***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

sweetpearl kiitos kiitos kiitos noista tiedoista!!! Mulla tuo pappa on 771 ja hcg 89, joten sittenhän kaiken pitäisi olla suht ok :) On kai siinä vielä ne ikäriskitekijät sun muuta, mutta nyt ei ainakaan huolestuta yhtä paljon kuin eilen... enää 2 yötä ultraan :)

joo, mun päivä on tänään menny niin persiilleen, ettei siitä sen enempää, huomenna tuun poksumaan :)

nepula 12+6
 
neuvola käynnit Minulla on äitipoli n.1kk välein ja neuvola siinä välissä aina :)

ON: Täällä oli pari hyvää päivää kun sain kohdunsuu tulehdukseen flagyl tms kuurin mutta sittenpä se riemu loppui ja taas vuotaa vaikka kuuri kesken edelleen.
Pissanäyte oli vihdoin puhdas ja sain nyt sitten sinne viikolle 36 asti kestävän estolääkityksen.

Eli epävarmoilla fiiliksillä täällä mennään eikä oikein uskalla mitään ajatella tai suunnitella kun koko ajan vaan odottaa koska tulee kesken :(

Enie + Tou 13+5
 
Tänään haen sen kotidopplerin postista, kun se on jo tullu sinne :). Huomenna on sitten ultraääni klo 13:45 :) !

Joudun vaan taas kerran menemään lääkäriin poskiontelontulehduksen takia (ainakin luulen että se on taas) ja vielä keskussairaalan iltapäivystykseen kun eivät suostuneet ottamaan vastaan klo 8-16 päivystyksessä, se on menny jo aika pahasti krooniseksi, tämä on jo varmaan 12 tai 13 kerta... Viime viikon perjantaista asti ollu kauhea olo.
Eivät ikinä suostu punkteeraamaan, tai pistämään kurkku/korva/nenä -lääkärille tutkimuksiin :(.
Nytkin tulee kokoajan keltaista räkää nenästä ja varsinkin aamulla, poskia särkee ja otsaa.

Tiia ja toukka 12+0 :) <3.
 
Ihania ultrakuulumisia!!!
Rikupille hirmusesti tsemppiä... toivottavasti oli ihan väärä hälyytys.

Ihan pikasesti vaan ilmottelen, että täällä vielä ollaan. Mulla on ollu nyt reilun viikon kamala kuume ja lihaskipu. Myös migreenejä ollu useita, viimeksi niitä ollu 7v. sitten. Ihan järkkyttävää ollu. Siihen päälle vielä kivat pahoinvoinnin niin apua! Jatkan sitte ku oon paremmassa kunnossa.

Mukavia ultrareissuja niille joilla niitä vielä edessä päin on.
Mariposa & toukka 13+0 (poks poks)
 
Pikaiset terkut ultrasta!

Eli käytiin tänään uusintaultrassa mittailemassa niskaturvotukset ja lukema oli 1.0mm. Kävin sitten myös verikokeissa ja palautin pissanäytteen. Kaikki on siis hienosti toukalla. Kätilö sai mittojen perusteella rv 12+0 eli mutta laskettua aikaa eivät tietenkään sen takia muuta.

Ja tänään sitten julkistin asian niille jotka eivät vielä tiedä. Jännityksellä odottelen ihmisten reaktioita...voin jo nähdä kuinka ne pyörittelee silmiään kauhuissaan... :rolleyes::LOL:
Nyt ruuan laittoon.

