***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Enie: tuosta samasta yhdisteestä kohistiin reilu vuosi sitten... Sitä kun käytetään tuttipulloissa...: /. Mutta hurjalta tuntuu mitä kaikkea sitä suuhunsa laittaa... nimimerkki -lukee juuri Nilssonin Aitoa ruokaa :headwall:
 
Milliz pahoittelut :'( ja voimahalaus :hug:

ja olikos se nyt haaveilija 87 joka kysyi noista oireista vaikka alkio ois kuollu kohtuun niin mulla myös edellisessä raskaudessa oireet jatku aina kaavintaan asti,eli ramppasin vessassa yötä myöten ym ja nt-ultrassa rv 12+ alkio vastas viikkoja 8+ ja oli jo alkanu hajoamaan. Mutta eipä niitä oikein kannata alkaa etukäteen murehtimaan,menee vain ihana odotus pilalle. Vaikka helpommin sanottu kuin tehty,tiedän.

Mutta nyt kattomaan täydellisiä naisia...

Diipeli ja kultapieni 11+4
 
Moikka taas pitkästä aikaa, ja pahoittelut Milliz :'(


Haaveilija87 Sinulle tulin oikeastaan vastaamaan, kun ei mulla oikein mitään omaa napaa tähän hetkeen ole, kaikki on ihan normaalisti. Mutta siis tuosta ahdistuksesta ja tunteesta, että pitäisi nauttia mutta ei osaa tai pysty. Tuttua on! Odotitko ensimmäistä? Minulla oli viime raskaudessa sama juttu. En osannut iloita ainakaan alussa kun mikään ei tuntunut eikä näyttänyt konkreettiselta. Ympäristön suhtautuminen oli neutraalia joten oma ilonpurkauskin olisi tuntunut sekin liioittelulta.

Anna itsellesi aikaa ja muista että täällä meidän seurassa on luvallista niin olla apaattinen kuin haaveillakin ja hömppäillä ja sanoa että nyt tekisi mieli mennä jo vaunuostoksille rv 13 :D Yritän siis sanoa, että raskaanakin ollessa kaikki tunteet on sallittuja ja on todella harmi ettet sinäkään ole löytänyt negatiivisille tunteille vastakaikua. Minäkään en silloin löytänyt ja vähän käperryinkin omaan olooni ja jäin pois odotusketjuista yms. Koko esikoisen raskaus minulla meni niin, että en osannut nauttia, en ollut mahan silittelijä enkä kulkenut onnenpumpulissa. Silti minulla oli hetkeni kun hymyilin ostaessani pieniä vaatteita tai katsellessa ultrakuvia.


Äh en nyt millään saa sanottua sitä mitä yritän. Kukaan ei varmaan tunne ihan samoin kuin toinen, mutta sinun tekstisi kuulosti tutulta, vaikka meissä on se ero että sinä olet haaveillut pitkään ja minulle raskaus oli taas yllätys. Mutta ajattele että niinkin erilaiset lähtökohdat, voi tunteet olla joskus ihan samoja. Älä tee niin kuin minä tein viimeksi ja jättäydy keskustelujen ulkopuolelle vaan muista että täällä saa ja pitääkin kirjoittaa tunteensa. Se on hyväksi. Kaikki eivät ymmärrä, en minäkään aina heitä jotka kulkevat pilvilinnoissa koko raskausajan mutta ainakin olen mukana ja tukemassa jos vain osaan.

Ja muuten, kaverini sai neuvolalääkäriltä lausunnon ettei hänen tarvitse tehdä raskaana ollessa yövuoroja =) Voisitko saada saman? Kun väsymys hänellä vähän helpotti ja pahoinvointi myös, asiat tuntuivat muutenkin sitten valoisammilta. Voitko pyytää neuvolasta apua pahoinvointiin, tai työpaikan lääkäriltä? Eihän tässä tilassa silti kärsiä kenenkään tarvitsisi.

Tsemppia sinne ja kaikille muillekin tässä pinossa! =)



Phoebs ja Katkis 13+???
 
