**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Molla Maija: Minulla on kanssa tuo salakavala vauvakuume tullut jo nyt päälle, vaikka tää ei oo putkahtanut pihalle :whistle: :eek: . Ukko ei kyl oo kommentoinut asiaan milläänlailla :whistle: . Ennen raskautta se totesi: Mitään ehkäisyä et ota syntymän jälkeen, että meille tulee niin paljon lapsia, ku luoja suo.. Kyllä tasan tarkkaan oon ottamassa jonkin ehkäisyn, jos saisin koulun jossain vaiheessa loppuun :D
 
heippa vaan. mulla on kyllä tällä hetkellä semmonen olo etten ihan heti haluu uudestaan raskaana olla kuhan tämän raskauden saan päätökseen. :xmas:
mut mistäs sitä tietää mitkä fiilikset on sit kuhan vauva syntyy. ja eihän sitä tiiä jos meille ei koskaan lisää lapsia suodakkaan. pääasia että sais ees yhden oman, niin mie olen sen ajatellu. täällä sataa vettä ja mun piti pestä tänään matot :kieh:
jää nyt sit ens viikkoon. vaikka eipä tällä norsun kädellä kohta mitään mattoja pestä jos vielä pahenee tää kipu ja turvotus. olispa äkkiä se vika ultra niin sais vihdoin tietää kumpi sieltä on tulossa ja muutenkin sais tietää nko kaikki ok.. vielä 2 viikkoa siihen.. ekat äippärahat tulee jo ens viikolla. kivaa. on vähän isompi summa tuo eka niin jää vähän rahaa muuhunkin kun elämiseen. vaikka tuskin kannattaa itselle mitään vaatteita ostaa kun ei tiiä minkä kokonen sitä puolen vuoden päästä on.
 
nea: Täälläkin satelee vaan vettä. Ihanaa olla lomalla, ku o tällainen sää. Milloinkohan aurinko paistais pidempään kuin päivän ja ois lämmintä. Ei taida tänä kesänä sitä ihmettä tapahtua.

Eilen illalla ajateltiin, että käydään saunassa.. Mutta sauna ei lämmennyt yhtään, vaikka sauna oli ollut päällä jo 2,5h :eek: . Yleensä tunnissa jo päästy saunoo.. Mittari näytti vain 40 astetta :eek: . Kohta tulee talkkari kahtoo kiuasta. Katsotaan saadaanko uusi vai onko yön aikana yksinään korjaantunut :whistle:
 
molla maija: mulla oli rakenneultrassa aivan kammottava ultraaja joka ei sukupuolta sen tarkemmin katsellu vaikka pyysin. sano vaan ettei saa selvää kumpi on. sen jälkeen pääsin vielä yhteen ultraan kun kävin lääkärissä, muistaakseni viikolla 26.sielläkään ei varmuutta saatu kun vauva oli koko ajan jalat yhdessä. saa nähdä miten käy nyt viimesessä ultrassa.
 
terppa !

en sitten eilen kerinnyt tänne lainkaan...
innostuin niin iloisesta rakenneultrasta, suuntasin torille mansikoita hakeen ja tein kaksi marjapiirakkaa pakasta marjoista jotta sinne kohta mahtuu tuoreita!
ja mansikoita vois popsia vaikka koko päivän , NAM!

rakenneultra sujui hyvin, akrobaatti oli niin kippurassa ja melskas, että sai ultraaja tehä töitä saadakseen kaikki katottua, kaikki ok.
hän kertoi myös vahvan sukupuoliveikkauksen, mutta jääköön vielä salaisuudeks, veikkaus kun on. Omat tuntemukset kyllä oli samaa kuin tuo veikkaus...nähtäväks jää. meillähän on sekä poika että tyttö.

sain eilen äpolilla tuon riskiluvun, meilläpäin se ei neuvolaan asti kantaudu jos ei ole mitään ns. hätää. mietin vaan, että voiko luku olla niinkin pieni kuin 1:59 000?
niin siinä musta luki.

anyway, tässäpä näitä, koitan tuon kuvan kanssa kikkailla. laitan sen vaiks profiiliin jos ei muuten onnistu. en jaksais kirjautua/rekisteröityä mihkään....

