*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Tulin käymään poksumassa. Hiisi nää viikot hujahtelee nyt ihan sikanopeaa!!! :D Juu ei haittaa, ku kohta alkaa loma...

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet odottajat.

Eilen käytin poikia tallilla ja taas kuolasin vieressä selkään. En kuitenkaan uskalla, ku jos jotain sattuis :ashamed: Ehtiihän sitä sitten myöhemminkin.

Miehen suhtautumisesta: ekalla kerralla mies ei ollut koko odotuksessa oikeastaan mukana. Halusi kyllä vauvaa, mutta ei oikeastaan kommentoinut koko raskautta mitenkään. Muutaman kerran jossain vaiheessa kokeili masuasukin liikkeitä, mutta siinä kaikki. Ennen kakkosta ilmoitin, että toista ei tule jos ei myös odotusaika ole yhteinen. Ei se oo pelkästään mun "homma" olla raskaana vaan toinen voi myös olla mukana siinä. Ja sit oli kyllä ihan unelmamies - toi mulle aamiaista sänkyyn ja kyseli vointia, jutteli masulle ym... :D Nyt on myös ihan satasella mukana ja poti varmasti yhtä kovaa jos ei pahempaakin vauvakuumetta ku minä :LOL:

Mulla myös turvottaa aika tavalla. Aika tiukkaa työskentelyä että saa vatsan sisään työpäivän ajaksi. Keskesin kuitenkin treenata vyötärön aika timmiin kuntoon tässä välissä ja nyt näkyy heti tuo pullotus :D Jos pääsis nää kolme viikkoa eteenpäin niin sit syksyllä töiden alkaessa saakin jo näkyä... Ja tuo pahoinvointi - voi PIIP :kieh: Tänäänkin naama vihreänä töissä. Mä en oksenna, mutta ripuloin kyllä ja kuvottava olo on ihan 24/7, joskin aaltoilee vähän päivän aikana välillä siedettävä-tosi karu.

mussu ja myy 7+0 (me saatiin nimi aikaiseksi :LOL: )
 
Tervetuloa kaikille uusille, siitä on liian monta päivää kun oon kirjoittanut, niin tänne on tullut niin paljon uusia, ettei meinaa pysyä mukana.

Sanmar :hug: Voimia!!!

pikkutoive : Oi mikä söpöliini! Mun "vauva" täyttää tällä viikolla 6-v, niin en kyllä enää yhtään muista kuinka pieni se ihan pieni on. Mutta tammikuussa toivottavasti on sitten taas oma pieni.

maska82: Munkin tekee mieli ihan himona suolakurkkuja! Eiks se oo sellainen klassinen raskaushimo :) Pakko saada niitä leivän päälle joka aamu.

Mies on ihan mukana raskaudessa, mutta ei nyt sen kummemmin intoile kun on "jo" kolmas tulossa. Mutta palvelee jo välillä mua ja varmistaa aina kaikesta et voinko syödä jne.

).( Tein koko viikonlopun pihahommia ja nyt on jalat, kädet ja selkäkin kipeinä, mutta etu- ja takapiha on nyt molemmat nätteinä ja kukkia laitettu paljon. Ihan kesäfiilis, eikä yhtään huvittaisi töissä käydä... Paha olo ehkä meinaa voimistua. Tähän mennessä ollut vaan ällötystä, mutta eilen meinasin oksentaa. Mutta kun poika oli kotona, niin en kehdannut mennä yökkimään, vaan menin pihalle ja toivoin, että raitis ilma auttaisi ja ainakin eilen tepsi vielä. Tänään sain varattua alku-ultrankin, että ens maanantaina ollaan viisaampia. Rupesi heti vähän jännittämäänkin. Viikko piinailua, sitten näkee onko pieni oikeessa paikassa ja varmaan sykekin jo näkyy. Ainakin toivottavasti.

BellaMarie 6+4
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Voe luoja tätä säätä! Mulle riitti kiitos ja talvi takasi! Toivoinkin että jos joskus olen raskaana niin sais olla viimeisillään talvella ja näinhän siinä sitten kävikin.. :LOL: Talvi on mun juttu..

