TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Kurpitsa: Mehän saadaan kohta oma laihdutus porukka sinne :D mulla eii oo kyl noin hienosti lähtenyt liikenteeseen. Onnea laihdutukseen...minkäs verran sä syöt kaloreita? Mä en sitä 1700 saa koskaan täyteen kun herkut jättää pois...koetan hillitä himoa
 
Olin just tulossa kysymään samaa kun merika , eli miten saa merkattua mitä on syönyt?

Oon rekisteröitynyt tonne jo aika kauan sitten, mutta en oo ikinä tehny sielä mitää, jospa tää nyt alkais kans sielä käymää enemmän :D

Neidillä ei onneks ollut enään kuumetta, ei ainakaan päivällä ollut, vähän lämpöä vain.
Yö oli aika kauhee, heräs tunnin välein! |O No laitetaan sen piikkii et on kuitenki räkänen.. :|

Tää päivä on mennyt ihan kotona ollessa vain, siivoillut ja pessyt 3 koneellista pyykkiä ja nyt on porkkana kakku uunissa! :p Joku silloin antoi sen ohjeen ja hyvää oli joten täytyi nyt tehdä toisen kerran! :)

Tyhmä kysymys: :D Onko muiden lapsilla "pyöreät" hampaat ? Meidän neitillä nua kaks hammasta on ihan ku jotain sahan teriä :D
 
Merika, haet siitä oikealla puolella olevasta hakukentästä ja sit valitset listasta oikean ja painat joko plussaa tai raahaat sen oikean aterian kohdalle :) Helppoa ku heinänteko.

Nyt on syötettävä likka:) Kertoillaan niistä naukuri-katris-edla-treffeistä tossa myöhemmin :)
 
Heippa...

Käytiin rattailla citymarketissa ja poitsu uinui kotimatkan...yritti käydä raivoamaan perinteisen 30min unen jälkeen mut sen yli kun päästään,niin vetelee kummasti vielä unta,nytkin nukkunut jo tunnin siitä episodista. Hyvä kun jäi lyhkäseks ekat päikyt.

Ruoka ei maista taas tänään ja tulipa juhlittua sitä puuroasiaakin liian aikasin kun tänään aamulla ei mennyt millään...eikä eilen illallakaan. Noh,pikkuhiljaa...

Majj,erittäin terävät sahat myös täällä.... :D

Viimeyö meni taas piereskellessä... tai pikemminkin ilta :/ Ja maha on toiminut jo kahteen otteeseen ihan aamusta ja aamupäivällä... melko löysää. Että toimisko nyt sit jo liikaa |O On tää taas vaikeeta....

Nyt syömään... :wave:
 
kursitsa, poika onko toi 1700 kalorii joku suositus vai teidän painojen mukaan laskettu?

Edla joo helppoa olikin, kiitti. Sulta löytyy vastaus pulmaan kuin pulmaan. :)

IMETTÄJÄT: Piti kysyy onku kukaan tiedustellut teiltä koskas meinaatte lopettaa? Mulla sit nousee karvat pystyy moisista kyselyistä kun muksu on vast 7kk ja sitä lehmänmaitoo saa juoda vast kun 1v. tulee täyteen. :headwall: mrr mä lopetin esikoisen imetyksen vähän niinkuin siks et alettiin sanoo et eihän toi enää tarvii yms. Mut nyt en kyllä lopeta imetän vaikka ens jouluun jos siltä tuntuu ja neiti tykkää. Se on niin jännä miten ens ei sais antaa mitään muuta kun rintaa vaikka se ei onnistuis niin silti pitäs yrittää ja sit yht´äkkiä pitäskin jo lopettaa kun on vast hyvään alkuun päästy. tällasta tuli mieleen ... jatkoa seuraa

.. mulla valitus päivä. Ajatus olis et lähdettäis Thaimaaseen kun neiti olis 1,6kk ja nyt imetyksestä kyselevä ja joku muukin sukulainen sanoo et liian pieni on. Taas mrr ja kiukku nousee pintaan. Mihin mä muka jätän E:n? En mihinkään. AAOO oliko Thaimaas paljon taaperoita ja muutkin kokemuksii otetaan vastaan kaikilta.

