TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

birdie: mä oon ollu ihan hukassa talvikenkien kans ku mistään en saa tarpeeks pieniä..pojalla yhdet 19 numeron kuomat ja neki on isot..saa työntää kahdet villasukat sinne että jalassa pysyis ja silti jää liikaa tilaa..mut missään ei löydy varrellisia pieniä talvipopoja.. :headwall: noissa kuomissa mitkä meillä on nii on lyhyet varret..vanhaa mallia..mut näitä normi kuomiakaan ei sit löydy eikä ole tarpeeks pieniä.. :headwall:
jaksuja sulle kovasti

:hug:

meillä kans osataan draamaa vetää.. :LOL: heittäytyy lattialle ja katsoo ensin huomaako kukaan..ja sit aletaan tekoitkua vääntään jos yleisöä riittää.. :LOL:
mut pääsääntöisesti meillä ei ikuna ole ollu näin helppoa ja omatoimista sälliä ku nyt on ollu muutaman viikon..reipastunu nii pienessä ajassa tosi tosi paljon.

mut nyt nykimään pikku ukkoa sängystä ylös ettei mene yöunet myöhään... :wave: pitää saada arki toimimaan ku kouluviikko alkaa taas. :wave:
 
Birdie, :hug:

Noista astioista, niissä kyllä yleensä on merkki tai teksti pohjassa jos ei saa mikroon laittaa. Mun mielestä ylipäänsä järjetöntä nykypäivänä tehdä sellasia astioita lapsille :(

Talvikengistä, meillä on superfitit kokoa 20 ja vikingit kokoa 22. Noi ekat on just nyt hyvät vaikka (nemika, huom) mitan mukaan meidän jalka on kokoa 18 edelleen. Ja nemika, noita superfittejä on myös kokoa 19. Toivon et noi vikingit saataisiin kevätpuolella käyttöön. Siis ero pohjallisten perusteella ei noissa kahdessa ole kovinkaan iso, ulkopuolella sit sen eron huomaa :D
 
Birdie,Jaksamista sinne :hug:

astioista,Oujee..meil on sellaset melamiini muumiastiat,miä vaan lämmitä ruuan eri astiassa ja pistän sit niihin =) Elikkäs esim. ennen omaa ruokaa lämmitän ensin kassun oman siinä samalla lautasella mihin sit omanikin laitan...en oo kokenut ongelmaksi. Mut kyl miä ihan tavan astioitakin käytän,muovimatto keittiön lattiassa,ei mee rikki :D

Kengät kokoa 24 kuomat. Tilaa hyvin villasukkien kanssa...pähkäsin koon 23 ja 24 välillä,mut tulin siihen tulokseen et villurin kanssakin on hyvä jäähä tilaa. Ja hyvin toi poika niillä kävelee ilman villasukkaakin =)

meil poika kans oppinut todellisen kiukuttelun taidon... Mennäänkö sisään,"ei oo" mennäänkö ulos,"ei oo" ja sit huuto,teki kummin tahansa...tai jos kysyy haluaako laittaa valot sanoo ei ja sit kuiteskin kauhee parku jos äiti laittaa mut kuitenkaan ei haluu ite senkään jälkeen :LOL: Viimeks just tossa nukkumaanmennessä kiukkus,mut en juurikaan kiinnitä huomiota niin menee melko helposti ohi =)
 
edla:kiitos vinkistä..mut asun nii tuppuseudulla ettei täältä saa mitään :headwall: mut täytyypäs pitää silmät auki jos pääsee isompaan kaupunkiin tässä pian niin etsiä sit noita kenkii sieltä.. =) tuhat kiitosta vinkistä..jospa mä jostain paikallistan sellaset =)

eilinen päivä oli täälläki melkosta kiukkua ja itkua joka asiasta...saas nähdä mitä tää päivä tuo tullessaan. pitäis kirpparille lähtee viemään tavaraa lisää ja nostaa myyntejä ulos väliin.
 
Repa: Onnea vaan vauvan yritykseen ja toivottavasti nopeesti plussa tulee =) Se on totta että elämää ei saisi koskaan suunnitella liikaa koska se voi yllättää niin hyvässä kuin pahassa. Mä itse olen oppinut että en kauheasti suunnittele koska se matto voi lähteä jalkojen alta milloin vaan..

