****Tammivauvat2008****vol.4

Voi Katja :hug: Koita jaksaa, kyllä se on varmaan raskasta kun teillä on vielä noita monenlaisia "tilanteita" päällä. Kyllä se alkaa pinna palaa vähemmästäkin ja tosiaan ihan ymmärrettävää on että joskus meillä äideilläkin vain voimat loppuvat, mut koitetaan tosiaan tsempata toisia jaksamaan ja malttaa mieli ettei kovin hermostuttais pikkuisille kun kiukkuavat, koska kuiten ne ei sitä vielä ainaskaan osaa tahalleen/tarkoituksella tehdä. Kyllä täälläkin pinnapalaa silloin tällöin ja on ääntäkin tullut joskus korotettua pikkuiselle :ashamed: ja tosiaan moneen kertaan joutunut laskemaan et rauhoittuis..
Onneksi palasit sit vielä tosiaan kirjoittelemaan kuulumisia, ja kiva että siellä on levähdelty leikkimisen rinnalla. Sun pitäis oikeasti saada kyllä nukuttua, että jaksat, koska kukaan meistä ei oo yli-ihminen ja kuulostaa siltä että alat olla todella väsynyt :hug:
Mää muistan kans todella elävästi ne alkuajat kun Jasukaan ei oikein kaikista hiljaisin vauva ole ollut, ja jonnin moista koliikkia tais olla, kun huus niin monta tuntia putkeen, kyllä siinä alkoi voimat huveta. ja mulla myös jäi vähän päälle se valvominen, ja on vasta nyt alkanut helpottamaan kun poika nukkuu omassa huoneessa, kun minäkin saatoin aina tunti tolkulla kuunnella, et nyt se herää jos käännän kylkeä yms...

Onnea Anskulle plussata, kohta on teillä vilskettä :D voi vitsi oon kateellinen :ashamed: kun meillähän kaipaillaan kakkosta perään..mut eipä menkkoja näy..no ei tietes kun saisivat kerrankin alkaa :/
Uusille tervetuloa :wave: kiva tosiaan saada lisää tammimammoja ja vaaveja

Olikohan vielä jotain kommentoitavaa..

Niin no sit ommaa ja Jasun nappaa :D
Me ollaan oltu taas muutama päivä liikenteessä, ja en oo oikein koneellekkaan ehtinyt..eli silloin on jo ollut todella menoa :eek: no ei kaupungilla ollaan käyty ja kyläilty mummolassa. Kyllä se kummasti aina mieltä vähän piristää, kun saa vähän poistua näiden seinien ulkopuolelle..varsinkin nyt kun ei oo oikein tätä juttuseuraa, kunon se ukko vielä reissunpäällä. Jasu edelleen ryömii kovaa kyytiä ja koko ajan hoksaa enemmän paikkoja mihin voi mennä tekemään juuri sitä mitä ei sais :D
Mitenhän sitä sais ittekkin vähän ittee niskasta kiinni et pääsis noista 5 raskauskilosta eroon :snotty: kun ne eessun taassun siinä hilaa ylös ja alas pari kiloa.. kaapissa ois suklaataa enemmän kuin laki sallii, kun oli niin hyvä tarjous k-kaupassa, ja kovasti mieli teki äskenkin, mut hainkin sitten iltapalaksi ruisleipää..ei oikein käy suklaan korvikkeesta :ashamed:
Hoksaa kyllä heti kun imetyksen lopetti, niin ei kyllä kärsis mitään herkkuja syödä, kun on jo kilo taas tullut..

No nyt suihkuun ja sit takas :D

Piku ja Jasu
 
Katja :hug: Peesaan aikasempia kirjottajia, ET ole huono äiti. Kaikilla meillä on varmasti huonot hetkemme ja etenkin väsyneenä toimii välillä harkitsemattomasti. Seuraavalla kerralla olet taas viisaampi ja valitset toisen toimintamallin läppäsyn sijaan. Eikä kannata tuohon asiaan jäädä liiaksi rypemään, vaan anna itsellesi anteeksi

Uusille tulokkaille tervetuloa.

Anskulle onnea plussasta. Raskasta on alussa kahden pienen kanssa, mutta nyt tuntuu ainakin itestä jo paljon helpommalta.

Cattie: Mielelläni tulen joskus mukaan treffaamaan, mutta huomiseksi on jo muuta ohjelmaa. Otan sitten ton esikoisenkin mukaan, niin tulee muillekin vauvoille vähän säpinää. :) Laittakaahan viestiä, kun olette seuraavan kerran tapaamassa.

