**Tammivauvat2008**vol.6

Neamma. :hug: Toivotaan parasta!

Nyt on pakattu, jotain yksittäisi kamoja on vielä sielläsuntäällä, kun ei ole enempää laatikoita :snotty: Täällä siis vaan kukun vaikka huomenna on aikainen aamu..
Äiti oli täällä pakkaamassa mun kaa ja :kieh: :headwall: sitä jäkjäkjäkätystä, kun ukko on jättänyt taas pakkaamisen viimetinkaan ja kun on niin paskasta olevinaan. Sampokin vinkui tuntitolkulla puntun reunassa milloin mitäkin. Autuas päivä oli taas. Sampo on koko viikon nukkunut päikkärinsä tosi huonosti ja muutenkin ollut känkkäränkkä. Mahtaako olla sitten johtuvaa tästä muuttohässäkästä vai muuren vaan :snotty:

Mut joo, nyt ottamaan unta palloon :wave:
 
Katja: Mä aloin antamaan tavallista maitoa aina nokkamukista kun syötiin ruokaa. Siis ihan "raakana" etten sekotellut korviketta siihen. Ja puuron sekaan laitoin tavallista maitoa kans. En tainnut sekotella ollenkaan muuten noita korviketta ja tavan maitoa.
Meillä neuvolassa nyt viimeksi sanottiin että voi alkaa totuttelemaan tavan maitoon, minä sit sanoin, että ollaan jo hetki sitä juotu :D Tätiä se vaan nauratti =) Meillä on taidettu jo kuukausi mennä ihan tavallisella maidolla. Mitään oireita ei oo tosiaan tullut. Ja neuvolassa suosittelivat rasvatonta maitoa....

Nyt on mentävä, likka kiukkuaa tuolla :D Huutelee äitiiiiiiiii!!!!! :heart:

:wave:
 
Heivaan piiiitkästä aikaa :wave:

Taustalla olen koittanut teidän kuulumisia käydä lukemassa, mutta nyt jaksoin jopa kirjautua sisään... Ei vaan ole saanut aikaseksi, kun monien kanssa kuitenki messengerin puolella vaihtaa kuulumisia :ashamed:

Alkuun ISOT ONITTELUT plussanneille! Ja mukavaa odotusjuttujakin lukea. Niin se vaan nopsaa aika menee, vielä vuosi sitten mekin mahoja kasvatettiin ja missä ne vauvat nyt on?

Ja Neammalle :hug: jaksamista

Laura on nyt oppinut kävelemään, hieman vielä on polvet jäykkinä, mutta useimmat matkat likutaan kävellen. Parimetriä ainakin taittuu helposti kävellen. Kiire jos tulee, tai kompastuu niin vaihdetaan konttaukseen, sillä kuitenki vielä nopeampaa matka sujuu. Hassua (?) että jos koittaa käsistä taluttaa, tai taaperokärryn kanssa ei Laura kävele ollenkaan. Eli joko "minä ite" tai ei ollenkaan. Saa nähä mimmoinen tuosta tuleekaan uhmaiässä :LOL:

Muutoinki ollaan nyt koitettu viikkoon keksiä ohjelmaa, jotta ei tulisi vaan kotona istuttua. Viereisessä avoimessa päiväködissa ollaan muutama kerta nyt käyty leikkimässä, jumppaa vielä muutama kerta jäljellä ja vauvauinnissa näin lauantai aamuisin.

Ruokailuiden suhteen ollaan vähän "jälkijunassa" muiden tammikuisten suhteen, meillä kun tänään vasta tarkoitus ekaa kertaa antaa hapanmaitotuotteita (a-jugurttia) maisteluun. Tavan maitoon aletaan totutella vasta sitten tammikuun lopulla. Muutoin ruoka maistuu hyvin ja pienet kököt ei haittaa yhtään. Puuroa Laura syö tosi isot annokset (lähes 1,5 dl hiutaleita ja siihen vettä sopivasti) aamuin illoin, on ihan lempparia!


Mutta nyt kahville, jos vaikka viel ehtis ulkoilemaan, kerranki ku on nätti ilma. Huomiseksi lupailtu kunnon lumimyräkkää.

Maija ja Laura, tänään tasan 10 kk
 
Neammalle jasuja :hug: toivottavasti mamma paranee ja kaikki menee hyvin.

