***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Hei kaikki! En ole kovin aktiivinen täällä ketjussa ollut, ja en ole viime viikkoina juuri netissä edes ollut mutta heti tietenkin kun tulee omaa surua, tulin kirjoittamaan.

Yritin jo vähän lueskella millasia niskaturvotuksia teidä maha-asukeilla on ollu. En huomannu ketään, jolla olisi ollut liikaa joten kerron oman tilanteeni:

Turvotusta oli jopa 3,2. Veriseula normaali mutta tuosta riskiluvuksi 1:95. Mies oli ihan pihalla ja taitaa olla vielä aika sokissa. itse olen rauhallisempi koska olin niin onnellinen että ultrassa potki ja liikkui vilkas lapsi.

Nyt meillä on mahdollisuus lapsivesipunktioon mutta en todellakaan tiedä.

Riina 13+4.
 
Täällä on aiemmin ollut rv.14 asti satunnaista kuplintaa ja tänään: HEILUU KOKO MAHA KU PIENI POTKII KOVAA JA KORKEALLE <3 tatua 2v.naurattaa katella mun masua ku se heiluu, eka se silitti sitä ja sitte pyyhkäs sitä sillei niinku jotain roskaa ja sano pois XD Oli pakko tulla vaan hehkuttamaan <3

POX tatskattu & ponsa rv.16+0 POX
 
huomenta :) kirjoittelu on jäänyt vähän vähemmälle, olen kärsinyt kamalasta päänsärystä nyt alkaa helpottaan, terveydenhoitaja epäili että migreeniä,suvussa meillä kyllä liikkuu migreeniä.. toivottavasti ei ala jatkuvaksi.. oletteko jo kaikille kertonut raskaudesta? me ei olla vielä kun minun siskolle ja mies työkaverilleen.. meillä yksi meni kesken nyt viime keväänä niin olen vähän arka kertomaan.. ja äidilleni en ole viittinyt kertoa kun kauhisteli jo edellisen raskauden aikana että pitääkö niitä lapsia niin paljon tehdä :headwall: no kyllähän tämä alkaa kohta paljastuun maha alkaa jo kasvaan :heart:

neuvolalääkäri on nyt tulevana torstaina.. neuvolan täti meillä taas vaihtui, inhottava kun koko ajan vaihtuu niin kaikille saa aina kertoa samat jutut.. vaikka tiedoistahan ne löytäisi mut aina kyselevät samat asiat :)

mukavaa lauantai päivää kaikille :)

rv 13+0
 
Riinalle tsemppiä. Viime raskaudessa meillä oli turvotus 4,6. Me päädyttiin ottamaan seulat. Jonkinlainen riskinsähän niissä seuloissa on eli vaikea on valinta joka tapauksessa. Toivotaan parasta teille!
valdemaria ja vauva 16+5
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Täällä ollaan edelleen joskin vähän hiljaisena kun kaksoset pitää päivät sen verran kiireisinä ja rankkoina ettei mitään ehdi/jaksa ja yöthän meillä edelleen pompitaan eli ei tietoakaan unesta.

Lapset ja työ Kyllä se onnistuu kun organisoi asiat oikein. Minä esim. tein aina seuraavan päivän lämpimän ruuan jo edellis iltana valmiiksi niin se ei ollut edessä kun tuli lasten kanssa kotiin töistä. Kaikkea muutakin arkea helpottavaa tietty on ja viikonloppuna sitten oli aina täys rähinä koti hommia tehden pällä sen minkä töiltä ennätti.

Enie ja Tou 15+0 POKS!
 
hei kaikki!

en ole paljon täällä ehtinyt kirjoitella kun olen tuonne kerhopuolelle kirjoitellut:) ei ehdi aina molempia kattoo:D

Diipeli: mun doppleri tuolta vapaakaupasta tuli tasan 2 viikkoa tilauksen jälkeen ja suoraan kotiovelle kun satuin olemaan kotona:) ja jostain Hong Kongista tuli niin siksi varmaan vähän kestää:D

mutta olen kyllä onnellinen että tilasin dopplerin kun on mieli paljon rauhallisempi nyt kun sitä kerran testasin ja heti kuului sydänäänet:D ja ainahan sen voi myydä sitten kun ei enään tarvi!

ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

minä ja masuasukki 16+6
 
Riinalle tsemppiä. Viime raskaudessa meillä oli turvotus 4,6. Me päädyttiin ottamaan seulat. Jonkinlainen riskinsähän niissä seuloissa on eli vaikea on valinta joka tapauksessa. Toivotaan parasta teille!
valdemaria ja vauva 16+5
Kiitos tsempistä! teillä taisi kovasta turvotuksesta huolimatta olla terve vauva...?

Jotenkin toivon että kätilö olis mitannu hieman pieleen. Oon tänään kyllä miettiny että kestetään mieluummin epätietoisuutta vielä puoli vuotta, kuin että kantais syyllisyyttä loppuelämän, jos jotain menis punktiossa pieleen.

Ja ihastuin ja rakastuin jo ultrassa näkyneeseen pikkuvipeltäjään :heart:

Oli kyllä shokki tuo ehdotus punktiosta kun jotenkin sitä on vaan ajatellu, että kun on näin nuori (alta kolmikymppinen) niin ei joudu tuollaisen asian kans tekemisiin. Ja niskaultraankin meni vaan jotenkin sen kummemmin ajattelematta.

No se hyvä puoli tässä on etten enää murehdi tapani mukaan turhia asioita kuten parvorokkoja tai listeriaa...

Ja on täällä suurempiakin suruja jo monet kohdanneet:(

Ja iloitkaa ja iloitaan kaikesta pienestä ilonaiheesta!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

eltza: Me ollaan kerrottu kaikille. Perhanan facebook ;) . Kerrottiin jo ennen ensimmäistä ultraa vaikka tietty jännitti mitä sieltä tulee.. Onneksi mennyt hyvin.

Täällä ei vieläkään tunnu liikettä. Pieniä nippailuja joo mutta en osaa tulkita niitä sitten ovatko liikkeitä. Ensi viikolla neuvola jos sydänäänet kuulisi. Aamulla kun jään makaamaan selälleni sänkyyn niin ihan navan alta alkaa kova, koholla oleva kämmenen kokoinen alue. Onko se sitten kasvanut kohtu?! Muussa asennossa sitä ei sitten tunnekaan. Niin että vauvamahaa jo? Tuntuu tyhmältä kysymykseltä mut.. Kun vihkoissakin lukee että nyt kohdun korkein kohta pitäisi olla useita senttejä navan alapuolella, mutta on kyllä yksilöllistä..

Menin sitten ostamaan ensimmäisen vaatekappaleen vauvalle :) Oikeastaan ensi talveksi vasta :) Tulipa taas paljon todentuntuisemmaksi koko asia kun kotona on nyt vauvanvaate :). Muuten mitään näkyvää tavaraa ei ole.

Tsemppiä riinalle!

tatskattu: :D

Ihana sunnuntai! Sain vihdoinkin nukuttua kunnon yöunet. Koko viikko mennyt n.5h yöunilla. Väsymys on muuttunut unettomuudeksi. :( Täytyy koettaa kääntää rytmi normaaliksi..
cissus 15+0
 
Hei,

En ole käynyt täällä vähään aikaan, sillä olen ollut jenkkilässä mieheni luona. Nyt tulen kuitenkin pyytämään apua seuraavaan asiaan:

Odotan siis tuplia rv 15+2 ja raskaus saanut alkunsa 2.IVF hoidon 2 alkion tuoresiirrosta. Täällä on taas iskenyt pienoinen paniikki ja hätä: olen nimittäin eilisestä lähtien huomannut kärsiväni ilmeisesti kivuttomista harjoitussupistuksista eli koko masu "kivettyy" tai "kovettuu" ja näin siis voi käydä, olin sitten levossa, liikkeessä tai mitä vaan Nyt on hirveä huoli, tuleeko pienet pois? Onko muilla jo vastaavaa vaivaa vai onko mulla vaan taas kaikki menossa päin persettä. No, tällä kertaahan päästiin jo kuitenkin lukemiin 15+2 .

