**Tammikuun tuhisijat 2013 Marraskuussa**

Pinsuli, kylläpä kiteytit hyvin munkin tuntemukset: "Tekis mieli vaan makoilla päivät pitkät, kun ei jaksaisi raahata tätä mahaa ympäriinsä." :LOL: Tuntuu että on niin työlästä lähteä mihinkään kun a) pitää miettiä mitä mahtuisi tänään päälle, b) kengännauhoja on vaikea sitoa, c) jalkoja alkaa särkeä ja d) tietää, että sitten jälkeenpäin on niin väsynyt ja tuskainen, että alkaa jo pelkkä ajatus lähtemisestä väsyttää. Ja tuntuu että se oleminen, missä hyvänsä nyt sitten onkaan, niin on sellaista tyhjänpäiväistä palloilua edestakaisin, hyvän asennon hakemista ja puuskuttamista.

Eipä tänne mitään uutta. Huomenna taas neuvola, saapa nähdä mitä siellä sanotaan. Eilen näytti kyllä kotivaaka vähemmän kuin ennen, mutta siellä neuvolassa ne varmaan säätää sitä vaakaa jotenkin aina ylöspäin... :stick: Tuli kyllä taas viikonloppuna herkuteltua siihen malliin, että pissa on varmaan taas ihan sokerista. Omituista kyllä, kaikki mitatut sokeriarvot on kuitenkin olleet ihan priimatavaraa. :)

Mä oon nyt muutamana yönä nähnyt unia, että valkkaan hätäpäissäni vauvalle sopivia kotiintulovaatteita, enkä tiiä yhtään mitä pukisin sille päälle. Pipo erityisesti tuottaa päänvaivaa. :D Otankohan mä tämän asian nyt sitten hieman liian vakavasti...? :D Ehkä pääasia, että vauvalla on jotain lämmintä päällä. Omaa sairaalakassia oon ajatustasolla miettinyt, mutta mitään en oo vielä pakkaillut. Tuntuu että kaikki tarvikkeet on sellaisia, joita tarvin muutenkin koko ajan, enkä osaa päättää minkä kassin ottaisin. Enkä oikein osaa päättää, ottaisko aamutakkia vai ei, kun se vie sitten tilaa koko kassin verran. Se vaan ois niin mukavan kotoisa ja lämmin siellä... Ehkä teen tästä asiasta nyt taas hieman liian vaikeaa. :ashamed:

Ei yhtään huvittais aloitella työpäivää, mutta onneksi niitä ei oo enää kuin muutama. :)

Nöhveli & pikkumöykky 31+4
 
Toiseksi viimeinen työpäivä ennen mammalomaa! Tulee kyllä ikävä tätä työporukkaa, mutta on tässä jo sen verran raihnainen ja kankea olo, että parempi, kun saakin olla vain kotona. Tosin ei mun loma mitenkään hyvin ala. Rakkaalla lemmikkieläimellä on joku sairaus, enkä usko, että sitä saadaan parannettua. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään tavallinen lemmikki, kuten koira tai kissa, joten hoidon saaminen on vaikeampaa, varsinkin täällä keskellä ei mitään. Etelä-Suomessa tilanne voisi ollakin toinen... Ja tämä pikkukaveri on vasta reilun vuoden ikäinen. :'(

Onko muille tullut sellaista vihlontaa tuonne alakertaan? Tuntuu kuin kohdunsuuta puukotettaisiin sisältä käsin. Ei ole mitään liitoskipuja, vaan sellaista hyvin terävää ja pistävää vihlontaa. Alkaa kävellessä/rehkiessä ja helpottaa istuessa.

Lisäksi mulla on niin hirveää närästystä, että öisinkin herään siihen, kun niitä mahahappoja/-nesteitä vain alkaa nousemaan kurkkuun. Aamupalan jälkeen on niin kamala olo, että saa ihan tosissaan pidätellä oksennusta. Iskias vaivaa kans ihan kunnolla varsinkin iltaisin. Se kipu on kyllä niin hirveää. Ja jalat ovat aivan kamalan turvonneet. Jalkapöydät ja nilkat turpoavat iltaisin niin pahasti, että seisominenkin tasapainossa on hankalaa. Mieskin on alkanut miettimään, voiko näin voimakas turvotus tosiaan olla normaalia. Ei ole oikein hyvin nyt asiat... :( Onneksi poitsulla tuntuu asiat olevan ihan hyvin, ainakin möyrimisestä päätellen!

Tuskainen Piipu85 & Iisakki 34+1
 
Hei kaikille!

