TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Tervetulo kaikki uudet :wave:

Täällä on ihana aamu ja lentsu hävinnyt kuin tuhka tuuleen.. B) tänään jos kaikki menee hyvin lähden kattoo miehen paikkakunnale mein uutta kämppää ja punkkaa sinne..huomen olis työhaastattelu siel
pitäs viel ostaa niit omenaviinietikka tabuja..oon ruvennu juomaa eilen tota greippi mehuu ja on aikas
 
Kaikille uusille tasapuoliset tervetulotoivotukset!

Lämmöistä sen verran, että eikös ovulaation alkaessa lämpöjen pitäisi nousta n. 0,5 astetta normaalilämmöstä. Se jatkuu menkkoihin saakka ja laskee normaaliksi juuri ennen menkkoja. MUTTA, jos munasolu hedelmöittyy niin lämmöt pysyy koko raskauden aikana 0,5 astetta korkeampana. Itse huomasin pienen lämmönnotkahduksen ekan raskauden alussa, silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Se laski hiukan mutta palasi takaisin koholle.

Sitten omaa napaa: Tänään kp 28 ja jännittää. Eilen mittailin huvikseni lämpöjä ja lämpö oli 37,1 astetta
. Eli sen mukaan menkat ei ala vielä tänään. Yöllä heräsin koviin alavatsakipuihin ja olinkin varma ettei noi lämmöt tiedä mitään, ja että aamulla jo tuhruttaa. Ei kuitenkaan merkkiäkään tuhruista yms. Kipuja on koko ajan, sekä alaselässä että -vatsassa, joten edelleen uskon menkkojen tulevan. Nyt vaan ne on myöhässä ja on pidempi kierto :/ .

muoks. ja lisäys: Noloa juttua, mutta koko ajan tuntuu, että pöksyyn lorahtaa jotain. Juoksen vessassa tarkistamassa mut se on jotain muuta, ei menkkavuotoa :eek: .
 
kiitos noista selvennyksistä lämpöjen suhteen! mä en kyllä taida kehdata enää puhua julkisesti flunssaepäilyistä lainkaan... :p

helinä-keijun tilanne vaikuttaa jänskältä, mitentenhän käy. iik! =)

onnea tyty86:lle huomiseen työhaastatteluun! mä muuten ihan tykkään greippimehusta, mutta ei sitä kyllä paljoa voi juoda. ehkä hyvä niin hampaiden kannalta..

 
Jos mie tuun jo kurkkimaan tänne :) Ku lääkäri sano et het saa yrittää et ei mittää estettä ois.. km oli siis nyt eilen, jotenka en ny viel mittää erikoisesti mieti et yrittäis mut et jos silti juttelis ja sit jossai vaihees kunnolla kuumeilis ja yrittäis :)
 
OhOh! :eek: Nyt on kyllä tullut niin paljon viestejä!
Tervetuloa vaan kaikille uusille tulokkaille!

Helinä-Keiju: Meillähän on molemmilla tosi jännät paikat! Toivottavasti onnistaisi.

Minä kylläkin olen 90% varma, että täti tulee v.loppuna kylään. Eilisen oksentamisen jälkeen nimittäin loppui poahoinvointi kun seinään. Ehkäpä kyseessä oli vaan pitkään tuloa tehnyt vatsatauti.
Lämpöjä ei paljon auta tarkkailla! Olen nimittäin pahemmassa flunssassa kuin vuosiin! Paperi on loppu kokoajan, samoin mynthonit... Pärskityttää ja väsyttää, silmiä ja päätä srkee. Toisin sanoen ihan hirveä olo. Päälle vielä armoton yskiminen. :snotty: kuumetta en ole jaksanut mittailla, kun ei ole ollut sellainen olo, mutta kyllä lämmöt tälläisessä taudissa ainakin koholla on.