Jostain luin kyllä, että tuplaodotajilla noita harjoitussuppareita voi tulla aiemmin. Olen myös hirveän kiukkuinen nyt siitä, että neuvolassa ei terkka tiedä mitään kaksosraskaudesta. Tai nyt täti on vaihtunut kyllä, mutta en ole tavannut häntä. Täällä Helsingissä ainakin mun neuvolassa sanottiin ekalla neuvolakäynnilla rv 8+, että seuraava neuvola vasta rv 20+??? Häh? Ja viimeksi vauvoja katsottu nt-ultrassa rv 11+5 ja rakenneultra mulla 22.12. Ja myös 1. neuvolalääkäri on vasta samoihin aikohin. En kestä kärvistellä sinne saakka! Miten voi olla, että kahta vauvaa saa odottaa ilman mitään välitarkastuksia? En nyt osaa päättää, pitäisikö soittaa Naistenklinikan päivystykseen vai pitääkö ne ihan hysteerikkona ja tokaisee, että itepähän annoit 2 alkiota siirtää -tämmöistäkin olen kyseisestä putiikista kuullut... Vai odotanko huomiseen ja soitan neuvolaan ja yritän kerjätä neuvolalääkäriaikaa, että onko paikat kiinni ja ok vai onko kaikki menossa jo nyt ihan pieleen. Hirveintä on nyt se, että olen ihan yksin kotona sinne jouluun saakka. Mies jo kyllä eilen puhui puhelimessa, että tulee kotiin jos vointini vaatii sitä.
 
Riina: Ei selvinnyt silloinen vauvamme, hänellä oli niin monta sairautta joka puolella. Kuitenkin mulle sanottiin np ultrassa, että noinkin suurilla lukemilla on mahollisuus terveeseen tai ainakin hyvän elämän saavaan vauvaan. Moni kromosomihäiriökään ei sitä estä. Millä vaan sattui olemaan se pahempi versio.
Sinuahan varmaan nyt ultrataankin tiheämmin, ja pikkuhiljaa asiat selviää. Sinuna varmaan kysyisin varhaistettuun rakenneultraan pääsyn mahollisuudesta.

vadelmanelma: Varmaan kannattaa päivystykseen olla yhteydessä. Kaverini kaksosia odottaessa joutui vuodelepoon puolessa välissä raskautta, en tosin muista olivatko oireet minkälaisia. Toivottavasti kaikki on hyvin ja ottavat huolesi tosissaan!

Oma napa: Aamuisin heikottaa aika lailla. Tuntuu, että hyvä kun sängystä ylös pääsee. Muut harmit (pahoinvointi, migreeni) ovat onneksi vähentyneet.

valdemaria ja vauva16+6
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Riina ja muillekin ultrassa huonompia uutisia saaneille. Itsellä se olis tiistaina edessä...

Aika paljon vihlaisuja tuntunut parina viime päivänä, liekö maha kasvaa sitten vai mistä lie johtuu. Ei onneksi osaa jännittää hirveesti tiistaista ultraa, sen näkee sitten... Liikkeitä oon ollu tuntevinaan pari kertaa, mut en mene vannomaan vielä! :)

Hyviä vointeja!

Miuku + pimpula 13 (Poxpox!)
 
Mulla on alkanu kauhean paineen tunne alamahassa, johtuu varmaan siitä kun kohtu alkaa nytten kasvaa aikalailla nopeammin.
Oireina vielä jatkuu turvotus, väsymys ja iltaisin yököttävä olo. Muuten ihan hyvä olo.

Onko kenelläkään samaa ns. "ongelmaa", että aamulla tulee ihan tummaa pissaa, onko se edes normaalia ?

Tiia ja toukka rv 13+3 :) <3.
 
