Meillä oli mielenkiintoinen yö takana..
Otin porukoilta vesisängyn.. Vanhemmat varoitteli, etteivät tiedä onko mennyt itse vesipatja rikki, koska on vintillä virunut ainakin 12 vuotta käyttämättömänä..
Eilenhän mie olin innokas siivoamaan.. Jo toisen kerran viikossa imuroin ja pesin lattiat sekä pesin pari koneellista pyykkiä.. Jonka jälkeen lähin tyttöjen kanssa porukoiden luona käymään.
Kotiin tullessa rupesin ukon kanssa siivoilee varaston joka oli kuin kaatopaikka. Enimmät vasta järjesteltii ja siivoiltiin. Tällä viikol pitäis kahtoo laatikot ja kylmän viileästi heittää tavarat menemään.
Sitten, kun saatiin peräkärry lainaan, niin lähdettin hakee vesisänky. Kasasimme sen. Kolme tuntia täyttyi vedestä.. Tytöt laitettii hiukan myöhää nukkumaan: klo 23 jälkeen.. Mutta simahtivat heti melkeimpä, vaikka tappelua olikin nukkumaanmenon kanssa.
Sen jälkeen ajattelimme ukon kanssa, että testataan. Menimme vaan makaa sängylle.. Siinä loikoiltiin jonkin aikaa ja sitten huomataan, että jostain se minimaalisesti vuotaa :headwall: :headwall: .
Klo 24.00 aikoihin alettii sitten tyhjentää se.. |O . Oli ukolla hauskaa imeä letkun päästä, että saa imun tulemaan.. Siinä annettiin veden valua.. Laitoin pomollekin jossain vaiheessa viestiä, etten taida jaksaa aamulla herätä töihin, ku vahditaan, ettei satu vesivahinkoa
. Onneksi on joustava työnantaja.
Klo 4.00 jälkeen ruvettii olohuoneeseen nukkumaan. Mie sohvalle ja ukko sit lattialle patjalle.. Onneksi tytöt nukkui klo 10 asti.
Ja sitten viel annettii tyhjentyä ja sitten täytettii kompuralla täyteen ilmaa. Mutta mistään ei itse reikää löytynyt. ainoastaan neulanpään kokoinen terävä reuna, josta pieniä tippoja vettä tippui..
Hiukan ketutti.. Ku siivosin eilisen aamupäivän ja sitten tämän meidän makuuhuoneen tyhjensin ja luuttusin.. Ni nytten näyttää kaatopaikalta koko huusholli
.
Kohta paikattiin ja lähdettiin kaupois käymää pikaisesti. Nytten ollaan sitten täyttämässä uudelleen ja hiukan jännittää miten käy.. Jos yhä edelleen valuu vettä.. Paikasta, jota ei tiedosteta, niin tuosta vesisängyn kehikosta tulee sitten meidän runkopatjoille kehikko.
En kyllä haluais olla ensi yötä myös valvomassa
. Ei se nyt ainakaan mistään vuoda. Koska sen tietää nyt sen alueen, mikä eilen oli märkänä.. Ja nyt ei ole sekään.
Tänään oli tarkoitus mennä esikoisen kanssa uimaan, mutta mennään vasta huomenna, ku olin aika väsynyt.
Ikimuistoinen kokemus kieltämättä