Meillä on nyt muutamana iltana ollut Irenellä melkoinen huutokonsertti. Taitaa johtua siitä, etten ole hänelle antanut tissiä, kun on herännyt aika pian nukahtamisen jälkeen. Toissa itana neiti huusi tunnin putkeen, kunnes sain sylissä heijaamalla nukahtamaan. Tänään on päivälläkin ollut ihan outoja huutokohtauksia (yleensä Irene itkee aika vähän). Nuha tuolla pienellä on, että olisko sen takia vähän kurja olo. Vai tekiskö kans lisää hampaita? Vikavaloja siis kaivataan täälläkin. :LOL:

Me ollaan huomena menossa tyttöjen kanssa teatteriin. Mun yks ystävä on näyttelijä ja ne tekee työkaverinsa kanssa sellasta lastennäytelmää, joka saa ensi-iltansa loppuviikosta. Ne on pyytänyt lapsellisia kavereitaan sinne koeyleisöksi ja kuulemma aika vauvapainotteinen yleisö tulee olemaan. Kivaa vaihtelua meidän arkeen etenkin kun saadaan matkustaa vielä junalla.

Jaahas. Esikoisen huoneesta kuuluu kuorsausta. Täytyy mennä herättämään ukko. :LOL:
 
Jes, hiljaisuus vihdoin ja viimein! Molemmat kiukkuiset neidit untenmailla! |O En tosiaan tiedä mikä Emmaa vaivaa, huusi monta tuntia melkein putkeen... Supon laitoin yöksi, saas nähdä miten nyt nukutaan.
Shakilla on hauskankuuloinen päivä tulossa! :D Pitäkää kivaa lapsosten kanssa!
Jaa, Emma heräs taas! :wave: :/
 
Huomenta pitkästä aikaa

Taisi olla viimeksi kesäkuu kun kirjoittelin. Lukemassa olen käynyt mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Tunnen niin myötätuntoa Katja sinua kohtaan. Meilläkin yöt ovat yhtä hulinaa. Joinakin öinä tunnin välein on kitinää ja täytyy nostaa sängystä ylös. Silloin kun Vili nukkuu meidän välissä yöt ovat vähän rauhallisempia, mutta minäpä en osaa silloin nukkua. Joskus päivät menevät kuin unessa, on niin paljon univelkaa. Kunpa jaksaisi aloittaa sen unikoulun, mutta aina tuntee olevansa siihenkin liian väsynyt.

Muuten menee ihan kivasti. Vili oppi 6 kk:n ikäisenä konttaamaan ja nousi saman tien seisomaan, nyt hän sitten pääsee/ehtii joka paikkaan. Ja ruoka maistuu hyvin, tuntuu, että sitä menee päivä päivältä enemmän, varmaan liikkuminen vie energiaa melkoisesti.

Mutta yksilöitähän nämä vauvat todellakin ovat, joku täällä palstalla kertoi bonganneensa jo sanoja. Meillä ei kyllä tule ensimmäistäkään selkeää sanaa; vävvävväv... ja enenen... jne. sellaista puhetta tulee, mutta ei juurikaan muuta.

Nyt antamaan Vilille aamupuuroa ja aloittelemaan päivää. Tänään näyttäisi tulevan hieno aurinkoinen päivä kuten eilisestäkin. Täytyykin ulkoilla, että virkistyisi.

Annuli

 
Huomenta!
Meillä meni yö tosi hyvin..taisi joku kohtalo tarttua peliin, ja päättää että nyt pitää mun antaa nukkua. Albert rupesi yhdeksältä nukkumaan (ite menin kymmenenltä ) ja ensimmäisen kerran Aape heräsi vasta puol 5, ja sit maitopullon jälkeen nukahti ja veteli kahdeksaan asti unta.. Voi että mie oon nyt niin pirteenä täällä, kun sain nukuttua taas moneen yöhön kunnolla.

Albertilla on joku uusi juttu, se iskee hamapaansa kiinni mun käsivarteen aina kun on mahdollisuus siihen :LOL: :LOL:

Me otettiin muutes eilen jalat irti meidän sängystä, niin ei nyt oo niin vaarallista jos Aape tosta muksahtaa alas, kun ei oo pudotus kuin vajaa 30cm..

