TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mä unohdan kokoajan jotain. Piti kysyä niistä sokerirasitustesteistä - miten niihin mennään /joudutaan? Oletan että mä semmoiseen joudun kun painoa on sen verta paljon.. vai tuleeko se käsky niihin testeihin jonkun muun syyn takia?
Neuvolassa ei ainakaan vielä ole mitään siitä sanottu, että pitäis mennä semmoseen...?
Mulla oli tokan odotuksen aikana niin että neuvola pisti mun labraan koska oli sokrut vähä koholla..ja painoa oli kans "liikaa"
Nyt ne puhu jo heti alussa tän kolmannen kohdalla että joskus vkolla 23-> joutusin taas menemään ihan vaan varmuuden vuoksi sokerirasitukseen...toivottavasti ei tarvi mennä..se litku ei oo mitää maailman ihaninta ja se kestää muistaakseni 3 tuntia se koko homma

:/
 
Tänään sitten olin taas ultrassa..aikasemmin lääkäri on todennut istukan olleen kohdunsuun päällä ja siitä sitten noustessaan on repeytynyt..Nyt oli sitten eri lääkäri ja yht'äkkiä, viikossa, istukka onkin takaseinässä turvallisesti, täysin kiinni...töihin kuulema voi hyvin mennä kunhan välttää suuria rasituksia, nostoja ja kanteluita..noh, minä olen emäntä/siivooja, joten pakko niitä töissä olisi tehdä..sairasloma siis jatkuu aina elokuun alkuun kunnes virallinen kesäloma alkaa..Syyskuussa sitten takaisin töihin B)
 
Sokerirasitustestistä, taitavat laittaa sinne jos painoindeksi on yli 30, ja kuten Harvis77 mainisti joskun rv 20 jälkeen testi tehdään.

Testissä otetaan ensin paastoverikoe sitten juodaan olutpullon verran väljähtyneen cokiksen makuista juomaa ja sitten otettiinko verikokeita tunnin välein. Pari tuntia taisi testi kestää. Eikä sieltä labrasta saa lähteä mihinkään ja aika paikoillaan joutuu vielä istuskelemaan. Että hyvää lukemista kannattaa ottaa mukaan.


Huomenna olisi nt-ultra ja seuraava neuvola onkin lääkärineuvola ja se oli joskun elokuun puolessa välissä.

Täällä olen kovasti tutkaillut noita sisarratas valikoimaa, mutta pitää varmaan mennä ihan liikkeeseen niitä koeajamaan, että tietää mitkä on hyvät. Meille on tulossa ikäeroa 1v 5kk, eli kyllä noi sisarusrattaat tulee ihan käyttöön, en nimittäin meinannut neljän seinän sisällä oleskella koko aikaa. Esikoisen vaunut kyllä jätetään vielä käyttöön, voipahan sitten vauveli nukkua niissä päiväunet ja niillä voidaan mennä lähipuistoon mihin esikoinen jaksaa kävellä. Esikoinen kävelee jo nyt, että eiköhän tuo jo juokse sitten puolen vuoden päästä.

Viikonloppuna paljastimme asian lähisuvulle, olimme teettäneet esikoiselle t-paidan missä luki "minusta tulee isoveli" ja kaikkihan sen heti huomasivat paitsi mummo jolle asia piti vääntää rautalangasta kun ei osannut paitaa lukea, mutta tajusi onneksi heti sen jälkeen mistä on kyse.

 
heippa! mulla oli tänään ensimmäinen lääkärineuvola,
jännitti ihan hirveästi onko kaikki kunnossa, mutta kohdun koko vastasi viikkoja ja sydänäänetkin saatiin kuulumaan, oli se kyllä sellainen tunne mitä ei varmasti pysty selittään, täytyy itse kokea.. meillä on ens ma eka ultra ja jännitän jo miehen puolesta kun sekin pääsee kokee sen huiman tunteen että siellä se vauva oikeasti on!!

mymmyryy kannattaa vaan koittaa uudestaan, mullekin se lääkäri sano että ei tarvi huolestua vaikka ne ei kuuluisikaan. zemppiä!

minea 12+4
 
Mymmyryy, sehän on vasta joskus rv15, kun pitäisi ihan ehdottomasti saada kuulumaan sydänäänet. Siihen asti on mahdollista, että sikiö karkaa alta. Kokeilepas painaa toisella kädellä siitä kohdun yläreunan tuntumasta, ja sitten vaan geeliä tarpeeksi kehiin :) Jos et tänään etkä huomenna saa kuuluviin, soittele neuvolaan.

