TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Kyllä on taas ärsyttävä ukko, mä täällä kerjään pupuilua joka päivä. Nytki ku ois pitäny siivota lasten huone kun lapset ei halunnu, ni kysyin lapsilta, että voiko äiti ja isi siivota kahestaan, ni ukkopa vastasi, että ei jouda (tiesi kyllä mitä tarkotin, ku sanoin että ois kiva vähä useamminki, (sillä se ei kestä pitkää)), ku pitää tehdä hommia. Siivos sitten kuitenkin lasten kanssa sen. Ottaa nii kaaliin taas, ainkun mä oisin vailla, ni tämä herra keksii siihen jotain syytä, ei viiti edes enää kysyä, ku tulee vaa paha mieli ja vit.... :headwall:
 
Jes ja plääh. Menkat alko maanataina, joten nyt menos siis kp 4. Vihdoin! Niitä oli odotettukin kun ei plussaakaan kuulunut. Meni siis 65 pv viime kierto, jospa ne lyhenis nyt pikku hiljaa. Normaalisti ennen pilsuja oli jotain 30 pv. Ja ei kun yrittämään, taidan käydä ostamas greippimehua :) , kierron epäsäännöllisyyden takia en muita vippas konsteja rupea käyttämään.
 
Huomenta kaikille!
Täällä kp 11 menossa ja tänään ois tarkoitus alkaa bongailemaan ovista tikuilla.. Ja viikonloppuna aloitetaan aktiivisemmin pupuilut ja jatketaan sinne oviksen yli. :) Miehellä vapaat jatkuu sopivasti oviksen yli, eli mahikset on hyvät. Niin, jos se ovispäivä vaan sattuis olemaan sillon 15. päivä, niin ku laskeskelin. :)

Mutta nyt pitää lähtee töihin. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Eipä olekkaan ollu aikoihin näin kipeät kuukautiset. Alko nuo menkkaoireet jo päiviä etukäteen ja nyt niiden aikanakin kauhee selkäkipu. Ja mahaa juilii välillä ihan kunnolla. Normaalisti pääsee niin helpolla.

Vitsit tuon mun miehen kans... se ei ole suoraa voinut suostua neljänteen lapseen, mutta ei ole kieltänytkään. Nyt se eilen tokas että "Ei varmasti tärppää tälläkertaa heti kun sinä oot siitä niin paljon puhunu etukäteen". Se sai sen kuullostamaan siltä että se haluais että tärppää heti. Ja sanoihan se kyllä jo useampi viikko sitten että oli Ilta-Sanomista katellut lotto-potkupukuista vauvaa ja miettiny että olis kyllä toisaalta kiva jos meilläki olis tuollanen. Se ei vaan voi suoraa sanoa että tehdään neljäs etten minä pääse sanomaan että se halus. Tai onko niin kova paikka myöntää siks ettei kaverit saa tietää että se halus itekki lisää lapsia ku ne jo nyt osa kiusaa että myykää telkkari pois. Uskovaisiksi siis kiusoittelevat. Nyt miehen on hyvä sanoa että minä halusin ja päätin asiasta. Meillä ole kaveripiirissa ku kaksilapsisia perheitä. Niin siitäki tietää että se haluaa lisää lapsia ku kerroin jo aiemmin siitä imetyspaidasta jonka ostin. Me käytiin yhdessä kaupassa ja lähdettiin jo pois ajamaan ku sanoin että mennään takas ostan sittenkin sen imetyspaidan ku oli niin halpa. Eihän se olis takas kääntyny jos se ei ajattelis mun sitä paitaa joskus tarvitsevan. Olis vaan kiva ku se sanois suoraa, että "tehdään vaan se neljäs, olis se minustaki kiva jos tulis veilä vauva taloon".

Nyt kakkapyllyä pesemään :x
 
Hei,

Pääsisikö uutena mukaan. Oon kirjoitellut tuonne kesän jälkeen aloittaviin, mutta niin kovin hiljainen on pino, että meinaa mennä yksinpyheluksi siellä. Mielelläni siis teidän kanssa tänne kirjottelisin, varsinkin kun nyt vaikuttaa, että jo Toukokuussa vois alkaa yrittelemään.

