TAMMIKSET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;-D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;

;-D

Vieras
TAMMIVAUVOJA:

22.12. poika (Taikuliina)
27.12. Alissa Emilia (Olivia)
31.12. tyttö (Sinna)
2.1 ""Pepsu"" (**Suski**)
3.1. poika (Saana)
3.1. Vilhelmina (Inna)
4.1. Emma Amanda (Makia)
4.1. poika (Nene)
6.1. tyttö (Vane)
6.1. tyttö (Siiri70)
6.1. ""Niksu"" (Mimmi)
8.1. Leo (Mari)
10.1. Perttu Justus (Piia)
10.1. Justus Juppe Elmeri (Mama)
10.1. tyttö (2xl)
11.1. Ronja Nea Katarina (Teresa)
11.1. Juho Nestori, kutsumanimi Nestori (Tammimamma76)
12.1. Mikael Hugo (Kati)
13.1. Linda (Heli)
14.1. tyttö (Miituu)
14.1. tyttö (Susanna)
15.1. 'Elmeri' (Dezi)
18.1. Luukas (Venla)
20.1. Teppo Johannes (Gina)
27.1. Peetu (Ansku)
27.1. Niilo Hermanni (%niles%)

Kiitos kiitos uudesta ketjusta, tuota vanhaa olikin jo taas hankala lukea! :)

Käytiin juuri Alissan kanssa mamma-vauva-tapaamisessa, olipa taas virkistävää tavata muita äitejä ja lapset saivat leikkiä (lue repiä toisiaan ja varastella leluja toistensa käsistä ;) keskenään. Meidän neiti vaan väsyi niin kovasti, että nukahti jo matkalla kotiin, vaikka noin 5 min ajettiin autolla ja pienen tissittelyn jälkeen sammui ihan totaalisesti meidän sänkyyn. Nyt hän nukkuu tuolla hirmuisen tyynyvuoren takana...

Hienoa 2XL tuo sun painonpudotus, taidanpa itsekin hommata nuo ohjeet jostain ja alkaa syömään niiden mukaan! Tuolla meidän tapaamisessakin yksi äiti oli juuri aloittanut painonvartijat ja oli tosi tyytyväinen niiden ohjeisiin.

Mä aloitin sen nyrkkeilyn tosiaan eilen, olin positiivisesti yllättynyt, että en ollutkaan ihan niin rapakunnossa, kun olin ajatellut, eli noista vaunulenkeistä on sittenkin tainnut olla hyötyä! Oli kyllä tosi ihanaa käydä harrastamassa pitkästä aikaa omia juttuja, mieli oli niin tyhjä kaikista arkipäivän asioista sen jälkeen! Ja oli mahtavaa tulla kotiin, kun puhdas ja uninen vauva odotti yöpuvussaan maitohuikkaa ja nukahti saman tien omaan sänkyynsä. Ihana mies mulla, kun hoitaa niin hyvin tyttöään! Huomaatteko tytöt, oon ihan ylihyvällä tuulella, toivottavasti tämä trendi jatkuu!!! :)

Yritetäänpäs nyt kirjoitella vähän positiivissävytteisempi juttu. Meinaan onhan noita vauva-asioita, jotka on menossa parempaan suuntaan, niistä ei vaan sitten aina muista mainita. :)

Pepsu ei siis ole varsinaisesti vierastanut enää lähiaikoina, mutta nykyisin ei enää edes kauheasti pelkää vieraita ihmisiä. Pepsu siis suostuu olemaan esim. molempien mummojensa sylissä ja ainakin oma äitini saa vaihtaa vaipat jne. Oma äitini kelpasi myös silloin, kun Pepsu löi päänsä tuossa lattialla leikkiessään. :) Tämähän tarkoittaa tietysti sitä, että jos on mummo käymässä voin itse käydä vaikka vessassa yksin. Jipii. Jos ihan vieras tulee ja ottaa syliin, niin sitten ei tykätä. No, siitä ei Pepsun tarvikkaan tykätä! :)

Käytiin Pepsun kanssa eilen lähipuistossa keinumassa vauvakeinussa. Tuntui tykkäävän, tutti ihan tippui suusta, kun niin hymyilytti. Tais keinu olla tarkoitettu vähän suuremmalle vauvalle, mutta kyllä Pepsu siinä kuitenkin pysyi. Mennään joku päivä uudestaan. Edelleen harkitsen myös sitä vauvajumpan aloittamista… pitäisi tietysti pikkuhiljaa päättää, ryhmät kun alkaa jo ens viikolla.