Tässä onkin vierehtänyt taas jonkin aikaa kirjoittelusta. Täällä kaikki ok.
Ei ole juurikaan kipuja, supistuksia tulee vaan heti kun kumartaa mutta eivät onneksi ole kipeitä. Mulla ei myöskään ole varmaan niitä liitoskipuja, voisko joku selittää millaisia ne ovat? :D

Ainoat vaivat on närästys ja tää ISO maha jonka kanssa hankala liikkua ja supistelut :D Tekis tosiaankin mieli vaan lepäillä päivät pitkät! Turvotusta en ole jaloissa vielä huomannut, mutta sormus piti ottaa pois, sain juuri ja juuri sen irti :D Nyt se roikkuu kaulaketjussa :)

Viimenen työvuoro 3 viikon päästä, et sinne asti pitäs pysyä suht hyvissä voimissa, "onneksi" itse työvuoroja ei ole ku muutama hassu enää.

Meillä on onneks aika hyvin hankittu kaikki tavarat, vielä on jonkun verran järjestelyä kotona ja pyykin pesua edessä. Joululahjaks pyydetään vielä pari isompaa tavaraa, mut aika hyvällä mallilla muuten vauvan kamppeet.

Tulispa jo lunta!

Lissu&pöpö 31+6
 
Hello!
Mä pakkasin sairaalakassin jo. Olen niin hätähousu, että piti saada se pois päiväjärjestyksestä.Vielä tietty muutama tavara puuttuu. Puuttuvista tein listan ja ne laitetaan laukkuun sitten kun tehdään lähtöä synnyttämään (esim. kamera ja äitiyskortti).

Jaaha, on kirjoittaminen "hieman" haasteellista, kun yks vee änkee väkisin syliin...

Pisang ja Nuppu 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla liitoskivut tässä vaiheessa raskautta tuntuu tosi kovina pistävinä kipuina tuolla lonkassa "etupuolella", eli tavallaan alakohdussa. Ne ei kestä kauaa, mutta mulla ainakin sattuu kovasti. Niiden lisäksi mulla on ollut vielä niitä lantion löystymiskipuja (ainakin luulen että ne on niitä). Ne on vähän lievempiä mutta kestää pidempään.

Mä ostin tuohon sairaalakassiin noi shampoot ja hoitoaineet ynnä muut päivittäiset hygieniatavarat erikseen. Nekin on siis kaikki pakattuina. Aion myös säilyttää äitiyskorttiani siellä, ja napata sen sitten mukaan neuvoloihin sieltä, ja palauttaa takaisin. Oon valinnut sellaiset tavarat, joita en tarvitse kotona ennen lähtöä. Vaatteet, sekä omat että vauvan, puuttuu vielä.

Voi kun on taas ollut noita supistuksia. Huhhuh :/ Huomaa kyllä kuin ne kipeytyy kokoajan... Jalat myös turpoaa! Etenkin pohkeet. Nilkat ei niinkään, tosin riippuu kuin kauan on joutunut istumaan päivän aikana.

Pinsuli ja pikkunen 34+3 <3
 
Heipsan!

Pinsuli, tosi kiva luovuttaa päivitysvastuu eteenpäin! :)
Helpommalla pääsisit alkuun, jos pystyt laittamaan mulle sähköposti osoitteen, niin voisin pistää sulle kopion tuosta valmiista sivusta, muussa tapauksessa joudut muokkaamaan itse. Kummin vain. :)

Närästyksestä, jostain luin, että sängyn päädyn nosto voisi auttaa tuohon yölliseen närästykseen.. Me sitten pistettiin 5cm palat tuon yläpään jalkojen alle, ja johan helpoitti nuo yölliset närästykset mun kohdalla.

Hot boobs, joo-o, täälläkin on ollut aikalailla koko raskauden ajan, ekaks aattelin, et johtuu kasvusta, mutta ei kai ne koko aikaa kasva.. :O
Ne ei enää edes näytä isoilta kun tuo mahakin on niin valtava.. Nyt mennään E kupissa, mitenhän sitten kun maito nousee.. Ja siis B/C kupista oli lähtö. :LOL:


"MY" ja RistoAnneli 32+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: tammikuunpoika
Mä oon sitä mieltä ettei sitä neuvolakorttia kannata pakata mihinkään kassiin odottamaan. Mulla se kulkee käsilaukussa kokoajan mukana. Sairaalakassi on kuitenkin vähän ns. turha jos jotain äkkinäistä sattuu. Kamera toki ois kiva olla aina mukana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: pisang
Kiitos kauniista sanoista myös sinulle Lynette :) Mun on kyllä sanottava, että en
kyllä muuta voi kuin ihailla sua, että miten jaksat noin monen pienen lapsen kanssa.
Ihan suoraan sanottuna minusta ei olisi tuohon! Miehen kanssa päätös olla tehty, että
lapsiluku saa jäädä kahteen. Mies haluaisi vielä yhden, mutta ymmärtää mun päätöksen eikä ole
siitä mitenkään katkera. Olen aina ollut avoin ja pystynyt puhumaan
myös vaikeista asioista ääneen. Vielä kun ikää on tullut lisää sitä on tajunnut, että
asiat/tunteet vaan pitää käydä läpi. Mun mielestä kaikki äidit on yhtä arvokkaita,
olivatpa raskausajan tunteet millaisia tahansa. Jokainen kuitenkin käy läpi niin yksilönä
sitä raskausaikaa, että minä en ainakaan voisi kenellekään sanoa mikä on oikein tai
väärin. Jokainen tekee oman ratkaisunsa :) Ja vaikka tämäkin lapsi on todella toivottu
niin silti niitä negatiivisia tunteita vaan on ja sille ei voi mitään. Ei se kaikkien raskaus
tosiaan mitään ruusuilla tanssimista ole..valitettavasti, mutta uskon siihen että jokainen
äiti on omalle lapselleen se paras äiti! :heart:
Joten paljon stemppiä sinullekin lynette! :hug: kuten myös kaikille muille täällä!