Mut nyt pikkuista hyysäämään :wave:

Katja ja Aape vajaa 8kk

Muoks. mie vähän poistelin noita mun eilisiä kirjoituksia, kun tää on kuitenkin julkinen palsta, eikä näitä tarvii kaikkien kaivella täältä jälkikäteen.. Ymmärtänette varmaan..
 
Tervehdys
Meillä vauhdikas kesä (lue tylsä) takana ja nyt koulut ja eskari alkaneet, joten taas on palattu normaaliin päiväjärjestykseen, vihdoinkin. Viikon verran on poika ryöminyt ja vihdoin alkoi viihtyä hetken lattialla, kun pääsee minne haluaa. Ennen ryömimistä sain kirjaimellisesti kantaa sylissäkoko ajan jne. mut kai se vaikuttaa lapseen voimakkaasti ja laps vaistoaa kun äiti koko ajan hermona milloin mistäkin ja karjuu kurkku punasena isommille jotka hakemalla hakevat huomiota tms. Yksin aika ei enää riitä kaikille. Meillä kun isi joutuikesällä matkatöihin ja on aina 6 päivää viikosta töissä . Niin ja sit viel pitäis lisää lapsia , meillä ei ehkäsyä ole, vaan veikkaan että kun imetys vähenee vielä vähän niin täälläkin plussaillaan uudelleen.Hampaat 4kpl puhkesivat kaikki yhtäaikaa parin päivän tuskaisen huudon tuloksena. :headwall:
Viime neuvolassa 73cm ja 9800g ja seuraavaks vasta lokakuussa neuvola ja lääkäri.
:headwall: Hermoraunio osa-aika yh :LOL: :wave:
 
Hei!

Shakki: tuo teidän "alkuyönimetyksenlopetus" kuulostaa niin tutulta. Mä päätin reilu viikko sit, että nyt en kokoyötä enää syötä. Ekana yönä Laura huusi 1,5 tuntia, joista suurimman osan hyssyttelin ja keinuttelin sylissä. Aika nopeasti kuitenki sit "oppi", että jos maitoa ei tuu, niin turha huutaa. Nyt saattaa hetken kitistä maitoa alkuyöstä, mutta monena yönä on nukkunut jo suoraan "aamuun" sakka, eli alkuyön heräilyt vähentyneet huomattavasti.

Ääh, nyt tuolla ei päiväunille käydäkkään, pitää mennä kattoon :wave:
 
Hei!
Meillä aloitettiin toissailtana kunnolla nukahtamisharjoitukset ilman äitiä (lue:tissiä). Mies sai kuunnella 60 min huutoa, kunnes tyttö nukahti. Eilen onnistui jo 20minuutissa ilman huutoa =) . Katsotaan miten tänään käy :wave: . Päiväunille nyt kyllä nukahti heti syönnin jälkeen. Pitää ottaa sama käytäntö päiväunille heti kun yöunille nukahtaminen alkaa onnistumaan.

Roosa konttaa joka paikkaan, ja saa kyllä olla vahtimassa ihan eri lailla kuin aikaisemmin :whistle: . Ja on nyt oppinut nousemaan polvilleen/joskus jaloilleen tukea vasten. Olkaa vaan tyytyväisiä jos teidän lapset ei vielä liiku niin paljon!

Tampereen/lähiseudun mammat: ilmoitellaan kyllä kun ollaan näkemässä. Tänään mennään Cattien luo kahvittelemaan. On kuulemma leiponut jotain hyvää :p . Kotosalla on ihan kiva nähdä kun lapset saa liikkua, voi lainata esim. syöttistä, ja saa itse luvan kanssa leipoa jotain =)

Meille ei ole maistunut aamupala nyt taas viime päivinä. Taitaa vetästä sellaiset maitomäärät yön jälkeen, ettei puuro maistu. Tänään sain menemään vajaa 10 pientä lusikallista huudon kera. En sitten tiedä pitäiskö eka tarjota sitä puuroa heti kun herää eikä tissiä. Voisin huomenna koittaa..