Moro

Pahoittelut Milliz :hug:

Kävin lisäilemässä etusivulle poika ja tyttöoloja=) yritin kyllä kaikki kerätä mitä kukanenki oli laittanut mutta jos joltain uupuu tai on laitettu väärä ni ilmotelkaa.

(.) Pahoinvointi alkaa pikku hiljaa siirtyä taka vasemmalle, onneksi. Tässä voi kohta alkaa suunnittelee joulusiivouksia ja muuta jouluun liittyvää:)
Ei tämän enempää, nyt syömään.

äiti x4 ja pallero 14+1 ( 15+1 )

Nii rakenneultraan lähete pistetty, aikaa odotellessa=)
 
Kiitos äiti x 4 tyttö- ja poikaoloista :) Toivomme ettet hermostu, jos ne vaikka tässä ajan mittaan vähän vaihteleekin ja joudut niiden kanssa pyörittelemään :)

Mulla on olo mitä mainioin! Eilen illalla viimeksi kuuntelin sydänääniä ja kuuluivat nyt entistä helpommin, ja hakeakaan ei tarvinnut kun tiesin mistä kohti niitä olin aikaisemmin saanut kuulumaan. Huomenna on nt-ultra ja tulen sitten varmaankin tänne kertomaan kuulumiset, ja samalla poksumaan :D

Ainoa mikä mua varjostaa ja koittaa saada olemaan nauttimatta raskaudesta, on samanlainen tunne kuin Haaveilija87:lla. Tai ainakin samantapainen. Koitan olla miettimättä koko asiaa, jostain se vaan aina pullahtaa uudelleen mieleen. Kaikki tulevaisuus pelottaa, ja kyseessäkin on kolmas lapsi. En vaan jotenkin jaksa sitä nyt edes alkaa vatvomaan, ettei tule paha mieli.

Mutta muutoin siis kaikki todella mainiosti!

Ainiin; tuli sellainen asia mieleen minkä olen pannut itsestäni merkille, että raskauden myötä, vaikka vatsa ei ole iso tai muuta, mutta silti, olen alkanut kävelemään vähän niinkuin ankka konsanaan, niin että luulisi vatsan olevan jo suurensuuri, sellaista laiskaa laahauskävelyä, onko muilla tällaista?? Ikäänkuin en uskaltaisi kävellä naputtaa rempseästi terävin askelin kovaa vauhtia, tai pelkään että alkaa vatsaan vihloa tai pistää tms, vaikka tämäkin vaiva jäi suurimmaksi osaksi sinne ihan alkuraskauteen.....

Haidih, rv 10+6
 
Heip!

Vatsan koko näyttää olevan puheenaiheena, joten osallistunpa minäkin :)

Mulla tuli ekassa raskaudessa aika aikaisin jo vatsa eri muotoiseksi kuin se oli ennen ollut. Ylipainoa löytyi sen verran, ettei sitä ulkopuolinen huomannut, mutta ilman vaatteita katsoessa huomasi ihan selvästi, että häpyluun yläpuolelta alkoi oikein kunnon kurvi, suoraan eteenpäin.

Tämä toinen raskaus alkoi kauhealla turvotuksella ja jäin kiinni raskaudesta jo äidin 50v-synttäreillä ollessani vasta viikolla 6. Ainoa, joka huomasi, oli äitini, mutta silti kävi vähän kiehuttamaan, että mulla oli nuppineulanpään kokoinen pikkukaveri masussa ja vatsaa kuin neljännellä kuulla. Vieraiden aikana joko istuin tai pidin esikoista sylissäni, jolloin kumpu pysyi piilossa tai näytti lihomiselta. Katselin juuri synttärikuvat läpi, ja joka ikisessä mulla on poika sylissä :D

Muutaman viikon vatsa pysyi sitten taas poissa, hormonit kai sen aiheuttivat, mutta nyt maha on ja pysyy. Farkkuihin sen saa jotenkin piiloon, jos käyttää löysää paitaa, mutta jos on jotkut pehmeät housut jalassa, on kovin komea kumpu. No, neljäs kuukausi alkanee näinä päivinä, joten... Illalla on jo melkein pakko olla pitkiksillä tai äitiyshousuilla, muuten vatsaa painaa kipeästi.