Mut nyt meen syömään ja sit tutustun tohon kiloklubiin. :wave:
 
Nonnih, likka nukkuu ja perunat kiehuu, joten ei voi vissiin tehä muuta ku notkuu netissä ;)

Juu, meillä oli oikein mukava kahvitteluhetki naukurin ja katrinaisen kanssa keskustassa. Eipä ollu monia vaunuja paikan päällä vaikka niin kovin on kaikki kuullu siitä, et se on sellainen paikka :eek: Kolme julkimoakin ehdittiin paikan päällä ponkaamaan :D Itsehän kävelin siitä sitten sen jälkeen Kamppiin ja kävin tyhjentämässä NameItin liikkeessä -70% rekin 74-kokosista vaatteista :D

Vaatteista, Kuten yllä olevasta selviää, niin NameItissä on mun mielestä loistavat verkkarit ja bodyt -siis tällasta perusarkikamaa. Sit toinen mihin oon hurahtanu on H&M Hello Kitty-vaatteet :whistle: Tosin tähän mennessä ei oo kovasti tarttenu mitään ostella, ku kaikki on ollu lainassa tai saatuja. Ihan muutamia oon vaan hankkinu :whistle:

Majj, juu kyllä meilläkin on sahalaitanaskalit suussa. Just tänään puhuttiin suuta ei saa pienellä auki, et näkis onko uusia hampeja tullu, niin joutuu sormella kokeilemaan. Kyllä se aika voimakas se purasu on mikä sormeen tulee...aiaijai... :D

Poika ja kurpitsa
, koittakaa viikon sisällä kuitenki saada käytettyä ne puuttuvat kalorit. Koska jos jatkuvasti jätätte vähemmälle ku mitä ohjeistus on, menee elimistö säästöliekille eikä poltakaan rasvaa ja tiputustulos onkin nolla. Se luulo, et syö vähemmän ku mitä pitää minimissään, ni olis nopeemmin tavotteessa ei ikävä kyllä juurikaan ikinä pidä paikkaansa vaan kostautuu jossain vaiheessa. Tossa on kuitenkin laskettu se turvallisen pudostustahdin ja parhaan mahdollisen lopputuloksen mukaan noi kalorit :) Varmaan tosin tiesittekin jo tän, mut aattelin vaan muistuttaa :) nimim. miljoona vuotta painonvartijoissa :ashamed: :whistle: :LOL:
 
Merika, ollos hyvä :) Ja se on vaan se et mä notkun täällä niin paljon, et oon nopee vastaamaan vaan :D Ja noista kaloreista, juu se ohjelma laskee sun BMI:n mukaan sulle sopivan kalorimäärän, et turvallisesti paino tippuu sen 500-800g viikossa :)
 
Imetyksestä: Täällä ei ole kuin toinen tissi käytössä, Luukas alkoi pari kuukautta sitten hylkimään toista ja se sitten lopahti.. kokoero on muuten jonniinmoinen ! :D Olen antanut tuttelia & vauvajukkea tisumaidon lisäksi ja imettää aion näin niin kauan kuin vain suinkin onnistuu! .. olenko muuten ihan hatelikossa kun jostain on tullut semmoinen aatos mieleeni, että 10kk voi alkaa pikkuhiljaa maistattelemaan lehmänmaitojuttuja hapanmaitotuotteista aloittaen ?