Meillä sekä mies että minä ollaan vielä melko rauhallisesti suhtauduttu tähän raskauden alkuun.. Jotenkin tuntuu vaan liian hyvälle ollakseen totta, mutta vielä mieli on pysynyt yllättävän positiivisena enkä oo maalailla piruja seinälle.. Tämä on ensimmäinen raskaus eli ei ole ennestään mitään km eikä muitakaan hirvityksiä, mä oon vaan niin perusnegatiivinen ihminen etten oikein usko että kun kaikki alkoi niin "helposti" niin kaikki menis hyvin loppuun asti.. :/

(.) Olen yrittänyt nauttia täysin rinnoin siitä, että mulla on niin vähän oireita.. Menkkamaisia kipuja ja tissit on julmetun arat, mutta pahoinvoinnilta ollen onneksi vielä välttynyt..

Töitten kanssa mulla on sama homma kun olikohan se nyt Piupulalla eli työt loppuu elokuussa ja sitten jään luultavasti työttömäksi.. Mites muut aioitte kertoa töissä raskaudestanne? Mä en kyllä uskalla kun saattaa vaikuttaa tulevaisuuden työllistymiseen (vaikka ei kyllä sais mutta niin se vaan tuolla menee)..

Mutta minä lähen nyt tästä tuonne sohvan pohjalle lukemaan Juha Vuorisen Raskausarpia ja sen jälkeen Vaippaihottuma.. B)

Amethyst ja Junnu 4+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:
savara, Mun tietääkseni nykyään kunta on velvoitettu tarjoamaan sekä np-ultran että rakenneultran. Tuo muuttui jonkin aikaa sitten, kun nuo seulontatutkimukset yhtenäistettiin.
Toivottavasti näin, onkin ollut vähän hassua että ympäristökuntien äidit on käyneet Oulussa kuntien tarjoamissa kahdessa ultrassa, ja me on saatu vaan se np-ultra.Näin siis oli v.2008.Sitä ennen kunta tarjosi vain rakenneultran..joku siirtymäaikahan niillä näissä asioissa aina, mutta kyllä mun lompsa ainaki tykkää, jos asiat on muuttunu :p
 
Töissä kertominen: Niin mä "joudun" kertomaan ensi viikon lopussa ja siksikin haluan mennä ja menenkin alkuraskauden ultraan. Mun pomo jää vuorotteluvapaalle, niin aion olla reilu ja kertoa sille, koska tiedän, että se haluaa vaikuttaa sijaiseen. Ja oon siis äitiyslomalla kun se palaa töihin. Sittenpä ei tarvi enää jännittää kertomista eikä salailla kasvavaa mahaa...siis iltaisin just varmaan osittain turvotuksesta johtuen mulla näkyy jo nyt selvä vauvamaha. Ja kun luin pihalla lauantaina niin huomasin kans et vatsakumpu nousi kun löhösin puutarhatuolissa. Kohta saa lähteä vaateostoksille. Yhdet äippähousut näyttää onneksi olevan tallessakin...

BellaMarie 6+4
 
juu tuosta turvotuksestahan on ollu puhetta, jos mulla ei ois tutoa vararavintoo hiukan tuossa masussa, niin ois jo kaikki huomanneet et ootan jo uudestaan, pömpöttää aikas lailla, onneksi muut voi luulla et oon vaihteeksi 5kiloa lihonnut :LOL: vaatteista sen huomaa :/

Mutzilla ja tirriäinen 6+2
 
Jeejee, nielutulehdus riesana. Huomenna lekurille tarkastamaan onko bakteeriperäinen, jolloin tulee sitten antibioottikuuri. En kylläkään haluais syödä MITÄÄN lääkkeitä, mut saas nähdä kuinka käy.

Eka päivä pitkään aikaan ilman herkkuja ja saa luvan jatkua myös näin! :)

Oireista: Nyt ne rinnat on kipeytynyt, auts! Eihän näitten kanssa oteta mitään hyppyaskelta kun pitäis kokoajan käsillä tukea. :)

Marde ja Milli 6+1
 
no johan, kun ootte kirjoitellut :) :)

matkoista Meillä tosiaan se euroopanmatka tossa syyskuussa, varattiin jo parikuukautta sitten :) Odotan ihan innolla, kun en ruotsia kauempana ikinään käynyt :) Lennot ei kestä kauaa, olikohan eka noin 2h, sitten välilasku ja 4h odottelu ja sitten tais olla joku 2,5h. :)

hmm.. dementia vaivaa.... :headwall: piti jotain sanoa tässä....