Mitäs muuta...

Tässä ollaan mietitty, koska kerrotaan muille tästä raskaudesta. No, äitini siis tietää ja mies oli kaveripariskunnalle kertonut, ja minä itse kerroin vahingossa hänen työkaverilleen. Soitin miehelle töihin kertoakseni plussasta ja vieressä ollut työkaveri kuuli kaiken. Oli kuulemma miehelle todennut, että on hänessäkin sentään jotakin positiivista, plussa raskaustestissä :D

Viimeksi kerrottiin kaikille tosi myöhään, olivat vatsan koosta jo epäilleet toki, mutta varmistuksen saivat vasta lähes raskauden puolivälissä. Nyt tuntuu, että anoppi epäilee jotakin, sillä olen muutaman kerran joutunut kieltäytymään heillä ruoasta vaikka ollaan osuttu sinne lounasaikaan. Hän meinaan keittelee usein ruoan seuraksi porkkana-parsakaali-kukkakaalisekoitusta, johon minulla oli himo ekan raskauden aikana. Nyt meinaan oksentaa ajatuksestakin, ja se haju... :x :x Huh, tätä on vaikea kirjoittaakin, yskittää jo.

Anoppilaan kerrotaan ihan viimeisten joukossa siksi, että haluamme ensin ainakin ne seerumiseulan tulokset. (jotka siis oli otettava uusiksi, enkä saanutkaan riskilukuja np-ultrassa) Meillä on miehen kanssa ajatus, että jos jokin on pahasti vialla, haluamme keskenäme päättää, mitä asialle tehdään, ilman kenenkään ohjeita, moralisointia ja surkuttelua tai mitään muutakaan. Appiporukat taas eivät mitenkään pystyisi pitäytymään syrjässä. Muutenkin anoppi on semmoinen, että hän soittaa heti koko kylälle kaikki uutiset ja sen jälkeen yksityisyys on muisto vain. Alkuraskauden keskenmenoepäilykin tutkittiin kaikessa hiljaisuudessa ja mahdollinen toteutunut keskenmeno olisi joko jäänyt minun ja miehen tietoon ainoastaan - tai sitten olisimme jakaneet tiedon muille, kun siltä olisi tuntunut. Mutta emme halunneet, että kaupassa joka toinen tulisi kysymään, miten asia on tai esittämään edes kannustuksia. Liikaa tuttuja yhdellä kylällä ja järjettömän nopea puskaradio.

Tämmöisiä mietteitä :)

apsi ja pieni, rv 14
 
hei kaikki!

en ole taas jaksanut pitkään mitään kirjoittaa kun olen ollut koko vklp töissä.. ja eilen töissä tuli tuo selkähermo taas vaivamaan:headwall: se alkoi viime raskaudessa 2 kuukautta enne LA ja nyt siis jo nyt! silloin en voinut enään ollenkaan tehdä töitä kun ei pysty kävelemään! jos se nyt jo alkaa vaivamaan niin pitää sitten tehdä päiväkodeissa töitä loppuun saakka ja jättää nuo ravi ntola työt pois.. mutta harmittaa kun yhdestä illasta ravintolassa saa yhtä paljon kun kahdesta päiväkodissa:( mutta eipä taida paljoa valinnanvaraa olla..

