TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Hei!

Täällä ei mitään uutta auringon alla, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä. vaikka edelliskierto olikin tuon 22 pv niin sitä edellinen oli kuitenkin 29, että täti voi tulla koska tahansa seuraavan 7 päivän sisällä.
Pitää nyt katsoa koska testaillaan, puolet minusta haluaisi tehdä sen heti, puolet odottaa niin kauan, että asia olisi muutenkin varma! Pitänee kysäistä, mitä mies ajattelee, mutta luulen, että hänelle sillä ei ole väliä.

Meilläkin tuon kertomisen suhteen odotetaan viikoille 12, ellei tarve kertoa jostain systä tule aiemmin. Ja silloinkin kerrotaan vain meidän vanhemmille ja sisaruksille. Serkkuni vaimolle olen miettinyt, että voisin kertoa jo aiemmin, koska minulla on paha olo, kun hän niin avoimesti kertoo raskautumishaaveistaan, enkä pysty itse samaan. Minulle ja miehelleni se on kuitenkin jotenkin niin intiimi asia, että emme halua siitä puhua ääneen muille.

Ystävistä ainut jolle kerrotaan on syksyllä vihittävä ystäväni, jonka kaaso olen (Täytyyhän hänen saada tietää jos minun vatsani peittää näkymät alttarilla :LOL: ) Muut ystävät saavat sitten huomata omia aikojaan, ja minun tarkkasilmäiset ystäväni varmaan huomaavat samantien. :D

Tärkeimmille ja läheisimmille ihmisille siis asiasta kerrotaan, minusta se tuntuu luonnolliselta niin, ja heillekkin on jo tarkaan pohdittu, että miten se asia kerrotaan, en minä osaa sitä vain sanoa töksäyttää!
Vanhemmat esim kutsumme kylään ja yhtäaikaa lahjoitamme heille paidat joissa lukeee mumma, paappa, jne... pääsee vähemmällä.
Sama ongelma meillä oli aikoinaan kihlautumisen ja myöhemmin naimisiin menosta ilmoittamisenkin suhteen, ei vaan tuntunut olevan luontevaa tapaa ilmoittaa asia.

Teille tänne tulen kuitenkin ilmoittamaan, kun plussa testi saadaan!
kp 22/22 (-29)

Iltoja kaikille tasapuolisesti.
Siis piti tulla kysymään, että onko kellään ovulaation jälkeen tullut kylmiä väreitä pelkästään jaloissa. Mulla on koko päivän "väreillyt" jalat eikä tätä ole siis ollut ennen. Taas tietysti kuvittelen jotain oireita päässäni.. :ashamed:

Kp20 menossa ja luulisin, että ovulaatio on nyt tapahtumassa. Testiin tullut viiva oli ohut, mutta saman värinen kuin kontrolliviiva. Luulen sitä plussaksi. Nyt illalla tein vielä toisen testin ja viiva oli taas haalea. Olen kyllä juonut päivän mittaan ja se voi vaikuttaa, kun en ollut juomatta kahta tuntia. Toivottavasti ne pienet vipeltäjät tekevät nyt tehtävänsä. :saint:

Iltaa kaikille haaveilijoille :)
Jos kierto on normaali niin vielä viitisen päivää menkkoihin, ei jaksais odottaa. :D
Vähän on flunssanen olo ja mua on nyt monena päivänä ällöttänyt, pistän sen kyllä ihan sen piikkiin kun töissä on ollut oksutautia liikkeellä, ehkä on tehnyt tuloaan mut ei sitten kuitenkaan oo puhjennut.
Ja kaupassa teki ihan saakutisti mieli oliiveja, joita en ole koskaan aikaisemmin oikein voinut sietää, siitähän mies riemastui että mitäs jos onkin jo pulla uunissa.. :whistle:
Ei pitäis olla, mut, eihän sitä koskaan tiedä. :saint:
No joo, menkkaoireita nää taitaa kuitenkin olla!
Ens kuussa saakin jo sitten ihan jännittää.. :heart:

Huomenta!
Ainakin tänään tuli testiin ihan puhdas nega, mutta toisaalta, tänään on kp 24 ja kuitenkin tuolla takan on myös se 29 pv mittainen kierto, joten kaikki on mahdollista vielä :)

Jos ei siis muuta kuulu, niin perjantaina sitten uutta testiä.
Pikkasen tuntuu harmistusta, mutta ei nyt ihan hirveästi, kun ei ne odotuksetkaan olleet niin kovin suuret. Aamullakin mietin kauan, että testaanko ollenkaan, vai odottelenko vaan kaikessa rauhassa.