Kun eilen kirjoitin, että Pepsu ei mielestäni vielä konttaa, niin eilen sitten lähti kunnolla. Tätä ennen oli ottanut muutaman askelen eteenpäin.. ensin otti eilen illalla sellaisen 4-5 askelta. Sitten hetken päästä menikin jo muutaman metrin. Tämän satuin vielä saamaan videokameralle. No tänään on taas vähän kuljettu.. ensimmäisenä mentiin heti johdoille, niin taitaa viimein olla aika tehdä tämä koti turvallisemmaksi tuolle tyllerölle. :) Niin juu ja videokameralle tuli myös yksi tytön ”ääntely”, mikä on ”YKKYYN, YKKYYN”.. eli kun haluaa sykkyyn eli syliin niin nousee kädet ylös ja ”ääntelee” ykkyyn,ykkyyn.. :) Mahtaako sitten olla sattumaa vai ei..

Muuten GINA sait sitten ylipuhuttua hankkimaan sen ergon. Meilläkin on nyt sellainen. Ergo tosiaan yltää tuon kaksimetrisen miehenköriläänkin ympärille. Vaikuttaa ihan kätevältä vempeleeltä. Tyttö on helpompi mun mielestä saada siihen kuin liinaan. Mulla taitaa vielä olla jotkut säädöt vähän väärin, kun olkaimet meinaa päästä koko ajan tippumaan.. täytyisi vähän ehtiä paneutua kyseisen vempaimen käyttöön, oon kantanut vasta tuossa edessä. Täytyisi siis myös opetella laittamaan selkään ja ehkä myös lonkalle.

Olikos se MARIn Leo, kuka oli lähtenyt tukea vasten kävelemään. Onnea sinne! On varmasti hauskaa ja pelottavaa katseltavaa. Siitä tulikin mieleeni, että meillä Pepsu ei vielä hoksaa, että seinät ym. pöydät on kovia ja sattuu jos itsensä niihin lyö. Pepsu osaa kyllä varoa lattiaa, mutta sitten lyö päätään esimerkiksi tuoliin.

Millaisessa MAMMA-tapaamisessa kävit OLIVIA? Ihan kiinnostaa, että onko ihan jonkun tahon järjestämä vai ihan vain omia kavereita? Kateeksi muuten käy, kun olet saanut niin paljon aikaiseksi, että sen kuntonyrkkeilyn olet aloittanut. Täytyis varmaan ottaa itteään niskasta kiinni ja lähteä aluksi vaikka juoksulenkille… kuntosali tuntuu nyt vähän kaukaiselta ajatukselta.

Juu, mutta nyt taasen menoksi.

Tere

Suski, toi on ihan yleistä että niitä hyviä asioita ei tule mainittua. Hienot asiat mainitseekin mutta ne perushyvät jääpii jonneen taka-alalle. Kaikki kuitenkin tietävät että kaikilla on vauvojensa kanssa myös mukavaa :-)

Meitin Puppella on ""syön hyvin"" kausi menossa. Pitää jo lisätä toisesta purkista lisää tavaraa ja puurotkin menee kuin tyhjää vaan. Voi kun sais sen vielä itsestään irti että tekisi jotain jo ITSEKIN, vaan kun en aina kykene edes muulle perheelle ruokaa tekemään niin..

Herra oli eilen aika hassu, käytiin shoppaan hälle vaatteita ja tultiin kotiin vasta 20.15 eli suoraan iltapuurolle. Syötiin ja iltatouhuissa hän oli muka kamalan väsynyt, nukahti tissille. Siitä siirtämään häntä omaan sänkyyn, hän heräsi eikä ollut yhtään hyvällä tuulella, iskä ei kelvannut hyssyttelyyn, äiskä vain (meillä näin siis aina, mummi saa kyllä päikkäreille nukutettua). Noh, hetken syliteltyämme laskin hänet sänkyyn ja hän alkoi leikkimään... ja leikki sitten 22.45 saakka. Ihan hyväntuulisena tutki varpaitaan ja sänkyään ja mobileaan ja kääntyi masulleen yms yms.

