*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Hieno homma miisuliisa, että kaikki ok. Vuoto on tosiaan loppunut ja junamatkalla kävin kaks kertaa oksentamassa. Aika ristiriitaista signaalia siis kroppa antaa. Jos ei vuoto ala uudetaan (hope not) ei auta kuin odottaa kaks viikkoa sinne varhaisultraan.

Marde ja Milli 6+3

Mä missään taustalla malttanu pysyä kuitenkaan :LOL: Ei vaan voi pysyä poissa täältä lukemasta teidän juttuja, niin kauan kun on edes se pieni hiekan jyväsen kokonen toivon ripe jäljellä...

Miisuliisa voi kuinka ihania ultrakuulumisia! :heart: Osaan kuvitella, kuinka toi sydämen sykkeen löytyminen helpottaa ja varmaan myös helpotti, kun sen vuotelun syy vihdoin ja viimein löytyi! :hug: Paljon tarrasukkia jatkoon! Ja tosi kiva, kun sait vielä yhden ultra-ajan =)

Karhuntassulle ja Piupulalle myös onnea ultrakuulumisista :heart: Kyllä sullakin Karhuntassu vielä se sydämen syke löytyy. Varmasti johtui vaan tuosta ultraajasta, ettei yrittänyt tarpeeksi saada sykettä näkyviin.

Paljon haleja myös kaikille ärsyttävistä vuodoista kärsiville, eli Tuitulle, Lauraliinalle ja Mardelle! :hug:

(Vähän omaa napaa): oon vähän ihmeissäni, kun se vuoto loppui tänään kuin seinään. Tai eilen se jo hiipui. veristä menkkamaista vuotoa kesti siis pe-ma. Tai oikeastaan eilenkin se oli jo enemmän ruskeaa tuhrua. Eli 3 päivää kunnolla veristä. Voiko keskenmenovuoto loppua näin nopeasti? Olin ihan varma, että vuotaa ainakin viikon :eek: Eilen ja tänään oon huomannu hajuaistin toimivan taas normaalia paremmin...kummalista heikotusta/kuvotusta ollut myös parina iltana ennen nukkumaan menoa ja tänäänkin päivällä ennenkun kerkesi syömään. Ehkä mä vaan henkisesti haluaisin olla niin kovasti raskaana, että mieli alkaa kuvitella jo raskausoireitakin takaisin. Voi jösses, kun tuun hulluksi! Varasinkin jo perjantaille yksityiseltä ajan, että saa tähän lopullisen pisteen. En jaksa oottaa maanantaihin. Saapahan lähteä ainakin terassille parantamaan mieltä, jos (ja kun) ultrasta ei mitään löydy :LOL: Ravistelkaa mut hereille turhista toiveista!

Heippa jälleen!

Testit ovat nyt vahvistuneet joten liityn joukkoonne ja toivon, että nyt pysyy kyytiläinen loppuun asti. Maaliskuussa oli siis keskenmeno rv6+4. Syyskuusta asti ollaan tahkottu ja vasta clomit+Luget toi toivotun tuloksen. Tämä oli yk7. Ja yk1 keskenmenon jälkeen.

Multa löytyy yksi tyttö, syntyi tammikuussa 2009 :heart: Joten ihanaa olisi, jos tulee toinen tammivauva :) Hänenkään saanti ei ollut helppoa vaan häntä ennen tuli 2 keskenmenoa ja häntä odottaessa menetin toisen alkioista. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin.

Nöyrin mielin siis mennään ja toivon parasta! Mutta ei auta nyt murehtia, nautitaan nyt ja murehditaan sitten jos tilanne sitä vaatii :|

Tässä siis tietoja:

Tulossa toinen, minulla ikää kohta 29, LA menee loppupuolelle, tarkentuu ultrassa, laitetaan nyt vaikka 26.1. Ilmoitan sitten uuden jos ultraan asti mennään ja tarkentuu siellä.Synnytyspaikka TYKS

Onko moni ollut varhaisultrassa? Minä aion sen taas varata, kesäkuun alkuun silloin on kait 6+-7+...

