**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Nea: Mulla saatto ainaki tulla painoa loppuraskaudessa yli kilon viikossa. Ihan lopussa se paino sit taas alko pysyyn samana tai tippukin vähän kun ei ruoka enää maittanut tai mahtunut mahaan...

Mutta se saattaa tosiaan olla nesteen kertymistä joka karisee synnytyksen jälkeen jopa nopeemmin kun on tullut. Ja imetys vei multa ainaki kaikki ja sitä oli paljon. 17 kiloa...

pixie: kiitos, lohdutti paljon sun teksti. mulle painoa on tullu nyt vasta semmonen 6 kiloa eli turhaan varmaan hätäilen vaikka lihoisinki kilon viikossa koko loppu raskauden ajan..
miten sun tupakka lakko voi?

Mammutti-Mamma: Kuulostaa niin tutulta tuo, että haluaisin vain nukkua ja nukkua :whistle: . Onneksi minulla kuitenkin alkuraskauden pahoinvointi loppui rv 8. Kaksi viikkoa olin sairaslomallakin asian takia. Mie en halannut kuin kerran pönttöä, mutta olo oli niin voimaton, mikään ei maistunut ja oli kuin 24/7 krapulainen olo.
Voimia sinulle! :hug:

Eilen käytiin synttäreillä, jonka jälkeen lähdettiin mökille. Paistoin kolme litraa lettuja. Tuli ihan kivan kokoinen pino :D. Muutama tunti paistamiseen menikin. Oltiin pihalla, savustettiin kalaa, ja sitten saunottiin. Klo 23 tultiin vasta kotio.

Heti huomasi, että on vapaa, ni on parempi olo. Ei väsyttänyt ja sai vain olla. Huomenna se ois taas töihin meno. Onneksi pomo on taas töissä, joten työpäivät on vain 8-14.30.

Ja mikä parasta keskiviikkona rakenneultra!! :heart: Toivottavasti toisella on kaikki hyvin.

Red Dragon + Nuppu 20+0 :heart:

ootteko te kuullu tuosta vadelman lehti teestä että se auttais käynnistämään synnytyksen? ja ootteko kokeillu? itse en tietenkään vielä halua että oma vauva syntyy mut kaveri kärvistelee kotona nyt muistaakseni viikkoja 39 ja tulossa tosi iso vauva. haluis jo synnyttämään.

Nea: En oo kuullut tosta vadelmasta. Mut tässä on jotain vinkkejä joista oon kuullu:

Synnytyksen käynnistysvinkkejä:

rakastelu (sperma sisältää hormonia joka pehmentää kohdunkaulaa)
raparperin syönti
vyöhyketerapia
käveleminen
siivoaminen (lattianpesu (yksi toimivaksi todettu havainto), saunan siivous, ikkunoiden pesu jne.)
kantapään hieronta (vyöhyketerapeutit käyttävät)

http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

En tiiä oliko sattumaa, mut mulla alko supistukset kun pistin miehen hieromaan jalkoja noiden ohjeiden mukaan. Ja samoin lähti kaverin synnytys käyntiin, jolla oli kyllä jo melkein 2 viikkoa yli. Voi olla sattumaaki, mut yrittänyttä ei laiteta. Pääasia et pääsi jotain tekemään kun ei ois jaksanut enää vaan odottaa. ;)

Kiitos kysymästä, tupakkalakko menee hyvin. Eli on pitänyt. :D
Ja oo ihan rauhassa sen painonnousun suhteen. Ne kilot karisee tosi nopsaan synnytyksen jälkeen. :)

hyvä pixie että tupakka lakko on pitäny. varmasti saat lopetettua koko raskauden ajaks sen. mulla on jo muutaman viikon kamalasti tehny mieli alkoholia. siis ei mitään humalaa vaan muutamaa saunalonkeroa ja niiden jälkeen tulevaa rentoa oloa. mut eipähän tässä olis kun pari kuukautta niin sit voi hyvällä omalla tunnolla nauttia sen pari.. mulla olis neuvola torstaina.. tule rd heti kertomaan ultran jälkeen miten meni!! nyt syömään taas vaihteeks.
-nea ja vauva rv31-

nea: Kyl mie tuun heti kertoo, ku koneelle pääsen :D. Me tullaan vasta illemmalla kotio, ku mennään katsastaa miehen veljen+hänen avokkinsa uusi asunto. Tai no, ovathan he jo kuukauden siel asuneet.. Ainakin :D.