Illuusia: Toivotaan, toivotaan että olisivat ihan aitoja oireita!

Hunaja: Eiköhän se plussa ollut, vaikka olisikin ollut haalea :) Nyt vaan jännäilemään!

On se jotenkin niin kiduttavaa, kun joutuu viikkotolkulla jännittämään, että tapahtuuko mitään!

Aminohappo: Oireet kyllä taitaa olla aika yksilöllisiä! en ole ainakaan itselläni huomannut muita oireita, kuin paksuuntuneen liman ja lisääntyneet halut, toisilla taas on paljonkin oireita.

Noh, palaillaan asiaan taas, minä en lannistu vaan jatkan jännittämistä siihen asti, että punaista alkaa näkyä ;)

Voi Amy86 toivottavasti olis jo plussaa seuraavalla testauskerralla :) Mutta jos ei viel ole tärpännyt niin toivottavasti seuraavassa kierrossa jo tärppää. Samoin Illuusialle toivon plussaa. Hunaja nyt sitten vaan täysi tohina päälle niin jospa sieltä joku touhukas siimahäntä pääsisi päämääräänsä :)
Meillä mies on osoittanut lieviä pettymyksen merkkejä, kun puhuin, että vauvantekohaaveita siirretään nyt hieman ja tarvittaessa enemmänkin. Kyllä muakin harmittaa...mutta sitten kun laittaa asioita järkevään järjestykseen eikä tunnejärjestykseen niin olishan se fiksua ottaa uusi työ vastaan kun sellaista tarjotaan ja ehtiä tehdä sitä jonkin aikaa ennen äippälomalle jääntiä. Mutta varmaa on se, että viimeistään elokuussa 2009 minä haluan sitä omaa nyyttiä jo sylissä pitää :) (voihan käydä niinkin ettei sitä nyyttiä sitten kuulu ei näy vaikka haluaisikin, mutta sitä vaihtoehtoa en halua liiaksi miettiä )
Nyt meinaa flunssaa pukata päälle. Kuopus ollut yskässä muutaman päivän ja nyt esikoinen valittelee kurkkukipua. Mulla on jo monta päivää ollut sellainen olo että joku pöpö pian iskee, mutta vielä ei oo iskenyt. Kurja vaan on tällainen puoliterve olokin. Toivottavasti menee näin ohi.

TMK
Minäkin taidan hypätä tänne(kin) pinoon mukaan :wave:
Kolmatta olisi meillä toiveissa ja eletäänkin jänniä paikkoja sinänsä, kun kp on "jo" 30/28, testejä on tullut tehtyä aikas lailla, mutta puhdasta negaa on vain näkynyt. Tätiä ei onneksi ole näkynyt ja kaikennäköisiä oireista olen itseltäni löytänyt, mutta omaan äärimmäisen hyvän mielikuvituksen :LOL:
Niin ja sairaala on SATKS.
Taas huomenna testailen ja katsotaan taas sitten :|

Pistänpä itteni myös tänne ku huomasin et tämmönenkin on:)
Sama selitys alla kun toiseenkin laitoin.
Täällä Yksi kuumeilija,sovittiin viikko sitten ukon kanssa että yritetään yhteistä lasta:)
Molemmilla edellisistä suhteista pojat.
Tyttö olis tietenkin toiveissa mutta toki poikakin on tervetullut.Ajatuksena olisi että tehtäisiin 2lasta heti peräkkäin ja siihen se saa sitten loppua tää lastenteko.
Eiköhän se neljä oo ihan maksimi meille:)
Nyt kp 31/39 ,ehkäsy vasta jätetty pois joten ei varmastikaan tästä kieerosta onnistu mutta josko jo seuraavasta,ken tietää.
Sovittiin vain et saa tulla sitten kun n tullakseen:)
Toivotan paljon plussatuulia :flower:

Tervetuloa uusille! :wave:

Lisäsin uudet listaan. hymy83 laitoin sinut tuonne kolmatta kuumeileviin ku sehän olis teidän uusperheeseen kolmas lapsi, onko ok? Puuttuvia tietoja saa ilmoitella jokainen, toki pakko ei ole. Päivitin samalla jo seuraavan päivän kiertopäivät kun vuorokausikin juuri vaihtuu. Toivottavasti meni kaikki oikein ku hiukan alkaa jo väsymys painamaan.

Mulla vaan ihmetyttää ku ei ne menkat ala. Ilmeisesti se munasolujen luovutus tai lähinnä ne hormoonit saanut elimistön sekaisin. Ne kyllä sano että seuraavat kuukautiset tulee kahden viikon kuluttua ja sen jälkeen kaikki on taas ihan normaalisti. Mulla tuli menkat reilun viikon päästä ja nyt ei sit ole seuraavat vieläkään alkanut. Hermot menee. Nyt kyllä alamahassa tuntuu sellaiselta, että ensiyönä tai huomenna varmaankin alkaa. Toisaalta mitä pitemmälle nämä menkat menee niin sitä enemmän minusta tuntuu että yritys voi alkaa jo seuraavalla kierrolla. Mulla on kauhee pakkomielle että lapsi saa syntyä vasta ensi vuonna ja mitä pitemmälle nämä menkat menee niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä vauva syntyy ensi vuonna vaikka tulis vähän etuajassa (siis jos heti tärppäis).

Täällä ollaan peukut pystyssä ja toivotaan että ensimmäiset saisivat pian iloisen testituloksen

Aamupäivää,

Ja kaikille uusille tervetulotoivotukset! Toivottavasti Johjon menkat alkaa pian tai sitten olisi iloisia uutisia kohta kerrottavana :) .

Hilveri: Mun mielestä kannattaa ottaa tarjottu työ vastaan. Ehkä teidän ei tarvi paljon lykätä vaavin hankintaa, ihan muutamalla kuukaudella? Mä itse aikoinani aloitin raskaana ollessa uudessa vakityössä (ehdin olla n. 6 kk kunnes jäin äitiysvapaalle) ja nyt se sitten kostautuu. Mulla on hirmuiset omantunnon tuskat, että en kehtaa TAAS jäädä nopealla tahdilla pois. Oonhan ollut takas töissä vasta reilun 2 kk... Synnytyksestä ajattelin käydä jutskaamassa jo nyt keväällä. Pitäisi vaan soittaa ja varata aika. Sain lastenneuvolan terkalta nimen ja puh.numeron kätilölle, jonka kanssa voisin jutella. Mulla on kevätlomaa vappuviikolla ja toivon että saisin ajan siihen. En haluais ruveta töissä selitteleen poissaoloni syytä. Mikä sulla on jäänyt synnytyksessä kaihertamaan mieltä?

Täällä toivuttu hiukan menkkojen aiheuttamasta pettymyksestä. Kotona ollaan miehen kanssa juteltu, että jos sittenkin aikaistettais yrityksen aloitusta. Tästä kierrosta ei enää ehditä mutta jospa seuraavasta sitten. Keskustelu jatkuu taas tänään illalla :) . Meillä on ollut niinpäin, että mies haluis jo aloittaa mutta mä oon lykännyt aloitusta. Raksakin alkaa olla siinä vaiheessa, että tehdään kevyitä pintatöitä, joten sekään ei ole enää ns. "oikea syy" lykätä. Mut katsotaan millaiseen tulokseen päästään ;) .

Moi vaan taas, eipä ole mitään uusia kuulumisia.
Tätiä ei näy eikä oireitakaan ole ilmaantunut. Huominen ja keskiviikko, pitäisi jaksaa painaa tupla vuoroa, joten seuraavan kerran tulen kertomaan kuulumisia torstaina.

