*TheTammikuu2008*

Onnea Bamboo ja hipu! :flower:

Täälläkin neuvolakäynti takana. Kaikki arvot ok, sf-mitta vähän pienentynyt, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt (kai?). Nyt vaan odotellaan että jotain tapahtuis!!!! Sain myöskin vielä ens viikolle ajan neuvolaan, jonka jälkeen siirryn synnärin kirjoille ja eka yliaikaskontrolli on sit viimestään 9.2. Tonne en kyllä jaksais millään odottaa!

Viime yö oli taas sellanen tuskien yö. Vauva paino virtsarakkoa niin, että täyty vähintään puolen tunnin välein ravata vessassa. Sit kun pääsi takas sänkyyn alko selässä jomottaa sellanen issias tyyppinen kipu. Ja kun asentoa yritti vaihtaa, koko lantionseutu tuntu kipuilevan. Sit kun vauvan pää painaa jotenkin tuolla ihan alhalla, koko ajan kuvittelin (ja odotin), että lapsivedet menee ja yritin fiilistellä, josko vaikka supistelis (ei toivoakaan). Sit rupesin mietiskelemään, että pitääkö mun tilata ambulanssi vai taksi, kun jotain lopulta alkaa tapahtumaan. Siinähän se yö siis meni oikein levottomissa tunnelmissa. :(

Uudesta pinosta: Musta tuntuu, että meitä tänne kirjottelijoita alkaa olemaan niin vähän, että voidaan mennä tää loppuaika tässä vanhassa pinossa. Ihanaa, jos Saaru jaksat päivitellä.

Täällä on kirjottelu entistä hiljasempaa. Merabu sitten varmaan lähti. Maximilianista ei myöskään ole hetkeen kuulunut... Ja saikohan Afukin eiliseltä shoppailureissulta sitten niitä kauan kaivattuja suppareita. Äiti-yökään ei tainnut eilen kirjotella... Harvenee, harvenee tämä meidän joukkio. Onneksi.

Kärsivällisyyttä itselle ja toisille toivotellen

S + kakkosnelonen 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja shakki:
Täällä on kirjottelu entistä hiljasempaa. Merabu sitten varmaan lähti. Maximilianista ei myöskään ole hetkeen kuulunut... Ja saikohan Afukin eiliseltä shoppailureissulta sitten niitä kauan kaivattuja suppareita. Äiti-yökään ei tainnut eilen kirjotella... Harvenee, harvenee tämä meidän joukkio. Onneksi.

Kärsivällisyyttä itselle ja toisille toivotellen

S + kakkosnelonen 40+4
enkä lähteny vielä :D mä vaan jotenki nyt oon jumiutunu tuohon helmikuisten pinoon :ashamed: ku tuntuu että tää menee kuitenki helmikuun puolelle :headwall:

 
En mä täältä minnekään ole päässyt :( . Eilinen tuli ja meni samaan tahtiin kuin aiemmat päivät eli kivuttomia supistuksia jonkin verran. Ei ollut saunasta ja peittojen heiluttelusta yhtään mitään apua. Just tultiin miehen kanssa rekrytointi-messuilta (kävelyä ainakin 2h) ja ei sitten mitään tuntemuksia :| . Ei ole tullut edes äippäpolilta kutsukirjettä yliaikaiskontrolliin (siis huom: kontrolliin, mistään käynnistyksestä ei ole edes ollut vielä puhettakaan)! Pitäisköhän sitä itse soittaa ja kysyä koska saan sinne ajan? Huomenna viimeistään kyllä soitan..

Mun puolesta voidaan kirjoitella tähän ketjuun loppuun asti. Ei näitä kirjoituksia enää (toivottavasti) kovin paljon tänne tule.

Afu ja paheneva epätoivo 41+2
 
en käynyt kuin kerran vessassa, ja sain taas pitkästä aikaa nukuttua. Heräsin pirteänä puoli kahdeksan maissa. Ja tänään jopa saanut käveltya sellaisen nelisen kilometriä, kun vanhemmat vein puistoon ja toisen kerhoon.

Kyllä tuo hyvinnukuttu yö kummasti piristää, supistuksia kyllä tuntuu, mutta eivät ole kipeitä.

Onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti, eiköhän me mattimyöhäisetkin täältä tulla pian perässä.
 
Onnea vauvoista Bampoo ja Hipu.JA kaikille muillekin onnittelut jotka ovat vauvautuneet!

Enhän mäkään täältä ole vielä mihinkään päässyt.Eilen oli yliaikaiskontrolli äippäpolilla.Lapsi vettä oli jäljellä tosi vähän ja käskivät tarkkailemaan liikkeitä todella aktiivisesti.JA sitten heti näytille,jos liikkeet vähenee.Perjantaina sitten näytille,jos sitä ennen ei mitään tapahdu.JA olen varma,että ei tapahdu.Kivuttomia supistuksi on silloin tällöin,mutta ei mitään muuta.
Afu-82: Toivottavasti saat pian ajan sinne kontrolliin.
Shakki: toivottavasti sulla olisi ensi yö jo parempi
Merbau: Helmikuussa tämä meidänkin pikkuinen syntyy,koska käynnistys on perjantaina ja perjantaina on jo helmikuu
Pinosta:eiköhän me tähän samaan pinoon kirjoitella,vaikka kuu vaihtuukin
Äiti-yö rv 41+5 ja epätovoinen fiilis :(
 
äiti-yö: mitä sanoivat vauvan liikkeista? Riittääkö että on jokunen aktiivinen tunti päivässä (siis että ainakin 10 liikettä/h)? Meillä tää pikkuinen tuntuu liikkuvan vain iltaisin sen tarvittavan määrän, päivällä tulee tosi harvoin yli 10 liikettä / tunti :whistle:.

Kokeillaan just akupisteiden painantaa miehen kanssa. Linkin löysin helmikuisista. http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html. Katotaan nyt oisko tuosta edes jotain apua :wave:

Afu ja paheneva epätoivo 41+2
 
Afu-82:Eivät sanoneet liikkeistä sen tarkemmin.Sanoivat vaan,että vauvan pitää liikkua joka päivä ja suunnilleen samalla tavalla kuin ennekin.Täällä myös pikkuinen liikkuu hyvin iltapainotteisesti.Eli en ole osannut olla asiasta edes huolissani.

TArviskohan kurkata tuo linkki ja kokeilla josko ois jotain apua.Tuntuu vaan että apua ei ole mistään,kun vaavi on päättänyt jäädä yksiöönsä...
äiti-yö taas...
 
Heippa

Täällä tääki vielä ja shakin teksti olisi voinut olla kuin omani, eli neuvolassa käyty ja juuri samaa mitä shakillekkin. Tosin että yöt nukun todella hyvin. Anteeksi... :ashamed:

Juu,että kyllä meille, Saaru, kelpaa tää vanha pino kirjoitella loppuun asti, kun niin hiljastakin jo. Kiitoksia päivityksistä. En tajua, miten kerkeet kaikkea, kun monta lasta ja huusholli, mutta jotkut meistä kai on tollasia patteri-bunnyja.

 
Heipä hei
lupailin vähän tarinaa miten meitin synnytys meni. Elikkäs verenpaineet nousi vaan nousemistaan ja jouduin jäämään osastolle 13.pv. Päivä siinä mietittiin mitä tehdään ja lääkärit päättivät aloittaa käynnistyksen kun viikkoja oli 38. Kuusi päivää käynnisteltiin, ja saldo oli alle 10 kunnollista supistusta, paikat ei auenneet yhtään. Verenpaineen lääkitystä jouduttiin nostamaan, valkuainen tuplaantui vuorokaudessa, elikkäs liitännäismyrkytys tuli päälle. Maanantai aamuna lääkäri päätyi kiireelliseen sektioon jatkuvan mahan pinkeyden vuoksi (ei ollut kunnon supistus vaan jatkuva jomotus) Ja alle kahden tunnin leikkauspäätöksestä oli terve tyttö maailmassa.
Kaikki meni hyvin, ja neljäntenä päivänä sektiosta kotiuduttiin. Typy on kiltti, nukkuu ja syö, ja yöllä seurustellaan.. :)
Onnittelut kaikille käärönsä saaneille ja pitkää pinnaa vielä odottaville. Itse huomasin että odottavan aika on pitkä, varsinkin viime metreillä sairaalassa kun ei mitään tapahtunut...
Wilsson ja tyttö 10pv
 
dinomamma: Meilläpäs on ollut sama synnytyspäivä ja molemmat saatiin tyttö ja melkein samankokoiset! :)