mahasta ja liikkeistä: ne jotka ajattelevat että vatsa ei voi kasvaa ja liikkeitä ei voi tuntea ajoissa niin yleensä katsovat raskautta vain vauvan koon ja kehityksen mukaan ja muut sitten huomioivat myös kohdun joka on 10 kertaa isompi kuin vauva, missä kohtaan istukka on, lapsiveden määrä ja onko kohtu edessä vai sivussa vai takana:) joten siitä varmaan johtuu että myös kätilöt ovat eri mieltä.. kun minä aloin tuntea liikkeitä joskus 13 viikolla ja ne eivät luultavasti johtuneet itse vauvan jaloista ja käsistä vain siitä että ne liikkeet aiheuttavat värinää kohdussa ja sen kohdun värinän sitten tuntee jos kohtu on edessä tai vähän sivussa ja istukka ei ole edessä. ja tosiaan vatsa voi hyvin näkyä koska kohtu tosiaan kasvaa yksilöllisesti ja voi olla tosiaan isompi kuin greippi tässä vaiheessa jolloin vatsa varmasti jo kunnolla näkyy, plus että se on täynnä lapsivettä ja istukkakin pitää mahtua sinne vatsaan:D eli vaikka vauva olisi millin kokoinen niin kyllä kaikki muut osat vievät paljon enemmän tilaa.. eli mun mielestä kaikki on mahdollista ja tosiaan en yleensä kuuntele kätilöiden mielipiteitä kun nekin ovat ihan ihmisiä joilla myös omat mielipiteet jotka ei aina perustu faktaan..ja en tosiaan ole niin hyvä ihmistuntia että pystyn erottamaan milloin kätilö puhuu omia mielipiteitä ja millon faktaa:) mutta tämäkin tosiaan vain oma mielipiteeni ja teoriani että en ole välttämättä edes oikeassa:D

multa juuri kysyttiin töissä että synnytänkö jouluna ja osuuko aattoon vai ei:LOL: et on kyllä toi vatsa sitten ihan kivan kokoinen! alkaa jo pelottaa että onko siellä 2 vai mikä juttu tää on kun näkyy jo niin hyvin.. mutta toisaalta luulis että olis sitten ultrassa huomannut jos olis enemmän kuin 1:)

milliz iso :hug:
ja aloin itsekin miettiä että miten nuo oireet tuntuvat silloin kun toinen kaveri taas sanoi että loppui seinään oireet kun tuli keskenmeno mutta sitten vasta viikon päästä tuli keskenmeno.. mutta sekin varmaan yksilöllistä! vaikka olis kiva jos joku raskauteen liittyvä olis sama kaikilla (paitsi että lapsen on sieltä tavalla tai toisella tultava ulos) eikä aina niin yksilöllistä:) olis itsellä paljon helpompaa..

no en nyt muista mitä kaikkea piti kommentoisa mutta enköhän mä sitten ens kerralla muista:)
huomenna alkaa täykkärit taas!! jee, paitsi että heti viikon päästä ma niin missaan sen kun mennään miehen kanssa viettämään 3 v hääpäivää menemällä ulos syömään:) pitäis olla se tallentava digiboksi kun en jaksa kattoo tietokoneelta ikinä kun ei saa mukavaa asentoa ellei laita tietokonetta telkkariin kiinni ja se on taas niin aikaa vievää kaikkien piuhojen kanssa..

ja doppleria odotellessa,
minä ja masuasukki 15+0(poks) eli 16 viikolla ja siten myös neljännellä kuulla:D (jos meni oikein..)
 
Heippa!
Mee86: Mulla poksuu huomenna 15 ja huonosta laskupäästäni huolimatta olen samaa mieltä kuukausista! ;)
Mulla on menny tämä viikko migreenissä ja oksennellessa. Tuumasin miehelle, että biologiset lapset tässä perheessä jääneevät tähän. Ei ole ollut raskaus nautintoa, ja työkyvyttömänä vähän väliä olo ei edistä asiaa. Tässä valitan, mutta mistäpä sitä tietää... Sanoinhan samaa esikoisen jälkeen ja tässä ollaan! :) Olis vaan jo kevät...

valivali-valdemaria ja vauva 14+6
 
Pikaisesti...

Äiti x4 voisitko päivittää lasketun ajan 10.5, jossain välissä sen mainitsin muuttuneen mutta varmaan niin ohi mennen....

Kerhoon kävin liittymässä ja sinnekin kirjoittelen jahka on niin ruhtinaallisesti aikaa että voi hetken keskittyä kirjoittelemaan ajatuksen kans =)

Omassa olossa ei ihmeitä. Vatsa tuntuu hieman kasvaneen ja ainakin iltaisin näyttää jo aika isolta. Hieman on tuota ylipainoa kertynyt niin ei ihan heti ehkä muut sitä huomaa... Mielenkiinnolla odotan kuka uskaltaa ensimmäisenä epäillä... Liikkeitä ei täällä tunnu, ei ehkä ihan heti kun istukka vissiin tossa edessä. Ekasta tunsin joskus viikoilla 16-17.

