*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

mussu81 jos täälä oikeesti poikee tulee niin valtteri tulee olemaan kolmas nimi :D mutta siis kukaan muu ei siitä saa vihiäkään :)

Onko raskaana ollessa ihan turvallista lähteä ulkomaille rantalomalle? ikänä ei olla oltu ja nyt aateltiin mennä mut vähä mietityttää.... rokotukset, taudit, lennot.... ym

MIten muuten nyt ku väkee jo enempi niin voiko tatuointia ottaa raskaana ollessa?

Mun tekee pahaa kaikki epäterveellinen ja rasvanen, mutta silti syön niitä ku ei haksa vääntää mitään salaattia :/ nyt siis viikossa tullu melkein 2 kg joten nyt aattelin aloittaa terveelliset elämän tavat :D Kaurapuurolla päivä alotettu ja tänään töihin ajattelin ottaa vaan jotaki salaattia mukaan...tää painon nousu on kyl niin tressaavaa, vaikka toisaalta mitäpä sen väliä mitä ite painaa ku saa pikkusen nyytin... sehän tässä tärkeintä on :heart: .............. paitsi jos raskaus diabetesta pukkaa... paree ku katsoo vaan mitä syö :heart:

tervetuloa myös uusille :heart:

kohta taitaa alkaa oikeen rytinällä neuvola reissujen informointi :p Mulla vie viikko aikaa ja sit. Toivon niin et laittaisivat mut ultraan niin selviäis toi tarkka laskettu aika...

memmu ja valtsu 8 :heart:
 
Huomenia,

Huh huh näitä tunnetilan muutoksia, kokoajan itkettää jos mikäkin asia :'(. Tämä päivä meneeki sitte sisätiloissa. Pienempi pojista on nuhassa :(

Neuvola-aikaa ajattelin minäki tänään varailla. Soittoaika on tosin vasta parin tunnin päästä. Jos sitä siihen saakka malttais odottaa :LOL:

Alkuraskauden ultra kiinnostais kans kovasti, johtuen viimeisimmästä tuulimunasta :'(. Olis mukava tietää onko siellä tällä kertaa elämää. Pääsisköhän sinne neuvolan kautta jos oikeen kauniisti pyytäs? :p

T. Tammitähti ja Tirppana
 
Lämmintä alkavaa viikkoa kaikille!

Sanmar - sinulle toivon voimia surun keskelle. Eihän sitä voi tietää, miltä juuri sinusta tuntuu, mutta itse aikoinaan menetyksen kokeneena pieni aavistus on :hug:

Icefairy - sinäkös se mietit testin uusimista..? Tee vain, jos se tuo mielenrauhan :heart: Itelläki tekis mieli pissiä tikkuun joka aamu!

Mulla on virtuaalisesti näköjään yhtä huono nimimuisti ku oikeestiki :D No kuitenki, hälle joka oli painoa saanu tippumaan mukavasti : jatka vaan samaan malliin :)

..itte ajattelin soitella ykstyiseltä sitä ultraa ens viikon lopulle.Ja soitan neuvolaan aikaa sitten sen jälestä. Oi että ku menis viikot pian , ja sais huokasta :snotty:
Kirosin esikkoa odottaessa, että höpötystä on kyllä se että raskaus olisi ihanaa aikaa: koko ajan kolottaa jostain, juiliija nipistää ja ensin pelkäät keskenmenoa, sitten muuten vaan sitä ettei kaikki ole hyvin.Sitte alkaa jännittää synnytys- ja sittehän ne huolet vasta alkaa..loppuvat varmaan sitte ku lapsi jää eläkkeelle :LOL: Nooh, onhan se oikeasti silti aika ihanaa :heart:


savara, 4+5
 
me käytiin toista odottaessa alkuraskauden ultrassa rv 6+,sikiö ja syke näkyi :) Maksoi 40e yksityisellä.Ja tää meidän pikkukakkonen täyttää ens kuussa 2v <3

Tästäkin ajattelin käydä,todennäköisesti viikolla 7-8. Eli ensi kuussa.
 