Mitähän sitä muuta piti kirjoittaa, aivot ei taas oikein raksuta..

Me oltiin eilen menossa koko päivä ja sit iltasella poitsu oli niin vaativa, etten edes konetta kerinnyt avata. Oltiin päiväsellä Jasun kaverin 1v. synttäreillä ja äitee sai taas vaihtaa kuulumisia omien mamma kavereiden kanssa, oli kyllä todella ihana ja antoisa reissu..mutta poitsulla meni päivärytmi sekaisin, ja nukkui siellä sitten n.45min rattaissa, ja sit ei enää iltasella päikkäreille suostunut, eli koko päivä mentiin noilla lyhkäsillä unilla :eek: arvatkaa vaan oliko poitsu kiukkunen illalla...nukkumaan vein sen sit jo 19.30..sillä seuraamuksella, et heräs sit aamusella 7 jälkeen |O
Ollaan sitten pitkät päikyt tänään nukuttu, ja miehän nukun melkeen joka päivä nykyää päikkärit...ihanaa, mutta ahistaa vaan kun kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun ei äippä saa mitään aikaiseksi...no eipähän noi hommat katoa..eli kerkiää myöhemminkin...

No mut nyt meinaa ukkeli pistää "paikkoja matalaksi" pakko mennä...
 
Muuttajille jaksamista :hug: . Me ollaan muutettu nyt vuoden sisällä 2 kertaa. Onhan se aina oma projekti :whistle: . Tavarat voi helposti olla hukassa hetken aikaa. Itsellä vaan sellainen luonne, että kaikki pitää saada paikoilleen ja heti, joten kauaa ei oo pahvilaatikoit lojuneet nurkissa. Mutta eiköhän ne teillä ainakin uutena vuotena jo ole ainakin osittain paikoillaan =)

Maija eihän siinä ole mitään väärää jos haluaa noudattaa virallisia suosituksia. Ainakin saa olla melko varma ettei pikkuisen munuaisiin ole tullut mitään =) . Meillä otettu pieni varaslähtö maitotuotteisiin ja tyttö nyt saanut viiliä, piimää ja raejuustoa vähän. Kovin tykkää :p . Niin ja ikää sen 9½kk.

mievaan onnittelut plussasta :flower:

Ollaan nyt ulkoiltu oikein kunnolla kun on lunta tullut maahan. Roosa on ihan innoissaan lumesta, kun saa sitä tutkiskella. Pulkka pitäis vielä saada hankittua, että pääsis sitäkin koittamaan. Varmaankin sellainen selkänojallinen hankitaan, että pysyy tyttö hyvin kyydissä =) . Vauvajumpassa oltiin taas aamulla. Luulen että käydään kattomassa alkuvuodesta 1-2 vuotiaille tarkoitettu jumppaa, kun ei tuo enää pysy paikoillaan ja on vanhin meidän nykyisestä ryhmässä.

Taaperokärry on meilläkin kovassa käytössä. Kovaa mennään asuntoa päästä päähän :D . Seisoo koko ajan pidempiä hetkiä ilman tukea, muttei osaa vielä esim. nousta keskellä lattiaa ylös.

Oma työviikko meni oikein hyvin. Ma-to olin siis aamuvuoroissa, ja nyt on ens pe asti vapaata. Ei kyllä tule liikaa noita työpäiviä kun tekee 50%:a, ihan kiva niin =) . Ma ja ti nukuin tunnin päikkärit töiden jälkeen, saa nähdä tuleeko siitä tapa :whistle: . Vähän oli tytön päikkärit siirtyneet myöhäisemmäksi, mutta ihan hyvin ovat pärjänneet täällä isin kanssa.

Afu ja R
 
Maijan Lauralle onnea! :flower:
Neammalle :hug:

Terveiset töistä.Huomenna sitten vielä menen ja sit ei taas ole töitä tiedossa.
Oli vähän aamulla heräämisvaikeuksia kun Elli protestoi yöllä 2 tuntia kun ei saanut maitoa, sisua siis löytyy.Mutta kyllä se tästä.Itsellä hyvä olo kun sain asian päätettyä ja nyt sit vaan toivotaan että Elli sopeutuu maidottomaan yöelämään nopeasti.Nuha sillä on ja hammas tulee mutta nokkiksesta sai vesihuikkaa yöllä ja kipulääkettä.