Mukavaa viikon alkua kaikille!!

Iksu ja ipana 13+5
 
Phoebsi, mustakin on hyvä, että täällä palstalla voi kukin kertoa omat murheet, pelot ym, vertaistuki on niin tärkeää kuitenkin. Mäkin oon täällä monta kertaa ahdistellut keskenmenoni kanssa ja helpottaa omaa oloa kummasti, kun löytyy kohtalotovereita... Nyt on yllättävän seesteinen olo, mutta huokaista uskallan vasta ens perjantain jälkeen, kun nt ultra on tehty.

Jäin tänään kiinni raskaudesta jälleen kerran, kun miehen serkku tuli kyläilemään. Että kyllä tää nyt sitten näkyy kaikille... ei vaan haluis vielä kertoo, kun se ultra on tekemättä... jos löytyykin jotain hälyttävää, niin taas se rumba mikä oli km:n jälkeenkin... :|

eipä kummempia tänne,

nepula ja Siiri Esteri 12+3
äitix4, mulle voi laittaa tyttöolon :) Kiva, kun jaksat päivittää näitä kaikkien tietoja!
 
Huomenta! Ja kiitos teille :flower:
Tuli niin hyvä olo teidän kommenteista, että sai oikeen kyyneleet silmiin...Ehkä nää hormonit jotenkin vaikuttaa asiaan, hih ;)

Nyt alkaa olla yövuorot 3/3 lopuillaan ja toivon vaan, että pääsen nukkumaan ilman oksennusrumbaa, meinaan ekan yön jälkeen sain halailla pönttöä ihan reilusti aamulla ja illalla kaikki tuli kaaressa kun olin koiran kanssa lenkillä, yök yök!!
Eilen oli kuitenkin aikalailla jees olo ja tunsin ekaa kertaa piiitkästä aikaa oikeen kunnon nälkää, eli ei sellasta pahanolon ja nälän sekasta tunnetta vaan ihan oikeaa nälkää :D Tosin sitten vedin mikrohampparin ja ranskiksia majoneesilla :ashamed: Kun en vaa jaksanu kokata..
Mutta jaksoin kuitenkin tehä koiran kanssa puolentoista tunnin lenkin ja siitä oon ylpee :)

Mutta nyt meen oottaa aamuvuorolaisia!

Ihanaa viikkoa kaikille!

Psst. Tänään on 12+0 ja huomenna nt-ultraan, hui!
 
Heippa!

Ihan ekaks kommentoin sulle haaveilija87:
Kun odotin tuota meidän neljättä ja opiskelin+tein 3vuorotyötä sairaalassa, aika nopeasti sovittiin työpaikalla, ettei mun tarvitse tehdä yövuoroja niin tiheään ja raskauden edetessä lopetin ne sitten kokonaan. Ja muutenkin tuolla mun työpaikalla oltiin tarkkoja siitä keitä potilaita hoidan, väkivaltaisimmat jätin suosiolla muille.

Ja sitten vielä tuosta ettet osaa nauttia raskaudesta... Meillä oli poika vasta 3kuinen kun syyskuussa plussasin ja nyt on ihan pakko myöntää, että shokki oli hetken ihan kamala! Haluttiin heti perään vielä yksi lapsi, mutta plussa tulikin niin äkkiä, ettei oikein ehditty edes orientoitua yritykseen... olin ajatellut, että joskus ens keväänä olisin vasta raskaana, mutta luonto päättikin toisin. Ja vaikka nyt on viikkoja 11+2, niin silti vieläkin on tosi epäuskoinen olo ja välillä tulee semmosia fiiliksiä, että tuliko tämä pikku5 nyt sit kuitenkin liian äkkiä.... ja poden tottakai huonoa omaatuntoa :| tämä tulevakin lapsi on erittäin toivottu ja rakastettu huolimatta siitä, että päätti jo nyt tulla. Välillä tuntuu, etten osaa nauttia tästä raskaudesta, riippuu ihan päivästä/mielialasta. Mutta uskon, että näin on tarkoitettu, kaikella on tosiaan tarkoituksensa.

