**Tammivauvat2008**vol.6

Voi herttinen! Lisää + ropisee tänne :heart: Onhan se ihanaa!! Onnea vai kovasti mievaalle!!
melkee vauvakuumetta meinaa mullekin ihan pukata, mut onneksi noi pojat ja tämä arki takoo päähän että EI enempää ;)

Mä tein tänään jauhelihakeittoo ja hyvin upposi myös Lucalle, välii meinast isompia kökköjä sylkee mut muuten meni loistavasti. Pitäs vaa alkaa enemmän antaan noita samoja pöperöitä myös Lucalle. Toi maustaminen on vaa ollu aina hiasteena. Nytki laitoin muuten mausteet normisti ja puolikas kasvisliemikuutio(siin kyl on hippusen suolaa) mut muuten suolaa lisäsin sitten omaan annokseen.
Tavismaitookin oon alkunu nannin sekaa miksaamaa..

Täällä kauhia kaaos päällä, kovasti koitan siivoilla yms, sataa hommaa teen ja kaikki kesken. Uudet verhotki tuossa odottaa ompelemista ja ompelukoneenki nostin esille, mut saa nähä millon kerkiän ompeleen..Kiirekiirekiire!
Joo, tässä saa ollaki aika supermamma et pysyy järjissää. Pakko noudattaa tiukasti aikataulua ja pitää itestä huolta et jaksaapi. Mut ihanaa pian pääsee taas sitten nollaamaan, pikkujoulut lähestyy ihanasti!!

nyt pukemaan poikian ulos pelaileen :wave:
 
Onnea mievaalle :flower: niisk,kyllä tulee haikea mieli tässä itselle.kaveri kävi just kylässä,meillä kummallakin 2 lasta ja aika samaikäiset vielä niin hän sanoi kanssa että vauvakuumetta pukkaa =) sovittiin että mietitään asiaa 2-3 v päästä uudelleen
:LOL:
 
Moi!
Me taas heti aamusta käytiin Albertin kanssa MLL:n perhekahvilassa, siellä oli nukketeatteriesitys! Oli tosi hauskaa :)
Albert taas vetäsi kevyet yöunet viimeyönä, 13h 15min :whistle: Tänä iltana saakin sitten valvoa vähän pidempään, kun päiväuniakin nukkui nyt 2h20min, niin ei tarvii mennä yöunille vasta kuin joskus 20.30 aikoihin.

mievaa: Onnea plussasta!!! :flower:

Voi herttinen, joko siellä Saaru ja HeMakin vähän kuumeilee :D :LOL: Milloinhan se päivä tulee että minä tuun sanomaan, että mullakin vauvakuumetta pukkaa, ei ainakaan vielä oo ollut sellaisia ajatuksia :xmas: Nyt oon kyllä niin nauttinut tästä perhe-elämästä, tuntuu että jotenkin nyt vasta oon ihan "täysillä mukana" tässä vauva-arjessa, kun on saanu yöt nukkua hyvin, ja Albertkin ollut tosi reipas pidemmän aikaa. :heart:

Meille ei sen kummempia tälläkään kertaa :wave:
 
Katja:Onneksi vielä järki voittaa tunteet tässä kuumeilussa :LOL: kivahan se on teoriassa miettiä asiaa mutta ei nyt sentään.
Meillä arki etsii vielä uomaansa,itse olen alkanut harrastamaan ja käymään "keikoilla" niin pitää sit etsiä vaan se sopiva rytmi kaikkeen ettei ihan leviä käsistä.yhdessäkin pitäis ehtii olla mut itseään täytyy myös hoitaa,siinäpä palapeliä kerrakseen.sit kun vielä lähtee töihin joskus niin hohhoijaa..

Mutta nyt odottelemaan tuohon ovelle jospa pääsisin salille taas käymään,riippuu onko mies ihan puhki työpäivän jälkeen
:wave:
 
Mievaa :flower: Jopas nyt alkaa vauvoja tulemaan :eek: Pitäiskö munkin..? No ei vaisiskaa :D Yks kaveri on pieniinpäin taas, siinä riittää jännitystä kyllin.