Olihan mulla kysyttävääki..
Aika monella kun tuntui olevan jo lapsia: onko muita, joilla taaperon nostelu tuntuu? Tai siis, ittellä tuntuu että alamaha vähän kipeytyisi, jos on semmonen päivä että joutuu paljon kanteleen ja nosteleen :(

-savara (4+5)
 
Huomennii :)

Ihanan paljon tullut tekstiä ;)

Helinäkeiju, mukaan vaan reippaasti
:hug:

Makumuutoksista, juu tuo kahvi on jo oudon makuista ja mtn rasvasta ei vois edes haistella, saatikka maistella...meillähän syödäänkin nykyään vaan ruokaisia raikkaita salaatteja, hedelmiä, sokerittomia mehukeittoja ja jogurtteja...ja tummaa leipää menee pussitolkulla...mies ollutkin vähän näreissään...kun ei saa mtn äijämättöö, (tyyliin valkosipuliperunoita ja rasvaista, ihraista piffiä) mutta ihan kiltisti kuitenkin suostuu syömään samaa terveellistä ruokaa kuin minäkin ;)

Voih..koirat on niin ihania :eek: :eek: :heart: :heart: Meillä oli koira (pentu) kun tuo nyt, 8kk likka syntyi. Kun tytsy oli jtn parin kk ikäinen, jouduttiin luopumaan siitä, koska meillä ei yksinkertaisesti ollut aikaa kaikkeen. Luopumisajankohtana meidän koko perhe oli samaan aikaan sikainfluenssassa...joo 8 viikkoinen vauvammekin...ja miehellä 3 vuorotyö...voitte varmaan vaan kuvitella, että ei yksinkertaisesti riittänyt rahkeet toisen ulkoiluttamiseen...huom! Meillä oli myös eri itkuinen vauva ekat 3 kk..että näin. :|
Kovasti olen itkenyt tuon pennun perään ja miettinyt, että tehtiinkös hätiköity päätös jne...En mm. pysty vieläkään katsomaan kuvia kyseisestä otuksesta itkemättä...niin pahalta se tuntui ja tuntuu vieläkin...olihan se rontti meillä kuitenkin elämänsä ensimmäiset 10 kk :ashamed: :ashamed: NYYH...nytkin heti pala nousee kurkkuun....joo noh se siitä :x

Mutzilla saakos kysyä että mitä haavoja siulla oikein on? :x

Meillää mies ihan intoa täynnä...suunnittelee nimiä..jne... :heart: ;)
Mutta ei ole kertonut kenellekään vielä ja ollaankin puhuttu, ettei kerrota, ennenkuin olis ne alkuviikot (12) täynnä... :whistle: Mun on vähän vaikea pitää tätä raskautta sisälläni...haluaisin kailottaa koko MAAILMALLE, että olen raskaana :heart: ;) :eek: Mutta täytyy yrittää ottaa rennosti, kun koskaa ei tiedä mitä tuleman pitää...**sormet ja varpaat ristissä** :attn: :|

Vai on muillakin tuota muistamattomuutta =) Mulla on jo kokemusta ja miehellä miun ns. ÄITIYSAIVOISTA :LOL: :LOL: Jotenkin sitä niin käpristyy itteensä päin ja alkaa soheltaa ja aivot vähän niinkuin sumenee...ei tavallaan enään leikkaa niin järkevästi kuin ennen plussaa...tätä ollaan vatsat kippurassa naurettu miehen kanssa erräänkin kerran... :hug: :LOL: Kuuluu siis asiaan.

