Toukokuiset (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusin

Vieras
Syntyneet:
Titti70, 6.1.08 enkelivauva.

Odottajat:
Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
manna-83, toinen, la 7.5
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
minni74, ensimmäinen. 25.5. ?
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS
Viivu83, ensimmäinen, la 28.5.

Huomenta!
Aloittelin uutta kun oli jo niin pitkä lista.. Jatketaan siis täällä!
Minä se vaan juon kahvia rauhassa kotona kun eka mahdollinen neuvolalääkäri meidän neuvolassa on vasta klo 9, eikä minun hyödyttänyt ajaa töihin puoleksi tunniksi. Työt alkaisi siis kahdeksalta. Ihan outoa, mies lähti viemään esikoista päiväkotiin ja saan olla vähän aikaa YKSIN: Jes! Vähäiset on ilot :))
Saa nähdä tuleeko painosta taas puhetta. En ole vaivautunut edes punnitsemaan itseäni tässä välillä. On mitä on, pudotellaan sitten ensi kesänä. Aika huisia muuten kun tajusin että enää kolmisen kuukautta.. Pitäisi varmaan alkaa lantionpohjatreeni. Tekeekö joku? Minä olen ollut senkin suhteen ihan surkean laiska. Tosin ajatus omista Pampersseista kauhistuttaa, eli ehkä tässä aloittelen.
Oikein mukavaa tiistai-päivää kaikille!
Indima + vaavi melkein 26 vkoa

Huomenia!

En tee minäkään raskausaikana noita treenejä, mutta sitten synnytysten jälkeen onkin ollut oikein tehotreenit!! Ja ihan hyvin on palautunut joka kerran, tosin silloin on ollut ikääkin vähemmän... Ja nyt sisko älähtää, että "ethän sä vieläkään ole vanha!" . Mutta vanhempi kuin viime kerroilla. Onhan tässä pyörähtänyt väliin kuitenkin 5vuotta.

Mulla on noihin lääkäreihin vaihteeksi aikaa. Vasta perin viikon kuluttua täytyy mennä uudestaan. Hassua kun ennen joulua siellä joutui hyppäämään jatkuvasti.

Taidan juoda glögiä (jäi tosi paljon joulusta...) ja lähteä asioita hoitamaan.

Hiljaista on tämä elo täälläkin. Viikonlopun olin helssingissä hurvittelemassa ja messuilla. Tämä on tämä välivaihe, kun alun innostus alkaa laantua ja synnytykseen on vielä matkaa. Kai tämä on sitä vaihetta kun voi nauttia raskaudesta :) Siis niin paljon kuin vaivoilta voi.
Vielä on niin aikaista alkaa laittamaan mitään vauvajuttuja valmiiksi, kai sitäkin nautintoa haluaa pitkittää, ja ompahan sitten jotain tekemistä kun jää kotiin.
Vointi on kohtalainen ja liikeet näkyy jo päällepäin.

ninni 24+2

Töissä, mutta hiljaista on...
Vauvajuttuja ei tosiaankaan osaa vielä alkaa laittelemaan, kun on niiiiin pitkä aika h-hetkeen. Meillä on onneksi jotain pientä puuhasteltavaa kotosalla, kun alamme rempata yhtä pientä makuuhuonetta vauvanhuoneeksi. Aateltiin ensin, että vauva saisi nukkua nykyisessä esikoisen huoneessa (jossa hän ei nuku, vaan nukkuu meidän makuuhuoneessa...) ja sinne laitettais kaikki vauvakamat, mutta ehkä poika kuitenkin tarvii ihan omille leikeilleen ja leluilleen sen huoneen. Ettei sit käy niin, että heittelee lelujaan pinnikseen yms.

