**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

millos sulla rd alkaa äitiysloma? kaikilla taitaa olla vielä niin kiirettä ettei ehdi kirjottelemaan.. miekun jo lomailen niin joutaa koneella istumaan. välillä käy päivät pitkiks mut ei pidä valittaa. ihan kiva kun saa levätä. kävin tänään ostelemassa vauvalle viimesiä tavaroita.. ei enää paljon puuttuis. rasvoja vaan ja muuta pientä. kaikki isompi ja kalliimpi on jo hommattu. synnytys alkaa mietityttämään päivä päivältä enemmän mut pitää yrittää ollaa miettimättä.. enää 5 viikkoa ja sit alan kyl tekemään kaikkia poppa konsteja että vauveli syntyis.
 
Onpas vierähtänyt taas vähän aikaa, etten ole ehtinyt käydä koneella kirjoittelemassa :snotty: aika usein käyn kyllä lukees kuulumiset, mut aina ei oo aikaa sit jäädä kirjoitteleen. Tänne kuuluu ihan hyvää, mietin vain, koska harjoitussupistukset voi alkaa? Oon nimittäin muutaman kerran saanut jonkinsortin kramppeja alamahaan, jotka on ollut aika kipeitä ja mietinkin, voisko olla muka nyt jo supistuksia? Tulee aaltomaisesti ja lähtee aika nopeesti pois :(

Juhannus meni täällä rauhallisesti, osaksi töissä ja osaksi sitten oman vanhempien ja miehen vanhempien luona. Ihan kiva oli viettää rauhallinen juhannus, menee se niinkin :) Toivottvasti muillakin on ollut mukava juhannus!

Viime viikolla oli neuvoja ja kaikki oli hyvin :heart: Ihana oli taas kuulla pikkuisen sydänäänet! Oma hb on vähän lasku suunnassa, kohta joudun varmaan rautakuurille :/ no ainakin se alhainen hb selittää tätä väsymystä! Ensi viikolla olisi sitten rakenneultra, kuinka vain jaksais odottaa sinne asti!? :|

Jaksamisia kaikille masuille ja tuleville mammoille, Emiliina ja Möllykkä 18+0 :heart:
 
Niin ja unohdin vielä laittaa, että ihanaa RD että kaikki oli ultrassa hyvin! :heart: Ja kiva, kun saitte tietää kumpi tulossa :) täällä päin ei kuulemma kerrota, joten meidän on turha varmaan sitten edes kysyä. Mutta ei se haittaa, pääasia että pikkuisella on kaikki hyvin :heart: harmi, että lomasi siirtyi viikolla. Onneksi kuitenkin saat pari viikkoa lomaa, niin saat lepäillä =) ja koita nea jaksaa mahasi kanssa, ei mee en kauaa, kun saat tulla kertoileen vauva-uutisia, aika menee niin nopeesti kuitenkin lopuksi! :heart:
 
nea: En kyl osaa yhtää sanoo milloin äitiysloma alkaa. Jos kaikki menee hyvin, niin eikös se alkais kuukautta aikaisemmin eli lokakuun alussa. Mutta, kun noiden raskausmyrkytysten takia varmaan joudun aikaisemmin synnyttämään. Haluaisin kyllä, että ees yksi raskaus menisi loppuun asti niin, että saisin arvuutella milloin pitää lähtee sairaalaan :whistle: . Vaikkakin on ollut mukava olla jo valmiina sairaalassa :D

Emiliina: Jospa sitä jaksaa kärvistellä töissä yhden ylimääräisen viikon :D . Sitten tosiaan ois kahden viikon loma.. Ja yksi tai kaksi viikkoa töitä ja kaksi viikkoa lomaa :D.
Eihän sitä tiedä, vaikka teidän pienokainen näyttäisi selvästi, että kumpiko hää on ;)
 
RD täällä ainakin minä :wave: Saa tosiaan nähdä, jos meidän pikkuinen suostuis sit avaan haaravälinsä ultrassa niin ehkä siitä vois tulkita näin maija meikäläisenä :D Kävin kans kattoos kelan sivuilta, niin oma äityisloma alkais 18.10. Sinne asti pitäis nyt sitten jaksaa ilman lomia, huh! :| no sitten onkin piiitkä loma tiedossa :)
Ihania nuo tutit, itse en sellaisia varmasti raaski tilata, kun ei varmaksi saada tietää, kumpi tulossa =) ostan sitten kaupasta muutaman tutin kotiin varmuudeksi, vaikka eihän sitä edes tiedä, suostuuko toinen niitä syömään :D