Toipumisia sairastelijoille ja hyviä vointeja masunkasvattajille

:wave:
 
Meillä oli pitkästä aikaa jotenkin huono yö, varmaan Albert protestoi järkyttävää hajua mikä miehestä löyhkäsi :kieh: :kieh: Tosi levottomasti nukkui koko yön, ja sitten just kun Albert nukkui sikeästi, niin miehen kännykkä alkoi soida sen taskussa, ei tietenkään paukapää ollu muistanu laittaa puhelinta äänettömälle baarireissun jälkeen. Sit se ei ees ite heränny siihen puhelimen ääneen, ja jouduin kaivamaan puhelimen sen taskusta, ois tehny mieli viskata se luuri seinään :kieh:

Tänään on ulkoiltu paljon Albertin kanssa, ihana pakkaskeli on ollut :) Pitäis meidänkin ostaa pulkka.

MaijaM: Lauralle onnea :flower: :)

Eipä tänne sen kummempia :wave:
 
Huh huh! Täällön juhlat juhlittu ja Batman on onnellinen :heart: Sai paaaaljon lahjoja ja kaikki mieluisia. Saas nähä mihin noi kaikki saadaan mahtumaankaa :LOL:

Itellä on aika takki tyhjä *kaikkesa antaneena* :LOL: herkut maistu kaikille yms. itelläki meni herkutellessa. Nyt sitten seuraakin niitten sulattelua.. :whistle: Pakko kai son sitten töihin viiä loput ettei ite sorru enempääsä:ashamed:

Lucakin pääsääntösesti jo käveleepi. Sanoja pulppuaa uusia koko ajan, kehittyy ja oppii kaikkee koko ajan niin vauhdilla et ei meinaa perässä pysyä.

Gorthaurlle tsemppii ja voimia muuttoo!

Jaksuja sairastelijoille yms Ja hemalle jaksut unikoulun kanssa.
Ääh, ei tästä tuu mitää tästä kirjoittelusta, ajatukset nukkuu vissii jo.. Oon ihan tööt!

huomenna taas kiirettä. Kiekkoilua yms..

Mut mukavaa pyhän jatkoo kaikille, taas virkeempänä sit uudestaan linjoille :wave:
 
Jospa sitä saisi tännekkin jotain taas välistä kirjoitettua, jotenkin tuntuu että meidän elämä on vaan sitä tasaista rutiinia. Meillä on ollut vähän ongelmia Lucan nukkumisen kanssa, herra kun päättää herätä klo 5 joka aamu.Nyt ollaan illasta koitettu venyttää mutta ei ainakaan vielä mitään muutosta :( Päikkärit sujuu hyvin, semmosen 3h nukkuu putkeen.

Ensi perjantaina meidän pitäisi lentää ensimmäisen kerran, onkos jollain hyviä vinkkejä kuinka toimia koneessa?Täytyy vaan nyt toivoa et korvat on parantunut kun viime viikolla todettiin korvatulehdus, pitääkin huomenna varata aika et käydää tarkistuttaa ennen lähtöä.

Niin ja onnittelut plussanneille,toivottavasti pian pääsisi itsekin odotusketjuun :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja toivotaan et se lumimyräkkä tulee :)

Jenni ja Luca, huomenna 10kk
 
Huh mikä ilma.hyvä että hengissä selvis tuolta junalta kotiin.en kyllä hirveesti eteeni nähnyt :whistle:
työpäivä takana ja sit alkaa taas normaali arki.

Meillä meni viime yö mukavasti.Elli nukkui 21-2.30 ja huuteli hetken maitoa ja nukkui puol 7.ei siis saanut maitoo vaan vettä huikat kun kumminkin hampuja tulee ja saattaa janottaa.katsotaan nyt lähteekö meillä yöt parempaan suuntaan.vaikka ei ne pahoja ole nyt ollu mut se 2-3 kertaa syöttäminen rassasi ja sit oli laitettava piste.ja viimeisinä öinä elli ehtimiseen huuteli maitoo...