Maybaby 11+5
 
Enie, mullahan oli viikoilla n. 7- 10 ruskeaa ja veristä vuotoa, ei runsasta mutta välillä tuli ihan kirkasta puanista vertakin. Mä sain antibioottivoiteen (7pv) ja kolmen päivän kapselit lisäksi lievään kohdun ulkosuun tulehdukseen. Mullakin vuotelut jatkui kuurin ajan, vasta kun ne kapselitkin oli käytetty loppui vuodot. Ja ovat nyt pysyneet poissa.
 
tiudeliini Minulla on ahtaat ne reiät nenässä ja varsinkin toisella puolella jonka seurauksena oli kerran kuussa poskiontelotulehdus, eli kun kuuri loppu niin hetki oli riemua ja taas pam.
Sitten eräs lääkäri vaihtoi minun allergia lääkeet niin siitä lähtien ei ole tarvinnut kärsiä.
Tosin sitä Duact lääkettä ei saa raskaana syödä mutta Nasonex sumutetta saa käyttää.
Sitä kun laitan päivittäin niin ei paukahda mulla ainakaan ontelot jumiin.
Minä taasen en ole antanut koskaan punkteerata :)

Linttu Mulla on nämä vuodot olleet sieltä viikoilta 5-6 eli heti alusta asti tänne päivään :(
Ja minun vuoto on ihan kirkasta verta, ei siis ruskeaa vanhaa verta.
 
Paljon on ultrakuulumisia ja suurin osa hyviä, hieno juttu :heart: Voimia rikupille teidän tilanteeseen! Varmasti raskasta odotella lisätutkimuksia/lisätietoa :hug:

Musta tuntuu, että ehdin niin harvoin tänne lueskelemaan näitä saitteja, että en juurikaan käy muissa ketjuissa kuin vaan tässä meidän. Joskus käyn lukemassa sitä kuuta missä vauvoja syntyy eli nythän se ois jo sit marraskuu. Jostain syystä mua on alkanut jännittää synnytys, tylsää : /

Jadey + matkalainen 14+4
 
Pikaiset kuulumiset täältäkin ja hyvin omanapaiset:ashamed:

Mekin käytiin siellä ultrassa, mutta ei saatu 4d ultraa. Ehkä sitten rakenne ultrassa saadaan sillä ultralla ihastella? :D Ultra sitten kesti kaikenkaikkiaan melkein tunnin. Etsittiin toista sillä kaikki merkit viittasivat siihen, että raskaus on tosiaan ollut kaksosraskaus ja identtinen sellainen. Alakautta ultratessa sikiökalvon toisella puolella oli tila jossa toisen olisi pitänyt olla? Meidän pikku pallero oli niin innokas kasvon näyttäjä, että halusi vaan näyttää naamaa meille ja vilkutella. :D Ei kertakaikkiaan suostunut kääntymään niin, että oltaisiin nähty niskapoimua. Lopulta otettiin vatsanpäältäkin ultraa, jolloin sikiökalvon toisella puolella näkyi ruskuaispussi, mutta kaveria ei etsinnöistä huolimatta löytynyt. Istukka oli takaseinämässä. Pituutta pallerolla 4,8cm pääperä mitta. Ja reisiluu huikeat 0,5cm :D nt oli 1,05mm ja vastasi kooltaan 11+4 viikkoja, joten laskettu aika on sitten 29.5.11. Saatiin kasa kuvia kotiin ihasteltaviksi.:heart:
Jollain oudolla tavalla jäi vähän surkuolo tuosta, kun on alkanut kaverin kanssa raskaus, mutta toinen on sitten mennyt kesken..

Mun lasketun voi sitten muuttaa etusivulle eli 29.5.11

Chira ja pallero rv11+4:heart:
 
Rikupille voimia piinaaviin odotuksen hetkiin. Meillä oli sama tilanne viime vuonna. Toivon sydämestäni, että kohdallanne on väärä hälyytys. Meillä ei pieni jaksanut 20. viikkoa pidemmälle. Jos haluat, mullekkin voit kirjottaa yv-tä tuntemuksistasi, vertaistuki voi hyvinkin helpottaa edes vähän.

Oma napa: Migreeni ja pahoinvointi on ollut nyt poissa vajaan viikon eli oleminen alkaa olla siedettävää. :)

valdemaria ja vauva 15+4

Viikot meni metsään, korjasin!
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin tänään pyytämässä sen influenssarokotuksen. Melkein iski lääkärin vastaanotolla paniikki päälle, kun otin tulehduskokeita muutamalta tyypiltä jolla oli korkea kuume ym. ja tajusin etten ole rokotusta ottanut ja nää saattaa olla tartuttajia! Herran jestas, mä en halua mitään influenssoja päälleni!! Painelin sitten neuvolan terkkarin luokse ja sovittiin että tempaistaan piikki samantien kun rokotuspaikalla vähän rauhoittuu! :LOL: Kyllä meitä vähän sit nauratti jälkeen päin mun reaktioni! Tähän mennessä rokotuksesta ei ole suurempia haittoja ollut, käsi hieman pipi, mut ei muuta.