Toive81 ja Sintti 4+0

Moi!
Joukkoon ilmoittautuisin.
Vuosi sitten keskenmeno ysi viikolla. Nyt viikko sitten testattu plussa ja viikot ois tänään tasan 5. La näillä näkymin 18.1.11, mutta kesäkuun alussa on ultra, joten sittenpä se varmaan varmistuupi.
Eilen käyty lääkärissä toispuoleisen vatsakivun vuoksi, mutta se oli ok ja ainakin tulokas asustaa kohdussa, syke ei vielä näkynyt.
Yritystä meillä kuudes vuosi menossa. Hyvin varovaisin mielin ollaan. vielä tuo keskenmeno on niin tuoreena muistissa...ajattelinkin että jos seiskaviikon ultrassa sydän lyö, varaan yksityiselle ajan jollekin viikolle 8-12 väliin..muuten tulee aika hirmuinen kuukausi.

Tämän pinon olen jo lukenut alusta ja koska päätin että otan positiivisesti tän raskauden niin kauan kuin sitä kestää, niin uskaltaudun joukkoon.

Sanmar olen edelleen sitä mieltä, että aina on toivoa, ennenkuin lopullinen varmistus tulee :heart: :hug: Pysyttele mukana vaan :)

Uusille tervetuloo vaan megeen B) Yksäriä palstanpitäjälle, (Mutzilla) niin pääsee pinoon :wave:

Jaksoin tänään ottaa tunnin verran arskaa...koskaan aiemmin en ole aurinkoa ottaessa käyttänyt hattua, mutta eilen CM:stä pokasin tosi maseen hellehatun ja pakkohan sitä oli pihalla kokeilla...olenkin aina ihmetellyt, että miksi pää on pipi, kun on biitsiltä kotiutunut, nythän sekin sitten selvisi...elikkäs hatut päähän arvon ladyt..ettei pää senenempää himmene...mulle ainakin riittää nää äitiysaivot tähän hätään :LOL:

HÖH...miten saan tuon miehen suostumaan, et mentäis sinne varhaisultraan? Neuvoja? :x :eek: Lässyttää vaan et rahat menee ja diipadaapa...tässä pinossa on ollut niin paljon nyt puhetta kaikesta keskenmenoista, varhaisultrista..jne..että MÄKIN HALUUN sinne ultraan ja pian... :attn: :ashamed: Väistämättä ajattelee, että jos siellä ei olekaan elämää...jne ja jos kohdunulkona...Höh :headwall: :headwall:

Nyt likka kutsuu..

Pt ja Kille 6+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Piupula:
Heipparallaa :)

Tervetuoa uusille :wave:

misuliisa Voi kuinka hieno homma :heart: Nyt vaan paljon tarroja toiselle matkaan mukaan :heart: Nyt varmaan hieman huojentuneempi olo? :)

(.) AH! tästä turvotuksesta ja pömppiksestä ei pääse kyllä eroon millään :LOL: oon alkanut jo hameita käyttämään, kun housut ahdistaa... ÄÄH! kävin äsken tuolla työpaikkaruokalassa syömäss ja mittän en saanut alas, vähän riisiä ja rahkaa, siihen se sitten jäikin.. Tuli ihan kamalaolo syödessä.. tukka on alkanut rasvottumaan nopeammin, nälkä iskee useammin, oon välillä tosi kiukkunen, ja väsyyttää |O *puuh* mulla on kyllä niin joku motivaation puute tai sitten oon vaan jotenkin uupunut, kun ei oikein kiinnosta tehdä töitä, kyllä teen mulle annetut hommat jne. Noh, täytyy nyt nauttia kun on töitä ja saa rahaa, kun elokuun jälkeen ei sitten olekkaan mitään ja joutuu työttömyyspäivärahalla elelee 4kk, ennen kun saa äitiyslomarahaa :)

mites muuten syöttekö vitamiinilsiä ja kuinka tarkkaan katsotte syömisiänne?

itsellä
- gefilus tuotteet tai tabletit
- multivitan tai Ladyvitan raskausvitamiinilisä.
(ladyvitaan vaihdan kun loppuu, kun siinä kalkki lisänä )
- kalanmaksaöljy-tabletit ilman vitamiinilisää

Tässä oon nyt viimepäivinä ollut aika tarkka, mitä syön ja oon tullu tosi skeptiseksi kaikista kasviksista ja marjoista, joita en itse pese / kuumenna, yrittänyt vähentää suolan, sokerin ja kovanrasvan määrää. Ja tietenkin selviöt on kaikki lääkkeet, mistä ei tietoa ja alkoholi :D

piupula ja leevi 6+0 *POKS* :)
Turvotus...täälläkin aivan järkkyä tuon mahan kohdalla...ei voi enään tiettyjä housuja pitää...hamelinjalla myöskin :eek: :(

Ja miulla on menny plussasta asti multitabsin raskausvitamiinit..

