*TheTammikuu2008*

NO NIIN!!!!!!!
Nyt on sitte mieskin tossa oksennustaudissa! :kieh: :kieh: KYllä ottaa aivoon!!!!!!!!!!!!! Pojalla olis ollu tänään lätkäturnaus Hesassa, mut mä en kyllä sinneasti uskalla kokopäiväksi lähteä kun jonkin sorttisia kovempia supistuksia tuli illalla muutama. Niin ja sit mun pitäis tuo tyttönen jätää vielä isänsä kanssa tänne kotiin. Että tää on just tätä.
Ajattelin et tänään olisin jo vähän voinu jo ajatella sinne laitokselle lähtöä illalla kun noi miehet olis kotiutunu, mut ei niin ei sit. Tai ainakin nyt toivon et ei tarvis lähteä.
 
mirkkuli: toivottavasti miehesi paranee pikaisesti, että pääsee sitten synnytykseen mukaan! Kannattais ehkä koittaa Imodiumia (ripulia?) ja sitä apteekista saataavaa veteen sekoitettavaa jauhetta (ei muista nyt nimeä), jota juodaan kun on oksennustauti. Laitan kyllä sen jauheen nimen kunhan vaan saan sen päähäni. Ilmeisesti ollut jo liian kauan pois töistö kun tälläiset asiat alkaa unohtumaan :whistle:

Eilisestä lähtien on alkanut tulemaan vähän surullinen olo siitä, ettei pääse kokemaan "oikeaa" synnytystä. Mä niin olin toivonut, että supistukset alkais tai lapsivedet menis. Nyt jotenkin tuntuu siltä, että pikkuinen pakotetaan ulos ja mä jään jostain paitsi. Onko muilla ollut tälläisia tuntemuksia, joilla siis aikaisemmin synnytys käynnistetty?. Tällä itsepäisellä vauvelilla olis nyt 51h aikaa alkaa itse tulemaan ulos tuolta yksiöstään, mutta ainakin musta tuntuu melko vahvasti siltä, ettei näin tule käymään :snotty: . Jotenkin sitä on jo menettänyt toivon itsestäään käynnistyvästä synnytyksestä :( . Eilen illalla riehui masussa monta tuntia yhteen menoon. Koko masu vain heilui, mies kuvasi sitä myös videokameralle. Jos ei sellaisella menolla kalvot puhkea niin ei sitten millään!

Afu ja itsepäinen mini 41+5
 
Onnea Johnu ja ansku! :flower:

Täällä mennään taas ihan siipi maassa, on jo hiukan sellanen "ranteet auki" -fiilis. Mä olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä raskautta ja kaikkia vaivoja. Viime yönä valvoin pariin otteeseen tunnin verran, kun vauva puski päällään tonne alas. Oikeesti tuntu, että yrittää syöksyä sieltä ulos. Siis ilmiselvästi suunta on kaverilla oikea, mutta kun mitään ei silti oikeesti tapahdu. Ei edes kunnon supistuksia tuo mylläys saanut aikaan. :'(

Voi Afu: :hug: Kyllä se ihan oikea synnytys on, vaikka käynnisämään jouduttaisiin. Yritettäänkös ajatella, että vauvat on tässäkin asiassa yksilöitä jolloin toinen haluaa tulla toisella tavalla ulos ja toinen toisella. Mieheni muuten yritti lohduttaa mua näin: "sun mahassa on niin hyvä olla, ettei se halua sieltä ulos".

Mirkkuli: Toivottavasti saat miehesi kuntoon ennen synnytystä. Varmaan ristiriitasta, kun toisaalta toivoo pääsevänsä mahasta eroon heti, mutta sitten toisaalta haluaa, ettei vauva just nyt synnykään.

Taidan käydä helmikuisten pinoa vilasemassa ja sitten miehen kainaloon nyhjöttämään.

kakkosnelonen 41+0
 
Afu, mulla on kaikki 3 edellistä käynnistetty ja kyllä pikkasen mietityttää, et mikä minussa on vikana :/
Mutta ihan oikeita normaaleja synnytyksiä ne käynnistetytkin on :hug: Vaikka niin kovasti itekin nyt toivon, että tämä viimeinen päättäs itelleen tulla...saisi senkin kokea =)

Jahvetti 40+2
 
Afu:mulla oli sama fiilis vaikka synnytys käynnistyi vesien menolla itsekseen mutta sitten päädyttiin sektioon perätilan takia.
eka synnytys oli ns. normaali mut siitä on mulla niin paljon "hampaan" kolossa että olisin halunnut "normaalin" alatiesynnytyksen joka olisi sujunut ilman hirveetä draamaa...
nyt tiedän että meille ei koskaan tule enää vauvoja joten nää synnytykset pitää vaan hyväksyä.