Hei kaikki.
Nyt on etusivua taas päivitetty:)
Päivittelen tämän kuun vielä tuota sivua, mutta sitten en varmaan ehdi enää pinoa aloittaa ja päivittelee. Jatkan ens kuussa taas töitä ja en varmaan ehdi täällä kovin usein käymään. Jos löytyy vapaaehtoisia nii minun puolesta saa/voi joku aloittaa ens kuun pinon:) Lueskelen kuiten juttujanne aina kun kerkeän ja kirjoittelen varmaan tuolla kerhon puolella.

Haidih kirjoitteli korkeasta verenpaineesta ja pulssista. Minulla on myös verenpaine heitelly väliin aika korkeallaki ja pulssi huitelee joskus yli 110, kysyin tuosta neuvolassa ja sielä sanottiin että yli paine voi heitellä mutta jos ala paine alkaa nousee yli 80 nii ottaa yhteyttä. Pulssista ei sanonut mitään, tosin minulla on levossa normaalistikin pulssi lähempänä 90. Ja osittain olen pistänyt tuon koko asian tuon tosi kovan pahoinvoinnin piikkiin. Nyt ku pahoinvointi alkaa olla takan päin ni verenpaineet on olleet ihan normaalit. Pulssi huitelee edelleen lähempänä 100 mutta luin jolatin sivuilta että se raskausaikana normaalia, koska sydän joutuu tavallaan pumppaamaan kahen edesta, tiiä sitten:)

esteri kyseli äitiyshousuista: kyllä täällä on pitänyt siirtyä jo kyseisiin housuihin ku ei muut sovi kiinni:D Tilasin H&M:ltä 3 housut ja nettikirppikseltä yhen äitiysvaatepaketin ja perjantaina löysin kirppikseltä vielä yhet äitiyshousut. Eiköhän noilla nyt pärjää loppuun asti.

Joko muut on vauvalle ostellut tavaroita?
itse en ole muuta hommannut ku vaunut jotka nekin löytyi nettikirppikseltä, on mulla tosin tuolla toisetkin vaunut vielä ehjät jotka ovat olleet kaikilla 4 käytössä, mutta ostin toiset ku halvalla sai :LOL:

Liikkeistä: Kyllä täälläkin on jo pieniä liikkeitä tuntunut eka kerran pari viikkoa sitten, mutta ne oli tosiaan semmosia hipasua muistuttavia. Nyt on sitten alkanu tuntumaan kunnon muljahduksia. Itse ainakin olen hoksinut sen että ku on usiamman jo tehnyt ni liikkeet tuntuu aikasemmin, mutta vain hipaisuna. Siitä on kuiten tiennyt että elämää mahassa on.:)

Pahoinvointi on onneksi jo takanapäin ja voi alkaa nauttia jo raskaudesta. Joulusiivouksetkin on jo alotettu. Tämän kuun meinasin siivouksiin käyttää ku ens kuussa alan taas töihin ni sillon ei enää kerkeä.

Siinähän sitä taas olikin:) Nyt mökki ojennukseen ja sitte myöhemmin anopille

äiti x4 ja pallero 16+1 ( 17+1 )
 
Sunnuntaita kanssasiskoille!

Vadelmaunelma: tuo on kyllä uskomatonta! Yhtä odotan itse (4. raskaus, josta toivottavasti saadaan elävä kotiin), mutta täällä on neuvola n. 4 viikon välein! Kyllä ehdottomasti pitää olla kaksosraskaudessa useammin seurantaa!! Tuossahan ajassa voi jo tulla vaikka ja mitä, mulla on viikolla 13+6 lääkärineuvola, sitä ennen olen käynyt kerran ja tuon jälkeen on vielä ennen joulua yksi reffi neuvolatädin kanssa!