Katja :hug:

Ansku onnea plussasta =) :flower: . Tuntuu kyllä varmasti aika hurjalta, varsinkin ensi kesä tulee olemaan aika työn täyteinen. Saa nähdä onko meilläkin ;)

Nyt valmistautumaan lähtöön. R nukkuu, mutta äiti pitäis saada kuntoon :wave:
 
Kiitoksia vaan onnitteluista.. Nyt on iskeny hirveä väsymys päälle, kokoajan vaan haluis nukkua.. Mut sillee on erilainen tää raskauden alku ku Sofiasta et pahoinvointia ei oo ollu ollenkaa, ainakaa vielä. Jospa tää nyt olis sit poika, olis kyl iha mukava! =) Ja eipä sitä oikee viel ees tajuu et oikeesti on jo toinen tulossa, mut kaippa sitä pärjää..
Meillä Sofia perjantaina 7kk, menny jo monta viikkoa taaksepäin, ja pyörii, ja nyt lähteny eteenpäin menemään, tosin vasta lelun perässä, viel ei oo (onneks) mun perään tajunnu lähteä ;) Hampaita ei oo viel meijä neitillä näkyny. Vaik kovasti on jo useamman kk kutittanu selvästi ikeniä. Tämmöstä täällä..
 
Heipä hei! Minä täällä vieraita jo oottelen =) Leivoin totta tosiaan sitruuna-turkinpippurimarenki piirakan ja luulempa että siitä marengista tuli liika tumma :( toivottavasti ois maistuvaa :p ikinä en oo ennen tehnykkään sellasta...

VIime yön poika nukkukin ihan hyvin, muttein meinattu saada nukkuun illalla :LOL: eli aina tuntuu jokin olevan huonosti.. no 10 aikaan nukahti vihdoin illalla ja nukku meidän keskellä 7 asti... Tänään ei ookkan ruoka oikein maistunu, mikä lie syynä ja kiukkunen ollu... Nyt jo vetelee toisia unia, näin sopivasti ku kavereita tulis ni hän vetelee sikeitä. =)

Mäkin haluun vikavalolistan..

Kiva juttu Katja että menee jo paremmin teillä.

Tiettekö meni se mun haalari TAAS pieleen, nyt tuli liian kapeet puntit! Ja kun minä niin panostin siihen että tulis siistiä jälkee ja rauhallisesti pein ja paskat! Että nyt se tarttis alottaa kolmannen kerran, ku eka kerralla tuli erimittaset puntit :LOL: Että tällanen neuoloja täällä :LOL: :ashamed: mutta kyllä mä viä jonkinlaisen haalarin teen PRKL!!!


-c-
 
Voi Cattie sun haalaria! Mun pitäs nyt vihdoin päästä tänään lisää lankaa ostamaan, edelleen tuo villatakki pahasti vaiheessa...

Me käytiin taas kunnon kävelylenkillä yhden kaverin kanssa. Poikettiin vielä matkalla tallille heppoja kattomaan (ja tuttuja moikkaamaan ;) ). Laura katseli heppoja niin innoissaan, kauhea papatus vaan kävi ku piti niin höpöttää. :heart:

Nyt onki neiti päiväunilla, hetken saa siis itekkin huilata. Sit kaupoille, lankoja ja pesuaineita ostamaan :D
 
Terveiset täältä pienten räkänokkien keskeltä. Sekä esikoinen että Irene ovat aivan tukossa. Lisäksi ainakin esikoiselle on tulossa hampaita ja pikkuisen on sellainen aavistus, että Irenekin tekee noita yläetuhampaita. Siispä levottomia öitä ja kitinäpäiviä täällä vähän.

Lähdettiin nuhasta huolimatta tänään sinne teatterireissulle. Ja oli kyllä mukavaa. Esikoinen aluksi vähän pelkäsi siellä teatterissa ja olisi halunnut pois, mutta pian rauhottui ja ihan tarkkaavaisesti seuras. Ihan lopuksi meinas hänelle iskeä väsymys (päiväunet jäi väliin) ja pientä kiukutteluakin oli, mutta selvittiin loppuun asti. Irene seurasi melkein koko esityksen lattialta ja meinas välillä ryömiä sinne näyttämölle, mutta ilkeä äiti ei päästänyt :LOL: Ihanan tarkkaavaisesti Irenekin sitä esitystä seurasi. Mun yhden kaverin 2kk vanha poika oli myös yleisössä ja sekin jaksoi seurata koko esityksen. Ilmeisesti ne valot ja äänet oli niin kiinnostavia, että pientenkin mielenkiinto pysyi yllä.