Raskaustestin tekemisistä...mä olen kerran sen testin tehnyt ja olen sitä mieltä omalla kohdallani, että mitä sitä suotta useemman kerran tekemään ja ihmettelemään sen viivan hailakkuutta tai tummuutta..enpä usko sen minua ainakaan mitenkään rauhoittavan...päinvastoin :|
Mutta jokainen tyylillään :)

Turvotuksesta Jännä tosiaan..ei tuota rölliä enään saa sisään ollenkaan...sen verran turvoksissa täälläkin ollaan tuon alavatsan suhteen..vaikka onhan tuota ylimääräistäkin tosin,mutta nyt se on sitten kaksinverroin pömpöllään, tuo vatta...ja tosi vaikea salata, et ois niinku raskaan,tai sitten lihonut yllättäen noin 15 kg... :$ :eek: Mietityttääkin että mitenkähän ois jos en oisi aloittanut liikuntaa...ja terveellistä ruokavaliota :$ :x

Aamulenkille lähtevä Pt ja Kille 6+0 :heart: POKS**
 
Alkuperäinen kirjoittaja savara:
Lämmintä alkavaa viikkoa kaikille!

Sanmar - sinulle toivon voimia surun keskelle. Eihän sitä voi tietää, miltä juuri sinusta tuntuu, mutta itse aikoinaan menetyksen kokeneena pieni aavistus on :hug:

Icefairy - sinäkös se mietit testin uusimista..? Tee vain, jos se tuo mielenrauhan :heart: Itelläki tekis mieli pissiä tikkuun joka aamu!

Mulla on virtuaalisesti näköjään yhtä huono nimimuisti ku oikeestiki :D No kuitenki, hälle joka oli painoa saanu tippumaan mukavasti : jatka vaan samaan malliin :)

..itte ajattelin soitella ykstyiseltä sitä ultraa ens viikon lopulle.Ja soitan neuvolaan aikaa sitten sen jälestä. Oi että ku menis viikot pian , ja sais huokasta :snotty:
Kirosin esikkoa odottaessa, että höpötystä on kyllä se että raskaus olisi ihanaa aikaa: koko ajan kolottaa jostain, juiliija nipistää ja ensin pelkäät keskenmenoa, sitten muuten vaan sitä ettei kaikki ole hyvin.Sitte alkaa jännittää synnytys- ja sittehän ne huolet vasta alkaa..loppuvat varmaan sitte ku lapsi jää eläkkeelle :LOL: Nooh, onhan se oikeasti silti aika ihanaa :heart:


savara, 4+5
Toi on NIIIIIN totta tuo, että kokoajan saa olla huolesta sekaisin
:$ :ashamed: :ashamed:
 
Pikkutoive Voi kun on pieni ja söpö. :heart: Minä en vielä ole oikein sisäistänyt, että tästä raskaudesta voisi olla lopputuloksena oikea ihminen. Kai tämä on vielä mielen puolustusmekanismeja, jotta ei pääse pettymään liikaa. Ehkä siinä vaiheessa, kun tuntee oikeasti vatsan kasvavan ja ehkä jopa potkut, niin sisäistää tämän olevan oikeasti totta.

Tervetuloa kaikki uudet. :flower: Olen ahkerasti käynyt lueskelemassa teidän tekstejä ja ollut hengessä mukana, mutta kommentointi on jäänyt tekemättä. Olen koittanut säästää teitä ylenmääräiseltä pessimistisyydeltä ja peloilta, joita itsellä km:n kokeneena vielä tässä vaiheessa on.

Mies ei vielä taida olla raskaudesta mitään mieltä, kuten en minäkään. Täytyy vain odottaa, että aika kuluu ja voi alkaa luottamaan siihen että on raskaana. Tässä kun voi käydä vielä vaikka mitä. Toisaalta olen miettinyt, että jos joku kysyisi juomattomuuttani esim. juhlissa, niin voisi rehellisesti kertoa raskaudesta ja siitä, että aiempi ei mennyt hyvin. Eli ristiriitaista on, että haluaisin kuitenkin kertoa tästä jo ihmisille. Mutta en ilman sen korostamista, että saattaa mennä keskenkin.