Liikkeistä: täällä tuntuu silloin tällöin muljahtelua, joka on selvästi muuta kuin suoliston liikettä ;)

ON: nt-ultra oli, pikkuinen siellä kölli, turvotusta oli 0,9, eli ressiä sen puoleen, vastaus seulaan tulee sitten kirjeellä, jos ei mitään ole ja soitto, jos riski on. Meillä täällä pohjoisessa tuo seula lähtee OYS:iin analysoitavaksi, joten siksi saamme tuloksen myöhemmin. LA on 26.5.11, eli viikkoja oli juurikin sen verta kun itse ajattelin :D

Luhtis + nytty 13+3
 
Äkkiä tulin vaan Vadelmaunelmalle kommentoimaan, että mulla oli viimeks ihan yksösraskaudessa ekat kivuttomat harjotussupistukset joskus rv 16. Neuvolaan sillon soitin töistä ja passitti kotiin lepäämään. Taisin saada myös ajan neuvolalääkärille parin päivän päähän. Lääkäri käski ottaa rauhallisesti ja sano, et joillakin tulee näitä jo tosi alussa ja yleensä on ihan harmittomia. Kannaattaahan sun ainaki huomenna tosta neuvolaan soittaa, ellet oo sit jo jotain tehny asian eteen.

Toivottavasti asia selviää, ettei tarvi kovin kauaa murehtia!
 
Vadelmaunelma: Mullakin tuli harjoitussupistuksia esikosta jo noin 15+ viikolla. Neuvolasta kommentoitiin vaan, että kivuttomat supistukset on ihan ok. Niitä voi tulla joillekin, mut säikäyttäähän ne aluksi.

(.) Jaa-a, kattotaan kuinka kauan joukossanne vielä pyörin. Perjantaina aloin vuotaa kirkasta verta hieman ja sitä tulee vaihtelevasti edelleen. Välillä se on vanhaa verta. :( Kävin päivystyksessä ultrattavana. Siellä se pieni silti sätki ja potki! :heart: Ihan uskomatonta! Lääkäri totesi vaan, et ei voi tietää, mitä tapahtuu. Päivä kerrallaan siis mennään. Toivottavasti aikakin tonne huhtikuulle asti. Onko kellään kokemuksia vuodoista näillä viikoilla?

TUUtikki + PIKKUmyy 13+4
 
Riina82 jaksamisia sen päätöksen kanssa mihin ikinä päädyttekään :hug:

Vadelmaunelma mullakin tosiaan tuli ensimmäistä odottaessa jo vähän ennen puolta väliä niitä harkkasupistuksia, mut ei ne pahojaan tehny. Sulla kuitenkin kaksi vauvelia masussa, että toivottavasti saat oman rauhan takaamiseksi tarpeeksi useasti vointia seurattua.

Tuutikiks tsemppiä, että ois vaan harmitonta vuotoa! Mul oli ekassa kolmisen kertaa pientä vuotoa, viimeisin rv 17 jolloin tuli joku klönttikin ulos. Vuoto kesti tosiaan sen päivän verran kerrallaan.

Neuvolassaki taas kävin viime viikolla, kaikki suht hyvin. Painoa tullut liikaa. Kohtu kasvanut kuulemma hyvin ja otti jo mitankin, sf 15 :) Toivon vaan ettei taas enteilis suurta lapsiveden määrää, viimeks siitä oli haittaa vauvalle.

- N ja Tessu 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Koko viikonloppu on mennyt armottoman vitutuksen vallassa :mad: Perjantaina kävin kuuntelemassa sokerirasitustulokset ja niinpä mulla on raskaudiabeettes. No se nyt oli odotettavissa ja vaikka tosi ikävä onkin, sen kanssa voi elää, mutta se vitutuksen aiheuttaja .... on pe...leen terveydenhoitaja!! Hän kertoi mulle, että olen koko ajan syönyt väärin kaikkea, väärää maitoa, väärää voita, väärää leipää... Ihan oikeesti! Sitä samaa ruokaa olen syönyt varmaan 20 vuotta ja sen sapuskan kanssa selvivsin edellisenkin raskaudiabeetteksen ihan vaan ruokavaliolla ja lapsukainen oli 3,59kg kun syntyi eli ihan normaalipainoinen vauva. Kaiken lisäks terkkari ei ottanut kuuleviin korviinsa kun sanoin etten voi syödä säännöllisesti kahden tunnin välein koska olen vuororyössä pikkukaupassa ja siellä pidetään tauot kun pystytään ja syödään sitten kun pystytään. Sitten kuulemma sairaslomalle ja vi..ut!!! (niin kun pomoni miehellä on tapana tokaista :)) Pomoni vaan ihmetteli missä on nykyaikana ne tarveydenhoitajat, joitka ovat varustettu normaalilla maalaisjärjellä. Ei sitä sapuskaa mätetä lautaskaupalla eikä makeaa mahan täydeltä vaan kohtuus aina ja kaikessa. Kyllä minä voin olla vaikka syömättä puoli vuotta jos niikseen tulee mutta tuo per...leen asenne terkkarilla vaan mättää niin helkkaristi!!! Mies nauroi, että olen törmannyt todelliseen terveysnatsiin :LOL:

Mutta jotain iloistakin. Pikkuihminen liikkuu oikein hienosti jo niin, että mammakin sen tuntee :) Tää on just niin parasta raskaudessa kun tuntee pikkutyypin vaikka se on tuolla piilossa :)
 
Huomentapäivää!

Ja taas sataa lunta, ihanaa! Voisikohan joku päivittää etusivulle, että mulla on hiukan tyttöolo? Ajattelin, että ois kiva katsoa millä todennäköisyydellä äiti tietää lapsensa sukupuolen vaistonvaraisesti, sitten kun kaikki siis ovat saaneet nyytin kotiin! Siis mahdollisimman moni tunnustelemaan oloja...?

Nepula: Joo toi on niin tuttua. Itsellä ihan päivätyö, mutta kun kaikki muu aika menee lasten kanssa touhuamiseen ja kotitöitten tekemiseen, ei ole sitä ekassa odotuksessa niin ihanalta tuntunutta fiilistä, kun lueskeli vauvajuttuja vapaa-ajalla, shoppaili vaan pieniä vaatteita ja mietti erilaisia nimiä...:popcorn:

Ootteko muuten vielä ajatellu nimiasiaa? Mä oon aina miettinyt jonkin verran nimijuttuja, silloinkin kun en ollut edes raskaana. Niinku tuleville mahdollisille lapsille;) Hölmö mikä hölmö. Nyt ei vielä ole mitään suursuosikkeja, onko teillä muilla? Muuten olisin halunnut lapsille Suomen luonnosta kumpuavat nimet, mutta mieheni on ruotsinkielinen ja asutaan ruotsinkielisellä seudulla, niin ois aika hassua ehkä olla Kanerva tai Hilla.

Jaaha, nyt taas hommiin niin ne loppuukin ehkä joskus. Ihanaa päivää kaikille!

Fariini ja pulla 15+2:heart:
 
vadelmaunelma Minulla oli tuplia odottaessani nuita suppareita melkoisen pieniltä viikoilta asti ja heti lyötiin saikulle joka sitten kesti pätkissä lopulta ihan raskauden loppuun saakka.
Syynä oli uhkaava keskenmeno ja lääkäri sanoi että jos et makaa kotona niin sitten menet sairaalaan makaamaan. Ihme kyllä jostain syystä maltoin maata kotona :)
Eli kannattaa mennä nyt jonnekin ihan "oikean lääkärin" pakeille vielä tarkistettavaksi.
Voihan se olla kyseessä on harmittomat supistukset mutta monikkoraskaudessa ne "oikeat" supparit tuppaa tulemaan aiemmin.
Minä myös itse törmäsin odottaessani siihen että monikkoustietoa on todella vähän mistään saatavilla. Neuvolassa ei tiedetty juuri mitään ja netissäkin on tosi vähän mitään tietoa.
Tilasinkin itselleni monikkoyhdistyksestä erilaisia oppaita ja kirjoja joista sitten luin asiasta enemmän...voisin lahjoittaa ne sulle jos vain sattuisin löytämään niitä ja yv:llä laittaisit osoitetietosi tulemaan. Siellä yhdessä oli mm.todella kivasti perheen itsensä kertomina heidän monikkoarjestaan ja miten he on mistäkin pulmista selvinneet.
Mutta itse monikkoraskaus ajasta taasen ei tahdo löytyä mitään. Monikkoraskauksista on nyt tehty tutkimusta ja kaipa siitä sitten muutaman vuoden sisällä tulee jo joku opas siitäkin.
Neuvolassa ja äitipolilla minun piti tuplia odottasessa käydä niin, että kerran kuussa oli äitipolilla ultra ja siinä sitten välissä aina neuvola täällä kotipuolessa.