Heippa kaikille!

On ollut hieman heikko olo ja sängynpohja kutsunut, joten jäi eilinen kokonaan välistä :whistle: No tänään oli ihmeen hyvä olo. Kaiken kaikkiaan olen nyt helpommalla päässyt kuin kahdella aiemmalla kerralla... :whistle:

Tervetulotoivotus kaikille uusille. Ihanasti oli pino kasvanut parin päivän aikana! :flower:

Onnittelut ihanista ultrauutisista! Karhuntassu kyllä se varmasti sullakin syke vielä löytyy. Älä murehdi liikaa, vaikka varmasti vaikeaa onkin olla pyörittelemättä mielessä.

Sanmar en ravistele, vaan kovasti pidän peukkuja, että kaikki olisi hyvin ja vuoto jotakin ihan vaaratonta! =) Tsemppiä myös muille vuodoista kärsiville. Muutenkin ihan riittävän stressaavaa tämä alkuraskaus, niin on varmasti tosi ikävää joutua miettimään vielä vuotojen syytä. Toiottavasti kaikilla kääntyy kuitenkin parhain päin tilanne.

Kyllä on ollut ihanat ilmat. Ihan ahdistaa olla seinien sisällä päivät. Ja arvatkaa vaan onko oppilaat ihan kirppuina koko ajan pomppimassa johonkin :LOL: . Tänään kerroin toisellekin esimiehelle että jään marraskuun lopussa äippälomalle jos kaikki menee hyvin. Saatiin säädettyä ensi vuoden kurssilistat kuntoon. Sain myös vältettyä kasiluokan kemiantunnit, kun niissä kuitenkin joutuu jonkin verran käsittelemään kemikaaleja. Pidin kyllä viime raskaudessa ko. tunteja, mutta harmitti vähän ku joutui osan kivoista töistä jättämään väliin oman tilanteen takia. No nyt voi hyvilä mielin jäädä kesälomalle muutaman viikon päästä!

Meillä kävi eilen pihassa ihana pikkuvieras. Kavereiden poika oli meillä sen aikaa, kun isi haki äidin ja uuden vauvan kotiin. Hakivat sitten koko porukalla isoveikan kotiin. Oli tosi söötti pikkuinen muutaman päivän ikäinen nyytti!!! Kamala vauvakuume iski - onneksi olen jo raskaana muuten olisin kai hyppinyt pitkin seiniä :LOL:

Nyt ulos terassia askartelemaan...

mussu ja myy 7+2

Tervetuloa uudet! :flower:

Ja kaikille tuhruilijoille :hug: ja tarrasukkia kaikille!

Soitin tänään neuvolaan + yksityiselle varhaisultraan ja ilmoitin sitten olevani rv 6! Vaikka tänään poksuu vasta rv 5! :headwall: Alkaa jo näköjään made (mammadementia) vaivaamaan jo nyt.. :ashamed: Ähh.. Huomenna sitten uusi soittokierros ja ajat lykkääntyy varmaankin sillä viikolla.. Kun olisin niin halunnu jo ens viikolla sinne varhaisultraan! Muuten meillä päin tuo varhaisultra maksaa ~40 ? Kelan korvauksen jälkeen.. Olin ihan positiivisesti yllättyny kun joillan maksanu jopa 100 ?! Mutta nyt koiraa ulkoiluttaa!

Amethyst ja Junnu 5+0 *POKS*

Heippa!

Uskaltautuisinkohan mäkin tänne ketjuun liittymään...? Eli viikko sit plussattu ja nyt olis tasan rv 5. Laskettu aika taitais mennä sinne tammikuun puolen välin paikkeille (kai?). Meillä on pian 2v. tyttö, joka toivottavasti sais sitten pienen sisaruksen tammikuulla :).
Tiedot piti vissiin laittaa Mutzille... Sen siis teen.
Tsemppiä kaikille tammikuisille!

