*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Piupula tai muutkin: Tarkoittaako tuo viikosta 7 eteenpäin viikkoja 6+x? Nuo viikot on niin hölmösti ilmotettu, että minä ainakin menen niissä sekasin. Nyt kun mulla on 7+0, niin olenkin 8:lla viikolla.

).( Tuhruttelu loppui ainakin täksi erää. Toivottavasti oli pelkkä säikyttely-yritys. Katsotaan vaan kun lähetän tämän viestin, niin heti alkaa uudestaan. :)
 
Vieläkin tätä ultra/sykejuttua suren. Toisaalta, ei se lääkäri kyllä suuremmalta yrittänyt sitä löytääkään. Tosiaan laittoi anturin vain vähän sisään ja yhden pysäytyskuvan kattoi. Eikä siitä mitannut tms mitään. Ja toi printti jonka sain, on tosi "kaukaa" otettu, siis kun ei se zoomannut edes sitä ultrakuvaa, että olis paremmin nähnyt. Sanoi vaan, että näkyy tämmöinen rengas joka pitääkin. Kysyin, että eikö syke sitten näy niin sanoi, että ei se vielä tässä pitäs näkyä.

Huomenna mulle soittaa papa-tuloksia keskussairaalan gyne, jonka siis piti mulle laittaa kierukka kun vuoto alkaa (jota ei siis nyt tullutkaan). Jospa se suostuisi ottamaan minut käynnille, hulluksihan minä näin tulen! Ja tosiaan 80e tästä lystistä... :eek:



Tommoinen kuva mulla, hieman erilainen kuin se Piupulan mutta siltä hyvin samanlainen näkymä mutta ilman sitä sykettä :(
 
Sori huutelen tuolta heinäkuisten pinosta :)

Mut siis ensinnäkin onnea ihan hirmusesti kaikille, hirmu vaikee kuvitella, että tammikuun -11 tähtöset on jo kypsyttelyssä, ihanaa :heart:

tuittu- sykkeet kuuluis näkyä rv 7+0, eli silloin ollaan 8:lla raskausviikolla. Näin ainakin miule sanottiin ku kävin siellä varhaisultrassa..tai siis itse kävin rv 8+0, jolloin alkoi olin 9:lla raskausviikolla, vaikeeta :LOL: itse siis otin tuolloin tarkoituksella sen ultran tuonne "varmoille viikoille" ja silloin kyllä syke näkyi hyvin...

karhuntassu Ikävän kokemuksen olet saanut, pahoittelut siitä, mutta kuten jo aikaisemmin on mainittu ei taida vielä viikkoja siula olla niin paljoa, että syke näkyis (tosin yksilöllistä tämäkin ja laitteista riippuvaa), mutta hirveesti tsemppiä eläkä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Nyt menen takas omille nurkille huutelemaan, oli vain pakko tulla kommentoimaan ku itte sillon viime joulukuussa olin samassa tilanteessa ja sama paniikki päällänsä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Sori huutelen tuolta heinäkuisten pinosta :)

Mut siis ensinnäkin onnea ihan hirmusesti kaikille, hirmu vaikee kuvitella, että tammikuun -11 tähtöset on jo kypsyttelyssä, ihanaa :heart:

tuittu- sykkeet kuuluis näkyä rv 7+0, eli silloin ollaan 8:lla raskausviikolla. Näin ainakin miule sanottiin ku kävin siellä varhaisultrassa..tai siis itse kävin rv 8+0, jolloin alkoi olin 9:lla raskausviikolla, vaikeeta :LOL: itse siis otin tuolloin tarkoituksella sen ultran tuonne "varmoille viikoille" ja silloin kyllä syke näkyi hyvin...