Täällä edelleen pakkaillaan vieläkin epätoivoisemmin kuin edelliskirjoituksessa.. Jonkunverran on vielä roinaa ja keittiön kamppeet päälle. Astiat yms on jätetty viimeiseksi.. Lauantaina on siis muutto. Äitini tulee huomenna pakkailemaan noita keittiöjuttuja ja voin kuvitella jo mielessäni sitä kalkatuksen määrää, kun on taas jätetty viimetinkaan :kieh:
Tänään kävi ensimmäistä kertaa joku nuori pariskunta kattomassa tätä huushollia ja he tykkäsivät kovasti. Täytyi "vähän" ruokota tätä kämppää, kun oli kuin pommin jäljiltä :snotty:
Touhukas päivä on ollut kaikintavoin. Sampo antoi oman lisänsä tähän hektiseen päivään nukkumalla kahdet päikkärit, ekat oli tunnin mittaset ja toiset puolen tunnin :headwall: Sitten oli joka laatikon kimpussa ja onnistui kaatamaan tietokoneen päällensä. No kävi tuuri, kun laatikko otti vastaan niin ei tullut koko painollaan päälle. Tietysti kun on paljon puuhaa niin kummasti piristää mieltä, kun joka vaippaan on puserrettu suht löysä jööti.. Pyllypesua oon saanut tehdä viime päivät ahkeraan
 
moikka. mein poika oppi nousemaan istumaan muutoma päivä sit.. Tänään oltiin ulkona kun oli yölläsatanu lunta ni poika oli innoissaan :) niin ja en muista oonko maininnu et meillä ryömitään ja kovaa mennäänkin, äitiä huimaa :) missä vaiheessa ootte muuten meinannu jättäätuttipullon pois ja tutin jos siis käytössä ollut?
 
Hei kaikki ihanat ihmiset!
Pikainen käynti!
MIEVAA: sylin täydeltä onnea!!! :flower: :hug: Ihan uutinen!
Myös muille raskaana oleville jaksuja!
Meille kuuluu vähän huonoa, mun rakas mamma oli isossa leikkauksessa (kasvain mahassa, ikää hänellä 70 v) ja pääsi tiistaina kotiin ja tänään uudelleen sairaalaan. Tuli komplikaatioita leikkauksessa. :'( Olen siis tässä viime päivät hoitanut mammaa ja Emmakin on vielä kipeä... Toi mamma on tota esikoista hoitanut vauvasta asti ja on hänelle tosi tärkeä... Niinpä meidän neitikin on ihan murheinen. :(
Kaikille teille jaksuja tasapuolisesti! Palailen taas paremmalla ajalla!
ONNEA 10 KK TÄYTTÄNEILLE!!! :flower: :flower: :flower: :heart:
Neamma ja EMMA TÄNÄÄN 10KK :heart:
 
Iltaoja pikasesti :) Plussia senkun satelee :heart: IHANAA!!!

KATJA: meillä on tytön hoito ollaan saatu järkättyä niin kivasti, että likka on melkein kotona kun äiti on töissä :heart: Isäntä tekee vuorotyötä ja iltavuoroviikoilla on kotona tytön kanssa. Mä kerkeen töistä tulemaan juuri ennen kun miehen pitää kiiruhtaa töihin. Ja sit kun mies on aamuvuorossa, kiikutan mä tytön siskolleni. Tää järjestely on etenkin äidin kannalta ihanteellinen :D Oli itellekkin helppo mennä taas töihin, kun tiesi että tyttöä ei vieraalle ihmiselle tarvii jättää :) Aika itsekästä ehkä... *nolona* :ashamed:

Meillä tyttö keksi tänään, että konttaamallakin pääsee eteenpäin :) Nyt mennään hitaasti mutta varmasti konttaamalla eteenpäin :heart:

Nyt meen töllön ääreen. Sori kun oli vaan omaa napaa tälläkin kertaa.... :|

:wave:
 
Iltaa..

