*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Varovasti tänne kurkistelen :) Täällä haamuillaan, viiva hiukan vahvistunut, mutta odottelen vielä loppuviikon verikoetta mikä kertoo hcg määrän ja miltä se näyttää maanantaina, sitten toivottavasti saisin liittyä tänne joukkoonne :heart: Mutta vielä nyt en uskalla :ashamed: Voih, ihanaa se olisi, esikoinen syntyi tammikuussaa 2009 ja olisi ihana taas saada tammivauva :heart:
 
Me ollaa kerrottu joillekki kavereille, miehe siskolle ja sit nyt vkl miehe vanhemmille ku ne vähä arvas. :D Jee neuvolatäti soitti ja 14.6 olis eka neuvola. Nyt päiväunille, väsyttää väsyttää. |O

icefairy&Linnun Lyy 5+5
 
Terkkuja ultrasta. Olen hieman sekavin tuntein, itku on herkässä. En tiedä miten suhtautua. Lääkäri oli hieman omituinen, kysyi, että milloin pahoinvointi alkoi. Olisi siitä määrittänyt raskauden kestoa, kun kerroin että pitkät kierrot. Sitten se teki hyvin puolivillaisesti sen ultran, hädin tuskin laittoi sitä ultrasauvaa sisään, pyöritteli varovasti ja kuva oli tosi rakeinen. Sykettä ei vielä näkynyt, vastasi viikkoa 6 löydökset (kuten olin itsekin laskenut). Mutta siis ei vielä sulkenut siis pois tuulimunaa, kun kerran sykettä ei löytynyt. En haluaisi enää paninoida, mutta kummittelee mielessä vieläkin, ehkä entistä pahemmin. :'( Ja kaiken päälle mies on supervihainen, kun meni rahat ihan hukkaan, sen mielestä nyt sitten tuli tehtyä 80e arvoinen raskaustesti eikä mitään muuta. Se on niin vihainen, että en tiedä miten sen kanssa tästä selviän. Tietty selvitään, mutta en nyt jaksaisi. Itkettää. Ja töitä pitäs nyt tehdä.

Niin ja siksikin panikoin, kun toisella lääkärillä käydessä kakkosraskaudessa näkyi syke jo rv6. Tosin oli eri lääkäri ja laitteet.
 
karhuntassu :hug:
ei tainnut olla asiantunteva ollenkaan se gyne näissä alkuraskaus asioissa

Missä kävit, tai voitko laittaa lääkärin nimikirjaimia ettei muut eksyisi... Itse soittelin silloin terveystalolle niin ne ei siellä ajanvarauksessa kyllä tiedä hölkkäsen pöläystä vastaanotoista - kysyin onko kaikilla gyneillä ultra ja alkuraskauden ultraan olisin tulossa... "joo...kai niillä on?"... vaihdoin sitten ajan netistä bongatulle suositukselle
 
Alkuperäinen kirjoittaja vappupommi:
karhuntassu :hug:
ei tainnut olla asiantunteva ollenkaan se gyne näissä alkuraskaus asioissa

Missä kävit, tai voitko laittaa lääkärin nimikirjaimia ettei muut eksyisi... Itse soittelin silloin terveystalolle niin ne ei siellä ajanvarauksessa kyllä tiedä hölkkäsen pöläystä vastaanotoista - kysyin onko kaikilla gyneillä ultra ja alkuraskauden ultraan olisin tulossa... "joo...kai niillä on?"... vaihdoin sitten ajan netistä bongatulle suositukselle
Joo no se tosiaan oli sellainen vanhempi mies, veikkaan että eläkeikäkin ohi jo mukavasti. Voihan siis olla, että ei niin ajantasalla enää. Kuulemma viikot jos pitää paikkansa, niin ei siellä muuta pitäisi näkyäkään, se ei edes olettanut saavansa sykettä rv 6. Mutta minä kun elättelin siitä toiveita, nyt sitten jotenkin automaattisesti ajattelen että tuulimuna on. Kun aina sitä pahinta pirua maalaa seinälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu83:
Karhuntassulle :hug: pidetään peukkuja että kaikki kuitenkin hyvin! kyllä se mies leppyy kun annat olla omas rauhas. Koska uusi ultra?
No ei mulla ole uutta ultraa, arvaas vaan voinko maksaa toisen vajaan satkun nyt kun mies on murhamielellä kotona mun tuhlailusta. Joten nyt vaan sit neuvolaan ja oottelemaan nt ultraa. Ja milloinka sen nyt sit saan, kun nyt ultran mukaan rv 6 suunnilleen mutta ei kuitenkaan antanut uutta laskettua aikaa (ei edes koneella laskenut niitä viikkoja, kunhan silmämääräisesti arvaili). Niin että menenkö sit neuvolassa sen menkoista lasketun mukaan...
 