Kengät: Kuomat kokoa 24 on esikon jäljeltä melkein käyttämättömät koska tämä mamma ei oikein osannut esikoiselleen ostaa oikean kokoisia kenkiä vaan ostin ensin liian pienet ja ne meni heti pieneksi mutta nytten pienempi :D Mummin kanssa ostaavat toiset kengät kunhan mummi joutaa ostoksille...saa nähä tuleeko toiset kuomat vai saisko mummi puhuttua et ostaisivat jotkut toiset esim vikingit =) Mun äiti haluaa aina ostaa joko talvi kengät tai puvun lapsille syksyllä kun ei kuulema osaa oikein muita lahjoja synttäreille ja joululahjoiksi ostaa..Esikko saa kengät synttäri lahjaksi ja pienempi joululahjaksi sitten pukin konttiin.

Birdie: Voimia :hug:

Meillä on pieni uhmistelija jo uhmistellut pari kuukautta

=)
 
Moi...miä olen koko syysloman töissä...mies on sairauslomalla...eli en tänne ehdi ruksaa oikein mitään.

kengät...Kavat koko 22 ja Kuomat 21...molempiin sopii villasukka...en kyllä tiedä onko just prikulleen oikeat koot...Kavat on tilattu...mittasin neidin jalan ja sen mukaan tilasin....

repa...onnee vaavin tekoon ja plussatuulia :heart: ...eipä taida onnistuu kyläily...kun oon töissä höh :/

astiat...meillä posliini muumi lautasia, myyrä astiasto ym. muitakin posliinisia mitä käytän...jos neiti syö itse...laitan tupperin tai ikean muovilautaselle....kestää mikron...
 
Pikaisesti lukemassa kuulumisianne! :wave: Kauheesti olisi asiaa ja ikävä tänne kirjoittamista, mutta mistä teen aikaa?? B) No, ens "tauolla" laitan teidän etusijalle ja tulen kirjoittamaan oikein kunnolla.

Väliaikatietona kerrottakoon, että hengissä ollaan ja joten kuten järjissäänkin :D Nea on ihana pieni-iso tyttö, joka tuntuu kasvavan nyt silmissä, kun on tuollainen pikkuruinen nyytti vertailukohteena. Vauva voi hyvin ja kasvaa hienosti (ihan eri kaliberia kuin Nea: tällä on Michelin- makkaratkin reisissä :LOL: ) ja on ihana - ainakin nukkuessaan ja syödessään eli silloin kun on hiljaa B) Oli meinaan päässyt unohtumaan nää alkuvaiheen syliriippuvuudet ja iltahuudot, joiden seurauksena voi kolmekin tuntia mennä ennen kuin toisen saa yöunille :ashamed: Mutta siis kaikin puolin elämä on malliillaan! Tosin näin keskellä "pahinta" vauva-arkea ollaan miehen kanssa sen verran varmoja meidän lapsiluvun jäämisestä tähän kahteen, että pistin äitiysvaatteetkin jo myyntiin. Ja seuraavaksi alkaa sitten vauvanvaatteiden poistomyynti pienemmästä päästä alkaen ;)

Marmotta Mukava on ihan jees, mutta ei tosiaan välttämättä kanna lopun elämää.. Aikansa kaikelle :hug: Ja niin; myöhästyneet onnittelut! ;)

Nyt lounasta väsämään! :wave:

Carmen, Nea 1v 5kk ja Anniina 3 vkoa :heart:
 
Tersetti

Poika ja matami,Kiitos vaan,mut ei tässä mitään vauvoja vielä puuhata,vuoto on sitkeessä ja luoja tietää millon kroppa taas palautuu :kieh: Mut ei asian kanssa oo mitään kiirettä,siis vauvan =)

Carmenille voimia vauva-arkeen :flower: Onneks sulla Nea nukkuu hyvin kuiteskin,olispa tosi mukavaa jos molemmat känkkäis nukkumisen kans :p

Kassu on vedellyt sapuskaa eilen ja tänään kuin olis nälässä pidetty :eek: Söi paripäivää nuukasti ilmeisesti tukkosen nenän takia ja nyt alkaa nessu paraneen......ilmeisesti ruokahalutkin :D Nukkumisessa on pahasti häikkää... herra tuppaa heräileen ja itkemään kun pahan hädän eessä...ikäänkuin näkis painajaisia,mitä lie...