Ultrassa kätilö sanoi mun mielestä jotenkin tökerösti, että "ai, sä oot jo nyt raskaana, kuule, moni olis sulle niiiin kateellinen" ja siitä tuli semmonen olo, että mun pitää pyytää anteeksi, että näin kävi : / Moni on epäillyt, että tämä on vahinko ja sekin jotenkin loukkaa mua kamalasti. Ehkä todella nää raskaushormonit tekee mustakin ihan liian herkän, mutta ylipäätään lastensaanti/raskaaksitulo on niin henkilökohtainen asia, ettei ainakaan mulla olis pokkaa mennä esim. ihmettelemään kenenkään raskautta, että sen on oltava vahinko tms. Öh, tulikohan tässä nyt tämä mun pointti edes selväks...? :p

(.) Täällä on olo hyvä, ei pahoinvointia, jippii! Tuntuu, että maha kasvaa, tosi painava olo tuolla masussa on. Nyt kun noita viikkoja alkaa olla melko mukavasti kasassa, voi kohta paljastaa muillekin tämän shokkiuutisen vauvasta :rolleyes: saas nähdä minkälaista kommenttia sitä taas saa osakseen... Yritin tuossa aiemmin jotenkin kovettaa itseni muutamilta aika ilkeiltä kommenteilta, mutta pakko se on vaan myöntää, että kyllä se sattuu, kun jotkut läheiset ihmiset päästelee sammakoita suustaan... mutta nyt osaan jo varautua niihin.
Käytiin eilen miehen kanssa katsomassa tuplarattaita, Emmaljungalla oli aika kivat. Tänään käydään toisessa liikeessä katsomassa Brioja. Sitten haluaisin noihin meidän yhdistelmävaunuihin ostaa jostain (Huutonet?) sisaristuimet, kun niitä ei enää uutena saa myydä.
Tarvitaan myös uus pinnis. Jos olis semmonen kerrospinnis, niin haluaisin semmosen! :cool: Kaikki muu meillä onkin sitten valmiina. Mutta jos tyttö tulee, niin jotain, edes pientä Hello Kittyä haluan :LOL: kun aina on vaan ollut poikien juttuja meillä.

äitix4: voitko vaihtaa mulle tuon lasketun ajan? Eli 28.5. Kiitos. =)

Jaaha, jospa ottais tuon koiruuden ja lähtis lenkille kun mieskin tuli tauolle. Ihana pakkaspäivä näyttää tulevan!

Hyvää vointia kaikille!

Maybaby 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Mä täällä käyn teidän kuulumisia lukemassa vielä :) (tipahdin pinosta rv 7 tienoilla)

Kävikin sitten niin että kun se km oli 6.10., niin HCG määritys oli nyt 5.11. ja kappas kehveliä, siirryin HEINÄKUISTEN pinoon, eli Ei ehtiny menkkoja tulla ollenkaan vaan tulin heti uudelleen raskaaksi :heart: arvo oli 129, eli 4-5 vkolla raskaana, kuten kierron mukaan olisi oletettavissakin (viikkoa aikaisemmin kotitesti nega, ja maanantaina tuli haalea + joten ei ihan yllärinä tuo HCG tulos tullut :D):heart:
8.12. kuitenkin ultra jossa katsotaan tarkemmin viikot :)
Kunpa tää nyt pysyis (jo 4 kertaa pudonnu odottajista peräjälkeen niin hiukan varovaisesti positiivisella mielellä)

Tsemppiä masun kasvatteluun kaikille! :)

T.Neiti rv??
 
Moikka!