Tänään on kyllä ollu hermot normaalia kireemmät :-D Pienet asiatki saa ärsyyntymään :kieh: Onneks mies ymmärtää ja vaistoo millon ei kannata tulla lähelle... :D Voi ei.

Olin saikulla pari päivää ja tänään menin takas töihin. Piti ihan panostaa mitä suustaan päästää, ettei vahingossakaan lipsauta vielä mitään. :p Lapset oli oottanu minua ja oli ihana nähä miten ne oli aidosti onnellisia ku tulin takas :heart: Sydän sai taas lämmikettä.

Haluaisin kysyä, onko teillä tietoo yhestä asiasta.. Kun eräs ystäväni kertoi nähneensä keikalla raskaana olevan naisen. Kuulemma sikiö saa kuulovaurioita, jos äiti käy keikoilla, festareilla, baarissa, tai missä vaan missä on desibelit korkeella? Pitääköhän tää paikkaansa? Ite suhtauduin asiaan aika epäilevästi, kun oon monesti nähny raskaana olevia naisia festareilla.. Ystävälläni ei oo omia lapsia, joten ei oo neuvolatäditkään valistanu.. :p
Kommentoikaa rohkeesti mitä mieltä ootte!

Noppaliini ja Nappula 5+4

Tervetuloa taas uuusille!! :)

Pyyti Oi että ihanaa et olet jaksanu lukeat kaikki kommentit. Niitä onjo meinaa paljo. :D Toivotaan nyt paljon tarkkasukkia pikkuselle! <3

pikkutoive Joo se siinä nähtii, mulla alko särkee pää ku parvekkeella 2 tuntia olin. Ja olin sitte nukahtanu taas. No ei auttanu ku sisälle tulla lepää ja mies lähti hakee panadolii apteekista. :LOL: No me nyt pätettii että ei mennä mihinkää varhaisultraan, eli on ainaki yks joka ei mee. :)

Mulla on tänää ollu nyt tosi paljon noita repäsyjä kun noussu ylös ja sit äske ku aivastin ni saakuttu ku vihlas! Eikös se oo hyvä merkki ku tulee noita.. kohtu kasvaa vai mites se meni? :snotty:

icefairy&Linnyn Lyy 6+0 Poksuu tunni päästä ni pitää nyt laittaa jo hih.

Noppaliini Hmm itse olen menossa la baarii ku on luokkakokous. On muute kiva siel sit selitellä miks ei juo, mutta en ole tietoinen tuosta asiasta kunnolla. Itse ainakin tiedän semmosen et mun hoitolapsi oli viimesisällää masussa ja joutu sitte tää nainen semmosee mangeetti kuvaukseen ja siitälähtee kuulemma kauhee ääni, ni tää poika pelkää koviä ääniä.. tiiä sit liittyykö siihe kokemuksee just enne synnytystä oli siis siinä koneessa.

Noppaliini Ite vedin karaokea joka toinen lauantai ku kuopusta odotin. Iso kaiutin selän takana ja toinen muutaman metrin päässä ja ei ainakaan neitillä mitään kuulovaurioita ole...Kysyin silloin neuvolatädiltä ja sanoi että jos oma vointi antaa myöten olla karaoke-emäntänä niin ei siinä mitään ongelmaa silloin ole. Mutta luulen että jossain festareilla/ konserteissa ei varmaan ihan niitten suurimpien kaiuttimien vieressä kannata olla...Onhan siinä paikassa jo itellä epämukavaa olla. Ja muuten meillä tuo neiti on nauttinu musiikista jo vauvasta asti...liekö sitten tuo musiikista nauttiminen seurausta karaokesta jota oli 4,5h ja koko sen ajan neiti masussa rokkasi :LOL: :LOL:

Moikka,
varovaisesti liittyisin sakkiin. Plussa eilen ja kyseessä täysi yllärivauva... Tässä sitä siis sulatellaan vasta.
Itselläni on kolme lasta ennestään, miesystävälläni kaksi. Emme ole ehtineet edes muuttaa yhteen, joten tällainen "pikkuinen" asian sulattelu on vielä meneillään. Uusperheyritys siis jokatapauksessa.
Mitäs minusta...
28-vuotias opettaja Etelä-Suomesta, pää tällä hetkellä todella sekaisin, mutta uskon vahvasti, että tämä vielä iloksi muuttuu.