Nyt tuolla odottaa nippu kotitöitä ja sit ajoissa kylpyileen jos vaikka sais huiliakin..
Illanjatkoja


:wave:
 
No niin, nyt ollaan muutettu. Kamat on vielä tosi pahasti pitkinpituuttaan.. :kieh: Täytyy huomenna kipasta rautakauppaan hakemaan laikkaa jospa saisi nuo laatat jynssättyä viimeistään tiistaina. Sen jälkeen onkin sitten kova siivo, kun sitä tomua on IHAN joka paikassa :kieh: Sitten voikin purkaa nuo keittiöön tarkoitetut lootat. Nyt ollaan laitettu vaan sohva iskuun, koottu vitriini ja pistetty elektroniikkaa paikoilleen. Sampon huone on täynnä kaikkea törkyä, jääköön se viimeiseksi projektiksi.

 
Iltaa!

Ulkona tuiskuaa edelleen. Toivotaan, että lumi pysyy huomiseen, niin päästään koittamaan tänään ostettua pulkkaa.

Me käytiin tänään aamusta ostoksilla, kun oli citymarkettiin kutsu (kymmeneltä aukes ovet, tarjouksia, maistiaisia esittelyjä, yms. ). Lauralle tarttui joulu- tai synttärilahjaks (joita meidän ei ite pitäny ees ostaa :kieh: ) mm. little people farmi ja brion junarataa... Sitte kylpytakki ja yöpuku piti kans ostaa ku oli kaikki lastenvaatteet -30%. Eli rahaa meni, mutta kyllä sitä tavaraakin tuli mukaan.

Mutta nyt telkan ääreen!
 
Hyvää huomenta!
Lunta on ihanasti tullut ja täytyy kohtapuoliin lähtee pulkkailemaan kunhan saa tuon pikkuneidin unille.Sitten puolilta päivin yritetään raahautua kerhoon.Ruokaakin pitäis ehtii tehdä..

Viime yö meni toosi hyvin.Elli heräs 24 ja otti vesihuikat ja meni ilman protestia takasin unille ja heräs puol 6 ja sit sai tissiä ja nukkui vielä lähelle 7. =) täällä on siis hyvin iloinen äiti tänä aamuna.

Meillä taitaa joululahjat olla jo lapsille ostettuna.Ellille pitää joku lelu vielä saada mut muuten on hankinnat tehty.
Mutta nyt taitaa väsyttää pikkuista ja täytyy laittaa nukkumaan
:wave:
 
Huomenta!
Me herättiinkin tänä aamuna jo klo. 7.30, kun traktori aurasi pihaa. Vähän meinasi väsyttää itteeni, kun tuli mentyä aika myöhään nukkumaan. Mut Albert nukkui hyvin, että ei pidä valittaa, oma moka. Nyt on aamupala syöty, ja kohta puoliin voitais lähteä ulos. Siellä näyttäiskin nyt olevan vähän parempi ilma mitä eilen :D Pitänee tästä lähteä itellekin päivävaatteet vaihtamaan, ja vähän siistiytyä, ja sitten menoksi! Keretäänkin hyvin ulkoilla, kun puoliltapäivin on sitten Albertin päiväuniaika.

HeMa: Onpas hieno juttu, että teilläkin on yöt rauhoittuneet! :)
 
Huomenia!

HeMa: Upeaa että teillä on unikoulu auttanut ja yöt paremmalla mallilla!:flower:

Täällä poitsu ollut koko viikonlopun flunssassa ja edelleen niin tukkoinen ja yskii pahan kuuloisesti ettei uskalleta ulos mennä. :( Täytyy tyytyä ihastelemaan lumimaisemaa ikkunasta käsin! Toivottavasti päästäisiin huomenna jo ulos, mä alan mökkihöperöitymään täällä sisällä! :headwall: Ja Emil samoin, kaikki lelut ja paikat käyty jo miljoonaan kertaan läpi. :xmas:

Yöt myös tietysti olleet tosi levottomia, viime yönäkin kukuttiin yli tunti. Oon myös imettänyt nyt öisin kun on ollut kuumeisen oloinen, toivottavasti ei kauheasti tule takapakkia nyt sitten ja päästään normaalirytmiin kunhan tauti helpottaa.