karhuntassu Ikävän kokemuksen olet saanut, pahoittelut siitä, mutta kuten jo aikaisemmin on mainittu ei taida vielä viikkoja siula olla niin paljoa, että syke näkyis (tosin yksilöllistä tämäkin ja laitteista riippuvaa), mutta hirveesti tsemppiä eläkä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Nyt menen takas omille nurkille huutelemaan, oli vain pakko tulla kommentoimaan ku itte sillon viime joulukuussa olin samassa tilanteessa ja sama paniikki päällänsä
Kiitos kun kävit huutelemassa! En edes tiedä miksi nyt niin jumitan ajatukseen tuulimunasta, mulla sellaista ei koskaan ole ollut eikä lääkärikään sitä epäillyt. Se vaan vastasi, että vielä tästä ei voi sulkea sitä mahdollisuutta pois, kun itse asiaa tiedustelin. Sen mielestä kaikki oli just niinkuin pitää viikkoihin nähden, eikä ees yrittänyt sykettä kummemmin löytää. Ja tolla zoomaustasolla ei sitä varmaan löytäisikään. No, edelleen taitaa olla niin, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Ainakin tiedän, että aidosti kohdussa on se mitä on. Kasvaisi nyt pikkuinen niin, että se sydän näkyisi, kolmenkin lapsen jälkeen syli on just tätä vauvaa vailla :/

 
Icefairy Kävin Femedassa, jota täällä joku muukin ehti kehumaan. Erittäin hyvä palvelu ja mukava lääkäri. Maksoi siis kelakorvauksen jälkeen vähän alle 90 ?. Lääkäreitä on erihintaisia saman firman sisällä eli kannattaa aikaa varatessa reilusti kysyä myös hinnasta.

Karhuntassu En heittäisi vielä kirvestä kaivoon. Mulle sanottiin aikaa varatessa, että kannattaa tulla vasta 7+0 -->, että syke näkyy. Itsellä kävi niin onnellisesti, että viikkoja oli juuri se 7+0 ultratessa ja syke näkyi selvästi (se pieni möykky hytkyi siellä ruudulla niin, ettei sykkeen toteamiseen asiantuntijaa olisi tarvinnut :D ). Tsemppiä odotteluun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja täpläkäs:
Icefairy Kävin Femedassa, jota täällä joku muukin ehti kehumaan. Erittäin hyvä palvelu ja mukava lääkäri. Maksoi siis kelakorvauksen jälkeen vähän alle 90 ?. Lääkäreitä on erihintaisia saman firman sisällä eli kannattaa aikaa varatessa reilusti kysyä myös hinnasta.

Karhuntassu En heittäisi vielä kirvestä kaivoon. Mulle sanottiin aikaa varatessa, että kannattaa tulla vasta 7+0 -->, että syke näkyy. Itsellä kävi niin onnellisesti, että viikkoja oli juuri se 7+0 ultratessa ja syke näkyi selvästi (se pieni möykky hytkyi siellä ruudulla niin, ettei sykkeen toteamiseen asiantuntijaa olisi tarvinnut :D ). Tsemppiä odotteluun!
Vaikka tiesikin omien laskujen/kierron mukaan, että ei voi olla yli 6+ niin jotenkin sitä elätteli toiveita. Kun menkkojen perusteella 8+. Ei olis pitänyt mennä toiveikkaana liian aikaisin, tai sitten ainakaan tuntemattomalle lääkärille. No, aika auttaa, ja lisäraha ei olis pahitteeksi (en raaskis mennä uuteen ultraan yksityiselle).
 
Onpa tullut taas tekstia! Ja uusiakin on tullut joukkoon, tervetuloa:)

Karhuntassu yhdyn edellisiin, tosi kurjaa palvelua olet saanut:( yritä kuitenkin pitää mieli positiivisena.

Täälläkin on kärsitty epämääräisistä vuodoista usean päivän ajan. Lopulta menin su päivystykseen ja ma aamuna ultrattiin. Kaikki oli ok ja sykekin näkyi :heart: Mutta jostain syystä kohdussa on verta ja mitä luultavammin se on peräisin istukasta. Nyt ei ole enää vuotoa ja toivon, että asukki pysyisi kyydissä loppuun asti. Viikkoja on luultua vähemmän eli nyt olisi 7+2? LA tarkentuu sitten alkuraskauden ultrassa, jos sinne asti päästään.

Keskustelua on ollut vaikka mistä ja on kiva lukea muiden kertmuksia ja kokemuksia, mutta nyt on itsellä niin epävarma olo raskausesta, että taidan pitää vähän hiljaiseloa.