Hymy, TMK ja Hennarukka: Oikein paljon tervetuloa kuumeilemaan tähänkin ketjuun :wave:

Johjo: alkaisivat nyt, niin pääsisitte aloittamaan yrityksen. Pidetään peukkuja, että täti tulee piakkoin paikalle.

helinä-keiju: Ei sille kuumeelle vaan mitään voi! ;)

Uusille tervetuloa :) Johjo Pian siis teilläkin päästään tositoimiin ellei sitten jo nyt ole jotakin jännäämisen aihetta ;) Mutta kukas meidän tietoja sitten päivittää kun sinä loikkaat odottajiin. Eikös sulla edellisetkin raskaudet ole alkaneet jo melkein pelkästä ajatuksesta =)
helinä-keiju Kyllä mäkin ajattelen niin että työn otan vastaan jos se vaan nyt kevään mittaan varmistuu. Vauvaa voi sitten alkaa touhuilemaan syksyllä, lokakuussa hyvinkin jo. Eli ei tässä pitkästä ajasta kuitenkaan kysymys olisi. Ja kun ajattelee kuinka nopeesti kuukaudet nyt on kuluneet, joulu-tammikuussa aloitin täällä palstalla kuumeilun ja nyt jo ollaan pitkällä keväässä :)
Mulla oli kuopuksen synnytys vähän hankala. Supistukset oli tosi voimakkaita ja tiheitä. silleen hirveen voimia vieviä. Yritin tosi sinnikkäästi ottaa supistuksia vastaan, mutta ne muuttu vesien menon jälkeen tosi rajuiksi. Kipulääkettä en ehtinyt saada. En saanut ponnistettua kun olin niin loppu. Vauva piti auttaa imukupilla kun ei muuten tullut ulos. Yritti raukka tulla ihan väärässä asennossa ja napanuorakin oli kaulan ympärillä. Vauva oli ihan sininen ja hiljaa kun synty, oli tunnin verran tarkkailussa. Synnytyksen jälkeen kävelin viikon kippurassa kun selkää ei voinut oikaista. Ajattelin silloin että en ikinä enää tähän itteeni pistä, mutta nyt tuntuu että jos vaan kammoni saan pois niin mikä ettei vielä kerran....Ja jos nyt joku esikoista haaveileva lukee tän niin älkää säikähtäkö. Ei teillä tällaista ole, ainakin niin pitää ajatella. Meidän esikon syntymä oli aivan ihana kokemus :) Mikä sun oma tilanteesi, mistä synnytyspelko johtuu? Jotenkin mä alitajunnassa tunnen, että vastaava ei voi toistua, mutta silti kammottaa. Seuraavassa synnytyksessä en yritä olla superluomuäiti vaan kaikki kipulääkkeet saa pumpata minuun heti kun vaan mahdollista :)

Helinä-keiju, on se aika mahdotonta siirtää yritystä, koska kun kuumeilee, niin kuumeilee. Mekin yritimme viime syyskuusta tähän asti sinnitellä, mutta lopulta vaan voiton vei se jatkuva vauvakuume.
Johjo, pidän peukkuja, että kiertosi lähtee taas pian alusta. Odottaminen on niin tylsää ja piinaavaa.
Heippa minultakin uusille! =) :wave:
Olen nyt valitettavasti alkanut kehittelemään omia raskausoireita, koska toivon raskautta niin paljon. Tänään on tullut nopeasti huono olo pariin otteeseen ihan yhtäkkiä ja olen myös huomannut, että jotkut ihmeelliset hajut/tuoksut ovat käyneet erityisen vahvasti nenään ja haisseet pahalta. Höh. Ovis taisi olla eilen, koska vahvimman viivan mitä sain tikuttamalla, sain lauantaina. Raskausoireita ei siis voi olla. Jännä juttu, mutta kiinnostus yrittämiseen tässä kierrossa on nyt jotenkin mennyttä. :/ En tiedä ajattelenko sitten, ettei se ovis ainakaan enää voi tulla, joten ei tarvitse/kannata yrittääkään enää.