Meillä siis tilanne se, että toisesta lapsesta haaveilua on jo kestänyt aikansa (tyttö 06/06), mutta mulla on noi kouluhommat ollu semmosessa vaiheessa, että halusin niitä tässä välissä viedä kunnolla eteenpäin. Pillerit hylättiin tuossa kuukausi sitten, kun kuukautisia ei kuulunut. En kuitenkaan ole raskaana, mutta ajateltiin kierron nyt antaa tasaantua, että sitten tietäs vähän mitä odotella. Vieläkään ei oo kunnon kuukautisia ollut, mutta toivottavasti pian kuuluu. Oon varannut gyneajan Toukokuun puoleenväliin joko rutiinitarkastusmielessä tai sitten valittelemaan tätä kuukautisten poisjääntiä.

Eli tuonne listaan vois laittaa että toista kuumeillaan, yritys alkaa 05/08 eikä kiertopäivistä hajuakaan. Nyt tenttikirjojen pariin, kun tyttö meni mummulaan muutamaksi tunniksi.

O.
 
Voi että Johjo... mutta eikös pääasia ole että te molemmat haluatte vauvaa? Jos siitä tulee sittten kinaa että kumpikos sitä nyt sitten halusikaan, niin eihän se ole mukavaa. Auttaisiko jos vaan puhuisitte asian selväksi? Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty... :ashamed:

Isot halaukset kaikille menkkojen yllättämille!


ON: Mulla siippa kieltäytyi seksistä eilen! :eek: kait se luulee et mä pidän sitä vaan siitosorina... :ashamed: :LOL: Noh, aamulla oli onneks toinen mieli!


Mulla on taas kerran suuret toiveet että nyt nappaa... aamulla kun makoilin tyyny pepun alla niin olisipa kaikki mut nähneet pitäny mua ihan hulluna... mä silittelin masua ja hoin mielesäni "älä tule paha kakku tule hyvä kakku.." :LOL: Jos ne siittiöt uis ajatuksen voimalla oikeaan paikkaan!!


Mut suosittelen greippimehua, auttaa ainakin mua ovislimojen bongaamisessa!
 
Minä yritin sitä greippimehua juua, mutta ei tullu yhtään mittään, yhenkii kulauksen ku otti nii meinas ihan oikeesti lentää oksennus...mutta kai se on makuasia kuka tykkee ja kuka ei :) tai kuka pystyy juomaan vaikka väkisin :D

hirmusesti polttelis päästä jo tekemään testejä, mutta en tiijjä uskaltaako vielä ku kp on 29 :/ testit jo polttelis kotona kaapissa :D mies eilen illalla sanoi että enkö voisi alkaa testaamaan että jos se näyttäskin jotain :LOL: itellään vaan semmonen tunne että ei kumminkaan vielä tärppää, mutta toivoo ei pie menettää ennenku täti tulloo yllättämään =)
 
Jaa, että täti on yllättänyt muutaman. :( Ensi kiertoon parempaa onnea! :hug:
johjo, tuohan taitaa olla ihan tyypillistä miehiltä, ettei oikein kehtaa ääneen sanoa toivovansa vauvaa. Kavereiden asettamat paineet eivät varmaan helpota asiaa.

Heippa OLIVIA06, kiva saada sinut mukaan! =)

rusina85, toivon todella, ettei seuraava kiertosi veny kuuteenkymmeneen päivään. Tiedän kokemuksesta kuinka odottaminen on tukalaa. Nyt kun vielä toivot vauvaa, niin ylipitkä kierto on varmaan tuskaa. :hug:

Olen taas tänään jotenkin allapäin, enkä usko, että olisi voinut tärpätä. Tunteet kyllä vaihtelee laidasta laitaan nyt kun vauvaa tosiaan haluaisi ja kaikkensa on yrittänyt sen eteen tehdä. :ashamed: Eilen vielä ihmettelin miehellekin suureen ääneen vitsillä, että "mulla on joko diabetes iskenyt näin yhtäkkiä tai sitten olen raskaana"... tarkoitin sitä, että heräsin yöllä pissalle ja eilen vessassa piti juosta ihan koko ajan! Tänä yönä samaa ongelmaa ei kuitenkaan ollut. Rinnatkaan ei ala kipeytymään, mitä kuvittelen omalla kohdallani käyvän, jos tärppää. Oviksesta on nyt viisi tai kuusi päivää (jos bongaus onnistui), eikä oikein mitään selvää oiretta tunnu. Viluisuutta on edelleen ja olen tuntenut myös jotain nipistelyä alavatsalla melkein koko ajan. Voihan se tietenkin johtua ihan vatsalihasten heikkoudesta tai kohdun kannattimien löysyydestä. :| Yhtä asiaa ihmettelen kyllä: kasvojen iho on ollut tosi hyvässä kunnossa nyt melkein viikon verran. En tiedä mistä johtuu. En uskalla testata kuin vasta puolentoista viikon päästä, jos nyt täti ei tule ennen sitä. Pelkään muutenkin niin kovin, että kierto venyy tosi pitkäksi juuri tällä kertaa. :( En uskalla edes jännittää, kun pelottaa, ettei tärppää. :'(
 