Sokerirasitukseen joutuu täällä päin, jos bmi on yli 25. Mulla oli esikoista odottaessa ihan alussa ~25, mutta kun otin ihan alkuraskaudessa niin paljon kiloja, rv10 bmi olikin jo jotain 26,8..! Siispä pistivät mut "varmuuden vuoksi" rasitukseen. Nyt taas joudun rasitukseen, koska painoa on tullut alkuraskaudessa lähemmäs 6kg :ashamed: Onneksi se tästä tasoittuu, tuskin enää hirveästi otan painoa ennen niitä tiheän painonnousun viikkoja.

Tuttiritari 14+5
 
Minullakin siis laskettu aika tammikuussa, 26.1.2009!! Tänään kävin NT-ultrassa ja kaikki oli siellä hyvin, vauva vastasi viikkoja ja molemmissa käsissä oli viisi sormea... :heart:

Tämä tulokas on meille esikoinen ja itse olen 26-vuotias, jos joku ehtii listaan lisätä =)

Onnea kaikille ultriin ja turvallista odotusta :flower:
 
FOXILADY77: osanottoni pentunne poismenon johdosta :hug:

Minäkin joudun siihen sokerirasitustestiin :/ veikkaampa vaan, että litku tulee yläkautta ulos alta aikayksikön, mutta minkäs teet sitten :|

Poden nyt aika kovaa flunssaa, eli jälleen kerran olen sänkypotilaana :| rupeaa taas pännimään oikein kunnolla. Onneksi saatiin kesälomareissut tässä välissä tehtyä.

Eipä tänne kummempia.

Sef ja masukki 12+6

 
Tuttiritari2: Huuto.netistä saa tuplia suht edullisestikin, jos ei oo niin millin päälle kuinka hienot ne on. Lopeen lopuksi et niitä todennäköisesti hirveästi tarvitse, kun esikoinen on jo 2. Mutta kyllähän ne helpottaa, ellet sitten innostu liinailemaan tai käyttää rintareppua vauvan kanssa tarvittaessa jos isompi väsyy.

runttipulla: Mulla oli raskausaja diabetes kun odotin toista. Nyt tässä raskaudessa on heti alussa sokerirasitus neuvolan lähettämänä.. Olis ollu jo viime viikolla mutta virtsatietulehduksen vuoksi jouduttiin lykkäämään aikaa pari viikkoa. Mutta alun alkaen toiselta jouduin rasitukseen korkean painoindeksin vuoksi noin rv:llä 23. Se on semmonen parin tunnin keikka joka vaatii 12h paaston ennen sitä. Myös jos virtsassa on sokeria niin voi ymmärtääkseni joutua rasitukseen, mut kannattaa rohkeesti kysyä neuvolasta jos askarruttaa, vaikkakin ainakin mun kokemuksella ne huolehtii asiasta hyvin.

Mä oon ajoittain miettiny kotidopplerin hommaamista, mutta jos oon 2 raskautta pärjänny ilmankin niin miksi tarviisiin nytkään?! Kun mä haluun?! :LOL: Ei taida mennä perusteluna läpi ees itelle saati sit miehelle.

Huomenna lääkärineuvolaan ja kuuleen vauvan sydänäänet. Jee!!! Toivottavasti kuuluuvat, vaikka ultra onkin jo ens viikolla, mutta silti.

