TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Minä muistelen että se Saulin mummola oli Salkkareissa Kempeleessä ja sen isä muutti Oulunsaloon tai jotain sellaista. En kyllä ole seurannnut enää moneen vuoteen ku melkein kaikki "vanhat" näyttelijät alko lähteen.
 
Voi mieletön kun tänne on tullut paljon uusia :) Ei meinaa perässä pysyä...
Johjo Laitatko mulle kp 2/30 kun ne menkat vihdoin alkoi ja reilusti. Eli en siis raskaana ollut niin kuin ajattelinkin vaan hormonit heittelee. Mutta vaihda mulle samalla ya 5/08. En uskalla nyt vielä aloittaa. Sain nimittäin työtarjouksen ja jos se nyt toteutuu niin vauvahaaveet saa hetkeksi jäädä. On nimittäin unelma työpaikka mulle. Vauva voisi olla tervetullut vähän myöhemmin, mutta kunnes juttu selviää niin siihen asti mennään näin. Eli jään vielä haaveilijoihin en vielä pääse yrittäjiin.
Oppo-83 Oon asunut Muhoksella, joten tuttuja seutuja. Oululainen olen ollut jo pitkään ja oululaiseksi aijon jäädä.
Toivottavasti kaikki vatsatautiset/flunssaiset ovat parantuneet. Onko vielä epäilyjä että joku olis pieniin päin :) Miten Helinä-Keiju ja Amy86 ?
 
Siis tämä odottaminen on tuskasta, vielä kaks viikkoa edessä |O . Mulla on vielä hirvee stressi päällä, ku omituisia tuntemuksia satelee koko ajan. Oudoin on varmaan toi muljahtelu kohdunseuduilla, ihan ku joku biljardipallo liikkuis siellä. Ja vatsa on niin turvoksissa, ettei housut mene kunnolla kii. Voipi olla jotain tekemistä ton herkkumäärän kumoamisen kanssa :D

Noista menkkakivuista, eli mulla tulee jumalattomat kivut aina samana iltana kun menkat alkaa. Ne tosin menee särkylääkkeellä tai nukkumalla pois. Eli helpolla sinänsä pääsen.

Mulla kans on ajoitus kohdallaan. Siis olen päätoiminen opiskelija vielä kaksi vuotta, mutta päätettiin tehdä lapset näin opiskeluajalla, jotta tuo motivaatio opiskeluihin edes jollain lailla säilyis. Lisäksi ajoitus sattuu vielä "huonoon" aikaan siltä kannalta että, nyt kun sain töissä "ylennyksen" myymäläpäälliköksi, enkä tiedä jatkuuko homma kun en voi siinä kokoaikaisesti raskauduttuani jatkaa saati sitten että olisin töihin vuoden sisään synnytyksestä palaamassa. Mut vauvat voittaa työt :D :heart:
 
Johjo tänään on minulla kp18 ja listassa lukee 19. Jos viitsit korjata, kiitos! :wave:

No nyt nyt nyt sain ekan kerran ovistestiin haalean viivan! :D Mahtaisikohan ovis ilmoittaa nyt tulostaan ja tulla tässä parin päivän sisällä? Jesjes!!
 
Moi vaan! Täälä on flunssa ihan pikkiriikkisen helpottanut.

Kylläpäs teitä pohjoisen ihmisiä onkin paljon :D
Minä, kun kuulun niihin jotka vannoo, että eparia pohjoisemmaksi ei koskaan ikinä muuteta!

Aminohappo: Kiva että muutkin on tuota mieltä, että ensin lapset ja perhe, sitten työt ja opiskelut! Välistä tuntuu ettei kukaan käsitä sitä! :/

Helinä-Keiju: Koskas meinaat testailla?

ON: kp 21/22 (-29)
EI sitten minkäänlaisia oireita enää mihinkään suuntaan. Aamupäivällä pientä kramppausta alavatsassa, mutta siinä kaikki.
Yleensä minulla alkaa armoton vatsakipu n. puolivuorokautta ennen vuodon alkamista, Viimekierrossa alkoi tuhruttaminen jo 21pv illalla, tänään ei kyllä ala mitään, mutta sehän ei välttämättä kerro muuta, kuin että kierrot on erilaisia.
Lauantai tai sunnuntai aamuna kuitenkin testaan jos ei ole muuta kuulunut.