Tervetuloa kukaan OLIVIA06! :wave:

En usko että meille tulee kinaa kun mies on niin selvästi kuitenkin näyttänyt että haluaa. Ainut mikä voi olla niin jos minä valitan väsymystä niin mies saattaa asiasta mainita. Miehen suurin epäilyn aihe on juuri se että miten me itse jaksetaan kun tuo kohta 2 vuotiaskaan ei vielä nuku öitä vaan herää useamman kerran. Ehkä se on ne kaverit ja hänen oma suku kenen takia mies ei myönnä että haluaa lisää. Kysyi kerran jo viime kuun puolella että päästääkö sisään (ehkäisynä ollu keskeytetty tai joskus kondomi) eli ei sitä selvästi haittaa jos lapsi tulee. Vaikee selittää näitä omia tuntemuksi. Se on vaan mun päässä se että haluaisin että mies sanoin kertoisi että sekin haluaa. Pitää kai alkaa jo minunkin käsittään ettei se enää neljännen kohdalla ole sellaista kun ensimmäistä tai toista tehdessä. Sitä on ite vaan niin onnessaan tämän asian kanssa ja kun toista ei silleen hirveesti kiinnosta niin siitä pitää tehdä numero. :ashamed: Ja varmaan näillä menkoillakin osuutta tähän mielialaan. :whistle:

maria-08: Jos sulla on niitä herkempiä jotka näyttää jo 10 mIU/mL niin nehän saattais jo näyttää, mutta 25 mIU/mL tuskin vielä. Muistathan tulla meille heti ilmoittelemaan miten kävi?! =)

Minäkin ostin purkin greippimehua vaikka päätin kyllä olla sortumatta mihinkään ylimääräiseen. Tosin oon kyllä joskus aina ostanu ihan muutenvaankin koska minä tykkään siitä mehusta. :p

Plussatuulia kaikille jotka niitä nyt tarvii !!!!!!!!!!!!!
 
kyllä mie kaks kappaletta hommasin niitä mitkä näyttää jo 10 mIU/mL ja sitten on vielä neljä kappaletta niitä 25 mIU/mL :D aattelin että helpompi ku kerralla ottaa niitä vähän enemmän , nii saapahan ainakin varmuuden :LOL: jos sitä huomen aamulla uskaltautus aamun vessakäynnillä tekemään ekan testin, ku eikös se aamulla pitäis paremmin näkyä?.... pitäkeehän peukkuja pystyssä =)
 
Minä en kotona voi juurikaan kuumeilla tai hehkuttaa tästä asiasta, sama oli viimeksikin. Mieheni haluaa kyllä vauvan, mutta siitä ei saa puhua. Siis tietysti on sen verran puhuttu, että yhdessä halutaan yrittää toista vauvaa ja on selvää koska yritys alkaa jne. mutta ennen yrityksen alkamista tästä asiasta en voi miehelleni höpistä, koska hän aina tokaisee, että nyt hiljaa tuosta jutusta, kun ei se ole vielä ajankohtainen. Ehkä se on osittain "pelkoa" siitä onnistuuko raskaus ylipäätään ja suojelee itseään mahdollisesta pettymykseltä tmv. Ymmärrän kyllä tuonkin puolen, mutta hieman on kyllä ärsyttävää, että asiasta ei voi oikeastaan koskaan edes mainita muuten kuin kiertoteitse tyyliin, että jos vuoden päästä meidän elämäntilanne on toinen, niin sitten.. ja molemmat tietävät tasan tarkkaan mitä sillä tarkoitetaan, mutta suoraan ei voi sanoa.