Mut nyt päästän ton miekkosen koneelle ja painun kuumaan suihkuun. Hyvää yötä kanssaodottajat! :wave:

tulia & viljami 12+0


Lisään vielä että olen järkyttynyt valtavasta pahoinvoinnista, jonka luulin jo rauhoittuneen. Kertaakaan en ole raskauden vuoksi oksentanut yhdessäkään raskaudessa, mutta nyt mennään jo lähellä. Aiemmissa raskauksissa ja myös aiemmin tämän raskauden aikana on ollut vain vellovaa kuvotusta ja pahoinvointia, mutta nyt kuvotus jatkuu ja seuraan on liittynyt hajuista johtuvaa kakomista. Kai tästäkin selvitään, vaikka kakominen tuleekin oikein vatsan pohjasta asti. Inhottavaa but got to live with it. Palkinto näistä kärsimyksistä on kuitenkin kaiken vaivan arvoinen, vai kuinka tytöt?! =)
 
Hei.

Vielä palailen kyselemään masutuubeista.. Kokematon kun olen niin tahtoisin tietää mistä niitä saa ja mitä ne kustantaa ja löytyykö värivalikoimaa? Valkoinen olisi mielellään hakusessa. Löytyyköhän ihan H&M - Seppälä - Lindex suunnalta vai tarviisko suunnata lastentarvikeliikkeisiin tms.?

Ja heräsi tossa myös kysymys että minkä hintaisia kotidopplerit suunnilleen uutena on? Ja kuin hyvin niitä saa käytettyinä?

Jotain muutakin piti kysäistä, mutta se ehti jo unohtua. *varhaisdementia* :LOL:

tulia
 
Hei kaikille!

Päätin siirtyä tänne kun nuo vauva lehden sivut ei ota toimiakseen.

Olen 23v Hyvinkääläinen ja ensimmäistä lasta odotellaan. LA 23.1. Kerran jo ultrassa ollaan oltu mutta huomenna olisi toinen kerta. Pitkään olen jo lapsia halunnut, mutta mies ei ole ollut samaa mieltä. Tähän asti olenkin "hoiva viettini" käyttänyt koiriin.

Huomenna sitten lisää. Nyt nukkumaan =)
 
Uusille lämpimästi tervetuloa, teitähän onkin tullut tänne useampi lyhyen ajan sisällä! :wave:

Johjo: Wau mikä maha sulla jo on! :attn: Minua yhdellä lailla helpotti nähdä sun maha, koska olen hieman jo epäillyt että olenko itse (+ mies myös :D ) vain kuvitellut massuni tulleen enemmän "näkyviin" viimeisen viikon aikana. Lisäys siis, että minultakin tuota ylimääräistä tuosta vyötäröltä löytyy ennen raskauttakin.

Olitte keskustelleet täällä noista hankinnoista mitä meinaatte vauvalle ostella, otanpa osaa minäkin... =)
Vaatteita vauvalle saadaan todella hyvin lainaksi sisaruksilta ja kavereilta, löytyy todella hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita sekä tytölle että pojalle. Tietty ostelen itsekin jotain (ties lopen kuinka paljon), mutta sellaiset isommat vaatehankinnat kuten haalarit sun muut on jo valmiina. Yksi sammakko-helistin on jo vauvalle ostettuna, sekä mummo ja pappa toi yhdet ihanat valko-beiget 62 cm potkarit kesälomareissulta! ;) Niin ja yksi sellainen seinälle (esim. hoitopöydän päälle/viereen) laitettava kangaslokerikko kaikille pikkutavaroille, kuten rasvoille yms. on hankittuna jo yli vuosi sitten! :whistle:


Vaunut haluan Emmaljungan smart combit tai sitten Emmaljungan duo edget. Vaunut vauvalle lupasi ostaa minun vanhemmat, ovat niin innoissaan pikkuisesta! ;) (Ovat ostaneet ensimmäiset vaunut myös sisarusteni lapsille). Turvakaukaloksi meinataan hankkia myös tuo Grago Logico (vai miten se nyt kirjoitetaankaan :D ) - turvakaukalo. Luulen, että ostetaan uutena myös pinnasänky ja hoitopöytä + sitteri, halutaan ostaa ne omaksi (saataisiin lainaan mutta ei oteta) koska olisi niin ihana että tulevaisuudessa niille olisi tämän muksun jälkeen vielä useampikin käyttäjä ja olisi sitten kaikilla suurinpiirtein samat! :heart:
Muuten Johjo, mikä noista kaukalon väreistä siellä Lastentarvikkeella on tämän kuukauden tarjouksessa sen 149e ?