Lämmintä viikkoa kaikille!

 
tuittu itse lasken viikot ovulaatiosta ja vau.laskurin mukaan, mutta juu,

viikko 1-> alkaa menkkojen ensimmäisestä päivästä, eli 0-0+6
viikko 2-> munasolut kypsyy, eli 1-1+6
viikko 3-> alkio hedelmöittyy, eli 2-2+6
viikko 4-> alkio kiinnittyy loppuviikosta, eli 3-3+6
jne...

Itse käytän tuota jälkimmäistä laskennassa, kun jotenkin omassamielessä selkeämpi :)

en tiedä selkenikö yhtään :D Kyllä nää sekavaksi on tehty :LOL: :LOL:

piupula ja leevi 5+6 :heart:
 
karhuntassuteksien perusteella mielestäni sinulla ei ole mitään hätää :heart: ja onhan toi kuva vähä kaukaa otetun näköinen et olis se voinu kunnolla ultrata ku ties et toinen sitävarten tuli ja siitä maksaa!!.... mutta ota nyt vaan ihan iisisti :D :heart: tottakai se miehenki reaktio vaikuttaa omaan oloon, mutta ehkä häntäki pelottaa ja purkaa sen tietty suhun :ashamed:

mua suoraan sanottuna v.tuttaa tää mun paino... huomenna vaakalle ja en tie paljoko on noussu mut voi elämä tätä vatsaaki nyt jo... ihan turvoksis... mut eikö siitäki lisä poinoa tuu ku on turvotusta...?
 
niin ja piti vielä sanoa, tässä samalla seuraan suomen peliä, niin ajatuskatkeaa...
karhuntassu mun mielestä toi näyttää ihan samalta :) että jos mulla on kaikki kunnossa, niin pitäisi olla myös sulla :) jos ollut vain myöhäinen ovis ollut?

marde Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :hug: :hug:
itsellä ei ole km kokemusta, niin en osaa sen enempää kommentoida, paljon voimia sinne :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piupula:
niin ja piti vielä sanoa, tässä samalla seuraan suomen peliä, niin ajatuskatkeaa...
karhuntassu mun mielestä toi näyttää ihan samalta :) että jos mulla on kaikki kunnossa, niin pitäisi olla myös sulla :) jos ollut vain myöhäinen ovis ollut?

marde Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :hug: :hug:
itsellä ei ole km kokemusta, niin en osaa sen enempää kommentoida, paljon voimia sinne :hug:
Joo myöhäänhän mun ovis ollut, mun kierto on aina 40-42pv jollei enemmän. Mutta aina on raskauksissa siirtyny lasketut ajat 2-3 viikkoa eteenpäin. Eli ainoa mikä häiritsee on se sykkeen puuttuminen (tai se ettei sitä ettinyt ) ja se ettei mitannut ollenkaan!
 
Täällä uneton istuskelee.. Ei hitto, et mä alan kypsyä.. Joka ilta ihan järkky väsy, mutta mä vaan pyörin ja pyörin sängyssä ja nyt mä päädyin tähän...

Marde: Mulla on 4 keskenmenoa takana ja yksikään niistä ei mulla ole alkanut kirkkaalla verenvuodolla. On tuhrutellut ruskeaa tai vaaleanpunaista aluksi ja ennen kuin on kunnon vuotoa tullut, on kivut olleet jo aika kovat. Toivottavasti kaikki sulla hyvin! :hug:

Ei kun takasisin pyörimään sänkyyn...

Minky 7+4
 
Aurinkoista huomenta taas :wave:

Marde, toivotaan et ois harmitonta, kerta ei kipujakaan ole :hug:

Karhuntassu: kyllä on ollut ihme lääkäri, itse laittaisin kyllä palautetta asiasta, kyllä tuohon hintaan nyt pitää enemmän katsoa :hug:

Lauraliinalle onnittelut hyvistä ultra näkymistä, itsellä ois sitten ens maanantaina se varhaisultra tuossa omassa neuvolassa :heart:

Tänne ei kummempia, masua juilii välillä, taitaa olla normaalia, eilen käytiin ravaamassa isoilla kaupoilla ja kyllä sen illalla tunsikin, tarttenu kuin kaatua sänkyyn niin olin jo unessa
:xmas:

Tänään ois tiedossa siivoomista, koti on kuin pommin jäljiltä, matot lähtee nyt parvekkeelle pesua odottamaan, tekis niin mieli tonkia noita kaappeja ja alakerran komeroa, mut se tietäis vaan sotkua, joten annan sen asian olla :LOL:

Mutzilla ja tirriäinen 6+4 :heart:
 
Huomenta kaikille =)

Kylläpä pisti vihaksi tuon Karhuntassun juttu...että voi olla törkeää toimintaa yksityisellä :$ :x Ja koitahan jaksaa sen miehesi kanssa, niinkuin joku jo kirjoittikin, varmasti pelkää hänkin.

