*TheTammikuu2008*

Afu-82: Juu mulla on huomenna 41+4.Täälläkin käynnistellään vasta,kun on 14 päivää yli ellei ole todella hyvää lääketieteelistä syytä.No mulla ei ole mitään hinkua käynnistykseen.Oli se ensimmäinen käynnistetty synnytys niin kamala kokemus.
Mutta nyt saunaan.Ei mitenkään ole tarkoitus saada synnytystä käyntiin ;)
 
Heips pitkästä aikaa ja oikein lämpimät onnittelut oman pikku nyytin saaneille :flower: ! Pötkylälle :hug: , on varmasti raskasta aikaa, toivotaan että kaikki menee hyvin!

Me lähdettiin sairaalaan viikko sitten ja tänään kotiudutiin nyytin kera. Poika syntyi 22.1. klo 7.06 kiireellisellä sektiolla. Pituutta kaverilla oli 51,5 cm, painoa tasan 4 kg ja pipo 35,5 cm. Maanantaipäivän supisteli, mutta iltaan mennessä ei ollut mitään tapahtunut. Päättivät kuitenkin, että jään synnytyssaliin yöksi, mies meni kotiin. Kymmenen aikaan alkoi supistella enemmän ja siinä sitten kokeilin ammetta, suihkua ja ilokaasua supistusten koventuessa. Mies soitettiin paikalle puolen yön jälkeen ja kalvot puhkaistiin, sain epiduraalin ja olin ilokaasutokkurassa... Neljän aikaan sain luvan ponnistaa ja parin tunnin urakan jälkeen kätilö kutsui lääkärin paikalle tarkistamaan tarjonnan. Kaveri oli tulossa otsatarjonnassa ja kiiresti leikkaussaliin... Siinä vaiheessa olin aivan puhki, katki, rikki ja poikki. Salissa yrittivät saada poikaa ulos, mutta oli jo niin syvällä lantiossa, että toinen työnsi alakautta ja toinen veti.. Onneksi pojalla oli kaikki hyvin ja pääsi isän hoitoon. mut kärrättiin heräämöön ja siellä aikani pötköttelin... olin kipee kun mikä!! Jossain vaiheessa synnytyslääkäri kävi katsomassa, kun vatsa oli pinkeä. Ultrasi ja totesi, että uudelleen saliin. Minut avattiin uudelleen... Joku suoni oli jäänyt vuotamaan. Osastolle pääsin neljän aikoihin ihastelemaan prinssiä :heart: . Hb oli vähän yli 80 ja vointi aika kehno. Hiljalleen se siitä on alkanut kohentua ja kivut helpottaneet. Nyt kuitenkin onnellisesti kotona =) ! Jaksuja viellä lopuille tammikuisille!!

-Kirppu ja Paolo 6 vrk-
 
Kirppu:No on sullakin ollut synnytys sitten rankemman kautta. Onnea Poikavauvasta ja toivotaan et sun kunto alkaa kohentumaan vauhdilla. Mulla oli vähän samanlainen tuon esikoisen syntymä ja sitten sain 2 pss verta kun olin niin huonona. En sentään joutunu uudelleen avattavaks. MUt Onneks sun vuoto huomattiin ajoissa ennenkuin mitään pahempaa ehti tapahtua :hug: :flower:
 
Juu, ei ole varmaa koskaan ollu näin hiljasta tällä palstalla. Suurimmalla osalla alkaa olla nyytit ja toiset ovat työn touhussa osastolla ja loput kummoset ilmeisesti saunassa :LOL:
Katoin just helmikuulaisia, niillä oli tullu 10 sivua tekstiä päivässä. Huh huh.

Kirppu Onnittelut pojasta!
:flower: :flower:

ON: Ei mitää muutoksia suuntaan tai toiseen, ei edes supistuksia ja piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkääks menee.
 
mirkkuli: ikävää tuo migreeni :| . Itsellä on myös lukutaito häviää melko usein kun migreeni tulee. On ihan hölmö tunne, joskus on mennut myös puhe hetkeksi (ei oo löytänyt sanoja). Onneksi nyt raskausaikana ei ole tullut ainuttakaan kohtausta, kiitos e-pillerien lopetuksen (mulla siis todennäköisin syy migreenikohtauksiin) :)

Kirpulle onnittelut pojusta :flower: . Toivottavasti myös itse pääset paranemaan nopeasti!