Pamuk ja Kolmonen rv 20+3

--> kuva nyt sit profiilissa, kyllähän tuon jo vauvamahaksi tunnistaa ;)
 
Moips!
Ultrassa käyty. Kohtu oli tyhjä. Ei kuulemma tarvi aina isosti vuotaa. Raskaus voi kuulemma "haihtua" jossain tapauksissa. Nämä on näitä elämää suurempia asioita. Hyvillä mielin mennään! Eikä pirskatti luovuteta!! :)
kaikille teille ihanaa odotusaikaa!!

Heippa
:wave:
Meilinde
 
meilinde: halauksia teille :hug:
ihana kuulla että voit kuitenkin hyvin eikä mieli oo maassa.
pamu: mulla on semmonen muistikuva että mun neuvolan täti sano pienin riski minkä hän on nähny on 1:90 000 tai jotain semmosta. eli hyvinkin sun luku voi olla oikein jos muisti mulla pelaa..
 
meilinde, voi surku... :'(
kaksi varhaista km mulla itellä takana joten ei muuta kuin voimia, ja sit ku alkaa siltä tuntua niin uutta yritystä kehiin!
sulla onkin jo oikea asenne!!!
mukavaa kesää siltikin.
 
Vitsi, kun ootte taas kirjoitellut paljon tänne, pitäis aina jaksaa käydä kommentoimassa, kun käy täällä, mutta useimmiten se jää vain lukemiseen :|

RD Ihana masukuva rv 23 :heart: Mullakin alkaa olla samankokoinen pallo, vaikka viikkoja vasta reilu 20, yhtäkkiä masu pompannut oikein kunnolla esiin! :heart:

Pixie ihanaa, että varhaisultrassa kaikki hyvin! On se vain ihanaa nähdä jo silloin, kun pikkuisen sydän sykkii :heart:

Voit ootko säkin jo Angel Eyes saanut äitiyspakkauksen :) voi kun itsekin jo saisi ja pääsis hipelöimään söpöjä vaatteita, sais nyt edes ensin ne kelan paperit niin vois joskus saada sen paketin :kieh:

Molla Maija Vai tulee teille kolmas poika :D Ihanaa! Vaikka ymmärrän, että olisit varmasti halunnut ehkä joskus pukea pikku prinsessamekkojakin vauvan ylle, ehkä se neljäs olis sitten tyttö ;)

Pamu k onnittelut hyvistä ultrauutisista, on se ihanaa saada hyviä uutisia :heart: meille ei ainakaan sillä sukupuolen tiedolla ollut edes väliä, kunhan sai tietää, että toinen on terve, ainakin ultran mukaan :heart:

meilindelle vielä suuren suuri :hug: Toivon teille suuresti uutta plussaa mahdollisimman pian!

Täällä voidaan edelleen ihan hyvin, mitä nyt välillä vatsaa vihoittelee kovaa työtahtia :( Yritän kyllä sitten vapaa-ajan levätä. Tuntuu, että itellä on pinna tiukalla joka asiasta ja mies sitten saa kärsiä, kun tinttailen joka asiasta :( raukka sitäkin, kun joutuu kaikenlaista kestää! Lisäksi oon ollut tosi väsynyt ja tunne herkkä, itku pääsee pienestäkin asiasta :'( kärsiikö kukaan muu samoista vaivoista? Hyvä ensin kertoa, että täällä voidaan hyvin ja sen jälkeen valittaa, kuinka on vaikka mitä vaivoja :LOL:

Nyt iltapalan kautta nukkuun! :wave: Emiliina ja Kirppu 20+4 :heart:
 
huomenta

Emiliina, kyllä täällä on ihan samaa liikkeellä, itku herkässä ja sitä rataa. taitaa se raskausaika tosiaan miehellekkin välillä olla ns. raskasta...no pieniä huolia silti tuommoiset mielen herkkyydet. :whistle:

mennään muuten ihan samoissa viikoissa ja päivissä, hauskaa!