Mardelle tsempit ja yhdyn Tammitähden ajatukseen, että eikös tosiaankin jtn kipuja pitäisi tulla? Mulla yksi varhaisraskauden keskenmeno takana ja alkoi akamoisilla kivuilla ja sitten rusehtavaa vuotoa ja lopuksi kohtu tyhjeni itsestään :ashamed: :ashamed:

Eilen tuli ensimmäinen pahanolon aalto...oltiin aamutuimaan menossa autolla keskustaan kevätjuhlavaatteita shoppailemaan...kun aivan yllättäen kuin seinän takaa sellainen aaltomainen kuvotustunne...kesti jtn 15 min ja sitten loiveni ja loppui lopulta kokonaan. Olin ihan normi aamupalan syönyt ja nyt ihmettelenkin että mistä moinen noin tuli ja meni...tokihan kuuluu raskauteen ja ihan normaalia, mutta kun ei ole ollut ja noin sitten loppui kuin seinään...kaikenlaista sitä täällä ihmetteleekin... :LOL:

Pahoinvoinnista yleistä

Pahoinvointi alkaa yleensä raskausviikolla 6.

VOI johtua seuraavista tekijöistä:

Nälkä, alhainen verensokeripitoisuus
Voimakkaat tuoksut
Hormonaalinen epätasapaino
Normaalit raskauteen liittyvät muutokset ruoansulatusjärjestelmässä
Öljyiset ruoat
Erityisen makeat ja sokeriset ruoat tai hedelmät
Vitamiinien tai mineraalienpuutostilat
Fyysisen liikunnan puute
Huimaus
Stressi
Ummetus
Raskaudesta johtuva huoli ja pelko

**Kopsattu uusimman 9 kk lehden sivuilta**

Pt ja Kille 6+2 :heart:
 
mardelle minulla myös keskenmenot on alkanu tummalla ja hyytyneellä verellä... ekassa en kyllä huomannut mitään erikoisen isompia kipuja mutta toisessa oli tosi voimakan kipu joka kesti 10min...

eilen sain komiasti siivottua, ihanaa ku tämä raskausajan energisyys on iskenyt minuun... saa pian kevät siivot tehtyä........ tai jos edes puolet sais :D

mutta nyt aamupalalle ennenku rupee tekeen pahaa...

memmu ja valtsu 8+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marde79:
Nyt alkoi verenvuoto! :( Ihan kirkasta verta, miten teillä on keskenmeno alkanut, joilla tästä kokemuksia... Nyt luulen, että kesken meni..
Mulla on kahdessa tätä edeltävässä raskaudessa ollut viikoilla 5 ja 6 ja 8 runsasta verenvuotoa,ilman kipua,mutta silti luulin pelin olevan menetetty!
Mutta kumpainenkin raskaus jatkui loppuun asti hienosti,syy vuodolle ei selvinnyt.Lääkäri epäili jotain pienen pientä hematoomaa joka vuodellut pois itsellään.Ja korosti että km on aina kivulias!

Onnea teille kaikille plussanneille!!!

Me9 elokuisista
 
Mulla alko mun keskenmeno kovilla vatsakivuilla ja sitte alko pikk hiljaa ihan kirkasta verta tiputtaa. Seuraavana päivänä kunnolla.