Vilipi, Avoneuvola on sellainen että se on avoinna tiettynä päivänä esim. 8-10 aamulla, niin että sinne
voi mennä ilman ajanvarausta jos on jotain huolia tai muuten vaan haluaa jutella tai että
terkka tarkistaa tilanteen. Minusta tuo on ollut ihan loistava systeemi. Itse olen käyttänyt
aika paljon nyt tässä raskaudessa sitä mahdollisuutta. Ekan kanssa en kokenut tarvitsevani,
mutta raskauskin oli ihan erilainen kuin tämä toinen. Tämä on ollut todella todella paljon
vaikeampi ja rankempi sekä fyysisesti että psyykkisesti.

(.) Tässä alkaa kyllä itsekin olla jo nyt aika valmista kauraa saamaan tämän vauvan ulos.
Sairastettiin tässä pari päivää koko perhe, ilmeisesti saatiin joku lievä ruokamyrkytys.
Esikoinen oli kaks päivää melkein 39,5 kuumeessa ja oksensi ihanasti mun päälle! Nyt jo
naurattaa, mutta silloin ei kyllä! :LOL: Itse ravasin vessassa kun tuntui että
molemmista päistä tuli tavaraa :( Oli kyllä niin hirveä olo että ajattelin että jos tästä selvii
niin selvii taas synnytyksestäkin. Mä inhoan vatsakipua yli kaiken! No nyt ollaan kaikki
taas ok, mutta väsymys on tietty tuonki takia hirveä. Ja kun se sitä on jo muutenkin
niin mä just tänään ajattelin että ei hitto ihan oikeasti vielä 7 viikkoako tätä pitää jaksaa?
Noh, sit ajattelin että kun kerta esikoinen syntyi etuajassa, niin toivottavasti tämäkin.
Mutta toivottavasti kuitenkin vasta viikon 35 jälkeen. Tämän takia nyt sitten jäi siellä
avoneuvolassakin käymättä, mutta onneksi ens ma on aika ja sitten nähdään tuleeko
lähete extraultraan painoarvioon sen sf mitan takia.. ainakin toivon niin.
 
Noniin kokoarviossa äitipolilla käyty. Arvio olikin 2,7kg, ja viikkoja nyt 32+6. Lapsivettä oli myös normaalia enemmän, joten huomenna sitten kolmanteen sokerirasitukseen. Kaksi edellistä olleet ok. Kahden viikon päästä sitten uusi kokoarvio. Alkoi kyllä pelottaa.. Lääkäri jopa sanoi, että pitää sitten miettiä synnytystapaa uudestaan. Niin kaksi viikkoa sitten kokoarvio oli 2.1kg, eli kahdessa viikossa kasvanut 600g.. Potra poika tulossa :D niin ja sain tehtäväksi seurata verenpaineita päivittäin, olleet nyt hieman koholla. Kuulemma jos ylittävät 145/95, pitää ottaa yhteyttä äpoliin..ja lääkäri sanoi, että jos liikkeitä ei tunnu, oma olo on heikko, heti yhteys. Joten jäin miettimään, onkohan nyt sitten jotain hälyyttävää löytynyt ultrassa, mitä ei kuitenkaan sanonut...:/
Tänään kävi neuvolan perhetyöntekijä kotikäynnillä. Täälläpäin on ihan rutiinia, käyvät ensimmäistä odottavien luona. Kyseli kaikkea parisuhteesta, elämäntavoista ja arvoista, ajatuksista jne.. ihan mukava käynti oli..

Pitäisi kai itsekin pakata tuo sairaalakassi, kun ei tiedä milloin poika potkaisee synnytyksen käyntiin..:D

Tytsy & poju 32+6
 
  • Tykkää
Reactions: tammikuunpoika
Tytteli_89 Onpas teidän pojalla jo kokoa :D! Mulla oli vk32 ultrassa painoarvio 1970g ja hiukkasen menee keskikäyrän alapuolella .