Pyysin miehen siihen viekkuun ni pääsin itse iltapalalle.. mies oli nukahtanut mutta Puppe-duracel jatkoi pulputustaan. 22.45 alkoi pieni negatiivisen sävyinen ääntely joten otin tissille, söi, nukahti ja sai siirtää omaan sänkyynsäkin. Hassu.

Yöllä kyllä tahtoo nyt syödä jälleen 2,5h välein, tai mäyhätä tissiä vähän joten loppuyö nukuttiin taas ihan viekukkain kun mulla ei pysy taju. Oon vieläkin vähän flunssainen ja näinollen heikko hentoinen.

Oltiin tuossa pihalla liinalla kattelemassa ja mua niin ottaa päähän että liinaa pidin kaapissa niin pitkän aikaa enkä hoksannut kokeilla kun ""toukokuussa Puppe huusi"", hitsi että sillä on hauska kattella pihalla ja Puppe viihtyy. Mua houkuttaa kanssa se Ergo mutten kyllä kehtaa sitä miehelle sanoo.. Pitäis pyytää Gina soittaan mun miehelle ja myydä sille yks kipale Ergoja :-)

Oliks mulla muuta.. nälkä ois.. paino junnaa 78kg tietty kun en tee mitään, kaakaon pois jättäminen ei ollutkaan ihmelaihdutustemppu. Näin jo untakin viime yönä että punttisalille olin menossa ja tuossa pihalla liinaillessamme laulu ""kaksi pientä elefanttia marssi näin"" oli ainoa joka tuli mieleen.. taitaa olla 'pienet' traumat tuosta mahasta. Sali se kai on johon mä menen joskus vaikka ihan vaan sitä syvävenytysjumppaa oikeasti haluaisin alkaa kokeilemaan.

KATEUDESTA piti vielä kirjoittaman eli mä olen ihan oikeasti kade Olivialle, Ginalle, 2XL:lle yms joiden miehet OIKEASTI osallistuu vauvan hoitoon / kotihommeleihin / kaupassakäyntiin.. Meillä mukamaste osallistuis mutta kun pyytää jotakin niin joka kerta tuntuu kauhean vaikealta, aina ois jotakin kamalan tärkeetä juttua tms. joten en jaksa paljoa pyydellä. ""Ei tartte auttaa"" kuten silloin helmikuussa päätin. Onpa kumma jos on/oli vähän masis..

Ei mut nyt alkaa kuulostaan taas ruikutukselta eikä ollut tarkoitus joten mä lähden syömään!! Pasta àla mama!

SUSKI, tuo meidän mamma-porukka on netin kautta tutustuneita. Tuolla vauva-lehden keskustelupalstalla oli joskus huutelua, että haluaisiko meidän paikkakuntalaiset mammat tavata, kellä oli suunnilleen samaan aikaan laskettu aika ja päätin sitten mennä sinne. Tosi hyvä että menin, kun muuten tunnen niin vähän porukkaa täältä. Ihania ihmisiä olen sitä kautta tavannut! Yleensä en tuolla vauvan palstoilla paljoa käy, mutta onneksi satuin silloin linjoille. Niin alettiin siis tapailemaan jo silloin, kun oltiin raskaana ja siitä lähtien enemmän tai vähemmän säännöllisesti ollaan nähty.

Voi väsymyksen kauhistus..

Nyt on yöt menneet niin risaiseksi että oksat pois. Viime yönäkin mies heräsi kun mä huusin Puppelle kun Puppe huusi mulle ja mies tuli kanssa huutamaan mulle.. Ok, tietenkään vauvalle ei saisi yöllä huutaa mutten kyllä ollut enää järjellisessä olotilassa vaan jossain hirveässä sumussa. Mutta silti, ehkä miehen pitäisi kokeilla 7kk:n pätkäunta ja miettiä sitten kuinka hyvin hän pärjäisi. Sillä on kyllä etuna sekin että kun silmät laittaa kiinni, uni tulee, valot sammuu ni aivotkin sammuu. Oi olispa mullakin...