Miraclelle kovasti pahoitteluja :hug: tule vain kuuntelemaan meidän hössötyksiä, kyllä se kuume palaa, kun on sen aika.

Minä taidan nyt mennä peiton alle potemaan, jos saisi pienet nokkaunet otettua.
 
Laiskuuttani kopioin tekstin toisesta pinosta=)

Eilen miehen kaa just mietittii et miten ensviikol kerkiis ovis aikaan näkemään.. :/ pahalta vaikuttaa,jos mies ei saa v.loppua vapaaks ni taitaa mennä toiveet tältä kuulta.Kun ovi laskujen mukaa olis just v.loppuna..nyt toivon et saisin vahvan plussan testiin jo torstaina,pelastas tilanteen.Kun miula on to-pe vapaata.Meillä jännätään enemmän et päässäkö paneksimaa ovis aikaan, kuin sitä et tulisko sitte plussa viel.. :LOL:

Viime yönä heräsin järkyttävää selkä kipuu..iskiaksen perkele rupes tilttailee ja nyt oon iha lääkehuuruissa täällä :D

Onko teillä muutes tullu allergista reaktioo greippimehusta tai omenaviinietikka kapseleista?Greippimehuahan ei sais kaikkien lääkkeiden kaa syyä,se lisää niiden vaikutusta tai laskee.Eilen ihmettelin et mikä on ku mahaa kutittaa :kieh: otin paidan poijes ja koko maha oli tulipunanen,kuumotti ja kutis :eek: rasvasin sitte masua ja tunnissa iho reaktio meni ohi..eilen jouduin syömää kipulääkkeitä selkään joten luulen et se greippimehu teki ton..en tiiä :/ söin kyllä eilen ekan omenaviinietikka tabletinkii..mut ei niiden kai pitäs tehä mitää allergista reaktioo..en kyl uskalla tänää juua tota mehuu ku joudun edellee syömää särkylääkettä..
 
Millon tyota greippimehua pitää alkaa juomaan, jotta se vaikuttais oviksen tunnistamiseen, ku itse en ovista tunnista milläänlailla, tai sitte en keskity omaan kehooni niin paljoa että huomaisin erot :)
Ja toimiiko se greippimehu oikeesti?
 
Alota heti kierron alussa..greippimehu lisää limoja ja auttaa tunnistaa oviksen..ja simpoilla parempi mahollisuus päästä muniksen luo ku limat on paremmat :p juot vaikka 1lasin aamuin illoin ni luulen et auttaa limoihin.Sit ku ovis on menny ni voit lopettaa..
 
Mä kävin kans eilen ostamassa greippimehua ja apteekista hain foolihappo-tabletteja multitabsin rinnalle. Luulis että ois ihan suotuisat olot tulla raskaaksi. =)
Vauvahaaveita: Juu, mä oon kans Pohjois-pohjanmaalta, pieneltä paikkakunnalta (Muhokselta). Minkä ikäinen oot? ..Jos saan kysyä.

Oon vielä tämän päivän saikulla tuon viisaudenhampaan leikkauksen takia. Naama on ku potkupallo ja lisäksi poskesta löytyy mukava mustelma! :'( Toivottavasti turvotus laskee huomiseen mennessä...
 
Mä oon tällä hetkellä Oulussa, mutta muutan toukokuussa Lahden seutuville. Eli kait mun synnäri olis sitte PHKS, oliskohan se tuollanen lyhenne, Päijät-Hämeen Keskussairaala...

Onnea tyty työhaastatteluun!!!


Meil on kans vähän vaikeeta tuon oviksen suhteen. mies lähtee työmatkalle ens viikolla oviksen aikaan pe aamuna. Jos hyvin käy niin ovis on jo ke tai to, mut jos viivästyy niin sitte menetetään mahkut tässä kierrossa.... kait se pitäisi osata nyt vaan relata tän asian kanssa mut ei pysty!!!
 