Miehet ovat omituisia otuksia, mutta ehkä juuri siksi niin rakastettavia.
:heart:
 
Mun mies käänsi kelkkansa tosi yllättäen. Oli aiemmin muka "aivan varma", että haluaa lapsia vasta papin aamenen jälkeen ja parin vuoden kuluttua. Yhtäkkiä mies aina hiprakassa vihjaisi asiasta, ja muuttui ehkäisyn suhteen höllemmäksi. Lopulta halusi ihan itse jättää ehkäisyn pois. Varmistelin moneen kertaan, että haluaako se todella tätä, tietääkö että voi olla rankkaa :)D) jne.. Mies jaksoi minun kanssa jutella asiasta, mikä tuntui tosi hyvältä. Muuten musta olisi tuntunut, että olen suhteen aikana vaan "käännyttänyt" miehen, eikä mies aidosti halua vauvaa. Ja mies mielellään juttelee asiasta, miten järjestetään mun opiskelut/tuleva työelämään siirtyminen, lasten nimistä ollaan juteltu, miestä kiinnostaa mun ovikset ja tikuttelu jne.. En tietenkään silti viitsi joka päivä höösätä aiheesta, ettei miehellä mene hermot :D. Pointtini oli siis se, että kyllä nuo miehetkin osaa mielensä muuttaa nopeastikin :D. Olin aivan varma, ettei sen mieli muutu... Enkä olisi uskonut, että mies näin innoissaan voi olla asiasta.. vauvakuume kun oli pitkään yksipuolista. :heart:
 
Mua ärsyttää. :/
Menkat ei ole vieläkään alkaneet, ei ole särkyjä eikä mitään ollut pariin päivään.
Eikä kyllä ole yhtään raskaana oleva olokaan, se kun ois aika epätodennäköistäkin.
Hitto, aina on ollut niin tasanen kierto, 28-29 pvää ja nyt mennään vissiin jo yli 30 päivää viime menkoista. Kai se tammikuinen tuulimunaraksaus sitten sotki. :|
Muuten fiilis hyvä ja kova vauvakuume meillä molemmilla, poikakin niin kovasti toivoo ja kyselee että koskas saisi pikkusisaruksen.. :heart:
 
täällä on yksi hämmentynyt nainen: mä olen raskaana!! en nyt oikein osaa vielä käsitellä asiaa ja kun mulla noita "menkkakipuja" kuitenkin on ollut, niin en jotenkin uskalla ihan päästää haaveilua valloilleen ennen kuin on ultrattu että oikeaan paikkaan on asettunut. yöllä alkoi vilunväristykset ja tänään ei ole tehnyt mieli syödä kuin omenaa, eli sieltä kai ne oireetkin alkaa tulla... iik! en osaa nyt muuta sanoa... =) :heart:
 
runo aivan ihanaa!! :flower: ONNEA!! :flower: :hug:

Sait sittenkin sen ylläriplussa, ihan niin, että itsekin sait kovin yllättyä, eikä vain miehesi!! :heart:

Jos saisimme vielä kuulla ennakko-oireesi ennen plussausta, niin se olisi kiva.
 
kiitos maria-08 ja hunaja!:) tästä tosiaan tuli todellinen ylläriplussa, että eihän tätä meinaa uskoa. kun mulla ei vielä ollut mitään oireita! tai niitä menkkamaisia kipuja on ollut koko tämän viikon ja välillä tosi kovaakin kipua (jonka vuoksi kaihertaa mieltä, että mitä jos onkin kohdun ulkopuolinen), mutta kun senkin selitin vain niillä menkoilla. lämpöä on kai ollut vähän, mutta sitäkään en ruvennut mittamaan... vasta eilen illalla alkoin epäillä ovatko rinnat vähän arat (no niinhän ne ennen menkkoja voi olla) ja yöllä alkoi tulla vilukohtauksia ja niitä on ollut tänäänkin. tänään myös ei ole tehnyt mieli oikein syödä. ei mitään varsinaista pahaaoloa tms. mutta vähän heikkoa. ja maha vähän löysällä (mutta sitäkin aattelin että on siksi kun vaan jännitän että mitä tapahtuu...). eli mistään en oikein osannut vahvasti sanoa, että tämän täytyy olla raskausoire eikä ollut mitään "tunnetta". korkeintaan tänään alkoi mahdollisuus tuntua edes vähän mahdolliselta.

aika hullu tunne ja miehellä kanssa!;)
 
täällä näytti aamulla testi aivan puhasta negaa :/ vaikka testasinkin jo ehkä turhan aikaisin, niin luulen että ei se siitä plussaks tuu kyllä muuttumaan muutaman päivän päästäkään...pitää vaan toivoo parempaa onnee ens kiertoon :)
 
Hohhoijaa,mikä aamu.Tuli sitten kihlauduttua tänäaamuna :D :heart:
Tosin sormukset haetaan vasta ensviikolla,jakka yhessä keretään :wave:
Nyt oon kyl niiiin happy,ukko haluis heti naimisiin,mut mä haluun talvihäät :) :xmas:

Onnittelut Runolle myös täältä :flower:
 

Yhteistyössä