**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

meilinde: :hug: Voimahali! Mä sain työterveyshuollon lääkärin kautta lähetteen varhaisultraan alavatsa kipujen takia. Meillä oli onneksi kaikki hyvin. Neuvolasta pystyvät tietääkseni laittamaan myös suoraan lähetteen ultraan jolloin se ei ees maksa mitään.
Pyydä, ruikuta ja anele sitä lähetettä, oma oloni helpotti heti kun näin että kaikki oli hyvin ja pieni sydän jumpsutti.


Hah, kuulin tänään hauskan uutisen! Mun sisko oottaa myös vauvaa, on noin kuukauden mua edellä. Vähänkö hienoo oottaa yhtä aikaa vauvelia! :LOL:

MM+poikanen 9+0
 
siis miks tuo miun kauhee läskilyllerö maha ei mee semmoseks ihanaks palloks tuolta alhaalta.. roikkuu ku kengurun pussi :kieh: tosi rumaa.. pakko tehdä vatsalihas liikkeitä kyllä heti kunhan synnytyksestä on selvitty..
 
Neuvolakuulumisia!

-pissa puhdas
-painoa oli tullut +193 eli huomattavasti vähemmän kuin viimeksi ( silloin oli +614 :ashamed: )
-ei turvotusta
-verenpaine melko alhainen 105/65 eli lakua ja salmiakkia naamaan vain :p
-hb 127
-kohdunpohjankorkeus 19cm
-sydänkin siellä jumpsutti, mutta eivät kerro lyöntitiheyttä Plussan vain merkkaavat tuohon korttiin.

Supistuksista kysyin, niin sanoi, että kivuttomat eivät haittaa, mutta jos kipua alkaa ilmaantua, niin sitten tutkivat tulehdusarvoja. Eli kaikki hyvin.

Tässäpä ensimmäinen masukuva ( tänään otettu ). :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2312798.jpg


Molla Maija ja batman rv 19+2 :heart:
 
Ensiksi suuri hali meilinde :hug: tuu kertoon kuulumiset, kun jaksat ja ehdit, toivottavasti pikkuinen on pitänyt kovasti kiinni!

Mammutti-Mamma vähänkö ihanaa, että siskosi odottaa kans vauvaa, saatte saman ikäiset serkukset ja muutenkin ihana odottaa yhtä aikaa noin läheisen ihmisen kanssa :)

Molla Maija hyvä, että neuvolassa kaikki hyvin :heart: itseä ärsyttää, kun oma neuvola vasta kolmen viikon päästä, sinne asti pitäis jaksaa odottaa! :|

nea älä stressaa mahaasi, ehdit kyllä jumppailla, kun vauva on syntynyt :heart: kaikilla on persoonallinen vauvamasu :)

Tänne kuuluu hyvää, rakenneultra oli viime viikolla ja pikkuisella oli kaikki hyvin, ihanaa! :heart: sukupuolta ei kysytty, kun ei kuulemma kerrota täällä, et sen näkee sitten vasta toivottavasti marraskuussa, kumpi tulee :) ei tartte aikaisemmin toisen tulla sitä meille näyttämään. Muutenkin oon voinut hyvin, rautajuomaa on nyt alannut ottamaan, jos se auttais tähän väsyyn. Onko kukaan muu huomannut, että raskaana ollessa pinna olis jotenkin tiukemmalla? Musta tuntuu, että pinna kiristyy pienistäkin asioista ja ärsyttää kaikki pienetkin asiat :| se on aika inhottavaa miehellekin, kun tiuskin joka asiasta, mutta huomaan etten voi sille mitään, että pinna kiristyy joka asiasta.. Toivottavasti ajan kanssa helpottaa, muuten saan sääliä miestäni, kun joutuu kestää mua :ashamed:

Tulkaa muutkin kertoon kuulumisia! :)

