*TheTammikuu2008*

Nyt alkaa olemaan tavarat kasassa. Noin 15 min päästä lähdetään. Kyllä sitä jo pikku hiljaa alkaa vähän jännittämään (huomaan tiuskivani jokaisesta asiasta miehelle). Toivottavasti ette kuule minusta vähään aikaan mitään :wave: . Kuunneltiin tuossa Mikko kuustossa ja siinä laulussa sanottiin näin "..vielä vähän aikaa, ehka huomiseen... Toivottavasti pitää paikkaansa :)

Afu ja kypsä mini 42+0
 
Täällä ollaan nyt jakauduttu! Johan tästä kyllä jo on melkein viikko eli poika syntyi 29.1. klo. 18.10 hätäsektiolla. Painoa 2840g ja 46cm. Tiistaina oli tosiaan se yliaikakontrolli johon menin aamulla ja yöllä oli jo ollut muutamia supistuksia. Laittoivat käyrälle jossa jo aamulla näkyi pieniä sykkeen hidastumia. Yhden aikaan päästiin synnytyssaliin ja siitä muutaman tunnin päästä laiteltiin epiduraalia joka jostain syystä ei kumminkaan onnistunut ja sitäkin yritettiin muutamaan otteeseen. Kuuden aikaa tuli pitkä pitkä sykkeen häviäminen ja kärrättiin sitten kiirellä leikkaukseen, pojalla oli napanuora kahteen kertaan tiukasti kaulan ympäri ja kerran hartioiden ympäri. Kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti ja perjantaina päästiin jo kotiin. Hätäsektion vuoksi viilto tehtiin pystyyn ja on vieläkin aika pirun kipeä, hakaset haavasta saan pois keskiviikkona joka toisen ja torstaina loput. Paljon Onnea kaikille muille vauvan saaneille ja jaksamisia vielä odottaville! T:Fruity ja poika 6pv.
 
Onnea Suny ja Fruity poikavauvoista! :flower:

Mrs Knotty-Hilly: Vielä ehtii mukaan, onhan meitä täällä vielä kärvistelijöitä. Mukavaa kun saadaan uutta seuraa, täällä kun alkaa pelottaa, että seuralaiset loppuu.

Koskahan kuullaan seuraavan kerran Afusta? Toivottavasti on silloin vauva sylissään!

Sisko lähti sitten tänään kotiinsa ja nyt ei pariin päivään ole tiedossa esikoiselle hoitajaa, jos lähtö tulee. Keskiviikkoiltana systeri sit palailee takaisin kuvioihin, että täytyy yrittää pitää jalat ristissä. Miehen ex-vaimo tuossa kans ilmotteli olevansa pääkaupunkiseudulla keskiviikkona, että jos sillon aamupäivästä lähtö tulee, niin hänet voi hälyyttää apuun. Katotaan, miten kaikki menee.

Huomena on sitten viimenen neuvola ja luultavasti loppuviikosta sitten Kättärille.

S + kakkosnelonen 41+2 (Jos Afu nyt lähti, pääsinköhän minä kärjen pitäjäksi?)
 
Eli lyhyesti. Iltapäivällä kello 14.00 alkoi tuntumaan supisteluja, kello 15.00 mies lähti hakemaan lastenvahtia isommille lapsille. Kello 15.00 supistukset myös muuttuivat säännöllisiksi, hieman reilu viiden minuutin välein. Lapsenvahdin saavuttua joimme vielä kahvit, ja söimme pullat, ja kävimme miehen kanssa vielä pienellä kävelylenkillä kahdestaan.

Ennen viittä lähdimme sairaalaan, jonne saavuimme viiden aikoihin. Supisteli, mutta oli vielä siedettäviä, ja hyvin pystyin vielä kävelemään, eikä varmaan vastaanotossakaan ajatellut, että vielä olisi kiirettä. Siitä sitten käyrille viiden jälkeen, olin kaksi senttiä auki, kohdunkaulaa jäljellä, mutta supistukset olivat napakoita. Samalla myös vedet alkoivat mennä. Siitä sitten ohjattiin synnytyssalin puolelle klo 18.00, supistukset kovenivat, kätilö tarkisti uudelleen tilanteen, ja olin seitsemän senttiä auki. Kätilö alkoi laittaa tippaa spinaalia varten, ja pyysi samalla toista kätilöä laittamaan pinnin sydänäänten mittaamista varten vauvan päähän. Toinen kätilö vilkaisi alakertaan, ja totesi, että ei ehditä enää, tämä syntyy nyt käsiin.

Puudutetta yritettiin laittaa välilihaan, mutta ei onnistuttu, oli sen verran tiheitä supistuksia ja ponnistamista. Jossain vaiheessa tuli kolmas kätilö painamaan vauvaa mahan päältä, ilmeisesti sydänäänet olivat heikentyneet, itse en sitä tajunnut, olin vain keskittynyt ponnistamiseen, mutta näin jälkeenpäin kerrottiin. Vauva siis oli myös niin ylhäällä, että päättivät, että mahan päältä painamalla saadaan nopeammin ulos.

Ja niin siis pikkuprinsessa syntyi 3,5 tunnin synnytyksen jälkeen, josta ehdimme salissa olemaan huimat 39 minuuttia, ponnistusvaiheen kestäessä 19 minuuttia. Mitat olivat 50 cm:a ja painoa 3 650 grammaa.

Ja en olisi uskonut, että melkein luomuna koskaan synnytän, pelkkä ilokaasu apuna, mutta kyllähän se noinkin meni, ihan myönteinen kuva jäi tuostakin synnytyksestä.

Ainoa, että kaulassa on fritsun näköinen jälki, tuli ilmeisesti ponnistusvaiheessa, jolloin kolmannen kätilon kyynärpää on ilmeisesti samalla painanut myös kaulaani, kun on työntänyt vauvaa ulospäin mahasta, mistä ilmeisesti syntynyt tuo fritsu näköinen jälki. On hieman teinariolo, kun huomasin tuon jäljen kaulassa, ikää kuitenkin on jo kolmekymmentä, ja vähän mietin, että mitäköhän ihmiset miettivät, kun näkevät tämänikäisen tuolla pienen vauvan kanssa ja "fritsu" kaulassa :LOL:

Tänään kotiuduimme ennen puoltapäivää, ja tutustumme koko perhe uuteen tulokkaaseen.
 
Onnea Fruity ja Tilli :flower: :flower: :heart: :heart:

Neuvolassa sitten käyty:
Viikkoja 40+5
rr 126/85
hb111
sf 37 kasvanut taas sentin viidessä päivässä
Paino -500g/ 5pvä nyt yhteensä saldona 15 kiloa tasan, joka on mulle vähän :)
turvotus +
tarjonta rt ja syke 140
Alhaalla on ulostuloa odottamassa...
Eli kaikki siis ok
 
Takaisin sitten tultiin sieltä äippäpolilta :| . Olo on ihan itkuinen ja mikään ei jaksa kiinnostaa :snotty: :snotty: . Eivät alkaneet tänään käynnistää, koska olen ensisynnyttäjä ja kello jo liian paljon.Miksi :$ ne eivät voineet antaa sitä aikaa jo aamuks jos jo etukäteen tiedossa se että olen ensisynnyttäjäi??? Huomenaamulla menen klo 8 synnytysvastaanotolle, jossa sitten aloitetaan käynnistys. Positiivista käynnissä oli se, että paikat auki 2cm ja kaulaa jäljellä 2,5cm. Antoivat toivoa siitä, ettäkoska paikat jo melko kypsät niin käynnistelyssä ei pitäisi mennä päiviä. Vauvan painoarvio oli 3,9kg, joka myös vähän lohdutti. Istukkakin vielä toimi ja lapsivettä oli normaali määrä. Mä en tiedä miten saan taas itseni koottua täksi illaksi ja yöksi, oli jo niin henkisesti valmistautunut siihen että jotain alkaa tapahtumaan :(

Anteeksi valitukseni :ashamed: . Puhelimeenkaan en aio tänään vastata, saa mies hoitaa ne jos soi.

Masentunut Afu ja ylikypsä mini 42+0
 
Tulinpas tervehtimään tänne viimeisiä kärvistelijöitä.. ja tietty onnittelemaan viimoisia tammikuun vaaveja.

Lellu: Mukava nimi pojalla.

Afulle voimia ja se voimahali. Uskomatonta, että kellonaika määrää noin.

Gorthaur ja Abbath miltein 1kk
 
Hei!

Sitkeitä tuntuu tammikuun vauvat olevan. Onnea kaikille vauvautuneille!

Mulla on ollu pitkä nettipimento. Me oltiin neljä päivää kotona, vointi mulla ja vauvalla hyvä. Sit ihan puskasta sain kohtutulehduksen ja olin neljä päivää sairaalassa. Oli tosi kökköstä marssia takasin synnytysvastaanottoon vauva kainalossa... Sieltä lääkäri olis laittanu mut kotiin, vaikka mulla oli kunnon lähete mukana. Itkin sitten, kun olin niin hirveen kipee. Aamulla osastolla oli sitten tulehdusarvo yli 100, ja korkeimmillaan yli 200. Kuumeilin tietysti kans. Nyt ei maha ole enää juuri kipee, ja vointi muutenkin jo melko hyvä. Mieli vaan on tosi herkkänä, kaikki itkettää, siis jo ihan liikutuksestakin, esim täällä kotona paketteja avatessa ja kortteja lukiessa. Niitä oli tullu tänne useampi tällä aikaa. Maitoa onneks riitti koko ajan, vaikka kyllä se väheni tietysti. Vauvalla on pyllyn iho kovilla ja pikkusen masuakin vääntää tuo antibioottimaito. Sairaalassa sain suoneen antibiootit, nyt sitten kotona vielä viikon kuuri. Nyt sitten opetellaan uudestaan tätä kotielämää.

dinomamma ja etana 11 vrk
 
Onnea kaikille nyytin saaneille!
Kyllä on Lellun poika saanu komean nimen! Onnea! Melkeen meiän keskimmäisen kaima ;)
Afu, voimia! Mä tiedän miltä susta tuntuu..Mutkin käännytettiin takasin keskimmäistä ku oli menossa tekemään, vaikka oli silloinki jo 42+1 ja pyydettiin tulemaan vasta 2pvä päästä uudestaa! |O Mutta tsemppiä huomiseen!
Jaksamisia myös kärvistelijöille..koko ajan lähempänä nyytin hakua oletta kuitenni.. :heart:

Saaru ja Aattomiäs 1kk
 
Afu :hug: ja tsempit huomiselle!

äiti-yö: Onnea pikkuprinsessasta! :flower:

Ukko sai huomiselle yllätysvapaapäivän. Ihanaa! Vietetään ihan varmasti rauhallinen kotipäivä, on sen verran vilinää ja melskettä tässä ollut. Neuvolassa täytyy tietty aamulla käydä, mutta muuten. Tai eihän sitä tiedä, jos pitää vaikka synnärille lähteä... ;)
 
MULLA MENEE HERMOT TON MEIDÄN 9-VUOTIAAN KANSSA NÄIN ILTAISIN!!!!!!

Sori, ihan pakko tulla tänne rauhaan purkautumaan. Tässä välissä kävin peittelemäs mukulat ja toi jätkä osaa kyllä mun ärsyttämisen tosi hyvin.

Eihän se sen vika ole et supistuksia tulee vaan harvakseltaan mut... Vois sekin olla edes yhden illan nälvimättä ja näsäviisastelematta.

Ja taas helpottaa. Toivotaan et yöllä alkais oikein pirunmoiset supparit. Olis edes jotain "kivaa".
 
Vauvoja taas on tullut. Onnittleut kaikille nyyteistä :flower:

Me lähdetään tästä reilun vartin sisällä sinne synnytysvastaanotolle. Ja tällä kertaa ei kyllä tulla sieltä pois ilman pikkuista :kieh: . Eilen supisteli (kivuttomasta) säännöllisesti noin 5 min välein oikeastaan koko illan/iltapäivän. Koko yönä näin unta supistuksista, tais mukana olla niitä oikeitankin ja vauva puski päätään alapäässä kun hereillä olin. Nyt aamusta taas tullut niitä kivuttomia supistuksia aika paljon, ehkä tää tästä varsinkin kun saa vähän lisäpotkua niistä lääkkeistä. Vanhaa limaista verta on tullut illalla ja nyt aamulla. Ehkä mukana tais olla sitä kuuluistaa limatulppaakin (oli sen verran venyvää) :whistle: .

Mä toivon, että tää oli mun viimeinen kirjoitus ilman vauvaa. Toivottavasti teillä muillakin alkaa asiat etenemään, että kun tulen tänne seuraavan kerran niin täällä ei ole enää kuin vauvauutisia :) . Eikös me näin sovita ;) ?

Afu ja häätömääräyksen saanut mini 42+1
 
Täällä siis minäkin vielä.

Ei ollu ainakaan vielä peittojen heiluttelulla mitään ihmeempää vaikutusta. Noita "melkein oikeita" supistuksia tuli eilen noin 2 tunnissa joten eipä niillä vaavia maailmaan saada. Sama tahti tuntuu jatkuvan tänäänkin. Äippäpoli on tänään kiinni joten huomenna vasta tiedän pääsenkö sinne tarkistukseen pe vai vasta ma.

 
Tsemppiä Afulle :)

Itse kävin tuossa neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Kauheeta tämä odotus ja päivät kulkee niin hitaasti :headwall: Jotenkaan en jaksa uskoa, että minä tositoimiin pääsisin ennen tuota maanantaita. Mutta ihana tietää kuitenkin, että sitten käynnistetään. Viimesiä päiviä kärvistelleen...

Kurppa ja pikkuveikka 41+1
 
Heip!

Minullakin oli tänään viimeinen neuvola. Aika yliaikaskontrolliin olis sitten torstaina. Joitakin supistuksia on nyt aamuyön ja aamun aikana tullut, saa nähdä kehittyykö näistä mitään. Liikaa ei uskalla toivoa, vaikka neuvolatädille sanoinkin, että tää viimeistään huomena syntyy. =)

Mirkkuli: Eipä noista peittojen heilutteluista meilläkään muuta hyötyä ole ollut kun että mies pysyy tyytyväisenä. :LOL: Sauna ja siivouskin kokeiltiin viikonloppuna tuloksena zero supistusta.

Jaksetaan nyt vielä nämä viimeiset metrit. Jään nautiskelemaan näistä satunnaisista kivuistani.

S + kakkosnelonen 41+3
 
Ihanaa.
Meidän toinen kissanpentu joka oli kotia vailla saa huomenna uuden kodin. Toivottavasti olen nyt sitten vielä huomenna kotona antamassa tuon Möllin matkaan pusujen ja halausten kera. Ja lapsetkin kerkeää hyvästelemaan pikkuisen. Jos tuo emokin tuosta sitten kuntoutuu kokonaan kun on niin ylihuolehtivainen ollut. Vähän niinkuin väklisin vieläkin noita pentuja hoitais liikaa ja saa itselleen stressin ja siksi on niin sairaana ollut ja huonona. Parempaan päin kuitenkin viikossa menty kovasti.
 

Yhteistyössä