Muutoin vointi alkaa olla aika jees. Nälkä on vähän väliä. Eilen sain aikaiseksi tehdä yhden inhokkihommani. Pesin ja pyyhin ja tyhjensin jääkaapin kaikesta vanhasta ja likaisesta! Täytyy myöntää että tytöstä oli tosi suuri apu. Se kiikutti milloin mitäkin vessanpönttöön (ja vielä ihan omasta halusta).. Multa olis kyllä lentänyt yrjö! Tulipa puhdasta! Tuntuu oikein hyvältä aukasta jääkaapin ovi, kun tahrat ym. epämääräisyydet ole enää vastassa! Tyttö tyhjensi myös kuivatustelineeltä vaatteet. Mulla ei ole kyllä hajuajaan minne se ne laittoi :) mut eiköhän ne jostain löydy viikattuina! :xmas:

Kerroin tänään raskaudesta pomollekin. Mukavan positiivisen vastaanoton uutinen sai! Ja vielä tuntui hyvältä, kun pomo sanoi että sille tuli jo heti mieleen yksi pätevä ihminen mun äippäloman ajalle. Tuntuu tosi hyvälle, jotenkin osaan "oman alueen" asiakkaista on sen verran kiintynyt, että mukavaa olisi ajatella että heidän kanssa jatkaa joku mukava tyyppi jatkossakin! Tällä hetkellä kaikki tuntuu menevän just oikein!

Ansukka + Onni-Unelma 12+0 (POKS!!!)
 
Heippa tänne!

Rikupille kovasti voimia tulevaan piinaan. Toivotaan, että kaikki käy silti parhain päin.
Ultrakuulumisiakin ollut paljon iloisia ja ihania, hyvä niin =)

(.) Oma vointi alkaa olla aika normaali, ainoastaan väsymys vaivaa ja se, että ruoka ei oikein meinaa maistua. Heikotus tulee jos on liian kauan syömättä mutta tulen todella pienestä määrästä kylläiseksi. Normaalia, kai?

Mulla on seuraava neuvolakäynti 1.12. Jotenkin kyllä on pitkä väli kun eka oli 25.9, vai tuntuuko se vaan pitkältä? Onhan tässä ollut ultrat välissä kuitenkin. Ja rakenneultra on mulla muuten 23.12, parasta tulla hyviä uutisia sitten! Ei mene joulu ihan ohi.

Löysin muuten mun suvustani niin mahtavan suvussa kulkevan nimen ettei tosikaan! :D Elikkäs ehkä himpun verran toivon, että uusi tulokas olisi poika :D

Ei tällä kertaa muuta
Phoebsi ja Katkis viime ultran viikkojen mukaan 14 poks.
 
Ompas paljon ollut ultria kaikilla ja meillä myös oli tänään :) Siellä se pieni köllötteli ja ojenteli käsiään.Lopuksi sitten innostui hauskan näköisesti pomputtamaan takapuoltaan ihan kuin vastalauseeksi ultraajalle joka koitti kovasti töniä toista eri asentoon että saatiin niskaturvotus mitattua. Turvotusta oli 1,0mm ja nenäluu ynnä muut näkyi. Pituutta huimat 5,6cm ja vastas neukun la:ta eli 24.5 jos äitix4 viitsit päivittää etusivulle :) Ja tyttöolo ollut varsinkin miehellä,itse en osaa varmuudella sanoa :popcorn:

rikupi voimia piinaviikoille ja toivotaan todella että selviätte säikähdyksellä! Minäkin olen miettinyt näitä seulontoja että toisaalta vähän kakspiippusta touhua :|

Mulla alko eilen varhainen vuorovaikutus ja imetysohjauskurssi koululla josta saan sitten WHO:n virallisen imetysohjaaja todistuksen. No ei siinä mitään hieno homma vaan en tiiä miten voin käydä sitä ku koko ajan eilenki meinas itku tulla ku jotenki niin hellyyttäviä asioita käytiin läpi. Siinä on muilla ihmettelemistä ku meikäläinen naama punasena koitan istua naama peruslukemilla takarivissä että saan tunteet hillittyä :LOL:

Palaillaan!