Toisaalta minua mietityttää rakenneultra.. Koska jotenkin sitä toisaalta ajattelee, että onko toisella kaikki hyvin.. Ja entä jos ei ole, niin entä sitten..

Mutta nyt jatkaa töitä :D :wave:

Pixie tervetuloa!! :flower: onnea vielä plussasta, vaikka jo kuumeilijoiden puolella kävinkin onnittelemassa :) Itse en osaa antaa oikein neuvoja tupakan polton lopettamiseen, mutta tsemppiä lopetukseen! Toivottavasti ajatus vauvasta masussa helpottaa lopettamista :heart:

Nea itsekin mietin tuota painonnousua, kun oli tullut pari kiloa ihan yhtäkkiä lisää painoa :eek: mutta tänä aamuna sitten kun kävin puntarilla, niin olikin vain kilo, että kai siihen vaikuttaa kaikki syömiset, juomiset ja turvotukset yms. Eiköhän ne sitten neuvolassa puutu, jos painoa alkaa tulla liian nopeasti lisää :ashamed: tuosta vadelma lehti teestä en oo kyllä koskaan kuullut, että auttais synnytyksen käynnistämiseen. Mutta kolmen SSS-säännöstä kylläkin; siivousta, saunomista ja seksiä, niin voi synnytys lähteä käyntiin :p tosin en tiedä säännön toimivuudesta, kun ei oo tarvinnut vielä kokeilla tuohon tarkoitukseen :kieh:

Mammutti-Mammalle voimia alkuväsymykseen, tiedän tunteen! Välillä voisin vieläkin nukkua monen tunnin päikkärit ja nythän mun pitäis olla virkeimmilläni, kun on toinen kolmannes menossa :headwall:

RD tsemppiä rakenneultraan, tuu kertoon sitten kuulumiset!! :)

Emiliina ja Möllykkä 17 tasan :wave:

emiliina: mie aina teen sen virheen että meen vaaalle illalla kun oon ähkyimmilläni. sit masennun.. pitäs käydä aamulla tyhjällä mahalla. minkäpä tälle painon nousulle voipi.. samalla tavalla syön ku ennenki mut silti paino nousee tosi nopsaa. mitäpäs teille muuta kuluu? tänne ei mitään uutta, äippälomaa viettelen ja tuskailen lantio kipujen kans.. :| .. ei oo tainnu kukaan nyt vähään aikaan plussata tuolta "meidän" pinosta.. käyn joka päivä lukemassa miten niillä menee tuolla talviunelma pinossa.. kamala kun tuntuu lyhyeltä ajalta tuo 8 viikkoa mikä on laskettuun aikaan. melkein jo rupee jännittämään :snotty: oon kyl päättänyt että synnytystä en rupee pelkäämään ollenkaan.. pakko se on sit kuitenkin tehdä niin turhaan vaan mietin että kuinkahan paljon se koskee..

kiharapää: kyllä tosiaan on menny aika nopsaan. mie olen ihan varma että teilläkin tärppää pian vaikka varmasti epätoivoselta tuntuu.. niin se tuntu minustakin sillon ennen ku raskauduin.. syötkö raskausmoni vitamiineja? niistä kuulemma vois olla apua..

Minua alkaa pikku hiljaa jännittää rakenneultra enemmän ja enemmän.. Toisaalta jopa pelottaakin.. Tyttöjen kohdalla en todellakaan ees mitää miettinyt.. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että entä jos toisella ei oo kaikki kunnossa.. Miten sen kestän.. Mitä teen..

Huh huh.. Olis jo huominen..

Red Dragon, hyvin se menee. :hug:

Kiitos Emiliina! On kyl tosi kiva olla täällä. :D Tupakkalakko on kestänyt edelleen ja ens viikolla jos alkaa pahoinvointi niin sit ei tulis mieleenkään polttaa niissä fiiliksissä. Tänään jo vähän enteili sellasta kun pääsi nälkä yllättään kaupungilla niin yökkäilin... Jee. Kohta se alkaa. Viimeks alko joskus seitsemännellä viikolla silleen oikein kunnolla. Sitä odotellessa.