Emiliina ja Kirppu 19+6 :wave:
 
moi kaikille! hiljaista on ollu täällä pinossa. mulla oli neuvola viime viikolla. painoa tullu taas kilo viikossa, nyt yhteensä 8 kiloa mut olen mie kyl turvoksissakin. varmasti osa painosta on nestettä. verenpaineet oli 130/80 eli nekin suht ok. pissa puhda vieläkin. jee. vauva pää alaspäin ja hemppaa ei otettu ku oli viimeks niin hyvä.. että semmosia. ainiin ja vauvan syke 140. kamalasti on kyllä tullu minuun jäykkyyttä ja turvotusta.. no onneks on nyt vähän viileempää niin jospa se tästä. voikaa hyvin!!
-nea ja vauva rv 34 ja 5-
 
Meilindelle :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla oli kemiallinen raskaus viime syksynä ja verta tuli kyllä ku tykin suusta. Eli tuskin sulla on keskenmeno jos vuoto on menkkoja vähäisempää. Mutta ainahan se veri toki pelästyttää...
Mun varhaisultra makso koskiklinikalla 72 euroa. Se hinta ei riipu kuulemma pelkästään paikasta, vaan myös ultraajasta. Eli jos haluaa halvimmalla niin voi pyytää sellasen ultraajan jolla on vähiten titteleitä. ;)

Niin, ultrakuulumisia tulin kertomaan. Viime perjantaina kävin, ihan normi alkuraskaus siellä oli. Koko vastas viikkoja ja sydän sykki. Lasketun ajan se olis arvioinut muutamaa päivää myöhemmäksi kuin mitä laskurit antaa, mutta ei vaihdeta sitä suotta. Vaihtuu kuitenkin niin moneen kertaan vielä.

Mulla on ihan kauhee turvotus, ei pelkästään mahassa vaan myös rinnoissa... Ens lauantaina oon menossa häihin ja sunnuntaina rippijuhliin ja mulla on vaateongelma. Ostin pari viikkoa sitten punaiset alusvaatteet punaista halterneck-mekkoa varten, mutta nyt mä en mahdu niihin enää!

Pahoinvointi on onneks helpottanut vähän. Meniskin jo pois. ;)
Ylihuomenna ois eka neuvola.

Pixie ja pallo 7+4 :heart:
 
nea: Kun sie oot useassa viestissä tuosta raskausmyrkytyksestä, ettei ainakaan viel oo puhjennut, niin etkai sie epäile, että sinulle olis sellainen tulossa? Sinulla on jo niin ihanasti viikkoja. olisinpa itsekin.. Tuolloin voisin jo ruveta ajattelee synnytykseen menoa :whistle:

Pixie: Toivottavasti lähtis siun pahoinvointi kokonaan pois :hug: Siun pitää mennä ostaa uudet alusvaateet :D

Minulla ois tää ja ens viikko lomaa.. mutta mieluummin olisin töissä.. Haluaisin aamulla vähän aikaa pötkötellä.. Mutta penskat ei ymmärrä viel sitä, että äiti haluaa levätä.. Vaan pitää koko ajan käydä ravaamassa makkarissa.. Eikä ukkokaan tietenkään voi herätä niitä kahtomaan.. Perusteena se, että hää tulee paljon myöhempää nukkuu kuin minä.

Tänään pitäisi siivota, en oo viikkoon siivonnut.. En oo vaan jaksanut. Mutta nyt alkaa paskasuus tulla korvista ulos, enkä jaksa katsoa. Mistä mie saan vaan energian aloittaa ja ruveta siivoamaan.. Ei kiinnosta.. Ei jaksa..