Mitä te ootte sinne sairaalakassiin oikeen pakannu ? Mä en tiedä yhtään , muutakun et kamera,läppäri,neuvolakortti&ruokaa , eikä noita oikeen vielä voi kassiin sulloa kun joka päivä tarviin noita :D

Selkäkivut on ihan hirveitä ! Tuntuu oikeasti siltä että selkä katkeaa . Mulla on käytössä jo masutuki mitä neuvolassa suositteli ja alkuun se auttokin ihan mukavasti ,muttei enää tunnu auttavan niin hyvin :/

Nimi on pojulle päätetty . Miten se voikin olla niin hankalaa ... Toivottavasti poju näyttää nimiseltänsä tai mä oon hukassa , eikä poika saa nimeä ollenkaan:D

Huomenna on neuvola ja saas nähä paljon on tullu kuukaudessa painoo kerättyä . Tähän asti on tullut 2.5kg lisää , mut mun ruokahalu on ihan loputon . En varmaan muuta teekkään kun syö pitkin päivää ja kokoajan pitää olla jotain naposteltavaa . Ja karkkia menee ihan liikaa , enkä ees oo ennen tykännyt siitä :D

Ja vaunut on tilattu ! Meille tulee hiilenharmaat Brion Happy Classic 2012-yhdistelmävaunut .

Olikohan mulla vielä jotain muuta...?

Huomenna 34+0

Tintti.&poju 33+6
 
Ihan vaan selvennystä tuosta äitiyskortti sairaalakassissa -jutusta, mä en hirveesti liiku kotoo yhtään mihinkään. Jos siis lähden johonkin ja otan käsilaukkuni mukaan, otan äitiyskortin mukaan käsilaukkuun. Pidän sitä sairaalakassissa yleisesti sen takia, että jos tulee äkkilähtö ja äitiyskortti on jossain muualla niin unohdan sen KUITENKIN! :D Oon just sellanen. Ja kun asutaan sairaalasta sellasen 100 kilsan päässä, niin ei oo oikein varaa unohtaa mitään.
 
Moikka! :)

Vieläkö mukaan mahtuu???

Oon lueskellut teiän juttuja (stalkkeri :D ) pidemmän aikaa, mutta nyt alkaa olee niin PUUDUTTAVAA tää loppuodotus jotenkin jo, että kaipaa ajanvietettä lisää (näin työpäivänkin aikana ;) )

Elikkäs vähän taustoja meikästä:

Mulla edellisestä suhteesta 4 v poika, miehelläni myös poika (meillä paljon) ja sitten meille on tulossa yhteinen ja taas kerran POIKA tammikuun lopussa..:)

Olin TÄYSIN vakuuttunut vielä nykyisen miehen kanssa suhteen alussa, että IKINÄ EN ENÄÄ lapsia "yritä", en ikinä ota riskiä enää, että tulee ero, mutta niin vain pää kääntyi ja tässä onnellisesti ollaan..:)

Elikkäs elikkäs nyt olisi menossa mun laskujen mukaan rv 31+2 (kai)..la 28.1.

Me tosiaan jätettiin ehkäsy pois muistaakseni helmikuussa..huhtikuun alussa mulle sattus sellainen vähän ikävämpi homma, että mun selkään pamahti kaksi pullistumaa, jotka veti mut aika huonoon kuntoon, pullistumat valuvat hermon päälle, joten oikea jalkani oli lähes käyttökelvoton ajoittain..noh, kun sitten magneettikuvien jälkeen olin kirurgin vastaanotolla, kirjoitti hän valmiiksi leikkauspäivän elokuulle..noh, meni viikko ja sainkin soitella takaisin, että nytpäs olenkin sitten raskaaana...:D noh, eihän se sillon naurattanut eikä todellakaan ajoittain vieläkään, kivut on välillä aikas pahat, mutta urheilemalla oon saanu ne pysymään aisoissa..:) mutta siis tosiaan, leikkaus peruttiin ja tässä ollaan..Paljon paremmassa kunnossa nyt olen kuin mitä esikoisesta..olin silloin n 25kiloa isompi lähtöpainoltani enkä kuntoillut raskauden aikana ollenkaan, joten nyt sen tajuaa, että kyllä ne vaan tottakin puhuu ne lekurit joskus :)

Kävin tuossa jokin aika sitten sairaalassa katsastamassa vähän tilannetta tuon selkäasian kanssa..piti siis sopia synnytyksestä "jotain", koska muut lääkärit olivat sanoneet, että pitää miettiä pystynkö synnyttämään normaalisti..

Noh, tämä synnytyssairaalan lääkäri oli sitä mieltä, että "ei sitä selällä synnytetä", joten normaalisti mennään..itseasiassa itse kammosin sektiota, mutta olisin toiv. esim. käynnistystä siinä toivossa, että ainakin ehkä saataisiin ns. lääkitys kohilleen..:D mutta siis normaalisti mennään eteenpäin..on mulla edelleen synnytystapa-arvio 7.1 mutta en usko, että asiaa enää juurikaan mietitään..