Ulpu 26+4

Iltaa täältäkin suunnalta. Vieläkin räkätautia pukkaa, mutta olo on ahkeran höyryhengittelyn myötä jo siedettävä. Just tänään aloin miettiä, milloin pitäisi alkaa kaivaa esikoisen huoneen yläkaapeista vaatekasseja ym. esille kun niissä on paljon lajittelemista ja täytyy meidän uudelle vaaville jossain vaiheessa ottaa kaikkea esille. Ja toisaalta pitää kartoittaa, mitä mahdollisesti pitää hankkia. Kaikki isot jutut meillä on, siis esikoisen äitiyspakkauslaatikko, josta tulee ensisänky, hoitopöytä (joka edelleen on esikoisella käytössä), pinnis, yhdistelmävaunut ym. Se on lähinnä se vaatepuoli, mikä pitää tsekata. Esikoisen kohdalla me saatiin paljon vaatetta lainaksi ja ne vaatteet on palautettu. Myöskään sitteriä meillä ei nyt ole kun sellainen oli lainassa, mutta on nyt taas käytössä siellä toisessa perheessä. Kantoliina mulla onneksi on ja se on ollut meillä aivan verraton. Ihana on kantaa liinassa kesälläkin vaavia!

Nyt olen alkanut tutkia myös noita Kelan papereita kun ne vasta viime viikolla sain ja onpa taas kaikenlaista sanamuotoa. Piti ihan soitella tänään Kelaan ja kysellä yksityiskohtaisesti asioista.

Täällä oli aiemmin puhetta raudansyönnistä. Aloitin viikonloppuna Obsidanin syönnin, ehdin syödä kolme tablettia, mutta se oli lopetettava kun vatsa meni aivan sekaisin. Mulla Obsidan tekee hirveän ripulin, monilla muilla ummetusta. Joka tapauksessa ostin tänään apteekista Kräuterblutsaftia, jolla meinaan pärjätä nyt alkuunsa. Ei se mun hemppa ollut kuin 120, mutta mulle se on vähän kun normaalisti se on jotain 137 tms. Mulla on kuitenkin helmikuun puolivälissä seuraava neuvola, katsotaan sitten, miten tuo aine on vaikuttanut. Minusta ei kannata kärsiä mistään ylimääräisistä vaivoista jos raudansaannin saa turvattua helpommillakin konsteilla. Tarpeeksi tässä on muutakin mietittävää. Mulla ainakin tuo ripuli alkoi jo haitata työntekoa kun piti alvariinsa ravata vessassa. Ja painokin putosi päivässä lähes 2 kiloa!

Eipä muuta. Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mari-71, rv 26+4 (sama kuin Ulpulla)

Täällä on kärvistelty viime yöt selkäkipujen kourissa. Ei tahdo millään löytää hyvää asentoa ja nukkuminen jääkin pieniin pätkiin kerrallaan.
Ainoa apu on vain nousta ylös jä kävellä kämppää ympäri ja yrittää venytelä selkää. Sen temppun jälkeen menee taas muutama tunti makuullaan, kun vielä saisi unen ennenkuin selkä alkaa taas puutumaan... Oisko kellään apuja ongelmaan?

Muuten täällä voidaan hyvin, poika jaksaa edelleen potkia vimmatusti. Nyt siihen alkaa jo tottumaan, ettei pahemmin mene aika liikkeitä seuratessa. :)

Lilja ja potkuri 25+2

Lilja-77: Mulla ei ihan noin paha tilanne ole vielä, mutta selkä meinaa jo oireilla. Mulla kipeytyy tuosta selkärangan vierestä alaselästä sellainen pitkittäin olevan lihas. Siitä sitten säteilee kipu jalkaa pitkin.

Minulla alkaa jo nyt olla ongelmana se, että maha on sen verran iso, että kyljellä nukkuessa maha jotenkin venyy toiselta kyljeltä. Äh, miten sen nyt paremmin selittäis, siis venyy se puoli joka ei ole patjaan päin. Se taas tuntuu ilkeältä, jopa kivulta. Muistan, että juuri tämän ongelman takia esikoista oottaessa jouduin nukkumaan viimeisen kuukauden olohuoneen sohvalla. Sohva on niin pehmeä, että painautuu meikäläisen muotojen mukaan ja tukee vatsaakin.
Olen yrittänyt laittaa mahan alle ohuen tyynyn tueksi, mutta sekään ei tunnu hyvältä.