Pamuk ja kolmonen rv 20+5
 
meilinde: Olen pahoillani puolestasi. Paljon voimia ja virtuaalihaleja. :hug:

Emiliina: Hyvin tuttulle kuullostaa. Mä olen välillä niin lempeä, mutta alta sadasosa sekunnin saatan vetää herneet nenään ja raivohullu hormoonihirviö puskee pintaan ja silloin saa satikutia niin mies, kuin lapsetkin. :ashamed: :kieh: Mulla saattaa itku tulla esim. siitä, kun pojat kinastelee ja kitisee vuoron perään. :whistle: :LOL: Sitten tulee huono omatunto ja lepyn ja pidän poikiani kuin kukkaa kämmenellä. :LOL:
 
Pamu k ja Molla Maija Helpottavaa kuulla, että tekin ootte kärsinyt samoista tunnevaihteluista, kuin minä :D ehkä se sitten tosiaan kuuluu tähän "sairauteen" :kieh: On muuten hassua, että mennään Pamu k ihan samoissa viikoissa, saadaan jännätä sitten, että ollaanko synnärillä yhtä aikaa :D

Emiliina ja Möllykkä 20+6 :wave:
 
:wave:

Meilindelle pahoittelut ja voimia. :hug:

Pamu k ja Molla Maija: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

Emiliina: Kohtahan sie saat ne hakupaperit, niin ei siinä sitten kauaa mene kun pakkaus tulee. Miulla kesti pari viikkoa.

Tänään kävin neuvolassa ja tässä tuoreimmat kuulumiset:

Paino 91,4 +109 g/vko
Paineet 116/65
Pissa puhdas
Hb 116, ei tarvikkaan vielä alkaa rautaa syömään kun ei ollut edellisestä kerrasta laskenut.
Sf-mitta 26 kun viikoilla 22+3 oli 16!!! Eli vähän on masu pulllahtanut.
Sykkeet 130

Kaikki siis ihan hienosti. Ja muutenkin on mieli nyt melkoisen hyvä, kun enää 4 työvuoroa jäljellä, ei suurempia kolotuksia ja tänään vielä vapaapäiväkin. :D Olisi tarkoitusta viedä tuossa kohta noita lapsia uimaan, ensimmäistä kertaa koko kesässä. Ei oikein ole ollut kelejä ja sitten on ollut niin kylmä että ei oo viitsinyt lähteä.

Tosin se madaltaa vähän tunnelmaa että sain kelalta vanhempainrahapäätökset ja luulin että saisin enemmän rahaa, kuin sieltä oli tulossa. Mie hain tuota etuutta edellisen rahan perusteella ja tosiaan oli mielessä että se olisi isompi kuin tuo edellinen mutta penteleet olivatkin sen pienemmäksi laskeneet. Nyt odottelen sitten että se kelan täti soittaa ja selvittää miulle miksi näin on.

Aurinkoista maanantaita toivottelee AngelEyes ja masukki 26+6

 
heippa vaan kaikki.. joo nyt olikin sit verenpaineet neuvolassa jo mukavasti koholla.. 147/87 muistaakseni.. pissa kuitenkin ok eli ei vielä tarvii huolestua.. ens neuvola on jo viikon päästä ja sit ens viikolla on jo ultra myös.. painoa on tullu mukavasti jo.. 9 kiloa ekasta neuvolasta.. mitä muille kuuluu? hiljaista täällä.
-nea ja vauva huomenna rv36-
 
Heipsis!

