Toukokuiset 2019

Harmillista kuulla ikäviä uutisia niin monelta :cry: Tsemppiä tulevaan ja jaksamisia :love:

Mulla alko nyt 6+1 ja tissikipu hävinnyt ja tilalle tullut vellova pahaolo, ruokahaluttomuus sekä alavatsan vihlonta. Ei niin kivoja mikään. Onko muilla tuota alavatsan kipua?
 
Hei!
Liittyisin mukaan keskusteluun ja Facebook ryhmään kovasti kaipaisin mukaan.

Tänään käyty ekassa neuvolassa ja lääkäri ultrasi että 7+2 olisi menossa ja la siis 1.5. syke löytyi ja kaikki hyvin. Kovasti jännitti kun pientä ruskeaa vuotoa tullut ja kolme keskenmenoa taustalla. Yksi nelivuotias lapsi ennestään.:)

La 1.5 /lau|a/25/toinen/Seks
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
@Piivokka mulla on ollu vatsan nipistelyä aika ajoin, mut nyt neki on vähentyny. Olo on miltei normaali, välillä unohdan koko raskauden :D toisaalta pelottavaa.. Jotenkin täst "olottomuudesta" on tullu olo et josko kaikki ei olekkaan hyvin. :( Pari viikkoa mulla on ollu tosi, tosi kipeitä vatsavaivoja, mut ne taitaa olla enemmän ruoansulatukseen liittyviä kipuja.

@Lau|a ihania uutisia! :love:
 
Ikävä kuulla että useampi on kohdannut ikäviä uutisia :( Kovasti voimia!

Täällä kans ruokahaluttomuutta ja lievää pahaa oloa, enemmän iltaan painottuen. Ihan erilaista mitä esikoisen aikaan, silloin pahoinvointi tuli heti voimakkaana ja ihan ympärivuorokautisesti. Sillon lisäks kaikki hajut ym kuvotti ihan kamalasti. Nyt ei oo sitäkään. Jospa pysyis tällasena niin kelpais kyllä. Keksis vaan mitä söis kun mitään ei tee mieli..

Mä oon pohtinu tota varhaisultraa, mutta en tiedä sitten. Kai se pitäis jo varatakin jos haluais ajan saada, en tiedä :barefoot:
 
Hei! Tervetuloa uusille tänne ja fb-ryhmään. Minä pääsin varhaisultraan, kun edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon, eikä ollut menkkoja tässä välissä. Ultrassa oli kaikki ok. En tiedä, muutetaanko laskettua aikaa. Neuvolassa kai se selviää. Minulla ei ole vielä ollut ensimmäistä käyntiä neuvolassa. Keskenmenovuodosta laskettuna se olisi 2.5, mutta nyt ultran mukaan 4.5 tai 5.5. Jossain sovelluksessa luki, että kohtu olisi nyt appelsiinin kokoinen. Minulle on tullut jo pari kiloa lisää painoa ja maha on kyllä isompi kuin yksi appelsiini ja farkkujen nappi ei mene kiinni. Muutenkin tekee mieli pukeutua löysiin vaatteisiin.
 
Mä kyllä suosittelen varhaisultraa, olisin varmaan hakeutunut sitten itsenäisesti jos ei oltaisi lähetettä saatu. Vaikka mies sen ajatteleekin eri tavalla kun minä.
Hcg oli ma 445, ke 401 ja eilinen arvo 306. Eli keskenmeno, mutta täytyy seurata onko oiretta että oliskin ollut kohdunulkoinen. Ja ens pe täytyy vielä käydä labrassa.
 
Ompas ollut viikonloppu.. soitin perjantaina neuvolaan ja terveydenhoitaja ei ollut huolissaan tiputtelusta. Eilen illalla vuotoa kuitenkin hölähti pönttöön enemmänkin, lievien selkäkipujen kera. Hyytymiä ei ollut mukana ja tänään ollut taas niukkaa vuotoa. Jokainen vessakäynti on aivan painajaista, kun pelottaa että mitä seuraavaksi tulee.

Perjantaina raskaustesti oli kuitenkin taas vahvistunut keskiviikosta, mikä on mielestäni outoa.

Piinaavat vapaapäivät edessä..
 
Hei:) täällä yksi toukokuista odottava. Järjettömän hieno fiilis kun 6 vuoden epäsäännöllisen yrittämisen jälkeen testiin tuli kaksi viivaa. Eihän tätä meinaa todeksi uskoa.

Sususisun / LA 18.5.? / 29v./ Toinen/ PHKS

oireita ennen plussaa järkyttävä väsymys ja palelu, ja rinnat kipeät. Alavatsakipuja on ollut lähinnä iltaisin, onneksi lieviä.