Toiveet olisi kovat! Koko ajan tekisi mieli testata, mutta en viitsisi suotta tehdä turhaa testiä, kun vähän epäilyttää onko tuo viikonloppukin liian aikaisessa. :ashamed:
 
tää nyt on ihan tyhmä kysymys... eihän tänne ole voinut montaa ouskaa kirjautua... listasta nimittäin nimeni löysin, enkä ole mielestäni itseäni tänne ilmoittanut... ja kp:tkään ei ole kohdalla..
 
Ouska: Ei kai nää sivut hyväksy kun yhden samalla nimellä. Sut on siirretty tänne "vanhana" edellisestä pinosta. 28.3.2008 olet kirjoitellut "Minäkin ilmoittaudun mukaan ketjuun talvivaavista haaveilevien eli eli kp 10/35, yk 3 ja ensimmäinen haaveissa" silloin pinon nimi oli TALVIVAUVASTA 2009 HAAVEILEVIA. Muutettiin pinon nimeä 1.4. koska jos ei heti tärppää niin saattaa siirtyä kevääseen vauvansaanti (ellei sitten pidemmällekkin, toivottavasti kuitenkaan ei) ja voi silti tässä pinossa pysyä ja toiseksi että saadaan enemmän porukkaa kun aikaskaala on suurempi. Kiertopäivä oli minulla näköjään mennyt väärin, anteeksi! Muutin tuon listan ulkonäön täysin toiseen pinoon verrattuna ja siinä muokkailussa saattoi tulla enemmänkin virheitä, mutta muutin nyt kiertopäivän. Onhan nyt oikein?
 
Huomenta,

Ei tarvi testata, tänään kp1 :( . Eilen illalla alkoi tuhruttaa ja tänään alkoi kunnon vuoto. Mä salaa toivoin että olis tärpännyt, vaikka tiesin kyllä että ne pitkät oireet oli menkkaoireita. Osasin päätellä nämä oireet myös siitä, että mulla oli extra-paha ovis. Oksentelin silloin, joten yleensä siinä tilanteessa mun menkat on myös hurjan kivuliaat.

Vaikka pettymys olikin nyt suuri, niin yritystä ei varmaan siirretä aiemmaksi. Mulla jäi esikoisen synnytyksestä jonkin asteinen synnytyspelko, ja mulle suositeltiin sen ekan synnytyksen läpikäymistä (jutellen) ennen kuin aletaan yrittään toista :/ . Eli, mun pitää käydä ensin perhesuunnittelu neuvolassa juttelemassa.

 
helinä-keiju voimia :hug: se täti on pirullinen..

Eilen kun olin koneella illan niin kattelin äitiysvaatteita netistä..ihastelin muiden masuja kateellisena..tahdon myös vauva masun ja oman vaavin sinne masuun kasvaa :ashamed: olis ihana kulkee tiukoissa paidoissa niin et massu näkyis sit ku se tulee nii paljo näkyvii..en kyl aijo kertoo muille auvasta vasta kun rv12 on ylitetty..voi olla et äitille sanon ja parille kamulle mut muilta pien salassa..onneks nyt on muotii semmoset paidat mitkä on tissien kohalta tiukat mut muuten sit löysät :D voi pitää masun salassa..
 
mä varmaa kerron taaskin miltei heti... ku mulle se o helpompaa niin.. Ku kummiski ekaa yritetään ni sit oli kiva kertoo hyvät uutiset eikä vaan et sit kertoo et no km tuli ja sit ne ihmettelis ku en het kertonu hyviäkää uutisia.. tai jotenkii mulle se o parempi ku sit jos jotai just sattuukin ni voi kertoa ja toinen ymmärtää :)
 
miracle oon tavallaa samoilla linjoilla,eli siis kerron niille ihmisille ennen rv12 raskaudesta kenelle voin myös kertoo jos tulee keskenmeno..eli en kerro niille joiden kaa en taho jakaa mahdollista surua myöskin..ymmärrät varmaan miun pointin. Ja miulla ei oo ku kaks parasta kamuu joille voin kertoo kaiken..ja ne tukee ylä ja ala mäes..muut ei niin ymmärtäs tätä vauva juttua..vaikka tärkeitä kamuja ovatkin.
 