Karhuntassu :hug:
Minä ainakin sain ajan neuvolalääkärin ultraan koska mun kierto ollut niin epäsäännöllinen ettei todellakaan kunnon hajua kuin pitkällä loppupeleissä ollaan...Ens viikolla olisi tosiaan eka neuvola tiistaina ja sit torstaina ultra.
 
karhuntassu voipi olla et oli vaan surkee mieslääkäri jos kerran itsellekki jäi sellanen olo et hutasemalla tekee... asiallinen lääkäri olis ottanu asiakkaan huomioon, selittänyt ja kauan katsonut...

mies täälä ollut jotenki enempi nyt innoissaan ku ekasta.. juttelee vaaville ja kertoo kuinka onnellinen on :heart: :heart:

täytyy neuvolasta kysyä vie tuosta ulkomaanreissusta ja tatuoinnista.....

ens viikolla olis neuvola :heart: toivon niin et saisin ylimääräsen ultran ku tosiaan toi kiero on epäsäännöllinen niin sais tarkan lasketun ajan..

memmu ja valtsu 8+1
 
ihanaa, un ootte taas kirjoitellut :heart:

piakaisesti täältä nyt tulin vain käväsemään, ultraan lähden kohta :) :) Aika olis 17.20, tuun heti kertomaan ultrakuulumiset sitten tänne :) Eihän siellä varmaan mitään kaumalasti näy, mutta jotain kuitenkin :)

piupula ja leevi 5+6 ( tänään saa tarkat viikot, toivottavasti )
 
karhuntassu
ei voi olla totta! :hug: tee tuosta lääkäristä valitus. mä menin täs jokunen aika sitten yksityiselle enkä ollut tyytyväinen palveluun..tein valituksen ja sain toiselle lääkärille ilmaisen uuden käynnin ja tutkimukset!!
todella epäammattimaista käytöstä!!
mulla ei mun muistaakseni toisessa raskaudessa näkynyt vielä viikoilla 6 sykettä ja selvisikin että oli alkanut raskaus myöhempään mitä luultiin. lääkäri sanoi sillon sen olevan tuulimunaja sanoi että samalla viikolla kaavinta..samana iltana varasin yksityiselle ajan ja tämä lääkäri sanoi heti että ei ole tuulimuna koska sydänkin sykkii ja nyt tuo meidän tuulimuna on kohta 3v
eikös tuulimuna näy niin että ei ole kun ne pussit siellä??joten toivoa on vielä hyvinkin :hug:


minäkin panikoin kun tekayn kalenterin mukaan jo viikolla 5 pitäs näkyä syke!! mutta kaikkialla muualla mistä olen lukenut niin ei pitäisi vielä edes näkyä!

itsellä huomenna ultra 6+4 huomenna siis päivät ja se lääkäri sano viikes et sillon pitäs jo näkyy syke..vähän pelottaa ja jännittää se huominen.