Ja hyvät siskot,tilasin sit ajan gynelle. Soitin ja kerroin taustaa ja totes et jos ns.muuten vaan on vuoto jääny päälle niin voivat jotain nappia antaa millä sen saa loppumaan,jee!
Ainoo ikävä juttu et siellä ei oikein ollu aikoja,yks ainoo maanantaille kello 13 ja se on tietty pahin mahd. Kasperin hoidon järkkäämisen kannalta. Toivottavasti mies sais vaihdettuu iltavuoroon.
 
Moikka.

Tänään on jo parempi mieli! Tuhannesti kiitosta taas tsempeistä. En ois ikinä osannut arvata että äitinä oleminen on näin haasteellista.. Tuntuu tosi kurjalle toi pojan kiukuttelu, mutta otin eilen tiukemman linjan käyttöön ( elihampaat pestään vaikka poika ei haluais, vaateet puetaan päälle halus poika tai ei ). Linja on tuottanut heti tulosta. poika antoi tänä aamuna pestä hampaat tosi hienosti, ja vaatteetkin saatiin puettua päälle ilman hirveempiä huutoja... meidän pojalla tuntuu vaan olevan tosi paljon tota tahtoa joten mun ja miehen tarvii vaan pysyy tiukkana näköjään... Saas nähdä mitä teini-iässä on olettettavissa..

Repa: hyvä että varasit sen gynen!!

Eilen irrotettiin keittiön yläkaapit ja tänään lähtee sitten loputkin kaapit pois.. eli vika tsänssi tehdä uuniruokaa hetkeen :D tai ainakin niin, että liesituuletin on paikoillaan. aika sutjakasti saatiin eilen homma käyntiin..

Mukava kuulla että Carmenin vauva-arki sujuu kivasti... Varmasti on välillä rankkaa ja väsyttävää, mutta onneks tota vauva-aikaa kestää vaan vähän aikaa.. Puolen vuoden päästä on jo paljon helpompaa!!! Ja älä nyt kaikkista vaatteista vielä luovu.. Eihän sitä tiedä vaikka mieli kuitenkin muuttuis.. Mun mieli ainakin ailahtelee ja paljon... Välillä tuntuu että tässä yhdessäkin on liikaa, mutta taas tänään voisin ottaa harteilleni vaikka vitoset...

Mut joo.. katotaan nyt ihan rauhassa tää remppa pois alta ja mietitään sitä kakkosta sitten.. josko sieltä sairaaltakin jotain kuuluis siihen mennessä.

nyt pakkaamaan keittiön tavaroita ja tekemään karjalanpaistia... jos illasta päästäis vielä salille ja vaippaostoksille.
 
Birdie,Mulla on kans toi linja käytössä,et tietyt hommat tehdään,eli ne pakolliset,halusi poika tai ei. Enkä viiti lähtee mihinkään kissa-hiiri leikkiin niinkuin mies et maanitteelee ja pyytelee ja jahtaa pitkin kämppää ja pukemiseen menee tunti :headwall: Miä otan herran syliin tiukkaan otteeseen jos hanttiin panee ja puen vaatteet vaikka sitte väkisin :kieh: Eikä tuo kauaa jaksa mulle hanttiin pistää kun tietää et se on turhaa. Kokeilee kyl jatkuvasti,välil on sitkeempi,mut pääsääntösesti alistuu kohtaloonsa melko helpolla. Sellasten asioiden kans en tappele mitkä ei oo niin välttämättömiä,mut just noi hampaanpesut yms. tapahtuu kyllä :D Mulla kans mieli vaihtuu kuin tuuliviiri,välillä kun poika on oikeen kiukku tai heräilee jatkuvasti,mietin et oonko hullu kun haluun kakkosen ja sit taas pääsääntösesti ajattelen et jos olisin nuorempi,tekisin neljä :LOL: Hienoo et olo tänään parempi,fiiliksetkin aina vaihtelee,mut onneks on aina näitäkin päiviä. Mullakin nyt helpottunut olo kun sain tuon ajan varattua...vihdoin selviää mikä tilanne.