niin varhaisultra tääl Hämeenlinnan suunnalla maksaa sellasen 70-80? ja oon kyllä sen valmis maksamaan, että näen toisen :heart: huomenna olis aika illalla, tuskin maltan odottaa, vaikka siellä ei paljoa näykkään vielä tässä vaiheessa :) Olis kyllä kiva, jos viikkoja tulis lisää :D

pikkutoive voi kuinka suloinen pieni teillä :heart:
Melkoisen paljon maksaa :eek: :eek: mistähän tuo hinta tulee?? Ei varmaan ole kamalsti sitten kilpailua.. :eek:

(.) Täällä sitten halaistiin pönttöä ensimmäisen kerran aamulla.. Nyt toinen kerta, kun tulee huono-olo, jos ei hetkeen syö.. Ja välillä tulee tosi kovia kramppeja alavatsaan, toivottavasti kaikki on nyt hyvin siellä mahassa, eilen kyllä kävi mjielessä kun niin kovasti sattui, ettei olisi kohdun ulkopuolinen.. mutta huomenna olen viisaampi :heart: Täällä myös iltaturvotusta :x

niin ja tervetuloa uusille :wave:

*muoks* ja töissä kertomisesta Mun oli pakko kertoa heti kun sain tietää, koska työskentelin sikiölle vaarallisen kemikaalien parissa, niin mut siirrettiin nyt toisiin hommiin, ettei tuu mitään.. Ei tuolla voi salailla, valitettavasti :(

ja mardelle paranemisia :heart:
 
Iltaa kaikille!
Elikkäs pikku nelosta odotellaan tammikuussa syntyväksi. Eilen tein testiin plussan joka jo kastuessaan pärähti tummanpunaiseksi. Ens viikolle sain jo ensimmäisen neuvolan ja ultran kun mulla tuo kierto ollut tuon nuorimmaisen jälkeen niin epäsäännöllinen.Silloin sit selviää tarkalleen nuo viikot kuin pitkällä mennään.
Pieni ylläri tää tulokas on mutta mieluinen sellainen. =)

Ninnipo1 ja masumussukka 5+4(?)
 
heips! Täällä yksi odottaja lisää! Ikää 27v ja toinen lapsi olisi tulossa. Laskettu aika 14.1, luultavasti muuttuu mutta näin alustavsti :) Viikkoja nyt 5+3. Turussa asutaan joten synnytys olis sitten TYKS:ssä :D
Varhaisultran varasin, se olis 1.6, ei jaksais millään odottaa :heart:
 
Täällähän on kirjoiteltu ihan hirmuisesti, tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Omaa napaa sen verran, että tänään kävin alkuraskauden ultrassa. Siellä näkyi yksi pieni ihmisen alku siellä missä pitääkin ja sydänkin sykki. Raskausviikot ultran mukaan nyt 7+0 eli laskettu aika meni päivällä eteenpäin, mutta mitäs pienistä. Kerrassaan helpottavaa oli nähdä pienen sydämen sykkivän. Tuosta ultrasta sai täällä pääkaupungissa pulittaa 90 ?.

Lomamatkailusta: Ollaan kanssa mietitty reissua kesälle, varmaan jonnekin rantakohteeseen. Ajateltiin kuitenkin ottaa joku äkkilähtö eli ihan vielä ei lähdetä varailemaan mitään, kun ei tiedä miten oma olo tästä etenee. Joku turvallinen kohde, mistä löytyy myös terveydenhuoltopalvelut hakusessa.
 
Ompas tullut tekstiä! En enää muista kaikkea mitä piti kommentoida.. Mutta tervetuloa uusille!:)

Eläimistä oli ainakin kyselty. Meiltä löytyy kaksi isoa koiraa.. Ja siis asutaan rivitalokaksiossa. Meillä saattaa kohtapuoliin iskeä ahtaus, kun on kaksi aikuista, kaksi lasta ja kaksi iiisoa koiraa :D Mutta, sopu sijaa antaa, vai miten se meni? ;) Kun aloin odottamaan ensimmäistäni, kaikki sanoi, että ei se tule elämä onnistumaan vauvan kanssa, kun on kaksi koiraa. Minäpä otin ja näytin, että onnistuu hienosti! Ei meillä ole oikeastaan ollut mitään ongelmaa koirien ja lapsen kanssa yhdessä olemisesta. Nyt tällä toisella kertaa kukaan ei edes maininnut koirista... Meni vissiin viesti perille. ;)
 
Taas uusia. :) Tervetuloa Ninnipo1 ja tiinu83. :flower: Laskeskelin vau:n laskurin mukaan, että viimeisillä tähän pinoon tulevilla on hedelmöittyminen tapahtunut noin 10.5. Sen jälkeen tulee jo uusi helmikuun pino. =)

savara, Netistä koitin etsiä tietoa ultrista ja löysin, että molemmat ultrat tuli kunnille pakollisiksi tämän vuoden alussa. Eli ei siis kovin kauaa ole vielä ollut.