Uutta flunssaakohan pukkaa meidänkin perheeseen, kun itsellä tuntuu nuhan lisäksi nyt keräävän limaa öisin kurkkuun ja esikoinen kuului yöllä yskivän monta kertaa =(
Kun ei nyt iskis sitä influenssaa kuitenkaan.

Parina päivänä olen tullut tällä viikolla kävellen töihin (matkaa reilut 3km) ja sain huomata, ettei kävely sujukaan enää niin ripeästi kuin ennen. Ei tule supistuksia, mutta alavatsassa tuntuu ilkeältä, sellainen painon tunne.

Ulpu 26+5

Ai niin, täält on maalainen lähdössä ensi kuussa Helsinkiin pariksi päivää työmatkalle. Onko rautatieasemalta hankala matka kävellä Sokos Hotel Albertiin? Ja onko sieltä millainen matka sitten ostospaikkoihin, Forumille yms.? Ja kuin siellä naisimmeinen uskaltaa ilta-aikaan käveleksiä =D ?
Nimim. Mie oon mualta

Googleta sokos hotel albert, niin saat kartan. on se aika kaukana asemalta, että et ehkä jaksa kävellä, riippuu matkalaukun koosta. Mutta hotellin läheltä löytyy ainakin kampin uusi ostoskeskus, josta löydät melkein mitä vaan, kerroksellisen lastenvaate/tarvikekauppoja esim.
nim. toinen maalainen

Kiitti Ninni! Matka ei näytä kartalla pitkältä... Matkalaukkukin lienee aika pieni, ehkä vain isompi olkalaukku. Tuo Kampin ostoskeskus kuulostaakin hyvältä idealta, kun näyttää todellakin olevan siinä lähellä. Se on jo iltaa, kun hotelliin majoittaudun, joten kovin kauaksi en viitsi/uskalla lähteä...

Heh, Helsinki on turvallinen paikka. Siellä voi ihan turvallisin mielin kuljeskella iltaisinkin. Ainakin tuossa Kampin ympäristössä. Aina on ihmisiä liikkeellä, joten apua voi pyytää jos tarttee tai eksyy. =D
Ja Kamppi, Forum ja Stockmann yms ovat ihan vierekkäin. Kävellä ei juuri täydy niden välillä.
Itsellä tulee käytyä tosi harvoin Hesassa kun Espoosta saa kaiken mitä tarvitsee. Nykyään käyn leffoissakin tossa Iso Omenassa, ettei tartte vääntäytyä "kaupungille" saakka... ;D
Ja kyllä toi on mun mielestä ihan käveltävä matka. Mutta onhan noita takseja aina jonossa jos haluaa pirssillä ajaa.

Olen kyllä ajatellut ihan kävellen kulkea, ellei ole jokin ihan karmea sää. Eksyminen mulla tuli mieleen ja aattelin, että illalla pimeällä menen ihan sekaisin katujen nimistä =D Vaikka kai siellä paremmat katuvalot ja muut valaistukset on kuin täällä landella =D Ei vaan, enköhän minä osaa siellä liikkua, olenhan minä aikoinaan nuorena tyttönä asunutkin pari kuukautta Espoossa, ja silloin tuli jonkin verran liikuttua Helsingissäkin. Se vaan tuntuu niin ankealta lähteä yksin ostoksille...

Jos sulla on voimia ja shoppailu intoa niin junalla pääsee tosi kivasti Leppävaaraan Espooseen ja siellä on heti junaradan vieressä iso ostosparatiisi Sello. Tosin kaikissa kauppakeskuksissa on suurinpiirtein ne samat kaupat... =/

Jos sä kaipaat ostos seuraa niin eiköhän täältä löydy semmoisia shoppailuhenkisiä odottajia.. =D

Nostelenpa meitä ja päivittelen samalla kuulumisiani. Olin itse melkein pari viikkoa kipeänä ja korvatulehduskin tuli kaupan päälle. Esikoinen ja mieskin olivat kipeitä ja kaikki oltiin antibioottikuurilla. Lääkkeet väsyttivät tosi paljon ja on ollut kyllä tosi vetämätön olo.