Hitsi,alkaa mun taktiikka päikkäreissäkin näemmä toimiin. Oon nyt menny tässä puolen päivän aikaan pojan kans yläkertaan lukemaan,on aina mielellään lähdössä B) Sit ei tietenkään suostu nukkumaan käymään,mut miä sanon et äiti käy nyt nukkumaan ja leikin uinuvaa... jaksaa peuhata kyl tovin jos toisenkin mut aina kiehnää siinä vieressä. Sit lopuiks poimin "kypsän" hedelmän ja nukutan syliin. Jostain syystä ei saa nukahdetuks siihen viereen sittenkään kun jo selkeesti on uni silmässä (lue:lopen kyllästynyt yksin touhuumaan virikkeettömässä tilassa)vaan alkaa kitiseen. Mut nukahtaakin sit tosi nopsaan. Hommaan menee vajaa tuntero. Mut tänään meni "vaan 45min".Toi on siitä kätsy et saa ite siinä huilata menettämättä hermoa ja poika väsyttää ite ittensä B) Olishan se kiva et vähän helpommin sammuis,mut näillä mennään. Ihan poikkiväsyneenä nukahtais heti,mut se saattaa sit mennä kolmeen asti ja on liian myöhään :/

Vaatteista :attn: Se on selvä et lapsien vermeet menee vaihtoon päivittäin,mut onko muilla propleemaa et omat vaatteet on ihan kuolassa ja räässä joka päivän päätteeks,yleensä jo ennen lounasta? :kieh:

Ainiin ja matami,Hyvä et on töitä...kahvit juodaan sit kun keretään:) Mulla onkin taas siunaantunut tätä ohjelmaa tälle viikolle :ashamed:

Karsee keli :eek: Koko päivä tauotta satanut...ja ihan kunnolla. Ei asiaa ulos ja tuun hulluks :kieh:

No niin päivän toinen romaani kirjotettu...miten niin tylsää? B)
 
repa: hyvä että muillakin on käytössä toi "pakotus" taktiikka vaatteiden pukemisen ja iltapesujen suhteen.. Mulle tuli eilen vaan ihan järjetön morkkis kun jouduin pakolla toista pesemään illalla.

vaatteet:
omat vaatteet on jatkuvasti jossain räässä tai ruuantähteissä... samoilla meen koko päivän... ja sit pyykkiin.. vaihdan tietty puhtaat päälle jos mennään ihmisten ilmoille...

 
Carmenille voimia vauva-arkeen :hug:

Meillä kans tuo poika välillä sellainen riiviö,et oksat pois!
Pakko olla kovaa kovaa vastaan,kun välillä tuntuu ettei mikään suju...välillä taas ollaan niin äidin poikaa,et mamin sydän sulaa hellyydestä.Nyt on muutenki ollu vaikeaa,ku oma olo heikko ja pahaolo saattaa jatkua koko päivän.Siihen vielä tuon pojan kitinä ja minä ite huudot,niin avot.Koko päivä tuntuu menevän kertaheitolla pieleen!Onneksi yöt on olleet melko hyviä,et nukkumattia ei ole tarvinnu kyselleä pojalle,eikä kyllä mullekaan.Päikkäritkin olen useana päivänä vetässy,mut tänään jää ottamatta,kun poika suostui menemään unille vasta1h pelleilyn jälkeen :ashamed:

Repa toivottavasti saat oloon jotain helpotusta!

Nyt ruokaaa tekemään ja valmistautumaan töihin :headwall:
 
Meillä edelleen ollaan näppyjen peitossa, jalat ja vaippa-alue täynnä, mut kasvoihin ei tullut onneks kun yks. Muuten meillä ollaan parantumaan päin enterorokosta! :) Mites teillä Kurpitsa, joko ollaan parempaan päin? :)

Kengät: Kuomat kokoa 21 ja vikingit kokoa 22. Molempiin mahtuu hyvin villasukka. Meillä nua kuomat jo käytössä kun en sit raaskinut syys kenkiä erikseen ostella..

