Huomenta.
(.) Sairaspäivällä, iltapäivällä lääkäri. Olen aika-ajoin seuraillut niitä
verenpaineita, kun normaali "matalapaineisena" (~105/65) ihmisenähän, mulla 1,5 viikkoo sitten neuvolassa oli hiukan noussut. No eilen töissä mittailin ja oli korkeammat (135/77) ku mitä nyt on ollut... Eilen soitin neuvolaan, verenpaineista ja muusta. Kerroin, että vapaapäivät menee nukkuessa, vaikka töissä jaksaakin painaa, päänsärystä kerroin... jne. Sanoin sille, että olo on ihan jees, mutta ajattelin, että otan huilipäivän, että ei sitten mene taas viikonloppu ihan "off:lla"... kun kaikki lapsetkin on meillä kotona (siis 6 lasta yhteensä mulla ja miehelläni) .
No, neuvolatäti oli, että "ok" ja lupasin soitella jos vointi muuttu. Se sitten kuitenkin soitti 10 minuutin kuluttua mulle töihin ja sanoi, että on tultava lääkäriin seuraavana päivänä, koska oli avannut mun tiedot ja todennut, että oireet epänormaaleja paineetkin reilusti enemmän kuin normaalisti. Nyt siis iltapäivällä
lääkäriin...
Rakenneultrassa käytiin maanantaina. Kaikki ok. Vauva 326g
. Kaikki oli hyvin, jännitin aluksi sitä, kun mulla oli neuvolassa mitattu kohdunpohjan korkeus niin isoksi, että onhan kaikki jees. Mutta siis oli. Mä olen vaan niin valtavan suurimahainen raskaana ollessani (ruumiinrakenne sellainen). Multa on jo kysytty, että olenko jäänyt jo äitiyslomalle...
Niin, ja vauvan sukupuolikin selvisi..... :x
Kantoliinailusta on ollut puhetta... Aion kokeilla. Silloin kun tyttöni olivat vauvoja ei kantoliinoja ollut mitenkään yleisesti tuolla katukuvassa. Mun siskoni on kantoliinaillut molempien poikiensa kanssa. Mä olen kokeillut kantaa siskoni nuorempaa poikaa ja tuntu tosi helpolle ja kevyelle. Ostin yhden Trikot Slenin kantoliinan (käyttämättömän! ) kirpparilta 3 e:llä!!! Ja siskoltani sain yhden lainaksi. Ergon hankinta myös mielessä!!
Kestovaippailuun en lähde... En vaan jaksa... olen sivusta katsonut sitäkin (siskon perhe). Mulle riittää noi jätevuorenkasvattajat... niiden suhteen en tunne huonoa omaatuntoa ympäristön kannalta...
Äitiyspakkauksen aion ottaa ja olen käynyt KELA:n sivuilla sitä kurkistelemassa.
Bola-korun tilaamista olen miettinyt. Harmi jos se menee herkästi rikki. Ajattelen sitä kuitenkin enemmän "koruna" kuin sen muita käyttötarkoituksia...
Olivia78... Ei ole kokemusta mammajoogasta. Aikaisemmin olen harrastanut pilatesta ja toisaalta nyt miettinyt mammapilatesta?? Mulla on selkä niin raivostuttavassa kunnossa... aika-ajoin kipuilee...
mei08... Jos epäilet, että lapsivettä olisi tullut, edes loraus, niin se pitäisi "stiksata". Ylireunamavuoto voi auheuttaa pienen lorauksen, vaikka kalvot näyttäisivät ehjiltä. Ja ultrassakaan se ei näy. Mulla oli ekaa lasta odottaessa ihan lopussa, juuri ennen syntymää ylireunamavuoto, joka todettiin lopulta "stksaamalla" ja jouduin sitten odottaa sairaalassa synnytyksen käynnistymistä... Mutta silloin siis oli viikot jo täynnä.
MrsO... =) Meidän läheiset ajattelee meidän menevän tulevan lapsen ristiäisissä naimisiin... Emme sillai kyl olla ajateltu, vaikka se kyllä olisi mun mielestä ihana vaihtoehto. Se että ihmiset kysyy sitä, vie siitä sellaisen "loiston"...
Töyhtö... Aivan mieletön body!!! Toi on pakko saada!!!!! Kiitos linkistä!
Onnea
matsu83!!!! :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:
Pearl84... Hyvä, että kävit lääkärissä!!!
rakuuna 20+4