Maha on tuntunut tähän asti melko pieneltä edelliseen raskauteen verrattuna, mutta nyt parin viime päivän aikana on mahanahkaa kiristänyt ihan huolella, jotain superkasvua vissiin. Muuten ei ole pahoja vaivoja ollut.

Päivitän vielä listankin tähän perään, kun mun laskettuna aikana on mun alkuperäinen oma arvaus la:sta, joka muuttui ultrassa.

Chansey rv 27+3

Syntyneet:
Titti70, 6.1.08 enkelivauva.

Odottajat:
Thelma, toinen, la ?
Chansey, toinen, la 29.4.
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
manna-83, toinen, la 7.5
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
minni74, ensimmäinen. 25.5. ?
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS
Viivu83, ensimmäinen, la 28.5.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari-71:
Täällä oli aiemmin puhetta raudansyönnistä. Aloitin viikonloppuna Obsidanin syönnin, ehdin syödä kolme tablettia, mutta se oli lopetettava kun vatsa meni aivan sekaisin. Mulla Obsidan tekee hirveän ripulin, monilla muilla ummetusta. Joka tapauksessa ostin tänään apteekista Kräuterblutsaftia, jolla meinaan pärjätä nyt alkuunsa.

Minusta ei kannata kärsiä mistään ylimääräisistä vaivoista jos raudansaannin saa turvattua helpommillakin konsteilla. Tarpeeksi tässä on muutakin mietittävää. Mulla ainakin tuo ripuli alkoi jo haitata työntekoa kun piti alvariinsa ravata vessassa. Ja painokin putosi päivässä lähes 2 kiloa!

Mari-71, rv 26+4 (sama kuin Ulpulla)

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm

Valitithan lääkärille? Teideän monta tapausta, mutta ei kukaan voi tehdä valitusta muuta kuin omista lääkkeistä, vaikka olisi kyseessä omainen:-(

En nyt ymmärrä, että mistä Marin pitäsi valittaa lääkärille? Siis eihän lääkäri voi etukäteen tietää, että mikä lääke kellekin sopii... Siis eihän tossa oo mitään valittamista?

Oma olo on ihan OK, nenän tukkoisuutta lukuunottamatta. Se meinaa kyllä tehdä minut hulluksi, koska en esim. öisin saa nukuttua, kun suun kautta hengittäminen kuivattaa suuta ja kurkkua ja tukkoinen nenä aiheuttaa ihme paineen tuntua poskiin.
Esikoinen on flunssassa. Toissayönä alkoi yskiä ja tänä aamuna oli jo kuumettakin. Mies on nyt kotona, mutta koska mies lähtee iltapäivällä reissuun, niin minä joudun lähtemään iltapäivällä töistä kesken pois.

Masussa on paljon liikettä, potkuja satelee tuon tuosta. Vaikea sanoa, että onko tyttö vielä samoin päin kuin 4D ultrassa katsottuna, mutta olettaisin, että joka tapauksessa enempi poikittain kuin pitkittäin.

Ulpu rv 27+0

Ei ole mitään valittamista, jos maha on lääkkeestä noin sekaisin? Entä jos kukaan ei valita niistä? Lääkäri ainoastaan voi tehdä valituksen lääkelaitokselle niistä - ei kukaan muu:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/afta.htm

Valittaminen on vain mielestäni väärä ilmaisu. Asiasta voi mainita lääkärille, mutta varsinainen valittaminen lienee turhaa...
Tässä vielä pätkä Obsidanin tuoteselosteesta:
"MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Rautalääkkeiden yleisimpänä haittavaikutuksena ovat ruoansulatuskanavan ärsytyksestä johtuvat oireet kuten vatsakivut, ripuli, ummetus, närästys, pahoinvointi ja oksennukset. Vaikka Obsidan Fe++ 100 mg kapselit on valmistettu siten, että niiden sisältämä rauta vapautuu vasta ohutsuolen alkuosassa, mikä on vähentänyt mahalaukun taholta tulevia oireita, niin edellä mainittuja haittavaikutuksia kuitenkin saattaa esiintyä, mutta hyvin harvoin (alle 1 potilaalla 10 000:sta). Ne ovat yleensä lieviä ja vain satunnaisesti hoitoa haittaavan voimakkaita."