Mistäs muusta oli puhuttu..ainakin matkoista.
me ollaan ajateltku elokuussa lähteä turkkiin mutta saas nyt nähdä kuin uskaltaa jos tällai vuotelee aina välillä.
paljon siellä nyt lokakuullakin oli raskaana olevia isomahaisia kun oltiin.
ja hyvin niin näytti homma toimivan siellä helteessä :D

mitähän muuta mun piti kirjottaa? no en taaskaan muista..


miisuliisa ja tippa 6+3

 
Karhuntassu :hug: Kuulosti kyllä todella idiootille tuo lääkäri..

Lemmikeistä meillä yksi kääpiövillakoira, joka pitää aktiivisena.. Mitenhän tuo koira suhtautuu kun on ollut meidän "vauva" tähän asti.. :D

(.) huomenna ajattelin vielä testailla ja sitten soittamaan ultra aikaa.. Toivottavasti sais nopeesti.. Ärsyttää vaan todella paljon kun pitää lähtee ultraan kesken työpäivän tuonne 30 kilometrin päähän kun täällä ei ole enää ultraa.. |O

Amethyst ja Junnu 4+6
 
Kovasti olen yrittänyt pysyä perässä teidän jutuissa, mutta juttua vaan näyttää riittävän enempi kuin ehdin lukea :D

Karhuntassu: Voi ärsytys, mikä lääkäri! Mulla ei ole vielä kokemuksia hyvistä tai huonoista ultrakuulumisista, mutta toi mitäänsanomattomuus on vielä kauheampaa. Tsemppiä sulle ja kirjoittele tänne tuntemuksistasi. Toivotaan että se mies siitä rauhoittuu. Taisi olla sillekin pettymys kun ei tullut juuta eikä jaata ultrasta.

Arctic: Huomasin, että meillä on muuten sama päivä tänään menossa, eli kiva kun on tasan samoilla viikoilla menevä tuttu täällä! Voidaan vertailla fiilinkejä sit jatkossakin.

Miisuliisalle tsemppiä ultraan ja Piupulan kuulumisia täällä odotellaan myös kovasti.

Mä en ole vielä varannut ultraa tai neuvolaa. Jotenkin inhottaa ne kun on niin huonosti käynyt aiemmin kun on sitten joutunut perumaan ne ajat km:n takia. Nyt ajattelin odotella tuonne ainakin seitsemännelle viikolle. Vähän huonosti menee noi viikot mulla kun ollaan lähdössä lomamatkalle kahdeksi viikoksi Espanjaan rv 8-10:llä. Onko teistä muuten kukaan lentänyt noilla viikoilla? Mietin, että kyllähän ne lentoemännätkin reissaa vaikka raskaana olisivatkin, vai?

K1rs1kka ja pikku 4+6
 

Varhaisultrasta.. Mä kun tuota varhaisultraa soittelin niin mulle sanottiin heti, ettei kannata ennen 7.viikkoa tulla ja nyt se ultra sitten onkin 9. viikolla. Karhuntassu, kyllä sullakin varmasti siellä eloa on, jos vaan olitte vähän liian aikaisessa ja tosiaan ihan pölö lääkäri!

Marde ja Milli 6+2
 
karhuntassu: :hug: Mun mielestä oli kanssa epäammattimaista käytöstä ja kannattaa tehdä valitus. Mä oon ite käyny molemmissa aiemmissa raskauksissa Femedassa (yksityinen erikoislääkäriasema naisille ) alku-ultrassa ja sinne oon nyttenkin menossa. Ja niillä takuulla on hienot ja hyvät laitteet, mutta sielläkin on aina kehotettu tulemaan vasta lähempänä viikkoa 8. Niin ja kurjaa kun et mieheltäskään oikein saanut tukea.

miisuliisa: Tsemppiä ultraan!

Niin ja onnea taas kaikille uusille ja kurkkiville =)

).( Väsyttää, väsyttää, väsyttää. Musta tuntuu aamuisin ku herään, etten ois nukkunut ollenkaan, vaikka ihan hyvin oon saanut nukuttua, enkä ole heräillyt. Ja tunnin nokoset piti vetää töiden jälkeen, mut saa nähdä jaksanko valvoa ja katsoa Suomen matsia illalla. Ja rinnatkin on kipeet, turvonneet ja kasvaneet, ei meinaa mennä enää rintsikat kiinni, voi apua! Ja töissä meinas tänään pönttö kutsua...