Meidän pojalle ei vieläkään maistu ruoka.. paitsi iltapuuro menee ihan heittämällä.. kauankohan kestää että nuo antibiootit alkaa tepsimään nuihin korviin...
 
tapaamisesta oikein kivaa tosiaan oli. mukavaa oli tavata muutama nikki ihan oikeassa elämässä. Suloisia vauvoja oli naukurilla ja edlalla eidän neiti vaan yritti kovasti pomottaa. :LOL: Paikka oli vaunujen kanssa hyvä ja yksi julkimomammakin oli siellä kahvittelemassa.
imetyksestä mä imetän vielä ja aion imettää siihen asti kun maitoa saa alkaa antamaan. Mä olen kuullut, että maitoa saisi antaa vuoden iässä, mutta viiliä saisi antaa jo aiemmin noin 10kk iässä. Toisaalta norjassahan neuvotaan antamaan vauvoille leipää maksamakkaralla...Ei varmaan suomessa kuitenkaan näin? :)
 
puliinajoo kyllä sillon noi raejuustot, viilit yms. aloitetaan pikku hiljaa. Vai teillä on toinen tissi hylätty-jollain muullakin oli muistaakseni. Meillä syödään molempia ihan yhtä mielellään. :)

onko joku viel jolla ei oo kuukautiset alkanut? meillä kyl tissiä syödään viel tosi paljon ja mulla ne cerazette pillerit- ja muistan ne suurin piirtein ottaa ajallaan. En mä niitä kaipaa mut kun en yhtään muista koska viimeks alkoi. Onneks ei oo raskausoireit :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Merika, onko teidän neiti minkä kokoinen? Vai millon ootte poikennut neuvolassa? Kun teiltäkin löytyi sitä kokoa =) Meillä oli tosiaan nyt 8kk 11kg. Hurjasti tasottunut painon tulo...on sillä kyllä menokin hurja.
 
Merika: Joo monet kyselevät "koska lopetat", "eikö jo olis aika lopetella" jnejne.. Jopa neuvola täti oli vähä että "imetä nyt jos halut.." ja tosiaan aluks kaikki oli koko ajan "kyllä imettäminen kannattaa", "on se hyvä kun maitoa riittää", " kannattaa imettää niin kauan kun maitoa tulee" jne jne.. HUOH! Niin ja meillä kans syödään vaan yhtä tissiä että erikokoset tissit löytyy tällä hetkellä kans täältä! :D

edla: Ketäs julkkiksia näkyi? en mä ainakaan utelias ole! :whistle: :D

Katrinainen: Juu ainakin suomessa on neuvottu että 10kk alkaen saa antaa viiliä ym. :)

Oli taas aikamoinen huutokonsertti ennen kun saatiin J nukkumaan.. Mietin jos neidin sängyn siirtäis vaikka olohuoneeseen jos sit sais ite ja J kans nukuttua paremmin. Mä ainakin kun herään jokaseen inahdukseen.. :ashamed:
 
Pikaisesti vain;

vaateg; ei niinkään merkit tai kuvat, mutta oikeastaan ja ainoastaan vain bambuiset vaatteet! Siis mikään, ei mikään puuvilla ole niin pehmeää ja käytössä ihanaa kuin bambu!!
Väreistä kaikki unisex, ja jossain määrin retrotkin, mutta en erikseen maksa retroilusta ;)


imetys; imetän edelleen, ei korvikkeita käytössä ollenkaan. Tavoite 1v. ikään asti.

menkat; ei ole ei, onneksi =)
 
Treffaajat...ai siel oltiin julkkiksia pongaa ;) ...

Imetys...edelleen imetän, en oo korviketta antanut...ja jatkan sinne 1 vuoteen kait....menkat...ei ole näkynyt, jes...inhoon niitä =) !

Äsken tarjosin Muksun vadelmakaurapuuroo neitille...ja johan uppos...ensimmäisen kerran söi, niin ettei sylkenyt yhtää pois ja suu aukes :eek: ....ihmeitten ihme...ihanaa oli syöttää, kun neiti söi tyytyväisenä...puolipurkkii meni...täytyy aamul antaa loput...varmaan nyt syödäänkin hyvin usein tuota merkkii, jos uppoo.... :D ....nyt ei oollut nimittäin vähään aikaan mennyt mikään puurokaan....

Kiloklubi..en ymmärtänyt mitää, mitä pitää tehdä...aivan kuutamolla olin |O ...nooo...liityinpähän ainakin, onhan sekin jotain edistystä :LOL: :LOL: !!
 
