TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Arvatkaapas vaan, kaivoin eilen esille 2 vanhaa Odotus -lehteä ja lukaisin pikaisesti ne läpi. Toosi hyvää itsehillintää ja hyvinpä pystyin olemaan ajattelematta tätä asiaa, vaikka vakaasti jo niin päätin! :LOL: :LOL: :LOL:

Ai kun muutamilla tosiaan on jo jännät ajat käsillä, ihan kutkuttaa!

Mun anoppi kävi tuomassa mulle mustikkapiirakkaa (mun lempparipiirakkaa) ja vaniljakastiketta kannustaakseen mua lukeen pääsykokeisiin :LOL: :heart: ihana anoppi mulla!

Mitään uutta ei vielä meillä ole, kierron puolväli kait menossa, mutta en oikeestaan ees jaksa miettii asiaa nyt.. ehkä sit ens kierrosta stressaan enemmän :D :LOL:

Meillä esikoinen aloitti tänään pyörällä ajon opettelemisen. Uuden karhee pinkki nopsa kaikilla herkuilla. Mun vauva on jo niin iso, missä vaiheessa se kasvoi? Tyttö muuten on kovasti kuunnellut mun ja miehen vauvapuheita, koska se tokas sukulaisissa kahvipöydässä, et mullepa tulee pikkuveli. Siinä sitten tyylillä vastasin, et aikun kiva, millos sellainen saapuu kotiin :D

Edelleen odotetaan tätiä. Mulla oli kierto ennen pillereitä epäsäännöllinen, etten voi tietää mitä se haluaa nyt olla. Itseni kanssa vois sopia, et testaa vaikka vappuna (ja arvatkaa jaksanko sinne asti oottaa :whistle: =) )

Johjo vaihdatko mulle yk 1, se vielä päällä :) Kierto ihan oikein.

Sini74Mä sorruin taas selaamaan vauvalehteä :ashamed: ja kaksplussaa :xmas:

prinsessakeisari no meillä kun esikoista yritetään niin on pakko ostaa uudet vaunut B) Jos on hyviä vinkkejä että mitkä ominaisuudet on hyviä ja mitkä huonoja niin otetaan vastaan!! oon miettiny esim sitä että pehmeä vai kova kantokoppa?

moi pitkästä aikaa! täällä menkkakipujen kourissa ollaan eikä mitään merkkiä mistään vähänkään raskausoireeseen viittaavasta, että vois edes pikkusen vielä toivoa.. huomenna tulla tupsahtanee täti kylään. :( kyllä ois ollu kiva, jos ois heti tärpännyt niin se ois vielä tapahtunut edes vähän odottamatta (kun meidän pupuilujen ajoitus ainakaan ei ollut paras mahdollinen). olen aina haaveillut vähän sellasesta ylläriplussasta enkä mistään työllä ja tuskalla tehdystä. seuraavassa yk:ssa on varmasti (ja toivottavastikin) paljon ahkeraampaa yritystä ja vähän pelkään, että se sitten pian alkaa tuntua nimen omaan siltä YRITTÄMISELTÄ.

plussatuulia toisille jännäilijöille! teillä onkin varmaan ihan oikeesti enempi jännäiltävää kuin täällä!

Iltaa!
Täällä samat tunnelmat kuin runolla, jalkoja särkee ja alaselkää, toivon että ens yönä alkaisivat, niin ei tarvitsis näitä kipuja enää montaa päivää sietää.
Ja koko ajan tekee mieli mussuttaa jotain, inhottavia nää menkkahimot. :kieh:
Mut, sehän tietää vaan sitä että aina vaan on lähempänä seuraava ovis ja mahdollinen raskaus. :)