Kaikki vatsan kipuilut, jomotukset ja vihlonnat ovat kadonneet kokonaan. Aika hyvä olo on, mitä nyt tuntuu että koko ajan on nälkä. Edellisestä ruokailusta ei tarvitse olla kauaakaan, kun on jo muka nälkä ja pienen pieni öklö olo. Ehkä sitä pitää alkaa syömään useammin ja pienempiä annoksia. Olen tottunut syömään harvoin ja paljon kerralla, niin mitenköhän tuo muutos tulee onnistumaan. :|

Testauksesta: Minun piti tänä aamuna testata ylijääneellä ovistestillä. Halusin nähdä, että olisiko viiva alkanut haalistumaan, kun oireita tuntuu olevan niin vähän. Tosi tumma viiva tuli, mutta se nyt ei merkkaa sitä etteikö kyseessä voisi silti olla taas tuulimuna. Että mitään en tuosta kostunut, mutta pakko oli silti tehdä. :)

*muoks* Unohdin laittaa viikot perään eli 6+6 :)
 
Täällä kanssa yks *tammikuun tähden* -odottaja! :heart: Laskettuaika on 15.1.2011. =)

Mulla alko viikko sitten juilia mahassa, luulin että menkat alkaa ku samanlaista kipua oli, tosin kesti vaan hetken aikaa. Yleensä mulla on ihan jumalattomat kivut ja tuskat vielä tovi särkylääkkeen jälkeenki. No sitä vihlailua jatku joka päivä sen viikon ajan eikä menkkoja kuulunu. Ensimmäisen testin uskalsin tehä toissapäivänä, eli lauantaina. Plussaahan se näytti ja olo oli ihan ":O". Tuli kyllä suurena yllätyksenä (positiivisena tietenkin), meillä on nimittäin suvussa lapsettomuutta aika paljonkin. Tänäaamuna tein toisen testin, joka näytti positiivista myös =) Soitin äsken neuvolaan ja sain ekan ajan ens viikolle.

Nyt vaan jännitetään onko kyseessä normaali raskaus, tuulimuna vai jopa kohdunulkopuolinen :-/
 
Tervetuloa uudet! :)

Elukkagallup: Meillä on 4 vuotias sekarotuinen (hirvikoira/lapinkoira) uroskoira. Erittäin energinen tapaus ja lenkillä ajoittain hankala tyyppi. Muuten ihana ja oikein lapsirakas koiruus. :)

Mutzilla: :hug: Aina tulee surullinen olo puolestasi, kun mainitset poikiesi haudallakäynnin tai jotain vastaavaa!

Pikkutoive: Ihana pieni! :D Ja vielä piti kehua hienoa painonpudotustasi! :) Mä muistaisin, et joskus tv:ssä tuli joku laihdutusohjelma (ihan suomalainen, en muista nimeä ) Siinä oli kans relusti ylipainoinen nainen, joka halusi laihtua ja sit se ravitsemusterapeutti teki sille uuden ruokailusuunitelman jne.. Tää nainen tuli raskaaksi aika alkumetreillä laihdutusta, mut silti laihtui 14 kiloa siinä parin kuukauden aikan, ku sitä kuvattiin. Ja kaikki siis hyvin vauvalla ja äidillä. En siis usko, että haittaa painon tippuminen, kun ruokavalio on järkevä. Tsemppiä! :)

Meillä mies on aika peruslukemilla tän raskauden kanssa. Patistaa mua syömään terveellisesti ja juomaan paljon, kun oksentelen... Ollaan aika varovaisin mielin matkassa, ennen kuin annetaan ilon aihetta kunnolla. Tää on kuitenkin jo niin mones raskaus, et menee tää alku samalla pelkorutiinilla molemmilla. Toivottavasti alkais helpottaa ja perjantaina näkyisi ultrassa sykekin...