❤
 
Viimeksi muokattu:
Ikäviä uutisia @Nonsk ja @Tiuhti83. Tsemppiä teille molemmille jatkoon.

Mä kävin varhaisultrassa viime viikolla ja siellä kaikki hyvin. Pahoinvointi tosiaan vaivaa ja tuntuu että puhelimen selailu pahentaa sitä. Siksi on nyt tullut vähemmän luettua täällä ja facen puolella.

Onnea uusille plussasta! :love:

Laittakaa viestiin punaisella LA/nimimerkki/ikä/mones lapsi/sairaala, jos haluatte listalle. :) Tosiaan myös se nimimerkki, kun kopioin sen vaan suoraan ja liitän listaan. Ehdin aina unohtaa nimimerkin kun menen muokkaamaan listaa jos se ei siinä lue.  Puhelimella tää on muutenkin vähän kömpelöä.
 
@Uhups kiitos kysymästä! Oli tarkoitus vastata jo aiemmin, mutta päivä vierähti päivytyksessä.. (n) tuli äkillinen tosi kova ja viiltävä kipu oikealle puolelle alavatsaa joka alkoi jonkin ajan kuluttua säteillä nivusiin, reiteen ja selkään. Lähdettiin päivystykseen, minä tietysti aivan hysteerisenä, ja saatiin onneksi oma huone odotteluajaksi. Otettiin crp, hemoglobiini, verenpaine ja virtsatesti, mutta mistään ei löytynyt mitään hälyttävää. Ultrausta eivät tee päivytyksessä täällä meillä. Kivut helpotti aina pystyasennossa ja kävellessä, muuten oli ihan tuskaa. Lääkäri heitti yhtenä epäilyksenä virtsakivet (johon myös vuoto sopisi), mutta tutkia ei voi raskauden takia. Nyt siis vain panadolilla hoidetaan ja jos pahenee niin uusi reissu.
Huh, kyllä pelästytti, toivottavasti selvisimme säikähdyksellä:) reilu viikon päästä olisi se eka neuvola, jos nyt sinne selviäisi ilman muita uusia oireita:D
 
Mulla on tää päivä ollu taas ihan tuskaa. Aamusta saakka ihan järkyttävää kipua ylävatsalla, puristavaa ja pistävää kipua. Mulla on niin vahva olo et jos vähänkään liittyy raskauteen, ni tää ei tuu kestämään :cry: Vuotoa ei oo ja r-testikin näyttää vahvaa plussaa, ei oo ainakaan vielä haalistunu. Täytyy varmaan käydä näytillä lääkärillä..
 
@Jkata toivottavasti kipu pysyy aisoissa. Harmi ettei ultrattu, että sieltä olisi varmuutta saanut, mutta luulisi niiden lääkäreiden osaavan asiansa.

@najohanna joillakinhan voi raskaudessa tulla sappikipuja, nehän ainakin on ylävatsaan sijoittuvia kipuja. Kannattaa kyllä lääkärissä käydä niin saa oikeanlaiset lääkkeet, jos siitä on kyse. Mulla oli myös muutamina päivinä plussauksesta ylävatsan kipua, mutta ne hävisi sitten. Ajattelin kanssa että liittyy närästykseen tms ruoansulatukseen kun on ylävatsalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Jkata
Tuun vielä päivittämään, että tämä raskaus sai vielä dramaattisen lopun :( Perjantaina klo 7.55 alkoi alavatsakipu klo 8.12 soitin jo ambulanssin. Klo 9.20 oli tehty ultrat ja verikokeet. Sikiö oli elossa munanjohtimessa ja munanjohdin oli ehjä. En onneksi ollut kerennyt syömään, niin minut kiidätettiin leikkaukseen ja siihen mennessä munanjohdin oli jo revennyt ja verta oli vatsassa jo 3dl eli hyvin nopeasti. Minulta leikattiin toinen munanjohdin ja tietenkin väärässä paikassa ollut sikiö pois :cry: Halusin tämän kertoa, koska kaikki tapahtui niin nopeasti...mietin, että jos en olisi tiennyt kohdun ulkoisesta raskaudesta olisin saattanut odottaa kotona pidempään, olisin saattanut syödä jotain ja kumpi tahansa näistä olisi lykännyt leikkausta! Kipu oli oikeasti järjettömän kova, joten muistakaa hakeutua ajoissa hoitoon, jos tulee kovaa kipua voi olla jo kiire!

Ihanaa odotusta teille kaikille ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee kaikki hyvin <3
 

Yhteistyössä