TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Joku täällä kyseli IrcGalleria-nickejä.
Mussukka78-nicillä löytyy kuvia meidän porukasta,talon valmistumisesta,häiden järkkäilyistä jne. :attn:

Täällä on ihan järkyn kuuma.
Oon vain maannu patjalla ja ollu mahdollisimman saamaton :LOL:
No,sain hääkukat käytyä varaamassa ja pojan huoneen huonekaluja maalasin,kun on näin nätti sää.

Mutta nyt iltapalalle :wave:
 
Onpas musta tullut laiska, kun en oo jaksanna käyä täälläkään vähään aikaan:ashamed:...täytyy joku päivä lukea kunnolla teidän kirjoituksia. Työt imee kyllä nyt niin kaikki mehut, että huoh..

No ainaskin tervetuloa uusille! :wave:

(.): Täällä ei erikoisia, tai no kokeilin kotidopplerilla eilen, että kuulusko sydänäänet, en varmaan ollu viikkoon jaksanu kokeilla.. ja sieltähän ne löytyi samantien ihan alavatsalta!:heart: Oli kyllä upean kuulosta!! Mulla ei tässä nyt ole tosiaan niitä ultria ollut, eikä muutakaan ihmeellistä.. ensi viikolla on eka neuvolalääkäri. Muutaman viikon päästä olisi myös se veriseulonta, mutta taasen olen sillä kannalla, että en taidakaan mennä, koska kuitenkaan jatkotutkimuksiin en lähde, jos positiivinen tulee. Eli miksi siis itteänsä kiusata.. Sitten aikanaan rakenneultraan ollaan kyllä menossa vaikka yksityiselle, jos ei muuten päästä..!

~ Pearl ja beibi 12+1 :heart:
 
aminohappo + muut: perustin facebookkiin ryhmän tammimasut 2009, liittykää jos ootte fb:ssä :)

Täällä pahoinvointi vaihtelee, välillä tuntuu et saa juosta suoraan sängystä aamulla oksulle... :|

Tänään ollut niin ihana ilma, toiv ois lauantainakin, muuten jää meiän puuhamaa-reissu väliin :( Elias niin oottaa reissua, aina innostuu ku tulee se mainos :D
 
Ihanaa vihdoinkin masuun kurkattu :D sielä se pikkuinen oli ja peuhas :heart: laskettu aika pysyi samana vaikka oli pari päivää pienempi. oih että nyt alkaa olla todellinen olo tästä raskaudesta..... :heart: vaikka kyllähän mulla tota ällö oloa vieläkin on :snotty: oksentaa ei sentäs oo tarvinu,mut muuten kyllä ällöttää ja se kahvi....ei edelleenkään maistu :( tai maistuis jos siitä ei seurais sitä valtavaa kuvotuksen tunnetta. eilein join kylässä kupin ja johan taas koko illan yökötti niin ettei mikään ollu hyvin :kieh:

mmamaa rv12+4 :heart:
 
Mamamin: Valitettavasti säätiedotus on luvannut lauantaille vesisadetta koko eteläiseen suomeen :( mutta mikäli pääsette lähtemään, niin ottakaa omat eväät mukaan...puuhamaan pöperö oli todella kallista verrattuna sen äärimmäisen heikkoon laatuun :/

Meille ei mitään uutta, nyt vedellään viikkoja 12+2

sef
 
Tervetuloa Enkelitytön äiti! :wave:

Eilen tapahtui jotain tosi harvinaista. Minä laiskiainen olin täynnä virtaa. Ei oo kauheena jaksanu siivotakkaan pitkiin aikoihin ku on niin väsyny ollu koko ajan. Eilen meillä oli hoidossa meidän kavereiden lapset yli 6 tuntia ja silti minä siivosin ihan kunnolla melkein koko talon. Vessa ja kylppäri jäi tälle päivälle. Isoja oli kylläkin nuo hoitolapset (6 ja 8v), mutta kyllä ylimääräisistä on aina vähän enemmän hommaa ku omista. Nitä ei viitti komentaa sammallai ku omia. Illalla sit oliki jalka ihan sairaan kipee. Ihan ku olis ollu jotain hermosärkyä. Yht´äkkiä tuli kauhee kipupiikki ja jalka meni alta. Vähän sama tunne jos lyö kyynärpään hermon johonkin. Onneks yön aikana helpotti. Meinasin alkaa tänään siivoon varaston, mutta en halua jalkakipua uudelleen joten jätän tältä päivältä ylimääräisen hommailun. Nyt se väsymys kai sit loppuu ku jo toisena päivänä peräkkäin on virtaa ku pienessä kylässä. :D