Olo on hirveä, hirveämpi, hirvein vaihtelevasti... Joka päivä oksentamista ja koko päivän kestävää huonoa oloa... Järkyttävää ja tätä ppitäis vielä kestää ainakin kuukausi, jos mennään samalla kaavall ku pojan raskaudessa! :headwall:


Minky 7+2
 
Heii!!
Ilmottautuisin kanssa tammikuun tähtiin. LA ois nettilaskureiden mukaan 19.1.2011
Tekivät aamulla tk:ssa raskaustestin samalla kun kävin pissakokeen antamassa...Ilmankos sitä ollaan ravattu pissalla koko ajan ja mä hölmö kun aattelin että pissa tulehdus on...viel kun kirveleekin...mut puhdas oli. Sanoivat että jos mulla on hiivatulehdus? En tiedä kun ei ikinä ole ollut... vaikka takana jo 3 raskautta (helpolla oon päässyt sen osalta). Nyt kokeilen sitä hoitaa jos ei auta niin sitten parempiin tutkimuksiin...ettei menisi taasen kesken takana nyt puoleen vuoteen 2 keskenmenoa. Eka viikolla 5 ja toinen viikolla 8. En osaa iloita tästä raskaudesta kun pelkään pettyväni taasen... :'(

Outoa ettei ole pahoinvointia kuten aikaisemissa. Sai olla halailee vessan pönttöä 24/7 koko raskausajan...aina paino tippunut n.10 kg nyt ei mitään muuta muutosta kun tekee ihan sairaasti mieli suolakurkkuja!!!Nytkin ajatus niin kuolavaluu...täytyy lähtee suolakurkkuja metsästämään.

maska82 4+5
:heart:
 
Oioi, uusille tervetuloa taas! :)

Voi mahoton mikä ilma, parvekkeella nukahdin ja kun heräsin olin iha hiestämärkä. :D
Tein nyt sen testi sitte, oli pissa alle 2 tuntii rakossa ja samatien ku punanen väri lähti kipuu ylös ni yyper vahva viiva tuli!!! :heart: Kyllä helpotti, tuli nii onnellinen olo. Neuvolatätiki nauro ku sekiso sanoissa. Kesäkuun puolella on sitte eka neuvola, ei ollu kaleneteria ku hänen huoneesa remontissa, mutta soittaa tällä viikolla. Varmaa siis 8-9 viikolla on eka neuvola.

Mulla ainaki tuntuu toi pojan nostelu, 12 kiloa painaa. :p

Mies lähtee hakemaa meille nyt pizzaa, ihanan terveellistä. No mutta paino ei oo noussu, se -1kg näyttää siitä ku kävin enne raskautta. No eiköhän se oksentelukin sitte 7 viikolla ala, en tosin paljo esikoisesta oksentanu. Koitan nyt saada ton painon nousemisen max 12kg.

Minky Voimia sinne! <3 Sulla tais aika aikasin oksentaminen alkaa.

pikkutoive Ihanat hiukset!! Ja pullaposket hih. Meiä herra oli kanssa aika pullaposkinen ku ite oon, mutta hiuksia ei löytyny. Nyt on sit nii paljon, kunno pellavapää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
HelinäKeiju10 Missäs nii vähä maksaa yksityisellä???
Samaa ihmettelee pahantuulinen Pt...???? :eek: :eek:
No joo ei tieteskään teille pahantuulinen vaan...kun :attn: lopetin kyselykierroksen noista varhaisultrista ja halvin mitä löysin täältä hyvinkään suunnalta, oli 102,40 : :headwall: :headwall:

Sanokaas nyt hyvät kanssasisaret...että onkos se halpa vai kallis.... :eek: :|
Kun läysin sellaisenkin paikan missä oli melkein 200? ja en ollut uskoa korviani!!! :headwall: :headwall:

Mitäpä muut ovat valmiita maksamaan ja mitä muut jotka ovat menossa, niin paljonkos pulitatte tuosta "mielenrauhasta" ? :p [/b