Sain äsken iloisia uutisia ja tuleekin vuodenvaihteessa suuri muutos meidän perheelle. Eli sain opiskelupaikan ja lähden tammikuussa opiskelemaan 4,5 vuodeksi, jonka jälkeen mulla pitäisi olla ammattinimikkeenä sairaanhoitaja-kätilö! =)

Paljon on suuria muutoksia nyt meillä, 2 muuttoa edessä ja sit vielä tää koulujuttu, puhumattakaan pikkukakkosesta. :heart: Ei meinaa pää ihan pysyä mukana menossa, mutta enköhän mä kohta ala ymmärtää uutisen. :LOL: Famu todennäköisesti hoitaa Emiliä tammikuun ja helmikuun mies on isäkuukaudella, maalis-toukokuu on nyt sitten vielä auki, että haetaanko päiväkotipaikkaa niille muutamalle kuukaudelle ennen äitiyslomaa vai hoitaisiko famu poitsua koko kevään. Saa nähdä, eiköhän asiat tässä selkene. :saint:

Järkevämpää tekstiä sit myöhemmin, nyt sulattelen uutisia. :LOL:

hämmästynyt ja iloisesti yllättynyt Iidukka & Emil 10kk + masuasukki rv 10+4
 
Pitkästä aikaa tervehdys täältäkin suunnalta.
Kerhoon ollaan hetkosen kuluttua lähdössä joten pikaisesti koitan kuulumiset kertoilla.
Meilläkin on täällä nyt ihanasti pikkupakkanen ja maassa lunta. Leevin kanssa käytiinkin jo aamusella pihaa kolaamassa. Leevi istuskeli rattaissa ja naureskeli kun mä kolasin lunta. Pääsi hänkin sitten lopuksi hiukan lumikolan kyytiin.

Lauantaina oltiin taas vauvauinnissa ja tultiinkin tällä kertaa liukumäestä alas, kaikki meni hyvin vaikka itteänikin hiukan jännitti.

Perjantaina käytiin lääkärissä näyttämässä poitsun korvia, kun mulla meni hermot anoppikokelaaseen. Jatkuvasti höpisi että onkos pojalla korvat kipeät ja viiminen niitti oli mulle kun Leevi sai kauheen itkukohtauksen niin oli siitä sitten päätellyt et poitsun korvat on pipit. No terveet ovat! Anoppi on kyllä ihan mukava ja avulias, mutta välillä tuntuu että asiat pitää tehdä niinkuin hän haluaa, vaikka ite luulen tietäväni mikä on mun lapselle parasta.

MIEVAA:lle onnittelut masun asukkaasta.

Tiistaina oltiin neuvolassa ja pituutta oli 74,5 ja painoa 10,940
Kaikki kunnossa ja tasaisesti käyrillä mennään.
Hapanmaito tuotteet nyt aloitettiin myöskin ja uppoo kyllä hyvin pojan suuhun.
Ollaan nyt annettu ruoalla piimää, mut menee aika leikkimiseksi kun puhaltelee mukiin.
Maustamatonta jugurttia oon antanut ja siihen päälle hiukan hedelmäsosetta.

Nyt kerhoon....
 
Terveiset täältä räkälandiasta ;)

Niinhän siinä kävi, että pojan nenä alkoi loppuviikolla vuotamaan. No se tuossa porskuttaa eikä juuri muita oireita nokan vuotamisen lisäksi sillä tunnu olevan. Mutta nyt sit eilen iski mulle tää tauti päälle. Mä olen aivastanut viimeisen vuorokauden aikana varmaan miljoona kertaa ja niistänyt tuplasti. Onneksi yön aika mukavasti nukuttua niin jaksaa tässä taas heilua. Pojan mummu tulee huomenna auttelemaan, jos tästä ihan sängynpohjalle vajoan. No katsotaan nyt.

Iidukalle onnea opiskelupaikasta, upea juttu :flower:

Hemalle onnitteluja hyvin alkaneesta unikoulusta :) Hyvältä kuulostaa!!!!

Meillä poika imee tissiä enää kerran päivässä, iltasella ennen puuroa. Jätti siis ite tuon imemeisen vähemmälle, enkä mä sit ole muutamaan päivään enää tarjoillutkaan, kun ei tunnu maistuvan enää millään. Jos tää näin helpolla meni tää imetyksen lopetus niin jihaa, mutta ehkä nyt vielä parempi kuin ei kauhiasti hihku riemusta, pessimisti kai olen tässä asiassa ;)

Mut nyt vois mennä lepäileen, kun poikakin simahti taas unille, taitaa vetää tänään kolmet päikkärit, kun nyt jo sammahti toisille :eek:

No mut heippa vaan teitille :wave:
 
Paljon onnea mievaan plussasta :flower:

Gotahaur: kiva kun ootte päässeet jo muuttamaan. Koskas lähdetään kahvittelemaan/puistoilemaan :D ?