Repa: Hyvä kun varasit ajan, saat selvitystä tähänkin asiaan! Niin ja jos toista alatte yrittämään, + tuulia puhaltelen sinne ! :whistle: :)

Vaatteet: Ei onneks sotkeennu hirveesti ( toki joskus vahinkoja sattuu ) , ei neidin eikä omat. Joka päivä kyllä pistän puhtaat päälle..¨

Carmen: Jaksuja vauva arkeen! :flower:

Edla-mamma: Draamaa.. juu meidän neiti osaa kans olla aikamoinen draamaprinsessa! :LOL: Just niinkuin kerroit. :D

Meillä yöt edelleen rikkonaisia ! Haluis nukkuu vaan mun vieres, edellis yönäkin nukutin neitiä 1h40min ja sit annoin periks ja otin viereen.. huhuhuh ! Päikkäreillekkin meno takkuaa, haluis vaan pitää mua tissista kiinni! :LOL: :kieh: Hakee siis musta sitä turvallisuuden tunnetta. Oon koittanut pistää pehmolelua tms. mistä sais pitää kiinni mutta ei kelpaa. On alkanut nyt myös väsyneenä mun äitiä ja anoppia paidan alta kaivelemaan.. :whistle: Niin ja sitä piti sanoa että meillä on vihdoin ja viimein opittu sanomaan "äiti" :D :heart: ! Kaikkia muita sanoja tullut jo millä mitalla, vaan ei äitiä...

Majj & Julia 1v4kk10 pv ! :)

 
Potta: Meillä poika ei millään kehtaisi siinä pitkin istua, yleensä saaalista ei tule vaikka vähän aikaa siinä istuisikin..

Vaatteet: aika hyvin pysyy puhtaana, paitti kun ruoka aikaan innostutaan sotkemaan. Aika monesti vaihdan vaatteet päivän aikana siksi meillä on aina kauheasti pyykkiä.

Carmen: jaksuja :hug:
 
Täytyy pikaisesti käydä täällä hehkuttamassa. Meidän pikkuinen vauva nousi vloppuna ylös puitamyöten ja nyt sit hoippuu jo sängyssään reunoja pitkin eteenpäin. Sillä taitaa olla kiirus siskon perään kun ikää kuitenkin "vasta" 9kk tai oikeastaan 6,5kk la:sta.

Carmen Tsemppiä vauva-arkeen. Se on kiireistä ja äitin lepohetket vähissä (ei oo vielä unohtunut) mutta helpottaa nopeaan =) Lepää aina kuin vaan voit että jaksat itse :hug: Se on kuitenkin tosi tärkeää, jaksaa sit nauttiakin täysin siemauksin pienestä tuhisevasta sinappikoneesta.

Ja teille jotka taistelette nukkumisien kanssa :hug: Puhaltelen täältä meiltä vähän unihiekkoja sinne teidänkin koteihin kun molemmat tytöt koisaa nykyään liki 13h yössä putkeen heräämättä ja päikkyjäkin yhtäaikaa ottavat parisen tuntia. Tytöt on kyl aina ollu tosi hyvä unisia. Iltaisin joskus on vähän erimielisyyksiä nukkumaan menon kanssa. Mutta Neea ainakin selvästi vaan protestoi nukkumaan menoa. Heittelee peiton, tyynyn, lakanan ja unilelun pois tahallaan et sais huomioo. Ollan annettu miehen kanssa tuon riehua rauhassa omassa huoneessaan ja kun kälkätys ja ränäys alkaa rauhottua petattu peti uudellen ja tyttö unille...Joutessaa tosin repi tapettia seinästä sellaisen neliön verran tässä yks ilta :LOL: Onneks tuli ostettua halvat tapetit tuohon huoneeseen niin ei haittaa tippaakaan B)
 
Marmotta ja summer: Ois kyllä tosi mukava nähä, oonkin ootellu millo alatte huutelee että joutaisitte :D Ensi viikolla varmaa mulle sopis mikä pvä vaan ja nyt vkl myös sopii nähä jos teillä on aikaa =)

Loma meni hyvin, ihanan paljo tuli lunta sinne perjantaina ja siellähän lapset sit rymysi, Niklas kilju ihan ihmeissään :D Ihana oli nähä rakkaita ihmisiä ja automatkatkin sujui loistavasti lasten kanssa, vaikka sen 7h suunta kestää matka =)

Nyt ei ehi kommentoimaan enempää, Niklas ja Jessica tuossa vaatii äipän huomiota ja kohta on mentävä ruoan laittoon että ehtii taas hakea Jennan eskarista :wave:
 
huomenta päivää.. En tiiä oonkohan tulossa kipeeks kun paleltaa niin sairaasti... Justi pistin takan päälle, jos tulis vähän lämpöä huusholliin..