Red Dragon & Nuppu rv 23+2 :heart:
 
rd: sillä mie sitä myrkytystä niin kovasti pelkään kun mun äidillä on ollu kaikkia odottaessa se myrkytys. eli mun ja kahden muun sisaruksen aikaan äidillä oli myrkytys ja sekun kuulemma on periytyvää niin sillä sitä pelkään ja joka kerta neuvolassa jänään että jokohan on valkuaista virtsassa. lisäks tuntuu että kaikilla tuttavilla se on ollu niin jotenkin oon varma että se jossaisn vaiheessa mullekkin tulee.. mut toisaalta ei kai se niin paljon haittaa vaikka se tässä vaiheessa tuliskin kun viikkoja tosiaan on jo noin paljon :saint:
mukava kuulla pixie että ultrassa kaikki ok. ootko jo kertonu muille että odotat?
 
nea: Ei sen pitäisi olla minun mielestä periytyvää. Ainakin mulle on terveydenhoitajat sanonu. Mun mummolla on ollut kerran raskausmyrkytys, mutta omalla äidillä ei oo kertaakaan ollut (ainakaan tietääkseni). Minulla sit o ollu molemmissa ja luultavasti myös tässäkin.. Nähtäväksi jää. Ensimmäises raskaudessa on ns. voimakkain ja sen jälkeen lievempi.. Vaikka mulle sanottiin esikoista odottaessa, ettei se uusi..

Mutta eikö sulle ole sanottu esim. ultrissa, np-ultrassa mitään? Koska sen näkee istukan virtauksesta. Siitä on minulle katsottu.

Mutta jospa se ei tulisi! :hug:
 
rd: mulle neuvolassa sanottiin että on periytyvää. ja lisäks sanottiin että yleensä se uusii jos on aiemmin ollu... joo virtaukset katsottiin sillon np ultrassa. sillon ne oli ok.. mut voihan se puhjeta sit myöhemmin.. mut kuitenkin turhaan toisaalta hätäilen. minkäs sille voi jos se tulee. vauva on kuitenkin aika valmis jo syntymään jos paha myrkytys tulee. eka vauva kun on niin sitä kaikkea pelkää niin kovasti. pakko on täälläkin kysyä että onko teillä muilla ollu raskauden aikana käsi/sormi kipuja? mulla on ollu muutaman viikon kovat kivut aina aamuisin. päivällä vähän helpottaa.. mistähän johtuu.. pitää varmaan varailla lääkärille aikaa jos ei ala raskauden jälkeen helpottaa..
 
nea: aika jännää.. Miten erilailla sanotaan. Mulle tosiaan sanottiin, ettei oo periytyvää :whistle: . Ja sitten se ei ihan tavanomaista oo, että uusiutuu. Riskinsä on, mutta ei pitäisi tulla uudelleen.

Mulla nyt np-ultrassa sanoi, että pientä on virtauksissa merkkinä myrkytyksestä, mutta kerran edellises raskaudes oli niin heikko, että tässä raskaudessa ei välttämättä kerkiä kehittyä. Esikoinen syntyi rv 36+4 ja kuopus rv 38+2.
 
red
mites ton kuvan saikaan tohon mukaan?
mäkin innostuin masuni kuvaamaan :)
terkut kaikille muillekkin, huomenna tuun kertoo lisää kunhan rakenneultrasta kotiudun!
hui!

tässä oltu aikas takavasemmalla kun kerran lomailtiin... B)
mutta palaillaan! :wave:
 
pamu: Jaahas.. Osaankoha mie neuvoa.. Oon huono neuvomisessa.
Mie lisään www.aijaa.com:in kautta.

Selaan tiedoston, jonka haluan jakaa.. Sitten valitsen skaalaa kuva: 800 px ja sitten vain lataa.

Kun on kuva ladattu, niin kopioin sen teksin, missä lukee vas. laidassa: Pikku kuva ja liitän tänne kirjoitusosaan.

Toivottavasti jotain ymmärtää mun selostuksesta.

Tuuhan heti kertoo kuulumiset! :heart:
 
Tänään on kauan odotettu rakenneultra! :D IIIK! Paniikki puskee päälle. Kuvittelen vain mielessäni mikä kaikki voi olla huonosti. :eek: :whistle: :/ Onneksi mies pääsee mukaan, niin ei tarvitse yksin mennä. Ja pääsee näkemään mieskin vauvelin eka kerran. :heart:
Tulen sitten kertomaan miten meni.