Hemalle tsemppiä unikouluun!

Valtsu kotiutui tänään unikoulusta ja hyvin oli pikkukoululaisella yöt sujuneet. Nyt sitten täällä kotona tarttee olla tiukka linja ja pitää saavutettu etu.

Pää lyö kyllä ihan tyhjää kun on keskittynyt vaan näihin uni touhuihin, joten jään taustailemaan :wave:
 
Iidukka:paljon onnea opiskelupaikasta!mulla on kans haaveena et joskus päivittäis opistotutkinnon amk:ksi ja siinä samalla lukis toisen erikoisalan eli terkkari tai kätilö.Paljon teillä tulee muutosta,jaksamista :flower:

Käytiin sit tänään kahteen kertaan ulkona kun kerjoilemaan ei päästy kun kävelutiet oli lanaamatta ja en jaksanut lähtee punnertamaan vaunuja tuonne ison tien varteen pysäkille.Ellikin oli ekaa kertaa pulkassa ja hyvin pysyi istumassa ja tykkäs =) Esikoinen tietty kiipesi lumipenkkoihin innoissaan.Itse en tällaisesta myrskystä niin välitä mutta ihanaa katsoa lasten riemua kun lunta tulee.Ja onhan kiva että on lunta ja valoisaa.

Kiitos vaan kaikille, onhan se kiva että meillä jotain rauhaa kuukausien jälkeen öihin on tullu ja toivotaan että homma pysyy näin.

Nyt laittamaan ruokaa ja sit kaupapan ja illalla jos vielä ehtis lasten kanssa ulos nauttimaan lumesta :wave:
 
Kide ja HeMa: Kiitokset. :flower:

maximilian: Oliko Valtsu sairaalassa unikoulussa vai missä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. =) Hienoa että yöt unikoulussa on sujuneet ja tsemppiä jatkoon kotona! :flower:

Flunssainen Emil nukkuu onneksi nyt ja itse en saa mitään aikaan kun päässä pyörii miljoona ajatusta samaan aikaan. :whistle: Onneksi mies tulee kohta kotiin ja pääsen koiran kanssa ulos nauttimaan lumesta! :xmas: Emil-parka ei ole vielä lumeen päässyt, helpottaisi nyt flunssapöpö ennen lumen sulamista niin päästäisiin vähän nauttimaan talvisäästä!
 
Iidukka. Onnea koulutielle. Riittää teillä nyt puuhaa tosiaankin.

Hemalle onnittelut onnistuneesta unikouluttelusta.

Viime yö oli kyl jotain karseeta, Sampo parkui parin tunnin välein tutin perään. Toivottavasti tää uuden kodin jännittävyys jäisi pian pois ja unet jatkuisi entiseen malliin :snotty: Ekat päikyt meni hyvin ja nyt on toisilla unilla. No tottakai nyt uni maittaa, kun yöt on olleet mitä on..
Kirjoja oon laitellut hyllyihin ja laskeskellut laattajakoa. Pari tauluakin pistin seinään ja lappuja järjestelin. Kyllä tässä järjestys alkaa pikkuhiljaa löytymään. Niin ja onhan mulla tää pikku apulainen täällä. Siinä apulaisessa on vaan se vika, että hyllyjen tyhjentäminen on parempaa kuin hyllyjen täyttäminen...

Tavallista maitoa on juotu lauantaista asti ja ei vielä ole ainakaan tullut mitään oireita. 25ml oon laittanut tuttelin sekaan, lisäilen määrää sitten loppuviikosta.

Keskiviikkona mennään Sampon kanssa Kestovaippayhdistyksen pikkujouluihin. Mennään jo päivällä Poriin linkkarilla ja ollaan yötä äitin tykönä. Ukko tulee sitten torstaina hakemaan meidät. Tonne vanhaan kotiin mennään torstaehtoosti vähän siivoilemaan ja hakemaan jotain pikkutilpehööriä sieltä pois niin pääsee sinne sitten uudet vuokralaiset asumaan puhtoiseen kotiin.
 

Yhteistyössä