Voi kun tuntuu pahalta toisten puolesta myös se, että kärsivät niin pitkään pahoinvoinnin kourissa ja vielä oksukin lentää monta kertaa päivässä... itse kun kärsin siitä silloin huimat viikon tai kaksi. Onneks alkaa olla suurimmalla osalla ohi sekin. Kertaakaan en ole ikinä, missään raskauksissa oksentanut, mutta ihan yhtä raastavaa senkin luulisi olevan, kun koko ajan on sellainen tasapaksu paha olo päällänsä. Ei varmaan enää kauaa kun pääsette siitä eroon, tsemppiä!!
Hassua, miten vaihtelee sikiön pää-perämitta ja raskausviikot... siis mulla oli esim. nt-ultrassa tuo mitta 5,0cm, ja vastasi viikkoja 11+6. Ja jollain toisella sitten saattaa olla samoja viikkoja vastaava sikiö sentin, tai ehkä parikin pidempi. Ymmärsittekö? Tätä mä olen kummastellut, että kuinka......?
Mulla alkaa oleen, tai kai se on tässä ollut jo jonkin aikaa, sellainen ihana, normaali, suht kepeä keskiraskauden olotila. Mikään ei juuri vaivaa, ummetti kyllä muutamia päiviä sitten ja turvotus oli niin kamala vatsassa että hyvä ettei vatsa räjähtäny
Ja on mulla ollu pohkeetkin turvoksissa ja tänään sain verenpainelukemaksi huimat 150/73, pulssi yli sadan... illalla oli jo parempi. Tällasia ajoittaisia pikkuvaivoja on jotka menee ohi äkkiä, ei muuta. Välillä tuntuu että ainiin, olinks mä raskaana..... ja sit pitää ottaa doppleri käteen ja tarkistaa
Mutta näin täällä, kauhea työputki taas menossa ja välillä maha muistuttaa pikku nippauksella että ota iisisti, siellä on joku, mikä on hyvä asia.
Haidih, rv 12+2