Ilta olikin sitten melkoista hulabaloota, kun noita yliväsyneitä ipanoita yritin nukuttaa. Lisäksi jouduin nukutusrumbaan yksin (yleensä mies laittaa esikoisen nukkumaan), kun mies lähti sinne meidän uudelle asunnolle lämmittämään takkaa. Siellä piti tänään alkaa tapetointi, mutta seinät on niin kylmät ja kosteat, ettei niitä tapetteja voi laittaa. Sähköjen asennuskin on vielä vähän vaiheessa, joten lämmitys ei pelaa. Takan avulla nyt yritetään saada kämppään lämpöä. Toivottavasti muutto ei tän takia nyt ainakaan viivästy. :/

Cattie: Nam, kuulostaapa herkulta tuo leipomasi piiras. Harmi, kun ei päästy maistamaan. Ja nuo sun neulomiset kuulostaa perin mielenkiintosilta, ei mitään jokapojan massatavaraa vaan uniikkia. :LOL:

Katja: Irene kans kaluaa mun käsivartta ja pureskelee sormia. Olen ajatellut, että ikenet kutiaa elikkäs uusia hampaita olis varmaan tuloillaan. Kiva kuulla, että olet saanut hyvin nukuttua.

Mutta nyt on pakko kömpiä nukkumaan. Raskaan reissupäivän lisäks meillä oli melkosen levoton viimeyö. Esikoinen hyppäs ylhäällä pariinkin otteeseen (ne hampaat varmaan vaivaa) ja sen rauhotteluun meni sit aina jokunen tovi.

öitä!
 
Hulinaa, vilskettä ja menoa.. Kauhiaa kiirettä koko ajan. Nyt alkaa jo keskimmäiselle verottaan noi aamuherätyksen ja lähdöt. On toinen ihan väsynyt ja itkunen. vai ei toi flunssakaa paranna yhtää olo.
Eilen oliki aamulla eskaarin vienti, keskimmäisen kerho, kerhon jälkeen tuliki ihan totaalinen sippi ja mentiin päikkäreille, sitten pääskin iskän kaa uimaa, eskarista hakemista, futispeliä yms yms normia kotihommaa. Saas nähä miten sitä sitten jaksaa ku pitäs illaksi vielä vääntäytyä töihin.

äitiX4, ei sielläkää taida kovin helpolla päästä. Hommaa riittää! Vai et viides ois jo toiveissa? Montako lasta teille on suunnitteilla? Sulla taitaakin olla hyvä ja pitkä pinna :D

Vitsi mä oon nii kade, kku tampereelaiset tollaa rehvailee. Tuolla mesen puolella ollaan osan kaa jo tultu niin tutuiksi et musta ois kans niin kiva päästä livenä paikalle. Varsinki moisia turkkaripiirakoita on tarjolla :p

Herkuista puheen ollen, taas hyvä draivi päällä ja paino laskee. Heti ku diettaa MYÖS viikonlopun niin tasasta laskua mennää. Nyt jo -5,2kg


Mitäs muuta pitikää kirjoittaa, käskittymistä taas häirää keskimmäinen ku TAAS sai jonku ihmeellisen änkyräkohtauksen..Omia kommervenkkeja koittaa mua pomottaa ja hyppyyttää..
Et pitänee palailla taas uudemman kerran, jos rauhoittelis tuon ja siivois hiukan..
Äh, ja nyt taitaa toi pienenpiki tuoksahtaa :x
 
Huomenta!
Tulipas nukuttua makoisasti. Me olitiin eilen illalla mun vanhempien luona kylässä, ja Albert nukkui aika myöhään viimeiset unet, 17.45-18.20 (autossa nimittäin nukahti) niin jaksoi sit valvoa myöhään Aapekin, ei nukahtanut ees kotia tullessa vielä, vaan kotona vasta 22.30, no eipä siinä mitään, kun me herättiin vasta äsken :D Aamukahvia tässä hörpin, ja aamupuuro on liedellä. Heräsi se Albert viideltä maitoa juomaan, ja tuossa seitsemän aikaan kans heräsi höpöttelemään, mut torkahti sit vielä. Mut olipa kyllä ihana yö :)

Kuulostaa kivalta tuo shakin kertoma teatterissa käynti..ajattelinkin tuossa just, että täälläkin alkaa syksyllä taas babybiot, niin vois joskus lähteä käymään elokuvissa Aapen kanssa. Onko joku muu käynyt???

Jaahas, mut nyt aamupuurolle, myöhemmin sit lisää..
Täällä muuten näyttäis olevan taas tosi hiljaista..