Blanca valitettavasti mulle ei sauna auta :( . Siellä kyllä voisin istua tarvittaessa vaikka koko päivän, jos kunnon supistuksia sillä sais aikaiseksi! Helmikuisten juttuja on ihan kiva käydä lueskelemassa, huomaa että monella vielä vauvat masuissa, koska tekstiä tulee niin paljon! Tosin kateellisena niitä joudun lukemaan, koska niiiin monella heistä supistelee kipeästi :ashamed:

Yö meni taas samalla lailla kuin viime aikoina on mennyt. Itku meinaa tulla kun sängyssä joudun kääntymään tai nousemaan ylös. Nivuset on ihan kipeänä, ja masuun koskee tuo makuulla olo :snotty: . Kai nuo sisäelimet & kudokset alkaa olemaan niin kovilla, että sen takia sattuu :( . Nyt vain oottelen soittoa / kirjettä äippäpolilta. Ei oo tää vauveli tulossa ulos vielä piiiitkään aikaan. Tuntemuksia aika lailla nolla :| . Omat fiilikset melko maassa, ei oikein jaksa ajatella positiivisesti :/ . Ehdotin miehelle, että lähettäis käymään Pirkkalassa kiertelemässä kaupoissa. Ehkä siltä matkalta sais edes muutaman supistuksen mukaan..

Afu ja iskevä epätoivo 41+1
 
Afu-82: Mitens, onko sulla ollu raskauden aikana migreeniä? Mulla oli nyt toinen kerta tän raskauden aikana. Kahta edellistä odottaessa ei ole ollu.
Multa on noi ehkäisypillerit kielletty kokonaan kun migreeniä tuli niitä syödessä joskus 2 kertaa viikossakin. Ja mutsilla on ollu niin pahoja. ja mennyt muistikin niin epäilivät ihan TIA-kohtauksiakin sillä.
Kohta saa taas ruveta pähkäilemään tuon ehkäisynkin kanssa. Nyt on ollu niin mukava kun ei ole tarvinut siitä murehtia.
 
Onnea PikkuGreippi, Dinomamma ja Kirppu! :flower:

Täälläpä tuntuu tosiaan olevan hiljaiseloa. Toivottavasti moni on jo päässyt tositoimiin!

Meidän vauva ei anna minkäänlaisia merkkejä ulostuloaikeistaan. Ilmeisesti on niin tyytyväinen oloonsa, että on päättänyt jäädä kokonaan tuonne vatsaan. Omat olot sitten vaihtelee. Välillä olen aivan kärsimätön, kiukkunen ja itkunen -> valmis lähtemään synnärille vaikka heti vaatimaan käynnistystä. Toisinaan tätä tuskasta olotilaa vaan sietää hiukan paremmin. Nuo Afun kuvailemat kivut ovat tuttuja täälläkin; sängyssä kääntyminen ja ylösnouseminen ja välillä pelkästään istuminenkin saa kyllä näkemään tähtiä. Ehkä tuo kipuilu tekeekin tästä olotilasta niin sietämättömän. Esikko meni kuitenkin 12 päivää yli ja muistan tasan yhden päivän, kun oli niin tuskanen olo, että olisin halunnut heti synnyttämään. Nyt ajattelee lähes koko ajan, että pääsis pian tästä eturepusta eroon!

Huomena olis taas neuvolakäynti. Katotaan, saanko vielä uuden ajan neuvolaan, vai onko siitä seuraava käynti sitten yliaikaiskontrolli. Esikoisen aikaa täällä eka kontrollikäynti oli rv 41+4. Mulla tuo alapään tutkimus sillon ilmeisesti avitti synnytyksen käynnistymistä ja pari päivää tuon jälkeen oli tyttö maailmassa.

Jaaha, esikoinen kuuluu heräilevän.

