TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Hemuli: Hyvä että nyt jo selvis että on tyttö. Jää aikaa orjentoitua tyttö ajatukseen aiemman poika-"tiedon" jälkeen :D .

Mrs O: Ei tarvi liittää ensin mihinkään jos vaan profiiliin kuvan laitat. Suoraa valitaan oman koneen tiedostoista kuva minkä haluaa.

Jos tekstiin haluat liittää kuvan niin sit pitää valita esim. aijaa.com
Paina selaa... ja valitse koneelta haluamasi kuva (640px on hyvä koko).
Kun kuva on ladattu maalaa BBCODE1 eli pieni kuva kohdalta [URL-alkuinen koodi
Mene kaksplussaan mihin kuvan haluat liittää ja painat hiiren oikeaa näppäintä ja valitset Liitä. Sit ku lähetät tekstin niin kuva on tekstissä.

Pitäs alkaa silittään pyykkiä. Piti jo illalla ku kauhee kasa kertyny, mut ku ei huvittais yhtään. Mielummin kattosin Serranon perhettä. Ei kai se auta ku laitaa tuolle nuorimmalle (isommat jo koulussa) muumi tai Titi-nalle pyöriin niin saan rauhassa silittää.

Johjo & pipana 18+3
 
Heippa, (latetaan tänne omaan pinkkaan)
Voitaisiinko kerätä pieni gallup-pino mitä kaikkea (kuinka monta kpl), minkä kokoisia ja mitä vaatetta tulisi ensimmäistä talvivauvaa varten hankkia? Otan äitiyspakkauksen.
En haluaisi varastoida liikaa liian pientä enkä hankkia epäkäytännöllistä, olisi myös mukava, että ensimmäiseksi 3kk olisi riittävän kokoista vaatetta kaapeissa jos ei jaksa ostoksia tehdä heti viikon päästä. . Olisin todella kiitollinen kokeneiden äitien mielipiteistä miten te tekisitte hankinnat nyt, kun tiedätte paremmin =) .

Kiitos :flower:
 
Nyt mä en tajua... :eek:
Lakimies soitti äsken...
Vaikka lastensuojelu ei (kiitos isän) saanut etenkään tytöistä mitään irti olosuhteistaan isälle,niin oma lakimieheni haluaa silti jatkaa oik.käyntiä.
Kyselin hölmistyneenä,että miksi,koska isä on nyt fiksuna miehenä lopettanut riehumisen uuden vaimonsa kanssa ja ne oluetkin juodaan piilossa lapsilta,joten en tajua,mistä tässä enää oikeutta käydään?!?
Mutta lakimies vastaili vain ympäripyöreästi,että katsotaan loppuun saakka ja haluaa tettättää lapsille sen olosuhdeselvityksen.
Tietääköhän se nyt jotain,mitä minä en..?
Eka istunto on 25.9. ja siellä olen taatusti aivan äimän käkenä,kaikki mitä siellä puhutaan,tulee mulle kyllä yllätyksenä.

Ai niin,synnärimatkaa,meillä kertyy n. 30 km mutta kun motaria saa ajella meli koko maykan,niin reissu taittuu nopeasti :D

Mulla on 2 talvivauvaa ja kummallekin olen potkupuvun päälle pukenut vain villaneuleen ja äit.pakkauksen toppahanskojen ja tossujen alle villasukat.
Tälle naperollekaan en pue erikseen kypärämyssyä ja toppalakkia vaan ostan paksun villakypärämyssyn.
Jos vauvalla on kova kantokoppa,voi napeon pujauttaa vielä makuupussiin tai laittaa paksun peiton päälle mutta itselläni on ollut käytössä pehemä kantokassi ja se on kyllä niin topattu,kuten uudet vaunut yleensäkin,etten ole talvipuvun päälle laittanut kuin fleece-huovan =)
Toki taas ens`talven pakkasista tiedä,kun en muista kunnon talvea moneltakaan vuodelta :eek:
 
Tuulia78 Kiva puku, hyvän värinen. Ja voimia jatkoon.
Minä hommaan ihan liikaa vaatetta lapsille, ostan kaiken ihanan mitä eteen sattuu :ashamed:
Talvivauva siis tuo neiti 3v ja äitiyspakkauksen toppapuku oli ihan mielettömän iso, niin ostettiin sitten sellainen HM:n ihana beige toppapuku, taisi olla kokoa 1-2m/56cm, mutta siis meni kyllä ihan kevääseen saakka. Makuasioitahan nämä on, mutta minä tykkään, että vaatteet on passelit, eikä liian isot. Vaatteet ostan yleensä sellaisia, mitkä voi kuivattaa rummussa, omakotitalossa kun tuo pyykinkuivatus on talvella vähän kinkkistä puuhaa ilman kuivausrumpua. Niin ja tykkään että sitä vaatetta on sen verran reilummin, ettei koko ajan tarvii olla pyykkiä pesemässä. Kun on tuo konekin aika iso 7kg:n kone, niin ei ihan pieniä määriä viitsi kerralla pyörittää, ellei ole ihan pakko. Äitiyspakkausta en ota, edellinenkin on tuolla vielä ja siitä suurinosa vaatteista käyttämättömiä, vaikka tämän vuoden pakkaus onkin ihan ok väreiltään.
Kietaisubodyt on käteviä, ei tarvitse vauvan pään yli pujottaa, varsinkin jos on isot rieskat tullut vaipasta läpi....

Mut nyt ruuan laittoon ja töihin.....
 
Moikka.
Pitkästä aikaa tällä puolella. =) Kirjotellut tuolla toisessa pinossa usemmin.

Onnea kaikille ihanista rakenneultra kuulumisista...Toivottavasti ite sais ens ti hyviä uutisia.Jännittää ihan kauheesti ajatuskin siintä et näkee miten meijä pikkunen sitkuttelia on kasvanu :heart: Toisaalta ootan ihan innolla näkemistä..mut toisaalta pelonsekaisin tuntein,mitäs jos sieltä löytyy jtn...epämiellyttävää....karmeeta...
Mulla menny nytten sen toisen kaksosista pois menon jälkeen ihan ok...mitä nyt ollu huimausta ja mahan kovisteluja.
Mutta liikkeet tuntuu aivan ihanasti...aivan mauahtava tunne :heart: :heart: :heart:
semmoen jytkkki kävi eilen melekei koko pvän...et huh...tuntu et tulee mahanahasta läpi :LOL: Oikeesti...Mahtavaa kun saa seurata jo likkeitä..ja nauttia niistä.Mä ainaki nautin ihan kauheesti joka kerta ku mahassa jytkähtelee. :D tosissaa meil en ti rakenneultra...sitä odotellessa.
joku aikaa sitte oli puhetta noist kantojutuista...Esikoisella oli lainassa rintareppu..ja se oli tosi kätevä...esim.ku pesin pesutuvalla sillon vielä perheen pyykit.Ni sillon tyttö kulki kätevästi mukana siinä.Pojalla ei enää sitä ollu....enkä oo varma tuleeko sitä hankittua ellei vauva oo sitten kuheen itkunen.

Nii mulla o synnärille semmonen 90-95km...ekat 10km pikkuteitä...mut ne o yleesä ihan hyvässä kunnossa...ja mies o aikamoine kuski :p :D Sit loppu onki nelostietä lukuunottamatta muutamaa kilometrii joka menee sit kaupungissa.en oo kyl viel kyselly neuvolasta miten täältä o käytäntö lähteä...lanssilla vai omalla autolla...tiiä sit...kyl mä omalla autolla mielelläni lähtisin...Pysys ukkelikin mukana touhussa.Ettei joutus ajaa lanssi peräs ja mä pykällän pienen lanssiin sit pia.. :kieh: Toivon nii kauheesti et ukkeli pääsis esikoisesa synnytykseen mukaan.Mä piätän vaikka väkisin... :LOL: Työnnän tupan tuonne ku touhu alkaa...tai jtn... :LOL:

Me isännän kans ollaa puhuttu naimisiin menosta.Mä oon ollu jo jonki aikaa valmis siihen tuon ihanan mörrikän kanssa,mutta meis on tarvinnut enempi aikaa harkita sitä asiaa...on muutenkin semmonen et tarvii aikaa asioide käsittelyyn.Ni nyt sittn pari vkoa sitten ihanasti sanoi että kyllä me mennään naimisiin...mutta ajankohtaa ei olla vielä päätetty.Mutta ei siihen mene kovin montaa vuotta... :D IhQQ... :heart:

Nii ja oli puhetta kestoilusta...toisaalta se ois oiva juttu tääl maal...mut sit ku mä en oo mikää himo pyykkäri ni hmmh...ei...pääsee nii paljo helpommalla noilla kerttiksil.Vaikka tuleehan sitä jätettä paljon.Mä oon noilla kahella aikasemmalla käyttäny kertiksii...ja tuun kyl tälläkin vaikka vähän kyl meinais kiehtoo noi kestot...Mut en tosiaa oo kova pyykkäri ni ehei...kiitos.

PIAN PUoliväli JEEE :heart: :heart: :heart: Vähän mä oon bileissäni...Nii kauheesti oon pelänny että tämä toinenki menetettäs.Vaikka onkin ihan ihana muisto siitä toisesta joka poistui muiden enkelilasten kanssa taivaaseen...ja haikeus sen pienen myötä.Mutta jos tämä jäljelle jäänyt ihanuus täyttäisi sitten meidän sydämet täysillä...rakkautta tämä lapsi tulee ihan varmasti saamaan.Ihanaa ollaan jo näi pitkällä.Menny aika yllättävän nopeesti...menis viel seuraavat 15 vkoaki...

Mutta palataan..

Daizz ja ihmelapsi sydänkäpynen 19+6 :heart:
 
Tuo vaatteiden lukumäärähommeli olisi hyvä. Vaikka meille tulossa jo toinen, niin olen todennut, ettei meikäläisellä ole pienintäkään hajua siitä, paljonko se vauva vatteita tarvitsee. Äitiyspakkausken otan ja sen lisäksi olen osellut kasapäin 52-68 kokoisia vaatteita, ehkä liikaakin.

Itse pohdin tuota talvivauvan pukemista siten, että kun se äippäpakkauksen puku kerran on liian iso muksulle, niin jospa teksiin niin, että pukisin sukat, bodyn, puolipotkarit, collegepaidan ja -housut, sekä sitten sellaisen fleacepuvun, jossa on vuori. Jos muksun sitten ujuttaisi makupussiin ja makupussin lämpöpussiin, jonka vielä kovaan kantokoppaan, jossa päällä suojus, niin eihän se vauva voi millään palella. Toki pipo, tumput ja töppöset myös.

Tämä olisi sikälikin helpompaa, että mm kauppakeskukseen/autoon mentäessä olisi vauvvan vaatetuksen vähentäminen helpompaa, kun ottaa vain niitä lämpö- ja makuupusseja pois. Toppapuku pitäisi oikeastaan jo kokonaan riisua, jottei tule turhan kuuma.

Hölmöä, kun tuntuu että on ihan kädetön, vaikkei ole edes esikosta kyse :LOL:

Itse en omasta raskaudestani oikein vieläkään nauti :ashamed:

En tiedä miksi, mutta joka ikinen päivä poden kohtalaisen kovia vatsakipuja. Lisäksi toki perinteiset närästykset, pahoinvoinnit ja silloin tällällöin tulee vielä oksennuskin. Pahinta tässä kuitenkin on alapään kivut :'(

Soitin tuossa pari viikkoa sitten neuvolaan ja pyysivät seuraamaan tilannetta. Eilen soitin uudestaan ja pyysivät tänään näytille. En voinut mennä, koska vein auton aamulla remppaan, mutta otettiin mulle aika sitten huomiseksi aamuksi.

Kivut ovat niin kovat, että pakko välillä parkaista, kun maatessa koitan vaihtaa kyljeltä toiselle, tai koitan päästä sängystä ylös. Eilen mies joutui minut nostamaan, sillä kivut olivat niin kovat.
Kävelemään en kunnolla pysty, vaan jalkani raahautuvat (ja jalkaterät kääntyvät sisäänpäin) samalla tapaa, kuin cp-vammaisella ihmisellä ja meinaan kompastua jatkuvasti omiin jalkoihini. Tämän lisäksi tuntuu kuin jalkojeni välissä olisi pesäpallon kokoinen painava kuula. Ikäänkuin se vauva olisi jo laskeutunut ja koittaisi pukata itseään ulos. Ja jottei tämä vielä loppuisi tähän, niin aivastaessa virtsaan housuihini.

Olin 5 päivää täysin liikkumatta, en edes lenkittänyt koiria, mutta silti kipuilin, eli edes lepo ei auttanut ainakaan niin paljoa, että olisin ollut kivuton.

Itse maalaan piruja seinille ja olen tehnyt itselleni diagnoosin (pohjautuen täysin ei-mihinkään) että minulla on kohdunlaskeuma ja vauva syntyy ennenaikaisesti keskosena ja minä joudun sairaalaan moneksi viikoksi makamaan ja että tästä ei tule nyt yhtikäs mitään. Ehkäpä lekurin diagnoosi on hivenen relistisempi, ainakin toivin näin.

Onnea muuten kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Sef ja pikkuinen 18+1

Että ihan hirmusesti huumoria en nyt tästä raskaudesta ole repinyt.
 
Moikka!

Minua häiritsee tajuton alapään kutina yöaikaan. Päivällä kutinaa ei ole, mutta raapimisen seurauksena on kipua ja turvotusta. Minulla on ollut tätä vaivaa jo pitkän aikaa ennen raskauttakin, hiivakierteestä on puhuttu, vuolvodyniastakin... nyt kun joku täällä on maininnut, että perheessä on ollut kihomatoja, tuli minulle se mahdollisuus mieleen. Uskaltaisinko ihan kokeiluluontoisesti ottaa kihomatolääkkeet, nimittäin vaiva on todella epämiellyttävä (kutinaa vain yöllä, mutta ei kuitenkaan ainoastaan peräaukolla, vaan ulkosynnyttimissäkin..) dactacort voide helpottaa aina hetkeksi, ehkä sen kortisonin takia.. hiivaakaan ei aina ole kun kokeita tehdään. niin, tuosta kihomadoista ei todellakaan ole varmuutta ja lääkkeestäkin sanotaan, että ei imeyudy verenkiertoon eli PITÄISI olla vaaraton sikiölle.. mutta varmuutta ei ole.. Mitä tekisin??? (teippitempuilla ym. olen yrittänyt matoja metsästää, mutta ei ole havaintoa yhdestäkään. kuitenkin alkaa mielenterveys kärsiä jatkuvan yöheräilyn kanssa...lääkärikin kehotti ensin varmistumaan asiasta, mutta miten varmistua, jos ei saa kiikkiin yhtään matoa... :( ) aika inhottava vaiva ja hieman nolo, mutta mitä te tekisitte??

Raskaus ei ole minulle alun inhottavan pahoinvoinnin jälkeen aiheuttanut kummempia vaivoja.. kaikki vaivani ovat olleet jo ennen raskautta.

Vauvan pukemisesta talvella... itsekin pohdin sitä, tarvitseeko ostaa pienempää toppahaalaria, kuin mikä tulee äitiyspakkauksessa vai pärjääkö ekan kevättalven paksmmilla välivaatteilla ja toppamakuupussilla? Ensimmäistä kun odottaa niin kaikki on uutta.

Toinen vaateongelma on tämänhetkinen ja liittyy omaan pukeutumiseen. Tosi paljon ärsyttää kun en ole löytänyt kunnon äitiyshousuja. Täälläpäin ei ole äitiysvaatteita myyviä liikkeitä kovin paljoa ja netistä jos tilaa menee aika arpapeliks koon kanssa. tavallisia matalavyötäröisi farkkuja olen vielä käyttänyt, mutta aika epämiellyttävältä alkaa jo tuntua. kotona sit lökähousuissa pärjäilee, mutta työharjoittelua varten haluaisin hyviä, siistejä äitiyshousuja, farkut ja toiset housut. Ja talvitakin kans saattaa tulla kans ongelmaa, viime talvena ostin uuden takin, aika myöäilevän, joten ahtaaks saattaa käydä... voi tätä rahanmenoa :headwall:
 
Heippa taas.

Ja kiitokset kaikista onnitteluista!

Tuulia78 ihana puku:)

Mä olen täällä ihan täpinöissäni... Meitin kisu on pyöräyttäny salaa pentunsa johonkin pihalle toissapäivänä :( ja mulla hirvee huoli saada ne kotiin että nään et ovat kunnossa ja pääsen kuvaa niitä ;) Mut tuo neitipä on fiksu eikä johdata mua perille harhauttaa vaan :LOL:
Isäntä pitää taas mua kahjona kun huolehdin "liikaa" sanoo että kissa osaa pitää huolen pennuistaan. Osaa varmast mut se on vielä itekki "vauva" ja toinen kisu on ihan ypönä täällä :(

Meiltä synnärille matkaa kertyy suunnilleen 20km.. Ensimmäiset 5km ihan kauheeta kuoppatietä (kiitos sen että asutaan landella) :LOL: Viime talvena oli tuon 5 kilometrin aikana melkosta kestämistä selkäpolttojen kanssa.

Vanhimman pojan kanssa aamulla taas melkosta taistelua päiväkotiin lähtö :(
Tarvii vissiin nyt ruveta kokkaa ruokaa valmiiks keskimmäiselle että on sapuska valmiina kun nälkäsenä herää tuosta lattialta (sai raivarin ku tultii kotii ja nukahti raivarinsa jälkeen lattialle :))
 
haidi84: Pyrviniä voi ottaa ihan turvallisin mielin raskausaikana. Minä kysyin neuvolasta sen jälkeen kun olin eka kuurin jo ottanut. Neuvolatäti varmisti OYSin äippäpolilta ja sain vastauksen että voi rauhallisin mielin ottaa. Meillä otetaan tänään se toinen kerta. Jos vaivaa nimenomaan öisin niin kihomato vois olla yks mahdollisuus ja netin mukaan (ja meidän 2v tytön kokemuksen perusteella) tytöillä/naisilla usein myös juuri ulkosynnyttimillä. Kihomadon kierto voi päättyä myös luonnollisesti. Siis ettei uusia munia pääse suun kautta suolistoon ja aikuisten matojen kuoltua matovaiva loppuu. Munat "elävät" pari viikkoa pinnoilla, vuodevaatteissa jne. Munia vaan saattaa olla vaikka missä jos vaiva on ollut pitkään esim. verhoista ja muualta huonepölyn matkassa voi joutua suoraa suuhun. On kyllä harvinaisempaa, mut mahdollista varsinkin jos munia on ehtinyt tulla paljon (matoja ollut pitkään).
 
Huomenta!

Mulle tulee nälkä yleensä just ennen nukkumaan menoa, siis sillai et kun just pääsen sänkyyn ja melkein unen päästä saan kiinni niin alkaa maha kurisee niin et sattuu :LOL:

Mulla vähän jänskättää aina tuo matka synnärille, kun poika tuli niin vauhdilla. Olin 4cm auki kun kalvot puhkastiin niin siitä meni 30min niin poika oli jo syntyny! Pelottaakin sit et jos ne kalvot puhkeaa itestään matkalla niin siinä sitä ollaan! Tyttöä lähdinkin ambulanssilla synnyttää, matkaa oli silloin reilu 40km enemmän kun nyt, eli n. 130km.

Aikaa pelkopolille odottelen edelleen, sais tulla äkkiä! Haluttas saada jo selvyys et miten tässä aletaan toimimaan ettei tarvis koko ajan miettiä! Aamuyöstä v-mäinen ku vessaan heräät niin unta ei enää saa kun miettii vaan tulevaa synnytystä. Sit ollaankin silmät ristissä aamulla kun muksut repii ylös |O

Tuulia78 Hieno puku!
Aamulla koitin ottaa masusta kuvia niin katsotaan saanko laitettua sellaisen profiiliin!

Neiti eilen isoveljensä opastuksella (vaikka osaa kyllä ihan ilman opastusta) pomppi sohvalla sillä seurauksella että löi jalkansa johonkin! Eipä ipana sit koko iltana enä kävelly. Kokeili vahingossa ja alkoi sit itkee ettei pysty kun käy kipeesti.
Mies sano et jos ei tänään kävele niin lääkäriin on mentävä, vaikka mä olisin kyl vielä voinu yhden pvän viettää niin ettei tyttö pääse joka paikkaan :LOL: ;)

Hyvin toimii jalka, eli kai se vain tärähti pahasti tjt. Nythän tuo taas kiipeilee tv-tason päällä ja purkaa sitä |O

MrsO ja Eelis 18+
 
Mullakin oli tänään rakenneultra, ja kaikki vaikutti olevan kunnossa vauvan suhteen. Painoarvio 335g, viikkoja koon mukaan 20+2. Lasken jatkossa tuon arvion mukaan, koska se on kahdessa ultrassa pysynyt samana, ja kk-kierronkin perusteella olisi nuo viikot. Nla laskee 2pv vähemmän, koska alussa la:n määritellyt sijainen ei mitenkään uskonut, että mulla on lyhyempi kierto (kuin 28pv), vaikka kerroin tehneeni plussatestinkin jo kp24..!

Huono uutinen on istukan sijainti, eli edelleen ainakin osittainen etisistukka. Kyllähän nuo useimmiten nousee, mutta toisaalta aika monesti ilmeisesti jo rv20 mennessä. Mulla on sitten joskus edessä uusi kontrolli aiheesta. Yleistähän tuo on, mutta ottaa pannuun jonkin verran, koska ihan hirveästi haluaisin joskus kokea alatiesynnytyksen... Esikoinenkin syntyi kiireellisellä sektiolla, vaikka luulin olevani menossa synnyttämään ihan normaalisti alakautta.

Nyt muihin puuhiin, tulin vain omanapaisesti kertomaan ultrakuulumiset.

Tuttiritari 20+2
 
sef Koitappa jumpata niitä alapään lihaksia, lantionpohjajumppaa aloittelet varovasti ja päivä päivältä vähän lisäät, tai ehkä ei ihan joka päivä kannata aluksi jumppailla. Minulla on myös just noita alapään kipuja, tismalleen samalla lailla kylkeä kääntäessä tekis mieli parkaista kun sattuu niin. Sellainen paineen tunne ja kipu. Minulla on jo kolmas lapsi ja alkaa kai olla lihakset aika huonot... :( Aloitin jumpan pikkuhiljaa, ja tuntui että jo muutaman päivän jälkeen kipu oli siedettävämpää ja nyt sitä ei juuri enää huomaa! Juttelin erään tutun kanssa ja hän sanoi että kolmatta odottaessa hänelläkin oli just samanlaista kipua ja painetta. Ei siis kannata liikaa huolestua, mutta jumppa kyllä auttaa, varsinkin kun sen aloittaa jo tässä vaiheessa eikä vasta loppuraskaudessa. Tsemppiä muutenkin, eihän se raskaus koko ajan niin onnellinen olotila ole, itselläkin välillä mieli niin maassa että...

Tuuliska ja Pieni 18+4
 
Vielä tuosta vauvan pukemisesta, eli meillä on vaunussa koppa osa erikseen ja istuin osa erikseen. Vauva tulee siis ulkoillessa saamamaan päälleen bodyn, sukkikset/puolipotkarit, sukat pääly paidan ja housut. Sit villasukat ja -lapaset, toppa kinttaan ja tossut, kypärämyssy & pipo ja toppapuku. Sit muksu vaunuun makuupussiin ja koppaan se "kansi" pääle ja menoks. Meillä on sellainen pienempi toppapuku, olikohan 62cm... Kummiski se menee sit alun, jos menee pieneks ennen kevättä niin otan äp puvun käyttöön. Mä haluun kans et kamppeet on sopivat, ulkovaatteet saa olla reilummat ettei ihan heti mee pieneks, mut ei liian isot.

Sef Toivotaan et kipuiluun löytyy jokin hyvä syy ja saat siihen helpotusta, ja et kaikki olis muuten hyvin! :hug:

MrsO
 
Torstai-päivää taas kaikille!

Mulla en kyllä edelleen epävarmat tunteet potkuista. Siis tunnen ne ihan selvästi, mut sit iskee se pelko, et jos vaan kuvittelen ja sitten siellä rakenneultrassa paljastuu, et sikiö kuollu jo pari viikkoa sitten.. Rakenneultra on ens keskiviikkona ja mä jännitän sitä päivä päivältä enemmän.

Meidän esikkokin on syntynyt Tammikuussa ja hyvin nuilla äitiyspakkauksen vaatteilla. Tosin meillä oli käytössä pari pienempää pukua, jotka oli tullut lahjaksi sukulaisilta ja yhden ehdin ostaa edellisenä syksynä Damista. Söpä karhupuku. Villapukua meillä ei käytetty, ainoastaan väliasuna oli lämmin fleecehaaari, silloin kun sitä tarvitsi. Meillä oli niin lämpimät vaunut, että yleensä ei tarvinnut lasta topata vaatteilla. Päässä kypärämyssy ja mummon kutoma hattu. Ainoastaan nuo kädet ja jalkaterät oli helposti kylmät.

Pitää jatkaa raapustelua myöhemmin..

Aminohappo
 
Vaatteista: Oon miettinyt ihan samanlaista pukemistaktiikkaa kuin sef! Muuten oon miettinyt noista vaatteiden määristä, että vähintään 10 pitkähihaista bodya, samanverran housuja, sukkiksia ja paitoja, villahaalari, vuorellinen fleecehaalari, pari lämmintä talvihattua ja tumppuja sekä parit villasukat ja muutama puuvillainen myssy sisä- ja 'ostari'käyttöön. Toivo oli kova potkimaan, joten mulla meni ihan hermo niihin ihme terällisiin potkareihin kun ne ei ikinä pysyneet jaloissa, sukkikset taas pysyi hyvin. Mulle oli myös jonkinlainen ylläri esikoisen aikana, että vaatteet saattaa mennä vaihtoon monta kertaa päivässä jos tyyppi sattuukin esim. olemaan kova pulauttelemaan tai pyöräyttää ns. selkäkakat... Luulin jotenkin, ettei pikkuvauvat muka sotke kun eihän ne syökään muuta kuin maitoa :whistle: :LOL:
Meillä oli tasan yksi 50cm vaate, joka oli heti käsittelyssä Toivolle pieni. Jätkä oli syntyessään 53cm/4015g. Äkkiä niitä pienempiä saa sitten haettua muutaman kaupasta jos tulee tarvis. Tietty oma/miehen syntymämitat voi antaa vähän osviittaa ja kokoarviot loppuvaiheessa. Mä jotenkin arvasin, ettei meille tule ainakaan alle kolmekiloista vaa enemmänkin sinne neljään päin ja oikeessa olin. Koolla 56cm ja 62cm pärjää varmana ekat kolme-neljä kuukautta.

Sisi ja bébé2 19+0
 
Kiitos Sisi ja muut vinkkaajat. Löysin tuossa tommosen -lista vastasyntyneelle, joka hieman myös selvensi asiaa. Mitä nöyrimmin jos saan pyytää (ja ilmeisesti kysyntää olisi), onko mahdollista saada ihan ranskalaisilla viivoilla (blondille) vaikka Puolipotkarit x 5, Lyhythihainen body x 10 jne. Ymmärrän toki jos ei ole kiinnostusta väsätä, joten ei haittaa :heart: . Koot tietenkin riippuvat kovasti vauvasta. Olen kuitenkin ajatellut ostaa 50cm+56cm+60cm kaikkia reippaasti ja käytettynä. Tässä kun pikkuhiljaa keräilee niin saa aika edukkaasti. Saahan nuo turhat sitten samaa rataa eteenpäinkin :heart:
 
Äsh, nyt jo unohdin, mihin piti kommentoida.... :D

No... (.) sairaslomaa loppuviikko. Lekuri ei niinkään ollut paineista huolissaan vaan päänsärystä, väsymyksestä. Lähete fysioterapiaan ja labrakokeita (kilpirauhaset, sokerit, perusveren kuva... )

Rahansäästöstä... soseet meinaan minäkin itse tehdä. Toisaalta siinä nyt ei ylimääräistä hommaa ole, kun kuitenkin tämä lauma täällä pitää syöttää, niin ruokaa tehdään jokapäivä... Olen innostunut kierrättäjä ja taitava "kirppari-kävijä" :D Joten kovasti yritän haalia käytettyinä kaikenlaista. Toisaalta olen myös erityisen tarkka, enkä suostu ottamaan edes ilmaiseksi kuluneita, tahrasia tai "mielestäni rumia" vaatteita tai tavaroita. Yhdistelmät hommataan uutena, ihan siksi, että mä en yksinkertaisesti ole kovin moniin täysin kaikinpuolin miellyttäviin törmännyt... Ja säästösyistä aion imettää. Molemmilla edellisillä kerroilla imetin n. 5kk. Sit vaan halusin lopettaa, "mukavuudenhalusta".

Synnytyssairaalaan
matkaa n. 12km.

sef... Jotain lonkan liitoskivuja? Mulla on pistoa lonkissa vuorotellen. Kipu kovenee yöllä. iso tyyny jalkojen välissä auttaa nukkuessa. Mulla kuitenkin kipu ei ole kokoajan, vaan välillä kipuilee ja välillä on hetkiä, että ei. Voi olla täysin erilaistakin toki kuin sulla??

rakuuna 20+5
 
Mä kans imetin tyttöä reilut 5kk, mut sit se vaan alkoi tuntuu epämiellyttävälle niin lopetin. Se vain ei ollu ihan yksinkertaista, neiti kun ei suostunu pullosta juomaan! Ei edes vastasyntyneenä laitoksella! Hoitajatkin ihmetteli asiaa, kun ensin luulivat etten vain osaa sitä vauvaa syöttää. Neiti vain sylki kaiken maidon mitä pullosta tuli!
Kuitenkin, takas asiaan.. Imetän Eelistäkin sit niin kauan kun se itselle tuntuu hyvälle.

Mä rakastan retro vaatteita, tosin vauvoilla ja taaperoilla, en isommalle pukis. Kiertelen siis kirppareita siinä toivossa et jotain sieltä löytyis. Jos ei löydy retroa niin en usein osta mitään! Pari vpää sitten löysin kolmet potkarit. Mies ei ole niistä niin innoissaan, mutta ei haittaa :LOL:

Aminohappo Mulla oli kans ihan samanlaiset ajatukset liikkeiden suhteen. Tunsin ne tosi aikaisin, mutta sit just ajattelin et ne on vaan kuviteltuja ja neuvolassa ei sydänääniä olekaan!

Pistin listan kaikista tämän pvän tehtävistä mitä pitää tehdä, eipä ainakaan unohda! Oon yrittäny nyt 45min saada muksuja päikkäreille. Poikakin on niin naatti et pakko sekin on nukuttaa! Mutta, ne vain leikkii tuolla! Sit pitäis lähtee koirapuistoon, siivoilla yms.

Tota vauvanvaatelistaa ranskalaisilla viivoilla olis kai helpompi tehdä sit kun alkaa ottaa vaatteita esille? Tai minä en ainakaan edes tiedä mitä kaikkea mulla on, mitä puuttuu ja minkä verran mitäkin on. Määristä ei siis tietoa, mutta mä voin ainakin laittaa suurinpiirtein mitä mulla on.

-Bodyja, pitkähihaisia
-Bodyja, hihattomia
-Sukkiksia
-Puolipotkareita
-Potkuhousuja
-Potkupukuja
-Sukkia
-College housuja
-Pääly paitoja
-Yökkäreitä
-kevyttoppapuku
-Toppapuku
-Kypärämyssy
-pipo
-villikset
-lapaset
-toppavanttuut ja töppöset
-Makuupussi

Siin ainakin jotain :)

MrsO & Eelis
 
Tasku Venus
Jollakin oli niitä äitiyshousuongelmia. Tässä vois olla yksi ratkaisu:
http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=14&products_id=32

Mulla on tällä hetkellä käytössä tuo. Olen niin pienikokoinen ettei sopivia äitiyshousuja vaan löydy. Ja belly beltin päälle voi laittaa sitten jonkun masutuubin.

Mä en tiedä miten pitkä matka kättärille meiltä on. :ashamed: Mutta autolla sinne ajaa moottoritietä n. 15-20 minuutissa. Että ei kovin pitkä. :)

Mä olen nyt ihan paniikissa noista vauvan vaatteista! :eek: Ihan hirveesti pitää ostaa kaikkea! Kun äp:n vaatteet on kuitenkin liian isoja aluksi. Paniikki on siitä että miten mä muistan mitä kaikkea tarvitsee. :/
 
Mama74: Olen täysin samaa mieltä korvikkeiden ryöstöhinnoista! Esikoisen aikaan (vuonna 2004) korvike oli vielä suht edullista n. 15-25 snt / 2dl. Kuopuksen käyttäessä korviketta keväällä 2006 oli 2dl:n hinta jo n. 50 snt. Ja jos siitä vielä on noussu niin tarvii vaan koittaa saada maito riittämään.

Meillä soseet, vellit, puurot, vaipat ja vaatteet ja kaikki muukin ostetaan valmiina. Minä oon niin laiska etten jaksa alkaa ite väsäämään. Esikoisen kohdalla kokeilin tehdä itse ruokasoseita, mutta kun ohjeita tuli niin älyttömästi että tee niin ja näin ja noin niin homma alko mennä pikkasen yli hilseen. Eikä meikäläisestä ole pipertämään pienen pieniä annoksia. Ärsyttävää! Mutta jos sitä keksii jonkun fiksun toimintatavan niin voihan sitä yrittää edes osan ruokasoseista tehdä ite ja ostaa sit valmista reissuun ja täydenykseksi. Tai jotain.

Armoton väsymys on taas iskeny. Tuntuu ettei mikään unimäärä riittäis ja päikkärit tarvittais. Ei tää odotusaika ollu näin vaikeeta aiemmilla kerroilla. Argh. Mahakin alkaa painaa sillai että nukkuessa saa asetella tyynyjä tukemaan mahaa. Meistä jaksaa huvittaa kun vien älyttömästi tilaa tyynyineni. Mulla on nyt 3 tyynyä ja yhtä vielä olen harkinnu. Onneksi mies vielä mahtuu mukaan.
:LOL: :LOL: :LOL:

Jeps. Eilen olin työhaastattelussa. Ja huomenna jo saan tietää että saanko sopimuksen ajalle 1.9.-31.12.2008. Kerroin ihan rehellisesti että oon raskaana (fiksua tai ei) ja tässä kohtaa se ei tuntunu haittaavan, vaan ottivat esiin sen positiivisen puolen, että jos palkkaavat mut niin voivat luottaa siihen että sitoudun oleen töissä tuolla siihen saakka enkä etsiskele koko ajan vakipaikkaa. Onneksi tieto tulee jo huomenna, kun en jaksais odotella pidempään. Ja saa sit viikonlopun rauhassa miettiä asioita.

Mutta. Takas töiden pariin. Jos vaikka sais jotain aikaiseksi.


tulia & viljami 17+2
 
Huoh. Tänään olis jälleen valmennusta. Viimeviikolla pysyin hereillä just ja just, saapa nähdä kuinka tällä viikolla. Eipä siellä ainakaan viimeksi mitään uutta tullut ilmi (se synnytysvideo oli ainakin ihan turha), joten odotukset eivät ole kovin korkealla tämänkään kerran suhteen. Tilakin on niin onnettoman ahdas ettei meinaa asentoa tuolissa uskaltaa vaihtaa :headwall:
 
Terveiset kauan odotetusta rakenneultrasta :wave:

Kaikki oli niinkuin olla pitää ja painoarvio oli n.290g. Istukka on todellakin etuseinämässä ja vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen, mutta kovasti siellä käsiä ja jalkoja heiluteltiin :D Kasvot hän kyllä hautasi sinne istukan alle, joten kasvokuvaa ei saatu, mutta pari profiilikuvaa kylläkin sekä aivan ihana kuva pienistä jalkapohjista =) Selvisi sitten sekin että meillä akkavalta kasvaa eli tyttö sieltä olisi tuloillaan :heart: Esitteli auliisti jalkoväliään eikä siellä kyllä mitään näkynyt (tai sitten todella pieni vehkeinen poika :whistle: :LOL: ) No eipähän tarvitse lähteä vaateostoksille, kun on kuopukselta jäänyt vaatetta ihan riittävästi :D Täytyy myöntää että taas on helppo nauttia tästä odotuksesta kun on nähnyt että siellä on vauvalla kaikki hyvin...

Tulia toivottavasti saat työpaikan :D

Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta täällä ollaan ihan täpinöissään hyvien ultrauutisten jäljiltä...

MaMa ja junnu 20+0
 

Yhteistyössä