Nyt tekeen ruokaa! :p
 
Emiliina: Jospa hän näyttäis sukupuolensa :D
Mie oon aatellut ainakin yhden satsin tilaamassa tutteja. Odottelen kyl lähemmäs loppupuolta, että jos sais ihan varmuuden asialle, että on tulossa sitä sukupuolta, mitä kätilö sanoi :D . Vaikkakin kyllähän mä siihen luotan, mutta kun nimeä emme oo päättäneet ihan 100%:n varmaksi.. Ja sen nimen kuuleevat vasta ristiäisissä.
Siellä on kuulema myynnissä myös tuttinauhoja ja koteloita, mutta mie en vaan niitä näe.

Mie sain eteisen kaapin siivottua, joka on pitänyt tehdä jo pitkään. Jäi jopa 2 tasoa tyhjäksi. Nyt pitää vain ruveta laskee suuri käsityö -lehdet, että kuinka monta kansiota tilaan. saisin nekin sitten nätisti järjestykseen.
Nyt voin vähäksi aikaa olla tyytyväinen itseeni.

RD + Nuppu 21+1 :heart:
 
emiliina: mullakin on ollu noita supistuksia viikosta 20 lähtien mut ei ne mulla oo kyl vielä ollu kipeitä.. myö ei olla vielä päätetty vauvan nimeä, ei olla paljon ees mietitty sitä.. ehkä sen tietää sit kun vauvan näkee.. mulla meni taas viime yö kivasti. nukuin peräti 4 tuntia.. en tiiä mikä valvottaa.. kaipa se kuuluu tähän raskauteen, en tiiä.. en malttais millään odottaa sitä viimestä ultraa.. kuukaus vielä siihen :( mut eipähän tänne ihmeitä. lähen paistamaan sämpylöitä. :wave:
-nea ja vauva rv 33-
 
Tänään oli nla-käynti. Kaikki oli todella hyvin :heart: . Pientä päiväkirjaa:

Rv 10+5
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Liikehtiväinen lapsukainen kuulema on, ku rupes kuuntelee sydämen sykkeitä, ni toinen liikkui koko ajan pois paikaltaan.

Onneksi kaikki oli hyvin. Arvatkaa vaan olenko heti maanantaina viemässä paperit kelalle, kun sain lappuset neuvolasta mukaan :heart:

Viikolle 31 pitäisi ruveta varailee aikaa sokerirasitukseen :x . Toivottavasti on ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun siihen joudun.

Molla Maija: Enhän mä nyt niin hirveästi touhuile. Verhot on odottamassa vuoroaan.. Pitäisi viel 2 kertaa virkata itse malli.. Mutta alkoi pursuamaan jo korvista ulos koko ohje, niin ajattelin suosiolla pitää taukoa niin kauan, että taas huvittaa. Jos ne ensi kesäksi ois valmiit :D

Red Dragon + Nuppu 21+3 :heart:
 
ihania nuo red dragonin vaatteet mitä meinasit tehdä. mie en noin hienoja osais ikinä tehä. eikä näillä nykysillä pulla sormilla kyllä mitään tehtäskään.. mie ajattelin jo viikonloppuna laitella vähän sairaala kassia kuntoon.. vaikka onhan se aika aikasta ku laskettuun vielä 7 viikkoa mut eihän sittä kyl ikinä tiiä millon lähtö tulee..
 
Moikka moi!
Ihan outoa kurkata tänne puolelle! :wave: Pidän hiljaiseloa (jos pystyn) ultraan asti! ei oikein uskalla vielä hyppiä ilosta.. Ensimmäinen neuvola kahden viikon päästä, siitä se sitte alkaa.. toivottavasti! :heart: Niin ja toinen tulollaan, synnäri KHKS.
 
tervetuloa meilinde!! täällä on aina vähä hiljasta mut kivaa kun on tuttuja tuolta vanhasta pinosta. vaikka enhän mie tänne ees kuulu ku plussasin jo sillon ku se oli kesäunelmasta haaveilevat pino mut tulin silti tänne ku täällä on kamut.
 
Hips!

Mulla alko tänään pahoinvointi, jee! Olin jo huolissaan et missä se viipyy. :D

Pitäskö mun varata jo neuvolaan aika? Mille viikolle eka käynti sijottuu jos ei vartoo ensimmäistä? Kun ei millään meinaa saada aikaseks. Jos lykkäis vielä ens viikkoon.