K & A vajaa 8kk
 
Ompa ihanaa et katja on noin hyvällä tuulella ja teillä nukkuminen sujuu :heart: Kyllä se uni aina tekee ihmeitä ja ihmine taas jaksaa pitkälle jo parillakin hyvällä yöllä. Tätähän tämä lasten kanssa eläminen on.. :D

Hiljasta on joo, meilläki rauhottu tilanne ja pian pitäs jotain sapuskaa laittaa ja Luca unille. Tänään pidetäänki kotiaamu, et kerkiää taas jotain etes tekemään. :kieh: Jopa sorruin miehen hommia tekee eli tiskit laiton!

Mut mäki täällä roikuskele..
 
Cattien piirakka oli ihan hyvää, vahvat maut kylläkin ettei ihan kauheesti voinut syödä :p

Meillä nukahdettiin eilen noin 20 minuutissa. Vähän itkua tuli, mutta on kyllä aika hyvin hyväksynyt sen että mies nyt nukuttaa iltaisin =) . Ehkä me vielä päästään siihen että itsekseen nukahtaa, ainahan saa haaveilla :whistle:

Tänään alkaa muskari meillä. Ootteko muut menossa sellaiseen? Kivaa kun saa säännöllisen ohjelman viikkoon. Meillä on sinne matkaa noin 2,5km ja kun kävellen mennään (jos ei sada) niin saa just hyvät pienet unet (=ekat päikkärit) matkalla sinne.

Meilläkin on oltu kohta viikko pienessä räkätaudissa. Nyt jo pari parempaa päivää takana. Sen takia uskallan lähteäkin tuonne muskariin jo. Kaikille pikku potilaille hyviä vointeja :hug:

Afu ja R (joka yrittää syödä kännykän laturia :whistle: )
 
Huomenia!

Ensiksi kaunis kiitos eilisestä iltapäiväkahviseurasta Cattielle, Afulle ja Tyttöselle, sekä tietysti pikkuisillenne :D Toivottavasti Cattien poika ei nähnyt painajaisia liian innolla kontaktia ottavasta pienestä miehestä :LOL:

Meillä poika söi iltapuuron mallikkaasti ja veti maitoakin vielä päälle, jota ei ole moneen iltaan tehnyt. Nyt sitten ajattelinkin, että varmaan on tulossa ihanan rauhallinen yö.... Ja mitä vielä yhdestä lähtien heräili tunnin välein :headwall: No torkkui sitten kuitenkin kasiin saakka ja nyt on jo aamupäikyillä, joten ehkä se taas tästä.

Täällä on tosissaan ollut kovasti hiljaisen puoleista näköjään, missäs kaikki on?

Ootteko muuten ostaneet lapsosillenne jo ensimmäisiä kenkiä siis sellaisia, joilla olis ajatus olla ihan oikeasti pystyssäkin? Eikä siis vaan "koristeena jalassa :) Meidän kun pitäis tuolle pienelle miehelle semmoiset hankkia ja olen miettinyt, että kannattaisko ostaa jotkut sandaalit sisälle vai oisko jotkut muut paremmat? Nykyisin poika on aina paljainvarpain sisällä, ettei kaadu noustessaan pystyyn, mutta ei sitä nyt kohta enää voi paljasvarpaisena pitää, kun ilmat kylmenee.

Mulla olis tänään edessä imurointi ja vessanpuunaus, joten pitäis kai alkaa tekeen jotain, kun itsestäänkään noi hommat ei taida valmistua :)

Leppoisaa päivää :wave:
 
Mä eilen laitoin Lucalle semmosen ensiaskel-lenkkarit jalkaan, aikasemmin ollu vain noita h&m tossukenkii. Niin olihan se poika kummissaan, ei oikee tienny miten niitten kanssa oltais (sisällä) istu vaa ja koitti repii pois :LOL: Meillä on myös semmoiset tukevat sandaalit, joita vois sitten sisällä käyttää. Mut ei meillä paljon olla muillakaa käytetty sisällä kenkiä, jarrarit jalassa menty. Mut ulos ku mennään niin ajattelin nyt aina laittaa noi lenarit jalkaa, paitsi jos menee unille, niin silloin töppöset on kivemmat.
 