Sama meininki jatkuu meillä edelleenkin.. Poika taistelee hampaidenpesua vastaan minkä ehtii... Mikään kikka kolmonen ei auta ja tänään oli taas semmonen show ku pestiin hampaita.. olisko kellään vinkkejä??? mä oon jotenkin tosi väsyksissä tohon hampaidenpesurumbaan.. ja tänään kiukkus taas aamupalallakin... höh. onneks lounaan syöminen sujui taas hyvin.

Torstaina päästän miehen kanssa kaksistaan syömään. Meillä on 4v hääpäivä :heart: Saatiin mun kaveri pojalle lapsenvahdiks.. Ihanaa piristystä arkeen ja tän rempan keskelle...

mukava kuulla Jennin kuulumisia!! Teidän arki tuntuu sujuvan tosi ihanasti!!!

nyt mä lähden tästä marmattamasta ja syömään..

PS: onks jollain kokemusta kyynelkanavan tukkeutumisesta??? Sitä voi kuulemma hieroa jotenkin auki, mutta miten se tehään??? mulla vetistää oikea silmä aina kun laitan pään alaspäin.
 
Birdie Meillä oli myös tuota samaa hampaidenpesuprotestia. Voi olla, että teillä näitä keinoja on jo kokeiltu, mutta laitan ne varmuudenvuoksi tähän: hammasharjan vaihtaminen (pehmeämpään) ja hammastahnan käytön aloitus. Toki vieläkin välillä pesu on yhtä taistelua, mutta yritän aina saada edes hetken pestyä.
 
Birdie,Pojalla toi kyynelkanava oli pienenä ilmeisesti hiukan tukkeessa kun aina toinen silmä vuosi...sain ohjeet ihan kirjallisena,mut ei hajuu mis paprei nyt on :ashamed: Mut hyvin simppeli juttu se oli,painelua siitä nenän ja silmäkulman pielestä.... kannattaa googlata aiheesta =)
Hampaiden pesuun meillä auttaa hiukan se tahna ja joku mielenkiintoinen tutkittava käteen...nyt on in kaikki korkilliset purnukat mitä vääntelee (istuu tuolilla operaation ajan)... joskus laulu tms.huomion kiinnittäminen muualle. Aika hintsusti jaksaa sitä touhua joten nopeasti tulee sutastua. Joskus sitte kun itkee/nauraa suu ammollaan,pääsen paremmin harjaamaan B) Jos menee hirveeks taisteluks,sutasen vaan vähän harjaa suussa ja thats it.
Miä reagoin kiukkuun usein niinkuin mitään ei tapahtuis. Totean et nyt kiukuttaa kun sinua väsyttää tms. ja sit oon ihan normisti. Joskus toki palaa sit pinnakin :ashamed: Mut toi et ei lähe siihen hommaan mukaan,eli ei provosoidu,on aika tehokas viemään terän pahimmasta. Ei se vältsist siihen kiukkuun auta,mut jotenkin kun itsensä ulkoistaa siitä ja ajattelee niitä näitä,niin ei tuu niin helposti sitä hermon palamista sitte ja myöhempänä morkkista aiheesta. Hyvää hääpäivää,kuulostaa hyvältä :heart:

Jenni,kuulostaa lähes täydelliseltä toi likkojen arki =) Ajoissa on nuorimmainen kampeemassa pystyyn,toivottavasti ei nyt sit pää pauku oikein urakalla :D

Meil on muutes tullut isoja osumia,oikeestaan ekat kassun elon aikana...hasuu et nyt yhtäkkiä kolhii itteään ilkeesti. No okei,siis kerran juoksi pöydän kulmaan ja sit saman kohdan tölväs tuoliin parin päivän päästä... ja niistä tuli komeet mustelmat otsaan :ashamed: Mut muuten on sit sellasta et tohottaa paikoillaan niin et yhtäkkiä on permannossa... en oo tottunut tommoseen kun ei juuri oo itseään telonut :/