BellaMarie 6+5
 
miisuliisa: Ei tota läpivalaisua kaikkialla ole, normiportti on metallinpaljastin, mutta lisäksi on noitä läpivalaisuja tullut sitten jälkeen WTC:n. Eniten niitä on kai jenkeissä, mut ainakin vissiin myös Italiassa jossain.

muoks.

Briteissä käytössä ja ollut Helsinki-Vantaallakin. Mutta Suomessa ei tällä hetkellä käytössä.

http://www.finavia.fi/medialle/tiedotearkisto/finavia_tiedotteet/finavia_tiedote?id=1091489

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1874766
 
noniin :) nyt paremmalla ajalla :)

karhuntassu olen samaa mieltä misuliisan kanssa, tee valitus ja vaadi toinen tutkimus!!! Aika törkeää tuollaisia sanoa :hug:

ultrakuulumisia



Olin tsekannut oviksen aivan oikein :) Eli viikot on mulla täysin oikein ja laskettuaika pysy samana :) Sykekkin saatiin näkyviin :heart: :heart: :heart: :heart: Oli kyllä aivan mahtava fiiliis nähdä, vaikka ei niin paljon näkynytkään :heart:

).( Täälä ei uusia oireita, nälkä ehkä useemmin ja jos ei syö niin tulee pahaolo :)

hmm.. ja nyt tekemään ruokaa ja sitten peliä katsomaan :D

piupula ja leevi 5+6 ( huomenna poksuu B) )

*muoks niin ja ultra maksoi 100,70? ja kiitos bellamarie :heart:
 
Piupula Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia!

En itse oikein osaa ajatella valituksen tekemistä, lääkäri oli kuitenkin ihan asiallinen ja kiltti. Piupulalla näkyivät sykkeetkin jo 5+6, joten tokko mulla tuolla elämää on. Mutta miten minä odotan viikkokausia, ennenkuin selviää/tyhjenee!?!? Muuten mun saama kuva näyttää aikalailla samanlaiselta. :'( :'(
 
Karhuntassu: Ensinnäkin :hug: tökeröstä lääkäristä ja epävarmoista tuloksista... Ja sitten :hug: miehen reaktiosta. Tosi inhottavalle varmasti tuntuu, kun mies vielä suuttuu ton kaiken päälle...
Mä kyllä myös yrittäisin neuvolan kautta saada uuden ultran. Vetoisin kamalaan epätoivon fiilikseen, että pelkäisin kuollakseni, että jotain on hätänä ja varmasti voisin vaikka liioitella mahakipuja tms... Mä osaan olla "kiero", jos sille päälle satun tällasissa asioissa! :)

Piupula: Voi ihanaa, että kaikki hyvin! :)

Nyt tuli itelle pieni jännitys, kun mun ultrassa 6+3 ei saatu sykettä näkyviin... :/ Onneks perjantaina ultra...

Nyt kylpyyn ja sit poika sänkyyn! :)

Minky 7+3
 
karhuntassu ja minky Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, mullakin se etti hetken aikaa sitä sykettä ja oli erikoislääkäri, joka utras, perehtynyt noihin raskausajan ultriin :) Ja riippuu ihan laitteesta saadaanko näkyviin vai ei :) Yleensähän syke saadaan näkyviin vasta viikosta 7 eteenpäin :) Minkylle tsemppiä perjantain ultraan :heart:
ja karhuntassu Nyt vaan korjoitat sen miltä susta tuntuu ja mikä mielentila ja tunne ultran jälkeen jäi. Paljon voimia sinne :hug: Olisi mieskin voinut vähän rauhallisemmin ottaa tämän :( :hug:

piupula ja leevi 5+6
 

Yhteistyössä