Elikkäs tässä mun synnytyskertomus:
Viime viikon torstaina (rv 41+1) eli 24.1.2008 kello 5.00 mieheni lähti aamuvuoroon varmistettuaan minulta ettei supistellut ja eihän minulla silloin supistellut. Koko yö oli mennyt hyvin nukkuessa. No, tilanne muuttuikin sit heti klo 6.00, jolloin alkoi heti aika kivuliaat supistukset ja ne olivat heti 10 minuutin välein. Miehelle soitin 7.00 aikaan ja kerroin tilanteen. Omat vanhempani hälytin lastenvahdeiksi 7.15 ja miehelle soitin ja käskin lähteä ajamaan kotiin. Lähdimme ajamaan sairaalaan 8.00 maissa ja silloin supisteli jo 5 minuutin välein ja kipiämmin. Sairaalamatkalla supistukset tulivat jo 3 minuutin välein. Sairaalanpihalla ne lyhenivät 2 ja kun oven ripaan tartuin niin ne oli jo 1 minuutin välein. Olin silti ihan varma, että tullaan taas takas pian kotiin niinku silloin "turhalla reissulla, jonka tein 4 päivää aiemmin sairaalaan. Mutta sanoinkin miehelleni, että saavat vauhdittaa synnytystä, jos supistukset loppuvat, että kotiin en enää lähe odottamaan. No, sisätutkimuksessa olinkin jo 6 cm auki ja siinä vaiheessa supistukset olivatkin jo tosi kipeitä. Ilokaasua sain onneksia alkaa vetään salissa spinaalipuudutusta odotellessa. Jännättiin kätilön kans, että ehdinkö edes saada sitä, kun synnytys eteni niin nopiaa, mutta onneksi sain ja silloin tilanne helpottui. Sain alkaa ponnistamaan puoli tuntia spinaalin saannin jälkeen. Tyttö syntyi klo 10.46. Ponnistusvaihe oli nopea eli 6 min. Tikkejä laitettiin 2, kun tuli pari pientä nirhamaa tuonne alas. Vauva oli syntyessään näitä meidän aikasempia lapsia paljon isompi eli 3820 g ja 52 cm, pipo 35,3 cm. Synnytys siis kesti säännöllisistä supistuksista 2,5 h ja olin todella onnellinen, kun supistukset eivät tällä kertaa loppuneetkaan ja siis ei tarvinnu sitten käynnistää. Olin yllättynyt, kun saimme tyttövauvan. Minulla kun oli raskausajan ajatuksena, että masussa ois poikavauva (mies puhui tytöstä koko ajan). Olen todella onnellinen, että saimme terveen vauvan, sukupuolella ei ole meille näiden meidän kolmen lapsen odotusajan myötä ollut merkitystä, vaan vain se, että saisi terveen ja normaalisti kehittyneen vauvan. Ja varsinkin nyt mulle merkitsi tuo terve vauva todella paljon sen minun syksyllisen leikkauksen jälkeen.

Maanantaina sitten kotiuduttiin, kun vauvalla seurattiin keltaisuutta (arvot oli onneksi matalat) ja nyt opetellaan tätä kolmen lapsen kotielämää. Onneksi mun mies on kotona meijän kans kokonaista 31 päivää.
Että tällainen oli minun synnytykseni. Siitä(kin), kuten aikaisemmista synnytyksistä jäi hyvä mieli: synnytys meni hyvin ja nopeasti ja kätilö oli mukava ja tsemppaava.

ONNEA MUILLEKIN VAUVAANTUNEILLE!!! :heart: :hug:

Pötkylä: Tuli surullinen olo, kun luin tuon sun tekstin. TOSI ISO HALAUS SULLE JA VAUVALLESI!!! Ja muista: aina on toivoa!!! VOIMIA!