Oo pitäs varmaa käydä ostaa tommonen 9kk lehti. :p

Tänää tulee taas oikee lämmi päivä, joten ulkona ollaan! Mun vatsaan turvottaa nii paljo, aina aamusinki ihan pömppis. :D Ärsyttävää.

icefairy&Linnun Lyy 5+6
 
Onnea kaikille plussanneille odotukseen :)

Itsekin voisin liittyä tähän pinoon. Meillä on yksi tyttö nyt 8 kk ja nyt on näköjään sitten toinen tulossa :heart: Tänään aamulla sain selvän plussan vaikka olenkin epäillyt olevani raskaana, niin en ole hoppuillut tuon testin kanssa. Menkat oli myöhässä 3 viikkoa, niin eiköhän sekin jo jotakin meinaa :)

Vielä en ole pahemmin kärsinyt pahoinvoinnista..mitä nyt maha ollut vähän löysällä. Menkkojen mukaan olisin raskaana jo 7+3 viikolla, mutta en sitten tiiä, että mikä on todellisuus, koska mulla ehti olla vain yhdet menkat synnytyksen jälkeen.

Tänään on tuon neidin 8 kk neuvola, niin ajattelin siinä samalla varailla itsellekin aikoja. Kiva olis sitten päästä pian sinne ultraan niin selviäis nuo todelliset viikot ja se, että kaikki olisi kohdallaan.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja suuresti onnea odotuksen eri vaiheisiin!! :flower:
 
ultrassa käyty ja syke löytyi :heart: ja hematooma mikä siellä vuotelee ja kuulemma km riski suurempi kun on tuo hematooma.vastasi täysin viikkoja 6+4 niinkun pitikin.
vielä yhden ultra ajan antoi viikolle 8+ sanoi että varaa neuvola vasta sen jälkeen..

miisuliisa ja tippa 6+4
 
Voih! :hug: Elmikin täällä...onnea vaan meille molemmille :heart: :LOL:
Samasta aiemmasta pinosta ollaan.... :heart:

Miisuliisalle ultranäkymisien onnittelut ja tietysti muillekin... =)

Kohta likan kanssa kirpparikierrokselle ytimeen...bussimatkaa ja kävelyä tuolla helteessä inhoten ylikaiken...eilen ei tuo saunakaan tuntunut hyvältä...raskausoireita varmasti sekin... :p :|

Ihanaa lämmintä päivää kaikille :heart:

Pt ja Kille 6+2 :heart:
 
Heipparallaa :)

Tervetuoa uusille :wave:

misuliisa Voi kuinka hieno homma :heart: Nyt vaan paljon tarroja toiselle matkaan mukaan :heart: Nyt varmaan hieman huojentuneempi olo? :)

(.) AH! tästä turvotuksesta ja pömppiksestä ei pääse kyllä eroon millään :LOL: oon alkanut jo hameita käyttämään, kun housut ahdistaa... ÄÄH! kävin äsken tuolla työpaikkaruokalassa syömäss ja mittän en saanut alas, vähän riisiä ja rahkaa, siihen se sitten jäikin.. Tuli ihan kamalaolo syödessä.. tukka on alkanut rasvottumaan nopeammin, nälkä iskee useammin, oon välillä tosi kiukkunen, ja väsyyttää |O *puuh* mulla on kyllä niin joku motivaation puute tai sitten oon vaan jotenkin uupunut, kun ei oikein kiinnosta tehdä töitä, kyllä teen mulle annetut hommat jne. Noh, täytyy nyt nauttia kun on töitä ja saa rahaa, kun elokuun jälkeen ei sitten olekkaan mitään ja joutuu työttömyyspäivärahalla elelee 4kk, ennen kun saa äitiyslomarahaa :)

mites muuten syöttekö vitamiinilsiä ja kuinka tarkkaan katsotte syömisiänne?

itsellä
- gefilus tuotteet tai tabletit
- multivitan tai Ladyvitan raskausvitamiinilisä.
(ladyvitaan vaihdan kun loppuu, kun siinä kalkki lisänä )
- kalanmaksaöljy-tabletit ilman vitamiinilisää

Tässä oon nyt viimepäivinä ollut aika tarkka, mitä syön ja oon tullu tosi skeptiseksi kaikista kasviksista ja marjoista, joita en itse pese / kuumenna, yrittänyt vähentää suolan, sokerin ja kovanrasvan määrää. Ja tietenkin selviöt on kaikki lääkkeet, mistä ei tietoa ja alkoholi :D

piupula ja leevi 6+0 *POKS* :)
 

Yhteistyössä