Diipeli ja pampula 12+2 :heart:
 
Heippa
Intoilin jo liian aikaisin huonon olon poissaolosta. Nyt jo kolmesti kaulailin wc-pönttöä. Neuvolassa on aika huomenna. Kysyn josko olisi jo jonkun lääkityksen paikka, kun ei tää pahoinvointi helpota.
eipä muuta nyt...

valdemaria
 
Voi kun tuntuu pahalta toisten puolesta myös se, että kärsivät niin pitkään pahoinvoinnin kourissa ja vielä oksukin lentää monta kertaa päivässä... itse kun kärsin siitä silloin huimat viikon tai kaksi. Onneks alkaa olla suurimmalla osalla ohi sekin. Kertaakaan en ole ikinä, missään raskauksissa oksentanut, mutta ihan yhtä raastavaa senkin luulisi olevan, kun koko ajan on sellainen tasapaksu paha olo päällänsä. Ei varmaan enää kauaa kun pääsette siitä eroon, tsemppiä!!

Hassua, miten vaihtelee sikiön pää-perämitta ja raskausviikot... siis mulla oli esim. nt-ultrassa tuo mitta 5,0cm, ja vastasi viikkoja 11+6. Ja jollain toisella sitten saattaa olla samoja viikkoja vastaava sikiö sentin, tai ehkä parikin pidempi. Ymmärsittekö? Tätä mä olen kummastellut, että kuinka......?

Mulla alkaa oleen, tai kai se on tässä ollut jo jonkin aikaa, sellainen ihana, normaali, suht kepeä keskiraskauden olotila. Mikään ei juuri vaivaa, ummetti kyllä muutamia päiviä sitten ja turvotus oli niin kamala vatsassa että hyvä ettei vatsa räjähtäny :) Ja on mulla ollu pohkeetkin turvoksissa ja tänään sain verenpainelukemaksi huimat 150/73, pulssi yli sadan... illalla oli jo parempi. Tällasia ajoittaisia pikkuvaivoja on jotka menee ohi äkkiä, ei muuta. Välillä tuntuu että ainiin, olinks mä raskaana..... ja sit pitää ottaa doppleri käteen ja tarkistaa :D Mutta näin täällä, kauhea työputki taas menossa ja välillä maha muistuttaa pikku nippauksella että ota iisisti, siellä on joku, mikä on hyvä asia.


Haidih, rv 12+2
 
Täälläkin ehdin jo vajaa viikko sitten ihastella pahoinvoinnin poismenoa... Mutta ei, kyllä se vaan jatkuu. Nyt siirtynyt iltaan, ja pönttöä saanut useamman kerran tutkailla läheltä. Tuntuu kummalta, kun tätä ennen en oksentanut kuin kahdesti, vaikka olo oli paljon huonompi. Ja pari kertaa oksentaessa nyt tullut vain pari ruokalusikallista tavaraa, eikä enempää. Kummaa. :O

Mulla on ollut oikeastaan koko tähänastisen raskauden ajan nenä tukossa. Hyvää syytä tuolle en keksi. Ekassa neuvolassa en muistanut asiasta mainita, mutta alkaa ärsyttää koko ajan olla ihan tukossa. Lisäksi tommoinen sitkeä tukkoisuus tuntuu pahentavan huonoa oloa. Nenäkannulla olen huuhtonut, auttaa se vähän. En vaan koko ajan jaksaisi olla huuhtomassa.