Plussatuulia! :flower:

Kyllähän meillä on kolme kertaa eka kierrosta vauva alulle lähtenyt. Tosin ollaan pupuiltu koko kierto (tai pari keskimmäistä viikkoa) päivän parin välein ja nyt ku aion kokeilla sitä "pojanteko"-konstia niin tuskin ihan yhdestä ehkäisyttömästä pupuilukerrasta silti tärppää. Ja ennen en ole kuumeillut etukäteen näin paljon enkä kelleen sanonut. Nyt kun haluan että tärppää heti ja pari kaveria tietää niin ei varmaan tärppää sitten millään. No tärppäis nyt edes niin että syntyis ennen 23.4.2009 niin saan saman äitiysrahan kuin tuosta kolmannesta. Meen syyskuussa töihin, mutta osittaisella hoitovapaalla viikko tunnit max. 30 eli palkka huonompi ja niin olis sit äitiyspäivärahakin. Mut ihan sama loppujen lopuksi sille rahalle, mut aina kai sitä toivoo että paras vaihtoehto toteutuis.

Eilen illalla ja yöllä oli ihan kauheen kipee alaselkä joka yleensä enteilee menkkoja, mutta näitä menkkoja oon tehny jo monta päivää mikä ei kyllä ole mulle normaalia. Uskon että sillä munasolujenluovutushoidolla on osuutta asiaan. Toivottavasti seuraava kierto olis normaali, eihän tälläistä piinaa joka kuukausi kestäis. :eek: Tein eilen testin, mutta ihan selkee negatiivinen oli, hyvä toisaalta niin ku olis muuten syntyny jo joulukuussa. Kävin tässä välissä, kesken viestin kirjoituksen, vessassa ja oli jopa yksi pieni vaaleanpunainen piste pikkuhoususuojassa. ;) Piti varuilta laittaa side ja nyt pidän peukut pystyssä että tämä ärsyttävä menkkojen odotus nyt loppuis.

Ja vaikka mulla heti tärppäis niin tokihan minä täällä vielä käyn. Pitäähän sitä tietää teidänkin kuulumiset ja olla mukana jännittämässä. Samalla onnistuu listankin päivitys. :)

En ole vähään aikaan ehtinyt täällä käymään ja luettavaahan olikin tullut melkoisesti! =)

Vähän olen yrittänyt hillitä kuumeiluani, yritän maltilla kestää vielä 3 viikkoa ja sitten yritys alkakoon! Nyt rauhallisesti, kun ei tässä voi mitään tehdä muuta kuin odottaa ja ehkäpä aika menisi nopeammin jos ei niin kamalasti miettisi tätä asiaa koko ajan... jeeps, ihan kuin onnistuisinkin olemaan ajattelematta tätä asiaa, noooot!

:LOL: Hunaja ei ehkä vielä raskausoireita... mut mulla oli viime kierrossa ihan kamala valeraskaus. Siis IHAN selvät oireet ja pettymys oli kova kun menkat alko... :ashamed: Toivotaan että sulla ei oo valeraskaus vaan IHAN oikea tulossa! :D

Mulla kun on se keskeytetty raskaus taustalla,niin en todellakaan pelkää synnytystä. Oon ennemminkin sitä mieltä et se on varmasti ihana kokemus. Rankka ihan varmaan mutta en luopuisi siitä mistään hinnasta!:D Aika kummallista... :whistle:

Sini koita jaksaa odotella... käy vaikka sillä välillä surffailemassa vauvatervikesivuilla! ;)

Täällä lupaavat ovisnippailut menossa. Toivotaan että nappaa tästä kierrosta!

Hei :wave:

Pääsin ylitöistä oletettua aiemmin ja heti piti tulla tänne kirjamaan kuulumisia!

Johjo: Kyllä tuo jo siltä kuulostaa, että täti ymmärtää vihdoin tulla paikalle. Minäkin olen ajatellut, että vaikka koska tärppäisi niin tääläkin ketjussa pyörimistä olisi ihan kiva jatkaa, kun porukkakin on tuttua. Täytyy varmaan pistää oma "jatkopino" meille pystyyn, sitten kun ensimmäiset alkaa plussailla.