Tekstiä oli tällä mun sairaalareissun aikana tullut NIIN paljon, että meni aikaa lukea teijän kaikkien kuulumiset.
Jatkossa minä kerron meijän perheen kuulumisia tuolla Tammivauvat 2008 -puolella, koska en edelleenkään osaa käyttää tuota msn-juttua. MUTTA TULETTEHAN TE MUUTKIN KERTOMAAN KUULUMISIANNE SIIS TUONNE TAMMIVAUVAT 2008 -PUOLELLE!!! OK?!? Etten mä jää ihan pimentoon teidän jutuistanne :LOL:

Nyt vauva haluaa tissiä ja ite pitäis syödä kans!

VOIMIA kaikille vielä raskaana oleville! :hug: Kyllä ne vauvat jossain vaiheessa haluavat pois sieltä masu-yksiöstä! =)

Tammiäiti, joka on siis nyt 2 tytön ja 1 pojan onnellinen äiti
 
:heart: Poju haettu kotiin! :heart:
Tulinpas vain ilmoittamaan että ulkoistin masupojumme ma klo 23.49
rv 40+1.
Komealla jässikällä oli mittaa 52 cm ja painoa 4100g.
Synnytys meni hyvin ja tänään päästiin kotiin.
Tsemppiä kaikille ja onnea muille vauvautuneille.

Maximilian ja poju
 
Niipa. ihana pieni käärö. Aivan loistava.

Maximiliam ja Tammiäiti :flower: :flower: :flower:
Ja kiitos synnytyskertomuksista, tammiäiti ja Wilson.

Maximiliam lähti aika salaa, kun tuli yllätyksenä sun synnytys. Onkohan Mirkkuli missä?

 
THE PÄIVÄ TÄNÄÄN VIHDOIN MULLAKIN

Tänään täällä oltu niin kiireisiä et nyt vasta koneelle kerkeää.

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower: :hug: :heart:

Meillä tyttönen sairastui eilen illalla sitten oksennustautiin ja ripuliin. Nyt alkaa jo eläma voittaa hänellä. vatsa kuralla mutta ei aamuyön jälkeen ole enää oksentanut. Yöllä tuolla vessassa kykkyessäni ajattelin et jos näillä kyykkimisillä ja edestaas pomppimisilla ei mitään tapahdu niin sitten ei kyllä mitään edes kannata ajatella tuon synnytyksen käynnistämisen edistämiseksi. Ja eipä ole mitään erikoisia tuntoja sitten yön jälkeen ollutkaan.

Neuvolassa kävin minäkin ja rr ja pissa olivat nyt ok, joten ei sen ihmeemmin tartte stessata. Sf-mitta pysyny samana ja nyt oli siis sen 36 cm. Seuraava neuvola olis sitte ens maanantaina ja perjantaina pitää mennä sitte äippäpolille tarkistukseen jos ei vielä ole syntyny.

Huomiseksi ajattelin oikein klorite-siivouksen järjestää että muut säilyis ilman mahatautia. Ihan hysteerisesti olen nytkin käsiä, (siis kaikkien) käskeny pestä ja laittaa sitä käsidesiä.
Neuvolatäti kun taas herätti mut ajatukselle et jos mies on kipeä ,tai poitsu, sitte kun pitäis lähtä synnärille niin mä taidan joutua lähtemään YKSIN!!! Toivotaan et me muut oltais sitte niin vahvoja noille pöpöille et säilyttäis terveinä. Mitenköhän on, jos mulle tuo tauti tulee, niin kuinkakohan se järjestyy jos synnytys käynnistyy??? Eristykseen joutuu, mut mitenköhän vauva?? Ja miten sitä jaksaa synnyttää jos oikein on oksentanu ja ripuloinu.

Niin ja siihen et missä kirjoitellaan niin eiköhän meitä ole niin vähän et tänne kirjoitellaan.
 