Toivottavasti tilanteeni ei kuitenkaan loukkaa täällä ketään, huomasin, että osalla on ollut yritystä jo hyvinkin pitkään.

Palaan myöhemmin lukemaan koko ketjun läpi, nyt täytyy ryhtyä töihin.

Kreecher

HUOMENTA PINOON!! :heart:

Tervetuloa uusille :wave: ja onnea plussasta! :heart:

*haukotus* töissä on oltu jo 1,5h, niin kun aina tähän aikaan.. Menin nukkumaan eilen puoli yheksän illalla ja aamulla oli olo, kun ei olis nukkunut yhtään |O Enkä edes herännyt eilen yöllä kertaakaan, yleensä herään ainakin vessakäynille ellei meidän toinen karvalapsista (kissa) tule herättämään, kun on halipula :)

keikoista hmm.. itse olen ainakin menossa keikalle lokakuussa pikkusiskon kanssa, en ainakaan uskoisi, että mitään tulee, onhan siinä lapsivesi ja maha ns. eristeenä :D ja sillon on talvi, niin voi vaikka jonkun takin vetästä mahan päälle :LOL: :LOL:

icefairy mulle gyne sanoi tiistaina, että kuuluu alkuraskauteen, kun verenkierto kohdussa lisääntyy ja kohtu kasvaa :) Keltarauhashormoonikin kasvaa munasarjoissa :) Että ainakin omasta mielestäni on ihan hyvä asia, vaikka ei niin mukavalta tunnukkaan :D

(.) Heh, mulle sanottiin jo eilen, että maha on jo kasvanut, kun kamala turvotus päällä :LOL: Tässä kun istuu koneella koko päivän, niin iltaa kohden maha on rantapallon kokonen :ashamed: oon yrittänyt jouda vettä, syö´dä kuituja ja juon tota gefiluksen tehojuomaa aina aamulla, josko se tästä tasottuisi sitten ajan kanssa, kun vauvamaha puskee esille :heart: Olo on kyllä kerrassaan voimaton ja samalla tosi levoton :headwall: Onneksi huomenna on perjantai!!!

*muols* niin, kun taas jäi :headwall:
piupula ja leevi 6+1

Huomenta! Ihan toivotonta kommentoida, NIIIN paljon tullu juttua :)

Tervetuloa uusille ja onnea!

Vuotojen kanssa taisiteleville ja muuten tsemppiä kaipaaville suuren suuri :hug:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille :heart: Kohta näitä uutisia alkaakin tipahtelemaan urakalla! Itsellä oli kyllä vakaa aikomus käydä, pitäisi vaan saada varattua se aika. Jotain alitajuista pelkoa, kenties.

Joku kyseli syömisistä. Eipä erityistä vielä- kahvin juontia oon koittanu rajoittaa pikkuhiljaa, tupakointi loppui plussaan. Kaappiin oli jääny vielä iskussa olevia multitabsin raskaus-nappeja.Niitä oon nyt sitte plussasta asti ottanu.

...öööhh...täytyy kerätä ajatuksia hetki :D

Hyviä vointeja kaikille :heart:

savara, 5+1

:wave: heippis taas pitkästä aikaa täältä! Oon ollu netti pimennossa nyt jonkin aikaa ja kyllä oli luettavaa. Onnittelut kaikille uusille ja isot halit epävarmoissa tilanteissa kamppaileville :hug:

Viime lauantaina oltiin varhaisultrassa, kuvaa en nyt tänne saa kun ei skanneria omisteta. Yksi ihmisen alku näkyi ja sydänkin sykki :heart: Miehen kanssa ei sykettä nähty mutta lääkäri sen sieltä bongasi. Muutenkin olisin toivonut näkeväni kuvaa hieman kauemmin. Vaikka onhan meillä nyt nuo kuvat mitä voi toljotella. Laskettuaika varmistui nyt 7.1.