.. Onko se nyt se iltapuuro - tetrasta - joka Puppea kiusaa? Kun ilmavaivaa röyhtäilyä tuntuisi olevan? Tissiäkin tahtoisi joka mutkassa.. Mitä mä alkaisin Puppeen illalla survomaan, peruna-porkkana pieretti, peruna-parsa/kukkakaali pisti koko pojan kuplimaan, tetrapuuro (maidoton) on nopea näppärä laittaa ja siitä Puppe tykkää eli sitä syö mutta ei se kyllä yöunta ole parantanut eikä mitään.

Pitäskö kokeilla tuon meidän ""aamupuuron"" syöttämistä illalla, sen en oo kyllä enää viime aikoina huomannut tekevän Puppelle mitään hallaa. Se vaan on hitaampi laittaa ja meillä tahtoo illalla olla todella lyhyt pinna, ruokaa on saatava just silloin kun herra niin sanoo, aika vaihtelee niin etten osaa oikein vielä ennakoidakaan. Tai osaisinhan mutta kun .. seli seli en tiedä miten tää taas on näin vaikeata.

Poika nukkuu päivisin ihmeen kehnosti, äsken nukkui aamupäiväunia kaikki 10min. Herää lähes heti kun vierestä lähden. Eroahdistusta tissistäkö? Voi jeesus kun mie oon väsynyt...

Peräkammarin pojan olen kyllä onnistunut kasvattamaan; eilen kävi 5kk tyttö kylässä ja Puppe peruutti sohvan alle piiloon. Nostin lähemmäs tyttöä, peruutti takaisin ja tämä monta kertaa. Puppe ei oikeastaan ollut edes kiinnostunut tuosta toisesta vauvasta... luuleekohan Puppe että hän on maailman ainoa vauva? Nyttenkin hän makaa lattialla ja suutelee omaa peilikuvaansa...

En tiä, alan vääntään herralle jotain aamupuuroa tai vastaavaa mössöä ja .. niin... jatkan taistelua jos pysyn hereillä ... zzzzzzz

Tän soneraplazan kanssa menee kyllä hermot, on niin hidas hidas jummii... Pitäskö meidän miettiä sitä forumin vaihtoa vielä vakavissamme?

Kiitos mama taas päivän piristyksestä! Ei siis ole tarkoitus nauraa kun toisilla on vaikeaa, mutta kirjoitustyylisi on kertakaikkiaan vaan hillitön =) Jos Puppe nukkuu vain vieressäsi, niin voitko itsekin nukkua niitä päikkäreitä? Ei ne kyllä yöunta korvaa tietenkään.
Mitähän sitä nyt Pupelle iltaruuaksi suosittelisi??? Me laitetaan puuro mikrossa, kestää 2 min., ja sitten pakkasesta mustikoita/mansikoita/puolukoita sekaan, ne jäähdyttää nopeasti syömäkuntoiseksi. Aamuin illoin siis tätä mikropuuroo (Tutteliin keitettynä).

Teppo nukkuu yöt ihan hyvin mutta silti olen väsynyt välillä. En niinkään unenpuutteesta vaan väsynyt siivoamaan koko keittiön puuronsyönnin jäljiltä (viimeksi toi pärisyttely enteili kai hampaiden tekoa), väsynyt pesemään kakkavaippoja, väsynyt kuuntelemaan leluauton toitotusta sen sadannen kerran päivässä... Enempi vaihtelua arkeen pitäis näköjään saada. No, viikonloppuna lähdetään sukuloimaan ja Tepolla varmaan riittää innokkaita sylissäpitelijöitä. Ja maanantaina miehen synttäreiden kunniaksi leffaan ja ravintolaan syömään! Leffassa ollaan käyty kerran mutta muuten ei olla yhdessä ""laatuaikaa"" pahemmin vietettykään.