Yritetään jaksella! :hug:

S + kakkosnelonen 40+3
 
Ultrassa povattu ysin poikavauva syntyi perheeseen 23.1.2008
klo 18:44
Paino 3760g pituus 51cm ja pipo 35cm.

Paremmin laittelen synnärikertomusta kun ehdin, mutta tässä päällimmäiset. Synnytys kesti 12 tuntia, ponnistusvaihe 1h 15min.
Ulostuloa avitettiin imukupilla, koska oli nenä ylöspäin ja minä rättipuhki ja poikki. Väliliha repesi ja sitä jouduttiin myöskin leikkaamaan. 20 tikkiä sain sitten alaosastolle. Kivunlievitykseen otin ilokaasua ja epiduraalin.
Nyt pystyy jo paremmin istumaan,mutta ekat päivät meni lähes maatessa.
Poika on "mulle kaikki ja heti"- tyyppiä ja temperamenttinen.

Koitan tossa jotakin kuvaa laitella, mutta nyt menen lukemaan mitäs täällä on tapahtunut.

Niipa ja Leevi 6pvä
 
Shakin kanssa näytetään olevan samoilla päivillä. Ja tuntemuksia on vaikka muille jakaa, mutta ei tule valmista.

Eilen sentään sain nopeasti imuroitua ja vähän silitettyä, kun oli parempi päivä noiden tuntemusten kanssa.

Eilen yöllä taas kaivettu kirja esille, ja koitettu lueskella muutama tunti, aamupala-aikakin tuntui vielä lupaavalta, että saisi lähteä, mutta kyllä ne tuntemukset sitten lieveni niin, että ei tullut lähdettyä. Supistelut kyllä siis ovat jatkuneet koko päivän, maha pinkeenä kuljetaan ja puuskutellaan, mutta mitään kummempaa ei siis tapahdu.

Niipa-85 onnea !

Eiköhän täältäkin perästä tulla, viimeistään reilu viikon päästä :)
 
Kiitos kaunis onnitteluista! Ja onnittelut myös pikkugreipille ja kirpulle!

Täällä on nyt monilla ollu aika moisia synnytystarinoita. Ja melko isoja vauvoja...

Kärvistelijöille: mulla oli sillon keskiviikkona päivällä aivan karsea olo. ei varsinaisesti supistanu, eikä muuta, mutta yleiskarmea olo vaan. Maha painoi hirveesti tonne alas, ja silloin itkua väänsin ja sanoin miehellekin, että yhtään kauppareissua tms en enää jaksa! Sit alko illalla tulla hiukan rusehtavaa vuotoa ja yöllä muutama suppari. Ja seuraavana aamuna meni vesi ja sit syntyi! Et mulla kävi noin, et kun meni kertakaikkiaan kamalaks, niin alko tapahtua, vaikka ei ollu varsinaisia synnytyksen merkkejä siis. Et toivoa on... täällä siis tsemppaan teitä, kun tiedän miltä tuntuu odotella pitkään :(

Mä laitoin Afu sulle yv:tä.

Tosi hassua, mutta tuntuu nyt jo vähän haikeelta, kun masua ei oo. TAi onhan se, lapsetki kysyi, että jäikö tonne vielä toinen? :LOL: Mutta silti. Vaikka muutama päivä sitten en jaksanu sitä yhtään. Mutta ihanalta tuntuu jo esim se, kun jaksaa esim seistä, on painoa ainakin vähän pudonnu... En kyllä ole puntarilla käyny.