Hii, saaks täällä hehkuttaa? Mä oon niin onnellinen! :heart: Hehkutan nyt ku tiiän et seuraavat viikot menee väsymyksen ja pahoinvoinnin kourissa. :D

Pixie ja pallo 5+3

pixie: jospa siulle ei tulis ollenkaan pahaa oloa.. miulla ei oo ollu ollenkaan.. kamalasti olis vielä kaikkea ostettavaa vauvalle.. onneks on tärkeimmät jo..
rd:lle onnea huomiseen. varmasti kaikki on hyvin

nea: Tyttö vai poika?

pomokin sanoi tänään töissä, että varmasti on kaikki hyvin.. Mutta en usko.. Pelko hiipii takaraivoon.. Jos pienellä ei ole kaikki hyvin, niin sen jälkeen en tiedä mitä teen.. ainakin syytän itseäni kaikesta pahasta mitä olen toiselle aiheuttanut..

En tiedä mistä nämä ajatukset tulee.. Koska noita vain pyörii mielessä aina silloin tällöin..

Ihanaa päästä pienelle reissulle huomenna, naapurikuntaan :D. Pyöritää kaupungilla ja käydään pizza raxissa syömässä ja sitten ns. tupareille miehen veljen+avokin luokse. :D

Mikä on ihteäni piristänyt myös, niin se, kun vaihdettii olohuoneessa järjestystä ja tilaa tuli vähän enemmän.. On vauvan hyvä kelliä lattialla :heart:

Ihanaa, ensi kuun alussa tulis sitten ne vaunut, kun maksan ne kuun lopussa.. Jospa niille tulee käyttöä.

Red Dragon + Nuppu 20+3 :heart:

ne vähän veikkaili kyl poikaa ultrassa. mut aivan yhtä hyvin kuulemma saatto olla napanuora kun munat.. eli ei oikeen voi luottaa siihen viime ultraan.. mut niinhän ne taitaa sanoo et jos karvat kasvaa kovasti niin tyttö tulee vai miten se nyt oli..

Täällä mie ainakin oon. :wave:

On taas vaan ollut niin hyvät ilmat että on aika mennyt tuolla pihahommissa. Eilen ajoin ruohon ja niitin tuon ojan tuosta tontinrajalta, tänään taas siivosin ja kävin viemässä Kelan paperit ja humputeltiin Miian kanssa kaupungilla. (mein kuopus) Ostin pari paitaa ja tytölle mekon ja housut.

Masussa on alkanut tuntua jo terävämpiä potkuja ja tönimisiä. Tänäänkin tuntui että vauveli kutitti kädellä masua. :D Lisäksi on tullut taas noita kohdunkasvu kipuja, tuolla sivuilla tuntuu ja aamulla kun nousee sängystä niin häpyluu on kuin tulessa. :/ Toivottavasti tuo tukivyö helpottaisi, pitäisi huomenna tulla postissa.

RD:lle tsemppiä huomiselle, hyvin siellä massussa varmaan kaikki kuitenkin on. :)

Nea85: Jaksuja ja älä sie liiaksi tuosta painosta stressaa, yleensä viimeistään imetys siitä suurimman osan karsii. Itselläkin tuli edellisessä raskaudessa viimeisillä viikoilla 1,5 kiloa/ 6 päivää, vaikka ihan normisti liikuin ja söin. Sairaalaan jäikin sit 10 kiloa heti.

Pixielle tsemppiä tupakkilakkoon.

Ja tasapuolisesti kaikille muillekin sitä tarvitseville. Nyt saunaan ja sit löhöilemään sohvalla. :)

AngelEyes ja masukki 23 tasan. :)

Huomenta!

Kohta tulee anoppi meille, jonka jälkeen lähdetää ajaa kohti Kuopioo.. Hiukan jännittää.. Mutta jospa kaikki menisi hyvin. Ilmoittelen illalla, kun tullaan kotiin, että miten meni.

Ollaan koko päivä Kuopiossa.

:wave:

Red Dragon + Nuppu 20+3 :heart:

Yhteistyössä