Molla Maija ja batman rv 20 tasan! :D :heart:
 
RD: Tottakai tulen kertomaan. Ja toivotaan, että kaikki hyvin pienellä. :heart: Jotenkin vain eilisestä lähtien olen panikoinut asiaa. Kai tätä on odottanut niin kauan ja nyt, kun hetki koittaa, niin stressi iskee päälle. :whistle:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Joo, eipä oo oikein kauheesti ollu aikaa tässä koneella roikkua joten viime kerrasta on vierähtänyt jo tovi.

Meilindelle tsemppiä vuotojen kanssa ja Molla Maijalle ultraan. :) Toivottavasti hyviä uutisia tulee.

Pixielle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

( . ) Sain tuossa viime perjantaina vihdoin äitiyspakkauksenkin ja sitä pääsi hiplailemaan. Oli kyllä kiva. :) Siellä kun oli noita kestovaippoja enemmänkin, niin ollaan aateltu että jos vaikka niitä sitten kokeilisi tuolle tulokkaalle. Jos ei sitten jaksa pestä tms. niin käyttää kertiksiä, mutta olisi kiva kuitenkin kokeilla. Pitäisi vaan jostain käydä opiskelemassa noiden käyttöä kun ei oo mitään kokemusta niistä.

Meillä oli tässä remontin poikastakin, kun kuopukselle laitettiin oma huone. Viikon verran tuossa vierähti, mutta nyt on kaikki melkein jo paikoillaan. Tälläistä jälkeä tuli, oon melko tyytyväinen.

Ennen:


Jälkeen:


Oli kyllä urakka, mutta onneksi nyt ohi.

Lomaankin olisi enää 24 päivää ja 6 työvuoroa. Sit koittaa vapaus. Jee.

Masussa myllätään kovasti, tuntuu oikea vilpertti olevan tää mein vauva. Huomenna klo 8 pitäisi mennä sokerirasitukseen, ja nyt jo ahistaa tuo syömättömyys. :( No ehkä siitä selvitään. Neuvola olisi sitten ensi maanantaina.

Nyt pihalle leikkaamaan ruohoa ja syömään mansikoita. Voikaahan kaikki oikein hyvin. :)

AngelEyes ja masukki 26+1

 
Ultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin. POIKA vastasi rv 20+3. Eli laskettuaika olisi tämän ultran mukaan "jo" 23.11. Painoarvio oli 354g. Aika pötikkä minusta. :heart:

Tuosta poika"veikkauksesta" se on pakko mainita, että sivuprofiilissa vauvalla näkyi jalkojen välissä vain sellainen pikku keppi sojottamassa suoraan ylöspäin ja terkka sanoikin, että ihan selvä poika! :D Jos tytöksi muuttuu, niin onpahan sekin ihme sitten nähty. :LOL: Pisti vähän naurattamaan. :LOL: :LOL:


Molla Maija ja batman rv 20 :heart:
 
RD: Isompi on toivonutkin pikkuveljeä ja oli aivan onnessaan kuullessaan, että poika siellä kasvaa. :D Pienempi nyt ei paljon vielä perusta koko vauva-asiaa. Tulee äitin vauvakullalle kova järkytys sitten marraskuussa, kun ei olekaan enää pienin. :whistle: :LOL:

Mulla vaan iski eilen vauvakuume päälle... :eek: :whistle: :LOL: Sanoin miehelle, että kyllä mie vielä sen tytön haluan, että miten ois neljäs. :D Mies meinas saada hepulin, että koitahan nyt saada tämä kolmas ensin ulos, ennen kuin alat suunnitella neljättä. :whistle: Mie sitten koko viime yön haikeasti mietin, että näinkö minusta nyt tuli kolmen pojan äiti ja jään ilman prinsessaa hörhelömekoissa. :ashamed: :snotty:
 

Yhteistyössä