Hieno homma Afu, että iltanne meni noin mallikkaasti :) Kyllä se vielä itsekkin oppii nukkumaan, hyvin on vielä aikaa ;)

Me ollaan pojan kans menossa äiti-lapsijumppaan, mut se taitaa alkaa vasta parin viikon kulutua, mutta mä olen samaa mieltä että kiva saada joku säännöllinen meno viikkoon. Sitten olis perhekerho ja perhekahvila, joissa vois käydä jommassa kummassa viikolla. Nuo kaksi aamumenoa on varmaan meille "tarpeeksi".

Niin ja siis tosiaan Cattien turkinpippuripiirakka oli tosiaan uusi, mielenkiintoinen makuelämys, NAM :p

Mutta nyt niiden kotitöiden kimppuun....
 
Kiitti Saaru vastauksesta. Vois tosiaan koittaa jarrusukkia. En vaan ole saanut vielä aikaiseksi kaivaa niitä tuolta laatikosta. Ja sittenhän vois tosiaan ostaa umpikengät, joita vois eka pitää sisäkenkinä ja sitten laittais ne ulos, kun ulkona olessa tulee tarvetta. Jos ei ole jo käyneet pieniksi...

No katsellaan ja nyt oikeesti vessaharjaa heiluttamaan :kieh:
 
Meillä ei kummosta harrastusta enää päivärytmiin saa mahtumaan et Lucalle ois jotain "omaa". Mutta onhan tässä puistoilua yms jos tässä alkais uimassa käymään. Päivät on muutennin jo niin kiireisiä. Ja nyt isommilla alkaa vielä parin vko päästä jääkiekko. Keskimmäinenkin pääsee nyt omaan kiekkokouluun :heart: Iso poika jo!
 
Hei vaan!
Meillä jatkuu itku ja kiukku... :( Yöt sentään nukuttu jotenkin... Varmaan hampaita tulossa. Niin, ja toi Emman pimppakin vaivaa taas, nyt siellä on punaisia paukamia! :eek: Ja ei taas mitään apua lääkäristä. Eli pitäis varmaan tilata aika yksityiselle... Mä oon itte kai tulossa kipeeksi viä kaiken lisäks. Kuumetta ja tosi surkee olo, oksettaakin, ettei vaan olis oksutauti tulossa... :x Ja mies on työreissussa.... Tulee kyllä taas illalla, mutta vaan nukkuun ja huomenna taas työmaalle. :|
Katja: hyvä, että siellä sujuu paremmin! :hug:
Afu: vauvauinnissa käydään. Esikoinen on vauvasta asti käyny muskarissa ja kovin pitänyt. :D
Saaru: hieno homma toi painonpudotus! Onnea! :flower:
No, nyt Emma hermostui...
Neamma ja tytöt :heart:
 
Huomenta!

Laura päiväunilla, joten nyt saa rauhassa juoda kahvia. Toivottavasti nyt nukkuu kunnon unet, meillä illalla mummola reissu tiedossa, joten ilta unet menee sit ihan miten sattuu. Siis miehen vanhemmille mennään kylään, ja sinne just sen verta matkaa (autolla n. puoli tuntia), että Laura ehtii nukahtamaan, muttei kunnolla nukkua. Nyt jos onnistuttas ajottaa lähtö tokien päikkäreiden jälkeen niin vois tuurilla pysyä hereillä menomatkan. Sitten vaan toivotaan parasta, että päästään ees jotakuin järkevään aikaan sieltä kotiinpäin. Miehen vanhemmat vaan ku ovat tänään töissä, niin voidaan mennä kylään aikasintaan 17 jälkeen...

Harrastuksista: kovan etsinnän jälkeen löytyi tosta ihan meijän vierestä muskari, joka on iltasin. Me kun ollaan jo keväällä päätetty, että koska mies ei vauvauintiin mukaan halua, vie hän Lauran muskariin. Meinasi vaan jäädä muskariin menemättä, kun kaikki muskarit tuntui aluksi olevan aamupäivisin, jolloin mies töissä. Ensiviikolla alkaa, täytyy varmaan itekkin sillon mukaan kurkkimaan lähteä.

Syyskuun puolessavälissä alkaa meillä sit äiti-lapsijumppa, ja vauvauinnissa käydään edelleen. Eli harrastuksia meidän neidillä riittää. Vielä ois kiva jos jollekkin päivälle viikossa löytys joku perhekahvila tms. Välillä kun mua rupeaa aina ahdistamaan nää seinät. Kaikki kaverit ku kuitenki on päivisin töissä, ja iltasin monet niin kiireisiä, niin aika yksinäistä on välillä tää kotona olo. Onneksi tällä ja mesessä mukavaa seuraa!
 