Saimme tytön 22.1. Lapsivesi meni aamulla ja vertakin tuli, mutta synnytys meni kuitenkin ihan hyvin. Sektionmahdollisuus oli koko ajan, mutta onneksi ei tarvittu sitä. Vauva joutui lastenosastolle neljäksi päiväksi huonon hengityksen vuoksi ja sai myös antibiootteja kohoneen tulehdusarvon takia, mutta nyt kaikki on hyvin. Onneksi mies oli koko ajan osastolla mun kanssa tukena. Muuten olisi kyllä ollut liian rankkaa.

Nyt olemme olleet kotona pari päivää ja kaikki sujuu hienosti. On se tyttö vaan niin ihana. Oli hauskaa kun tuli tyttö, kun kaikki veikkasivat poikaa. Mukava yllätys!

Onnea vauvautuneille ja voimia vielä mahan kanssa tuskaileville :)
 
Wilsson ja Tammiäiti: kiitos synnärikertomuksista.

Onnea raksunaksulle ja maximilianille! :flower:

Me saatiin mun isosysteri nuoremman lapsensa kanssa "kylään" loppuviikoksi. Ovat siis täällä tukena ja turvana, jos vaikka synnyttämään pitäisi lähteäkin (juupa juu). Onhan niistä apua tuon esikoisen kanssakin, kun serkkutytön kanssa leikkiessä ei äidin tarvitse jatkuvasti olla seuraneitinä.

Mulla on juilinut ristiselkää tosta oikealta puolelta ihan koko päivän. On jänyt varmaan jokin lihas puristuksiin tuossa viime yönä kiemurrellessa. Inhottavaa, kun ei pääse edes kunnolla kävelemään.

Viime yö verottaa voimia. Taitaa olla paras valmistautua yöpuulle. Neuvolasta sain ohjeen, että jos tuollanen kivuissa kärvistely toistuu, huoletta voi ottaa kaks panadolia. Eivät kuulemma kuitenkaan poista synnytyskipuja, jos sellasia ilmaantuu.

Hyvää yötä.

PS. Tammiäiti: Mä en ole vielä edes yrittänyt kirjautua tonne msn:ään ja luultavasti tulen tällä palstalla ainakin pyörimään. Tammivauvoissa siis tavataan, jos tää vaan joskus...
 
Täällä oli taas vauva tulla tupsahellu oikee kunnolla :heart: Onnea vain kaikille! :flower:
Tammiäiti, kyllä sielläkin elämää on tuolla 2+ pinossa. Mä varmaa seilaan molemmissa täälä ja msn:llä. Ei se niin vaikee ole joskus ajan kanssa katteleepi sitä.:D
 
Jaahas, hiljaista näyttää täällä taas olevan.

Mulla sitten tuo selkä naksahti ihan kokonaan. Oikealle jalalle astuminen on todella tuskallista, kun kipu tuntuu ristiselästä nilkkaan asti. Tuo maha kun on muuttanut muotoaan, niin ilmeisesti kroppa on kiertynyt jotenkin väärään asentoon. Onneks toi systeri on tosiaan täällä, niin saa vähän apua ton esikoisenkin kanssa, hän kun ei ole kevyemmästä eikä hitaimmasta päästä 1,5 vuotiaita.

Viime yönä bongattu ekat oikeat supparit, joskin hyvin kivuttomia olivat. Mutta toivoa silti herättivät...

S + kakkosnelonen 40+5
 
Heipä hei kaikille!
onnea vauvautuneille
Ajattelin vain ilmoitella,että täällä sitä vielä ollaan yhdessä koossa. Illalla tuli saunottua ja peittoja heiluteltua,mutta eipä siitä juuri apua ollut.Yöllä tuli muutama kivuton suppari ja siinä se.
Onkohan afu-82 jo päässyt tositoimiin,kun ei ole tänään lainkaan kirjoitellut?
äiti-yö rv 41+6 (huomenna aamulla käynnistykseen)
 
Heippa
Tänään THE PÄIVÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikä ihmeitä. pieniä vetoja oli eilen illalla alavatsassa, että jotain tapahtuu mutta ei ihmeempiä. Kovasti odotellaan.
Päivät lenkit vedetty ja nyt ajattelin tarttua imurin päähän ja mopata nuo lattiat. Josko josko....... :)
Tsemppiä äiti-yölle huomiselle

JA ONNEA VAUVAUTUNEILLE!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä