TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Meillä mitataan hemoglobiini joka kerran neuvolassa. Mulla on neuvola kahden viikon päästä. Toivottavasti pääsen rautakuurista toistaiseksi eroon. Eipä se rauta ainakaan mun jatkuvaan väsymykseen tunnu vaikuttavan, mutta hereillä kyllä jaksaa sitten pikkaisen paremmin.
 
helou!
me oltiin eilen neuvolassa, kaikki hyvin, tuntui taas niin hyvältä kuulla ne sydänäänet..
onnea kaikille muillekin joilla hyviä neuvola ja ultra kuulumisia!
meillä rakenneultra vasta syyskuun alussa.
painosta mulle tullut vain 1,5 kg, ( nyt 54,6) olisin itse veikannut suurempaa lukua, sen verran mukavasti maha jo näkyy.
hauska kuulla että teillä on ollut onnistuneita tapaamisia!

mukavaa viikon jatkoa kaikille!

minea 17+4
 
Moikka!
Oon pitäny pienen kirjotustauon mutta käyn joka päivä lukemassa teidän kuulumisia. Ihanaa ollu nähdä niin ilosia ultrakuulumisia, meillä se seuraava on vasta 11.9. Mutta onnea kaikille ultraajille hyvistä uutisista! :)

Mulla on ollu viimisen viikon aikana nimet kovasti jo mietinnässä, onko teillä? Tuntuu että oon ihan liian ajoissa kun moni miettii vasta paljon myöhemmin. Jotenkin ei malta olla miettimättä kun esikoinen on kyseessä. Ollaan avokin kanssa päästy jo yhteisymmärrykseenkin! :D

Masun liikkeitä tulee harvakseltaan, ehkä vähän liian, kovasti jo potkuja oottelen. Tähän asti ne on ollu niitä muljahteluita joista ei voi ihan varma olla mistä ne tulee. Mutta eiköhän täälläkin jo kohta heräillä potkuihin!! :LOL:

Nullpoints: Ihana masukuva, mun oli pakko matkia, joten mullakin on profiilissa nyt kuva, kauhistelen sitä vieläkin kuinka iso se on viikkoihin nähden..... Toisaalta nautiskelenkin jo että näkyy kunnolla! :)

Elettaria Cardomomum: Tervetuloa!!! :wave: Meillä on aika samoissa viikot ja laskettu aika!!! Tosi ihanaa!

Mulle on viime neuvolan mukaan tullu painoa 200g/vko luulin että ois paljon enempi. Meinaan lihon aika herkästi, muttei ainakaan vielä, tosin herkut kyllä maistuu että saas nähdä kuin mimmin vielä käy..

Monna & nappula 16+5
 
Elettaria Cardomomum: Tervetuloa!

Meillä kanssa neuvolassa otetaan hb neuvolassa joka kerta... Onneks on ollu ihan suht hyvä mut oon nyt syöny multivitan sitä monivitamiini valmistetta kuitenkin.

Me tuossa "karattiin" maistraatissa naimisiin tänään vain vanhempien läsnäollessa :)
Kummankaan mieleen ei koskaan suuret häät ole olleet in.

Neuvola olis mulla vasta enskuun alussa saas nähdä joko ollaan alotuspaino ylitetty;)
 
matsu83 Onnittelut "rouviintumisesta" :D :flower:
Painosta pikkusen pelottaa tuo seuraava neuvola tai siis se punnitus.. On maistunut tuo ruoka ihan eri tavalla kun vielä jokunen aika sitten :whistle:
Monna79 sinullakin on jo komea masu :D

Eipä ole vielä tarvinnut katua tuota hampaanpoistoa..

MaMa ja junnu 19+5 (ylihuomenna ultra :D )
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa. Oon ollu niin laiska etten ole jaksanut itsestäni mitään ilmoitella. Kamala väsy kokoajan.

Edellisiltana huomasin ensimmäiset liikkeet. Aivan ihana tunne. Poika ollut niin ihana mun masua kohtaan. Eilen leikki autolla masun päällä ja ilmoitti että vauvan kanssa leikkii :D Illalla myös antoi oma-aloitteisesti pusun vauvalle :D:D Toiv on yhtä innoissaan kun tää syntyy... Vauvasta puhuu kokoajan.

Mulla ollut liitoskipuja tänään nyt ensimmäisen kerran tän raskauden aikana. Onneks ei vielä mitään niin rajua kuin viime raskaudessa. Viime raskaudessa tuli myös näinä viikkoina alapäähän suonikohjuja jotka oli tosi ikäviä :(

Vaunujen suhteen oon täällä vieläkin tuskaillut. Haluisin sellaiset tuplat missä olisi omat kuomut kummallekkin. Katsoin Carenan double swingejä, mutta en sit tiiä onko kovin hyvät. Toisaalta taas katsoin myös Herqulesin tuplia, mutta niissä ei oo noita kuomuja erikseen.... Bläääääh,hermot menee!!!!

Ens viikolla on neuvola ja sit 1.9. ultra. 5-12.9 lähdetään TAAS ulkomaille, vielä hyvä lähtee kun jaksaa ja pääsee. Ei tee heti mieli kahden kanssa lähtee! Mallorcalle lähdetään Cala Milloriin. Onko joku teistä käynyt siellä joskus? Olisi kiva tietää paikasta. Ainakin lapsiystävälliseltä vaikuttaa...

Jep jep, taidankin lähtee iltapalalle ja sit tuutumaan, huomenna taas kiireinen päivä tulossa.... Öitä!
 
Heips!
Kiitos Mama74, Cruella ja Monna79 masu kommenteista. Juu ei ole mun matkimista jos muutkin laittaa masujaan näytille. Itsekin olen tuon ajatuksen varastanut tuolta km jälkeen plussanneiden puolelta. Minusta on ainakin kiva nähdä muiden masuja kun niitä on niin monen kokoisia ja mallisia. Näillä viikoilla alkaa olla niin paljon todellisempaa, kun näkee kunnon kummun ja tietää et se ei oo enää pelkkää turvotusta.
Monna79 Kivasti sullakin jo näkyy! Onneksi olkoon!

NullPoints ja Tirri 20+5
 
jenkkivaimo
Onko palstalla muita kasvissyojia? Miten ootte tehneet edellisten lapsien kanssa / aiotte toimia tulevan kanssa - kasvatetaanko lapsesta kasvis- vai sekasyoja?

Meilla on jo paatetty, etta ei tehda lapsesta kasvissyojaa vain siita syysta, etta aiti on vegetaristi. Meidan molempien mielesta naa paatokset on henkilokohtaisia ja lapselle pitaisi antaa mahdollisuus sietaa lihaa (siis fyysisesti) jos niin tahtoo. Meilla ei paljon lihaa syoda muutenkaan eli jos lapsi tahtoo joskus jattaa lihan pois kokonaan niin ei oo iso homma. Voihan se olla, ettei tulokas edes kauheasti lihasta pida, kun en sita raskausaikanakaan syo.

Tuli vaan tassa mieleen, koska minun ihana viiniin meneva amerikkalainen anoppini kyseli, mita aiotaan tehda. Oletin, etta tuo yllaoleva vastaus miellyttaisi, mutta olisittepa nahneet miten naama venahti. Hanen tyttarensa, joka on ollut kasvissyoja 15 vuotta (mina vaan surkeat 10), kokee, ettei kenenkaan pitaisi syoda lihaa ja on sita mielta, etta lapsi kasvaa ihan yhta vahvaksi ja terveeksi ilman lihaa kuin lihansyojana. Tama 31-vuotias sinkkuneitohan ei tietenkaan minun lastani kasvata, mutta raivostuttaa, miten anoppi olettaa, etta hanen kahden maisterintutkinnon tyttarensa, joka on niin alykas ja taydellinen, jotenkin vaikuttaisi mun ja miehen kasvatusmenetelmiin. Tama tytar on muutenkin "aina oikeassa" ja veljensa idoli :headwall: Niin ja anoppi myos ihmetteli, miten aion valmistaa lapsen ruuat kun itse en kerta syo lihaa :eek: Hmmm, valmistan sen?

Juu, pitipa vaan vahan purkautua. Onneksi paastaan kotiin Suomeen taalta piakkoin.

Jenkkivaimo ja Pahkina 18+2
 
matsu83---> Onnea rouviintumisesta :heart:

Meillä häät on 6.9. ja tänään pitäs ilmottaa pitopalvelulle lopullinen vierasmäärä.
100 hengen tietämillä pyörii ja häämatkatilillekin oli jo laitettu ekat summat :LOL:

janttu 672---> Onkohan meidän mukuloissa jotain samaa??
Meillä kanssa kakara oleili sykkyrällä jalat ristissä
:heart:
Eilen siis oli rakenneultra Jorvissa.
Kun kätilö vahan kovisteli pirpanaa,että sais parempia mittoja,tämä hermostui ja meni ISTUMAAN kohdun vas. puolelle ja siellä se murjotti koko tutkimuksen.
Kätilö nauroi vedet silmissä mutta totes myös,että "täälläpä on harvinaisen eläväinen vauva!".
Tuon nyt oisin osannut itekin todeta ilman ultria =)
Ei siis saatu varmuutta pojan sukupuolesta ;)
Mutta häämatkan jälkeen sitten 4D-ultraan.

Mulla on kanssa niitä liitoskipuja.
Ennen ne alkoi vasta 7. kuulla mutta kait ikä tekee jo tepposet :headwall:
Housujen pukeminen ja riisuminen seisaaltaan sattuu ja vihloo niin,että on pakko tehdä sekin jalat mahd. paljon lähekkäin.
Jonka seurauksena heilun tasapainoni rajamailla :LOL:
Myöskin jos sohvalla tulee pidempään löhöiltyä tuon ukon kainalossa ja lähtee liikkeelle niin sattuuuu!!!
Eilen tuhahdin ukolle,kun se katteli mun klenkkaamista hölmistyneenä,että jotkut tarttee tuon vaivan takia kävelysauvojakin.

Nyt pitäs mennä jatkamaan noita siivoushommia.
Motivaatio on nolla...
Eilenkin pelasin kännykällä pasianssia het,kun sain vessat siivottua :ashamed:

Ai niin,Jorvissa ei enää mitata pääperä-mittaa vaan ainoastaan reisiluu,jonka mittaa en nyt muista mutta vastas kuitenkin vko:ja.
Ja kone laski ilm. sen avulla painoarvion,joka on nyt 377 gr :heart:
Täytyy vko:nloppuna ettiä jokin tavara,mikä painaa vajaat 400 gr:aa,niin saa lapset hiukan osviittaa,minkä kokoinen vipeltäjä äidin mahanahan alla touhuilee :heart:

Pikku Otus 20+2
 
Onnea matsu83! :flower:

Joku uusikin oli tullut mukaan. Nyt en muista nimeä ku oli joku vähän erikoisempi, mut TERVETULOA! :wave:

Kiitos mukavasta tapaamisesta Andie, hemuli ja Jonna-75! Kuukauden päästä uusiksi :D ja paremman ajan kanssa ku ei nyt lähes 3 tuntia riittäny. Ja ens kerralla lisää porukkaa mukaan!

Sunnuntaina lähdettiin sinne risteilylle ja eilen kotiuduttiin. Eka iltana kauhee ikävä lapsia eikä oikein osannu nauttia. Seuraava päivä ja ilta menikin paremmin. Ostin yhden äitiyspaidan Tukholmasta ja pari imetystoppia jo valmiiksi. Oli sen verran pitkiä että voi pitää jo nyt. H&M:ltä kaikki. En pääse/jaksa käydä yksin täällä Oulussa kaupoissa niin piti tukholman H&M:ltä asti raahata :D . Mies oli ihan kypsä ku inhoaa vaatekauppoja. Sit käytiin lelukaupassa ostaan lapsille kaks pussillista tuliaisia. Kyllä oli kiva tulla kotiin ku lapset oli niin riemuissaan sekä meistä että tuliaisista. Syötyä tuli reissun aikana niin paljon etten uskalla mennä edes puntarille. Saa nähä mitä maanantaina neuvolassa puntari näyttää ja mitä neuvolatäti tuumaa :ashamed: .

Potkuja tuntuu jo päivittäin ja kohtuullisen selvästi. Jos nuo ei ole potkuja niin mulla on harvinaisen hyvä mielikuvitus :LOL: . Nytki tunsin vaikka istun tässä ja kirjoitan samalla.

Mulle on tullu ihan "tyttöolo". Aluksi ajattelin et on poika mut nyt tuntuu vaan enemmän ja enemmän et on tyttö. Voi olla että johtuu siitä kun enemmän toivoisin poikaa niin ajattelen olevan tyttö etten "pety". Ei se pettymys ole siltikään, mutta kuitenkin. Olis kiva kun olis molempia kaks. Taas tämä iänikuinen "kunhan on terve", mutta totta kai jokainen äiti sitä toivoo enemmän kuin sitä että on jumpaa kumpaa sukupuolta (tai näin luulisin).

Johjo & pipana 18+2
 
Heippa!
Ihanaa netti toimii vihdoin ja viimein :D
Viikot taas paukku tänään nyt jo 18+0, ja äsken oli vasta alkutekijöissä. Paino tippunut jotain ½ kiloa, mahasta turvotus lähtenyt, musta ei ees huomaa että oon raskaana |O Haluun vauvamahan. Ruoka ei oiken maistu jostain kumman syystä. Väsymys on ihan tajuton, olin jo hilkulla hakee sairaslomaa, mut yritän nyt jaksaa vaan painaa eteenpäin....
Töissä pomolle kerrottu, joka sitten oli eilen palaverisa kaikille kertonut :headwall: Pomo oli kyllä ihan vilpittömästi onnellinen, mut työkavereilta on osalta tullut aika mielenkiintoisia kommentteja :LOL: Varsinkin noilta keski-ikäisiltä vaihdevuosihirviöiltä.
Meillä töissä saa nyt sitten 3 naista vauvan alkuvuodesta, muutenkin tähän pitäjään syntyy paljon vauvoja alkuvuodesta, viriiliä porukkaa ollut keväällä :whistle:
Mut nyt marjapuskaan ennen töihin lähtöä.... Pakastimessa jo 20 litraa mehua eli vielä ainakin 60 litraa keittämättä :saint:
 
Tänään on iltapäivällä ultra, jännittää onko kaikki kunnossa. Toissapäivänä tuntui sellainen isompi loraus ja ajattelin että lapsivettä! Ei vain ole tietoakaan minkä verran sitä vettä tähän aikaan ylipäätään kohdussa on. No tänään pääsen kattomaan ja toivottavasti rauhoittumaan. Saa nähdä kysytäänkö (ja kerrotaanko) sukupuolta. Viimeks mies uskalsi kysyä, minä en ois jotenki uskaltanu vaik oli aiottu. Mutta sovittu on että voidaan kysyä jos siltä tuntuu. Jännittää hirveesti!

matsu83 onnea naimisiinmenon johdosta.
Minäkin elättelen toiveita että pian olisin lasten kanssa samalla sukunimellä. Ja kyllä minä tuota miestä niin paljon rakastan että haluaisin naimisiin ihan välttämättä. Jotenkin mies ei vain innostu asiasta vaikka kosinut on pari vuotta sitten ja romanttisesti. Tai on mies erään päivämäärän sanonut joka on vasta reilun kolmen vuoden päästä!
 
Huomenta!

Täällä kans potkut tuntuu jo ihan selvästi, välillä jopa mahan päältä! Eelis ei ilmeisesti pidä siitä et istun niin lytyssä, koska lähes aina kun koneelle tuun, niinkun nyttenkin, alkaa monoa tulemaan :LOL:
Rakenne uä olis 10.9. Eelis on tähän asti ollu ultrissa viikkoihin nähden pieni, niin otetaan varman päälle ja se rakenne uä hieman myöhemmälle jotta Eelis sit ihan varmasti on tarpeeksi iso siihen hommaan.

Johjo: Meillä mies taas on ihan himo shoppailia, siis jouluostosten teko on ihan tuskaa sen kans kun se vois vaan kiertää vaatekauppoja ja sovitella kaikkia siistejä kamppeita!

Tuli tos mieleen, en muista oliko jo aiemmin puhetta, mutta kummiski. Eli kuin moni on kestoillu, ja kuin moni meinaa alkaa??
Mä oon miettiny et ihan rahan säästämisen takiakin vois alkaa kokeilee sitä, ja kun kaveri lupasi ommella mulle vaipat niin tulis niidenkin hankinta halvemmaksi.

Kantoliinasta mulla on kakkosen kans kokemusta, tykkäsin siitä tosi paljon!! Ei painanu mistään eikä selkä menny niin kipeeks kun esim. repun kans! Mulla vaan ei taida olla "paikkaa" missä liinailla, eli siis kotona en oo kanniskellu juurikaan, ja nytkin ajattelin sen vauvakeinun hommata niin jospa vauva sit siinä viihtyis välillä. Toisaalta, käydään perhekerhossa niin esim. siellähän olis helppo kanniskella vauvaa jos olis liina... Täytyy siis alkaa sitäkin miettii josko sen taas hommais...

Oon miettiny et kysytäänkö sittenkään olenkaan vauvan sukupuolta. Olis toisaalta niin jännä pitää se yllärinä loppuun saakka... Pääsen kyl kohta Oysissa ultraan (ainakin ne viimeksi aina ultras kun sinne meni) niin jospa ne sit kertois.. Jos ei niin ei sit kysytä.

Nimiä ollaan mietitty, pojalle oliskin valmiina, tytölle annoin yhden ehdotuksen ja meidän 5v poika innostu siitä nimestä ihan sikana :LOL: Mies vain on eri mieltä :whistle:

MrsO ja Eelis 18+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
janttu 672---> Onkohan meidän mukuloissa jotain samaa?? Meillä kanssa kakara oleili sykkyrällä jalat ristissä :heart:
Ilmeisesti... Meillä ei tosin auttanut mitään vaikka kätilö yritti pikkuasukasta saada muuttamaan asentoaan :p Eli häntä ei ny kuvata ja sillä siisti (ihan ku äitinsä valokuvissa...)

Hohhoijaa, kohtapitäis lähteä käymään Saukkolassa paikallisen kauppiaan synttärikaffeilla :) Toivottavasti sieltä myös löytyy halpaa kahvia, suklaata ja jaffaa, kuten mainoksessa lupasi. Miehen nuoremman tytön synttärit lähestyy kovaa vauhtia ja pitäis sinne alkaa jo jotain herkkuja ostelemaan.
 
Moi.

Kiitokset oululaismammoille todella mukavasta tapaamisesta. Harmi, että meillekin tuli niitä kahvivieraita ja piti lähteä jo(?) klo 15 jälkeen pois. Juttua olisi kyllä teidän kanssa riittänyt vaikka kuinka. Sovitaanhan sitten syyskuulle uudet treffit.

ON: mulla on taas parina päivänä ollut vähän huonompi vointi. Sunnuntai- ja maanantai-iltoina oli supistelua (tosin ihan kivutonta) ja lisäksi olin tosi väsynyt. No, nyt oon taas satsannut tuohon syömiseen, jospa tuo verensokerin nostattaminen auttaisi väsymykseen ;)

Mulla olisi vielä torstaina yövuoro, joka ei kauheesti nappaa. Mutta sitten en aio vähään aikaan öisin työpaikalle raahautua :p ja pääsenpä onneksi perjantaina vähän aikaisemmin kotiin.

Tiedättekö muuten, mistä saisi hyviä kakkuvinkkejä lastenkutsuille? Ajattelin väsätä jonkinlaisen autokakun pojan synttäreille (lähinnä ajattelin, että rekka voisi olla helppo). Meillä se tarkoittaa, että minä suunnittelen ja leivon pohjan ja mies koristelee. Se kun on paljon tarkempi ja näppäräkätisempi kuin meikäläinen =)

Tervetuloa uudelle kirjoittajalle (nimimerkki oli niin pitkä, etten muista sitä enää...) :wave: ja onnitteluhalaukset kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille :hug:

Andie ja luumu 17+4
 
matsu83: Onnea rouviintumisesta! :flower:

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :flower:

kirppunen: Mulla kanssa tänään tuli tasan 18+0 täyteen ja painoa ei oo tullu yhtään, ja tuntuu ettei mahakaan ole pahemmin kasvanut. :/ Miehen mielestä se tosin on kasvanut hirmuisesti alkuun nähden, mutta ei kai sitä sitten ite huomaa. Täällä kun kattelee muitten masukuvia samoilla viikoilla, ni tuntuu vielä entistä pienemmältä. :(

Kantoliina meille on tulossa, kun tilattiin Vauva-lehti, tiiä sitten tekeekö sillä liinalla mitään. Ei ole aiempaa kokemusta liinailusta, kun esikoinen kyseessä.

Päänsärkyä menin lekurille valittamaan ja sehän tempas heti viikon sairaslomaa.:D Ei kyllä haittaa yhtään, saapahan vähän levätä. Niskat ja yläselkä jumissa, kun teen fyysisesti niin raskasta työtä.

~ Pearl 18+0 :heart:
 
Huomenta.

(.) Sairaspäivällä, iltapäivällä lääkäri. Olen aika-ajoin seuraillut niitä verenpaineita, kun normaali "matalapaineisena" (~105/65) ihmisenähän, mulla 1,5 viikkoo sitten neuvolassa oli hiukan noussut. No eilen töissä mittailin ja oli korkeammat (135/77) ku mitä nyt on ollut... Eilen soitin neuvolaan, verenpaineista ja muusta. Kerroin, että vapaapäivät menee nukkuessa, vaikka töissä jaksaakin painaa, päänsärystä kerroin... jne. Sanoin sille, että olo on ihan jees, mutta ajattelin, että otan huilipäivän, että ei sitten mene taas viikonloppu ihan "off:lla"... kun kaikki lapsetkin on meillä kotona (siis 6 lasta yhteensä mulla ja miehelläni) .

No, neuvolatäti oli, että "ok" ja lupasin soitella jos vointi muuttu. Se sitten kuitenkin soitti 10 minuutin kuluttua mulle töihin ja sanoi, että on tultava lääkäriin seuraavana päivänä, koska oli avannut mun tiedot ja todennut, että oireet epänormaaleja paineetkin reilusti enemmän kuin normaalisti. Nyt siis iltapäivällä lääkäriin... :(

Rakenneultrassa
käytiin maanantaina. Kaikki ok. Vauva 326g :) . Kaikki oli hyvin, jännitin aluksi sitä, kun mulla oli neuvolassa mitattu kohdunpohjan korkeus niin isoksi, että onhan kaikki jees. Mutta siis oli. Mä olen vaan niin valtavan suurimahainen raskaana ollessani (ruumiinrakenne sellainen). Multa on jo kysytty, että olenko jäänyt jo äitiyslomalle... :LOL: Niin, ja vauvan sukupuolikin selvisi..... :x

Kantoliinailusta on ollut puhetta... Aion kokeilla. Silloin kun tyttöni olivat vauvoja ei kantoliinoja ollut mitenkään yleisesti tuolla katukuvassa. Mun siskoni on kantoliinaillut molempien poikiensa kanssa. Mä olen kokeillut kantaa siskoni nuorempaa poikaa ja tuntu tosi helpolle ja kevyelle. Ostin yhden Trikot Slenin kantoliinan (käyttämättömän! ) kirpparilta 3 e:llä!!! Ja siskoltani sain yhden lainaksi. Ergon hankinta myös mielessä!!

Kestovaippailuun en lähde... En vaan jaksa... olen sivusta katsonut sitäkin (siskon perhe). Mulle riittää noi jätevuorenkasvattajat... niiden suhteen en tunne huonoa omaatuntoa ympäristön kannalta...

Äitiyspakkauksen aion ottaa ja olen käynyt KELA:n sivuilla sitä kurkistelemassa.

Bola-korun tilaamista olen miettinyt. Harmi jos se menee herkästi rikki. Ajattelen sitä kuitenkin enemmän "koruna" kuin sen muita käyttötarkoituksia...

Olivia78... Ei ole kokemusta mammajoogasta. Aikaisemmin olen harrastanut pilatesta ja toisaalta nyt miettinyt mammapilatesta?? Mulla on selkä niin raivostuttavassa kunnossa... aika-ajoin kipuilee...

mei08... Jos epäilet, että lapsivettä olisi tullut, edes loraus, niin se pitäisi "stiksata". Ylireunamavuoto voi auheuttaa pienen lorauksen, vaikka kalvot näyttäisivät ehjiltä. Ja ultrassakaan se ei näy. Mulla oli ekaa lasta odottaessa ihan lopussa, juuri ennen syntymää ylireunamavuoto, joka todettiin lopulta "stksaamalla" ja jouduin sitten odottaa sairaalassa synnytyksen käynnistymistä... Mutta silloin siis oli viikot jo täynnä.

MrsO... =) Meidän läheiset ajattelee meidän menevän tulevan lapsen ristiäisissä naimisiin... Emme sillai kyl olla ajateltu, vaikka se kyllä olisi mun mielestä ihana vaihtoehto. Se että ihmiset kysyy sitä, vie siitä sellaisen "loiston"...

Töyhtö... Aivan mieletön body!!! Toi on pakko saada!!!!! Kiitos linkistä!

Onnea matsu83!!!! :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:

Pearl84... Hyvä, että kävit lääkärissä!!! :)


rakuuna 20+4
 
Tervetuloa uusille :)

matsu83: onnea :flower:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Minulla on rakenneultra 12.9 eli kolmisen viikkoa siihen vielä aikaa. Me ei aiota kysyä sukupuolta. Halutaan pitää jännitys loppuun asti :)

Kestovaippailemaan täällä ei aleta.

Ihania mahoja oli jollain ollut (en nyt muista nimimerkkejä )
Täällä ei hirveästi ole maha vielä kasvanut, mutta vähän kuitenkin.

rakuuna: Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!

Nyt ei voi enää erehtyä, että ei olisi vauvan potkuja. Eilen illalla ja tänään olen tuntenut selviä potkuja jo =) :heart:

18+5




 
Rakuuna Voi ei, en ole kuullutkaan sellasesta ylireunamavuodosta. Mitä tuo stiksaaminen tarkoittaa? Miten siis todetaan onko lapsivettä lorahtanut?
Ja toivottavasti myös sinulla on kaikki hyvin.

Mutta nyt lähdetään miehen kanssa asioiden kautta ultraan.
 
mei08--- siis ihan sellainen kohdun suulta otettu näyte sellaisella liuskalla = "stick:llä". Äitiyspolilla ottavat. Mutta älä peljästy, voi olla myös virtsaa tai ihan valkovuotoa... Ja ymmärtääkseni kalvoilla oleva pieni reikä jossain "ylempänä" voi umpeutua. Mutta siis kannattaa selvittää. Lorahtelu (paitsi virtsan) ei kuitenkaan kuulu asiaan. Toivotaan, että kaikki ok!
 
Terkkuja Ultrasta. Varasin ajan eil n kun tuli sellainen päähänpisto että nyt on päästävä. En malttanut odottaa kunnallista joka vasta joskus kuukauden päästä. Vauvalla oli kaikki hyvin. Gyne selitti kokoajan mitä teki ja mitä ruudulla näkyi. koko vastasi mitä pitikin, sydän toimi, aivolohkot ja selkäranka kunnossa ja kyllä sieltä miehiset vehkeetkin löytyi joten tosita poikaa odotellaan. IHQ! Isä ei ollut mukana mutta hykerteli puhelimessa tyytyväisenä uutisen kuultuaan.

Nyt en ehdi kommentoida tai kirjotellaam muuta .tuli turhan oma napa voittoinen teksti. Anteeksi! Voikaa hyvin.
 
Hellou leidit! Mukavia ultrakuulumisia teillä on ollut. Meillä ultra on tosiaan vasta 8.9. Se menee kylläkin oppituntien päälle, mutta enköhän saa siirrettyä tunteja niin, että pääsen ultraa. Ilman mammaa sitä on hiukka hankala tehdä :D

Toivottavasti Rakuunalla on kaikki hyvin! Onko muuten jollakulla univaikeuksia? Nyt en melkein viikkoon ole saanut nukuttua kunnolla. En löydä hyvää asentoa ja asiat pyörii mielessä. Ärsyttävää... Juu ja kestovaippailusta. Omatunto ei anna periksi käyttää kertakäyttöisiää, vaikka ei huvittaisi. Kun kerta lapsille opetan ympäristön tärkeydestä, vaatii se tiettyä sitoutumista myös minulta. Onkohan tuo hug-a-bub -kantoliina hyvä? Vaikuttaisi helppokäyttöiseltä.
 
raakuna: Meillä kans porukka aina kyseli milloin häät on, kukaan ei tosin osannu odottaa et ne olis ristiäisissä :LOL: Siskoni, joka olis halunnu meille häät suunnitella, kysyi vielä ristiäisten alussa kun pöytää katettiin et "no milloin te meette naimisiin". Hymyilin niin sisko innostu, "ootte kummiski puhunu siitä". Vastasin et puhuttu on muttei siitä ole järkeä eteenpäin puhua kun ei päivää ole lyöty lukkoon =) Puolituntia myöhemmin oltiinkin sit naimisissa :D

Kestovaippailusta
vielä sen verran etten minä niinkään ympäristöä siinä ajattele :ashamed: Ennemminkin sitä omaa rahan säästöä, kun tuntuu ettei nykyään mihinkää ylimääräiseen jää rahaa! Onhan ne paljon työläämpiä kun kertikset, mutta... Saa nyt nähdä.
Samoin ajattelin koittaa jaksaa tehdä vauvan soseet itse. Siinäkin säästää.
Kaks ensimmäistä vauvaa on menny kertakäyttö vaipoilla ja kaupan soseilla, eli siinä sose-hommassakaan ei mitään omatunto asioita ole, vain rahan säästö mielessä.

MrsO ja Eelis 18+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Kestovaippailusta vielä sen verran etten minä niinkään ympäristöä siinä ajattele :ashamed: Ennemminkin sitä omaa rahan säästöä, kun tuntuu ettei nykyään mihinkää ylimääräiseen jää rahaa! Onhan ne paljon työläämpiä kun kertikset, mutta... Saa nyt nähdä.
Samoin ajattelin koittaa jaksaa tehdä vauvan soseet itse. Siinäkin säästää.
Olen vähän samoilla linjoilla Mrs O:n kanssa tässä asiassa, omaa lompakkoa on pakko koittaa ajatella. Mutta kait käytäntö sitten opettaa ja näyttää kuinka käy...
 
Tervehdys!

Kestoilusta minä jo aikaisemmin kirjoitinkin siitä, että itse olen niin mukavuudenhaluinen että kertiksillä mennään :ashamed: ja tämän kokoisessa perheessä pyykkiä riittää muutenkin joten vaippoja en enää ala pesemään.. Minä sitten säästän rahaa tekemällä ruokasoseet itse :D hedelmäsoseet on sen verran edullisia meidän lähikaupassa että niitä ei toinna alkaa itse tekemään. Rahanmenosta kun puhutaan niin täytyy sanoa, että kyllä on korvikkeet ryöstöhinnoissa :kieh: Nuorimmaista imetin reilun puolivuotta (lopetti itse kun raskauduin), ja nyt olen joutunut ostamaan korviketta niin siihen kyllä palaa rahaa..
Huomenna se sitten on.. kauan odotettu rakenneultra :D Toivottavasti pääsen kertomaan huomenna teille hyviä uutisia..
Onnea kaikille jo ultrassa käyneille hyvistä uutisista :flower:

MaMa ja junnu 19+6
 

Yhteistyössä