Tehän rupeatte kohta jo olemaan kateellisia mulle, kun meil on menny pari yötä niin hienosti :LOL: :LOL: No ei vaan, vitsi vitsi, mut jaksuja täältä päin puolestaan kaikkien yökukkujien äideille :hug:
Tuo uni on kyllä ihmeellinen asia, TOSI ihmeellinen suorastaan..kun mulla ainakin tuntuu jo parin valvotun yön jälkeen, että kaikki menee päin helvettiä, ja mistään ei tuu enää ikinä mitään..mut sitten taas kun saa pari yötä nukuttua tosi hienosti, niin sitä on taas ihan eri ihminen..nytkin täällä oikein intoa puhkun ja suunnittelen kaikkea kivaa tekemistä... Meilläkin oli aluksi tarkoitus lähteä äiti-vauvajumppaan, mut se on toisella puolella kaupunkia, ja oltais jouduttu bussilla menemään, niin se jumpan ajankohta oli tosi huono bussiaikatauluihin verrattuna, että 45min jumpan takia, meil menis melkein 3h sillä reissulla, niin aattelin että antaa olla.. Toisaalta olis kyl ollu ihan kiva lähteä sinne.. Täälläkin olis tuossa kilometrin päässä MLL:n perhekahvila, ja seurakunnan perhekerho kerran viikossa..mut en tiiä, mie oon vähä huono lähtemään noihin, kun en tunne ennestään sieltä ketään.. Minkalaisia nuo ko. kerhot on??? Kertokaa mulle te ketkä ootte käyneet siellä ennestään??? :attn: Ja onko joku käynyt vauvakinossa/babybiossa?? Ja minkä ikäisten kans vois mennä uimahalliin ihan noin muuten vaan, ettei mihinkään vauvauintiryhmään? Mie en sinne vauvauintiin raaski lähteä, 8x maksaa 100?, törkeen kallis :eek:
Joku 1 harrastus olis kiva, enempää (ainakaan maksullisia) harrastuksia mie en jaksa, kun välillä on niitä huonoja päiviä ettei jaksa lähteä mihinkään, niin sit iskee ahdistus, kun olis "pakko" mennä..ja toisekseen kun Aape sairastelee aikas paljon näköjään, niin senkin puoleen ei hirveesti harrastuksia viitti maksella turhaan.. Mun mielestä ei muutenkaan oo kiva lapsenkaan kannalta, että joka päivä on hirveetä aktiviteettia, pitää oppia jo pienenä sietämään tylsyyttä B)

Kengistä oli puhetta, niin mie en oo ajatellu mitään sisäkenkiä ostaa, jarrusukat on käytössä, muita sukkia meil ei olekaan. Talveksi on sit talvikengät, mikäli Aape oppii kävelemään, muuten ajattelin pitää ainakin vaunuissa niitä toppatöppösiä mitkä oli äitiyspakkauksessa, kokeilin niitä, niin ne mahtuu vielä, mut se äp:n toppahattu on jo liian pieni :eek: ei mee päähän ees..haalari on kyl vielä reilu.
 
Moi kaikille piiitkästä aikaa! :wave:
Nyt on tullut niin paljon tekstiä,että taitaa jäädä suurin osa kommentoimatta. :snotty:

Meillä on ollut kiirettä ja kaikkee touhua.
Mutta tiedättekö mitä?Me ostetaan ehkä oma talo!
:D Eli tilanne on,se että miehen vanhemmat eroaa ja me ostetaan niiden talo.Tänään on aika pankkiin,toivottavasti saadaan laina!
Talo on tosi ihana.Keittiö,olohuone,sauna,3 makkaria ja takkahuone.Saatais tosi halvalla toi talo!Miehen vanhemmat tekee siihen vielä sauna-ja kylpyhuoneremontin ennen kuin myy sen meille..Pitäkää peukkuja! :)

Tervetuloa kaikki uudet Tammikuiset! :flower:

Katja:Kiva,että teillä menee paremmin. :hug: Nyt unohdat sen ikävän välikohtauksen,etkä syyllistä siitä itseäs.Sä olet hyvä äiti Aapelle. :)

Höh,nyt pitää mennä.Koirat ruinaa ulos.Myöhemmin lisää..

Vattu&Nanu
 

Yhteistyössä