Aurinko paistaa upeasti ja energiaa on ollut kunnon siivoukseen ja ruoanlaittoon, pitkästä aikaa...josko tästä alkais energinen raskausvaihe=)

maybaby Olen ihan samaa mieltä, miten jotkut kehtaa ihmetellä toisen raskautta tai kommentoida vahingoksi :|
Onnea rattas- ja pinnasänkyostoksille!=)

neiti81 Onnittelut!! Onpa mukava uutinen!=)

Oma olo on melko hyvä, oikeastaan superhyvä, ei mitään vaivoja ja eilen, oliko mielikuvistusta, tunsin mun mielestä ekan kerran liikkeen. Ilmakuplamainen kutitus vasemmalla puolella...=) Viikkoja on 15+1, kirjotin eka 51+1:LOL:, joten haluan uskoa, että pikkunen siellä peuhasi:cool:

Painoa on tullut vajaa neljä kiloa ja en liiemmin ole liikuskellut kun ollut sitkeä flunssa,nyt kun sekin tekosyy on ohi, täytyy aloittaa/jatkaa ainakin jonkinnäköstä kuntoilua! En aio painosta stressata, tytöstäkin tuli mekein 20kg ja kaikki lähti, vauva ei ollut iso tms.

Ruokahalu on vaan ihan oikeasti paljon suurempi:eek: vaikka sitä ei tietenkään tarvitse isoja määriä, mutta tekee vaan niin paljon mieli syödä "kunnolla"!

Niskaturvotusmitta oli muistaakseni 1,2mm, ihan normi, seulaa en edes halunnut.

Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti aurinko paistaa=)

kathe ja vinski 15+1
 
Heip!

Nt-ultrassa käyty. Sikiöllä taisi olla jumppatunti menossa, niin vauhdikasta oli. Niskaturvotus oli 1,3 eli normaalirajojen sisäpuolella. Oli aika liikuttavaa nähdä ne pienet kädet ja jalat..ja nenä!

Olo on huojentunut, koska lähes kaikki raskauteen viittaavat oireet ovat hävinneet.

:hug: menetyksen kokeneille. Suunta tulevaa kohti!

Minulla ei ole vielä ollut tyttö/poikaoloa. Vatsakaan ei näy vielä. Toivon vain että lapsi on syntyessään terve, sukupuolella ei väliä.

Tikru 11+6
 
Moi!

Mulle vois laittaa tyttöolon, en tiiä onko enemmänkin siitä, kun tyttöä oon aina toivonut ja poika jo on, mutta en oo osannu ainakaan vielä pojaksi ajatella tulokasta. Viime raskaudessa "tiesin" kans alusta asti, et tulee poika :D

Miuku ja pimpula 11+1
 
Jos äiti x 4 jaksaisi mullekin taas päivittää, lasketuksi ajaksi 24.5.2011.

Eli siis en poksukaan tänään, raskaus on nyt viikkoa pidemmällä mitä luultiin. Tänään oli se nt-ultra. Vähän oli aluksi vaavi hiljainen, mutta sitten siinä kätilö vähän sitä kiusasi ja paineli vatsaa, ja se alkoi hieroskelemaan nenäänsä. Ihanan selviä kuvia saatiin vinopino, ihmeellistä, vaikka on kuitenkin niin pieni vasta, että jotkut piirteet näkyy niin selkeästi. Niskaturvotus oli 1,1mm ja veriseulassa kävin. Noh, mutta mä olen aina iloinen kun raskaus onkin luultua pidemmällä :) Huomenna sitten poksun!

Haidih, rv 11+6
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Mulla on kans ihan tyttöolo ja esikoisen tiesin kans alusta asti pojaksi, saapas nähdä pitääkö paikkansa tällä kertaa. Meinaan kyllä kysyä rakenneultrassa. Np-ultra oli ja kaikki hyvin, turvotusta 0,6. Niin, ja LAksi voi muuttaa 17.5.

Olo on mitä mahtavin pientä väsymystä lukuunottamatta (mut se kai kuuluu asiaan muutenkin tollasen 9,5kk ikäsen vilkkaan pojan äitinä :D). Pahoinvointi loppu ku seinään rv 12+0.