Eli asia on lääkkeen valmistajalla tiedossa jo...

Alkuperäinen kirjoittaja hrrrrrrrrr:
Ei ole mitään valittamista, jos maha on lääkkeestä noin sekaisin? Entä jos kukaan ei valita niistä? Lääkäri ainoastaan voi tehdä valituksen lääkelaitokselle niistä - ei kukaan muu:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/afta.htm

Kiitos vain kommentista. Kyllähän siinä Obsidan-pakkauksessa on varoitus sivuvaikutuksista mm. ripulista ja ummetuksesta eli kyllähän valmistaja tietää niistä. Kuten Ulpu totesi, se on niin yksilöllistä, miten mikäkin lääke keneenkin vaikuttaa. Pääasia nyt kuitenkin on se, että saan hempan hieman nousemaan. Ja toki otan asian puheeksi ensi kerralla neuvolassa.

Mitä muuhun vointiin tulee, täällä kanssa on yksi, joka on antibioottikuurilla. Muhun tuli jälkitautina poskiontelotulehdus ja taas ollaan kotona sairauslomalla. On tämä nyt kummaa, aina ennen luulin, että raskaus hieman suojaisi kaikilta pöpöiltä. Esikoista odottaessani en sairastanut kertaakaan, mutta tällä kertaa tilanne on eri kun saan kaikki pöpöt esikoisen päiväkodista. Joku on tosin myös sanonut, että kun tämä talvi on ollut niin leuto, pöpöt jyllää muutenkin tavallista enemmän. Tiedä häntä. Tämä aika on kyllä haastava kun on just rotavirus- ja influenssa-aika, huh... Ei ole kiva sairastaa raskaana, plääh... Ainoa hyvä juttu tässä on se, että saa pakollista lepoa, ehkä se on vaavillekin hyväksi. Poloinen kun tämä mamma on kokoajan pipi :-(. No, kyllä se onneksi potkiskelee ihan ahkerasti ja olen kannustanut häntä siihen. Heh, täällä yksi, joka nyt päivittäin juttelee masuvauvalle, siitä tulee niin hyvä mieli. Mitenkäs te muut??

Joo, niistä Hesan shoppailupaikoista sen verran, että Kamppi on siinä mielessä tosi kiva kun siellä on paljon kauppoja ja huonolla ilmalla on ihana olla katon alla eikä tartte tallustella ulkona pyryssä. Eli suosittelen Kamppia ja Stockaa, siinä ne parhaimmat paikat keskustassa. Eli tervetuloa vaan Ulpu tänne pääkaupunkiseudulle. Kyllä täällä ihan turvallista on jos ei nyt perjantai-iltaisin keiku epämääräisissä puistoissa ja aseman nurkilla. Niitä on hyvä välttää, mutta muuten ei tartte pelätä.

Taidanpa painua syömään ja sitten taas lepäilemään. Hyvää viikonloppua ja muistakaa syödä laskiaispullia, jos maistuu (sanoo yksi, jolla ei ole maku- eikä hajuaistia tällä hetkellä pätkääkään)!