T: dinomamma ja etana 5 vrk
 
Ajattelin tulla ilmoittamaan vauvan syntymästä, vaikka en olekaan täällä sitten alkuraskauden käynyt kirjoittelemassa. Jäin jumiin tuonne irc-gallerian tammimasuihin ja siellä enempi kirjoitellut. Eli meille syntyi rv 40+1 21.1.2008 klo 7.24 pieni prinsessa, jolla kokoa oli 2740g, 49,5cm ja pipo 32,5cm. Neiti on syötävän suloinen pieni pakkaus. Isi, äiti ja isoveikka ovat menettäneet tulokkaalle täysin sydämensä. Synnytys kesti 8,5 tuntia, ponnistusvaihe 9 minuuttia. Luomuna mentiin viimeistä 25 minuuttia lukuunottamatta. Siihen sain avuksi ilokaasun. Ja ei ollut suunniteltu luomu, vaan avautumisvaihe kävikin hurjan nopeasti. Kuuden tunnin supistelujen jälkeen kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä. Kaksi tuntia myöhemmin tyttö syntyi. Mulla kun oli suunnitelmissa ammeeseen meno ja epiduraali. Hyvää jatkoa kaikille tammikuussa vauvan saaneille ja vielä vauvaa odottaville :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Ja JAKSAMISTA kaikille mahan kanssa vielä tuskaileville!


Meillä kovasti harjoitellaan vauva-arkea. Yöllä tyttö nukkuu lyhyemmissä pätkissä, mutta päivällä sitten ottaa pidemmät unet. Omakin vuorokausiytmi siis kääntymässä väärinpäin, eli yöllä valvotaan torkkuja lukuunottamatta, ja päivällä nukutaan.

Maija ja tyttö

 
Täällä alkoi sitten tapahtumaan...Yhden aikaan yöllä tuntui pieni poksahdus ja lapsivettä alkoi tulla, tihutellut siitä lähtien vähän väliä. Suppareita tullut sitten kymmenen minuutin molemmin puolin. Nyt piti nousta kun ei yksinkertaisesti saa nukuttua kun ottaa välillä niin kipeetä, ihan siis menkkamaista jomotusta. Soittelin yöllä äitipolillekin ja käskivät katsomaan yön yli jos supistuksilta vain pystyn ja aamulla sitten näytille, toivottavasti sieltä ei tarvitse tulla enää takaisin. Ei tosiaan ollut mitään ennakko oireita, illalla kyllä saunottiin ja heiluteltiin peittoja, että tiedä sitten oliko niistä jotain apua... taitaa tulla pitkä päivä, kun ei ole saanut nukuttua juuri lainkaan. Että toivottavasti ei kuitenkaan huomiseen venytä! Nyt täytyy mennä ottaa lämmoin suihku jos vaikka helpottaisi...supistaa jo 5 min välein, ainakin edistyy! ;)
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville!

Täällä kotiuduttiin maanantaina sairaalasta. Meille syntyi tosiaankin 23.1.2008 rv 42+0 potra poika, 3800g, 53cm ja pipo 36cm. Menin sairaalaan yliaikaiskontrolliin ja lääkäri päätti, että käynnistetään synnytys kalvojen puhkaisulla, olin kahdelle sormelle auki ja kanavaa oli jäljellä. Kalvojen puhkaisun jälkeen alotettiin myös oksitosiinitippa. Siinä sitten vähitellen päivän ja illan aikana supistukset kävivät kipeämmiksi ja osallistuin sitten johonkin tutkimukseen jostain uudesta kipulääkkeestä. Se auttoi aina osaan supistuksista mutta aiheutti samalla minulle tosi pahan olon ja siinä sitten myös oksentelin. Tutkimuksen jälkeen sain sitten spinaali-epiduraalin, joka auttoikin sitten samantien. Mutta melkein heti epiduraalin jälkeen alkoi vauvan syke ilmeisesti vähän heittelehtiä ja kait välillä romahti kokonaan, lääkäri kutsuttiin paikalle, joka yritti vielä laittaa uuden pinnin vauvan päähän, tuloksena se, ettei sydänääniä kait saatu ollenkaan ja sitten kuulinkin vaan, että hätäsektio ja sitten mentiin. Poika oli syntyessään sitten ihan lääketokkurassa mutta virkosi todella nopeasti ja kaikki oli onneksi hyvin. Minäkin sitten virkosin vähitellen ja parin ekan päivän jälkeen alkoi tuntua, että ehkä se tästä jotenkin. Mulla oli tulehdusarvot aika lailla koholla ja sainkin sitten maanantaiaamuun saakka antibiootteja tiputuksella ja nyt on sitten antibioottikuuri vielä päällä.