Käytiin aamulla ""8 kk"" neuvolassa. Tepon paino nousee mun mielestä aika hitaasti, joku 100 g viikossa, mutta jos ammattilaiset eivät siitä huolestu niin en minäkään. pituutta oli sentään pari senttiä tullut lisää, eikä lääkärilläkään ollut mitään sanomista herran kehitykseen.

Meidänkin vauvasta on kasvamassa näköjään äidin takiainen, vaikka mies on ihan tasan yhtä paljon kotona ja vauvan kanssa. Eilen aamulla nousin myöhempään ja kävelin Tepon huoneen ohi vessaan. Siihen asti tyytyväisenä lattialla leikkinyt poika päästi kauhean parkaisun minut nähdessään ja lähti kauheaa vauhtia ryömimään perään =D

Kauheasti asiaa mulla oli olevinaan mut en nyt enää muistakaan sitten... Aamutee voisi auttaa asiaan, siispä sen ääreen

Ei kestä Gina, naurakaa mulle ihan vapaasti, niin minäkin nauran ja Puppekin tuntuu nauravan :-)

Hei. Mä tein sen, perustin meille yhteisön MSN groupseihin. Palo hihat t-paidasta meinaan tänä soneran kanssa.

Tänne pitäisi varmaan tulla sitten hakeutumaan jäseneksi (ja toki mukaan otetaan kaikki vanhat, keski-ikäiset ja nuoret tammikset :-))

Tänne siis webbiselaimella
http://groups.msn.com/2005Tammikset/

Vasemmalta sivumenusta otetaan ""Liity"" ja kerrotaan joko oma nykyinen sähköpostiosoite (en käyttäisi virallista osoitettani) tai luodaan uusi hotmail.com sähköpostiosoite.

Mä voin vaikka kutsua jäseniä meitin listalta mukaan kunhan kerkiän...

Jos tuo on teitin mielestä huono idea niin unhoitamme koko jutun eikös juu? Voipi olla että niitä msn asetuksia joutuu vähän muokkaamaan (mikä on julkista tekstiä ja mikä ei ... pitää perehtyä kun on enempi aikaa)

Terveisin nimim. Puppen_mama

Juup MAMA, minä ainakin kannatan! Tietysti on jännä nähdä kuinka toimii käytännössä jne.

Lopetanpa näin lyhyeen tällä kertaa ja jatkan vaatehuoneen siivoamista Pepsun kanssa. Tai no Pepsu purkaa alahyllyjä sitä mukaa kun minä niitä siivoan :)

Soon Suski sitä ""hajoita ja hallitse"" tekniikkaa, Pepsu näköjään osaa sen pienestä pitäen =)

Pistin mailia kaikille tulemaan tammiksilta, Kati, sähköpostiosoitettasi en löytänyt? Pistätkö ""esittelymailia"" osoitteeseen Tammikset@elisanet.fi

yks huutaa hulluna... sitä se nukkumattomuus teettää....

Olinpas minä tyhmä..
Pistin siis sieltä tammiksista mailia kaikille sinne kirjoittaneille. Pistin siis jakelulistan kaikille nimille ja listan siihen to-kenttään näkösille eli kaikkien nimet nyt on sitten keskuudessamme julki...

Toki tyttäret jotka sinne tammisten boxiin olivat kirjoittaneet olivat jo aika tuttuja, nyt ne on sitten vieläkin tuttumpia.

Minä pyydän ihan hirveästi anteeksi, mailia en saa edes vedetyksi takaisin kun nämä webbiselain-mailit ei anna sellaista vaihtoehtoa :-(

Tätä tämä teettää tämä väsymys voi v..illakoira..

Mummikin on sairaalassa keuhkokuumeen takia joten vähän on semmoinen hukassa-olo. Emmie tahallani kuitenkaan... voi uskokaa pliis...
=(

MAMA, ei tuo nimien näkyminen mitään haitannut, onhan ne näkyneet siellä boksissakin!

