä ja masuasukki 14+0 (jos nyt muistan oikein niin poks)
 
Pikaisesti vain merkkailen ku pitää töihin lähtä. Täällä kaikki ok, sydänääniä kuuntelen aamuisin, paha olo on jo vähän hellittäny mutta välillä tulee vieläkin yökkäys..Paremmalla ajalla sitten lisää.

Diipeli ja pampula 10+5 :heart:

PS. noista oloista sen verran että täällä on ihan tyttöolo,saas nähdä :)
 
Sunnuntaita kanssaodottajille!


Uusille; tervetuloa :wave:

Hui kamala, hetken on lukematta, niin hirviästi tulee tekstiä, no mikäpä tässä... Eiku lukemaan

Naga Morch: sais jo riittää tuo vuotelu, kovasti jaksamista tuohon vuoteluun :hug:.

Nelli79: tuo on pelottavaa, kun ei ole oireita, mulla on pahoinvointia, mutta silti pelko kolkuttelee kovasti olkapäätä, juurikin tuon kohtukuoleman takia :'(.

Jadey: (ja miksei muutkin) tässä vinkki kirjoittamiseen: mää kirjoitan koneen asiakirjalle, selailen viestejä aiemmilta sivuilta ja sitten vasta kopsaan tuonne laatikkoon, jotta ei häviä kaikki tuotokset :attn:


Töissä/kotona: kotona hoitovapaalla, -09 kesällä olin töissä, siitäkin osan sitten saikulla supistusten ja selän vuoksi. Jos hyvin käy tammikuussa alkaisi opinnot (reilun viikon päästä pääsykoe), olisi mahtavaa saada opintoja edistymään...

Pahoinvoinnista: nyt tuntuisi helpottaneen *koputtaa puuta*

Rokotteista: en ole ottanut influenssaa, enkä sikapiikkiä, en ota nytkään, kun neuvolassa kyselivät.

Meillä oli keskiviikkona neuvola, hb 129, verenpaine normi ja mikä tärkeintä sydänäänet :heart: saatiin kuulumaan. Neuvolatätikin oli sitä mieltä, että ei tuo alkuraskauden uä vastaa viikkoja, vaan tuo oma arvio on lähempänä totuutta. No, 18.11. tuo sitten selviää nt-ultrassa.

Luhtis + nytty 10+3
 
Mut saa poistaa odottaja listalta... :'( Km yllätti eilen, viime yön olin sitten sairaalassa...:'(
Nyt vaan kasaillaan ajatuksia miehen kanssa ja kuhan tästä selviää, niin osaa ruveta uutta toivomaan...
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin suuret osanotot Jonna_91! :'( Hirveästi vaan voimia toipumiseen...

4xäiti olikin näköjään päivittäny mun lasketun ajan ultrakuulumisen perusteella :D Ei sitä siis oikeasti oo mihinkään siirretty, eli la on neuvolan mukaan 29.5 ja luultavasti pysyy, kun pitäisi yli 2 viikkoa heittää, että sitä aletaan siirtämään ja tämäkin vasta myöhemmässä vaiheessa varmistuu.

Muuta ei nyt ehdikään, lisää nimpparivieraita tulollaan...
 
jonnalle :hug:

Mullahan se la on periaatteessa kans muuttunut ku menkkojen mukaan se oli 9.5, mutta kahden ultran jälkeen se on nyt sitten 18.5, vaikka tuossa listassa se onkin 19.5, mut se oli mun oma arvaus :D no juu mä meen ens maanantaina ultraan niin se vielä sit varmistuu olettaen että siellä on kaikki kunnossa.

Mähän olen töissä, esikoinen syntyi lokakuussa 2008 ja mä menin 2009 heinäkuusta töihin ja miehen kans keploteltiin sit lomilla niin että Leevi meni aikalailla tasan vuoden ikäisenä hoitoon. En ole kokenut minkäänlaista huonoa omatuntoa sen takia että poitsu meni niin pienenä päiväkotiin ensin ja sit ku muutettiin niin ryhmikseen. Taloudellisesti olisi ollut mahdottomuus jäädä kotiin ja enkä mä ois ees halunnut. Leevi tykkää ihan hirveesti olla hoidossa ja koska on niin ujo niin tekee ihan hyvää et on saanut rohkeutta. Tämä kakkonen lähtee kanssa sitten n.vuoden ikäisenä päivähoito-uralle, täällä on sellainen sisarusryhmä niin koitetaan saada lapset sitten sinne, pääasia että pääsevät samaan hoitopaikkaan =)

sukupuolesta ollut puhetta. Mies toivoo kovasti tyttöä, mä luulen et se on poika. Ei mulla ole mitään poika/tyttö-oloja, mutta miehen sukuun ei ole moneen kymmeneen vuoteen syntynyt yhtään tyttöä, joten en usko että meillekään syntyisi :D noh mutta sen näkee sitten.