Vilu myös vaivaa edelleen. :/ Toisaalta meidän kämpässä on kyllä niin surkea lämmitys, että sekin edesauttaa varmasti. Toisaalta mies kekkaloi t-paidassa ja mulla on kaks villapaitaa päällekkäin...

Hui, tulipas valitettua. :ashamed: Mutta näin illalla kaikki vaivat pukkaa päälle. Yksi hauska sattumus tuli kyllä vielä mieleen: tänään yksi kaveri viittasi muhun te-muodossa, tarkoittaen minua ja masuasukkia. Tuli hyvä mieli. :heart:

lyrae ja sumusireeni (miehen keksimä työnimi :D) 12+1
 
Onnea ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille! Mulla ultra on huomenna aamulla, jännittää...

Päänsärky otti ja palasi, ei kiva. Samoin mullakin on vilu koko ajan ja nenä tukossa, ollut jo pitkään. Pahoinvointia ei kai oo, mutta iltasin mulla on kauheen pinkee ja ahistava olo. Oon myös kauhee levoton, asentoa pitää vaihtaa koko ajan :( Iltasyömiset on hyvin pieniä, lasillinen mehua, hetken päästä omena, sitten kohta leipä jne. Päivisin menee ruokailut ihan normisti. Kai tää tästä. Niska on yhä jumissa ja särkee käteen asti :( Ei auta panadolikaan.

mutta ainakin tänään saan poksahtaa :)

nepula 13+0
 
Heippa kaikille!

Kovasti kivoja ultrakuulumisia lähes kaikilla, Rikupille halit!

"kiva" että muillaki vielä jatkuu tuo pahoinvointi, mullakin se oli jonkun aikaa poissa mutta nyt alkaa taas iltaisin palailemaan kuvioihin. Ärsyttävää! Päänsärkyä täälläkin, mulla kyllä sitä migreenitaipumusta muutenkin, niin nyt ollu reilun viikon pää kipeä. Panadolilla saa sellasen tasasen puutumisen aikaseks että voi jonteki olla, mut ei se sitä särkyä kyllä laukaise. Tänään oli neuvolalääkäri ja se anto nyt sitte luvan syödä buranaa tarvittaessa rv 32 asti. Toisaalt ihan sama, kun ei se oikein ennenkään oo auttanu. Aspiriini on äärimmäisen hyvä, mut sitä se ei jostain syystä suositellu (mut siis eiks toiset syö sitä ihan läpi raskauden??) Panacod olis sitte sellanen kans mitä vois ottaa, että ehkä mä haen sitä äiskältä ensin ja kokeilen sitä. Ihan hirvee olo, kun vaan pyörii lääkkeet mielessä niinku jollain narkkarilla, mut alkaa olemaan sitä luokkaa toi särky et hyppään kohta ikkunasta :ashamed:

Joo, tää lähtee nyt töihin. :)

Lumpe ja Hyyppä 13+6
 
hei! mahtuuko mukaan vielä? olen kolmen lapsen äiti,ikää minulla 23v. laskettuaika olisi 28.5. odotusaika on mennyt ihan hyvin,mitä nyt pientä aamupahoivointia ollut mutta sitäkään ei pahasti. päänsärky on jonkin verran vaivannut.

niskapoimu ultra ollut jo,kaikki oli hyvin. niin synnytyssairaala olisi oys. en ole kaikkia teidän juttuja vielä kerennyt lukea pitää alkaa lukemaan.

rv 11+6
 
ultrassa käyty ja kaikki hyvin :) Niskapoimu oli 0,9 ja veriseulan downriski 1:14000, eli jippii :) Vauva oli rauhallinen, ei paljoa melskannut, liikkui kyllä silti mukavasti. Laskettu aika muuttui taas, lopullinen on nyt sitten 18.5. Jos äitix4 viittii vielä vaihtaa...

nepula 13+2
 
Minäkin kävin tänään :). Niskaturvotus oli vain 0,9-1mm. Siellä se kovasti pomppi ja vaihteli asentoa. Ultraajatäti sanoi, että kaikki vaikuttaa erittäin hyvältä, ellei täydelliseltä.
Seulassakaan ei mitään moittimista, riskit hyvin hyvin pienet.
Todella hieno tunne.
Tänään alotan pakkaamisen, kun muutto on parin viikon päästä.