tyty, samoil linjoil ollaan. Tosin mul on kaks kamua joille ainaski kerron ja sit muutamia nettikamuja joille kans voin kertoo kuten myös äippä, iskä ja miehen porukoille kans kerrotaan jos hyvii uutisii sit saadaan.. Mut nyt en varmaa kyl äipälle kerro ku jos tuleeki km.. ja muuteski ku se on maanis-depressiivine ni sit sille o vaikeempaa kertoo jos tulee km.. ja sit ku se koko ajan kyseli nytki et no millo saa kertoo hoitajille (asuu hoitokodis) ja koko aja mu piti sanoo et no 6vkoo viel et älä hätiköi, siihe o viel pitkä aika..
 
Kiitokset tyty86, onhan se täti inhottava kun tolleen tulee kutsumatta kylään :/ .

Mä oon kans miettinyt tuota tulevasta raskaudesta kertomista. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että toisesta ei kerrota yhtään kenellekään ennenkuin on pakko/raskaus näkyy. Esikoisesta kerrottiin aika alussa ja meitä alkoi jo ärsyttää se tulevien isovanhempien vouhotus ja vahtiminen. Ne siis vahti mun tekemisiä ja ohjeisti yms. Mä oon miettinyt jos puoleen väliin pääsis kertomatta (viimeksikin pääsi ettei näkynyt).... mut sen näkee sitten kun se oikeasti tapahtuu.
 
miracle joo ymmärrän ton tilentees äitis kaa.. :/ mie olen miettiny kans et viitinkö kertoo äitille ku se on välil semmonen lörppä huuli et ku se niin toivoo tulevasa mummoks ni se saattas kertoo tahtomattaakin sikoilleesa siitä et olisin raskaana..joten hankala tilanne.Ei se pahalla sitä sanois siskoilee mut se ei ehkä tajuu et vaikka siskot ei kertos kellee ni en silti tahtos et nekää tietäs ennen rv12
 
Mulla on kans pari kaverii kelle kerron varmaan heti ku joskus plussaan (jos plussaan). En voi olla hehkuttamatta ja hyvä jos niille voi kertoo niin muille voi sit olla suu supussa. Muut saavat huomata sen sit ku mahasta näkyy tai muutoin arvaavat, edes vanhemmilleni enkä anopille aio kertoa. Saatiin niin inhottavat kommentit sekä mun vanhemmilta että anopilta kun kerrottiin kolmannesta ettei nyt kyllä edes kerrota. Jos kysyvät miks ei olla kerrottu niin sanotaan ettei haluttu just niiden viimekertaisten kommenttien takia. Ne ei ymmärrä että lapsia pitää tehdä lisää jos on jo tyttö ja poika. Järki hoi :kieh: me tehdään lapsia siksi että haluataan lapsia ei sen mitä on "normaali" (ainakin heidän mielestä normaali). Miehen suvussa ei ole kellään enempää ku 2 lasta joten voihan se olla anopilla vaikea ymmärtää että joku saattaa haluta enemmänkin. Ja mun vanhemmat on kai huolissaan miten meillä rahat riittää ja miten itse jaksetaan, mutta mitä se niille kuuluu kun itse lapsemme hoidetaan ja hyvin hoidetaankin. Sori tää vuodatus :ashamed: mut ku ajatteleekin asiaa alkaa tympimään.

ON: ovulaation mukaan menkat alkaa huomenna tai sunnuntaina. En tiedä mikä se oikea ovulaatiopäivä on kun oli eka kerta kun oviksen ajatuksen kanssa bongasin. Mulla ei ole niin voimakkaat oireet, että huomaisin jos en ajattele asiaa. Mahan "nipistelyä" oli 2 vkoa sitten lauantaina ja limaa tuli sunnuntaina.