Omassa olossa ei sen kumeempaa. Pahoinvointi on vähän hellittänyt, välillä tekee huonoa, mutta oksennusta ei ole kahteen tai kolmeen päivään tullut. Tissit on tuleet tosi kipeiks. Välillä vihloo kipeestikin alapäästä, mutta se taitaa kuulua asiaan.

sweetpearl ja pete-vauva 11+5
 
Huomenta!

Jonna-91:lle suuret pahoittelut ja paljon voimia!!

Mulla on tänään np-ultra ja jännittää ihan kauheasti! Ajateltiin että jos kaikki on ok, niin sitten voisi asian jo "julkaista". Töissä siis meinasin pomolle kertoa huomenna ja muutamille kavereillekin voisi asiasta jo valaista. mulla on kyllä semmonen olo että mun maha on ruvennu pömppäämään niin selvästi että se alkaa jo näkymään. Kauhean pljon nopeammin tuntuu vatsa kasvavan mitä ekassa raskaudessa.

Munkin tyttöolo on ihan vaan oma tuntemus, mä en usko noihin mahan muotoihin, sykkeisiin, mielitekoihin jne. Ekassa raskaudessa mulla oli poikamaha, ja muutenkin aika pitkälti "poikaoireet" mutta tyttö tuli :) Mies tahtoisi pojan, ja olisihan se kiva että olisi molempia sukupuolia :) Tärkeintä on toki se että kaikki sujuu hyvin ja lapsi on terve, kumpi vaan sukupuolivaihtoehdoist on ehdottomasti rakastettu ja toivottu :heart:

Linttu ja Möykky 11+3
 
Jonna olen pahoillani :'( Voimaa toipumiseen :hug:

Tyttö/poikaolo Mulla oli "selvä poikamaha" esikoisen odotuksessa ja tyttö tuli. Nyt on jostain syystä tyttöolo, varmaan siksi että raskaus on ollut niin samantapainen kovine pahoinvointeineen. Mutta saa nyt nähdä :heart:

Np-ultra on muutaman päivän päästä ja sitä jännään kovasti. On tarkoitus julkistaa raskaus ultran jälkeen, mutta pahoinvointi on sen verran kova että on jo ollut pakko kertoa muutamalle ihmiselle (ei oo helpottanut vielä yhtään). Ääh, niin kui hiiva olis alkanu vaivata... täytyy varmaan kysyä asiasta neuvolasta/lääkäriltä. Onko muilla ollut raskauksien aikana samaa vaivaa, ja ootteko menneet aina lääkärille?

Calypso ja muru rv 11+4
 
Pahoittelut Jonna :( :hug:

ON: Tänään oli käynti neuvolassa, otettiin verikokeet, hb oli pikkasen laskenut entisestään, nyt 105, joten joudun vaihtamaan kapselit johonkin rautalitkuun, katotaan miten saan sitä alas...Koitettiin "etsiä" sydänääniä ekaa kertaa, ja sieltään ne löytyivät, HUOH( kop kop, hetkellinen huoh), oli kuitenkin huoli ton viime viikkoisen pienen vuodon ja kivun jälkeen....Tosin ei nyt kauhean kauaa niitä kuultu, hetken aikaa, ja sitten ne taas jo katosi, mutta kuitenkin :). Ensi viikolla olisi np ultra, joka sekin hieman jännittää. Mies alkoi miettimään miten pärjää synnytyksessä mukana, kun ei voi edes katsoa kun multa otetaan hb:D...saatika verta enempää, tänään marssi ulos neuvolasta siinä kohtaan kun terveydenhoitaja alkoi kaivella putkia esiin :rolleyes:...Mutta onhan se hyvä kysyä jo tässä vaiheessa multa etten mä pahastu jos menee sitten synnytyksessä ulos aina siksi aikaa kun jotain neulajuttuja otetaan esille :D....
 

Yhteistyössä