Hei taas!
Enpä sitten ehtinyt enää illalla koneelle, enkä eilen koko päivänä. :ashamed: Jotenkin sitä on vaan olevinaan niin kova kiire koko ajan.
haltia: Poika on aika kippurassa liinassa, tosin mun sidonnat vaihtelee aika paljon joka kerta, joten joskus jalat on enemmän suorassa kuin toisilla kerroilla. Nytkin poju vetelee sikeitä liinassa.
Veena: Minäkin käytän kietaisuristiII-sidontaa kehdolla. Luulin sen olevan vaikeampi, mutta onnistuin tosiaan heti ensimmäisellä kerralla saamaan vauvan liinaan.
Kantoliinakanavan nettisivuilta löytyy hyvät kuvalliset sidontaohjeet!
Masuvaivoista: Meilläkin saatiin hieman esimakua noista. Söin tiistaina itsetehtyä pestoa ja keskiviikkoyönä ja päivälläkin vielä pojalla oli kovasti ilmavaivoja. Ei niitä kauheasti itkeskellyt (niinkuin ei oikein itke mitään!
) mutta valvoi kyllä ja vääntelehti. Masu piti kovaa ääntä ja paukkujakin tuli sekä kakka oli ihan vihreää. Ilmeisesti tuore basilika ei meidän pojalle sovi. Tuosta suklaasta olen minäkin lukenut, lisäksi kaikki palkokasvit, kaali, maitotuotteet, sipulit (etenkin valkosipuli, snif!) aiheuttavat herkästi mahavaivoja.
Meillä mies on ollut tarkkana noiden keittämisien suhteen. Pullot ja tutit keitetään joka syötön jälkeen ja rintapumpun osatkin kerran päivässä. Ennen keittoa ollaan pesty ne ihan käsin. Pumppua en ole nyt ihan joka päivä tarvinnut, maidontulo alkaa selvästi tasaantua.
Täällä meni pari yötä tosi hyvin. Vauva nukkui 3-4 tunnin jaksoja ja heräsi vain syömään. No, viime yö menikin sitten ihan pyllylleen. Poika heräsi melkein tunnin välein syömään ja kitisemään. Ei ollut masuvaivoja, joten en tiedä mistä johtui.
Olin keskiviikkona opiskelukavereiden kanssa ulkona syömässä. Olin vain pari tuntia poissa, ja iskä hoiti sillä välin. Hyvin oli mennyt, poika oli syönyt hienosti pullosta ja oli huolinut jopa tuttia. Muuten meillä ei olla tuttia käytetty, kun poika rauhoittuu ja nukahtaa hyvin ilmankin, mutta kun äiti ei ole maisemissa on tutista apua.
Oli kyllä tosi kiva päästä hetkeksi pois kotoa, vaikka nyt hormonimyrskyn jälkeen olen alkanut nauttia vauvasta ihan eri tavalla.
Tiinulilla taitaa olla jo nyytti sylissä! Perustin muuten tuonne Vauvat-puolelle meille pinon, joten tervetuloa jatkamaan vauvaisia keskusteluja sinne!
:wave: Kutsu koskee kaikkia!
Riiolle onnea uuteen kotiin! :flower:
Me mennään tänään ekaa kertaa kyläilemään. Lähdetään käymään anoppilassa. Ostin vauvalle toisen vanupuvun, kun edellinen menikin jo pieneksi ja toppapuku on auttamattomasti liian iso turvakaukaloon. Vähän on vaikeaa pukea pientä autoon, meillä on onneksi sisätilalämmitin autossa, mutta on siellä silti viileää ennenkuin moottori lämpenee kunnolla.
Nimistä: Etunimi on jo päätetty ja kutsutaan poikaa kotona sillä nimellä, aina kun muistetaan.
Usein lipsahtaa vielä vauva, poika tai joku hellittelynimi suusta. Toinen nimikin on ollut tiedossa jo pitkään, nyt enää mietitään annetaanko vielä lisäksi kolmas vai ei. Mekin olemme miettineet nimijuhlapäiväksi loppiaista.
-Pantsu ja pikku-ukko