mulla ei siis sektiota vastaan mitään mutta omalle kohdalle olisin halunnut toisin vaikka sektio olikin myönteinen kokemus ja olen toipunut nopeammin kun alatiesynnytyksestä.lukuunottamatta rajoituksia jotka ovat kuukauden ajan ja senkin jälkeen pitää kaikki bodailut aloittaa rauhassa.

mun on tosi vaikea pukea sanoiksi fiiliksiäni mutta ymmärrän mitä sä mietit juuri nyt kun käynnistys edessä,ehkä synnytys vielä käynnistyy itsestään.mutta silti tsemppiä siihen ja muista että normaali synnytys se on vaikka käynnistetäänkin.sullahan on edessä silti ihan normaali synnytys:hug:
 
Hiljaista pitelee....
Mies alkaa olemaan jo suht normaalissa kunnossa joten eiköhän me yhdessä sinne laitokselle sitte päästä. Hokasin tossa et jos oikein pa*ka lekuri on ens viikolla Kotkassa niin sitte tämä nyytti saattaa nähdä päivänvalon vasta 19.2.08 tienoilla. Siis jos lääkäri päättääkin laskea ne ylimenopäivät siitä alkuperäisestä Lasketusta-ajasta joka siis menkkojen mukaan olis nyt vasta 4.2.08. Mut kun se vaavi oli jo silloin viikolla 11 viikon kehityksestä edellä niin ei kai ne tuosta myöhemmästä laske. EIHÄN? Alkaa oikeesti pelottaa tuo vaavin kokokin taas. KIVAA!!

Päätin sitten eilen lähteä kaverin kanssa 50-luvun bileisiin rokkenrollia kuuntelemaan. Kyllä oli ihmiset kovin kovia tuijottamaan kun mulla ei tämä masu ole kaikista pienimmästä päästä. Laitoin vielä sellasen Hameentapaisen/paidantapaisen joka oli sellanen kellomalli et oikein korosti mahaa. Siinä sitte vaan jokatoiselle sai vastailla et juu La meni jo mut empä viitti vielä synnyttämään lähtä kun ukko kipeänä eikä nyt ole parempaakaan tekemistä. Olin sitte joskus yhden aikaan kotona. Selkään kävi se seisoskeleminen kun joraamista ei jaksanu. Ihan hikisenä oli vaikka vaan seisoskeli ja katseli kun muut tanssi. :kieh:

Taidan lähteä ruokaa tekemään ja sit jos jatkais siivoiluja.

mirkkuli 40+4
 
Tein tänään aamusta laskiaspullia, ja juuri täyttelin niitä. Tuli kyllä hyvännäköisiä. Tänään saa vielä syödä niitä hyvällä omalla tunnolla :D . Olo on aikalailla samanlainen kuin aiemminkin, kivuttomia supistuksia on tullut kyllä enemmän kuin aiemmin, jospa se käynnityskin sitten menis nopeammin :whistle: . Eilen tuli ainakin 4 h ajan kivuttomia supistuksia melko säännöllisesti 5-12 min välein. Toivottavasti ovat saaneet aikaiseksi edes jotain kohdunsuulla.

Ulkona on nyt tosi hieno ilma. Lähdemme pian miehen kanssa viimeiselle (?) kahdenkeskiselle kävelylle hakemaan maitoa. Matkaa tulle hurjat 1,2 km mutta aikaa taitaa mennä vajaa tunti :LOL: . Tänään tulee myös kavereita kylään klo 15 aikoihin (ovat toiselta paikkakunnalta), olishan se ollut kiva jos he olisivat päässeet edes synnärille kattomaan meidän pikkuista, mutta tällä kertaa vastassa on vain yksi isomahainen nainen ja hänen miehensä.

Lähtölaskenta pikkuiselle on alkanut. Enää vajaa vuorokausi äippäpolille menoon =)

Afu ja mini 41+6
 
mirkkuli: yleensä la lasketaan ultran mukaan, jos enemmän heittoa kuin pari kolme päivää kuukautisiin. Joten en usko että muuttelevat sitä päivää enää tässä vaiheessa, jos tähänkin asti on menty ultran mukaan. Itsellä ultran ja kuukautisten mukaan ihan sama päivä, että henkilökohtaista kokemusta ei kyllä ole.
 
Täällä edelleen. Kyllästyttää, harmittaa, v...ttaa! Läytysköhän netistä ohjetta tee se itse sektiolle. :LOL: Pinna on niin kireälle, että kaikki lähimmäiset kärsii. Eniten harmittaa ton esikoisen puolesta, kun sille tulee äristyä, eikä se pieni reppana voi ymmärtää. :(

Systeri lähtee huomena tyttärensä kanssa kotionsa. Sitten on ihan arvotus, miten meidän nää synnytyskuviot menee. Ilmeisesti yssikseni joudun synnyttämään lähteä, kun mies jää esikoisen kanssa kotiin. Tämäkin harmittaa!

Eli vali valiksi ja omaan napaan meni taas tämä viesti.

Väsyttää, taidan mennä suihkun kautta nukkumaan.

S & kakkosnlelonen 41+1
 
pia
Taas onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Meidän poika syntyi 30.01.2008 klo. 12.44

Tiistaina menin käynnistykseen, mutta eihän ne tabletit auttanut, keskiviikko aamuna sain taas yhden tabletin, ja n.10 aikaan puhuin äitini kanssa puhelimessa ja siinä rupesi supistamaan..kävin vessassa ja kätilö tuli käymään, teki tutkimuksen ja tuumasi että olen 4cm auki :D
eikun saliin ja soittamaan miehelle.
Menin suihkuun ja odoteltiin että mies pääsee paikalle. Mies sitten saapui ja sain ilokaasua, olin niin sekaisin että luulin välillä olevani särkänniemessä :LOL: Melkonen synnytys..
Kätilö ehdotti kohdunkaulan puudutusta ja sanoin ensin että joo, mutta sitten tuli lääkäri ja tutki, tajusin että sehän joutuu ronkkimaan mua uudestaan jos sen puudutuksen otan, joten passitin lääkärin ulos salista, oli hiukka hölmistynyt lääkäri :whistle:
No sitten vaan ilokaasun voimalla..kunnes kätilö pakotti lopettamaan ilokaasun että saisin ponnistettua..poika tuli maailmaan 4min ponnistusvaiheen jälkeen :heart:
synnytyksen kesto oli 2h44min..että ei se kauaa kestäny.
Nyt sitten opetellaan arkea neljän lapsen kanssa =)
 
Onnea pia pikku poitsusta! :hug: :flower:

Sinne nuo helmikuisetkin vaan kiilaa synnärille eikä yhtään ajattele meidän viimeisten tammikuisten tunteita. Ja pah sanon minä.

Tuntuu et nekin helmikuiset jotka vielä ovat kotona niin heistäkin puolet on ponganneet jo jonkin sortin tulpatkin. En oo yhtään täällä kade. en...

Niin se vaan on käyny et minäkin sinne synnärille lähtöä alan jo kaipaamaan.

Katsellaan mitä neukkatäti tänään tuumaa kun menen näytille. Ei kyl ole oma tätsy, mut kaitpa tuo vara-tätikin vois mulle jotain aikaa sinne äippäpolille soitella ettei tuo pelko pääse niskanpäälle.

Afulle tsemppiä sinne käynnistykseen!

:hug:

VIELÄKÖ ON MUITA TAMMIKUISIA JÄLJELLÄ?

MIRKKULI 40+5 (Et ei nyt ihan hirveesti ylikään vielä )
 
Mirkkuli: minä vielä täällä olen joten yksin et kärvistele :wave: |O

Ei mitään merkkejä synnytyksestä edelleenkään. ( tosin ei ollut kaksostenkaan aikaan, vedet vain meni yllättäen ) Huomenna on taas neuvola ja ensi viikon maanantaita odotan kuin kuutanousevaa :) Eli sitten menen sinne synnärille...

Kurppa ja pikkuveikka 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkkuli:
Sinne nuo helmikuisetkin vaan kiilaa synnärille eikä yhtään ajattele meidän viimeisten tammikuisten tunteita. Ja pah sanon minä.

Tuntuu et nekin helmikuiset jotka vielä ovat kotona niin heistäkin puolet on ponganneet jo jonkin sortin tulpatkin. En oo yhtään täällä kade. en...
Mie en oo sinuu viel jättäny :LOL: :LOL: Taijetaan pitää sitten ne reffit kaksin siellä koskissa, kun Cruellakin taisi jo hommiin päästä :whistle: :headwall:

Niin ja mitään merkkejäkään ei täältä löydy, että lähössä edes oltas...


Jahvetti, päivän jäljessä 40+4
 
Täällä myös minä edelleen, mihinkä minä lähtisin. Aamulla tuli ekat "oikeat" supparit, mutta ei sitä autuutta kauaa kestänyt. No toiveita herätti kuitenkin...