Mulla tuli taas jotain hyytymää...venailen et alkaako vuotamaan ihan kunnolla taas... kokoajan runsastuu,et en ihmettelis jos istuisin kohta taas tuolla vessassa valumassa :kieh:
 
Hei pitkästä aikaa! :)

Täällä vähän sama meno kuin carmenilla eli kiirusta pitää :D Meillä tuo neiti on selvästi vaativampi kuin veljensä oli vauvana; syliä ja hytkytystä pitäs olla vähän koko ajan. Yön onneksi nukkuu melko hyvin; yleensä vain kaks herätystä, mutta päivällä kitisee tosi paljon mahaansa. Monesti nuo lapset on nukkuneet päiväuniakin samaan aikaan, mutta on toki päiviä jolloin nukkuvat just ristiin eikä äidille jää oikeastaan yhtään omaa aikaa hengähtää (tai tiskata pulloja...). E on alkanut tosin saamaan ihan hirveitä uhmakohtauksia, joiden aikana paiskoo tavaroita, tekee kaikkea ns. kiellettyä ja kiukkuaa muuten vaan. Jos meen väliin, niin saattaa PURRA (???) tai lyödä mua. Huaah. Annan siis rauhoittua omineen ja koitan selvittää et ketään ei purra eikä lyödä. Välillä on kyllä aika tiukkaa, kun molemmat huutaa tahoillaan eikä tiedä kumman hiljentäis ensin. Tai jos nyt edes hiljenevät :)

Carmen:
Heh, mekin tultiin siihen tulokseen, et jos vielä lapsia tulee, niin joskus myöhemmin sitten (jos on tullakseen). Eli pienet vaatteet ja äitiysvaatteet lähtee täälläkin myyntiin :D Jotain kyllä säästänkin noista pikkuvaatteista, mutta suurin osa saa lähteä. Et ei kyllä ihan samalla ikäerolla seuraavaa... Kai :D

Hampaiden pesu takkus meillä jonkun aikaa, kunnes huomasin, että kulmahampaat oli puhkeamassa ylös. Onks teillä birdie tulossa hampaita mahdollisesti? Meillä on kans toisena tuo imukuppihammasharja, mutta ei senkään viehätys kauaa kestänyt |O No joo, mut nyt taas harjaus sujuu, kun on hampit läpi.

Meillä on talvikengät kokoa 23. Sentteinä niissä on nyt reilu 2cm kasvuvaraa, melkein 2,5cm eli luulis riittävän. Vielä ei kuitenkaan ole olleet käytössä. Tutan karvavuorillisilla mennään vielä varmaan pitkään ennen kunnon pakkasia.

Noh, kai mä käyn nopsasti pesemässä tuttipullot ja keittääs uudet maidot ettei neiti jää nälkäseks kun tuolta heräilee. Otti siis normaalien 3-4h päikkyjen sijaan tuollaset pikkutirsat ja ähisee nyt vähän väliä...

Koitan palata taas jonain rauhan hetkenä :wave:
 
Niin toki Naukurille ja muille vaavien äiteille jaksuja myös :hug: Haikeudella muistelen noita aikoja...Kuinka monasti meinasinkaan keittää tuttipullot ja tutit pohjaan, kun ei enää pysynyt ajatus perässä kun oli mentävä metrissä. Meillä kun molemmat vielä joi pulloista. Meillä onkin niitä varmaan yli kakskyt kappaletta. En ehtinyt/jaksanut pestä pulloja joten pesin ne koneessa ja tutit vasta illalla kun mies oli kotona kans. Siks hommasin niitä niin paljon, ei tarttenut olla joka välissä tiskaamassa.

Ja ei kai täälläkään aina niin valoisaa ole, mut aikas helppoja nuo tytöt on. Varsinkin nyt kun jo leikkivät keskenään tosi paljon. Isompi opettaa pienempää. Ja mä taas olen tälläinen Natsiäiti joka ei anna periks noista päivän perusrutiineista. En suostu neuvotteleen :kieh: Saas nähä millaisia traumoja lapset saa, ei he vielä kovin häiriintyneitä kai ole kun kilpaa kikattavat ja nauravat ja ovat pääsäntöisesti aurinkoisia kuin mikä. (Arvatkaapa kuinka monta kertaa päivässä piipahdan puoleksminuutiks ulos kihiseen...)
 