).:) Mulla on ollut nyt toista päivää valkovuoto vaaleanpunertavan sävyistä. En tiedä onko se ihan normaalia vaihtelua vai onko se merkki alkavasta vuodosta. Ultraan olisi 2 päivää ja sitten tietää tilanteen. Pessimismi nostaa päätään, sillä rintojen kipuilukin on helpottanut ja pystyn jo nukkumaan kyljelläänkin. Täytyy vielä koittaa toivoa parasta ja uskoa tähän. Tänään poksuu ja ajattelin ottaa valokuvan vatsasta siinä toivossa, että pääsen ottamaan niitä tulevaisuudessakin.

Tuittu 7+0
 
Tuittu : jos sulla ei oo kipuja, niin voihan se pieni vaaleanpunanen vuoto tulla ihan limakalvoilta? Uskon, että kaikki on ihan hyvin ja ultrassa läpättää pikkuinen sydän :heart:
Ja hieno homma, että kunnalta saa ne ultrat.Verorahoille vastinetta ;)

Uusille tervetuloa ja onnea!

savara, 4+6
 
Täällähän on taas juttuja riittäny, hieno homma ;)

Eläimistä on ollu puhetta. Meillä ei oo eläimiä ku ollaan kaikki allergisia. Tai siis on meillä akvaario. Työtähän seki teettää, mut ei tarvi ulkoilutusta :LOL:

(.) Mahassa tuntuu koko ajan erilaisia kipuja. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Maha on löysällä. Isolla hädällä saa käydä ainaki pari kertaa päivässä :snotty: Eilen joutu halaileen vessanpönttöä ekan kerran.

Matkailusta on kans ollu puhetta. Mieli tekis lähtee jonnekki, mut taidetaan tyytyä kotimaamatkailuun tänä kesänä. Pojat on kovasti toivonu huvipuistoretkiä, joten sinne ollaan menossa B)

t. Tammitähti ja Tirppana 5+
 
Mun on pakko purkaa ultrajännitystä tänne.... klo 12.30 se sitten on! Kylläpä mahassa kutittaa ja vatta meinaa mennä jännityksestä kuralle. Outoa, en minä aikaisemmissa raskauksissa ole näin kovasti jännittänyt. On epätodellisempi olo kuin koskaan...

Miehen mieliala... siinä onkin arvoitus... alunperin mies sanoi, että korkeintaan 1 lapsi meille, tokan kohdalla jo mietti että ei koskaan enää :D Mutta aina se on sitten kuitenkin ottanut riskit, eli puoliksi vahinkoja lapset tavallaan ovat. Eli minä olen toivonut raskautta ja mies vähän muuta. Mutta myöntäähän tuo, että ei kolmen lapsen jälkeen voi kovin suuresti järkyttyä kun vaimo raskautuu jos ei ehkäisyä ole käytetty, tietänee miten noita tehdään :p Ja iloinen on nyt, kun tilanne on selvä. Mutta ei tuo koskaan ole ollut mikään mahalle lässyttäjä, innostuu enemmän kun vauva oikeesti on ulkona.

Karhuntassu ja Alpo, jonka viralliset viikot selviävät tänään!
 
Tsemppiä ultraan! Mulla vasta kahden viikon päästä..

V-pen 1500 -kuuri napsahti nielutulehdukseen. Saanpahan lääkekuurista hyvän "syyn" olla juomatta alkoholia. Huomenna on meinaan työreissu ja tapaan vanhoja koulukavereita illalla ja aina ollaan parilla siiderillä käyty. Oikeastihan tuo lääkekuuri ei olis este, mutta pitää kavereille "vähän" liioitella, että nyt on sellainen KUURI menossa, ettei pisaraakaan saa ottaa... :) Aikamoiseksi valehtelijaksi tässä alkaa itsensä tuntemaan, mut kait saan anteeksi sitten joskus kun kärähdän.. :ashamed:

Marde ja Milli 6+2
 
Onnea Karhuntassu ultraan. Tule sitten heti kertomaan, että millä viikoilla oikein menet jo. :) Mulla on aina samanlainen jännitys ja kutitus vatsassa päällä, jos on esim. lääkärille meno tiedossa.