Johjo & pipana 12+4
 
Ja heti huomasin, ettei tältä vastaus- sivulta passaa lähteä välillä tsiigailemaan muita vastauksia, koko teksti lähti pois! OU NOU! No, lyhyesti nyt sitten vaan: kirjoittelen samalla nickillä myös msn- groupiin "Tammikuun toivot", lisksi olen lukenut vauvan ja kaksplussan sivuilta muutamia keskusteluja. Odotamme ensimmäistä lastamme, ja nyt vasta alkaa tuntua siltä että sen uskaltaa sanoa. Matkaan on mahtunut iso säikähdys keskenmenosta, joka osoittautui onneksi hematoomaksi, paljon pahoinvointia ja pelkoa ja huolta, mutta myöskin paljon iloa, onnea ja käsittämätöntä fiilistä- uskomatonta, meille tulee vauva!!!

Onnea DAIZZ :)

Ja kaikille paljon onnea vauvauutisista ja ihanaa vauvan odotusta!

28-v, synnäri vielä auki, L.A. 15.1.2009, 1. lapsi
:heart:
 
sef voi ei, täytyy ottaa sit varasuunnitelma, eli mennään Sea Lifeen kaloja katselemaan.. Mä katoin kans aamulla säätiedotuksen ja ei kovin hyvältä näyttänyt.

Varasin meille reissun Ikaalisiin Ti-ti nallen talolle... Kuukauden päähän. Oltiin viime kesänäkin siellä ja se on kesän ehdoton juttu minne pitää päästä.

Täällä tänään ollu ihan hyvä aamu, ei onneks pahoinvointia :)
 
Perjantaita kaikille :hug: !! Ja tervetuloa uusille :)

Ihana ilma, huomenna on vaan kurjaa kun sataa koko maassa :( Huomenna piti treffata kavereita grillailun merkeissä mutta taitaa grillailun tilalle tulla sitten jotain muuta..

Mä haluisin jo kans Johjon virtaa, eilen mun piti lenkkeillä ja siivota niin mitä tein..köllötin kolme tuntia töiden jälkeen peiton alla ja sit kävin ostamassa kummitytölle synttärilahjan. Siinähän se ilta sitten menikin, muuta en tehny :headwall:

Onneks tänään on perjantai, nukuin viime yön melkein istuvassa asennossa kun närästi niin hirveästi, eikä lääkekkään heti tepsiny. Ja näin kammounia tulevasta toukasta :eek: Se oli POIKA ja se kiusas meidän kissoja repimällä korvia niin että veri lensi... :eek: :eek: :eek:
Kamala sentäs, mä haluan sen tyttösen :LOL: ... tosin kun kävin siellä neuvolalääkärillä joka puhu hoono soomi, niin se sanoi että se aatamin aikuinen vehje olis näyttäny sykettä vilaukselta 138.... eikös alhaisemmat sykkeet tarkota just poikaa? Ja sisko on nähny monta unta että poika sieltä tulee.
Siis en halua kuulostaa rajoittuneelta, pääasia tietysti että on terve mutta tytöistä on enemmän kokemusta ja pojista on vain huonoja kokemuksia ja kauhukuvia :LOL: Ja kiva siis kun muille tulee poikia, ei maailma pelkkiä tyttöjäkään pidä olla pullollaan..
No, tästä voinette päätellä että haluan kyllä tietää heti kun vain mahdollista, että kumpi sieltä on tulossa :LOL:
Mulla on muuten noita neuvoloita aika tiuhaan, olisin voinu jättää seuraavan käynnin syyskuulle mutta ei siellä neuvolalääkärissä siihen suostuttu (elokuussa kun en pääse, olen niin reissussa kokoajan--> lomalla)..eli menen jo tämän kuun lopussa sitten taas neuvolaan. Jospa sieltä silloin tulis sitten jo ne sydänäänet kuuluviin kunnolla...ja sen neuvolakäynnin jälkeen varmaan sanon jo pomollekin sitten tästä asiasta. Eilen se vaan kommentoi mun yhtä työkaveria (joka on raskaana) että SEKIN on raskaana, kyllä sitä on nyt liikkellä! Mä olin ihan että :whistle: :snotty: jep jep...

Jees, mä teen vähäsen tässä töitä ja sitten lähdenkin kaverin kanssa lounaalle - ihan ulos töistä tällä kertaa :)
Mukavaa viikonloppua kaikille toukkia kasvattaville!

 
runttipulla: Meillä on toi poika noita tyttöjä rauhallisempi ja helpompi. Se on aina totellutki paremmin ku nuo tytöt. Toki kaveripiirissä on myös toisenlaisia poikia. Mutta kyllä noi tytöt osaa sen mitä pojatki. :kieh: :LOL:
 
Perjantaita vaan kaikille! Ajattelin että ehkä tässä jo pikkuhiljaa uskaltaa aloittaa kirjoittelun, vaikka kokoajan jännittääkin onko kaikki kunnossa. Raskausviikkoja on kasassa 11+2 ja laskettu aika on 28.1. Esikoista odotellaan ja neuvolassa ja np-ultrassa on nyt käyty. Kaikki oli onneksi hyvin ja kaveri vetkuili menemään ihan kiitettävästi.

Pientä pahoinvointia, turvotusta ja väsymystä on edelleen ilmassa ja nyt uutena vaivana on tullut aivan järjettömän sekaisin oleva vatsa. Täytyy vaan toivoa, että on joku omituinen oire eikä mikään vatsapöpö...

Nyt täytynee yrittää keskittyä vielä hetkeksi töihin ennen kun voi karata viikonlopun viettoon. Hauskaa viikonloppua kaikille möhömahoille!
 
Terveisiä ultrasta! Sielläpä meidän pikku toukka touhusi ihan ku viimeistä päivää. Pomppi puolelta toiselle, heilutteli raajojaan ja päätään. Sanoin miehelle yhdessä välissä, että nythän se vilkuttaa sulle. Oli liikuttava hetki. Viikoilla 11+6 mennään, mutta koko vastasi viikkoja 12+3. Kuitenkin laskettuaika pysyy ihan samana ainakin toistaiseksi. Pituutta oli 56,7mm ja niskaturvotustakin vain 1mm. Ihana pikkuinen :heart:

Ultrattiin alakautta ja sitten mahan päältä. Rakko ei ollut täynnä, joten imaisin ennen ultraa yli puoli litraa ja kyllä näkyi hyvin :LOL: Toukallakin oli rakko täynnä, kun oli niin nieleskellyt lapsivettä... On kyllä ihan outo olo, kun näki pienen vauvelin siellä liikuskelevan. Huh! B)
 
Hei!

Onnea kaikille uusille tulokkaille ja Daizille iso hali.


Pitkästä aikaa pääsee kirjoittamaan tänne kuulumisia ja lukemaan muiden kuulumisia. Ollaan oltu viikko lomalla ja kyllä se teki ihan hyvää, vaikka nyt olo onkin tosi karmea. Meinaa allergia vaivata ja astma ja mitään lääkkeitä ei pahemmin voi käyttää, paitsi tietysti piippua.

Me käytiin lasten kanssa Puuhamaassa ja se oli kyllä pettymys ja ruoka oli todellakin huonoa, ei missään nimessä hintansa veroista.

Johjo voisi antaa minullekkin osan tuosta energiastaan. Väsymyksen pitäisi olla ohi, mutta ei. Luulin jo olevan raudan puutten, mutta veret olivat todellakin hyvät väsyttää siis vain muuten. Toisaalta voin rehellisesti myöntää olevani aivan liian siisti, on pitänyt ihan väkisin opetella siihen että kahvikuppi voi olla pöydällä eikä maailma siihen kaadu.

Minusta olisi kiva treffata täällä Oulun seudulla asuvia muita mammoja tässä syksyn päälle, olisiko muilla siihen innostusta?

Sef onnea avioitumisen johdosta :flower: :heart: .

Joko muut ovat uskaltaneet ostaa masuasukille juttuja? Minä olen ostanut muutaman bodyn joka käy sitten sekä tytölle että pojalle. Hoitopöytä onkin esikoiselta ennestään tallessa jonka pappa teki, lisäksi minulla on meidän perheen vanha rottinkisänky jossa olemme sisarusteni kanssa nukkuneet sekä meidän lapset, sänky on jo liki 40 v vanha.

Eikö sukupuoli pitäisi jo alkaa näkyä näillä viikoilla? Minulla tulee tänään täyteen 15 vkoa ja ensi viikolla on taas ultra ja siellä ajattelin kysäistä sittenkin asiaa. Joku täällä kirjoitti ns. "lapsi toiveesta". itselläni on vahvasti sellainen tunne, etten osaa hoitaa ja kasvattaa tyttöä kun esikoinen on poika je sen kanssa on aina ollut niin helppoa. Miehelläni on tyttö joka asuu puolet kuusta meillä ja minusta on ollut välillä tosi vaikeaa saada tyttöön oikenlaista otetta, voihan se toki johtua siitäkin ettei se ole biologisesti oma. Toisaalta on ihan sama kumpi tulee kunhan on vain terve :wave: =) .

Onko joku tuntenut jo pienokaisen liikkeet? Minä omasta mielestäni aina välillä tunnen ne ja neuvolassa sanottiinkin, että se olisi mahdollista kun niin tiukat vatsalihakset ja hoikka, mene ja tiedä sitten. Nyt on kyllä ihan pakko myöntää, että vatsa on alkanut pyöristymään vaikka paino ei olekkaan vielä yhtään noussut.

No olipa pitkä luristus.

Toivtaan aurinkoista kesää vihdoinkin ja tarrasukkia meille kaikille.

T: Hemuli ja masuasukki 15+

Johjo minun laskettu aika on muuten 3.1.2009 2. oma lapsi, mahtoi olla tuolla meidän listassa aika väärin tai jotain.
 
Mukava, että tänne tulee vieläkin uusia kirjoittelijoita.
Oli tänään nla ja lääkäri. Valittelin jättimäistä peräpukamaani, on sitten niin kamalan kipee, että ihan hirveetä. Eikä yhtään asiaa parantanut, kun se lääkäri puristeli mötikkää... ai ai... oon istunu koko päivän töissä puolella kankulla ja yrittäny tehdä paljon töitä seisten... tuskaa. Onko kellään muilla näitä oireita? Mulla on tämä pukama ollut kyllä jo kuutisen vuotta eli ennen esikoistakin. Sain reseptipuikkoja ja -voidetta, toivottavasti ne auttaa :x

hemuli08 laittoi, että olisi mukava tavata Oulun seudun äitejä. Joo, ehdottomasti hyvä idea!
Energiapuuskista sen verran, että itselläkin on pari kertaa ollut kummallinen energiarysähdys ja oon voinut esim. imuroida ja siistiä asunnon vielä vaikka puoli kymmeneltä illalla (naapurit varmaan tykkää...). Eilen kävi näin. Normaalisti oon liimaantuneena sohvalle noihin aikoihin.

Jonna-75 ja Papu 14+1
 
hemuli08: Minä voisin ainakin tulla paikalle jos treffit Oulussa/lähistöllä järjestetään. Syyskuun alusta lähden töihin että sitten voi vuorotyön takia olla kyllä vaikeampaa sovittaa aikatauluun, mutta eiköhän sitä saada jonkinlainen aika järjestyyn että useampi pääsee. Syyskuu olis ehkä hyvä ku on kesälomat ohi ja arki on palannnut. Olisko muita halukkaita? Näyttää listalla olevan noin 10 äitiä jotka on ilmoittaneet synnäriksi OYS joten eiköhän sitä jonkinlainen porukka aikaiseksi saada. :D

Tervetuloa vetku! :wave:

Johjo 12+4
 
Tässä on mun unisex vaateostokset tulevalle pikkuiselle. Saa nähä miten iso pino niitä on ennen tammikuuta. :whistle: Koot 50-56 paitsi nuo punasävyiset tähtibodyt on 62. Toivottavasti sukupuoli selviää jossain vaiheessa niin ei kaikki olis noita unisex vaatteita.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2345253.jpg

Meillä on lapset ollu 2x52 ja 53 cm ja 3980-4230g syntyessään, mutta silti 56 kokoiset vaatteet oli reiluja :eek:. Nyt ostin 5 bodya 50cm että saa laittaa jo laitoksella omat vaatteet. Ei noita 50 cm ehi käyttää ku viikon kaks jos taas tulee yhtä iso. Mutta minusta on mukava pukea sopivat vaatteet heti alusta asti. OYSissa on ainakin ennen ollu hurjan suuret vaatteet. Ei mitään järkeä että laitoksella on vaatteet kokoa 70 cm. Toivottavasti nyt ois hommattu enemmän pienempiäkin niin ei tarttis noita omia vielä synnärillä välttämättä käyttää. Viimeksikin hamstrasin jemmaan aina jos oli pienempiä hyllyyn ilmestynyt ku ei niitä silloin ikinä ollu ku olis tarvinu. Mulla on ennenki ollu jokunen oma vaate mukana. Mukavampi ottaa sukulaisille lähetettäväksi kuvia joissa on sopivammat vaatteet eikä rinnassa lue osastokoodia.

Lisään vielä... Alesta oon ostellu. Osa jopa -70%. Ei ehkä ois tullu noin paljoo pieniä vielä muuten ostettua. Sit enemmän ku sukupuoli selvillä.
 
Heippa taas kaikille ja tervetuloa uusille!

Mä oon taas taustaillu jonkun aikaa kun ei oo jaksanu kirjotella. Täällä poden kunnon kesäflunssaa :snotty: ja yritän vielä jaksaa tän kuun töissä ja sit ois vihdoin kuukauden kesäloma, jeee :) Huomaa kyllä töissä et ristiselkä alkaa kipeytyä kun liikaa rehkii ja nostelee tavaroita, pitäs osata ottaa rauhallisemmin jo. Masu on kasvanu jonkin verran. Mä en malttais millään oottaa että sais tuntea ekat potkut..... :) Seuraava neuvola on vasta 25.7., meillä ei oo lääkärineuvolaa ollenkaan. Ja sit toka ultra 13.8. sitäkään en malttais oottaa... Tahtoo nähdä pikkusen uudestaan :)


Ihania vaatteita Johjo, mä en oo vielä raaskinu mitään ostaa kun en oiken tiedä mitä sitä tartteis. Aiotaan kuitenki ottaa äitiyspakkaus ja todennäköissti mummot pitävät tulokkaan vaatteissa...:)
 
Eipä vissiin ois himotshoppailla, mut en haluu noita unisex vaatteita, joten kai se on vaan ootettava, että siellä 4d ultrassa sitten joskus tulevaisuudessa käy. No ruskee väri on ihan jees, ja siihen on kiva sit yhdistää vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Ai niin ostinhan mä sen ruskovillan silkkipipon, joka on muuten aivan huippu ihana. Ens viikonloppuna pääsee Helsinkiin, niin voihan sieltä kyllä tarttua mukaan jotain kivaa.... Vaunujakin oon ihallu netti sivuilta, Hartanit ois aika jees, Gessleinilla ois ihania värejä, ja Emmaljungan edgetkin ois ihan ok...Voipi tulla pieni valinnan vaikeus sitten aikanaa....
Itselle ostin huutonetistä aivan sairaan mageet ja ihanat Noppieksen farkkucaprit, on kyllä oikeen unelmahousut jalassa, ja menee talvellakin saappaiden kanssa, on sen verran pidempi lahje.
Sain jo rakenneultraan ajan, joka olisi sitten 8.9. Hitsi kun toiset tuntee aikasilla viikoilla jo liikkeet, en yhtään muista miten edellisessä raskaudessa mulla, oiskohan ollu joskus viikolla 17 ekat liikkeet.
Miekin haluun jostain jonkin energia piikin, ei oikeen innosta tämä työnteko B)
 
Uusille tervetuloa :flower: ja onnittelut hyviä uutisia ultrassa saaneille :D

Johjo ihania vaatteita :heart: minun ei tarvitsisi ostella mitään vaatteita kun on tuolla iso pino noita nuorimmaisen vaatteita odottelemassa...saa nähdä miten malttaa olla ostelematta :whistle:
Täällä meillä lääkärineuvola on vasta rv24 ja sitten rv36 eli alkuraskaudessa sitä ei ole. Tietysti lääkäriin pääsee jos tarvetta on, mutta mitään vakituista alkuraskauden lääkärineuvolaa. Minulle tuli lääkärikäynti nyt sen varhaisraskaudenultran yhteydessä jossa otti myös papakpkeen, joten senkin puolesta saa olla taas vuoden verran ainakin "rauhassa". Minä kun en tykkää tuosta papakokeen ottamisesta sitten yhtään..

Mitenkäs daizz jakselee?

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

MaMa ja junnu 14+1
 
Tervetuloa uusille!

Tänään oltiin ultrassa. Kaikki oli hyvin. Mittaa oli 55mm ja niskaturvotus 1,8-2. Ja vastasi viikkoja 11+6 ja nyt on 12 eli laskettuaika pysyy samana. Rakenneultra ajan sain myös, on 12.9.

Vaihdoin pojalle tässä pikkuhousuja, kun oli löysät kakat tullut (on maha vähän kuralla) tai olin pesemässä poikaa ja laitoin pikkuhousut sitten pytyn reunalle ja kun olin pojan pessyt aloin siivota vessan lattiaa, kun siihen oli myös kakkaa pudonnut. Sen jälkeen päästin vessan ja huomasin, että pikkuhousut oli pudonnut pönttöön eli päästin nekin sitten vessasta alas. Miten en voinut huomata, että ne oli sinne tippunut. Hyvä minä :whistle: :D
 
iltaa ja tervetuloa kaikki uudet. Mä käyn lueskelemassa kuulumisia useamman kerran päivässä, mutta saan aikaiseksi kirjoittaa ehkä kerran viikossa. Tuo touhu-toope vie mun kaiken energian. Nytkin väsyttää niin että odotan vain että kello tulee yhdeksän ja touhu-toope sammuu ja äiti myös.

Me otetiin esikolle vakuutus, mutta nyt toisesta en ole vielä miettinyt. Vakuutushan on aika kallis,mutta se tulee kannattavaksi jos esim korvat tulehtuu. Esikolla oli korvat kunnossa, mutta sitä kun ei koskaan tiedä. lapsen kipu on kuitenkin sellainen että sitä ei jaksa vanhempi katsoa ja mielummin menee suoraan yksityiselle lääkärille ja saa hoitoa heti kun menee esim päivystykseen tai terveyskeskukseen, jossa apua saa yleensä todella hitaasti. vakuutus kuitenkin korvaa kulut aika hyvin. Omavastuuseen kannattaa kiinnittää huomiota ja siihen onko omavastuu per hoito-kerta vai sairaus vai kenties hakemus esim. tuo kuitit puolen vuoden ajalta ja maksaa siitä vain yhden omavastuu osuuden. Me kilpailutetiin vakuutusyhtiöitä kokonaispakettein eli laitetiin samaan vakuutusyhtiöön kotivakuutus, auton vakuutukset ja henkilökohtaiset vakuutukset ja arvioimme kokonaisuutta. Me otettiin Fenniasta. En osaa sanoa oliko parempi kuin muut, mutta sopi meille.

Kävin alessa ja ostin vaatteita molemmille lapsille. Aika vähän löytyi kivaa. Aikasemmin olen jo ostanut perus valkoista bodyä yms ja jotain säästössä esikoltakin. Johjolla olikin jo melkoinen kokoelma. noita vauvanvaatteita on kyllä kiva hypistellä.

Nyt menen rentoutumaan suihkuun ja valmistaudun yöunille.

Jagoda
 
Heippa arvoisat mahan kasvattajat,
Kuinka moni teistä voi "liian" hyvin, eli normaalisti, ettei raskautta enää huomaa ikävien oireiden perusteella? Minä täällä hysteerisenä mietin, että olotila on liian normaali ( toki ummetusta, issiasta ja lievää väsymystä unohtamatta), ettei kaikki voi olla hyvin, koska on liian seesteinen vaihe. Kotidopplerikin tulee vasta ensi viikolla, joten hysteerisenä täytyy vielä kärvistellä jokunen päivä.
 

Yhteistyössä