Jenni: Meillä on nyt vaan muutama pullo käytössä. Pojan aikana oli enemmän, mutta jotenkin niiden tiskaaminen tuntui työläämmältä kuin noiden muutaman. Meillä kun ei kone ole joka päivä päällä. Silloin kun on päällä, niin myös pullot menee sinne :) Musta itseasiassa tuntuu, et välillä päivät on siks takkuisia kun mäkin pidän aika tiukasti meidän rutiineista kiinni. Mut toivon, et se kantaa hedelmää jossain vaiheessa... Juteltiin just kavereiden kanssa, joilla on samanikäisiä lapsia kuin meidän poika ja huomasin, et meillä ollaan ainoita joilla syödään vielä aamu- ja iltapuuro. Muilla on protestoivien naperoiden vuoksi vaihdettu jo leipään ja muroihin. Kyllä meilläkin välillä protestoidaan, mutta kyllä meillä silti se puuro syödään :) Ja jos ei syödä, niin sit ei. Muuten on kyllä tän toisen myötä oppinut hoitamaan asiat yleensäkin rennommin (vai pitäiskö sanoa huolimattomammin :D ). Ihania tyttöjä teillä kyllä, mä nautin nyt tästä meidän hässäkästä ja odotan innolla millaisia leikkikavereita lapset toisistaan saavat!
 
Hampaiden pesu, menee ihan ok. Omalla harjalla sohii sinne väliin. Mä yritän pestä kunnolla mut en ota stressii jos ei ihan nappiin onnistu, enempi mä luotan noin pienellä noihin ksylitolipastilleihin joita annankin joka aterian jälkeen. Muistan et mun hoitolapsen äiti aina luki lorua "maalari maalaa hampaita, sinistä ja punaista, hän maalaa etuhampaat siniseks, alahampaat punaiseksi, takaata ruohonvihreeksi jne. jne.. ja lopuksi, illan tullen sanoi hän, nyt mä lähden tästä pois, puhpah pois pois pois" No lapsi kiittelee varmaan myöhemmin ku käy selittää kuinka äiti maalaa hampaita :D

Pottailu, ARGGGGGGHHHHHH mulla menee NIIIIIN hermo ton laitoksen kanssa :kieh: Jaksaa max. 20 min istuu kerrallaa siinä ja 2-3 kertaa päivässä mut ei siihen suostu mitään tekemään! Sit laitetaan vaippa takasin ja neiti huitelee pois ja pissat/kakat on samoin tein siellä. Voi että ku kiukuttaa ku päivä toisensa jälkeen tää toistuu, murrrrrr! Pitäisköhän hommata pöntönpienentäjä ja kokeilla sinne ku ei toi meinaa onnistua?

Omat vaatteet, ei mulla oo likasena. Toki pesen niitä kyl aika paljon mut eipä ne sotkeennukaan ku ei tuo mun lapseni suostu ite syömään (vaikka osaa kyl!!!) , mukista juo kyllä nätisti itse. Eikä sillä nenä valu ja jos valuu, niin hän itse sen pyyhkii hihaan -hieno neiti :D

Äh, nyt meen hetkeks lepuuttaan :)
 
heipä hei kaikille,
täällä raskaus etenee painollaan. Tosin olen sitten taas saamassa raskausmyrkytyksen. Viime yö meni sairaalassa, nyt ollaan kotona onneksi. Varmaan joudun taas myöhemmin sisään uusiksi. Ei kyllä yhtään huvita. Vaikeaa se on tuon Avan takiakin. Jotenkin huonoäiti olo, vaikka tämä ei mun syy olekaan.

Avasta on tullut isopikkuinen. osaa jo vaikka mitä ja omaa tahtoa löytyy. Kovasti on ruvennut neiti laulamaan ja sitä on vanhempien hauskaa sitten kuunnella. Sanat menevät vähän sinne päin eikä sävelkään ole aina ihan oikea. =)
 

Yhteistyössä