Pt ja Kille 6+0 :heart:
 
Mukaan vaan ja laittakaa minulle yksityisviestillä tietonne niin lisään teitä sitten tuonne etusivulle :wave:

Mä en maksa mitään varhaisultrasta kun mulle sen neuvola tarjoo miun mielenrauhan vuoksi

Minky: juu surullistahan se on, mutta minulle on tullut nyt rauha, varsinkin kevään myötä kun hautuumaa on niin kaunis, mutta ikävä on kova mulla varmaan ois jo tuhisemassa tässä meidän pojat jos kaikki ois menny hyvin :/

pikkutoive : mulla on ilmeisesti nyt joku bakteeri iholla ja sain samalla itelleni kun tyttöä käytin lääkärissä niin antit syötäväkseni, ei oo mukavia ihottumaläiskiä ollenkaan :x

Mutzilla ja tirriäinen 6+2 :heart:
 
memmu / etelänmatkat; meillä kans on ollut alustavasti puhetta että syys-lokakuussa mentäis etelään. no tosin nyt ei oo sitä mietitty joten saa näkee. Kun viimeksi olimme, oli mukana tuttavaperhe ja nainen oli siinä 20 rvk tai vähän päälle raskaana. Matkakohteesta riippuen ei välttämättä tarvita rokotuksia ollenkaan (eurooppa) ja lentoaikakin on eurooppaan lyhyt. Tukisukat ja juomista, kävelyä koneessa. Hänellä ainakin noilla viikoilla lento ja matka meni ok. En kyllä missään yli 30 rvk lähtis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Tervetuloa uudet! :)

Elukkagallup: Meillä on 4 vuotias sekarotuinen (hirvikoira/lapinkoira) uroskoira. Erittäin energinen tapaus ja lenkillä ajoittain hankala tyyppi. Muuten ihana ja oikein lapsirakas koiruus. :)

Mutzilla: :hug: Aina tulee surullinen olo puolestasi, kun mainitset poikiesi haudallakäynnin tai jotain vastaavaa!

Pikkutoive: Ihana pieni! :D Ja vielä piti kehua hienoa painonpudotustasi! :) Mä muistaisin, et joskus tv:ssä tuli joku laihdutusohjelma (ihan suomalainen, en muista nimeä ) Siinä oli kans relusti ylipainoinen nainen, joka halusi laihtua ja sit se ravitsemusterapeutti teki sille uuden ruokailusuunitelman jne.. Tää nainen tuli raskaaksi aika alkumetreillä laihdutusta, mut silti laihtui 14 kiloa siinä parin kuukauden aikan, ku sitä kuvattiin. Ja kaikki siis hyvin vauvalla ja äidillä. En siis usko, että haittaa painon tippuminen, kun ruokavalio on järkevä. Tsemppiä! :)

Meillä mies on aika peruslukemilla tän raskauden kanssa. Patistaa mua syömään terveellisesti ja juomaan paljon, kun oksentelen... Ollaan aika varovaisin mielin matkassa, ennen kuin annetaan ilon aihetta kunnolla. Tää on kuitenkin jo niin mones raskaus, et menee tää alku samalla pelkorutiinilla molemmilla. Toivottavasti alkais helpottaa ja perjantaina näkyisi ultrassa sykekin...

Olo on hirveä, hirveämpi, hirvein vaihtelevasti... Joka päivä oksentamista ja koko päivän kestävää huonoa oloa... Järkyttävää ja tätä ppitäis vielä kestää ainakin kuukausi, jos mennään samalla kaavall ku pojan raskaudessa! :headwall:


Minky 7+2
Niin ja tuota piti vielä ihmetellä..että tosiaan 14 kg/pari kk ?? :eek: :eek:
Se on tosi paljon SE
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

Taas ihmetteln tätä hurjaa tekstin määrää. Luin kaikki läpi, mutta nyt en muista mitään mitä piti kommentoida. Varmaankin siis dementiaa myös täälläkin.

