TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Hei pitkästä aikaa!

Ollaan oltu viikon verran sukuloimassa, ja nyt palattiin kotiin kahden suloisen kissanpennun kanssa :) Nyt ne mellastaa tuolla sohvatyynyjen välissä, kun ovat toipuneet hurjasta ajomatkasta...
Esikoinen on lievästi sanottuna innoissaan, kulkee niiden perässä ja yrittää silitellä :heart:

Multa on kaikki raskausoireet ohi, on ihan normaali olo. Aika hurjaa, kun ei mikään tunnu missään. Rintoja vähän iltasella pakottaa, siinä se. Maha ei ole kasvanut juurikaan, eikä varmaan kasvakaan vielä. Esikoisesta rupesi vasta rv20 tienoilla oikeasti yhtään pullottamaan, ja vasta joskus rv22 "jäin kiinni" mahan perusteella. En ennen elokuun alkua juuri odottelekaan mitään pyöreää pömppöä, kunhan leviän vaan joka suuntaan ;) Mutta kyllä kieltämättä vähän pelottaa huominen lääkärineuvola, kun on tosiaan niin ei-raskaana-oleva olo. Toisaalta ihanan helppoa, mutta jättää kyllä koko raskauden uskon varaan. No, huomenna ollaan viisaampia tähän aikaan.

Tuttiritari 13+5

p.s. Onnea Daizz!!! Ihan mielettömiä uutisia, ihanaa!

Tarkastaisitteko eka sivun listasta oman kohdan?!?! Laitoin järjestykseen jokaisen päivän sen mukaan monettako odottaa ja voi olla, että jotain ehkä poistin samalla vahingossa. Ja puuttuvia tietoja saa ilmoitella jos haluaa! Tummentakaa se kohta tekstistä joka koskee listaan päivittämistä. Mulla voi muuten mennä ohi varsinkin jos on tullut paljon tekstiä.

Johjo 12+1

Tasku Venus
Mulla on pahoinvointia edelleenkin. :eek: ei niin pahana mutta on kuitenkin. Ja jatkuva päänsärky! |O Mietin jo vaikka mitä raskausmyrkytys vaihtoehtoja, mutta verenpaine mulla on normaali.

Mahaa mulla ei pahemmin ole, ehkä ihan vähän mutta sitä vois luulla enemmän ihan omaks läskiks. :D

Mä luulin että se toka ultra on sellanen että siinä ihan automaattisesti kerrotaan kumpi tulee. :eek: En tiennyt että se pitää yksityisellä selvittää. siinä tapauksessa se saattaa jäädä meiltä selvittämättä, maksaa meinaan varmaan aika paljon se. :(

Töyhtö 13+3

Ai niin, Daizzille paljon onnea!!! :) :hug:

Daizz Paljon onnea hyvistä uutisista :D :hug:

Minusta tuntuu että tuo maha on tulla "pullahtanut" ihan viime päivinä. Vaikka minulla on noita makkaroita entuudestaan niin taitaa siellä olla vauvamahan alkuakin :LOL: Minullakin on ollut noita alavatsatuntemuksia joita voisi äkkiseltään epäillä vauvan liikkeiksi, vaikka tosiasiassa ne taitaa olla vielä meikäläisellä ainakin suoliston myllerryksiä, mutta muutaman viikon päästä pitäisi alkaa tuntea jo ihan oikeita liikkeitäkin :D
Kuopiossa kertovat sukupuolen rakenneultran yhteydessä jos sitä kysyy ja jos se vain näkyy. Minä ajattelin kysäistä sitä sitten elokuussa niin osaa tosiaan vaihtaa tarvittaessa nuo "tyttömäiset" vaatteet hieman neutraalimmiksi ja ehkä "poikamaisemmiksi". Ja kyllä pojalla voi pitää punaisia vaatteita, mutta Hello Kittyt taitaa olla vähän liikaa :D

MaMa ja junnu 13+5

Voi pompula sentäs että väsyttää...nukuin viime yön jotenkin huonosti ja aamulla oli selkäkin ihan simokipeä. Siis ei särje mutta jalkoja liikutellessa tuntu että pistää taas tuonne pakaraan inottavasti :(
Mullakaan ei ole masu mitenkään pullahtanut, oletan että menee vielä muutamaa kk ennenkuin alkaa läskien alta mitään näkymään.. ja silloinkin varmaan moni ajattelee vain että onpas toi lihonu.. :whistle:

Mä sain itestäni irti maanantaina lenkin (tunnin kävely) ja eilen kävin jumpassakin :) Tänään taidan tehdä vain kotohommia ja jos huomenna kävis taas kävelemässä niin sais edes jonkinmoisen liikuntarytmin tässä aikaseksi. Suunnitelma ainakin hyvä, toteutus voi olla sitten vähän eri :kieh:
Onkohan fillarointi sallittua nyt? Voisin vaikka kerta viikossa ajella töihinkin, tulee hyvät kilsat kun matkaa suuntaansa on yli 10 km. Moottoripärräily on ainakin kiellettyjen listalla, mikä on kyllä sääli. Onneks myin oman pärisijän keväällä (liekö joku oma ennefiilis, että sillä ei mitään vähään aikaan tekiskään..) mutta miekon kanssa olis mukava vielä päristellä. No, muutaman vuoden päästä sitten jatkuu sitten se harrastus.

Pitänee jatkaa töitä vaikka motivaatio on taas jossain kuutamolla.. :headwall: Onneksi loma lähenee päivä päivältä :)

Töyhtö: Tuolla vau.fi raskaus viikko viikolta-osiossa oli rv 14 kohdalla teksti. "Jotkut raskaana olevan naiset kärsivät päänsäryistä, joista saa enimmäkseen syyttää progesteronia. Riittävä vedenjuonti ja päivittäiset kävelylenkit saattavat auttaa. Särkylääkkeistä parasetamoli on sopiva kaikissa raskauden vaiheissa." Mulla oli kolmosta odottaessa paha päänsärky useamman viikon. Lopulta menin lääkärille kun ei panadol auttanut enkä enää jaksanut jatkuvaa kipua. Sain lähetteen neurologille(kohan se oli). Odottelin vielä muutaman päivan ja sit se pääkipu lähtiki pois eikä tarvinut tutkimuksiin mennäkkään (inhoan sairaaloita enkä siksi mielellään mene). Nytki on kolmatta päivää pääkipeä :kieh: . Aamulla ku herää niin on heti pääkipeä ja illalla pakko ottaa lääke että pystyy alkaa nukkumaan. Toivottavasti nyt ei jatku yhtä pitkään eikä mene niin pahaksi ettei lääkkeet auta.
Ja tuo sukupuolen kertominen riippuu ultraajasta/paikkakunnasta. Jos kysyy niin täällä Oulussa ennen kerrottiin jos sen näki. Täällä ei ole enää rakenneultraa ja siksi ainakin minä haluan mennä yksityiselle. Haluan että vähän sitä rakennetta katsotaan ja varsinkin sitä sukupuolta ;) .

Mamamin: Ei oo mulla tuota irc-juttua. En oo koskaan edes perehtyny siihen. Ei tuu edes Facebookissa käytyä vaikka sinne oon rekistöröityny. Tulee vaan luettua sähköpostit, käytyä täällä ja lisäks huuto.netissä vaihtelevasti. Tietty noita raskauskalentereita tulee välillä kateltua (helistin.fi, vau.fi) ja jotain muutakin, mutta harvemmin.

runttipulla: Muistelen että pyöräillä saa. Itse pyöräilin koko kesän kun odotin kakkosta joka syntyi syyskuussa.

Johjo & pipana 12+2

mamamin ja muut: minut löytää galleriasta (ja melkein kaikkialta muualtakin) janttu672:na. Saa käydä kurkistelemassa :)

Tänään pitäisi yrittää saada jotain aikaiseksikin... Lupasin yrittää hieman leipoa :ashamed: Jaksaisi vaan aloittaa.
Huomenna on aamulla neuvola, saapa nähdä onko verenpaine noussut vai ei.

Moikka kaikillw pitkästä aikaa!

Uusille tervetuloa!

Daizz Ihan huippu mahtavia uutisia!! Ihan tuli tippa linssiin ja kylmät väreet! Ihanaa ja onnea :hug: :flower:

Haluuko joku kaks lasta, 5 ja 2 vuotiaat täystuholaiset!! |O En tajuu noit muksuja, niil on oma leikkihuone jossa on leluja millä leikkiä, mutta ei! Nämä ei siellä leiki vaan ne sotkee kämppää sen minkä kerkiävät! Mitään ei uskota, ei ne edes kuuntele kun niille puhuu! Hyvin on kasvatus menny perille :ashamed: Lähdetään just kävelylle, saa muksut pyöräillä niin jospa ne edes vähän rauhottuu. Sit jos ne ei sotke paikkoja niin ne tappelee ja kiusaavat toisiaan!
Nyt näyttäis et tilanne rauhoittuu ja ne peräti leikkii keskenään :LOL: On ne vaan silti niin rakkaita :heart: Vaikka välillä kyl kattelen seinältä paikkaa johon paan koukut ja muksut niihin roikkuu kun ovat ihan villejä :kieh:

Joo, mullakin oli sit se lääkärinla. Lääkäri oli tosi mukava, nla-täti oli lomalla ja sen tilalla sijainen joka oli ihan ällö! Pyysin seuraavan neuvola ajan vasta sille viikolle kun oma täti palaa lomalta, eli se on sit 11.8... Lääkäri ei kuunnellu sydänääniä, mikä oli melkoinen pettymys kyllä... Toisaalta, olin just siin np ultrassa niin..

Täällä on kans alettu tuntee jonkun moisia liikkeitä, ihan niinkun alamahassa olis pienen pieni elohiiri joka nykyttää vain pari kertaa ja loppuu sit. Tosin niit viikkoja ei ole ku 13+2, mutta sanoi siskonikin et vois ne tuntuu, ja et sillä ainakin kaksosia odottaessa tuntui näillä viikoilla... Mutta, eihän sitä oikeesti tiedä onko ne liikkeitä vai suoli juttuja...

Tuulia78 Mulla on melkein samanlainen maha jo :LOL: En vaan osaa liittää tänne kuvia :ashamed: Vois jo oikeesti ottaa mahasta kuvan ja laittaa sen tänne.

Huutonetistä huutamani äitiysfarkut tuli maanantaina, ja oli ihanat!! Tavis farkut ei siis oo mulle viime aikoina menny joten olen jo noi äitiysfarkut ottanu esille. Toiset jotka sain kun kakkosta odotin on sellaiset kuminauhalla säädettävät, et niit on hyvä käyttää ihan alusta asti kun saa kireyden laittaa just sopivaks.
Kaverilta ostin sit yhdet lappuhaalarit jotka oli mulla viimeksi lainassa. Nyt hän sit möi ne mulle kun itsellä on kuulema lapsikiintiö täynnä :LOL:

Mulla olis toi galleria sivu, mut en ole siellä moneen kk:een käyny. FB vois olla se mistä mut löytää, mut mul ei taida olla siin mitään "salaista" eli oletan et kuvia näkee ihan vain vaikkei kaveri olekaan!

Jees, vaan pakko painuu lenkille. Töihin pitäis kans ehtii viideksi... blaah, ei ollenkaan jaksais! Onneks enää muutama kk ja sit pääsee piiiiitkälle lomalle! Mä pääsen varmaan jo joskus lokakuun puolella sairasloman kautta äippälomalle, sen verran juoksu hommaa et ison mahan kans se ei onnistu!
Mutta, sen näkee sit!

Mrs O ja rv 13+2

Eilen oli neuvola ja hyvin kuuluivat sydänäänet. Eilen myös melko varmasti tunsin liikkeitä, muutama päivä aiemmin olin jo tuntevinaan mutta nyt oikein keskityin vauvaan. Makasin ihan yksin rauhassa sängyllä ja silittelin vatsaa, sit laitoin käden oikealle puolelle missä vauveli nyt asustaa ja niinhän sitä liikettä tuli. Esikoiselta olin kirjannut että liikkeet tunsin varmuudella viikolla 19 mutta muistan että olin tuntevinaan paljon aiemmin mutta en osannut varmaksi sanoa. Nythän sen tietää millasta kiemurtelua se on.

Päätä on täälläkin särkenyt jo pitkään päivittäin ja ajattelin että jos raskis tilata hierontaan ajan jos se vaikka auttais. Lisäksi pahoinvointi varsinkin iltaisin jatkuu, eilen sitä oli taas koko päivän. Ja tänään alkoi viikko 15.

Eipä se raskaus pyöräilyä estä. Onhan se tietysti vähän vaarallisempi laji kuin esim kävely että jos siltä kantilta ajattelee.

Mahaa mulla ei vielä näy, päinvastoin, on sanottu että olen hoikistunu. Kiitos pahoinvoinnin. Toisaalta syön kyllä koko ajan mutta kevyemmin.

Mutta pitää alkaa toimimaan kohta tulee pojalle leikkikaveri kylään.

Huolitteko vielä mukaan? En ole aiemmin jaksanut rekisteröityä, vaikka lukemassa olen käynyt raskauden alusta asti. Muutenkin luulen, etten tule olemaan kauhean ahkera kirjoittelija, mutta laittakaahan listoille tämmöinenkin kummajainen B)

Kahdeksatta odotellaan, la 11.1. ja OYS on meidän sairaala.

Pari neuvolaa on ollut sekä np-ultra, joissa kaikki on vaikuttanut olevan kunnossa. Olo on ollut koko ajan ihan hyvä, kuin ei raskaana olisikaan. Nyt vaan alkaa maha varsinkin illalla olla niin valtava, ettei tätä salaa enää keltään. Toisaalta, miksi pitäisikään...

höpsis ja pikkuinen 13+3

Huomenna ois se np-ultra ja jännittää.... Mulla on 3 päivää koskenu päähän, ei mitään kovaa särkyä, mutta sellaista tasaista jomotusta. Kolusin kotona vauvanvaate laatikkoa, niitä muutamaa hassua vaatetta, mitkä on tytön jäljiltä jemmattu, voi kun ne on ihanan lutuisia, varsinkin se 56cm:n toppapuku :heart:
Ai että mie ootan sitä, kun pääsee shoppailemaan vaunut, turvakaukalon sun muut jutut B)

Millonkohan täällä meillä on lääkäri neuvola...mulla ois seuraava neuvola aika joskun tän kuun lopulla viikolla 15 ja se on kyllä ihan tavallinen aika.
Jaahas jatkaiskohan taas vaihteenvuoksi töitä....

Hei kaikille! Kävin np-ultrassa. Virkeä vauvelihan kuvassa näkyi. Ei ollut yhtään paikallaan. Hyvä merkki kuulemma. Kaikki hyvin, joskin hoitaja sanoi jotain laajalle kiinnittyneestä napanuorasta ja antoi uuden ajan elokuun alkuun. Liittyyköhän taas siihen, mikä edellisessä raskaudessa oli, eli isoon istukkaan. Vaikea tietää, en löytänyt aiheesta suomalaisilta sivustoilta mitään. Kaipa pitää selata englanninkielisiä. Eilen olin sokerirasituksessa, kun edellisraskaudessa pientä sokeriongelmaa. Nyt arvot hyvät ja neuvolas kaikki testit olleet hyvät. Tosin paino tippunut hieman, kun oli mahatautia yhden viikon. Mutta mulla varaa tiputtaa, kun olen iso tytteli. Iloista odotusta toukokuisille!

Tervetuloa mukaan höpsis! :wave:

Tänään ollu huono päivä. :kieh: Miehen kuski (renki) irtisanoi itsensä ku sai paremman työtarjouksen. Lisäks tuo meidän tietokone (pöytäkone) tilttas. Tää läppäri on toivottoman hidas joten mulla varmaan vähenee käynnit. :(

Parempaa (toivottavasti) huomista odottaen ;)

Johjo & pipana 12+2

Neuvolassa käyty... Pikkuisella kaikki hyvin ja meno päällä :heart: Neuvolatätillä oli hieman hankaluuksia saada pulssia mitattua. Itsellä alkaa sitten rautakuuri, yäk. Voisiko joku kertoa mihin aikaan päivästä tuota rautaa olisi paras ottaa?
Verenpaine oli onneksi ok, samaten pissa.

Tarttee mennä keittämään päivän pakollinen kahvikupillinen, meinaa päätä jomottaa |O

Daizille paljon onnea! Ihana juttu!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Minulla huomenna ultra. Sanoin tänään sitten lapsille, että menee hoitoon siksi aikaa, että äiti ja isi käy ultrassa. Tyttö sitten kysyi, että ottaako ne vauvan mahasta pois :D Yksi päivä kysyi, että tuleeko vauva sitten pyllystä pois :D
Poika ei varmaan vielä tajua kunnolla asiaa, on hänkin muutaman kerran kysynyt, että onko äidin mahassa vauva, mutta ei varmaan kunnolla ymmärrä asiaa silti.

Sateista torstaita kaikille!

Meilläkin tyttö 3v. kyselee paljon, että mistä vauva tulee, eikä vieläkään usko, että äidin vatsassa on vauva. Typyn vauvat tulevat kuitenkin aina masusta eikä tuolta (näki maikkarin faktalta synnytyksen). Tosin suunnittelee jo mitä puuhaa vauvan kanssa :D . Ja lupasi ottaa mummin ja hänen leikkeihin mukaan :whistle: .

Mulla ei ole ollut enää vuosiin tuolla ircissä profiilia, facebookissa on, mutta tuo mun sähköposti on omalla nimellä, niin taidan vielä jätellä kertomatta. Sinne tietysti voisi perustaa jonkun tammimassut ryhmän johon voisin sitten liittyä.

Meillä on luvassa laatuaikaa tytön kanssa Helsingin reissun muodossa. Huomenna lähdetään junalla matkaan ja palataan vasta keskiviikkona, joten voi olla hiljaista tämä minun kirjoittaminen. Mies saa vähän omaa aikaa, jota hän ei kuulemma tarvitse :| . No katsotaan miten se mieli on muuttunut kun saa tehdä ihan mitä haluaa muutaman päivän, ilman yhtään nalkutusta. Tyttö pääsee taas ukin ja mimmin hemmoteltavaksi.

Mut toivotaan aurinkoista viikonloppua!

Aminohappo ja Kuutti13+4(?)

Lara83
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille :flower:

Täällä on pahoinvointi vähentynyt, ja väsymyskin jo pikkasen helpottaa. Viime viikolla aloitettu rauta varmaan auttaa... Itse ota raudan aamulla ja kalkin ja vitamiinin illalla. Lisäravinteilla mennään ainakin niin kauan kun pahoinvointi jatkuu kun tuo syöminen on niin yksipuolista.

Nyt täytyy mennä nauttimaan hiljaisesta hetkstä kun esikoinen nukkuu päikkäreitä :wave:

lara83 ja masukki 13+1 :heart:

No niin, nyt on tuliterä tietokone, ja ihanaa päästä taas nettiin, ai minäkö netti riippuvainen.....

NP-ultrassa käyty, turvotusta 0.7 mm, pää-perä mitta 58mm, ja kaikki muutenkin näytti olevan ok. Siellä se pikkuinen heilui kun heinämies :heart:
Johjo, mulle vois laittaa LA 21.1
Meinattiin kertoa isovanhemmille asukkaasta, mut päätettiin kuitenkin kertoa sitten vasta joskus myöhemmin. Lapsillekaan ei olla vielä kerrottu.
Jaahas ainut vapaapäivä tänään 2 kahteen viikkoon, joten kai se on alettava siivoamaan, vaikka ei huvittais sitten yhtään....

Ilmoittaudun pikkuhiljaa tänne palstalle, käynyt lukemassa aiemmin, mutta ei oiken uskaltanut kirjoittaa... :ashamed:

Niskapoimu-ultrassa käyty tänään ja pikkusella kaikki hyvin! Pituutta oli 57mm ja raskaus vastasi 12+0, minulla tänään 11+1, eli hyvin oli kasvanut. Alkuun liikkui tosi paljon ja loppussa nukahti. =) :heart:
Neuvolassa olen jo kerran käynyt ja myös enimmäinen lääkärikäynti on jo takana! Pahoinvointi vaivaa edelleen ja myös väsymystä, mutta ei haittaa kun tietää että pikkusella on kaikki hyvin. Lisäksi minulla tulee ajoittain lisälyöntejä, ikävältä tuntuu! Onko muilla semmoista vaivaa??

Hyvää kesänjatkoa teille kaikille!

Listalle voi laittaa:
31v, K-PKS, LA 28.1.09, 2. lapsi

Tervetuloa uusille :flower:

Täällä meinaa kesälenssu tehdä tuloaan, nokka on tukossa ja olo hieman väsähtänyt. Eihän tässä muuten mitään mutta pitäisi jaksaa järjestää nuo esikoisen rippijuhlat sunnuntaina ja tällä hetkellä on sellainen olo ettei ihan ensimmäisenä ole mielessä mitkään leipomiset ja siivoamiset :ashamed:
Enkelitytön äiti minulla oli tuota nuorimmaista odotellessa sellaisia "muljahduksia" ajoittain, mutta koska ne eivät hirveästi vaivanneet kuitenkaan niin en niistä koskaan maininnut neuvolassakaan. Tässä raskaudessa on muutamia "muljahduksia" tuntunut, mutta jos eivät ala vaivaamaan niin enköhän minä jaksa niiden kanssa elää :D En tiedä onko nämä "muljahdukset" yleisiä raskausaikana, mutta ei niitä minulla ole muuten ollut..

Vaikka edellisestä raskaudesta ei ole kuin 8kk aikaa niin tuntuu, että sitä on unohtanut kaiken. Minulla ei ole hajuakaan missä vaiheessa aloin viimeksi tuntea niitä liikkeitä. Ei tullut kirjattua niitä erityisesti mihinkään ylös, kun sitä kuvittelee muistavansa nämä asiat iänkaiken :kieh: mutta täytyy vaan kärsivällisesti odottaa eiköhän pian ala tuntua "kuplintaa" masussa...

Toivottavasti nämä ilmat tästä edes hieman parantuisi ettei mene koko kesä sään puolesta harakoille..

MaMa ja junnu 14+0

Yhteistyössä