Kiitos paljon onnitteluista. Olihan tää itellekki aika shokki enkä ihan vielä meinannu toista pyöräyttää mutta näin nyt sit kävi ja onnellisia silti ollaan. Hiukan etovaa oloa pukkaa ja kovasti pitää miettiä ruokia jotka alas menis mut eiköhän tää tästä..

Ja siitä vaan Hema ja Gorthaur lisää lapsia tekemään :LOL:

Gorthaurille kovasti tsemppiä muuttoon ja sit voi huokasta kun viimiset laatikot on sisään saatu, paitti sit se purkaminen on toinen juttu :LOL:

Carla: Toi on kyl ihan kiva et ootte tekin saanu noin järkättyä ettei tytyn tarvii ihan hoitoon vielä mennä.

Neamma kovasti jaksuja sinne teille, tommonen on aina rankka paikka ja rankemman siitä tekee jos on todella läheinen ihminen, mut tivotaan että kaikki kääntyy hyväksi :hug:

Anskuliini kysy tuttipulloista ja tuteista.. En ole asiaa vielä oikeastaan mietiny.. Kyllä toi oitsu saa sen ylivuoden ikään juoda pullosta jos tahtoo ja tuttia meil ei imetäkkää.
 
Gorthaur:Jaksamista muuttolaatikoiden keskelle.Mä olen elämässäni 3 kertaa muuttanut ja aina se on yhtä kamalan ihanaa.Kamalaa se kaman pakkaaminen ja purkaminen mut ihanaa tietty päästä uuteen asuntoon =)

Neamma:Kovasti jaksamista sinne.Se on niin raskasta kun tosi läheinen ihminen sairastaa :hug:
Onnea Emmalle 10kk!
Carlan tytölle onnea uudesta taidosta!

Ihana pakkanen tuolla ulkosalla tänä aamuna.Sain just Ellin unille ja ajattelin lähtee laittamaan jo jouluvalot pensaisiin.Värilliset sit ikkunaan vähän myöhemmin vasta.

Viime yönä sit tuli se piste tähän yösyöpöttelyyn.Elli olis herännyt suunnilleen 2 tunnin välein ja huutaa oikeen kovaa ANNA,ANNA kun haluis koko aika maitoo.
2 kertaa sai ja siinä välissä sai sit huudella ihan rauhassa ja ei se jaksanut kun 10 min sitä pyytää ja sit tyytyi olemaan ilman.
Viikonloppuna mulla on töitä ja tosi aikaset herätykset mutta maanataina sit alkaa meillä yösyöpöttelyn lopetus.Ja nyt se on päätetty.Rassaahan se Elliäkin kun ei osaa nukkua ilman maitoa ja hermnot menee mulla kun ehtimiseen saa syöttää.
 
Huomenta!
Me taas elellään vähän erilaisessa rytmissä kuin muut, herättiin nimittäin vasta äsken, klo9.50, nyt tässä aamukahvia hörpin, ja puuro porisee hellalla :D Albert nukkui eilen yli 2h päiväunet, niin jaksoikin sitten valvoa klo21 asti, ja se kun nyt tykkää vedellä 13h yöunia, niin nukkui melkein kymmeneen. Ihanaa :)

carla: Joo, kuulostaa hyvälle tuo hoitojärjestely, myöskin lapsen kannalta :heart: Varmasti kiva kun on tutut ihmiset hoitamassa :) Ja onnea uudesta taidosta! Hei, sitä mun piti kysästä, kun teil oli jo tavalliseen maitoon siirrytty, että kuinka nopeesti siirryitte, miten nopeesti siis lisäsit korvikkeen sekaan tavallista maitoa? Meillä on nyt juotu viikon verran niin että puolet/puolet, varmaan kohta uskaltais antaa ihan kokonaan tavan maitoa kun ei oo oireita tullut..

anskuliini1: Mie en oo ees miettiny tuttipullosta vierottaa vielä, varmaan sit lähempänä 2-v B) Saapi olla vauva vielä :D

Mut nyt on mentävä :wave:
 
MOI!