Kiitos savara tsemppailusta. Toivon, että vuoto olisi harmitonta, mutta tammikuinen tuulimuna oireili samalla tavalla. Ensin oli vain punertavaa valkovuotoa, sitten sitä tuli jo pikkuhousunsuojaan ja seuraavaksi alkoivat pienet kivut ja lopulta kivut olivat tuskaa päivänä jolloin istuin päivystyksessä jonottamassa. Vuoto on vähän lisääntynyt ja vähän aikaa sitten oli kipujakin. Voi kun ultra olisi jo tänään.
 
Tappio mieliala valtaa. :( Mulla ei ole vieläkään mitään oireita, massu ei tunnu kasvaneen vaan päinvastoin se pienikin pömpötys tuntuu olevan pois.. :'( Jotenkin vaan ei ole yhtään sellainen olo että raskaana tässä ollaan.
Toisaalta en kyllä muista että esikoisestakaan oli ennen 10 viikkoa. Hulluksihan tässä tulee!! :headwall:

Torstaina iltapäivällä on sitten se uusinta ultra. Voi kun siellä se syke näkyisi!!!!

Karkki ja pieni 7+3
 
Tsemppiä Karhuntassulle ultraan! :)

Mulla oli viime yö ihan hirvee! Koko ajan oli kuuma ja kylmä, kuuma ja kylmä. Sit tuli vielä riesaks levottomat jalat, mikä teki nukkumisesta vaikeeta =/ lähin sohvalle nukkuu ku pyörin nii kauheesti, ettei mies olis ehkä saanu nukuttua. Siihe mä olin sit sohvalle nukahtanu ja ku heräsin, kömmin takas kainaloon =) Mut oli se kyllä turhauttavaa pyöriskellä vaa koko ajan =/

Kenelle kaikille ootte maininnu positiivisesta tuloksesta?
Mulla on eka raskaus ja hämmennyin niin paljon, etten malttanu pitää suuta kiinni. Ensiks oli pakko kertoo lähimmälle ystävälle, ku oltiin pari päivää ennen spekuloitu sitä raskauden mahdollisuutta. Sit kerroin toiselle ystävälle, jonka kanssa ollaan puhuttu lapsista ja vauvakuumeilusta. Vielä oli pakko soittaa ja kertoo siskolle :-D Sitte ku oli kertonu jo noin monelle, niin oli vielä pakko kertoo vanhemmille. =) Kaikki onneks otti uutisen hyvin vastaan ja yhessä toivotaan nyt parasta. Koko ajan on tietty sellanen pieni pelko takaraivossa, että entä jos.. :(

Noppaliini ja Nappula 5+3
 
Noppaliini: itse olen kertonut kahdelle ystävälle ja veljelle. Veljelle jouduin kertomaan siksi, kun käytiin mamman luona ja se aina tyrkyttää siideriä ym niin keploteltiin yhdessä tästä "ongelmasta". :) Äidille tekis hirveästi mieli kertoa. Haluan kuitenkin odottaa siihen varhaisultraan eikä sen jälkeenkään tietty mikään varmaa ole, mut parempi elää hetkessä kuin kokoajan miettiä mitä kaikkea voi tapahtua. Oikeastihan tätä ilouutista tekis mieli huutaa koko maailmalle! :)

Karkki, eihän se masu nyt vielä voikaan olla kasvanut (turvotusta lukuunottamatta), ei mullakaan pahemmin oireita ole. Arat rinnat vain tällä hetkellä.

Marde ja Milli 6+2
 
raskaudesta kertominen; silloin keskenmenoon päätyneestä oltiin kerrottu vain vanhemmille (la oli mun äidin 50-v päivä...) eikä muille. No, sitten meni kesken, kaavittiin, ja jouduin vielä jäämään sairaalaankin yöksi huonovointisuuden vuoksi yms. ja kavereita piti tulla kylään, niin kyllähän ne aika järkyttyneitä oli kun mies siinä soitteli ja perui ja kertoi sitten syynkin. Itse silloin ajattelin että olisi voinut kertoa sen raskautumisenkin.

Silti kuitenkin haluan piilotella ja salailla tätä niin pitkään kuin mahdollista. Tällä tietoa raskaana ollaan torstaihin klo 13.00 asti, sen jälkeen kuulee mikä tuomio.

vappupommi 6+5
 

Yhteistyössä