(.) Kauhee turvotus päällä. Näyttää niinku olisin jo ties kuinka monennella kuulla. Osittain saattaa johtua siitä että nälkä on jatkuva. Nytki oon syönyt jo aamulla ruisleipää ja äsken piti käydä jo napsasemassa päärynä ja edelleen on nälkä. Pieni äklö olo tulee jos pitkän aikaa pitää itseään nälässä. Toinen syy tähän pallomaisuuten on varmasti se että vatsa ei ole nyt pariin viikkoon toiminut lainkaan. Hyvä jos kahdesti viikossa pääsee isolle hädälle. Pitänee ottaa huomenaamuna Levolacia ja jos sen jälkeen alkais taas syödä Vi-Sibliniä, sitä meni viime raskaudessakin. Väsymys on myös tuttua täälläkin suunnalla. Melkein joka ilta nukahdan jo 9 aikoihin, aamulla sitte tyttö herättää 6-7 pintaan ja pitäis saada nukkua vielä paljon paljon paljon. :D

Mies on suhtautunut tosi hyvin, niinkuin viime raskaudessakin. Ei vielä olla kuitenkaan hirvittävästi vouhotettu asialla vaikkakin ton ultran jälkeen mulla on ollut tosi paljon varmempi olo tästä raskaudesta. Kerrottu ollaan kyllä jo monelle. Miehen perheelle, minun äidille ja joillekkin kavereille. Pikkuhiljaa aletaaan paljastamaan asiaa kun sopivia tilanteita tulee.

Pikkutoiveelle onnittelut hienosta painon pudotuksesta. :flower: Hyväähän se vain tekee kun saa painoa lähemmäs normaalin rajaa. Itsekin sain painon tippumaan ennen raskautta nyt en oo enää uskaltanut puntarille nousta ja jännittää jo kovasti eka neuvolan punnitus. Jatkuva nälkä ja himot on varmasti tehny tehtävänsä täällä suunnalla. Pitäis saada taas itseään niskasta kiinni.

Mitä vitamiinilisiä ootte raskausaikana syönyt? Itse oon käyttänyt vaan raskaus-Multitabsia mutta oon miettiny pitäiskö jotain muuta ottaa? Loppuraskaudesta sitte tietysti rautaa joutuu varmaan taas popsimaan.

Täällä nyt ihan poikaolo. On sen verran erituntunen raskaus nyt kuin mitä oli tyttöä odottaessa. Suolasta tekee kokoajan mieli, mikä on mulle entiselle sokerihiirelle iso asia. Eikä öklöä oloastakaan ollut viime raskaudessa tietoa. Eipä nää nyt mitään merkkaa mutta aina on kiva pohtia :)

jutt ja pikkupallero 6+6 (ihanaa kun on saanut alkaa jo laskea viikkoja :) )

Minäkään en mene varhaisultraan , mutta toivoisin, että pääsisin pian sinne np-ultraan. Eilen sain varattua ekan neuvola-ajan, joka on toukokuun viimeinen päivä. Lääkäriaikaa en vielä saanut, mut eikö se np-ultra ole joskus 10-12 vko:n tienoilla...Sinne asti kun jaksais odottaa...

Mulle ei maistu oikein mikään ruoka, oikein pakolla pitää yrittää syödä jotain. Johtuu varmaan suurimmaksi osaksi tästä minun flunssasta, joka on jo kohta kestänyt kaksi viikkoa. Ei oikein makuaisti toimi...:( Maha on kyllä iltaisin kans melko turvonnut pallo ja kyllä sen jo tuntee, että siellä joku asustelee..:) Itse en syö mitään vitamiineja, mutta varmaan olis ihan hyvä syödä..

Mullakin on välillä hermot tosi pinnassa ja mies saa kuulla kaikenlaista. Sitten se ärsyttää mua tahallaan ja käskee mitata verenpainetta, että onko koholla...ou jee :) Mulle on iskenyt myös kunnon halipula, vois melkein koko ajan kyhnyttää miehen kainalossa iltaisin :) Mies ehdotti meidän masuasukille nimeksi Minniä, voihan siellä kyllä Mikkikin asustaa :heart:

Elmi ja Minni 7+4

jutt Itse syön myös multitabsin vai oliko se multivitan raskausvitamiineja, sitten kun ne loppuu, niin mulla on jo kaapissa ladyvitan raskausvitamiineja, kun niissä on toi kalkkilisä, itse tarvitsen sen, kun ainoa lähde kalsiumin lähde on melkein jugurtti jota syön purkin päivässä :ashamed: ja sitten syön lisäksi gefiliusta ja kalanmaksaöljytabletteja ilman lisävitamiineja. Gefiluksen syöminen raskausaikana jotenkin pienentää lapsen mahdollisuutta saada allergioita :) en tiedä onko totta, mut´ta tuskimpa siitä haittaakaan on :D eli siis lyhykäisyydessään:

-raskausvitamiinit
-kalanmaksaöljytabletit ( joku minkä ostin luontaistuotekaupasta )
-gefilus tuotteet ( nyt oon juonu tehojuomaa tai ottanut tablettimuodossa )

jättänyt pois:
-kahvi, kun ei pysty juomaan
-alkoholi
-tupakka
-suolaset ja makeat, ainakin todella vähentänyt
-yber-rasvaset ruuat, mutta täytyy tunnustaa, että on pari pakaste pitsaa tullut syötyä, kun ei ole kerennyt tekemään ruokaa ja kerran hesburger-mättöä :ashamed:
-ulkomaalaiset marjat ja kylmäsavulohi

Aika tarkkana myös olen kasvisten kanssa, joita en itse ole pessyt, majoneesien, maitotuotteiden, juustojen kanssa. Jotenkin ehkä olen turhan tarkka, mutta en halua, että pieni kuolee mahaan listerian takia :ashamed: :headwall:

piupula ja leevi 6+1

Liityisin joukon jatkoksi. Olen pidemmän aikaa lukenut jo tätä pinoa mutten ole uskaltautunut mukaan. Plussan sain 5.5, sopivasti juuri ennen äitienpäivää. Minulla on ennestään 2v poika. Toista ollaan toivottu/tehtailtu viime syksystä lähtien.

Pahoinvointi on nyt jo vähän hellittänyt mutta vieläkin napostelen hedelmiä ja suolakurkkuja.
Itse olen syönyt plussasta lähtien Ladyvitan raskausvitamiineja.

Varhaisultraan en ole menossa. Täällä se maksaa aika paljon yksityisellä ja pelkään sitä verenvuotoa. Edellisessä raskaudessa vuosin verta joka kerta kun ultrattiin sisäkautta tai tehtiin sisätutkimus. Silloin lääkäri vaan totes että sellasta sattuu jos sattuu menemään kesken sisätutkimuksen/ultran takia...

Mulla on ihan tyttö olo kun en pojasta voinut ollenkaan pahoin.

=)

M1n1 ja pikkukakkonen 7+2

Heips,
hyppytunti ennen seiskaluokkalaisten köksää. :)

Aika pitkälle kerkesin jo pinoa lukea. Jännää olla taas täällä, aktiivinen palstailu jäi kuopuksen syntymään (6/07).

Raskaudesta ei ole vielä kerrottu kenellekään, eilen tosiaan vasta plussasin. Asiassa on kieltämättä työstämistä vielä, vaikka toki lapsi on aina iloinen ja onnellinen asia. Hieman vain hirvittää tämä asioiden nopea eteneminen, olen seurustellut miesystäväni kanssa vasta vuoden päivät.

Vannoin joskus miesystävälleni, että jos tähän "uuserheonneen" ryhdyn, niin siinä sitten nautitaan rakkaudesta ilman hedelmiä: ei enää sitä yhteistä vauvelia, kun kerran molemmilla on lapsia jo ennestään. Mikä lie kohtalo sitten, kun päätti toisin.

Tyttö- tai poikaolosta en osaa vielä sanoa. Kaikki omat lapseni ovat poikia, ja raskaudet olivat todella erilaisia keskenään. Saapa nähdä sitten. :)

Minähän nyt innoissani täällä chattaan... :LOL:

Sellainen kiinnostaisi, että onko täällä kukaan muu "toisella kierroksella"?

Kolme vanhempaa lastani ovat siis entisen mieheni kanssa ja olemme eronneet reilu vuosi sitten. Voi siis sanoa, että kammottavan nopeaa toimintaa... :ashamed:

Muistan kuulleeni joskus sellaista, että jos on aiemmin ollut raskausmyrkytys (kuten itselläni oli esikoisen kanssa), se uusii helposti, jos isä vaihtuu. Pitääköhän paikkansa ja onko jollakulla kokemusta?

Huvittavaa, miten psyyke pelittää: eilen plussasin ja tänään voin jo (muka?) pahoin. Viikkoja on käsittääkseni huimat 3+5 tai jotain sellaista...

Yhteistyössä