Seuraava ultra, eli rakenneultra on tammikuun toisella viikolla.

Sain mukaan kuviakin, ajattelin tännekkin pistää :).
 
Ääh, heti kun menee iloitsemaan pahoinvoinnin asettumisesta, tuntuu heti aamulla yökömmältä kuin aikoihin... Töissä vanha kahvikin pisti tekemään kunnon yökkäysrefleksiä... :kieh: Mulla oli kyllä stressiä työpäivään liittyen, et varmaan niilläkin oli osuutta asiaan. Täytyy sanoa että harvoin mulla palaa käämi työkavereihin, mutta tänään kyllä tuli selviteltyä välejä oikein kunnolla. Jos joku on joskus luullut ettei mulla ole pokkaa kertoa omaa mielipidettä asiasta ja olla vielä eri mieltä, niin sai kyllä huomata että näin ei ole asian oikea laita. :kieh: Pistän kyllä osan tuosta raskaushormonien piikkiin, mut on siinä osa mun todellista luonnettakin. Toisaalta välillä kunnon "keskustelu" puhdistaa ilmaa. Toisaalta jäi paha maku ja toisaalta taas hyvä fiilis. Huoh, miks pitääkin olla töissä naisvaltaisella alalla.. Kyllä me sitten halattiinkin toisiamme tiukan keskustelun päätteeksi.. Ja onneksi päivään mahtui myös hyviä hetkiä.

Anteeks kun mulla on tämmönen vali, vali kirjoitus tässä menossa.. :ashamed: ..nimittäin pahoinvoinnin poistumisen nopeuttamiseksi popsin sitten urakalla xylitoli pastilleja... Virhe! Nyt olen kärsinyt laksatiivisista vaikutuksista koko iltapäivän. Vatsaa turvottaa, röyhtäilyttää, tekis mieli piereskellä, mutta kun niitäkään ei irtoa.. Onneks kaapista löyty disflatyl nappeja.. Niiden teho ei kyllä näytä kummoinen olevan.. Mutta jospa vaikka edes tieto siitä että niitä on nautittu, helpottaisi oloa jossain vaiheessa.

Onneks viikonlopun aikana ei ole pakko olla kovin sosiaalinen. Saan möllöttää tarvittaessa ihan itsekseni :) ehkä tää tästä!

Muoks :wave: Niin ja tervetuloa eltza kyllä tänne mukaan mahtuu oikein hyvin!

Ansukka Onni-Unelma 12+1
 
Viimeksi muokattu:
heippa!
mää oon käynyt vaan lukemassa kun ei jaksa kirjoitella on yleensä niin huono olo..
valdemaria mä käytän lääkettä nimeltä PRIMPERAN se on ainoo mitä saa raskauden aikana käyttää,muuten joudun tiputukseen,tosin aina ei nuo lääkkeetkään auta+mulla on myös nämä rannekkeet:LOL:mutta jaksamista!

mulla olis huomen rv12!hui kuin nopeesti aika menee:heart: ja ultra ens viikolla..ja on muuten tyttöolo,ehkä kun sitä hieman toivoo+mulla ei enää oikeen kasva karvat:LOL::LOL: en tiä mut oon kuullu et enteilee tyttöä,hah mä vaan kuvittelen.
 
Lyrea, minäkin olen ollut tosi tukkoinen raskauden ajan! Olen miettinyt johtuuko se kissoistamme vai mistä... oireet on selviä allergiaoireita...nenä vuotaam aivastuttaa, yskittää, korvia kutisee.. Oireet on pahimmillaan aamulla ja jatkuvat päivän mittaan tasaisesti. Yöllä on tosi tukkoinen olo.

Kuinka moni on vielä kertomatta raskaudesta töissä? Minä en ole vielä saanut kerrottua... lähes kaikki muut kyllä tietävät jo...
 

Yhteistyössä