Kertomus oli ehkä vähän sekava, nyt täytyy taas mennä vauvaa hoitelemaan, katotaan jos sais vielä aamutorkut ottaa. Olo on väsynyt mutta onnellinen.

Bamboo ja poika 1 vk
 
Onnea matkaan papunen ja oikein paljon onnea vauvautuneille =)
Tervetuloa yhteisöönkin kirjoittelemaan sankoin joukoin =) =)

Meillä päädyttiin kovaan ratkaisuun ja mä lopetin imetyksen.Vaikka miten koitin olla syömättä vatsavaivoja aiheuttavia aineita, niin poika oli niin vatsavaivainen että pienempi paha oli mun mielestä se imetyksen lopetus kuin toivottavasti tyytyväisempi ja rauhallisempi vauva.
Viimeyönä nukuttiin sitten kaikki syöttövälit, ja toivon mukaan jatkuu tällä tavalla.

Tämmöinen pikamorjenstus tässä...
saapis
 
Huomenia.
Neuvolassa nyt käyty ja ensi viikolla on vielä sinne aika ja 11.2 on aika varattu synnytys-saliin ja sen käsityksen sain, että sittenpä sinne jäänkin. Eli tuolloin on 42 viikkoa tasan. Tietysti toivon, että tämä käynnistyisi itsestään ja mahdollisimman pian |O on tuonne käynnistykseen vielä niin pitkä aika :'( tai siltä se ainakin tuntuu.

ei tässä muuta tälläkertaa :ashamed:

Kurppa ja pikkuveikka 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Huomenia.
Neuvolassa nyt käyty ja ensi viikolla on vielä sinne aika ja 11.2 on aika varattu synnytys-saliin ja sen käsityksen sain, että sittenpä sinne jäänkin. Eli tuolloin on 42 viikkoa tasan. Tietysti toivon, että tämä käynnistyisi itsestään ja mahdollisimman pian |O on tuonne käynnistykseen vielä niin pitkä aika :'( tai siltä se ainakin tuntuu.

ei tässä muuta tälläkertaa :ashamed:

Kurppa ja pikkuveikka 40+2
ai sait jo käynnitykseen ajanki.. meillä sama LA eikä mulle vielä käynnistyksestä olla puhuttu mitään. tosin toivon että jos oon vielä 42+0 kokonaisen aniin käynnistettäis sit..

 
Onnea taas kaikille vauvautuneilla :flower: Tässä kuu lähenee loppuaan ja pian varmasti kaikilla alkaa olemaan loppu hetket käsillä. Aika monella täällä muutne menny yliajalle ja reippaasti:) Noo, mut pääasiahan on et vauvan saapi syliin.
Tsemppiä vielä kaikille kärvistelijöille:D

Niin ja ite saatte päättää jatkatteko ens kuussa vielä samassa pinossa vai teettekö vielä uuden. Saatte ite valita. Mä kyl voin jatkaa tänkin päivittämistä jo päätätte et jatkatte tässä loppuu asti, mut uutta pinoa en tee:) Joku muu saa tehdä jos uuden haluatte.

Ihan touhukuva Saapiksen Jessestä :heart: Mäki koitin tänä aamuna kameran kaa päivystää joskos ois hymyn saanu tallennettua, mut arvatkaa vaan sainko..

Saaru
 
Heippa! täälläkin ollaan jakauduttu.. la oli 25.1 ja poika syntyi 26.1.. supistukset alkoi aamuyöllä 25.1 ja sairaalassa oltiin klo 10 perjantai aamulla.. poika ei halunnut syntyä kuitenkaan laskettuna päivänä vaan odotutti äitiä ja isää ja syntyi vasta lauantaina klo 11.27 .. lopputuloksena vaaleatukkainen 3530 g ja 52 cm pitkä aivan ihana poika. Kotiuduttiin eilen ja nyt opetellaan vauva- arkea!
Kaikille muille vauvan saaneille suuret onnittelut ja vielä mahan kanssa oleville oikein paljon voimia!!!!!
 

Yhteistyössä