Onnea Pia! :flower:

Tsempit Afulle, toivottavasti laittavat Taysissa tapahtumaan!

S+ kakkosnelonen 41+2
 
Onko meitä enää neljä jäljellä.
Ihan niin kuin mä ajattelinkin, et täällä sitä kukutaan vielä helmikuussakin.

Aikani kuluks olen neulonu noita villavaippahousuja kun ajattelin niitä kokeilla. Kohta niitä on niin monet et ei kaikkia kerkiä käyttääkään. Näin jos kestoja yrittäis käyttää ja olla vähän luontoystävällisempi nyt kun noi kaksi aijempaa mukeloa on jo niin isoja et auttavat tuossa vaippapyykissä varmaan ihan mielellään. Tai ainakin tyttö auttelee, poitsu on niin herkkis.

Mä pääsen jo perjantaina käymään ainakin äippäpolille kun täällä tuntuu et ei tapahdu mitään sairaalassa viikonloppuisin kun ihan pakolliset.
Toivotaan Merbau et teidänkin vaavi tajuais viimeistään edellisyönä ennen käynnistystä alkaa puskea itseään ulos. Olishan se kiva yllätys kun ei mitään enää odota. Tai mulle ainakin kävi niin et kun luovuin toivosta niin alkoi tapahtumaan silloin esikoisen kanssa. Mut kaikkihan nuo synnytykset on niin yksilöllisiä, mut toivossa on hyvä elää... :heart:
 
Meille syntyi 27.1.08 klo 8.16 poika mitoilla 3785g, 51,5cm ja pipo 36cm. Synnytys meni ihan hyvin ja suht nopeasti, ekoista supistuksista 5h niin poika oli maailmassa. Oltaisiin voitu päästä jo samana iltana kotiin mut lekuri ei ehtinyt tarkistaa pikkuista joten kotiuduimme sitten maanantaina. Oma olo oli todella hyvä, sillä maanantaina pystyin jo istumaan ja liikkumaan aivan normaalisti. Mutta eihän tietenkään kaikki voi mennä hyvin sillä jo keskiviikkona alkoi yksi lapsista oksenteleen ja oikeastaan vasta eilen alettiin kuntoutumaan, eli vatsatauti kiersi meidät kaikki vauvaa lukuunottamatta. Onneks vastasyntyneillä on vielä noita kohdun aikaisia vastustusaineita! Jospa sitä nyt vihdoin pääsis viettämään tavallista vauva ja lapsiperheen arkea.
Vauva onneks on ollut rauhallinen pikkumies joten vaikka itse olin heikossa kunnossa vatsataudin aikana niin mummon avustuksella selvittiin siitäkin.
 
Parin tunnin päästä olis lähtö sinne äitiyspolille :wave: . Viime yönä tuli nukuttua melko katkonaisesti, huomasin että ajatukset pyöri melko paljon tässä päivässä aina kun oli hereillä. Oma liikkuminen on mennyt tooosi huonoksi parin viime päivän aikana. Ei vaan noi jalat enää meinaa liikkua :| , oon varmaan ihanan näköinen kun taaperran siellä sairaalan käytävillä :LOL: . Nyt vaan sormet ristissä toivon, että tänään alkaa jotain oikeasti tapahtumaan :saint: .

Afu ja ylikypsä mini 42+0
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi tammikuinen vielä kärvistelemään teidän viimeisten kanssa. La ylitetty nyt tasan viikolla. En oo pahemmin käyny kirjoittelemassa kun täällä on ollut niin kova tahti ettei meinaa teidän perässä pysyä ;) Nyt alkaa olla mulle sopivampaa tempoa kun tulee jokunen viesti päivässä :) Lukemassa olen teidän juttuja aina silloin tällöin käynyt, nyt aattelin rohkaistua vielä mukaan jos huolitte näin viimemetreillä.

Mulle varattu äitiyspolikäynti torstaille, toivotaan että ennen sitä sais lähteä hakemaan vauvaa jo ihan "normaalisti"...

Mrs K-H + Kalervo 41+0

 
Täälläkin kuitataan, paikalla vielä ollaan ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa olee noi yötkin aika kurjia. Kovia nivuskipuja... Mutta kaiken mä kestän, kuhan vauva nyt vaan jo alkaisi syntymään itsestään.
Afulle tsempiiä (taisin hieman myöhästyä)
Lämpimät onnittelut vauvautuneille!!! :flower:

Tapaus: Epätoivoinen 40+4
 

Yhteistyössä