Itsellä olikin aika kurja viikonloppu. Lauantaina menin aamulla töihin ja tunnin jälkeen totesin, että eipä tule mitään - ihan liian kamala olo. Kotimatkalla laatoitinkin ojanpenkkoja pariin otteeseen ja kotiin kun tulin, niin jatkoin 14 tuntia. Mikään mitä söin tai join ei pysynyt sisällä. Ja suurin pelko tietysti kuivuminen ja kuinka vaikuttaa masuasukkiin. Nyt jo kutakuinkin hengissä. Tosin, kun käytiin pienellä kävelyllä aamulla, niin pohkeisiin sattui... varmaan nestehukkaa edelleen.
Painokin tippui 3kg parissa päivässä... No ihan hyvä, koska ylimääräistä on.

Ostin myös viime viikolla seaband-rannekkeet ja tuntuu kyllä, että etovaan oloon auttavat. :) Hyvä!!

pahoittelen, että pelkkää omaanapaa... :(

emeliina ja nipsu 7+0
 
Mulla on kauhee flunssa päällä, nenä vuotaa ja yskin keuhkot pihalle :LOL: toivottavasti nappulalla on kaikki hyvin..

Mites muuten isukit on suhtautunu positiiviseen tulokseen?
Meillä oli alkuun molemmille iso yllätys ja mies meni ihan pois tolaltaan. :D Ollaan kuitenkin nuoria vielä, eikä kumpikaa aatellu et näin nopsaa tärppäis =) Kuitenki samana iltana juteltiin asiasta ja oon viime päivinä huomannu pientä innostuneisuutta tossa ukkelissa.. ;) Meinaa kuulemma olla vaikeeta pitää suu kiinni asiasta, kun koko ajan pyörii mielessä :p Ei vaan uskalla vielä kuuluttaa koko maailmalle, jos joutuukin pettymään... sit pitäs kaikille selitellä..
 
Kauhia miten paljo oli tullu tekstiä :D

maska : meillon sama LA, ja varmaan samanlainen pessimistin pelko persiissä.Sua toki on koeteltu lyhyelle aikaa enempi ku tarpeeksi.Pietään se 19.11. mielessä. Kyllä se tästä :heart:

Ja kaikille muillekin km pelossa ja epävarmuudessa eläville :hug:

Varhaisultra 40 ? Täällä Oulussa se maksaa ton 40 ? yksityisessä neuvolassa.Ultraaja on kätilö/sairaanhoitaja.Tekee töitä myös Torniossa, en muista niitä päiviä. Mutta jos joku on lähettyviltä jompaa kumpaa paikkaa, niin suosittelen. Googleen kun laittaa Meri-Oulun neuvola, niin pitäsi löytyä sivut :) Samassa paikassa ultra silloin rv 20+ maksaa 45?. Käytiin pojalta siellä, ei vastaa tietenkään lääkärin tekemää rakenneultraa, mutta kyllä se mulle riitti.Täällä kunta ei tarjoa ku sen np-ultran.

Lomareissusta Olin välimerellä rantalomalla kun odotin esikoista rv22.Oli KUUMA, mutta muuten aivan ihana reissu.Todellinen löhöloma :p Koneessa mullaki oli lentosukat ja kun muistaa juoda paljon ja vähän kattoa mitä syö, ettei saa mahatautia niin ei noilla vkoilla mitn ongelmaa. En ehkä lähtis pitkälle lennolle enkä kovin alkeellisen hygienian maahan :)
Myöhemmillä viikoilla alkaa sitte tulla lentokoneyhtiökohtasia rajoituksia. Mutta ei muuta ku reissuun vaan!

Oli varmaan sata muutaki asiaa, mihin piti jotaki kommentoida......nyt kisastudio pystyyn, siellon peli! :wave:

savara, 4+5

* muoks* niin pietään se 19.1. mielessä kuitenki ;)
 

Yhteistyössä