Ahaa... hajusta päätellen pitää lähteä kakkapyllyn pesulle. :x
 
helinä-keiju No voi harmi, kun menkat sitten alkoikin. Milloin aijot muuten käydä siellä juttelemassa edellisestä synnytyksestä? Mulle ei olis pahitteeksi myöskään, koska synnytys on aikamoinen kummitus tuon kakkosen syntymän jälkeen...
Nyt sitten jännätään vaan Amy86 tilannetta josko hän pian pääsis siirymään tuonne odotuspuolelle :)
Me ei myöskään kerrota kovin pian odotusuutisia (jos niitten aika joskus on). Yhden keskenmenon kokeneena tiedän ettei liian aikaisin kannata asiaa kuuluttaa. Ja toisekseen en tykkää kauheesti kun sukulaiset hössöttää :) Jos tällä kertaa on samanlainen pahoinvointi ja väsymys kuin aikaisemmilla kerroilla niin siitä voi kyllä tarkkasilmäinen huomata. Mutta jokaisella on tietenkin oma tyylinsä :)
Pitäis tietenkin alkaa pyykkiä pesemään ja siivoamaan ja ja ja....mutta kun ei millään jaksa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no mulla myös km oli mut silti mä lähimmilleni kerron seuraavanki kerran jos plussaan
Niin ihan niin kuin tuossa sanoinkin, että jokaisella on oma tyyli tässä asiassa :) Mulle sopii se etten kerro. Mulla on ollut tapana testata raskauskin myöhään, vasta viikolla 7 olen testannu... kun jotenkin mua on pelottanut antaa itselleni lupa olla raskaana kun olen pelännyt että menee kesken...Eka neuvolassa olen käynyt vasta viikolla 12...Voi kuulostaa hölmöltä, mutta minulle se sopii :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilveri:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no mulla myös km oli mut silti mä lähimmilleni kerron seuraavanki kerran jos plussaan
Niin ihan niin kuin tuossa sanoinkin, että jokaisella on oma tyyli tässä asiassa :) Mulle sopii se etten kerro. Mulla on ollut tapana testata raskauskin myöhään, vasta viikolla 7 olen testannu... kun jotenkin mua on pelottanut antaa itselleni lupa olla raskaana kun olen pelännyt että menee kesken...Eka neuvolassa olen käynyt vasta viikolla 12...Voi kuulostaa hölmöltä, mutta minulle se sopii :)
juu toki :) toisilla toisenlail ja toisilla toisenlail :) Kyl mäki ny varmaankin vähä iisimmin otan nlan kans ainakin enkä säntää sinne ennen 9 vkoo ainakaan...
 
Miten sulla miracle on nyt mennyt, onko kovasti paha olla? Sulla on niin tuore tuo km vielä :( Mä olin oman km jälkeen ihan masiksessa pari kuukautta. Se oli ihan hirveetä, kun vauvaa oli yritetty puolitoista vuotta ja sit kaikki meni mönkään. Makasin sängyn pohjalla ja märisin kaikki illat...ja mun sisko alkoi samoihin aikoihin odottaa lasta. oli kauheeta seurata vierestä kun ei voinut olla edes onnellinen siskonsa puolesta :/
 
hei! tuosta kertomisesta muille mekin miehenkaa päätetty et kerrotaan vasta rv 12. on jotenkin ihaanaa kun saa olla vähän aikaa "rauhassa" raskaana sit kun kertoo alkaa sukulaiset hössöttään. ihanaa menkat loppu ja päästään vihdoin yrittään peukut pystyyn et tärppäis heti.
 
Se on niin ihanaa ku toiset ajattelee että sukulaiset alkaa hössöttään kun kuulevat raskaudesta. Meillä saa kuunnella vaan paasausta. :( Okei, eihän kukaan enää jaksa hössöttää, mutta ku olisivat edes onnellisia eivätkä paasais. :kieh: Hössöttivät meilläkin esikoisesta. Harmi kun en osannut silloin nauttia siitä. Nauttikaa hyvät ihmiset hössötyksestä nyt kun vielä voitte!
 
Johjo on se kurjaa jos sukulaiset ei ymmärrä et tehää enemmän ku 1 tai 2 lasta..minusta se on vanhempien oma asia montako lasta hankkii jos itse kuitenkin haluavat ja jaksavat lapset hoitaa.

Voi olla et jos raskaudun ni sukulaiset huomaa sen hyvinki nopeesti,mut sitte kerron jos huomaavat..muuten vasta kun rv12 ylitetty. Olispa jo plussa plakkarissa ja sais masua kasvattaa.. :snotty: tää on niin raastavaa kun pitää oottaa ovista ja sitten ootella et kp:t on täynnä ja pääsee testaa tai itkee sitä et täti tuli taas kylää..
 

Yhteistyössä