Mä kirjottelin eilen pitkät pätkät, mutta taisin sitten unohtaa lähettää ne, kun ei mun sepostuksia täällä näkynyt.... :LOL:

No josko taas yrittäis!

Mievaalle hirmuisesti onnitteluja :heart: ja voimia alkuraskauteen!!!!!

Gorthaurille kans voimia muuttopuuhiin:)

Neammalle
:hug: Jaksamista sulle kovasti.

Joku mietti tuttipullosta vierrosttamista, mä olen yrittänyt poikaa tässä vasta totutella pulloon :D
No se on kyl niin toivotonta, että saa juoda nokkiksesta sen mitä juo. Tissille vaan ei enää suostu kun maksimissaan pari kertaa päivässä, joten jotain muutakin nestettä kaveri alkais siis todellakin kaipaamaan, mutta pullo ei kelpaa ei sit millään. Vettä juo nokkiksesta, mutta korvike ei kelpaa. Pari desiä upotan puuroihin ja muihin, ja viiliä/jugurttia välipalaksi niin kai tuo nyt sitten riittää. Saa nähdä hylkääkö rinnan jo kokoneen vai mitä tää sit taas on. Jos itsensä vierrottaa niin sit vierrottaa, onhan tuo nyt jo 10kk imenyt, että ihan ok mulle, vaikka kieltämättä vähän haikeaa.

Eieln kahviteltiin mammojen kanssa, kiitos vaan Tyttöselle ja Cattielelle seurasta. Niin ja poitsut
oli toki mukana kans :)

Meidän pojalla nokka näyttää vähän vuotavan :headwall: Johan tässä 1,5kk mentiin ilamn mitään tautia. Ei kiva, mutta kaippa se siitä sitten taas paranee, kun aikansa on ensin päällä.

JOtenkin on mullakin semmonen raskas olo, vähän niin kuin olis puolivalot päällä. Saa nähdä, jos on samaa tautia, kun pojan räkis, voihan kökkö! Huomenna olis vielä yhdet pikkujoulut, joihin olis tarkoitus mennä yökyläily ajatuksella niin ei tarvis kiruhtaa pojan kanssa aikasteen pois. Ikävä juttu, jos ne nyt sit peruuntuu.

Mutta eipä kummempia

Hyvät viikonloput :wave:

kide
 
Kide: Itse en ees alkais totuttamaan korvikkeen makuun enää tuon ikäisenä, antaisin piimää ja sit suoraan tavallista maitoa jonkin ajan kuluttua.Just kun kerkeis korvikkeen makuun tottua, niin sit jo pitäis totutella taas eri makuiseen maitoon. Ootko kokeillu antaa piimää? :)
 
Joo mä mietin totakin, mut kun kumppikaan meistä, siis mä tai mun mies, ei juoda piimää niin taitaa mennä pillalle aina sit loppupurkki. Tai tietty jos pikkumies tykkäiskin ja vetäsis litran huiviin. Voishan sitä koittaa kuiteskin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Joo mä mietin totakin, mut kun kumppikaan meistä, siis mä tai mun mies, ei juoda piimää niin taitaa mennä pillalle aina sit loppupurkki. Tai tietty jos pikkumies tykkäiskin ja vetäsis litran huiviin. Voishan sitä koittaa kuiteskin :)
Osta 1 purkki maistiaisiksi, säilyyhän se muutaman päivän avattuna. Tiedä kuules miten herkkua olisi :p :D
 
Joo vois tuota piimää ostaa, ollaan tästä lähdössäkin kauppaan pojan kanssa, kunhan tuolta herää ja saa välipalan naamariin. Ja täytyyhän tuota piimää sitten maistaa itsekin. En ole varmaan kahteenkymmeneen vuoteen maistanut niin eihän sitä tiedä, jos tykkäis itsekin :D Epäilen kyllä.....

No nyt kutsu kuuluu....
 