Katrinainen,juu täällähän on maksa kielletty alle 1vee....

Imetys: Mulla on sellanen tilanne että.. haluaisin ehdottomasti sinne 1vee asti imettää,mutta pelkään et noi pojan ilmavaivat johtuu imetyksestä :ashamed: ja oon saanu pariin otteeseen vihjausta et kannattaa miettiä kannattaako niin pitkään imettää jos tosiaan on sen imutekniikan vika. Toinen pelko on et jos Kasper hylkää tissin ennen aikojaan,kun ei siis kauheesti päivällä tissittele,pitää aina "huijata" rinnalle. Mut entäs jos ei johtuiskaan tissittelystä noi pierut... sit v..tuttais aika paljon. Noh,toistaseks kuitenkin mennään rinnalla ja jos se pakkotilanne eteen tulee et täytyy kokeilla helpottaisko tissittömyys pieruöitä,niin teen sen sit joskus 10kk iässä... Mutta itku kyllä tulee jos pitää lopettaa... :'( Korviketta oon lisännyt vesipuuroihin,ihan siitä syystä kun on niin roimasti vähentänyt imemistä.

Menkat,ei oo näkynyt.. eikä oo ikävä :D

Prohviilissa uus kuva meidän poitsusta :wave:
 
Matami: Taputan täällä Edithille,hieno homma =) Muksu uppoo täälläkin tosi hyvin B)

Piti lisäämäni,että pojalla taitaa yläien turvottaa... et saattaapi sekin tuoda lisämaustetta öihin :kieh:
Sit unohtu sanoo että hankittiin potta ja kuivaharjoteltiin housut jalassa istumista... poika kökötti pää haaroissa siinä,kun koitti tutkia et minkä päällä sitä istutaan :LOL:
ja sitä piti vielä mainostaa,et on nyt nukahtanut tosi nopeesti viimeaikoina ilman kummempaa avustusta yöunille. Tänään meni vajaa vartti =)
 
Kiitos myös mun puolesta katrinaiselle ja edlalle mukavasta kahvittelusta! Teki kyllä hyvää päästä ihmisten ilmoille ja oli tosi kiva jutella :)

Täällä menkat alkoivat jo kesäkuussa ja samantein säännöllisinä, joten se siitä...

Me suunnitellaan huhti-toukokuun vaihteeseen Portugalin matkaa mun vanhempien kanssa. Tekis kyllä niin hyvää päästä pitkästä aikaa reissuun! Pitäis varata reissu lähiaikoina, jottei jäädä nuolemaan näppejä :)

Nyt kissaa rapsuttamaan. On melkoisen hellyydenkipeä katti...
 
Repa: Olipa söpö kuva! Ja sama homma oli meillä yks päivä, kun istuskeltiin potalla. Poika vaan tuijotti pää haaroissa potan edessä olevaa Babybjörnin nallea :D Tai sitten omaa pippeliään :LOL: Mut vissiin kuitenki nallea.

Hienoa Matami!! Tai oikeastaan hienoa Edith!! :) Ihana tunne kun jotain saa toinen syötyä. Niin tuttua täälläkin viime aikoina. Just tänään kahvilla puhuttiinkin, kun meillä kaikilla on nyt vähän takkuista tuo syöminen. Mutta toisaalta lohduttavaa kuulla, et monella sama vaihe menossa.

Mä oon koittanu välttää kaikkia sokeroituja vauvansoseita /-puuroja, mutta nyt kun etsin Prismasta maidottomia puuroja, niin Muksuun päädyin ja sokeroituja oli kaikki :( Ne jotka olis ollu sokeroimattomia, ni niissä oli sit maitoa. Noo, ehkä noi sokeroidut puurot sit tosiaan uppoaa paremmin, toivossa eletään! Nii ja ostin noita ihan vaan varuiksi, ku tiedän etten joka aamu ja ilta jaksa oikeeta puuroa tehdä....
 

Yhteistyössä