Sini: On se rankkaa tuo odottelu... Täälä ei millään malttettaisi odotella testailun kanssa.

Täälä ei vieläkään kuulu tätiä... Toivottavasti se nyt pysyisi poissa!!!
Perjantaina olisi ajatus testata vielä uudemman kerran, mutta tänään alkoi kutkuttaa, että mitä jos testaisi vasta joskus sitten! katsoisi kauanko malttaa odottaa... (varmaan...:LOL: )

Ei vieläkään mitään tietoa menkoista. Ei edes mitään oireita enää. :( Soitin Väestöliittoon ja kysyin että voiko munasolujen luovutuksella olla osuutta asiaan. Ja kuulemma voi olla pariinkin seuraavaan kiertoon. No voihan jehna... miks eivät jo siellä sanoneet. :kieh: Liekkö sitten niin harvinaista. Tai sit eivät tiedä jos luovuttajat ei soittele sinne perään niin eivät usko olevan yleistä ja eivät siksi asiasta mainitse. Muuten kyllä kerrottiin kaikki mitä seuraamuksia voi tulla vaikka harvinaisia ovatkin. No hyvä toisaalta nyt edes tietää, mut ottaa kyllä päähän. Tuskin tärppää vielä ens kierrossa kun ei voi tietää edes onko normaali kierto. Ja miten voin tikutellakkaan ku ei ole ku 6 ovistikkua ja enempää en osta. Ei voi yhtään tietää milloin tikuttelis että sattuis oikeaan aikaan. Menee tikut hukkaan jos liian aikaisin aloittaa ja ei uskalla liian myöhäänkään jättää. Kierto kun voi olla vaikka 20 päivää tai sit vaikka 40. :kieh: Taidan siirtää kuukaudella aloitusta. Tai ehkä olis järkevämpää jättää pois tuo pojanteko-kokeilu ja puputella koko kuukausi (jos nää menkat joskus vaan alkais) niin eiköhän se jossain vaiheessa se oviskin ole. Vaikka eihän siitäkään takeita ole. Ja loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä onko vauva poika vai tyttö kun perheessä kuitenkin yksi poika jo on. Eriasia jos kaikki olis tyttöjä.

Amy86: Joo vois kyllä pistää meillekkin oman jatkopinon. Tulee varmaan sit kirjoiteltua sen kuun odottajien pinoonkin milloin nyt laskettuaika sattuu olemaankaan. Kirjoittelin silloin kun tuota nuorimmaista odotin silloiseen Huhtimuksut 2006 pinoon. Tosin vain silloin tällöin ja lopetin sit ku tyttö syntyi. Nyt sit parin vuoden tauon jälkeen löysin tieni tänne Kaksplussaan uudelleen. Ja kun en täällä vauvakuume puolella silloin ollut käynytkään niin olin aluksi ihan ulalla mikä on yk, kp, tikuttelu jne. No äkkiä ne kyllä täällä on selväksi tullu. :D

Voi Amy86, että jännittää sun puolesta!! bd :D

Nyt on taas ihan sellainen fiilis, etten varmasti saa plussaa tässä kierrossa. Jotenkin vain tuntuu siltä. Eikö niin, että rinnatkin pitäisi varmaan alkaa kipeytyä suht nopeasti, jos on raskaana? Minulle kun tulee niin kovaa kipua ja turvotusta viikkoa ennen kuukautisiakin yleensä. Ja nyt vertailen sitä sitten raskauden alkamiseen. (Sellaista tosi vesimäistä valkovuotoa on tullut nyt pari päivää. Laitan vain muistiin.)

Mitenkäs teillä Amy86, runo, TMK ja PinkCadillac, onko jo testituloksia tullut? Saadaanko jo ensimmäisiä plussia? En nyt muista mitä kukin on kirjoittanut. Päivittelin tuota kp-listaa ja sen mukaan teillä olis jännät ajat käsillä (jos lista on ajantasalla).

ON: ei muutoksia :(

Yhteistyössä