Mitä ihmettä tämä jatkuva viluisuus oikein on? Tuntuu koko ajan, että olisi vähintäänkin lämpöä. Kun mittaan elohopeamittarilla, lämpö on normaalin rajoissa. Tänäänkin aamulla oli 36,4 ja nyt 36,7 ja palelee ihan kauheasti. Muistaakseni mittailin tämän palelun vuoksi lämpöä jo ennen ovista. Ennen ovista lämpö kyllä olikin siellä 37 paikkeilla useasti. Kenelläkään tietoa? On TOSI kylmä!

prinsessakeisari: Onko sulla mikä kp menossa? Yrityskerraksi vaihdoin 1. Meillä on ihan ok vaunut, mutta haluaisin uudet. Ostin nuo käytettynä tälle nuorimmaiselle. En tykkää ilmakumipyöristä vaan haluaisin ilmakennot. Ärsyttää ku tyhjenee renkaat. Ja sellanen heittoaisa olis kans kiva niin ei tarvis tapella ku aurinko paistaa silmiin.

Ouska: Meinaatko että tämän hetken kp olis oikein, mutta kierto noin 35 päivän luokkaa?

ElinaMaria: Jos asut esim luhtitalossa niin ehdottomasti kovakoppa. Tai kerrostalossa missä vaunut ei mahdu kokonaisena hissiin. Minun piti viedä vauva kopassa etua sisään ja sit raahata vaunut perässä. Ja jos jätin vaunut varastoon vauva sai jatkaa parvekkeella pelkässä kopassa unia. Kova koppa käy pienellä matkasänkynä ja siinä voi kantaa isompaa lasta kuin pehmeässä. Se ei ole kesällä niin kuuma ja makuupussin tai peiton avulla saa yhtä lämpimän kuin pehmeästä. Pehmeästä kopasta en osaa sanoa mitään koska sellaista ei ole ollut kun olen aina halunnut kovan kun en ole keksinyt mitään syytä miksi pehmeän haluaisin.

ON: Mulla tuli limaista vuotoa jonka seassa oli rusehtava verinen "juova". Oon jo ihan ulalla näiden menkkojen kanssa. Tai siis onko ne tulossa vai mitä tää ihmeellinen vuoto on. :eek:

Kaveri kerto että sillä on yli viikon menkat myöhässä vaikka yleensä säännöllinen kierto. Käskin tehä testin muttei se kuulemma uskalla. Se ei toivo lasta vielä, vaan vasta parin kolmen vuoden päästä olis kuulemma sopiva aika. Sillä on 2v ja 4v lapset ja ollu vaikeat raskaudet ja vauva-ajat omien sairauksien/sairastelujen vuoksi. Minusta olis ihanaa jos se olis raskaana ja itelläki tärppäis pian niin olis joku kenen kanssa "jakaa" raskaus- ja vauva-aika. Aiko ilmoittaa heti jos alkaa tai tekee testin. Jännitän varmaan enempi kun mun ystävä :whistle:, se otti asian niin rauhallisesti.

TMK
Ei puhallellut plussat meilläpäin :'( Täti porhalsi kulman takaa paikalle maanantai-illalla, himskatti! No mutta se oli eka yrityskerta, joten ei kun uutta putkeen ;) Nyt olisi sitten kp 3/28-30 ja yk2 ja 3. olisi siis haaveissa :)