Moi!!! Missäs kaikki muut mammat?? Mie täällä vaan yksin palloilen :/ ;)
Mies lähti viihteelle :snotty: No ei siinä sinäänsä mitään, eipä tuo oo viimeks ollutkaan kun joskus kesällä, ja ite oon lähössä kahden viikon päästä :)

Saunassa tuossa käytiin porukalla, Albert niin tykkää polskutella ammeessa kun me otetaan löylyä. Nukkumaan kävi tuossa ysin jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Hiljaista näyttää tosiaan olevan.....

Kaikki on hiljentyneet viikonlopun viettoon =)

Meillä poika taitaa tulla nyt kipeäksi, tänään nukkunut kome puolen tunnin pätkää päiväunikseen!!!! Saa nähdä kuin yö menee, turha sitä tietty on miettiä, menee kuin menee.

Nyt suihkuun.

Hyvät yöt, kauniita unia:wave:
 
Hellurei! Mä täällä tukka putkella painan nii ku normisti! Töistä on vapaata ja kovasti oon leiponu ja siivoilla koittanu huomisia syndekemuja varten. Keskimmäinen täyttää 4v ja huomenna naamiaissyndet. HUomiseksikin jaa ihan kiitettövästi hommaa. Aamu alkaaki vataslihasreenillä ja sitten kakut ja sitten veilä siivous. Jospa sitten sai kemut aikaseen.
Tänään itse kävin kampaajalla ja tulipa hiano tukka :heart: Lyheni (taas) aikas paljon, mut tykkään kyl. Vielä värit päälle niin johan kelpaa taas;)

Pitää taas koittaa vielä säätää kaikke mahollista ja hiljasta puuhaa huomista varten et ihan kaikki ei kuiten huomiseksi jää.. :$
Mut tausta roikuskelen jos täällä sattuu vielä äksöniä olevan :D
 
Iltaa vaan!

Tänään käytiin sitte siellä korvakontrollissa ja ihan hyvään saumaan sattu kun poitsu taas flunssanen ollu ja niinhän siinä kävi että toinen korva ei ollu parantunu. Antoi sitte taas reseptin lääkkeeseen ja sano et voin surailla tonne ens viikon alkuun ja jos ei poika kovin kitise ja käydään sit taas näytil, mut jos kitisee niin sitte lääkettä taas. No ihan on poitsu ollu virkee ja ilonen joten en sitä lääkettä hakenu. Muuten meillä aika samanlaista.

Itellä ollu syömislakko kun tuntuu ettei mikään putoo vaikka kuinka ajattelis et on pakko jotain syödä mut ei vaan maistu, no ehkä se tästä..

Saarulle tsemppiä sinne, äläkä ny kovin myöhää touhuile ota myös ittelles lepohetki kun olet sen ansainnu! :hug:

Mä taidan lähteä töllön ääreen ja kohta sit koisaa kun väsymys meinaa viedä voiton.. Palaillaan :wave:
 
Iltaa!
Mäkin täällä vielä hereillä kukun, kun en meinaa saada Emmaa unille millään. :kieh: Meillä on kanssa isi viihteellä ja mä luulen, että Emma kaipaa isäänsä ja siksi ei osaa nukahtaa. :/ Isi kun on aina iltaisin vienyt tytön sänkyyn mun kanssa ja yhdessä hyvät yöt toivotettu. Nyt varmaan ihmettelee missä iskä on...
Mammani on edelleen sairaalassa. :'( Olen tosi huolissani ja aivan murheen murtama. Koko päivän olen juossut kodin ja sairaalan väliä. Raskasta! Kiitos teille tuesta.
SAARU: toivotan hauskoja ja onnistuneita synttäreitä ja paljon onnea sun keskimmäiselle! :flower:
KIDE: toivottavasti poika ei tule kipeäksi!
HeMa: jaksuja sulle! :hug:
KATJA: teillähän on hyvät rytmit pojan kanssa, hieno homma!
Nyt iltapesulle ja koittaan jos Emma antaisi nukkua, aamulla taas vauvauinti ja esikoisen tanssi. :heart:
:wave:
 

Yhteistyössä