Mari-71, rv 27+0

Helmikuisista tungen tänne. otatko mari sen tabletin tyhjään mahaan? itsellä tuli myös aika vahvat oireet juuri tuosta obsidanista kun otin sen tyhjään mahaan. nyt otan sen kun olen syönyt ja ei mitään oireita. taitaa siinä paketissa lukea että pitäisi ottaa pari tuntia ennen ruokailua, mutta neuvolassa mulle sanottiin että voi ottaa koska vaan. mutta tosiaan kuten edellä manittu niin yksilöllistä sekin on=) mukavaa odotusta=)
Nina 39+6

Täällä kans yx flunssanen kirjottelee. Alkuviikon sinnittelin töissä, mut eilisen olin saikulla. Onnex niin, sillä toissa yö meni pitkälti rykiessä. Kuumetta ei oo, mut sitäki pahempi yskä. Maillä ku esikoinen sairastu viime viikolla, ni nyt se tarttu kaikkiin mahollisiin eli muhun, mieheen, anoppiin, appiin ja miehen veljeen. Niillä ku käydään lähes päivittäin, ku asuvat vajaan kilsan päässä.

Meitsi ei oo alkanu vielä Obsidanii pisteleen poskeen. Hemppa on 120, enkä aatellu vielä alkaa syömään. Esikoiselta taisin tässä vaiheessa jo popsia niitä. Kylläpä tässä varmaan vielä ehitään.

Mulla on kans liikkumiset ja venyttelyt jääny lähes nolliin. Pahus sentään. Lantionpohjan lihaksia ei tullu eeliskerrallaka reenattua misään vaiheesa ei ennen eikä jälkeen. Muun liikkumisen kyllä alotin samantien. Nyt vaan on niin helppo syyttää kelejä ja pimeyttä, ettei tuu pahemmin liikuttua. No, just sanoin anopille, et maaliskuun alusta aletaanki sit käymään rataslenkeillä kahesti päivässä, ku jään kotiin ja tiet alkaa sulaa. Toivottavasti toi lupaus kans pitää. Mut kyl sitä tuli äippälomilla käytyä melkis tohon malliin liikkumas. Mut mistäpä sitä tietää kuinka selät ym. on tullon jo kipeet ja pääseekö juuri mihinkään. Viimexki loppuvaiheessa liikkuminen meni aika vaikeex. Mulla ei oo kyllä mitään ongelmia ollu onnex uniasennoissa. Eli uneen se ei oo onnex vaikuttanu. Eikä vessassaka tarvi käydä ku kerta yössä.

Minki76, rv 23+4

Ihan hyvä kuulla kommentteja Obsindanista, ei siinä mitään. Söin esikoistakin odottaessani sitä ja oli mulla silloinkin vatsa sekaisin, mutta tällä kertaa oireet ovat olleet paljon vahvempia. Olen nyt nauttinut Kräuterblutsaftia ja 2 Multitabsia päivässä ja laskeskellut , että saan joka päivä niistä yhteensä 35 mg rautaa. Mulle kuitenkin suositeltiin Obsidania vain joka toinen päivä. Eli katsotaan nyt, miten tässä käy. Ja nyt olen myös entistä enemmän satsannut ruokavalioon eli pinaatit ym. vain kehiin, minkä ehtii.

Päällimmäisenä mua huolettaa vain tämä jatkuva räkätauti, vaikka olenkin nyt kuurilla, teen nenän suolaliuoshuuhteluita ym. Rasittaa, väsyttää ja suoraan sanottuna v...ttaakin jo pikkuhiljaa kun ei meinaa tauti lähteä. Heh, eipä kärsivällisyys taida olla vahvimpia ominaisuuksiani.

No, pitää luottaa siihen, että luonto hoitaa minutkin kuntoon ennemmin tai myöhemmin. Ja vaavin vointi on nyt tärkeintä. Hirveä jumppa nytkin vatsassa menossa...:-)

Parempia vointeja teille muille ja viikonlopun jatkoja!

Hei!
Oletteko kukaan muu saaneet neuvolasta Vau-kirjaa odotuksesta? Kirjan mukana oli kuponki, jolla tulisi saada postitse Vau-kirja synnytyksestä. Olen lähettänyt tuon kupongin jo ennen joulua, eikä kyseistä kirjaa ole vielä kuulunut. Oletteko muut saaneet kirjan ja millä aikataululla?

Olen itse pitänyt kovasti tuosta odotuksesta kertovasta kirjasesta.
Tuli vain mieleen, olisiko posti hukannut kuponkini...

Lilja ja potkuri 25+5