Tervetuloa meilinde! Ja vielä kerran onnea plussasta! :heart:

Pixie 6+4
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Eilen sattui "hauska" juttu töissä. Yhä edelleen, kun ajattelen tapahtumat, ni pelottaa ajatuskin, mitä ois sattunut.

Olen joutunut pitää tuossa työpaikan edessä olevalla parkkipaikalla autoa, jossa on 2h pysäköinti.. Minulla on ollut tapana aina heittää avainnippu yhdelle työpaikan pöydistä, että on helppo siitä noukata nippu mukaan.

Olin lähdössä klo 14.30 pois töistä. Vakioasiakas tuli samaan aikaan otattamaan kopioita.
Menin pöydän ääreen, että otan avaimet + käsityö jutut matkaan (en kyl koko päivänä kerenny käsityötä aloittamaankaan).. Niin en näe avaimia missään :eek: .

Siinä vaiheessa jo alkoi olla paniikki. Nostin asiakkaan tuomia piirustuksia, ei ole niidenkään alla. Katson kaikki pöydät ja kaapit, kassin, takin taskut ja viimeiseksi pengon jopa roskikset.

Eikä avaimia löydy mistään. :eek:

Olen jo ihan paniikissa, että mitäs nytten. On hiukan noloa soittaa miehelle, että olen sitten hävittänyt hänen avainnipun, jossa on kotiavain, ainoa autonavain (vara-avain on kotona, mutta sillä pääsee vaan autoon, ei voi ajaa).

Sitten asiakas kysyy, että ketä asiakkaita on käynyt, että onko saattanut vahingossa ottaa mukaan.

Silloin syttyy minulla lamppu, että yksi asiakas istahti sen pöydän ääreen, jossa minä pidän avaimia yleensä pidän ja teen käsitöitä.. Onneksi tunsin asiakkaan tai tiesin kuka hän on.. Soitin numerotiedusteluun ja kysyin numeroa. Yksi sen niminen henkilö löytyi.. Enhän mä nyt kuitenkaan tiedä missä hän asuu.. Joten sai silti yhdistää =). Halusin vain tietää olisiko hän ottanut vahingossa minun avaimet.

Asiakas vastasi puhelimeen ja kysyin häneltä asiaa. Hän vastasi, että juu, hänelle lähti matkaan yksi avainnippu, jossa on opel:in avaimet. Silloin tipahti kivi sydämeltä. Oli jättänyt ne meidän vieressä olevaan apteekkiin, ku luuli sieltä ottaneen ne mukaansa.. Hänellä on kuulema tapana aina maksaessa ottaa avaimet käteen.. Ja ne mun avaimet näköjään oli lähimmät :eek: :/ .

Onneksi sain avainnipun takaisin, ettei ukolle tarvinnu kertoa, että hävitin avaimet :whistle: .

Mutta entä jos olisi ollut asiakas, jota ei tiedetty?!? Ja mistä mie oisin älynnyt lähteä kyselee apteekista, että olisiko joku mahdollisesti tuonut tänne avaimia :whistle:

Vaikka yleensä olenkin hajamielinen professori (ainakin joskus), niin kerrankin olin varma itsestäni, että olin laittanut pöydälle. :D

Red Dragon + Nuppu 21+5 :heart:

Ps. Mitäs teille kuuluu?
 
Tänne kuuluu ihan hyvää. Eilen tunsin napakat potkut navan alapuolella. Elossa pikkuinen siellä on. :heart: Supistuksen vain vaivaa... :/ Päivittäin supistaa monta kertaa. Ei tarvitse edes välttämättä mitään tehdä, kun maha kovettuu. :snotty: Vielä ei onneksi supistuksen satu, mutta kuitenkin. Ja kotona,kun olen kotihoidontuella, niin saikkuakaan en saa. :/

RD: Aika jännä juttu sattui sinulle. Mä olisin jo hiuksia repiny päästä tuossa vaiheessa. :LOL: Ja ihania nuo sinun käsityöt. Mä en osaa mitään virkkaus-/ kutomisjuttuja. Ei vaan puikot pysy kädessä ja intokin laantuu kyllä hyvin äkkiä aloittamisen jälkeen, kun en etene tarpeeksi nopeaan. :LOL:
 

Yhteistyössä