Sofia: Mitä sulle siellä neuvolassa muuten sanottiin eilen? Mä oon kanssa miettinyt, että missä vaiheessa sit aletaan vauvan kokoa seuraileen, kun haudonta vaan jatkuu ja jatkuu.
Olipahan outo yö. Myrskyä, tuulta, ukkosta, lonkkakipuja (!). Illalla alko vihloa oikeasta lonkasta ja alaselästä oikein kunnolla ja sitä sitten kivisteltiin koko yö. Nyt taas rauhallisempaa. Jos nää oli niitä vauvan laskeutumiseen liittyviä liitoskipuja, niin nostan hattua kyllä niille, jotka pitkään kärsivät vastaavista. Saapa nähdä mitä tämä tuleva vuorokausi tuo tullessaan, kun toissapäivänä oli 20h putkeen tiheitä harkkareita, eilisen nukuin niistä uupuneena ja kärsin oksettavasta olosta koko päivän, itketti ihan mistä sattuu ja sit kun se helpotti, niin alko noi lonkat juilia. Ihme vuoristorataa ja olojen vaihtelua. No, antaa tulla vaan.
Päivitän tähän myöhemmin neuvolakuulumisia. Olen kyllä henkisesti varustautunut siihen, että tää on ns. turha käynti. Että vauva on edelleen korkealla ja nyt vaan terkkari saa pestä kätensä ja siirtää seurannan seuraavalle taholle. Pyysin miehen poikkeuksellisesti mukaan, jotta se kuulee nyt sit samat jatkosuunnitelmat kuin mä, eikä vaan mun tulkitsemaa versioo.
PH 40+6
MUOKS: Neuvolasta sitten vikat lukemat (suluissa 39+6)
Paino -300g/vko (+-0/vko)
Turvotus - (-)
RR 127/87 (134/88)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf-mitta 37cm (36,5cm)
Lapsiveden määrä normaali
RT, painoarvio 3,2kg
Syke +135 (+126)
Liikkeet ++
Ja mikä parasta, sykkeiden sijainnin ja pään tunnustelun pohjalta terkkari oli sitä mieltä, että
pää olisi nyt laskeutunut lantioon eikä edes liikkunut enää. Lonkkakivut viittaisivat tuohon myös. Vauvalla oli terhakkaat sykkeet ja äidilläkin kaikki ok. Eli ei vaan ole kiirettä ulos ja mamman kroppakin on vielä kuosissa.
Neuvot: Jos harjoitussupistuksia tulee säännöllisesti, tiheästi ja pitkään vaikka eivät olisi kovin kipeitä tai jos on joukossa yhtään kipeämpiäkin, niin soitto synnärille. Uudelleensynnyttäjällä ne voi silti tehdä työtä tehokkaastikin. Yliaikaiskontrolli menee ens viikkoon, sinne ajan voin soitella perjantaina eli rv 41+2.
Nyt oikeesti tää on enää päivistä kiinni, ja voin hetken hengähtää, kun vauvalla ja mulla on kaikki hyvin. Ja mieskin ehti tälle päivälle varattuun moottoripyöräkortin ajokokeeseen. Taitanut jännittää sitä enemmän, että ehtiikö, kun tämä odotus meni näin paljon ylitöiksi