Amy86: Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, eikös ne niin mene :) . Täällä jännätään niin paljon, ettei töistäkään meinaa tulla mitään.

Oppo-83: paljon tsemppiä parantumiseen!

Tänään kp 29 eikä vieläkään tätiä maisemissa. Mä rupeen olemaan niin pöhkö jo, ettei tosiaan työt oikein maita
. Menkkamaisia kipuja on ollut maanantaista lähtien ja hiki virtaa edelleen. Eilen alkoi päänsärky mutta missä se menkkavuoto on
.

Laitankin kysymystä kehiin, eli kuinka kauan teillä kestää menkkakivut/oireet ennen kuin menkat virallisesti alkaa? Mulla on yleensä päivää-kahta ennen vatsakipuja ja sit ne jo alkaakin. Joskus vatsakivut/selkäkivut tulee vasta vuodon alettua.
 
Mulla tulee yleensä samana päivänä oireet, mahakipu/pakotus, joskus tulee päivää ennen...Viime kierrossa ei tullut sellaisia menkkakipuja mitä parissa edellisessä, niissä tuntu että taju lähtee ku ei voinu oikeen mitenkää päin olla ku mahaa pakotti niin paljon, mutta tosiaan viime kierrossa ei tuota ollut :)
 
Hei!
taidan minäkin tänne ilmottautua :wave: kp 20/31-33 meneillään ja ensimmäisestä lapsosesta miehekkeen kanssa haaveillaan :D pillerit jätettiin pois tuolla joulukuun alussa, mutta vielä ei oo tärpänny :| toivotaan että tällä kertaa onnistas =)

mieheni on onneksi ihan yhtä innoissaan asiasta kuin minäkin :) ei yksin tarvitse potee tätä vauvakuumetta :D
 
miracle: Tervetuloa tänne meidänkin pinoon jo taustalle. Toivottavasti pian kokonaankin ;) . Osanottoni :hug:

PinkCadillac: Tervetuloa myöskin taustalle! Ja kirjoittelehan sinäkin jos siltä tuntuu. Mukaavaa kuulla muidenkin tämän hetken tunnelmista. :)

maria-08: Tervetuloa mukaan! Laskeskelin että olis nyt yk4. Korjaa jos olen laittanut väärin.

Muutkin korjailkaa noita tietoja jos olen laittanut väärin. Saattaa olla, että jossain vaiheessa unohdan merkata jotain tai kun alkaa uusi kierto jää yrityskertaan lisäämättä yksi.

Mitäs täällä olikaan kyselty.... Niin siitä greippimehusta oli jotain muistaakseni. Itse en ole edes tiennyt sellaisesta ennen kuin näille sivuille jokunen aika sitten eksyin. Tykkään greippumehusta ihan mehunakin, että voipi olla että käyn sitä ostamassa vaikka ajattelin ettei mitään "poppakonsteja" eikä tikutteluja.

Sit kyseltiin sitä mistä päin. Minä oon Oulusta, noin 3km keskustaan. Oon muuttanu Ouluun vuonna 1996 enkä koskaan (luultavasti) ole lähdössä mihinkään. Viihdyn erinomaisesti. Ja mun vanhemmatkin muutti tänne vuonna 2000 ja velikin siitä vuoden päästä joten täällä on tukiverkot yms.

Nyt ruoan tekoon niin pääsee lapsetkin kavereiden kanssa ulos kun saavat syötyä.

Niin ja menkkakivuista... mulla alkaa yleensä oireet samana päivänä tai jos yöllä on alkamassa niin edellisenä iltana. Oli kovat menkkakivut ennen lapsia, mutta lapsi lapselta ne on helpottanu. Nykyään en ole oikeastaan muuten kipee, mut alaselkää joskus särkee. Jos jollakin ei vielä ole käytössä kuukuppi niin suosittelen!

Nyt kastikkeen tekoon ja spegetin keittoon.
 

Yhteistyössä