Mua laiskottaa... Pitäis siivota, kun mun vanhemmat tulee huomenna viikonlopuksi meille, mutta ei viitsisi millään alkaa puunaamaan paikkoja. Meidän äiti kun on vielä sellainen, että se tutkii roskiskaapinkin ja menee siivoamaan sen, jos kunto ei häntä miellytä... ;)

Taitaa muuten tuo eroahdistus alkaa näkymään meidänkin porukassa, kun vauvat tarkertuvat äiteihin. Meidän likasta huomaa ainakin sen, että jotkut ennen ihan luonnolliset asiat ovat alkaneet pelottamaan häntä. Esim. äsken mulle tuli hikka ja samalla köhisin limaa kurkusta, niin pikkuneiti alkoi itkemään, että mikä ihme äidille tuli! :(

Käytiin äsken ulkoilemassa ja keinumassa vauvakeinussa tuossa lähipuistossa, voi että Alissa tykkäsi! Hekotteli vaan ääneen koko keinumisen ajan, oli tosi suloista katsella kun toinen nauttii.

Moikkatirallaa!

Leo on ihan kärttynä, kun oon jo istunut tässä koneella vaikka miten pitkään, joten ihan vaan lyhyesti.... tai ei kai sitäkään.

Flunssan kourissa ollaan oltu. Eilinen meni ihan ohi! No nyt Leo voi jo paremmin.

Mekin ollaan testattu vauvakeinua:-) Tosi kivaa oli. Ja kukas sitä sanoi, että tutti putosi suusta..... Niin siitäpä tuli mieleen, että meillä Leo luopui vapaaehtoisesti tutista pari viikkoa sitten. Sai ihan hepulin, kun sitä yritti laittaa suuhun.

LIINAILUSTA: Kuljetatteko lasta liinassa naama menosuuntaan???? Luulen, että pojasta se olisi mukavampaa, mutta en ole kokeillut. Olen kyllä kuullut erilaisia ikäsuosituksia aiheesta.

Meilläkin siivottiin vaatehuonetta:-) Mummu oli kyllä auttamassa lapsen hoidossa ja siten päästiin taas suunnistamaankin. Kiitos hänelle!

Nyt on PAKKO lopettaa. Hyviä (ainakin parempia kun meillä) öitä kaikille mamoille ja muksuille.

Hei kiitos mama ryhmästä, toi on varmaan helpompi ja ""turvallisempi"" tapa pitää yhteyttä. Mutta mutta: mites sitä nyt sit käytetään? Mä niinku joinasin sinne ja keksin nickinkin (pelkkä Gina oli käytössä, yllättäen) ja nyt mulle tulee joku sähköpostiviesti, onks siinä sitten joku salasana jolla pääsen sinne lukemaan, vai? Kirjotetaanko sinne niinku sähköpostia ihan omasta osotteesta? Hä?

Mari: me ollaan muutaman kerran liinailtu naama menosuuntaan. Koko ajan tuen Teppoa toisella kädellä vaikkei se siitä minnekään tipu, kuitenkaan. Kerran pelattiin krokettiakin liinaillen ;)

Olivia: anna äitis ihan vapaasti siivota kaapit jos kerta haluaa =) Mun äiti on onneksi pysynyt ihan hyvin omalla reviirillään eli Tepon hoidossa, silloin kun täällä käy (asutaan kyl siis aika lähekkäin eli usein nähdään). Mutta ei mua siivousapu varmaan haittais... Muuttokamat on muuten paikoillaan mut tv-taso ja telkkari puuttuu vielä. Oon huomannut että sohvakin on aika tarpeeton kun ei oo telkkaria mitä möllöttää.

Meillä ei ole vielä flunssaa *kop kop* Tosin mies tossa vieressä alkoi _juuri tämän kirjoitettuani_ niiskuttaa!!! Ääh, toivottavasti ei. En tiedä hampaitako Tepolla pukkaa, vai munko pillerit on väärää merkkiä, mutta ihan eri aaltopituudella ollaan nyt oltu pari päivää. Mulla paukkuu hermo kun herra ei syö puuroaan vaan päristelee sen mun päälle. Joka vaipanvaihdosta saadaan aikaan huuto, kun yhtäkkiä selällään oleminen ja riisuminen on niiiiin kauheeta. Ja seurustelumielessäkin toi kakara lähinnä kirkuu. Siis kirkuu. Kohta laitan sille ostetut peltorit omaan päähäni et voin olla samassa huoneessa.