ON: Tänään oli täällä kotipuolessa normi neuvola käynti.
Sydänäänetkin saatiin kuuluviin vaikka kuinka koitti pikkuinen karkailla...toisaalta toivoin että kätilö ei löytäisi ääniä niin sitten hän olisi taas ultralla vilkaissut :)
Verenpaine olis 118/78 mikä on melkoinen ihme tällä kokoaikaisella valvomisella ja painoa oli nyt tullut kolmisen kiloa alku painoon nähden. Syynä varmaan tämän viikonlopun herkuttelu himot...sipsiä, pitsaa, jäätelöä, suklaata :D
No, ei tuo vielä normirajoista poikkea lainkaan mutta ei sitä paljon lisääkään tarvis tulla.

Enie + Tou 15+2
 
iltaa!

Mies ja tyttö nukkumassa. Ja tässä itse koneella, ihanan rauhallista.

Liikkeitä ei täällä olla vielä tunnettu. Viikkojakin vielä kuitenkin vähän. Mutta se on niin ihanan tuntuista kun voi niistä aina päätellä että kaikki on kunnossa. Nyt tekis mieli käydä taas kuunteluttamassa sydänäänet että onhan siellä mahassa joku :whistle:

Vitsit mua on alkanut ärsyttää tämä mun naama. Heti alkuraskaudesta asti on naama pieni finnejä/näppylöitä täynnä. Ei ole yhtään kivaa :|

Nimiä ei olla mietitty. Eikä varmaan mietitäkään ennen kuin vauva on maailmassa. Tytön kohdalla taidettiin päättää nimi pari päivää ennen ristiäisiä. Kysyi eilen mieheltä että haluaako han tietää etukäteen kumpi on tulossa. Niin ei kuulemma.

Ciba rv13+5
 
Huomenia kaikille pitkästä aikaa! :)

Täällä ketjussa edelleen olen mukana ja käyn aika usein tätä lukemassa, on vain ollut niin hektistä, etten ole ehtinyt rustailemaan, mutta jos nyt jatkossa useammin, kun koulukin alkaa kohta olla ohitse tältä vuodelta ja alkaa joululoma.. :)

Riina: Meillä kätilö sanoi, että sen veriseulan aiheuttaman keskenmenon riski on todella pieni, en nyt muista mitä se oli, mutta itse varmasti siihen menisin, jos vastaavassa tilanteessa olisin, toki varmasti mietityttää että mitä tehdä, kun siinä kuitenkin se riski on olemassa, mutta sitten kannattaa miettiä, että onko valmis siihen, että lapsi olisi vaikeasti vaikka kehitysvammainen tai muulla tavoin sairas, mitä se ei kuitenkaan välttämättä ole.. vaikea asia.. Voimia teille asian päätökseen ja jatkoon! :hug:

Oma Napa: Liikkeitä en ole vielä tuntenut ollenkaan, en ainakaan usko, mutta kaverinikin tunsi ne vasta viime torstaina, jolloin hän oli 20 raskausviikolla, ja siihen on vielä muutama viikko matkaa... :) Huomenna on lääkäriaika neuvolassa jolloin kuulen verikokeiden ja pissakokeen tulokset ja tehdään sisätutkimus, kuunnellaan äänet yms. En malta odottaa! Harmi kun mies ei pääse mukaan, kun joutuu lähteä työmatkalle..., mutta onneksi kuitenkin nt-ultraan pääsi! Meillä turvotusta oli 1,3 ja kaikki näytti olevan kunnossa, laskettua aikaa ei muutettu eli on 21.5. (neuvolassa sen vaihtoivat tuohon takaisin siitä 23.5., joka tuli varhaisultrassa). Sydän hakkasi kovin ja siellä se pikkuinen venytteli ja potki ja löi käsillään kohdun seinää... :) <3 Kätilö sanoi, että pitkät sääret on! Kun pää-perämitta oli n. 7cm ja kokonaispituus oli 14cm! :D Tosin me molemmat ollaan pitkiä ja pitkäjalkaisia... :) Tyttö-/poikaolosta en osaa sanoa mitään, mutta unia olen nähnyt, jossa tulee poika, joten kai se poikaolo mulla on. :)