Niin, painoarvio oli silloin RV 27+3 , 1300gr..onkohan se paljon vai vähän vai noku?
Esikoiseni oli hyvin siro tapaus (on edelleen)..syntyi rv 40+5 ja painoi vain 2975gr ja oli 50cm pitkä, syytä "siroudelle" ei löytynyt...hieman jännittää, että jos taas tulee pikkuruinen..muistan vielä niin elävästi ihmisten kommentteja siitä, että "etkö sää ruoki tuota ollenkaan"....huoh. jätkä imi koko ajan..siis välillä 10 min välein rintaa ja sitte ihmiset kyselee tota, ni JOO, meni hermo! :D

Onko muita, jotka siis AIVAN KYPSIÄ odottamiseen, vaikkei sinäänsä mitään järkkyä vaivaa olekaan tällä hetkellä?? siis mä olen itse niin kärsimätön, että tää loppuaika, mitä jäljellä on, tuntuu aivan katastrofaalisen pitkältä! luulisi ihmisen nauttivan, että melkein 32 viikkoa takana ja n.8 edessä, mutta ei......

En tiedä johtuuko pelkästä kärsimättömyydestä, mutta tuntuu myös, että mielialanvaihtelut ovat BACK! :D voi miesraukkaa.......

Mut nyt mä lopetan tän mun romaanin! :D

Kiitos jos saan liittyä joukkoon..:)

Kolmaspoju Rv 31+2
 
Äp-rahoista on tullut jo hyvissä ajoin päätös kelalta.. ja jopa maksupäivät/-määrät ilmoitettu.
varmaan asiaa nopeutti se että olin vuoden alussa töissä yhtäjaksoisesti töissä tarvittavan 6kk,jonka mukaan päiväraha laskettiin ja nyt ollut kesäkuun alusta asti työttömänä..

tervetuloa uusille :flower:

täällä tänään neuvolakäynti ja hemoglobiini oli tipahtanut hurjasti... nyt enään 110,joten lisärautaa ostamaan apteekista.. muuten kaikki näytti hyvältä SF-mitta oli 33,turvotuksia ei juurikaan,näyte puhdas,syke oli siellä 145.
painon nousu/vko oli tällä kertaa reilut 900g.. eniten koko raskauden aikana ja kokonais painonnousu on nyt suurin piirtein 12kg

En tiedä kuinka moni teistä on kuullut k-ryhmän ja mll:n ja muiden tahojen yhteistyöstä: HYVÄ JOULUMIELI!
Tällä seudulla neuvolat jakavat hyvä joulumieli-keräyksestä tulleita lahjakortteja vähävaraisille perheille..Lahjakortilla saa sitten ostaa k-ryhmän kaupoista jouluksi esim.ruokaa yms..
Tästä neuvolakäynnistä tuli siinäkin mielessä aivan ihana, että onni kohtasi meidän perhettä ja neuvolantäti halusi lahjoittaa meidän perheelle hyvän joulumielen-lahjakortin.. :heart:
kaikkien vastoinkäymisten jälkeen se tuntui aivan ihanalta...

Äitiysloma alkaisi minulla sitten huomenna ja tänään mennäänkin viikoilla 34+1

hyvää joulun odotusta kaikille vatsan kasvattajille ja heidän perheilleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli ja Hennu86
Tervetuloa Kolmaspoju! :flower:

Kärsimättömyyttä on ollut havaittavissa, mutta ei odotuksen suhteen. Liittyy ihan vain noihin mielialavaihteluihin. Esimerkiksi, olen ajautunut tilanteeseen, jossa minä olen ainoa, joka tekee minkäänlaisia kotitöitä. Eli teen siis kaiken yksin. Kärsivällisyys ei nyt vain riitä siihen, että pyydän viisi kertaa jotain tekemään, eikä kukaan saa aikaiseksi tai aina on vastaus, että joo kohta, tän jälkeen tms. Olenkin monasti mielessä makustellut sanontaa: Kärsivällisyys on hyve. Pitää paikkansa. Ei vain tällä hetkellä kuulu minun hyveisiin.

Vauvan vaatteiden pesukin minua tuolla odottaa....Edelleen olen ihan ulalla, että mihin ihmeeseen mie ne laitan. Olen noita kaappeja yrittänyt järkeistää ja järjestellä uudestaan, uutta ei tule, kun ei mihinkään sovi. Miksihän se on tässä pesänrakennusvietissä niin mahottoman hankala luopua yhtään mistään?

Tunteellinen päivä täällä! :) Vein kuopuksen viimeistä kertaa päivähoitoon. Vietiin vähän herkkujakin, että saavat siellä sitten makustella ruuan jälkeen. Erään aikakauden loppu, viisi vuotta meni samassa hoitopaikassa samojen hoitokavereiden seurassa. Ja itsekin kävin tyhjentämässä työpaikalla oman kaapin. Huoh, toisia ovia suljetaan ja toivottavasti uusia on edessä :D

Vilipi ja Tyyne 31+4
 
Elovena, aivan ihanan yllätyksen saitte!

Äitiyspäivärahasta tuli mullekin eilen päätös, vihdoin ja viimein! Ja se oli laskettu liiton päivärahojen mukaan, vaikka toimitin tammikuusta elokuulle palkkalaskelmat. Noh, kunhan nyt tuli. Oli jotenkin selitetty, että päiväraha oli parempi kuin palkkatulot alkuvuodesta. Ei paljoa naurattanut sen suuruus, tai siis oikeammin pienuus, mutta ensimmäistä kertaa oli parempi kuiten kuin kelan peruspäiväraha. Ja äitiysloma, se alkaa 18.12. Jos olisin ollut töissä vielä, niin varmaan oisin melko tiukilla ollut. Joulu kun on vaatekauppojen yksi isoimmista sesongeista :)
 
Äippärahoista:

Mulla kävi niiden kanssa tosi kömpelösti...tai katsotaan nyt, pistin sinne kyllä oikaisupyynnön vielä..eilen viimeksi soitin ja varmistin, että "valitukseni" on käsittelyssä..sanoivat, että n. kk sisällä saan päätöksen..

Elikkäs mulla oli vuonna 2010 9000e pienemmät tulot kuin nyt ja hain sen takia tietty viimosen 6kk palkan perusteella tukia...IDIOOTTI :stick:minä menin merkkaamaan siihen matkakorvauksiin, että käytössä oma auto ja 30km/suunta. Ja siis mulla on mahikset käyttää bussia (verottajan mukaan), joten kilometrikorvauksia en tule saamaan vaikka hakisin.

Elikkäs multa oli sitten vähennetty palkkatuloista yli 3000€! ja se oli aiheuttanut sen, että tuo 20% korotus "ei ole toteutunut"....itse asiassa tässäkin kohtaa syy siihen on 200e liian vähän lisää tuloja, mutta tosiaan en siis tule saamaan noista kilometreistä korvauksia verottajalta, joten nyt häviän ja PALJON! :( jos siis valitus ei mene läpi..

jos menee läpi, niin päiväraha nousee niin paljon,että saan 200e enemmän kuussa, mutta pelkään pahoin, että olin TODELLA tyhmä, että ne nyt menin sinne merkkaamaan..en yhtään ajatellu, et ne vaikuttaa negatiivisesti......:(

Asiakaspalvelija Kelalla sanoi, että asia vaikuttaisi olevan ok, mutta mutta.......jaksan vahvasti epäillä, että päätöstä ei silti oikaista..:(


Painonnoususta: Mulla tuli alkuun kauhee määrä kiloja, buubsit kasvo monella kupilla heti, joten kai niistäkin muutama gramma tuli, mutta siis alku meni tosi ressaten painon kanssa, kun oon tosiaan sitä pari vuotta sitten niin paljon laihduttanu, ni otti tosi paljon päähän ku sitä vaan tuli ja tuli, vaikka oon urheillu paljon..

Eli mun lähtöpaino oli 58/170cm, mutta jo ekassa neuvolassa rv 8 oli 61,5..nyt on 70 kg eli itse lasken, että on tullu 12kg, mutta neuvola laskee tuon jälkimmäisen mukaan..voi kun itekki vois huijata itteesä käyttämään sitä..;)

Toisaalta mul on tullu tosi hissukseen nyt tässä sanotaan 10 viikon aikana painoa, joten toivon, ettei paljoa ehdi enää tulla..riippuu varmaan turvotuksista..muistaakseni esikoisen aikaan ei tarttenu sormuksia enää käyttää, nyt välillä jopa tippuu sormesta! :O jalat kyllä turpoo iltaisin..varsinki jos sille päivälle ei oo liikuttu tarpeeks..
 
Tervetuloa Kolmaspoju! :)

Neuvolassa käyty tänään (31+5), kaikki ihan mallillaan. (Suluissa edelliset).

RR 120/81 (128/74)
HB 131 (115)
SF 31 (30)
Tarjonta rt
Syke 146 (nukkui) (150)
Liikkeet ++
Pissassa sokeria +
Turvotus -
Paino +100g viime kerrasta

Eipä ollut mitään yllättävää, paitsi tuo HB oli noussut kyllä aika hyvin viime mittauksesta. :) Tosi kiva juttu. Enkä oo rautaa edes syönyt tms. SF siirtyi myös takaisin käyrille, yhä ylhäällä, mutta ei niin radikaalisti kuin viimeksi. Vauva pötkötteli pää alaspäin ja nukkui. :) Ajattelinkin että varmaan on pää alaspäin, kun lepuutteli eilen illalla siihen malliin (oletettavasti) takamustaan mun keuhkon päällä. :whistle:

Vähän ottaa päästä, kun vasta 2.1 sain ajan lääkärille synnytystapa-arviota varten. Koko joulunaika oli ihan tukossa. Tai siis että lääkäri katsoo ja lähettää eteenpäin jos tarve vaatii. Hohhoijaa. Tuntuu että ehtiikö ne katsoa sitä ollenkaan, kun silloin jo 36+6. Toivottavasti ehtivät, kun itsellä vähän hätä tuon synnytysarvioinnin kanssa. Tuota ennen on vielä yks lääkärikäynti ja jos sillä ei oo siellä ultraa (tuskin on) eikä laita jonkin syyn takia eteenpäin, niin tuskin ultraillaankaan sitten ennen tuota 2.1, eikä varmaan sittenkään, kun sitten vasta tehdään lähetettä ultraan. :mad: Muut näköjään päässeet ultraan näillä viikoilla. Hmph. : / Hyvä tietysti että kaikki sujuu hienosti eikä oo tarvetta ylimääräisille käynneille, mutta olis musta niin kauheen kiva tuota vauvelia päästä katsomaan ja tietää, että kuin iso se jo oikein on. Ja kyllähän se vähän hermostuttaa, kun ei tiiä tuleeko leikkaus vai ei. No, ei auta kuin yrittää kärsivällisesti ootella...

Vauvelille jo sänky paikoillaan. :heart: Vielä puuttuu petaukset siitä. Tuntuu tosi hurjalta, kun pikkuinen sänky on siinä ihan mun sängyn vieressä ja kohta siinä muka tuhisee joku pikkuinen kääryle. Huihui. :O Pitää nyt totutella siihen sänkyyn, etten potki varpaitani siihen öisellä pissareissulla... :D Seuraava valmisteluetappi taitaa olla äippäpakkaus-kamppeiden pesu ja parin lakanan ja pussilakanan ompelu. Sittempä ei taida ollakaan enää paljon mitään... :O

Viime yönä kramppasi taas toinen pohje, hiivatti kun se käy kipeetä!! Neuvolasta käskivät kokeilla laittaa jotain lämmintä jaloille yöksi, jos auttaisi. Pitää ruveta sitten vissiin nukkumaan villahousut jalassa. :D

Ihana kun on lomapäiviä odotettavissa enempi, niin ehtii rauhassa fiilistellä ja laitella joulua. :)

Nöhveli & pikkumöykky 31+5
 
Poksuu 34 =) !

Sairaalakassi:

Itse otan mukaan:
kameran
sukkia ( tays sin sukat on ainakin ihan karseita niinkin pieni asia kuin omat sukat tuo hyvää mieltä)
omat tossut
minä rakastan flanellihousuja joten sellaiset on aina kulkeneet myös sairaalaan mukana
omat pesuaineet/deodorantti ja nämä kannattaa olla hajusteettomia
rasva ja huulirasva, sairaalan huoneilma on monesti kuiva
itselläni on ollut mukana myös kirja
liivit ja liivinsuojia
hammasharja ja tahna
jotain pientä naposteltavaa ja juotavaa
neuvolakortti
hiusharja ja lenksuja

Ja sitten pitää muistaa pakata myös se kotiinlähtökassi.

Haalarin pesusta oli täällä puhetta jo aiemmin, elää yleinen harhakäsitys siittä että kosteusuojattu yms hienouksilla varustettua haalaria pitäisi pestä jotenkin vähemmän. Totuus on kuitenkin että sitä saa ja pitää pestä että suojaukset pysyvät kunnollisina eivätkä "tukkeudu", ohjeen mukainen pesu on siis sallittua tottakai.
 
Viimeksi muokattu:
Taas täällä..nyt huomaatte kuin tylsää mulla töissä on..:D

Sairaalakassi:
en esikoisesta ollu pakannu valmiiksi, VAIKKA meni yliaikaseksi ja vaikka suppareita oli ensin kotona 48h..:D eli aikaa ois ollu.......

Mukana tais sitten synnärillä olla: kamera, kännykkä, joku suklaa ja trippi (en kyllä saanut niitä syödä)...

Mitäs tällä kertaa mukaan:

- neuvolakortti
- OMIA SUKKIA ( järkyttäviä ne sairaalan sukat, kun ei pysy jalassa! ) ja meilläpäi sairaalassa kylmä
- mietinnässä collegehousut..jos sellaset otan, ni ne täytyy kyllä sitte pukea sairaalapökien päälle, ainakin viimeksi vuosin sen verran, että oli aika ihanaa heittää niitä pökiä vaan sinne sairaalan pyykkikoriin ja ottaa uudet puhtaat jalkaan..:)
- kamera ja kännykkä
- pesuaineet
- lompakko

Nyt just ei tuu muuta mieleen..mulle käy varmaan taas nii, että siellä sitten oon ilman mitään..:D hyvin kyllä viimeksikin pärjäs..;)
 
Moikka,täällä poksuu tänään vko 33,eli vielä pitäis jaksaa 7vkoa..tukala olo ollut jo jonkin aikaa..vatsa kunnolla iso,rupeaa jo kyllästyttämään ihmisten kyselyt että millois synnytät?Painoarviohan oli vatsa-asukilla jos syntyy laskettuna aikana,4,6kg...eli vatsa voi siksi olla iso..just olin maanantaina neuvolassa,siellä kaikki hyvin..Sf-mitta ei ollut enään noussut vaan se oli ruvennut laskemaan ja asukki oli kanssa tullut jo alaspäin...saas nähdä miten tässä käy,tuleeko ennen,laskettuna aikana vai jälkeen..pääasia on kuitenkin että on terve...

Nyt muihin asioihin,sairaalakassin olen laittanut jo viikko sitten valmiiksi..äippäkortin pidän kassin päällä,mutta jos mennään pitemmälle kuin omaan keskustaan niin otan aina matkaan...Sänkyä olen kanssa pikkuhiljaa laitellu valmiiksi...Vaatteet yms.muut ovat valmiina...

Supistuksia on tullut välillä,mutta onneksi menneet ohi kun huilaa sängyssä hiukan...mutta tosiaan tukala olo on,kenkien laitto vaikeaa ja sängystä ylös nouseminen vaikeaa...

Neuvolassa sanottiin,että ens kerralla laitetaan lähete painoarvioon,mutta sekin tulee vasta vkolle 38..saas nähdä onkohan silloin jo asukki ulkona,aika myöhään on sekin aika...olisi kiva tietää minkäkokoinen "hän" on jo nyt,ettei tosiaan tarvitsisi synnyttää noin isoa..

Kivaa,huomiseksi on luvattu lunta ja pakkasta..saas nähdä tuleeko sitä..tulis kivan valoisaa näihin sadepäiviin verrattuna...ja muutenkin kun se joulu tulossa,niin voisi olla ennen sitä hetken aikaa=)
 
Poika2013 : mistä sä sait ton painoarvion??? mulla on kanssa ultra vasta 7.1. joten siinä on 3 viikkoa laskettuun aikaan..jotenki itse mietin, että pitäiskö tässä välissä maksaa itelle yks ultra..:D vaikka joululahjaksi..huoh. oon kyllä liian hermoilija..
siis kun se painohan ei mikskään siitä muutu, vaikka sen tietäisikin..:D
 
Tervetuloa mukaan Kolmaspoju.:wave:

Me ollaan nyt saatu kaikki hankinnat vauvalle tehtyä.=) Tänään käytiin ostamassa vauvalle peitto, itkuhälyttimet, sukka- ja pipokori, harsoja lisää muutama, vauvakirja... Siinähän ne kai.:) Ainut tehtävä ostos on pari purkkia korviketta varalle, mutta ne ostan sitten ihan lähellä laskettua aikaa.:)
Ei oikein löytyny sellaista vauvakirjaa, kuin olisin toivonut, joten ostettiin nalle puhin vauvakirja. Esikoisesta meillä on vau-kirjan versio, siitä tykkään kovasti, mutta sellaisen sai vain liittymislahjaksi vau:sta.:O

Kestovaippa-collectionkin alkaa olla ready.=) Täydensin varastoja muutamilla uusilla imuilla (kun on kohta kaksi vaipatettavaa) ja muutamalla uudella vaipalla. Eiköhän nyt näillä jo pärjää!:p

Saatteko muuten palautuksia vai tuleeko mätkyjä? Meille molemmille miehen kanssa tulee takaisin päin.=) Tarkoituksellakin on mieluummin niin päin, että jäädään saantopuolelle loppuvuodesta.;)

Varasin kampaajan ens viikolle, ihanaa!!!:) Siitä onkin aikaa kun on tullu viimeksi käytyä.

Ja torstaina olis neuvola. Toivon, että mies pääsis pitkästä aikaa mukaan. Sitten voitaisiin ottaa esikoinenkin mukaan näytille, kun äippäneuvolan th ei ole nähnyt poikaa sitten yhden viikon iän.:D

Pisang ja Nuppu 31+6
 
Noniin sokerirasituksessa käyty kolmannen kerran. Noh tulokset edelleen erinomaiset.. Paasto 4.9, 1h 6.5 ja 2h 6.4... Jostain syystä poika vain on isokokoinen, ja lapsivettä on normaalia enemmän... Kaksi viikkoa pitää piinailla, pääsee sitten uuteen ultraan kontrolliin.. Huoh..:/

Täälläkin kampaaja-aika tulossa, perjantaina! Ajattelin laitattaa jotai uutta pientä..:)

Tytsy & poju 33+0
 

Yhteistyössä