Ainoa mikä nyt vaivaa mieltä on mun työ. Olen nyt siis vielä äippäloman jälkeisellä vuosilomalla ja palaan töihin joulukuussa. Tänään sitten soitin pomolle, että tämmönen tilanne, jään huhtikuussa taas pois. Toki ymmärrän, että ei nyt riemusta kiljunut, eikä suoranaisesti mitenkään negatiivisestikaan suhtautunut, sanoi vaan, että et sitten kauaa kerkeä olemaan töissä. Jotenkin tuli puhelusta kuitenki tosi harmillinen olo. Koko päivän olen pyöritellyt asiaa päässäni, enkä nyt jotenki pääse tän asian yli. Onko kellään muulla yhtään sama tilanne, että töitä olis tässä välissä vaan muutama kuukausi?

Kayla 12+6
 
äiti x4, mulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi 15.5 ja poika olon =) Mieshän toivoo kovasti tyttöä ja on haaveillut kovasti ku on ollut oireiltaan täysin esikoisen vastakohta, mutta luulen silti että poika on tulossa.

En oo käynyt aikoihin, joten koitan taas päästä kärryille. Omasta olosta sen verran että pahoinvointi alkaa helpottamaan, pientä etovaa oloa vielä on silloin tällöin mut muuten tuntuu vointi hyvältä. Tänään siis kävin nt-ultrassa ja siellä vauva köllötteli, istukka on etuseinämässä kiinni joten liikkeitä ei varmaan vielä hetkeen tunnu. Nsikaturvotus oli sallitun rajoissa ja riskipisteet oli 1:100 000, mikä on ilmeisesti hyvä tulos ainakin ultran tehneen kätilön mukaan =) rakenneultra ajan sain ja se olis 4.1 joten sitä sitten odotellessa =)

sweetpearl ja pete-vauva 13+1
 
Hei, ihan unohdin.... Istukan paikasta: Onko jollain kokemusta sellaisesta, että jos ekassa ultrassa, tai suunnilleen näillä viikoilla on ollut eteisistukka, eli siis tossa kohdunsuun edessä, niin miten todennäköistä se on että se "vaihtaa siitä paikkaa" synnytykseenpäin mentäessä?? Mulla nimittäin oli tuo eteisistukka näkyvillä tänään, ja kätilö totesi vaan että sitä katsotaan sitten siinä rakenneultrassa uudestaan......
 
Haidih, mulla oli kanssa ekassa raskaudessa etistukka, tai se lähti aivan kohdunsuun reunasta, sitä seurattiin rakenne-ultrassa ja vielä rv 27 mulla oli istukan paikan tarkistus äitipolilla. Istukka oli kuitenkin jo noussut riittävän ylös. Ja muistaakseni silloin sanottiin, että noin siinä usein tulee käymään, eli kun kohtu kasvaa, myös istukka nousee ylemmäs. Toivotaan että sullekin käy samoin.
 
maybaby Arvaat varmaan että oli minustakin mukava viimeksi äitipolilla kun lääkäri yhtä äkkiä tokaisi että "oliko tämä suunniteltu raskaus". Jotenkin tuntui että sisuskalut kääntyi sisällä ympäri ja tuli tosi pahamieli ja on edelleen tuosta.
Mitenkä niin ei voisi olla suunniteltu raskaus jos kaksoset tulevat olemaan 1v5kk ikäisiä kun vauva syntyy?
Teki mieli vähän ladella sille lääkärille, mutta jopa mulla meni niin pasmat sekaisin, että tavallisesti en kyllä olis jättänyt täräyttämättä jotain vastaan.

Haidih Kaverilla nousi istukka pois ihan viimeisillä viikoilla ja pystyi synnyttämään ihan normaalisti. Siihen asti oli reilustikin siinä edessä ja valmistelivat jo että saattaa mennä melko varmasti leikkaukseksi.

ON: Ei paljon sanottavaa. Ottaa päähän niin 100% ettei tosikaan.

Enie ja Tou 13+3
 
Oorrait, noh, toivotaan että istukka nousisi poispäin. Mä käsitin niistä sanoista että se todellakin olis siinä edessä, eikä vaan pikkiriikkisen edessä, mutta katsotaan nyt.

Ja nyt mä sitte poksun, eli

Haidih, rv 12+0
 

Yhteistyössä