Pahoinvointi loppui kuin seinään rv 12 ja enää tulee yökötys, jos ei ole syönyt pariin-kolmeen tuntiin, joten kun syö säännöllisesti niin olo pysyy hyvänä. Väsymystä on sen verran, että päivittäin otan pienet päikkärit, mutta energiaa on paljon enemmän kuin alkuraskaudessa, nyt tekisi mieli lähteä juoksemaankin! Ja jaksaa tehdä kotihommia helposti yms. Hiukset ja karvat, sekä kynnet kasvaa aika vauhdilla! Mitää jälkiä vatsaan tai muualle ei ole tullut vielä, mutta alamaha on selkeesti pyöristynyt, mieskin tunsi sen eilen ekaa kertaa kun halattiin.. Painoa tullut plussauksesta vähän alle 3kg, joka osittain voi johtua ruokavalion muutoksesta ja tuleehan sitä aika paljon nyt syötyä! :D Onneksi kuitenkin suhteellisen terveellisesti ja liikuttua tunti reipasta kävelyä päivittäin.
Nimet meillä on ollut valmiina jo pitkään, niin tytölle kuin pojallekin. :)

Tiudeliini: Pissa voi olla aamulla tummempaa, koska se on ollut pidempään rakossa, jos ei yöllä käy vessassa, mutta tummuus on yleensä merkki siitä, että juo liian vähän vettä, joten muistathan juoda riittävästi, enemmän kuin ennen raskautta! :)

Ciba: Sama täällä, naama kukkinu heti raskauden alusta lähtien ja samalla jatketaan.. isompia finnejä tullut, jotka nopeasti kypsyvät ja sitten pieniä näppyjä.., muuten iho pysynyt ihan hyvänä, kun yleensä tähän aikaan vuodesta iho on ihan rikki, mutta nyt ei yhtään ihottumaan käsissä tai missään.. Naama vaan kukkii, mutta kai se kuuluu asiaan.. :) Ootan kyllä innolla sitä vaihetta, kun pitäisi hehkua ja iho olla hyvässä kunnossa ja näyttää parhaimmalta koskaan! :D Veikkaan, että multa jää ainakin se vaihe kokematta, tai siltä ainakin tuntuu...

Mukavaa pakkasentäyteistä päivää kaikille ja ihanaa odotusaikaa! :)

- fyssari & Kultahippu 14+3 -
 
Ajatelkaas että nyt on jo elokuistenkin pino perustettu :) Kyllä se aika vaan rientää ku alusta selviää..
Täällä edelleen odotellaan sitä doppleria saapuvaksi,ärsyttää ihan suunnattomasti!Jos oisin tienny että näin kauan menee ni oisin tilannu kyllä jostain muualta ja ennemmin maksanu vähän enemmän :headwall:
Mä olen tuntenut muutaman kerran pienen tönäisyn mutta en usko että voi olla liikkeitä ainakaan omalla kohdallani,sitten vasta uskon ku kunnolla tunnen.Esikoisesta tuntu joskus rv18,saas nähdä nytten :)
Onkos muilla muuten semmosta että vessassa pissalla käydessä tai oikeastaan sen jälkeen maha menee ihan kovaksi,aivan ku harjotussupparit? Mulla oli esikoista odottaessa paljon myöhemmässä vaiheessa samoja tuntemuksia mutta nyt on ollu tässä viikon ajan : / Toisaalta harmittomiahan ne on mutta silti vähän huolettaa näin aikaisessa vaiheessa..

Mutta eipäs tänne kummempia,tänään poksutaan :)

Diipeli ja pampula 14+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä