TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Täällä rupes potkut tuntumaan la:na.
Nyt vko:ja 15+0.
Ed. raskauksissa nämä tuntui vasta vko:lla 17+ mutta täältä taitaa tulla aika vauhtiepeli :LOL:
Ja ovat todellakin POTKUJA eikä mitään "perhosen siiven lepatteluja" niinkuin joissakin vauvakirjoissa kerrotaan.
Etenkin sohvalla istuessa,kun vielä on upottava sohva,niin sen potkun tuntee niin napakkana,että siinä äitikin suoristaa automaaattisesti ittensä :D
Mies meinas,että josko tämä meidän Otus ottaisi sitten vain rennosti,kun syntyy,nautiskelee kun on tilaa.
Voi voi,epäilenpä vain...
Omalta kohdalta allekirjoitan sen,että jokainen napero on osoittanut luonteensa juuri odotusaikana.
Vanhin ja nuorin oli sellaisia "mukanakellujia",välillä oikoivat käpäliään mutta keskimmäinen pisti äidin kuriin ja järjestykseen.
Välillä öisin,kun heräs pissahätään,yritti ylösnousua venyttaa mahd. pitkälle jalat ristissä,koska se kick boxing alkoi heti :LOL:
Vauvelille ostan vaatetta vasta,kun ollaan käyty 4D:ssä.
Haluan nimittäin kunnolla höynähtää possun punaisiin ja karskiin maastokuvioon vaatteissa :p
Vaunuista oli täällä puhetta ja meille tulee ORA:n Saaga (vai Taigako se oli),siitä mallistosta löytyi oikea maastokuvio ja hinta on mielstäni törkeä mutta lopputiliin tulee sit lomarahat ja toiv. tämä ei jää meidän ainoaksi naperoksi,siis jos se meistä on kiinni :whistle:
Ja ainahan Huuto.netissä noilla on hyvä jälleenmyyntiarvo,hih hih :D

Pikku Otus 15+0
 
Mulla on vähän sellainen ärsyttävä tilanne ku en tiiä jääkö tää meidän viimeiseksi lapseksi. Minä haluaisin ainakin tällä hetkellä viidennen heti perään ja sit ois lapset siinä. Mies on vakaasti sitä mieltä että tää neljäs on viimeinen (oli kyllä kakkosen jälkeenkin sitä mieltä ). Yritin puhua viidennestä niin sanoi menevänsä heti lääkäriin ja sterilisaatioon jos edes alan puhumaan. Olis kiva ostaa uudet vaunut jos tulis vielä kaksi lasta. Yhden takia ei kannata alkaa uutena enää mitään ostamaan. Minä oon ehtiny jo kakkosen jälkeen myydä kaikki ja kolmosen jälkeen kaikki muut paitsi käytettynä hommatut vaunut. Niissä ei selkänoja toimi. Pitää sitoa sivusta kiinni että pysyy istuma-asennossa. Tosin mulla on sit istuma ikäiselle vastikään hommatut kolmipyöräiset. Eli jos ei tuu enää kuin tämä yks niin pärjäisin noilla. Mut jos tulee toinenkin niin olis uusille käyttöä kahden lapsen verran niin raskis ostaa uudet. Toisaalta sit tarvis kaksostenrattaat jos on pieni ikäero. Vaikeeta miettii ku ei tiiä tulevasta. Ehkä kuitenkin olen säästeliäs ja tyydyn vanhoihin rattaisiin ku kaikki muu pitää taas hommata. Yritän ainakin sängyn löytää käytettynä. Turvakaukalon haluan sellaisen missä on se jalusta autossa ja kaukalo vaan irroitetaan. Katselin niitäkin huuto.netistä, mutta en taida uskaltaa oudolta ostaa käytettynä kaukaloa. Sen pitää olla kuitenkin varmasti kolaroimaton ja kunnossa ja sitä ei välttämättä ulkoa päin näe. Ja kuka vaan voi sanoa että on kolaroimaton ja voi olla silti vaikka parvekkeelta alas heitetty. Minäkö epäilevä, miten niin. :whistle:

Johjo & pipana 13+0
 
No niin. Nyt on sunny beach nähty ja kotiuduttu eilen. Ihana loma oli.
Tänne on tullut viikossa tosi paljon juttuja, meni tovi, kun sain kaikki luettua. Onnellisia uutisia ja paljon uusiakin tullut mukaan odotukseen.
Nyt on jotenkin hyvä olo,välillä tuntuu, ettei raskaana olekkaan. Silläpä sitten niitä liikkeitä jo odottelenkin tässä malttamattomana B) . Kysiltäkin oli tullut kutsu rakenneultraan, joka on 21.8.
Mutta nyt on mentävä pesemään matkavaatteet jos nyt ensin tyhjentäisi noi laukut :whistle:

nippanappa ja vilperi 14+4
 
nippanappa Meillä onkin samana päivänä Kysillä rakenneultra :D

Nyt on esikoisen rippijuhlat pidetty ja täytyy myöntää että kyllä oli takki tyhjä illalla ja nukkumaankin menin jo ennen kymmentä... No yö meni huonosti kun tuo meidän nuorimmainen (8kk) sai tämän nuhan myös niin ei tahtonut nukkumisesta tulla mitään. Piti ottaa tyttö viereen ja laittaa tyyny jotta sai päätä koholle, keittosuolatipoilla sai myös pientä helpotusta tukkoiseen nenään... Täytyy sanoa että kyllä alkaa tympiä itseäkin tämä räkätauti. Lääkkeillähän tästä pääsisi nopeastikin, mutta kun raskausaikana niitä ei voi käyttää |O se on tämän raskausajan harmitus kun kaikki vaivat täytyy vain yrittää "kärsiä"...
Liikkeitä minäkin yritän "kuulostella", mutta en vielä voi sanoa rehellisesti että olisin niitä tuntenut.. Ja viimepäivinä on ollut sellaista hepakkaa että siinä tuskin olisi edes ehtinyt mitään huomaamaankaan :ashamed: Mutta mukava kuulla että jollakin oli jo tosi reipas liikuskelija masussa :D

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

MaMa ja junnu 14+4
 
Kirjoittelin viime viikolla että melkoisen varmasti tunsin vauvan liikkeet ja hyvin mutta ei se niin tainnut ollakkaan. Nyt ei ole mitään tuntunut tai sitten jotain on tapahtunut, voi kauheeta. Viikkoja nyt 15 tai 16+. Pahoinvointia ja päänsäärkyä löytyy edelleenkin. Meillä alkoi tänään arki, mies lähti 6 viikon kesäloman jälkeen töihin, oikein tuli ikävä heti.

Me saimme neuvolasta viime viikolla paperin mikä pitää palauttaa seuraavalla kerralla elokuussa. Siinä pitäis jo tietää nimi mahdollista hätäkastetta varten :eek: Voihan sen nimen toki vielä muuttaa mutta haluttais saada jotain järkevää siihen kuitenkin laitetettua eikä ole hajuakaan nimistä tai oikeestaan on mutta mies ei niitä hyväksyny. Ja tää paperi menee siis synnärille. Onko muilla näin aikasin?
 
mei08 minulla on tuolla samainen paperi odottamassa torstaita..viimeksi jätimme tyhjäksi ne nimi kohdat laitettiin kyllä rasti hätäkasteen kohdalle (siis on lupa antaa hätäkaste). Ajateltiin että jos sellainen tilanne eteen tulee niin täytyy sitten kertoa joku nimi. Siinä saa lisäaikaa miettiä mahdollisia nimiä, kun tosiaan täytyy se lappu palauttaa neuvolaan jo rv 15-16... Ei niin aikaisin vielä osaa mitään nimeä ehdottaa :D
MaMa ja junnu 14+4
 
Moikka pitkästä aikaa!
Mä olen käynyt nyt jopa kahteen otteeseen nt ultrassa. Eka kerralla pikkunen oli tosiaan liian pieni että olis voinu mitata nt:tä. Toisen kerran kävin perjantaina, jolloin pieni ei meinannu mennä millään sellaiseen asentoon, että olis saanu mitattua kunnolla, mutta jonkinlainen nt mitta saatiin. Nyt en muista sitä, mut 1, jotain se oli...Pää-perämitta oli 55mm. Nyt mennään siis 12+3. Mun pahoinvointi alkaa helpottaa. Välillä vaan pikkaisen yökötyttää. Jos nälkä ehtii tulla liikaa, niin sitten tulee tosi huono olo.
Mun laskettua aikaa ei muutettu, kun vaan yhdellä päivällä olis muuttunu.
Täälläkin himottais jo hommata vauvan vaatteita, on ne niin suloisia!!
Selkäkivut ei ole minulla vielä muuttunu suuntaan tai toiseen, kun niit tosiaan on ollu jo ennestään riittävästi. si-vyön sain ja mulle tehtiin kenkiin pohjalliset, jotka saattais auttaa, kun varsinkin vasen jalka kääntyy sisään eli ylipronatoi...
Illalla pitäis jaksaa mennä jumpaan... Nyt syömään!!

:wave:
 
Kävin Oulun Lastentarvike-liikkeessä kyseleen sitä kaukaloa jossa on se jalusta. Ku tuolla lastentarvikkeen sivuille ei ole kunnon hintoja ku vaan ne hintahaitarit. Normaalihinta oli 189? mut tän kuun 169? paitsi yks väri 149?. Käyn ostaan sen 149? kaukalon. Aikaistahan se on mut tympii jos syksympänä sit ostaa ja joutuu maksaan 189?. Ku ei oo tietoo koska tulee taas tarjoukseen. 40? on kuitenki iso raha, sillä saa esim. paljon vaatetta lapselle. Huuto.netissäkin pyytävät hirveitä noista GRACO LOGICO S kaukaloista. Tällä linkillä pääsee kaukaloa kattoon http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&valikoimaid=6. Oulussa ei ole ku kaks lastentarvikeliikettä, ainakaan mun tietääkseni. Baby Stylessä ei ainakaan nettisivujen mukaan ole edes tuota Gracoa ja se niiden vastaava on paljon kalliimpi ku jalustan pitää ostaa erikseen. Mieskin oli ihan tyytyväinen ettei tarvi turvavöiden kanssa tulevaisuudessa tapella ja suostui että kuun lopussa ostetaan ku mulle tulee lomarahat. Oon ens kuun nääs ihan virallisesti kesälomalla ja syyskuussa sit töihin kolmeksi kuukaudeksi.

Sori ku mää nyt jo näistä kaukaloista ja tarvikkeista jauhan :ashamed: . Nyt oon päättäny hommata kaikki pikkuhiljaa sitä mukaa ku halvalla saa. Oon saanu kokea sen ku jättää viime tippaan niin saa maksaa enemmän. :kieh:
 
Ultra kuulumisia!

Niin se vaan taitaa olla, että meille tulee pieni poika :heart: :wave: =) . Toisaalta vielähän ei voi olla ihan varma, mutta kyllä siellä jalkojen välissä oli selvä nipukka. Meidän pikku kulta oli kasvanut kovasti ja teki kuperkeikan, söi sormia ja sillä oli hikka. Kyllä sitä on vaan niin ihanaa seurata ruudusta.

Johjo mesaatiin juuri tuollainen Gracon kaukalo eilen ja se oli kyllä hyvä käytössä. Sain siitä ihan konkreettista tuntumaa aina kun hoidin veljen tyttöä. Minä olen kans ajatellut hankkia kaikkea pikku hiljaa niin ei tarvitse sitten viime metreillä ähistä kaupassa ison mahan kanssa ja kaiken huipuksi meillähän on joulu kireetkin ihan raskauden loppu metreillä. Meillä tehdään sektio näillä näkymin joulukuun puolivälissä eli jouluna pitäisi olla jo nyytti kotosalla :heart: .

T. Hemuli ja masuasukki 15+3

 
Töyhtö: Mullakin oli iski tossa viime viikolla kunnon virtsatietulehdus, verta pissassa ja kaikkee.. Hiukka säikähdin, kunnes tajusin et se punanen johtuu pissasta eikä siitä et raskaus menee kesken. Mut enpä ymmärtäny kysellä et onko kys tulehduksesta jotain haittaa vauvalle tai raskaudelle? Onko siitä?!

Näin ilmoitusluontoisesti kaikille yhteisesti ilmoitan että eilen illalla saunassa päätimme kutsua tätä vauvaa työnimellä Viljami. Esikoinen oli aikoinaan Verneri ja kuopus Viljo/Vilhelmiina.

Mitäs vielä. Fysioterapeutilla kävin tänään kipeän selkäni kanssa ja siellä sit kokeiltiin et kuis syviä vatsa- ja selkälihaksia treenataan. Nyt vatsa(lihakset?) on tosi kiipeenä. Ei hirveesti tee mieli kävellä ja tuplasti enemmän pitäisi reenata päivittäin seuraavat kaksi viikkoa ja sitten on seuraava aika. Pelottavaa, mutta toivottavasti auttaisi selkäkipuihin ja parantaisi huonon istuma-asennon ja ryhdin.

tulia & viljami 11+6


lisäänpä vielä että meiltä puuttuu kaikki. Kaksi lasta on ennestään, mutta matkasänkyä ja syöttötuolia sekä joitain vaatteita ja tuttipulloja lukuunottamatta oon pistäny kaiken pois. No onhan meillä kuomurattaat, jotka ajaa asiansa vaunuina, mutta minä haluan uudemmat ilmakumirenkailla, joten vanhat myydään edullisesti pois.

Sitteri, häkkisänky, vaunut.. ne ainakin pitää hommata ja on semmosia isompia ostoksia.. Turvakaukalo saadaan takas lainasta, mutta tarviis ajoissa alkaa miettiä mistä ja millasen istuimen ostaa sit vähän isommalle vaaville, kun ei se kaukalo kauaa palvele. Jottei sit yllättäin iskis useemman satasen paukku.

Vielä lisään että me ei vielä olla saatu puhuttua lappua, mutta aiemmilla kerroilla nimet molemmille oli valmiina, vaikkeivat sellaisenaan toteutuneet kummallakaan, mutta tällä kertaa on takki ihan tyhjä.. Tytölle on jo jotain mietitty, pojalle ei ole yhtään mitään.. Poikien nimet on TOSI vaikeita. Siis et löytyis hyvä.

Mut nyt tää mamma lähtee pitsalle..

heipsis :wave:

tulia & viljami
 
mei08: Me saatiin samainen lappu mukaan neuvolasta viime kerralla, eikä palauttamisesta ollut kyllä mitään puhetta... Kuulemma neuvolassa pitää joskus ennen laskettua aikaa näyttää sitä lappua, kun siihen tulee joku neuvolan leima.

haidi84: Mä sain kanssa samaisen tukivyön, mutta en tiiä onko siitä kauheesti ollu apua, ehkä jonkun verran. Silti joka päivä töissä saan selkäni kipeeks, mutta minkäs teet :/ Mulla on yliliikkuvat nivelet ja nyt raskausaikana nivelet löystyy kuulemma entisestään, ni siks alaselkä kipeenä.
 
Lara83
Hemulille onnea pojasta :heart:
Me käydään varmasti myös tässä raskaudessa 4D ultrassa joten siellä sitten sukupuoli selviää, kun Naistenklinikalla sitä eivät kerro. Tosin olen mietiskellyt jospa sen jättäisi yllätykseksi... :)

Mä en oo koskaan nähnyt tuota lappua, jossa on hätäkaste jutut. Taitaa olla sairaalakohtaista.

Meillä on tuo Gracon Logico S ja tosi tyytyväisiä on oltu. =)

 
Iltaa

Mäkin liityn 21.8. rakenneultrakerhoon! Mulla silloin viikkoja 19+6. Olisivat antaneet myöhemmän ajan, mutta me lähdetään matkalle sunnuntaina, enkä olisi silloin perjantaina ehtinyt enää Hyvinkäälle asti ultraan...

Pitäisi varata se sydänultra, kun kuulemma viikolla 18 olisi paras aika. Hitsi, mullahan on jo kohta 15 täynnä, enkä vaan saa mitään aikaiseksi. Esikoisesta olisi kyllä ultrat varattu heti kun vaan mahdollista ;)

Mäkin olen ollut tuntevinani liikkeitä pariin otteeseen, nimenomaan tässä koneella illalla istuessa. Ihan kun siellä joku vähän rapsuttelisi mahaa sisäpuolelta silloin tällöin. Voihan ne niitä ollakin, vaikka toki voi olla ihan vaan lihasten nykimistä tai ilmavaivoja. Esikoisesta tunsin rv16+, tosin meni useampi päivä ennen kuin uskalsin uskoa että ovat liikkeitä. Rv17+ tuntui jo ihan potkujakin, sitä ennen niitä rapsutteluja.

Hankinnoista on ollut puhetta. Meiltä ei varsinaisesti puutu mitään, mutta esikoiselle käytettynä ostetut yhdistelmät ovat kyllä päässeet kulahtamaan pahasti. Mietin, tarvitaanko tosiaan tuplia, kun ikäeroa tulee kuitenkin se kaksi vuotta, ja esikoinen on jo pitkään kävellyt (=juossut) tarvittaessa yli kilometrinkin. Ongelma on vaan siinä, että esikoinen juoksee juuri minne tahtoo, eli yleensä ei äitin vieressä jalkakäytävää pitkin ;) Meillä kun ei ole autoa, niin on tosi olennaista että päästään liikkumaan, kauppareissuille sun muualle. Yhteensä 4km tulee kauppareissusta, on ehkä vähän pitkä matka seistä laudalla, varsinkin väsyneenä ja nälkäisenä... Mutta tuplien käyttöikä olisi valitettavan lyhyt. Hmm...

Hemulille onnea sukupuolitiedosta! On se kiva pystyä varautumaan etukäteen. Miten muuten tuon Crohnin kanssa, tutkitaanko lasta sitten heti sen tiimoilta, vai katsotaanko vain ajan kanssa josko on perinyt taudin? Mun miehellä on colitis ulcerosa, mutta kukaan terkka ei ole sanonut mitään asiasta. Periytymisriski taitaa olla aika pieni, alle kymmenen prosentin luokkaa..?

Nyt kissoja silittelemään, kun kerrankaan eivät tappele, vaan kehräävät sohvalla.

Tuttiritari 14+4
 
Heippa taas kaikille :)

Nippanappa kiva kuulla että oli mukava reissu.

Tuulia78:lle onnea potkuista :)

Hemulille onnea sukupuolitiedosta

Täällä kaikki kuin ennenkin. Tosin meinasin saada tänään sydärin. Olin jotenkin ollut siinä tiedossa että veriseulonnan tulos lähetetään postissa vain jos on huonoja uutisia. Tänään sitten tuli se lappu. Kädet täristen sitä availin.. Tulos oli normaali =) Kyllä siinä oli sydäri lähellä ku lapun näin postilaatikossa...
Sunnuntaina lähdetään kaverin kanssa Tallinnaan kylpylään, JEE!! =) Ylihuomenna on neuvola ja täytyy kysellä millaisiin hoitoihin siellä uskaltaa mennä. Niihinhän ei voi mennä missä käytetään eteerisiä öljyjä, muista en tiedä. Täytyy varmistaa...

Ruokahalu on hyvä. Just kauhoin ison annoksen jäätelöä ja mansikoita, piti vielä laittaa mies hakemaan kaupoilta ennen yheksää :LOL:
 
Tuttiritari: Meillä on esikoisen ja kakkosen ikäero vähän vajaa 1v11kk. Ostettiin peräkkäinistuttavat matkarattaat ku en oo kauheen aktiivinen lenkkeilijä niin ei kummempia tarvittu. Kävin niillä sit lenkilläkin jonku kerran ja joka paikassa liikuin niiden kanssa. En olis millään pärjänny jos olis ollu pelkkä lauta vaunujen kanssa. Ei vajaa 2v oikein laudalla olis pysyny. Kaupungissakin sai katella vaatteita ym. tavaroita ku olivat rattaissa vöillä kiinni. Ja meillä oli lapset noin 2v & 4v vielä niissä rattaissa. Vieläki tyttö olis mielellään rattaissa (kohta 7v) ku ei millään kehtais kävellä. Mietin jopa nyt tuplien hommaamista ku tulee 2v9kk kolmosen ja nelosen ikäeroksi. Tuo tyttö on niin omapäinen että menee minne haluaa jos saa ite kävellä. Turha sanoo että "äiti menee nyt, heippa!" Se vaan vilkuttaa ja sanoo heippa ja lähtee erisuuntaan. :kieh: Kaupassa juoksee karkuun ja leikkii piilosta. Ei vois kuvitellakkaan että tuon kans liikkuisin missään jos ei olis rattaissa vöillä kiinni.

Johjo 13+0
 
Niin ja sitä synnytyssairaalaa varten tätettävää lappua minäkään en ole vielä saanut. Ei mulla ole ollu ku yks neuvolakaan 8+0. Viikon päästä olis lääkärineuvola (14+1). Papan takia on kai tää lääkärineuvola. Mulla on vissiin otettu papa viimeksi joskus aika päivää sitten. Ei löytyny neuvolan tiedoista eikä kolmosen neuvolakortista että olis viimeraskaudessa tai jälkitarkastuksessa otettu papaa ollenkaan. Muistelen että jälkitarkastuksessa otettiin, mutta missään ei ole mitään tietoa. Outoa hommaa. Ehkä saan sen lapun sit nyt lääkärineuvolakäynnillä ku eka on kuiten käytävä neuvolatädin luona tai sit saan sen myöhemmin. Ehtiihän tuota.
 
Moikka kaikille

Pitkätä aikaa taas kirjottelen, ja kun kello on näin paljon niin pääsin tohon Sisin pelkopoli juttuun asti ja päätin alkaa kirjottaa. Luen loput huomenna kun on enemmän aikaa...

Eli siis, mulle jäi kans hillitön pelko esikoisen synnytyksestä, vaikkakin se meni ihan hyvin. Kävin kakkosta odottaessa pelkopolilla juttelemassa tulevasta synnytyksestä ja kivunlievityksistä. Kaikki kuulosti hienolle, olin todella rauhallisin mielin menossa synnyttää. Mainostivat oikein miten synnytys suunnitelma kirjoitetaan vihreälle paperille jotta kätilö sen huomaa!
Kakkosen synnytys menikin sitten vielä huonommin kun esikoisen!! Sattui mun kohdalle sellainen kätilö jolla ei juuri se vihreä lappu kiinnostanu! Mulla on neulakammo, ja sovittiin et saisin spinaalin synnytyksessä. Laitokselle menin ambulanssilla koska jos kalvot puhkeaa niin vauva tulee vauhdilla! Ja meillä on tunnin matka synnärille. Joka tapauksessa, ampparissa mulle laitettiin puudutuslaastari käteen jotta saavat mulle synnärillä tipan laitettua (esikoisen kans ei saatu koska suonet pakeni pelon takia). Tippaa ei koskaan laitettu, vaikka olin heikossa kunnossa kun en ollut pystyny syömään mitään! Spinaalia en saanu vaikka pyysin ja vaikka lääkäri sitä ehdotti! Kätilö kielsi sen... Synnytyksen jälkeen sanoi et vauvan sydän äänet oli liian heikot spinaaliin, mutta se valehteli! Spinaalin tilalle sain pudendaliksen (joka sattu niin prkleen paljon kun sen laitto!) ja vasta sen pudendaliksen jälkeen ne sydänäänet oli romahtanu!
Nyt onkin niin kova pelko, et jo ennen kun alettiin kolmatta yrittää niin soitin meidän neuvolatädille joka asiasta tietää ja sen kans puhuttiin, kun en uskaltanu alkaa yrittää noin vaan kolmatta. Nyt on sit edessä useampi pelkopoli käynti, ja aion pyytää kätilön joka olis mukana siinä suunnittelussa ja muussa keskustelussa ja joka sit tulis siihen synnytykseen! Muuten jos sellainen ei ole mahdollista niin leikkuulla mennään :/

Voisko joku ystävällinen neuvoa miten saan kuvan liitettyä keskusteluun? Laittaisin kans masukuvaa, koska se alkaa oleen jo niin iso ettei löysätkään paidat sitä peittele :LOL: Ja mulla on kans sama homma niinkun Johjo kirjoitti et yritän mahaa piilotella kun tuntuu ettei se voi olla näin iso vielä! Paino on noussu 1,5kg... Ennen raskautta piti panoa nostaa parilla kilolla kun ei meinannu napsahtaa. Sit kun kiloja oli tullu niin heti tärppäsi...

Sykkeestä sen verran, et meillä oli muksuilla jetsulleen sama syke masussa, ja eri sukupuolta ovat, eli ei se syke taida kovin luotettava olla kertomaan kumpi sielt tulee...

Mä oon päässy takas normaaliin elämään, eli etova olo ja kaikki yökötys on loppunu :D Pystyn juomaan kahviakin, ja kun siit on ollu parin kk:n tauko, niin voitte arvata kuka on ravannu vessassa kun yhtäkkiä lipitänkin kahvia monta kuppia :LOL:

Nyt oon jo melko varma et tunnen vauvan liikkeitä! Pari pvää on välillä tuntunu jos oon tietyssä asennossa, sellanen pienen pieni potku. Yks tai kaks, sit se häviää. En usko et ne on suolisto peräisiä, kun on mulla niitäkin ja ne tuntuu ihan erilailla ja kovempina...

Hemuli08 Me asutaan tunnin ajomatkan päässä Oulusta, ja siellä asuu mun sisaruksia joten meillä on aika paljon käyntiä Oulun suunnalla. Mä siis olisin ainakin mukana treffeillä jos sellainen saatais aikaan!

Me ei vauvalle sen suurempia vakuutuksia oteta, varmaan se sairaskulu ja tapaturma tjt... Mies hoitaa ne niin en ole ihan varma mitä kaikkee muksuilla ja meillä on... Kummiski, meillä TK on ihan hyvä, hoitoa saa heti kun tarvii eikä oo tarvinnu tuntitolkulla jonotella.
Esikoisella oli älytön korva kierre vauvana, mutta onneksi se ei koskaan ollu varsinaisesti kipeä niiden takia, ei koskaan valittanu korvia... Ainoa mistä huomasi et sillä oli korvatulehdus oli, et poika heräs aamuisin tunnin aiemmin entä normaalisti!

Himoista sen verran et mä himoitsen hesen hampparia, tavallinen ilman sinappia ja pekoni ja tomaatti lisäksi! Nam :p Ihan alkoi massu kurnia :LOL:

Eli siis jääkaapin kautta nukkumaan! Heippa

:wave:

Ai niin, mä kans haluun niit 50 cm vaatteita, koska musta on kivempi pukee vauva sopiviin vaatteisiin kun liian suuriin. Pitäis käydä varastosta kattoo kuin paljon mulla niitä jo on ku sain siskolta, ja sit ostan jos sattuu etti niit olekaan.

Mrs O
 
Moi taasen!

Tänään pyörähti 14. viikko käyntiin - uskomatonta että viikko on taas mennyt. Huh, kohtahan on jo syksy ja vaikka miten mones viikko sitten menossa... :whistle:

Noista varustehankinnoista: saan onneks siskolta lähes kaiken, isompi turvaistuin ja matkarattaat taitaa olla ainoat mitä sitten tarvitaan hankkia. Hyvä vaan, selviän halvemmalla hinnalla ja sisko on jo valmiiks testannu että on hyvät vermeet :LOL: Mä joskus kävin siskon asioille vauvatarvikkeessa ja jösses sitä vaunumäärää... siis olisin ihan sekaisin kyllä eri vaihtiksista jos pitäis alkaa ettimään "mieleisiä". Onneks ei tarvii, luotan siihen että systerin hankinnat ovat olleet hyviä. Muistelen että ne vaunut maksoi silloin kun ne ostettiin jotain 6-700 euroa vaikka oli jotain alennustakin, eli ainakin rahaa niihin on uponnu. Jotkut yhdistelmät ne on ja mitä mä olen niitä lykkiny niin varsin kevyet liikutella ja kivannäköisetkin. Merkistä ei ole mitään hajua :LOL:
Oletteko muuten laittaneet mansikat jo pakkaseen? Mä eilen laitoin 5 kg ja olin ihan puhki siitä. Vitsit kun tää väsymys jo menis ohitte... ärsyttää kun on niin paljon tekemättömiä hommia kun ei vaan jaksa. Selkäkipu - tai persauskipu paremminkin on välillä pahempi ja välillä sitä ei tunne lain. Olen huomannu että pötkäily pahentaa sitä, ja kävely helpottaa. Pitäis siis pysyä liikkeessä kokoajan väsymyksestä huolimatta :headwall:

Muuta ihmettä tässä ei nyt olekaan, kunhan odottelen että jotain rupeis masussa tuntumaan. Ja LOMAA odotan kovasti, vielä 13 työpäivää lomaan.. no, päivä päivältä se on lähempänä.
 
Heippa vaan kaikille!
Täältä ryntäisi vielä yksi tammikuun la-omaava äippä sekaan :LOL:
La ois tossa (7)10.1.09 :heart: Lapsosista tämä ois kolmas ja viimenen...
Tänään olen menossa taas ultraan..siellä tullu ravattua joka viikko..
Istukka repeyty hieman tossa kuukausi sitten ja sitä nyt seuraillaan että mihin suuntaan
ollaan oikeen menossa...hankalaa tämä on ollu, ihan alusta asti...välillä tuntuu
että ei enää jaksais..mutta niin vaan eteenpäin mennään :)
 
"Uusi" ilmoittautuu!!!

Olen pyörinyt tuolla Keskenmenon jälkeen plussanneissa, mutta harkinnut jo pidemmän aikaan tännekin tulemista. Nyt sain aikaiseksi =) Elikkäs pientä taustaa, jos joku voisi mutkin lisätä listaan. Olen 27-vuotias Etelä-Suomessa asusteleva. Odotan esikoista. Olen saanut 2 perättäistä keskenmenoa (6+5 ja 6+3). Tässä kolmannessa raskaudessa odotin aluksi kahta ja vuotelin aika paljonkin kun toinen sitten 7+4 tuli ulos runsaiden hyytymien ja vuotojen saattelemana. Toinen on onneksi jaksanut!!! Nyt mennään jo 15+2 ja LA on 4.1.09 :D Vatsa on pömsähänyt kivasti esiin ja olen tuntenut jo pieniä, hentoisia kuplinta-värinöitä satunnaisesti =) Synnytyssairaala on mitä todennäköisemmin ulkomailla kun tulee sysymmällä muutto eteen miehen työn vuoksi. Mitään vauvatarvikkeita en uskalla hankkiavielä moniin kuukausiin, mutta ehkä talvemmalla...

Aion lukea myöhemmin koko ketjun läpi niin alkaa nimimerkit tuntumaan tutuilta. Tuttuja täällä onkin tuolta toisesta pinosta!

Toive81 ja erittäin rakas mini 15+2
 
Ai niin joo. Tulihan mullekin se veriseulan tulos kotiin, mutta mä otin ihan rauhallisesti sen kun oletin että se on lasku sieltä husista :LOL:
Siellä kättärillä sanottiin että jos tuloksessa on jotain niin ne soittaa ihan parin päivän sisällä, ja jos ei ole niin tulee postissa muutaman viikon päästä. Mulla tulos oli normaali, joten yksi asia on sitten ainakin hyvin. Vaikka tietysti kaikenlaista voi vielä tulla, mutta ei tarvii ainakaan siitä sitten stressata.

Ai niin vakuutuksista on ollut puhetta - me otetaan kans vakuutus, mun yhdellä kaverilla kävi kurjasti että lapsi on sairas (aivovamma ym) joten vakuutus on ollut todella tarpeellinen. Syntyessään oli tämä ihana lapsi ihan normaali mutta sitten muutamien viikkojen kuluttua alkoi oireilla ja nyt on pientä jo leikelty ja tutkittu ja hutkittu niin paljon että oikein itkettää. Raskausaikana voi siis tänäkin päivänä sattua vielä vaikka mitä vaikka kaikki näyttäisi ultrissa ym tutkimuksissa olevan hyvin. Mutta vakuutuksesta on tässä asiassa hyötyä. Jaksamiseen se ei kyllä yhtään auta mutta muuten..
Eli selvääkin selvempää on että otetaan se vakuutus.
 
Mä unohdan kokoajan jotain. Piti kysyä niistä sokerirasitustesteistä - miten niihin mennään /joudutaan? Oletan että mä semmoiseen joudun kun painoa on sen verta paljon.. vai tuleeko se käsky niihin testeihin jonkun muun syyn takia?
Neuvolassa ei ainakaan vielä ole mitään siitä sanottu, että pitäis mennä semmoseen...?
 
Hei vaan kaikille! Olen päälle 3-kymppinen eläinhullu naikkonen Itä-Suomesta. Odotan esikoistani. Kolmisen vuotta on ollut yritystä ja ajattelinkin jo, jotta lapsettomaksiko jään. Miehellä on 7v kaksostytöt, ja suoraan sanoen uusioperhekuvio tuottaa joskus tuskaa. Tytöt ovat meillä pitkän viikonlopun joka toinen viikonloppu (to-ma). Tämä kuvio kyllä luultavasti loppuu koulujen alettua.

Raskaus on mennyt hienosti, tunnen olevani elämäni kunnossa =) LA on 18.1. Raskauden puolesta en osaa pelätä/jännittää, lähinnä pelottaa kaikki muu. Eniten ehkä nuo miehen lapset, jotka osaavat olla aika tuittupäitä. Lisäksi on myöskin sellainen ehkä hölmö pelko, että lapseni tulisi allergiseksi :| Koirat ja hevoset ovat olleet minulle koko elämä jo parikymmentä vuotta, ja on vaikeaa kuvitella elämää ilman niitä.

No, mutta tuollaisten ajatteleminen on tyhmää. Turhaa surra etukäteen.

Mies on hyvällä mielin mukana raskaudessa, joskus vaan harmittaa ettei tämä ole hänelle niin uutta ja ihmeellistä kuin minulle. Tokihan siinä on hyvätkin puolensa että toisella on jo kokemusta siitä, mitä tuleman pitää. Toinen asia mikä vähän potuttaa on se, että miehen mielestä nyt on tulossa poika. Sanoo tietysti että eihän asialla ole väliä, ja ihan sama kumpi tulee... mutta poikahan se silti on! Mulle vaan tulee sellainen olo, että jos se onkin tyttö, niin pettyykö tuo sitten kovasti.

Kuten huomaatte, tunteet täällä vähän heittelee, se lienee normaalia :D Tulihan pitkä sepustus. Tulee aika vähän istuttua koneella, ja siitäpä syystä pitää silloin harvoin kirjoittaa pitkästi ja hartaasti.
 

Yhteistyössä