Huh, häät on ohi. Luulenpa etten ala enää koskaan kaasoksi. Aikamoista. Viime viikko meni univeloissa hääohjelmaa valmistellessa ja hääyönä en ehtinyt nukkua sekuntiakaan. Piti hoitaa toisen kaason pientä vauvaa jatkoilla kun molemmat vanhemmat olivat niin tillintallin etteivät pystyssä pysyneet. Jestas mitä porukkaa. Oli ehkä elämäni kamalin yö. Jouduin ottamaan vauvan monta kertaa väkisin siltä äidiltä pois kun se vaan sammuili, oksenteli ja meinasi kaatuilla se pieni suloinen tyttö sylissä. Eikä meinannut antaa sitä minulle. Hoki vaan, että tämä on minun vauva. Alkaa taas itkettää kun kirjoitan tästä...Sunnuntain itkin ja mietin mitä sille pienelle suloiselle vauvalle olisi käynyt siellä kaatuilevien humalaisten joukossa jos en olisi ollut paikalla. Välttämättä olisi edes hengissä pysynyt. :'( Nyt tuntuu siltä, että vuoden hyvä työ on tehty. Muut häävieraat taputtelivat mua sunnuntain selkään ja päivittelivät että luojalle kiitos kun olin vielä hereillä seiskalta. Äiti sammui silloin vaunuja vasten nälkäinen itkevä vauva vieressä. :eek:

Tää univelka painaa varmaan viisinkertaisena alkuraskaudessa. Oon vieläkin ihan koomassa, vaikka tuntuu siltä että oon alkuviikon vaan nukkunut... ZZZZZ... Mutta oli ihana vauva! Leikin sen kanssa aamun ja vaan nuuhkin ja pussailin sitä kun oli niin suloinen! :heart:

Mutta mukavempaa asiaa: maha on alkanut pömpöttää ja olo on ihan jees. Tuntuu siltä, että pahin alkuraskauspahoinvointi alkaa olla ohi ja elämä voittaa taas vähitellen. :)

Olin muuten ekassa neuvolassa ja LA olis sen mukaan 18.2, alkuraskauden ultraajan mukaan 20.2. Mut mun puolesta sitä ei tarvii vaihtaa viellä. Sehän vaihtuu sit taas seuraavassa ultrassa kuiteski.

Pixie ja pallo 9+1
 
Heips kukkuu!
Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin, sydänääniä lääkäri ei saanut kuuluviin olleskaan. Vaikutti aika kädettömältä lääkäriltä muutenkin!
No, perjantaina on sitten jo np-ultra. Innolla ootan et pääsee näkemään vilauksen jo pikkuisesta. Harmi vaan että joudun meneen yksin.

MM + poikanen 11+5
 
nti: Tervetuloa! Johan sinulla olikin aika siirtyä tänne:D. Tuntuu siltä kuin porukkaa ei ala tänne puolelle ei sitten millään tulemaan :whistle: Paljon onnea plussan johdosta! :flower: :heart:

Mammutti-Mamma: Ihana kuulla, että neuvolassa oli kaikki hyvin. Aika se menee vaan nopiaa, ku vastahan siekin ilmoitit plussanneesi :D

Pixie: Jopas on häät ollut :eek: . Ei minulla kävis mielessänikään, että hoitaisin omaa lasta tuollaises kunnossa. Kyllä pitäisi hoitaja tosiaan olla järjestetty tai olla ottamatta noin hirveästi. Onneksi sinä olit paikalla :hug:

Nea: Mitäs sinulle kuuluu? Sinulla lähenee jännät paikat :D Kunpa itsekin olisin jo noin pitkällä.

Itse oon ollut niin "voimaton". Olin kaksi viikkoa lomalla ja tämän viikon oon töissä ja sitten 2 viikkoa lomaa, jonka jälkeen jo koulutkin alkaa. Mutta jotenkin tämä oppisopimusjuttu ei iske enää yhtään. Ei oo kiinnostanut pitkään aikaan enää.

Loma teki hyvää, mutta jotenkin on vain väsynyt. Onneksi perjantaina ois neuvola, katsotaan onko hemppa laskenut, että joutuu rautaa popsimaan. Ensi viikon maanantaina ois sokerirasitus.. Kunpa ei ois arvot koholla. Tietenkin on, kerran kyse on minusta.