Huomenta!
Täytynee tsekata tuota 'kruppia' sitten kun herään kunnolla, kirjoittelen nyt tänne ihan jokapäiväisiä juttuja...

Eli:
Mitä puuroja teillä syödään? Me on syöty nyt pari viikkoa riisipuuroa (hiutaleista) ja on tosi POP. Ja riisiähän on jossain muodossa aika monessa soseessakin, joten on 'tuttu' aine pikku masulle. MAMA kokeilehan teilläkin mikropuuroa veteen (Nalle-riisihiutaleita käytän), ei pitäis aiheuttaa mitään onkelmia. Makeaa sosetta sekaan niin kyllä uppoaa, siis meillä ainakin. Tänä aamuna keitin ohrapuuron, mutta se on vielä jäähtymässä, joten tuloksia saamme myöhemmin.

GINA mitä noi Peltorit maksoi? Vauvamallissa ei taida kuitenkaan radioa olla vakiona ;-D.

Millaista vaatetusta käytätte muksuilla kotona? Perttu tykkää olla sisällä jalat paljaana, eli pelkkä body ja sukat, jolloin sääret paljaat. Tai sitten body ja housut, mutta ei sukkia.
Ulkona on möyritty parina päivänä: bodyn päälle henkseli-kurahousut ja jalkaan vettä hylkivät töppöset (vaikkei kauhean rapakeli olekaan, mutta nurtsi on märkää). Tosi kiva on ollut jätkällä kontata pitkin pihaa ja repiä pensaista lehtiä. Kädet vaan menee kylmäksi jo näillä keleillä, mutta kun ei tumput kädessä voi mitään tehdä...

Piti vielä kysyä monta muutakin asiaa, mutta PJ repii pelihousujaan (joita hänellä ei oo päällä ;-) ) joten pakko mennä.

Kruupista: Gina, näyt jäsenenä ihan oikein, hyvä :-)

En ehkä osaa selittää miten tää menee oikeasti mutta kun tuohon osoitteeseen menee webbiselaimella niin sieltä avautuu täysin uusi maailma, paikka jossa on ""keskustelu, kuvia, kalenteri ynnä muuta sälää"". Kun nyt olet tehnyt ne tunnukset niin käytät niitä eli et tule saamaan erikseen mitään salasanaa.

Ensimmäisellä kerralla tuonne kruuppiin (tuosta linkistä http://groups.msn.com/2005Tammikset/ ) sisäänkirjautumisessa sinulle tulee näkyviin ruutu jossa on sekä oikeita merkkejä (numeroita, kirjaimia) ja vain joitain kiemuroita, sinun tulee kirjoittaa nämä oikeat merkit ruudun alla olevaan laatikkoon. Näin todennetaan että olet ihminen etkä kone :-) Jos et saa merkkejä oikein, ei haittaa, sitä voi yrittää monta kertaa ilman että tunnus menisi lukkoon tms.

Kun tuosta pääsee läpi pitäisi avautua se koko ""kruuppi"" - millä nimellä sitä nyt sitten kutsuisi...

Olivia, osaatko sinä kertoa tämän paremmin, mullehan noita kaikkia vaiheita ei tullut kun itse sen ryhmän tein :-\ Voisin kyllä tekaista feikkitunnuksen ihan siksi että saisin ylös MITEN se proceduuri oikein menee...

GINA, kävin hyväksymässä sut jäseneksi tuonne groupseihin, nyt menet sinne MAMA:n sähköpoistissa lähettämän kutsun sivulle ja luot itsellesi Microsoft passport network-salasanan, jos sulla ei jo sellaista ole. Sitten seuraat vaan ohjeita ja siten pitäisi päästä lukemaan ja kirjoittelemaan tuonne msn:ään! Jos kävit jo luomassa itsellesi salasanan, niin tuolta maman antamasta linkistä pääset kirjautumaan sisään suoraan.