).(: Viime torstaina kävin ensimmäisessä lääkärineuvolassa ja masussa oli kaikki hyvin! :heart: Lääkäri sanoi pää-perämitan olevan 6,3 cm ja koko pituuden lähemmäs 10 cm. Kovasti vauva jumppasi menemään, lääkäriä aivan nauratti kun niin kova meno oli päällä! :D Ensin lääkäri ei meinannut saada sydänääniä kuulumaan (tarkennettua), kun vauvalla oli aamujumppa niin pahasti kesken. Hetken päästä kun yritti uudelleen, niin sitten oli meno hieman rauhoittunut ja saatiin sydänäänetkin kuuluviin; voi jestas että olin onnellinen ne kuullessani, itku tuli! :heart: Muutoinkin oli kaikki hyvin: hb 149, pissa puhdas, rr 126/73, mutta paino oli PUDONNUT yli 1 kg sitten viime käynnin!!! :eek: Ihmettelen tätä todella suuresti, sillä syön oikeasti nykyään kuin ravihevonen, ihan käsittämätöntä että kahden tunnin välein voi olla nälkä.

Seuraava käynti terkkarin luokse onkin elokuun alussa, sitten loppukuusta rakenneultra.

- Sirpula ja Pikkuinen rv 13+4 :heart: -
 
Meillä pientä draamaa...

Heräsin tunti sitten siihen, että mies vaikeroi todella kovaa mauhuoneessa. Itse nukuin olohuoneen lattialla parvekkeen oven vieressä, koska se on ainoa paikka, jossa saan riittävästi happea nyt flunssapäissäni. Muutaman sekunnin kuluttua kuului kova rysähdys (arvelin miehen pudonneen sängystä) ja vaikerointi kuulosti nyt siltä, että mies todella loiukkasi itsensä, sillä se koveni niin paljon.

Ryntäsin paikalle ja näin miehen makaavan maassa, kasvot lattiaan päin. Hän kouristeli samalla vaikeroiden kovaa. Kutsuin häntä nimeltä mutta hän ei aluksi reagoinut minuun millään lailla. Pian hän kuitenkin ikäänkuin säpsähti "takaisin tähän maailmaan" kun jatkoin hänen nimensä hokemista.

Tilanne näytti kaikenkaikkiaan ensin siltä, että mies olisi nähnyt pahaa unta, pudonnut lattialle ja jatkanut pahan unen näkemistä siellä, kunnes herätin hänet, mutta selvisi hyvin pian, ettei kyse ollut siitä.

Hän sai itsensä vaivoin käännettyä kyljelleen samalla valittaen pääkipua ja pyörryttämistä. Lisäksi hänen naamaansa sattui, mutta ihmekös tuo, sillä hän todennäköisesti löi naamansa maahan pudotessaan. Muutaman minutin kuluttua hänen kanssaan pystyi jo juttelemaan. Soitin sitten 112 ja selostin tarinan heille. Lähettivät ambulanssin tarkistamaan tilanteen.

Mies sanoi, että tilanne alkoi siten, että hänen pohkeensa rupesi yhtäkkiä kramppaamaan, johon hän heräsi. Hän meni sängyn laidalle puoliksi istumaan ja seuraava muistikuva on se, kun hän heräsi siihen, kun kutsuin häntä.

Ambulanssi tuli ja he totesivat tutkimustensa päätteeksi, että kyseessä on kaiketi ollut sellainen tilanne, että mies on herännyt pohjekramppiin ja noussut turhan nopeasti ylös, jolloin verenpaineen vuoksi on päästä vipannut ja mies on menettänyt tajuntansa. Heidän mukaansa tajutonkin voi nytkiä ja se miehen sätkiminen maassa johtuu siitä.

He auttoivat mieheni ylös maasta ja koska kaikki oli nyt ok, he poistuivat.

Mies on nyt kunnossa pohjetta lukuunottamatta, joka siis on niin kipeä, ettei jalalla voi varata, kuin vain pikkuisen. Mutta pohje nyt on huolista pienin, pääasia, että pää taas pelaa.

Että tallasta tällä kertaa. Tässä onkin meille draamaa sitten taas vähäksi aikaa.

Sef + masukki 13+0
 
Heippa kaikille....

Kyllä, olen minä ennenkin kirjoittanut tänne, varmaan aikalailla kuukausi sitten. Nyt avasin ekaa kertaa tämän sivuston sen jälkeen. Älkää siis pahastuko, en jaksa lukea kaikkia sivuja heti.. pikku hiljaa otan kiinni kuulumisia. Onnea ja pahoittelut etukäteen jo kaikille. Heti käyn kiinni vaan omaan napaani:

Olen ollut äärettömän väsynyt ja pahoinvoiva, siksi en ole täälläkään käynyt. Nyt oikeastaan kohta alkaa olla viikko siitä, että olen nähnyt kodistani enemmänkin kuin sohvan ja vessan. Toissapäivänä imuroin ekaa kertaa sitten kesäkuun toisen viikon. Se varmaan kertoo jotain olotilastani.

Eilen olin np-ultrassa ja laskettu aika pysyi samana, 27.1. Lääkäri sanoi, että parilla päivällä heittää, mutta olkoon. Mulla jäi lasit autoon, eli en nähnyt ruudulta mitään, enkä oikein kuvista tajua, mutta kaiketi kaikki ihan ok on.
Lauantaina on esikoisen 3v synttärijuhlat, silloin varmaan "paljastetaan" raskaus suuren kansan tietoon (eli meidän isovanhemmat ja mun juoruava täti), aika paljon ollaan jo kerrottukin etukäteen.. pakkokin hiukan selitellä mun vointia.

Eilen illalla viimeksi oksensin omenan pihalle, mutta se johtui siitä, että panttasin liian pitkään sitä syömistä. Koko ajan pitäis olla puputtamassa jotakin, ettei tuu paha olo.
En lähde kyselemään teidän vointianne, kun olette sen varmaan näiden 8 sivun aikana ehtineet jo kertoa. Siispä nyt, kun olen taas voimissani suunnilleen, niin varmaan ryhdistäydyn täälläkin.

Palaan siis heinäkuun alkuun, niin tiedän vähän muidenkin navoista jotakin :D
 
Heissan ja uusille tervetuloa!
Niin ja luin foxyn tekstin kyllä mutten tollo muistanu sanoa että osanottoni. Lemmikin menetys on yksi ikävimmistä asioista :'(
Ja Sefillä jännitystä elämässä näyttää riittävän! Huh, onneksi selvisitte säikähdyksellä. Meilläkin oli talvella useampi reissu sairaalaan kun mies teloi itteänsä vähän väliä, saaden lopulta kalloonkin murtuman. Onneksi niistä kuitenkin selvittiin säikähdyksellä myös.

Kävin eilen kaupoissa mutta ihme kyllä en ostanu mitään vaatetta nyt toukalle. Tuli vain jotenkin semmonen olo että hitot, kun en tiedä kumpi se on niin miksi vaivautua :LOL:

Mun selkä- tai paremminkin persuuskipu on pahentunut. Eilen illalla en pystyny kuin kävelemään pienillä askelilla kun kankkuun pistää kipu niin kovasti että meinaa silmissä musteta.
:headwall: Mä mietin että pitäiskö mun kävästä työterveysasemalla kysymässä että voiko tota jotenkin jumpata tms kuntoutella vai alkaisko vain itsekseen kotona tekemään jotain.. en tiedä, vai meniskö hierotuttaan pakarat jonnekin, jos siellä on jokin ihme hermopinne tms? Kun ei tuo selkä/pakara särje levossa, vaan kun liikauttelee tai tekee jotain sivuttaisliikkeitä niin.. AU. Ja ei silleen säteilekään, että on aika paikallista. Saikkua nyt en tämmöseen ala hakemaan mutta jotain tarviis kyllä tehdä tai pian kuljen kuin ankka pikku askelilla :LOL:
Löytyskö ideoita?

Jep, pitää alkaa tekemään taasen töitä tässä niin pääsee tänään joskus kotiinkin.
 
Ihanaa loma lähestyy B)
Paino tippunut kilon, mikä on oikeen hyvä uutinen, vaikka olenkin syönyt enemmän kun omiksi tarpeiksi :whistle: Verenpaineet aika matalalla ja kivasti huippasee aina välillä.
Hankinnoista, vaunuiksi meille tulee joko Hartanit topline X tai gessleinin F 6. Emmaljungan edget oli harkinnassa, mut ovat aivan liian isot ja kolhot meidän tarpeisiin. Turvakaukalo tulee varmaankin olemaan Maxi Cosin cabriofix, koska sen saa noihin kumpaankin vaunuun adapterilla kiinni ns.travelsystemiksi.
Jeps, nyt alkaa siivous ja armoton pyykinpesu ja huomenna sitten tavaroiden pakkaaminen. Ihanaa päästä viiikoksi pois kotoa ja varsinkin töistä:D
 
Minäkin päätin vihdoin ryhdistäytyä ja kirjotella, kun olen jo aika kauan taustaillu näillä foorumeilla. Eli 26 vee tuleva mamma Espoosta, la 23.1. ja synnäri NKL. Tänään pukeuduin ekaa kertaa mammahousuihin ja totesin, että voisin tässä hiljaisen työpäivän lomassa osallistua keskusteluun :) On niin mukava lueskella, että muillakin on samanlaisia tuntemuksia kuin itsellä :D Pahoinvointi on kyllä jo suurimmaksi osaksi poistunut, mutta valtava väsynys riivaa edelleen. Välillä meinaa nukahtaa tänne työpöydän ääreen. Kiitokset teille, että pysyn juttujanne lukemalla edes hieman virkeämpänä :)

Ultrassakin on käyty ja nyt odotellaan verikokeiden tuloksia. Oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen, taisi vissiin aluksi nukkua mutta sitten kun heräsi niin kyllä se vallan suloisesti siellä heilutteli ja potki. Mitään en oikein vielä ole uskaltanut vauvalle ostaa, odottelen rakenneultraa, jos ne siellä suostuisi kertomaan sukupuolen :heart: sitten ehkä voisi alkaa vähän shoppailla. Ystäväni oli sitä mieltä ettei unisexvaatteita tuu kauheesti käytettyä... en tiedä sitten siitä... Elien oltiin katsomassa vaunuja... Tulee olemaan todella vaikea päätös, vaihtoehtoja on niin paljon! Kun on ensimmäinen lapsi tulossa niin ei oikein edes tiedä mitkä ominaisuudet on tärkeitä...

Tulipas kerrottua kaikenlaista :whistle:

Norppa ja PikkuKuutti 12+5
 
Lara83
Heippa ja tervetuloa uusille :flower:

Vaatteista sen verran, että nyt aion ostaa kyllä muutman 50cm vaatteen. Esikoisen aikaan kaikki hoki ettei niin pieniä tarvitse, ja kyllä harmitti kun kaikki 56cm vaatteet oli ekat viikot ihan valtavia (ja ihan normikokoinen lapsi syntyessään, 51cm ja 3,5kg). Eli kun 4D ultrassa käyty käyn ostamassa muutaman kietaisubodyn ja puolipotkarit ihan minikokoa, jos jääpi käyttämättä niin lahjoitan sitten jollekin kaverille. :)

Norppa luulenpa että Naikkarilla et sitä sukupuolta saa selville. Niillä on aika ehdoton linja sen suhteen että rakenneultra on vain lapsen rakenteen tarkastelua varten, eikä sukupuolen varmistamista... Viimeksi kun oltiin siellä niin siellä oli isot laput joissa sitä toitotetiin oikein urakalla, eikä kukaan kavereista joka on asiaa kysynyt, ole saanut vastausta. Tosin tämänhän riippuu täysin kätilöstä :)

Meillä tulee lapsille ikäeroksi 1v5kk niinkuin Kullervollekin, joten tuplavaunut täytyy hankkia. Nyt pitäisi alkaa tutustumaan siihen valikoimaan, hakusessa olisi mahdollisimman pienikokoiset että mahduttaisiin tarvittaessa bussilla liikkumaan helposti.

Sokerirasitustestiin joudutaan täälläkin, syynä se että äitini sairastui 2. tyypin diabetekseen ja sen takia tutkitaan myös minun sokeriarvot. Eipä paljon huvittaisi mennä sitä litkua juomaan, mutta eipä tuo nyt pahitteeksikaan ole, että tutkitaan kunnolla vaikka mulla ei ylipainoa tai aiempaa ongelmaa sokereidan kanssa olekaan.

Mutta nyt työt kutsuu
:wave:
 
Kiitos Lara tiedosta, oon kuullu että aikaisemmin Naikkarilla ei oo kerrottu sukupuolta, mutta np-ultrassa kätilö sanoi, että siellä seuraavaassa ultrassa voi sitten tiedustella sukupuolta. Mies yritti nyt jo kysellä, mutta ei sitä kuulemma näin aikaisin nää :heart: Täytyy sitten harkita sitä 4d ultraa, jos rakenneultrassa ei sukupuoli selviä... Vaikka eihän se vissiin 100% tieto kuitenkaan ole... Ei muuten mutta kun haluaisi ostella oikean värisiä juttuja :D
 
Lara83
Ai, no täytyypä kysäistä siellä rakenneultrassa jospa ne vaikka kertoisivat :) Tosin me varmaan mennään siihen 4D ultraan, niin on sitten kaikilla lapsilla se dvd muistona masuajoista. Me käytiin viimeksi Femedassa ja se Bruno sanoi, että jos hän ei ole 100% varma sukupuolesta, niin silloin hän ei sitä kerro, eli ei lähde arvailemaan. Tosin ne laitteet oli tosi hienot, ja kyllä se näkyi ihan selvästi että tyttö sieltä tulee. :heart:
Tosin kallista lystiähän se oli, 150e jäi itselle maksettavaksi.

 
Tervetuloa uusille! :wave:

Mulle sanottiin että sokerirasitus tehdään automaattisesti kaikille joilla painoindeksi yli 25. Tämä siis Oulussa muualta en tiiä. Neuvolatäti laittaa kai lähetteen jossain vaiheessa labraan. Oon käyny joka kerta ku on tullu painoa niin paljon raskausaikana. Ikinä tuloksissa ei ole ollut mitään. Maha on aina ollu ihan reilunkokoinen silloin ku oon testeissä käyny joten eiköhän se oo sit joskus myöhemmin.

Vakuutus meillä on kaikilla kolmella lapsella. Kakkoselle en tajunnu ottaa ajoissa ennen syntymää, mutta onneks oli terve siihen asti että otettiin heti ku pysty (olikohan 2kk). Nytkin otan vakuutuksen jo ennen syntymää. Meidän esikoisella on allergia, astma ja atopia joten vakuutus on tarpeellinen. Kahden muun kohdalla se on menny hukkaan. En vaan uskalla vakuutusta lopettaa ku pelottaa, että sitten heti tapahtuu jotain jos menee lopettamaan.

Sirpula: Sen kaukalon värin nimeä en muista tai en kysynytkään ku oli siinä esillä, mutta oli sellainen tummansini-vaaaleansiniharmaa sävyinen. Käyn kattoon Lastentarvikesivuilta, pikku hetki :). Muistelen että olis ollu tuo Gemma (tai sit Gianni).

Lisättäköön vielä että Oulussahan on kolmaskin lastentarvikeliike. Vauvatalo Johanna on ilmeisesti entisen Tua Rintamäen tiloissa. En oo edes tienny että sellanen on siihen tullu. En ole ajatellut muuta uutena ostaa kuin sen Graco Logico S-kaukalon ja Gragon matkarattaat joten ei hirveesti tarvi lastentarvike liikkeissä asioida. Meidän vanhat matkarattaat on ollu jo kolmella (vm. -99) ja tosi paljon käytetty joten ehkä on jo aika hommata uudet. Ja ei tarvis sit vauvaa herättää siirtämällä vauvaa kaukalosta rattaisiin ku voi laittaa kaukalon rattaisiin.

Pinnasängyn, rintapumpun (ehdottomasti Avent) ja sitterin yritän saada edullisesti käytettynä. Vaunut on kolmoseltä jäljellä ja kun kaukalon ja matkarattaat ostan niin kaikki tarpeellinen sit jo melkein onkin. Maidonkerääjät, hoitopöytä (-ammeyhdistelmä ), harsot ja kantoliina on jo hommattu. Matkasänkykin on vaikkakin vm -99, mut ihan ok vielä ku ei tarvi paljon käyttää. Kaikkea pientähän vielä tarvii, mut ne sit lähempänä ajankohtaa. En noita matkarattaitakaan vielä tielle osta. Ellen sit osta samaa sävyä kuin kaukalo jos niitä on saatavilla.

(.) Olotila ollut jo useamman päivän suht normaali. Enin väsymyskin poissa. Pahoinvointia ei laisinkaan. Kyllä elämä on ihanaa. :D
 
Hankinnoista on täällä ollut juttua, meidän ainoa iso hankinta on kaksostenrattaat, muut on ostettu toissa keväänä esikoiselle. Ajattelin emmaljungia tai brioa koska niistä saa kopan käänettyä. Esikoiselle ostettiin toissa keväänä gessleinit ja ovat olleet tosi hyvät käytössä. Kevyet ja joustavat pukata huonossaki maastossa ja lumihangessa, mahtuu pienenkin auton konttiin ihan kokonaisena ja mun mielestä ratasosa kantokopalla on parempi ku ratasosa ja koppa erikseen. Toisaalta kapeutensa vuoksi voi olla vähän ahtaat liian pian jos vauva kasvaa normikäyrien yläpuolella. Ja nämä vaunut säästetään kyllä vauvalle nukkumavaunuiksi. Pari viikkoa sitten ostimme matkarattaat joihin saa gracon kaukalon, olis pitäny ostaa jo vauva-aikana esikoiselle mut ei raskittu.

Anne 81 onpa hyvä että olo on helpottanut. Mullakin olo ollut kaamea yli kaks kuukautta, mies on hoitanu kodin ja pojan koko lomansa 6vk ajan. Nyt ollu muuan parempi päivä, onhan viikkoja jo 16.
 
Janttu672 minulla pänsärkyyn auttaa riittävä veden juonti. Heti huomaa jomotuksena jos jää juominen liian vähälle..Ja kai juomaksi käy muukin kuin vesi, mutta minä tykkään juoda vettä :D

Huomenna olisi toinen neuvolakäynti... Muuten neuvolakäynnit ovat mukavia, mutta se puntarilla käynti saa häpeänpunan nousemaan kasvoille :ashamed: vaan eipä auta kun katsoa peiliin sieltä se syypää suuriin lukemiin löytyy |O Minullakin sokerirasituskoe on edessä joskus rv 24.. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole onneksi ollut ongelmia sokereiden kanssa, toivotaan ettei nytkään mitään tulisi. Vaikka minulla on sokerit olleet kontrolleissa kohdillaan on minulla taipumusta "tehdä" isoja vauvoja ( esikoinen 4550g ja nuorimmainen 4840g) niin senkin takia on hyvä kontrolloida ettei vaan sokereiden takia kasva vauveli entisestään.

Liikkeistä ja niiden tuntemisesta on ollut puhetta..Tänään tuntui niinkuin joku olisi "pyörähtänyt" mahassa, siis tuntui sellaisena muljahduksena...mutta taitaa olla vaan meikäläisen toiveajattelua (tai ilmaa suolistossa :whistle: ) :D

Uusille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

Daizzin kuulumisia olen yrittänyt metsästää, kun hänellä oli siellä "jännä" tilanne odotuksessa..Onko kaikki hyvin?

Mutta huomista neuvolakäyntiä odotellessa...

MaMa ja junnu 14+6
 

Yhteistyössä