Sain viikonloppuna hupparin valmiiksi vauvalle, meinasi siinä olla ongelmia ja oli lähellä, etten roskiin sitä heittänyt. Ompelin nimittäin vahingossa hiha- ja sivusauman yhteen.. Kun piti sivusaumat ommella.. Ja olin jo päätellyt langat.. Novita palma -langalla se purkaminen ei hirveän helppoa ole.. Joten sen takia meinasin roskiin heittää. Vielä pitäisi housut tehdä.. Toinen lahje + yläosa vielä tehtävänä, jonka jälkeen voin ottaa niistä kuvat.. Jos vain uskallan niitä esitellä :D

Viime yönä nukuin melkein 10 h.. Ja silti väsyttää :eek: . Tai on jotenkin vain ns. masentunut olo, ku mikään ei kiinnosta/innosta..

Odottelen vain äitiyspakkauksen saapumista.. Eilen tuli kaksi viikkoa täyteen odottelua, joten missä se viipyy :whistle: . 27.9. alkaisi äitiysloma, mutta jään 12.9. 2 vkon kesälomalle, ku kerkiää kertyä lomaa 2 viikkoa ennen äitiyslomalle jääntiä, joten aloitan äitiysloman jo 2 viikkoo aiemmin. Ei haittaa minua yhtään :D. Eli nytten tämän viikon jälkeen, ku oon pitänyt 2 viikkoo lomaa, ni on vain kuukausi ja jään pidemmälle lomalle :D

Red Dragon + Nuppu 25+2 :heart:
 
tervetuloa nti!!!
rd: tänne kuuluu ihan hyvää, kiitos kysymästä. lihakset on aamulla tosi kipeet mut päivällä olo on ihan ok. verenpaineet oli eilisellä neuvolareissulla 128/87 eli edelleen vähän koholla. valkuaista vähän mut ei kuulemma ole vaaraks niin pieni määrä. paino oli tippunut kilon viikossa.. varmaan olin nyt vähemmän turvoksissa kun yleensä. jännitän tosi paljon torstaista ultraa.. sattuukohan se, onkohan kaikki ok ynm ynm.. :snotty:
hauskaa päivää kaikille! voikaa hyvin ja kirjoitelkaa!!
-nea ja vauva huomenna rv 37-
 
Ihanaa, Ihanaa, ihanaa!!!!! :attn: Nyt on päivä pelastettu!!! Pakko hehkuttaa :D
Äitiyspakkaus on postissa. Ihan pakko käydä tänään se hakemassa!!!! :attn: :attn: B) :D :heart: Voi tätä riemun tunnetta :D. Heti hävis väsymys, kun ukko tuon ilmoitti :D B)

nea: Mie en uskalla perjantaina varmaan vaa'allekaan nousta.. Maha on sellainen jumppapallo.. Ja en hirveästi oo katellu mitä syön :whistle: Minua on vain alkanut ärsyttää anopin kommentti usein: Kyllä sulla on iso maha jo tässä vaiheessa, vaikka sulla ei oo koskaan aiemmin ollut mahaa ollenkaan.. Eihän hää tarkoita tuolla mitää pahaa, mutta silti.. Enkö mie saa kerrankin nauttia isosta mahasta :whistle:
Paljonko sulla on verenpaine normaalisti? Sanoiko sulle määrää tuosta valkuaisesta?
Minua alkaa pikku hiljaa jännittää, että milloin mulla alkaa verenpaine nousee ja valkuaisarvot. Mutta jospa se vasta tosiaan viikolla 35, kuten yleensäkin.. Tai sitten ei ollenkaan.
 
Se siitä innosta sitten.. Enpä taida hakea pakettia koskaan. Olkoot äitiyspaketti postissa. Saakoot perhe, joka sitä tarvitsee..

Kiitos ukolle.. Rupesinkertoo ukolle, että mitä töissä tapahtui, niin eihän tuota kiinnostanut yhtään. Kuten ei nykyään yleensäkään halua kuunnella yhtään mitään, mitä minä kerron. Ei oo oikein mistään kiinnostunut. Mutta jos hänellä on jotain kerrottavaa, ni mun pitäis olla niin kiinnostunut ku voin vain olla.. Jos sanoisin kuten hän sanoi mulle, ni siitähän riemu vasta repeisikin! :LOL: :'(
 

Yhteistyössä