Heh, niinhän mä annankin äidin siivota ihan sydämensä kyllyydestä täällä, kun tulevat käymään, asuvat siis 500 km päässä, joten liian usein eivät täällä ramppaa. Mutta kyllä siitä tulee vähän sellainen olo, että eikö aikuinen ihminen osaa omaa kotiaan pitää järjestyksessä ilman äidin apua, joten yritän aina siivota vähän paremmin ennen kuin he tulevat kylään.

PIIA, me syödään enimmäkseen Bonan lasten kaurapuuroa, kun sekä mä että Alissa tykätään sen koostumuksesta eniten. Ohrapuuroa maisteltiin eilen ja ihan hyvin upposi, noista mikropuuroista tulee vaan sellaista liisteriä, että mua vähän inhottaa. Riisihiutaleitakin ostin, niitä pitää kokeilla vaikka huomenna!

Sisävaatteina Alissalla on useimmiten body, housut ja sukat. Meillä on niin kylmät lattiat, että on pakko pitää housuja ja sukkia jalassa.

Jaahas, menenpä leipomaan porkkanakakkua, mä pidän nuo groupsit koko ajan päällä, niin pääsen hyväksymään uusia jäseniä mahdollisimman nopeasti.

Ai piru, en mä pääse tuonne ainakaan tällä koneella ns. uutena ihmisenä kun WindowsXP on kytkenyt msn jutut mun accountiin..

Hei voisko joku, Piia, Olivia, tai joku joka ensimmäistä kertaa tunne kirjautuu YRITTÄÄ ottaa kaikki vaiheet ylös niin että saisi muillekin ohjeet?

Menipä vaikeaks - toivottavasti kruuppi on kuitenkin sähläyksen väärti :-)

mä en pääse sinne grooppiin, kone ilmoittaa et evästeet on sallittava ja jotain.. en ymmärrä mitään. mieheltä ei voi kysyä ja mä en saa mitään asetuksia mennä tekemään kun en osaa.

MIMMI, mikä selain sulla on? Siis onko se Internet Explorer, Mozilla, Mozilla Firefox, Opera vai minkä avulla käytät internettiä? Voisin yrittää neuvoa sulle, miten saat evästeet käyttöön. Ei oo mitään dramaattista, pitäis olla ok sun miehellesikin!

MIMMI, lupasin liikoja, eli en taida osatakaan neuvoa, miten Explorerissa nuo evästeet otetaan käyttöön. Meillä kun on Firefox, siinä evästeiden käyttöönotto on tosi helppoa, mutta Explorerissa ei olekaan. Sori...

Siis ei toivoton. Mitähän mä nyt sain aikaan =D Kun ekan kerran menin tonne tolla naperotreffit-tunnarilla ja salasanalla, niin eipä se annakaan minun omat tunnarit luotuani liittyä tolla samalla nickillä, kerta se on jo käytössä. Juu juu, onhan se käytössä, mulla itselläni! Sit yritin poistaa sen eli deletoida kokonaan ekan liittymiseni, mutta hetken jo luulin että onnistuin deletoimaan koko ryhmän... Huoh. no joka tapauksessa, minut täytyy nyt näköjään hyväksyä uudestaan jäseneksi, ja saapi sitten nähdä millä tunnareilla pääsen sinne mitäkin tekemään.
Voi elämän kevät. Ja minusta kun pitäis tulla insinööri... =D

Nyt en kyllä tosiaan tiedä, neuvonko oikeaa asiaa, mutta voisit kokeilla..

1. Internet selaimesta tuolta ylhäältä valitset TYÖKALUT
2. Alavalikosta valitset INTERNET ASETUKSET
3. Sitten valitset välilehden TIETOSUOJA
4. Vasemmalla laidassa on sellainen liukusäädin mitä voi liikuttaa ylös tai alas, mun koneella tietosuojataso on siinä kohtaa NORMAALI(tulee lukemaan siihen näyttöön, kun palkkia liikuttaa) ja onnistuin pääseään GROUPSiin

Ainakin siinä puhutaan juuri evästeistä, luulisin sen liittyvän siis tähän.

Raportoi onnistuuko..

Yhteistyössä