Huh mikä yö :/ ei oo kauheesti tullut nukuttua. Tää meidän "vauva" (ikää pian neljä vee) valvottaa mua taas yöt. Huutelee ja heräilee ja itkeskelee. Milloinhan se alkaa nukkuun yöt läpeensä. En jotenkin osannut kuvitella että yöt olis rikkonaisia ikuisesti...
Johjo on sulla kyllä ihmeellinen tilanne. Mutta jos sieltä väestöliitosta sanottiin, että on ihan normaalia tuollainen niin kai se sitten on. Mutta joko olette päättäneet aloitatteko yrityksen saman tien vai odotatko kiertojen säännöllistymistä?
Olishan se ihanaa olla jonkun ystävän kanssa yhtä aikaa raskaana. Esikoista odottaessa oli kiva, kun kolme muuta hyvää ystävää odotti samaan aikaan :) Ei ollut puheenaiheista puutetta. Viime yönä näin unta, että mun sisko oli ostanut vauvan vaatteita. Epäselväksi jäi odotti hän unessa vauvaa. Olikohan tuo enneuni, niitä tulee joskus nähtyä ;)
Hunaja Voisko olla raskausoireita? Jännää :)
Meillä oli lapsilla kova kantokoppa ja olihan se toisaalta kätevä, kun lapsen sai siirrettyä vaunuista sisälle ilman, että hän heräsi. Pehmeässä on kuulemma se ongelma, että vauva helpommin herää kun heiluu siel sisällä kantaessa. Mutta toisaalta se pehmyt olis helppo säilyttää, vie vähemmän tilaa kun sitä ei tarvii tai joutuu esim autossa kuljettamaan. Meillä on vaunujen hankinta sitten edessä. Entiset laitettu eteen päin. Ja olen jo mietiskellyt hankitaanko meille sitten tavalliset yhdistelmät vai pärjäiskö pelkillä isorenkaisilla rattailla jotka menee makuuasentoon + lämpö/kantopussilla. Hmm, pitää vielä pohtia kunhan on ajankohtainen.
Mutta nyt pakko alkaa aamutoimille.

heips :wave:
En oo kerenny täällä pinossa paljoa kirjottelee..eli tänään tuli melkee yhtä vahvat viivat ositestiin..jee B) ja tänään miehen luo metsästää simppoja nalkkiin..jos edes sen yhen sais kiinno asti 9kuukaudeksi.. =) täällä muuten hiljasta..ei oireita,paitsi joitain ovis.Koha loppukierto lähesty ni varmaan oireita on vaikka mitää ainakii keksittyjä :LOL:

JOhJO laita mulle 7/24. meillä ollut toi pehmeäkantokoppa nyt haluan kovankantokopan. mun sisko odottaa nyt esikoistaan la. syyskuussa. olis ihanaa olla yhtä aikaa raskaana edes vähän aikaa ja sit lapsetki ois aika saman ikäsiä,jos tärppäis heti :)

Jee jee
Vihdoin tuli täti kylään. Laitoin yrityskerraksi yksi. En ole kyllä vielä asiaa varmaksi päättänyt, mutta katsotaan nyt. Miehellä on yöviikko just oletetulla ovisviikolla. :( Kolmilapsisessa perheessä kun ei päiväsaikaan voi mitään tehdä ja jos mies on illat/yöt pois niin tuskin onnistuu. Eli voi olla että siirtyy suosiolla suraavaan kiertoon, mutta katsotaan nyt.

Ai niin ja mun kaveriki sit tänään ilmoitti että silläki alko menkat. No hyvä jos hän ei vielä kolmatta halua. Mikäköhän symbioosisuhde meillä on ku edelliset menkat alko samana päivänä ja nyt molemmilla myöhässä ja taas samana päivänä. Omituista. :whistle:

Tyty ja Johjo: tuo että menkat menee samaa rataa pitää täysin paikkansa! Mä asuin pari vuotta sellaisessa neljän tytön kommuunissa ja meillä kyllä alkoi ne vuotopäivät olemaan melkein samaan aikaan kun muutettiin pois! :D

ON: mähän LUPASIN itselleni etten tässä kierrossa tunnustele ja kehittele oireita? enkö? Mulla on tänään siis kp14. Virallinen ovispäivä, vaikka mä kyllä luulen et se meni tiistaina. noh, mä oon IHAN varma etä mä tunnen kuinka ne siittiöt ja munasolut siellä liikuskelee... :LOL: Mulla on niin mahtava mielikuvitus. Mä kuulen päässäni sellaisen sinfonisen leffamusan ja nään hidastettuna kuinka ne simpat ui kohti kaukana häämöttävää maalia... munasolu loistaa kuin aurinko ja siittiöparat taistelevat virtauksia ja maan vetovoimaa vastaan.... :LOL: :LOL:

Kiitos noista kommenteista, mä alan kans kallistumaan sen kovan kopan puoleen... Siis jos mä joskus saan sinne jotain täytettä. :ashamed:

*muoks. oli pakko korjata kirjotusvirheet... ;)

Elina-Maria Ihana mielikuvitus =) Toivottavasti tuosta mielikuvittelusta olis apua ja ne solut siellä sisälläsi kohtaisivat sen avulla :) Sinäkö se sitä blogia pidät? Olen joka päivä käynyt lukemassa. Osta vaan niitä vauvalehtiä :) itse aloin tilaamaan kaksplussaa ja vauvalehteä jo neljä vuotta ennen kuin esikoinen ilmestyi maailmaan.
maria-08 peukut pystyssä sulle. Olisitko ensimmäinen onnellinen.
Entäs Amy86 mikä tilanne siellä?
Itellä ärsyttää tää epävarma tilanne. Jos olis alkuperäiset suunnitelmat niin nyt olis kova touhu päällä...mutta, mutta..ei tää nyt maailmaa tietenkään kaada vaikka vähän joutuukin odottaan ja lykkäämään yritystä. Onnellinen olen kaikkien teidän yrittäjien ja jännittäjien puolesta. Nyt töitä kohti.

Tänään ois kp26/28-?. Elina-Maria Mä oon kans tosi loistava oireiden keksijä, esim mulla on ollut vatsa ihan turvoksissa viikon ja laitan sen sen piikkiin, et kohtu se vaan kasvaa :D ja mua paleltaa koko ajan..

Vaunuista. Meillä oli esikolla Oran Samsarat (2005), jotka oli hyvät, mutta isot ja esim kun ne otti mukaan reissuun, niin auton takaluukkuun ahtamista varten ne piti purkaa renkaita myöten pois.. Tuo kova kantokoppa vei myös tilaa. Tosin hyviä puoliakin oli nimittäin meidän hyväuninen tyttö nukahti jo pukemisvaiheessa kantokoppaansa, kun oltiin lenkille lähdössä, siinä oli vauva helppo nostaa vaunuihin. Nyt jos ostan vaunut on ne ehdottomasti Emmaljungat pehmeällä kantokopalla. Niistä en ole koskaan kuullut mitään huonoa sanottavaa, niissä on paljon hyviä ominaisuuksia, mitä ainakaan esikon aikaan ei ollut muiss merkeissä. Kova kantokopan huonoihin puoliin kuuluu lyhyt käyttöikä (meillä ½ vuotta), kun taas pehmeää voi käyttää vauvan kasvaessa lämpöpussina(mallista riippuen). Sit harkinnassa on myös iso renkaisten matkarattaisen osto. Ovat huomattavasti halvemmat ja pienemmät. Toimivat pehmeällä kantokassilla vaunuina. Ja moderneihin malleihin saa sen heittoaisankin.

Moi!
Tänään en jaksa laitella kuin omaa napaa...
Eli kp 1/ 28 ja yk 2

Harmittaa vietävästi, mutta ei auta kuin nostaa häntä pysytyyn ja mennä entistä innokkaampana uuteen kiertoon. Miehenkin vauvakuume otti aimoharppauksen eteenpäin, kun huomasi, ettei se ihan niin helppoa välttämättä olekaan.

Noh jotain hyvää tässäkin. Olen viikonloppuna lähdössä tyttöporukalla mäkkeilemään ja voin ainakin ihan huoletta hörppiä saunasiideriä ja viiniä. (Ja minä kun olin jo kerinnyt varata alkoholitonta siideriä matkaan :ashamed: )

Tsemppiä kaikille joilla h.hetki likellä!

Yhteistyössä